Cywilizacja: Poprzez wieki (3. edycja) - pytania i wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
DarkSide
Posty: 3035
Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 571 times
Been thanked: 239 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: DarkSide »

- W rundzie danego gracza każde przemieszczenie jego 1 robotnika wiąże się z jakąś 1 akcją.
- Nie ma ograniczeń co do liczby rolników i górników. Liczbę budynków publicznych ogranicza ustrój.

A poza tym Instrukcja 3 Edycji:
- str. 5 -> Zwiększenie populacji oraz Budowa, Ulepszenie, Zniszczenie Farmy, Kopalni lub Budynku Publicznego.
Najpierw wszędzie jest napisane: "Zapłać 1 akcję cywilną" a pózniej w jest opisana procedura przesunięcia jednego robotnika.
W idealnym świecie planszówkowym wszystkie eurasy ociekają klimatem, a wszystkie ameri mają przejrzyste zasady i nie potrzebują FAQ

Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -10%, ALEplanszówki -3%
Awatar użytkownika
DarkSide
Posty: 3035
Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 571 times
Been thanked: 239 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: DarkSide »

Valarus pisze:
Arek B pisze:Hej
Jestem po pierwszej uproszczonej rozgrywce, i jednej rozgrywce samemu, też niepełnej, dla ogrania zasad
Mam jedną wątpliwość, czy limit kart cywilnych (i militarnych też) wynosi tyle ile wskazuje na to karta ustroju, czy tyle ile mamy łącznie kostek białych lub czerwonych, np poprzez wybudowane cuda lub liderów??
Limit wynosi tyle, ile masz kostek - bez znaczenia, skąd te kostki pochodzą.
Limit kart cywilnych = liczba białych kostek jakie gracz posiada w grze.
Limit kart militarnych = W fazie podsumowania swej tury najpierw możesz mieć na ręce tyle ile masz czerwonych kostek w ogóle do dyspozycji. (nadwyżkę kart militarnych odrzucasz). Potem na końcu fazy podsumowania dobierasz karty militarne w ilości równej liczbie niewykorzystanych czerwonych kostek (ale nie więcej niż 3)
W idealnym świecie planszówkowym wszystkie eurasy ociekają klimatem, a wszystkie ameri mają przejrzyste zasady i nie potrzebują FAQ

Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -10%, ALEplanszówki -3%
reynmar
Posty: 60
Rejestracja: 04 gru 2016, 08:44

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: reynmar »

DarkSide pisze:- W rundzie danego gracza każde przemieszczenie jego 1 robotnika wiąże się z jakąś 1 akcją.
- Nie ma ograniczeń co do liczby rolników i górników. Liczbę budynków publicznych ogranicza ustrój.

A poza tym Instrukcja 3 Edycji:
- str. 5 -> Zwiększenie populacji oraz Budowa, Ulepszenie, Zniszczenie Farmy, Kopalni lub Budynku Publicznego.
Najpierw wszędzie jest napisane: "Zapłać 1 akcję cywilną" a pózniej w jest opisana procedura przesunięcia jednego robotnika.
Jest co prawda napisane aby podczas akcji budowy farmy/kopalni/budynku publicznego przenieść jednego robotnika ale właśnie brakuje mi w instrukcji opisu czy można dowolnie i niezależnie od budowy rozmieszczać robotników.
Awatar użytkownika
Veridiana
Administrator
Posty: 3237
Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
Lokalizacja: Czyżowice
Has thanked: 15 times
Been thanked: 60 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: Veridiana »

Ale jak niezależnie? Zbudowałeś kopalnię I poziomu - masz kopalnię I poziomu. Co tu jest do przemieszczania?
Chyba że chodzi Ci o limity budowy i ulepszeń. Takich w kopalniach i farmach nie ma. Możesz nabudować ich i ulepszyć ile chcesz.
reynmar
Posty: 60
Rejestracja: 04 gru 2016, 08:44

Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: reynmar »

No chodzi o to, że mając zbudowaną kopalnie możesz przenieść do niej robotnika aby podczas produkcji produkował surowce. Tylko, że w instrukcji piszą aby przenieść jednego robotnika po wybudowaniu. Stąd pytanie czy kopalnia/farma ma limit ilu robotników można tam umieścić.
Awatar użytkownika
Edwardo
Posty: 573
Rejestracja: 13 wrz 2010, 11:48
Lokalizacja: Wroclove
Has thanked: 27 times
Been thanked: 19 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: Edwardo »

