Oczywiście, że nie, ale mój post był odpowiedzą na zadane pytanie, w związku z czym to wynika z kontekstu.GrzeL pisze: Przecież tekst „rozpatruje się wszystkie karty wydarzeń” nie znaczy tego samego co „rozpatruje się wyłącznie wydarzenia z III Ery”.
Cywilizacja: Poprzez wieki (3. edycja) - pytania i wątpliwości
- Tomzaq
- Posty: 1721
- Rejestracja: 09 maja 2014, 18:27
- Lokalizacja: Silesia Superior
- Has thanked: 112 times
- Been thanked: 84 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
Who is John Galt?
Posiadam
Posiadam
- melusina
- Posty: 557
- Rejestracja: 23 sty 2013, 22:16
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 50 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
@tomzaq: Otóż nie. Na pytanie @sidmeiera: "...czy te, które w stosie czekają (najbardziej z lewej albo środkowym) to razem wszystko leci do patrzenia? (np. z ery II też?)", dałeś odpowiedź, że rozpatruje się wszystkie karty wydarzeń i że jest mało prawdopodobne, że będą tam karty z II ery.
Tymczasem czasami (i nie tak rzadko) na koniec gry zostają nierozpatrzone karty z II ery - gdy więcej jest wojen i podjazdów, gdy gracze boją się zagrywać karty, bo są zbyt słabi, gdy nie podeszły graczom sensowne karty III ery lub z innych powodów.
Z twojej wypowiedzi dalej jasno nie wynika, co zrobić z kartami z II ery, a niedoświadczona osoba zaczęłaby się zastanawiać: "Dlaczego mi została karta z II ery?" lub rozpatrzyłaby taką kartę.
@GrzeL dobrze cię poprawił.
Tymczasem czasami (i nie tak rzadko) na koniec gry zostają nierozpatrzone karty z II ery - gdy więcej jest wojen i podjazdów, gdy gracze boją się zagrywać karty, bo są zbyt słabi, gdy nie podeszły graczom sensowne karty III ery lub z innych powodów.
Z twojej wypowiedzi dalej jasno nie wynika, co zrobić z kartami z II ery, a niedoświadczona osoba zaczęłaby się zastanawiać: "Dlaczego mi została karta z II ery?" lub rozpatrzyłaby taką kartę.
@GrzeL dobrze cię poprawił.
-
- Posty: 133
- Rejestracja: 11 lis 2013, 09:32
- Lokalizacja: Wejherowo
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 8 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
Kocham tę grę, a zawiłości zasad jeszcze bardziej
Pytanka i upewnienia!
1. Była taka sytuacja. Graliśmy na 3. Ja w turze grałem jako ostatni. W puli kart były 3 karty Ery 3. Wziąłem tylko jedną kartę z tych, które i tak by odpadły, więc pierwszy gracz będzie miał na koniec swojej tury, a raczej na początku 2 gracza będzie jedna karta.
Chodzi o to, że na początku mojej tury rozpoczyna się Era IV, co oznacza, że oprócz obecnej tury, będzie jeszcze jedna. Czy w takiej sytuacji mogę wypowiedzieć wojnę?
2. Karty bonusowy podczas agresji kosztują nas akcje militarne? Podczas kolonizacji również?
3. Żeby wprowadzić Lidera do gry należy uiścić 2 akcje cywilne: jedną za wzięcie z toru, drugą na zagranie z ręki. A co ze zmianą? Jeżeli mam Lidera z Ery A i chcę wziąć z Ery I to płacę akcję na tor (którą później odzyskam), ale ten Lider z Ery I od razu wchodzi do gry, czy idzie na rękę?
4. Wszystkie karty z toru kart (niebieskie, militarne, liderzy, żółte itd.) liczą się do limitu kart na ręce, czy tylko żółte?
5. Cuda dają 1 pkt kultury zawsze + to co jest na karcie, czy tylko to co jest na karcie? Pytam, ponieważ gdzieś widziałem info o tym, że cudy z Er A do II dają co turę pkt kultury, a z Ery III tylko jednorazowo.