Kopalni i farm możesz budować ile chcesz, nie ma ograniczeń. Nie wiem tylko czy dobrze rozumiesz działanie kopalni i farmy. Zbudowana kopalnia czy farma już produkuje- nie przesuwa się tam już żadnych robotników.
Jestem Stanley i jestem planszoholikiem www.planszoholik.pl
Awatar użytkownika
DarkSide
Posty: 3035
Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 571 times
Been thanked: 239 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: DarkSide »

To może od początku. Zagranie karty technologii kopalni lub rolnictwa wyższego poziomu kosztuje jedną akcję cywilną i odpowiedni koszt w żarówkach. Ale to nie jest wybudowanie kopalni lub gospodarstwa rolnego. To jest raczej wymyślenie technologii która daje ci możliwość wybudowania kopalni lub gospodarstwa.
Dopiero osobną akcją cywilną przesuwamy robotnika (budowa/ulepszenie) które symbolizuje stworzenie takowej kopalni lub gospodarstwa. (oplaciwszy odpowiedni koszt w surowcu) ten robol pozostaje tam cały czas o ile nie zniszczysz kopalni/gospodarstwa lub nie zmodernizujesz albo nie zdarzy się jakieś nieszczęście niezależne od Ciebie.
Tu nie ma akcji wysyłania obywatela na roboty, by po wykonaniu pracy wracał do puli niezatrudnionych. To nie jest worker placement. Reszta jak wspomniałem wcześniej.
W idealnym świecie planszówkowym wszystkie eurasy ociekają klimatem, a wszystkie ameri mają przejrzyste zasady i nie potrzebują FAQ

Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -10%, ALEplanszówki -3%
Awatar użytkownika
Veridiana
Administrator
Posty: 3237
Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
Lokalizacja: Czyżowice
Has thanked: 15 times
Been thanked: 60 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: Veridiana »

Żółte kostki na kartach są BUDYNKAMI, nie robotnikami. (Wyjątek: na kartach militarnych są jednostkami). Nie możesz ich przerzucać od tak sobie.
Awatar użytkownika
GrzeL
Administrator
Posty: 1140
Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
Lokalizacja: okolica Warszawy
Has thanked: 9 times
Been thanked: 56 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: GrzeL »

Veridiana pisze:Żółte kostki na kartach są BUDYNKAMI, nie robotnikami. (Wyjątek: na kartach militarnych są jednostkami). Nie możesz ich przerzucać od tak sobie.
Nie wprowadzaj w błąd.
Karta pomocy pisze:robotnik - Żółty znacznik będący w Twoim obszarze gry, ale nie w Twoim żółtym banku.
wolny robotnik - Robotnik, który nie znajduje się na żadnej karcie technologii.
farma lub kopalnia - Robotnik na karcie technologii farm lub kopalń (brązowej).
budynek publiczny - Robotnik na karcie technologii budynków (szarej).
jednostka wojskowa - Robotnik na karcie technologii jednostek (czerwonej).
reynmar
Posty: 60
Rejestracja: 04 gru 2016, 08:44

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: reynmar »

No tak... podczas gry jakoś tak się zafiksowaliśmy, że ten drobny fakt umknął i teraz wszystko już ma ręce i nogi ;) dzięki za wyprowadzenie z błędu :)
Awatar użytkownika
Veridiana
Administrator
Posty: 3237
Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
Lokalizacja: Czyżowice
Has thanked: 15 times
Been thanked: 60 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: Veridiana »

GrzeL pisze: Nie wprowadzaj w błąd.
Jak widać, trzymanie się semantycznej litery instrukcji dotychczas nie pomogło...
Awatar użytkownika
GrzeL
Administrator
Posty: 1140
Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
Lokalizacja: okolica Warszawy
Has thanked: 9 times
Been thanked: 56 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: GrzeL »

Veridiana pisze:
GrzeL pisze: Nie wprowadzaj w błąd.
Jak widać, trzymanie się semantycznej litery instrukcji dotychczas nie pomogło...
Bardziej od twojej odpowiedzi pomogła DarkSida.
Twoja natomiast wprowadza w błąd, w którym sama byłaś (patrz 3 strona tego wątku) i może powodować kolejne pytania do zasad np. o wpływ różnorodności czy populacji.
kore_x
Posty: 7
Rejestracja: 29 gru 2016, 11:06

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: kore_x »

Witam serdecznie,

jak łatwo się zorientować jestem tu nowy. Mam kilka pytań dot. gry, których nie do końca jest mi w stanie udzielić instrukcja, czy wujek google :) Będę bardzo wdzięczny za Waszą pomoc!

1. Czy można zwiększać liczbę populacji więcej niż 1x na turę?
2. To bardziej upewnienie się: czy ulepszanie farm/budynków/kopalń może się odbywać więcej niż 1x na turę? (oczywiście pod warunkiem posiadania odpowiedniej liczby robotników + akcji cywilnych)
3. Gdy zagrywam pierwszą kartę taktyki, płacę koszt w akcjach militarnych, po czym kładę na niej sztandar. Jak jest z kolejnymi taktykami? Czy ta którą jako kolejną wyłożę płacąc akcje militarne, automatycznie stanie się moją aktualną taktyką i na nią przenosze sztandar?
4. Na kartach wydrzeń ery A są akcje typu "Dobierzcie (w domyśle: wszystkie cywilizacje) surowce, zignoruj (w domyśle: tylko jedna?) korupcję/fazę konsupcji". Czy tyczy się to działań podczas zakończenia tury przez gracza, który dolosował kartę wydarzenia, czy może jakoś inaczej to funkcjonuje? I przede wszystkim, czy druga część polecenia dotyczy tylko jednego gracza czy obu?
5. Czy karty akcji są jedynymi kartami, których nie można zagrać w tej samej turze, w której je się pobiera?

Dzięki za pomoc!
Zorak
Posty: 613
Rejestracja: 02 lip 2008, 01:22
Has thanked: 42 times
Been thanked: 49 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: Zorak »

kore_x pisze:Witam serdecznie,

jak łatwo się zorientować jestem tu nowy. Mam kilka pytań dot. gry, których nie do końca jest mi w stanie udzielić instrukcja, czy wujek google :) Będę bardzo wdzięczny za Waszą pomoc!

1. Czy można zwiększać liczbę populacji więcej niż 1x na turę?
2. To bardziej upewnienie się: czy ulepszanie farm/budynków/kopalń może się odbywać więcej niż 1x na turę? (oczywiście pod warunkiem posiadania odpowiedniej liczby robotników + akcji cywilnych)
3. Gdy zagrywam pierwszą kartę taktyki, płacę koszt w akcjach militarnych, po czym kładę na niej sztandar. Jak jest z kolejnymi taktykami? Czy ta którą jako kolejną wyłożę płacąc akcje militarne, automatycznie stanie się moją aktualną taktyką i na nią przenosze sztandar?
4. Na kartach wydrzeń ery A są akcje typu "Dobierzcie (w domyśle: wszystkie cywilizacje) surowce, zignoruj (w domyśle: tylko jedna?) korupcję/fazę konsupcji". Czy tyczy się to działań podczas zakończenia tury przez gracza, który dolosował kartę wydarzenia, czy może jakoś inaczej to funkcjonuje? I przede wszystkim, czy druga część polecenia dotyczy tylko jednego gracza czy obu?
5. Czy karty akcji są jedynymi kartami, których nie można zagrać w tej samej turze, w której je się pobiera?

Dzięki za pomoc!
Co do pierwszych pytan: robisz tyle ile masz akcji + do zaplaty kasy. Wiec jak masz jedzenie i dostepne akcje to mozesz i 6 razy zwiekszyc populacje/ ulepszac itp.
Zagranie taktyki zawsze 1 akcja militarna, zmieniasz sile odrazu po zagraniu (- stara taktyka + nowa taktyka)
Wydarzenia robisz to co jest na karcie po jej odkryciu, zdarzenia z produkcja masz gratis tzn na koniec swojej tury znowu bedzie produkcja.
5. Tak
Horror w Arkham LCG na FB https://www.facebook.com/groups/1656455741348152/
Horror w Arkham LCG na Discord https://discord.gg/AEbARQx
kore_x
Posty: 7
Rejestracja: 29 gru 2016, 11:06

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: kore_x »

Zorak pisze:
kore_x pisze:Witam serdecznie,

jak łatwo się zorientować jestem tu nowy. Mam kilka pytań dot. gry, których nie do końca jest mi w stanie udzielić instrukcja, czy wujek google :) Będę bardzo wdzięczny za Waszą pomoc!