6. Ktoś wie kiedy w końcu będzie wypuszczony dodatek, który był zapowiedziany chyba rok temu?
Jak będę miał więcej wątpliwości to będę pytał
Pozdrawiam serdecznie
Pytanka i upewnienia!
1. Była taka sytuacja. Graliśmy na 3. Ja w turze grałem jako ostatni. W puli kart były 3 karty Ery 3. Wziąłem tylko jedną kartę z tych, które i tak by odpadły, więc pierwszy gracz będzie miał na koniec swojej tury, a raczej na początku 2 gracza będzie jedna karta.
Chodzi o to, że na początku mojej tury rozpoczyna się Era IV, co oznacza, że oprócz obecnej tury, będzie jeszcze jedna. Czy w takiej sytuacji mogę wypowiedzieć wojnę?
2. Karty bonusowy podczas agresji kosztują nas akcje militarne? Podczas kolonizacji również?
3. Żeby wprowadzić Lidera do gry należy uiścić 2 akcje cywilne: jedną za wzięcie z toru, drugą na zagranie z ręki. A co ze zmianą? Jeżeli mam Lidera z Ery A i chcę wziąć z Ery I to płacę akcję na tor (którą później odzyskam), ale ten Lider z Ery I od razu wchodzi do gry, czy idzie na rękę?
4. Wszystkie karty z toru kart (niebieskie, militarne, liderzy, żółte itd.) liczą się do limitu kart na ręce, czy tylko żółte?
5. Cuda dają 1 pkt kultury zawsze + to co jest na karcie, czy tylko to co jest na karcie? Pytam, ponieważ gdzieś widziałem info o tym, że cudy z Er A do II dają co turę pkt kultury, a z Ery III tylko jednorazowo.
6. Ktoś wie kiedy w końcu będzie wypuszczony dodatek, który był zapowiedziany chyba rok temu?
Jak będę miał więcej wątpliwości to będę pytał
Pozdrawiam serdecznie
Moja Kolekcja
Dotychczasowe transakcje:
- Zakup World of Warcraft: The Board Game - Dzieniu; Lords of Hellas - virco; Fanowskie dodatki do 7 Wonders - aigimig
Dotychczasowe transakcje:
- Zakup World of Warcraft: The Board Game - Dzieniu; Lords of Hellas - virco; Fanowskie dodatki do 7 Wonders - aigimig
-
- Posty: 1136
- Rejestracja: 03 sty 2015, 17:28
- Lokalizacja: Kołobrzeg
- Has thanked: 238 times
- Been thanked: 120 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
1. Tak
2. Przy kolonizacji możesz zagrać tylko tyle kart le masz akcj militarnych
3. Lidera zawsze biezesz na rękę. Zamiana jest darmowa (ale musisz mieć akcję cywilną żeby ją wykonać, to znaczy że wydajesz akcję na zamianę a później dostajesz ją z powrotem)
4. Wszystke (poza militarnymi - tych możesz mieć tyle ile masz czerwonych kostek)
5. Punkty tylko te co są na karcie
6. Nie wiem
2. Przy kolonizacji możesz zagrać tylko tyle kart le masz akcj militarnych
3. Lidera zawsze biezesz na rękę. Zamiana jest darmowa (ale musisz mieć akcję cywilną żeby ją wykonać, to znaczy że wydajesz akcję na zamianę a później dostajesz ją z powrotem)
4. Wszystke (poza militarnymi - tych możesz mieć tyle ile masz czerwonych kostek)
5. Punkty tylko te co są na karcie
6. Nie wiem
Niegdyś Azazelek, narodzony na nowo jako Kal-El83 ;)
- melusina
- Posty: 557
- Rejestracja: 23 sty 2013, 22:16
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 50 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
1. Tak. Wojny nie można wypowiadać tylko w ostatniej rundzie. Era nie ma znaczenia.
2. Gdy jesteś atakowany, to na obronę możesz zużyć tyle kart (nie tylko bonusowych), ile masz wszystkich akcji militarnych. Podczas kolonizacji liczba zagranych kart bonusowych jest nieograniczona.