1. Czy można zwiększać liczbę populacji więcej niż 1x na turę?
2. To bardziej upewnienie się: czy ulepszanie farm/budynków/kopalń może się odbywać więcej niż 1x na turę? (oczywiście pod warunkiem posiadania odpowiedniej liczby robotników + akcji cywilnych)
3. Gdy zagrywam pierwszą kartę taktyki, płacę koszt w akcjach militarnych, po czym kładę na niej sztandar. Jak jest z kolejnymi taktykami? Czy ta którą jako kolejną wyłożę płacąc akcje militarne, automatycznie stanie się moją aktualną taktyką i na nią przenosze sztandar?
4. Na kartach wydrzeń ery A są akcje typu "Dobierzcie (w domyśle: wszystkie cywilizacje) surowce, zignoruj (w domyśle: tylko jedna?) korupcję/fazę konsupcji". Czy tyczy się to działań podczas zakończenia tury przez gracza, który dolosował kartę wydarzenia, czy może jakoś inaczej to funkcjonuje? I przede wszystkim, czy druga część polecenia dotyczy tylko jednego gracza czy obu?
5. Czy karty akcji są jedynymi kartami, których nie można zagrać w tej samej turze, w której je się pobiera?

Dzięki za pomoc!
Co do pierwszych pytan: robisz tyle ile masz akcji + do zaplaty kasy. Wiec jak masz jedzenie i dostepne akcje to mozesz i 6 razy zwiekszyc populacje/ ulepszac itp.
Zagranie taktyki zawsze 1 akcja militarna, zmieniasz sile odrazu po zagraniu (- stara taktyka + nowa taktyka)
Wydarzenia robisz to co jest na karcie po jej odkryciu, zdarzenia z produkcja masz gratis tzn na koniec swojej tury znowu bedzie produkcja.
5. Tak
Dzięki bardzo, choć jedna rzecz wciąż jest dla mnie niejasna; jeśli na karcie wydarzenia jest napisane "Cywilizacje otrzymują po 2 żywności. Zignoruj etap konsumpcji" to rozumiem, że obie cyw. otrzymują 2 niebieskie znaczniki, ale czy tylko gracz, którego jest tura ignoruje etap konsumpcji czy także ten drugi to robi?

A jeszcze zastanawiałem się, czy jest możliwe, że skończą się niebieskie znaczniki w banku lub przy wydawaniu surowców albo dodawaniu żółtych znaczników do banku skończy się miejsce na ich dołożenie?
Awatar użytkownika
GrzeL
Administrator
Posty: 1140
Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
Lokalizacja: okolica Warszawy
Has thanked: 9 times
Been thanked: 56 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: GrzeL »

kore_x pisze: Dzięki bardzo, choć jedna rzecz wciąż jest dla mnie niejasna; jeśli na karcie wydarzenia jest napisane "Cywilizacje otrzymują po 2 żywności. Zignoruj etap konsumpcji" to rozumiem, że obie cyw. otrzymują 2 niebieskie znaczniki, ale czy tylko gracz, którego jest tura ignoruje etap konsumpcji czy także ten drugi to robi?

A jeszcze zastanawiałem się, czy jest możliwe, że skończą się niebieskie znaczniki w banku lub przy wydawaniu surowców albo dodawaniu żółtych znaczników do banku skończy się miejsce na ich dołożenie?
Nie ma takiej karty.
Albo są karty wydarzeń, z których otrzymuje się określoną liczbę żywności lub surowców, albo karty wydarzeń, na których jest napisane, że nasze farmy lub kopalnie produkują, na tych drugich jest informacja czy następuje korupcja i konsumpcja. Oba rodzaje wydarzeń dotyczą wszystkich graczy, nie tylko dwóch. Informacja o braku korupcji i konsumpcji dotyczy tylko rozpatrzenia bieżącego wydarzenia, a nie fazy produkcji na końcu tury gracza.
Jeśli np. otrzymujemy 2 żywności, to albo przesuwamy dwa znaczniki z banku na Rolnictwo, albo jeden na Irygację, jeśli ją posiadamy.

Jest możliwe skończenie się znaczników w żółtym lub niebieskim banku.
Miejsce na znaczniki w obu bankach jest nieograniczone, więc nie może się skończyć.
kore_x
Posty: 7
Rejestracja: 29 gru 2016, 11:06

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: kore_x »

GrzeL pisze: Nie ma takiej karty.
Albo są karty wydarzeń, z których otrzymuje się określoną liczbę żywności lub surowców, albo karty wydarzeń, na których jest napisane, że nasze farmy lub kopalnie produkują, na tych drugich jest informacja czy następuje korupcja i konsumpcja. Oba rodzaje wydarzeń dotyczą wszystkich graczy, nie tylko dwóch. Informacja o braku korupcji i konsumpcji dotyczy tylko rozpatrzenia bieżącego wydarzenia, a nie fazy produkcji na końcu tury gracza.
Jeśli np. otrzymujemy 2 żywności, to albo przesuwamy dwa znaczniki z banku na Rolnictwo, albo jeden na Irygację, jeśli ją posiadamy.

Jest możliwe skończenie się znaczników w żółtym lub niebieskim banku.
Miejsce na znaczniki w obu bankach jest nieograniczone, więc nie może się skończyć.
Dzięki!

Niedokładnie się wyraziłem, ale teraz sprawdziłem tę kartę. To "UDANE ZBIORY" z Ery I i jest tam napisane "Każda cywilizacja natychmiast produkuje jednostkę żywności. Zignoruj konsupcję i korupcję". Ale już czaję o co chodzi :) To drugie zdanie jest dodane gwoli ścisłości, żeby nie pisać kolokwialnie "Ta czynność nic Was nie kosztuje". Zgadza się?

A skończenie się żółtych znaczników jest jasne: populacja osiągnęła max. A co gdy nie może już więcej produkować żywności lub surowców? Domyślam się, że nie dobieramy nowych znaczników z pudełka (chyba że dzięki jakimś kartom/bonusom) i po prostu powstaje impas produkcyjny dla cywilizacji?

PS. Taka drobnostka jeszcze; moją uwagę już w pierwszej grze przykuła szybka "produkcja" poziomu zadowolenia; tj duża liczba budynków dających dodatkowe ikonki buźki. Właśnie już przy pierwszej rozgrywce grając we dwoje, w Erze I wskoczyliśmy na poziom nr 4 z perspektywą szybkiego dojścia do maksimum. To tylko moje wrażenie, że podniesienie wskaźnika zadowolenia jest najłatwiejszym elementem gry?
Awatar użytkownika
DarkSide
Posty: 3035
Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 571 times
Been thanked: 239 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: DarkSide »

kore_x, jest w miarę łatwy ale bez przesady. A pamiętaliście o tym, że ustrój narzuca limit budynków publicznych danego typu? (Despotyzm to max 2 laboratoria, 2 świątynie, 2 teatry, etc.)
W idealnym świecie planszówkowym wszystkie eurasy ociekają klimatem, a wszystkie ameri mają przejrzyste zasady i nie potrzebują FAQ

Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -10%, ALEplanszówki -3%
Awatar użytkownika
GrzeL
Administrator
Posty: 1140
Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
Lokalizacja: okolica Warszawy
Has thanked: 9 times
Been thanked: 56 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: GrzeL »

kore_x pisze:Niedokładnie się wyraziłem, ale teraz sprawdziłem tę kartę. To "UDANE ZBIORY" z Ery I i jest tam napisane "Każda cywilizacja natychmiast produkuje jednostkę żywności. Zignoruj konsupcję i korupcję". Ale już czaję o co chodzi :) To drugie zdanie jest dodane gwoli ścisłości, żeby nie pisać kolokwialnie "Ta czynność nic Was nie kosztuje". Zgadza się?
Jest tam napisane nie „jednostkę żywności” a „żywność” zgodnie z aktualną produkcją.
Nie, jest po to, aby ktoś nie pomyślał, że przed produkcją żywności powinien rozliczyć korupcję lub po niej konsumpcję. W II erze jest wydarzenie produkcyjne, podczas którego przeprowadza się korupcję i konsumpcję.
kore_x pisze:A skończenie się żółtych znaczników jest jasne: populacja osiągnęła max. A co gdy nie może już więcej produkować żywności lub surowców? Domyślam się, że nie dobieramy nowych znaczników z pudełka (chyba że dzięki jakimś kartom/bonusom) i po prostu powstaje impas produkcyjny dla cywilizacji?
Tak, jak skończą się niebieskie znaczniki, to póki nie wrócą do banku, to nie wyprodukujesz ani żywości, ani surowców.
kore_x
Posty: 7
Rejestracja: 29 gru 2016, 11:06