3. Akcje zużyte na wzięcie lidera z toru przepadają. Lider idzie na rękę. Akcja zużyta na zamianę lidera, wraca po wykonaniu zamiany.
4. Karty militarne liczą się do limitu akcji militarnych, pozostałe do limitu akcji cywilnych (wyjątek: cuda. Tych się nie wlicza nigdzie).
5. Cuda dają tylko takie bonusy, jakie są na nich zaznaczone. Prawdą jest jednak to, że cuda ery od A do II dają bonusy co rundę, a ery III - jednorazowy bonus po ich wybudowaniu.
6. ???
2. Gdy jesteś atakowany, to na obronę możesz zużyć tyle kart (nie tylko bonusowych), ile masz wszystkich akcji militarnych. Podczas kolonizacji liczba zagranych kart bonusowych jest nieograniczona.
3. Akcje zużyte na wzięcie lidera z toru przepadają. Lider idzie na rękę. Akcja zużyta na zamianę lidera, wraca po wykonaniu zamiany.
4. Karty militarne liczą się do limitu akcji militarnych, pozostałe do limitu akcji cywilnych (wyjątek: cuda. Tych się nie wlicza nigdzie).
5. Cuda dają tylko takie bonusy, jakie są na nich zaznaczone. Prawdą jest jednak to, że cuda ery od A do II dają bonusy co rundę, a ery III - jednorazowy bonus po ich wybudowaniu.
6. ???
Ostatnio zmieniony 15 sie 2017, 20:42 przez melusina, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 1136
- Rejestracja: 03 sty 2015, 17:28
- Lokalizacja: Kołobrzeg
- Has thanked: 238 times
- Been thanked: 120 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
2. Wydaje mi się że przy kolonizacji też liczą się akcje militarne do ilości kart jake moźna zagrać ... Ake nie mam instrukcji pod ręką żeby sorawdzć
Niegdyś Azazelek, narodzony na nowo jako Kal-El83 ;)
- melusina
- Posty: 557
- Rejestracja: 23 sty 2013, 22:16
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 50 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
Ta zasada obowiązuje tylko do obrony. Do kolonizacji można zagrać dowolną liczbę kart bonusowychAzazelek pisze:2. Przy kolonizacji możesz zagrać tylko tyle kart le masz akcj militarnych
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
Czyli można kupić za akcję cywilną taką kartę technologii mimo braku żarówek wymaganych w momencie jej kupienia? Czyli kupno na zapas, żeby nikt nie kupił i dopiero wystawienie z ręki w kolejnej turze czy za dwie, jak już żarówki będą?GrzeL pisze:Na koniec gry rozpatruje się wyłącznie wydarzenia z III Ery, znajdujące się na stosach aktualnych i przyszłych wydarzeń.Tomzaq pisze:Na końcu gry rozpatruje się wszystkie karty wydarzeń. Obecne i przyszłe. Mało prawdopodobne żeby były tam karty z ll ery.
Koszt w żarówkach za kartę technologi uiszcza się w momencie jej wystawienia.sidmeier pisze:Zapłaconą kartę technologii w akcjach cywilnych i żarówkach można wystawić jako aktywną bez kolejnej akcji cywilnej w celu jej ewentualnej aktywacji, czy tak? (np. w odróżnieniu od kupionego lidera). Dobrze myślę?
Żadnych kart nie aktywuje się za akcje cywilne lub militarne. Część pozwala wykonywać nadzwyczajne akcje, ale jest to na nich wprost napisane.