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: kore_x »

DarkSide pisze:kore_x, jest w miarę łatwy ale bez przesady. A pamiętaliście o tym, że ustrój narzuca limit budynków publicznych danego typu? (Despotyzm to max 2 laboratoria, 2 świątynie, 2 teatry, etc.)
Tak :)

I dzięki za wszystkie - tak szybkie - podpowiedzi. Nagimnastykowałem się wcześniej straszliwie, zeby czegokolwiek się dowiedzieć...
Nie, jest po to, aby ktoś nie pomyślał, że przed produkcją żywności powinien rozliczyć korupcję lub po niej konsumpcję. W II erze jest wydarzenie produkcyjne, podczas którego przeprowadza się korupcję i konsumpcję.
Łapię. Thx.
Kal-El83
Posty: 1139
Rejestracja: 03 sty 2015, 17:28
Lokalizacja: Kołobrzeg
Has thanked: 240 times
Been thanked: 122 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: Kal-El83 »

Ja po ogarnięciu instrukcji yt (wietna robota !!) i instrukcji mam póki co jedno pytanie.
Jak to jest z wojnami, w instrukcji stoi ze remisy nie są rozstrzygane a w nagraniu mowa jest że wygrywa "gracz aktywny" ??
Niegdyś Azazelek, narodzony na nowo jako Kal-El83 ;)
Awatar użytkownika
GrzeL
Administrator
Posty: 1140
Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
Lokalizacja: okolica Warszawy
Has thanked: 9 times
Been thanked: 56 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: GrzeL »

Azazelek pisze:Ja po ogarnięciu instrukcji yt (wietna robota !!) i instrukcji mam póki co jedno pytanie.
Jak to jest z wojnami, w instrukcji stoi ze remisy nie są rozstrzygane a w nagraniu mowa jest że wygrywa "gracz aktywny" ??
W nagraniu Yosza jest błąd (niejedyny).
Kal-El83
Posty: 1139
Rejestracja: 03 sty 2015, 17:28
Lokalizacja: Kołobrzeg
Has thanked: 240 times
Been thanked: 122 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: Kal-El83 »

Ok. Dzięki :)
Niegdyś Azazelek, narodzony na nowo jako Kal-El83 ;)
Gelhrid
Posty: 11
Rejestracja: 18 sie 2015, 07:42

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: Gelhrid »

Siemka
dwa pytania:
1. typy budynków publicznych -> Czy to znaczy, że tych typów budynków jest x(nie pamietam teraz) i każdego typu mogę mieć tyle ile mam zaznaczone na karcie ustroju, i inne budynki publiczne niż lab i świątynie układam obok tak jak liderów etc.
2. Czy jeżeli mam np 2 "religie" (2 żółte kosteczki tam) znaczy, że mam 2 "uśmiechy"?
Awatar użytkownika
Valarus
Posty: 1270
Rejestracja: 27 lut 2013, 23:12
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 14 times
Been thanked: 20 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: Valarus »

Gelhrid pisze:Siemka
dwa pytania:
1. typy budynków publicznych -> Czy to znaczy, że tych typów budynków jest x(nie pamietam teraz) i każdego typu mogę mieć tyle ile mam zaznaczone na karcie ustroju, i inne budynki publiczne niż lab i świątynie układam obok tak jak liderów etc.
2. Czy jeżeli mam np 2 "religie" (2 żółte kosteczki tam) znaczy, że mam 2 "uśmiechy"?
1. Tak - każdy typ budynku liczy się oddzielnie i każdego możesz mieć tyle, ile pozwala ustrój.
2. Tak - każdy kosteczka na karcie budynku z zadowoleniem daje tyle zadowolenia, ile wskazuje karta.
ODPOWIEDZ