- seki
- Moderator
- Posty: 3346
- Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
- Lokalizacja: Czapury/Poznań
- Has thanked: 1106 times
- Been thanked: 1268 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
Prawie zawsze karty technologii kupuję się na zapas. Nie tyle dlatego aby podebrac rywalom, co raczej dlatego że karta technologii, którą potrzebujesz wyszła w danym momencie. O momencie decyduje los. Problem w tym, że zapas ten masz limitowany dlatego zakup każdej karty należy dobrze przemyśleć.sidmeier pisze:Czyli można kupić za akcję cywilną taką kartę technologii mimo braku żarówek wymaganych w momencie jej kupienia? Czyli kupno na zapas, żeby nikt nie kupił i dopiero wystawienie z ręki w kolejnej turze czy za dwie, jak już żarówki będą?GrzeL pisze:Na koniec gry rozpatruje się wyłącznie wydarzenia z III Ery, znajdujące się na stosach aktualnych i przyszłych wydarzeń.Tomzaq pisze:Na końcu gry rozpatruje się wszystkie karty wydarzeń. Obecne i przyszłe. Mało prawdopodobne żeby były tam karty z ll ery.
Koszt w żarówkach za kartę technologi uiszcza się w momencie jej wystawienia.sidmeier pisze:Zapłaconą kartę technologii w akcjach cywilnych i żarówkach można wystawić jako aktywną bez kolejnej akcji cywilnej w celu jej ewentualnej aktywacji, czy tak? (np. w odróżnieniu od kupionego lidera). Dobrze myślę?
Żadnych kart nie aktywuje się za akcje cywilne lub militarne. Część pozwala wykonywać nadzwyczajne akcje, ale jest to na nich wprost napisane.
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
Czyli nie można zrobić tak:
Kupuję za akcję/e cywilną/e kartę technologii i płacą w żarówkach od razu i wprowadzam?
Chodzi mi o uniknięcie kolejnej akcji cywilnej za wprowadzenie (coś za dużo tych opłat).
Bo standardowo rozumiem np. chcę tak, jak mam żarówki, to muszę:
Np. 1 cywilna na zakup karty i potem znowu 1 za aktywację + żarówki w tył? To jest standardowe?
Zabroniony jest kupno za cywilną i od razu wystawienie za same żarówki?
Kupuję za akcję/e cywilną/e kartę technologii i płacą w żarówkach od razu i wprowadzam?
Chodzi mi o uniknięcie kolejnej akcji cywilnej za wprowadzenie (coś za dużo tych opłat).
Bo standardowo rozumiem np. chcę tak, jak mam żarówki, to muszę:
Np. 1 cywilna na zakup karty i potem znowu 1 za aktywację + żarówki w tył? To jest standardowe?
Zabroniony jest kupno za cywilną i od razu wystawienie za same żarówki?
- seki
- Moderator
- Posty: 3346
- Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
- Lokalizacja: Czapury/Poznań
- Has thanked: 1106 times
- Been thanked: 1268 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
Musisz wydać 2 akcje cywilne. Nie przeskoczysz tego. Możesz fabularnie wyobrazić sobie, że najpierw Twoi naukowcy opracowują technologię na twoje polecenie (pobranie karty z toru). A potem dopiero po wynalezieniu know-how znów na Twoje polecenie wdrażasz ją w realia państwa. Opracowanie technologii i jej wdrożenie będą zawsze dwiema osobnymi akcjamisidmeier pisze:Czyli nie można zrobić tak:
Kupuję za akcję/e cywilną/e kartę technologii i płacą w żarówkach od razu i wprowadzam?
Chodzi mi o uniknięcie kolejnej akcji cywilnej za wprowadzenie (coś za dużo tych opłat).
Bo standardowo rozumiem np. chcę tak, jak mam żarówki, to muszę:
Np. 1 cywilna na zakup karty i potem znowu 1 za aktywację + żarówki w tył? To jest standardowe?
Zabroniony jest kupno za cywilną i od razu wystawienie za same żarówki?
-
- Posty: 133
- Rejestracja: 11 lis 2013, 09:32
- Lokalizacja: Wejherowo
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 8 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
Pytanie mam o kartę militarną "Terroryzm".
Znajomi się pokłócili o treść karty. Chodzi o to, że na niektórych kartach wyraźnie jest wskazane, kto ma decydować o działaniu karty, a terroryzm tego nie ma.
Więc moje pytanie brzmi: kto decyduje o tym, jakie budynki publiczne zostaną zniszczone?
PS: Moim zdaniem decyduje o tym gracz z najmniejszą liczba punktów kultury.
Znajomi się pokłócili o treść karty. Chodzi o to, że na niektórych kartach wyraźnie jest wskazane, kto ma decydować o działaniu karty, a terroryzm tego nie ma.
Więc moje pytanie brzmi: kto decyduje o tym, jakie budynki publiczne zostaną zniszczone?
PS: Moim zdaniem decyduje o tym gracz z najmniejszą liczba punktów kultury.
Moja Kolekcja
Dotychczasowe transakcje:
- Zakup World of Warcraft: The Board Game - Dzieniu; Lords of Hellas - virco; Fanowskie dodatki do 7 Wonders - aigimig
Dotychczasowe transakcje:
- Zakup World of Warcraft: The Board Game - Dzieniu; Lords of Hellas - virco; Fanowskie dodatki do 7 Wonders - aigimig
- GrzeL
- Administrator
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
- Lokalizacja: okolica Warszawy
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 56 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
Jak nie ma, jak jest wprost napisane: „Cywilizacja z najmniejszą liczbą punktów kultury niszczy po 1 budynku publicznym każdej innej cywilizacji”.SirSowa pisze:Pytanie mam o kartę militarną "Terroryzm".
Znajomi się pokłócili o treść karty. Chodzi o to, że na niektórych kartach wyraźnie jest wskazane, kto ma decydować o działaniu karty, a terroryzm tego nie ma.
Gracz z najmniejszą liczbą punktów kultury.SirSowa pisze:Więc moje pytanie brzmi: kto decyduje o tym, jakie budynki publiczne zostaną zniszczone?
-
- Posty: 133
- Rejestracja: 11 lis 2013, 09:32
- Lokalizacja: Wejherowo
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 8 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
Ty to wiesz, ja to wiem, ale moi znajomi chcieli mieć to na piśmieGrzeL pisze:Jak nie ma, jak jest wprost napisane: „Cywilizacja z najmniejszą liczbą punktów kultury niszczy po 1 budynku publicznym każdej innej cywilizacji”.SirSowa pisze:Pytanie mam o kartę militarną "Terroryzm".
Znajomi się pokłócili o treść karty. Chodzi o to, że na niektórych kartach wyraźnie jest wskazane, kto ma decydować o działaniu karty, a terroryzm tego nie ma.
Gracz z najmniejszą liczbą punktów kultury.SirSowa pisze:Więc moje pytanie brzmi: kto decyduje o tym, jakie budynki publiczne zostaną zniszczone?
Moja Kolekcja
Dotychczasowe transakcje:
- Zakup World of Warcraft: The Board Game - Dzieniu; Lords of Hellas - virco; Fanowskie dodatki do 7 Wonders - aigimig
Dotychczasowe transakcje:
- Zakup World of Warcraft: The Board Game - Dzieniu; Lords of Hellas - virco; Fanowskie dodatki do 7 Wonders - aigimig
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
Czy majac Hammurabiego i chcac kupic lidera za 1 akcje placimy 1 czy 0 akcji? Wszak Hammurabi zmniejsza koszt o 1.
- GrzeL
- Administrator
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
- Lokalizacja: okolica Warszawy
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 56 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
0sidmeier pisze:Czy majac Hammurabiego i chcac kupic lidera za 1 akcje placimy 1 czy 0 akcji? Wszak Hammurabi zmniejsza koszt o 1.
Re: Cywilizacja: Poprzez Wieki (3 edycja)
Witam. Dopiero zaczynamy zabawę z grą i mam jedno pytanie które nie jest dla mnie jasne:
- Ile mogę mieć kart na ręku cywilnych i militarnych w momencie startu gry (czyli 4 akcje cywilne, 2 akcje militarne)?
Żona twierdzi , że mogę mieć max. 4 karty ogólnie (cywilne i militarne) ja mam trochę inne zdanie. Jak to jest? Proszę o wytłumaczenie.
- Ile mogę mieć kart na ręku cywilnych i militarnych w momencie startu gry (czyli 4 akcje cywilne, 2 akcje militarne)?
Żona twierdzi , że mogę mieć max. 4 karty ogólnie (cywilne i militarne) ja mam trochę inne zdanie. Jak to jest? Proszę o wytłumaczenie.
- Nidav
- Posty: 704
- Rejestracja: 14 sty 2016, 19:33
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 91 times
- Been thanked: 338 times
Re: Cywilizacja: Poprzez Wieki (3 edycja)
O ile dobrze pamiętam, można mieć cztery karty cywilne za cztery akcje cywilne (za każdy razem, gdy w wyniku np. zmiany ustroju dochodzi biała kosteczka, ten limit jest zwiększany) i dwie karty militarne za dwie akcje militarne (ale można mieć ich więcej - pozbywamy się nadmiaru na końcu każdej rundy w fazie produkcji, która kończy się również dobraniem kart militarnych za niewykorzystane akcje militarne, maksymalnie 3).Pan QnshT pisze:Witam. Dopiero zaczynamy zabawę z grą i mam jedno pytanie które nie jest dla mnie jasne:
- Ile mogę mieć kart na ręku cywilnych i militarnych w momencie startu gry (czyli 4 akcje cywilne, 2 akcje militarne)?
Żona twierdzi , że mogę mieć max. 4 karty ogólnie (cywilne i militarne) ja mam trochę inne zdanie. Jak to jest? Proszę o wytłumaczenie.
- costi
- Posty: 3416
- Rejestracja: 09 lut 2005, 19:19
- Lokalizacja: Warszawa - Ochota
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 3 times
Re: Cywilizacja: Poprzez Wieki (3 edycja)
Tyle, ile akcji: 4 cywilne i dwie militarne. To się nie zmienia w toku gry (za wyjątkiem Biblioteki Aleksandryjskiej).
EDIT: chodzi mi o to, że limit kart jest powiązany z ilością akcji tak samo przez całą grę.
EDIT: chodzi mi o to, że limit kart jest powiązany z ilością akcji tak samo przez całą grę.
trochę człowieka i technika się gubi
Moja kolekcja
Moja kolekcja
- lukwych
- Posty: 524
- Rejestracja: 23 wrz 2013, 19:19
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 7 times
Re: Cywilizacja: Poprzez Wieki (3 edycja)
W momencie startu gry limit to 4 i 2 zgodnie z liczbą odpowiednich akcji. Pamiętajcie, że pierwszej rundzie żaden z graczy nie ma akcji militarnych więc nie dobiera kart militarnych (akcje militarne dostajemy dopiero w drugiej turze, więc karty militarne dobieramy dopiero na koniec 2 tury).
Zawsze chętnie zagram w te gry: Chaos, Clash of Cultures, Cywilizacja: TTA, Lewis & Clark, Mage Knight, Pokolenia, Race! Formula 90, Rosyjskie Koleje!
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 12 sie 2017, 15:03
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
Witam, ja również mam pytanie o karty militarne, otóż w którym momencie przy zmianie epoki należy je wymienić ?
Z turą obecnego gracza czy następnego ?? Czy może z początkiem kolejki ? (1 gracz w grze)
Z turą obecnego gracza czy następnego ?? Czy może z początkiem kolejki ? (1 gracz w grze)
-
- Posty: 1136
- Rejestracja: 03 sty 2015, 17:28
- Lokalizacja: Kołobrzeg
- Has thanked: 238 times
- Been thanked: 120 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
Talie wymieniasz równocześnie (cywilne i militarne)
Te z ręki nie podlegają wymianie tylko odrzuceniu (zgodnie z zasadą obecna era -2, tj na początku drugiej ery odrzucasz militarne i cywilne z ery A)
Te z ręki nie podlegają wymianie tylko odrzuceniu (zgodnie z zasadą obecna era -2, tj na początku drugiej ery odrzucasz militarne i cywilne z ery A)
Niegdyś Azazelek, narodzony na nowo jako Kal-El83 ;)