Zamki szalonego króla Ludwika - pytania i wątpliwości

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
Awatar użytkownika
Yavi
Posty: 3185
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 24 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Zamki szalonego króla Ludwika

Post autor: Yavi »

krzyss pisze: Hmmm, a czemu nie jest zamknięta?
Zamknięta jest tylko taka komnata, której wszystkie drzwi przylegają do innych drzwi.
Wchodzące w mur drzwi oznaczają, że nigdy nie będzie ona zamknięta.
Awatar użytkownika
ramar
Posty: 996
Rejestracja: 03 lis 2014, 18:26
Lokalizacja: Kalisz
Been thanked: 2 times

Re: Zamki szalonego króla Ludwika

Post autor: ramar »

krzyss pisze:
Leszy2 pisze:
krzyss pisze:Po kilku rozgrywkach nasuwa się mi kilka pytań.

Czy łączniki tzn schody i korytarze zamykają pomieszczenie do którego je dostawimy a to pomieszczenie nie ma już żadnych drzwi? Czy należy za schodami zbudować kolejną komnatę aby zakończyć tą przed np schodami?
Oczywiście odpowiedź na to drugie pytanie brzmi: Nie.
krzyss pisze:Czy można dostawiać komnatę do komnaty gdzie są dwoje drzwi obok siebie, ale tylko jedne ze sobą się stykają a drugie przylegają do muru?
Oczywiście można, ale taka komnata nie będzie zamknięta. Komnata z zamurowanymi drzwiami nie jest zamknięta czyli ukończona.
Hmmm, a czemu nie jest zamknięta?[/quote]
Zamknięta komnata, to ta, której wszystkie drzwi łączą sięz innymi pomieszczeniami poprzez drzwi/przejścia. Obrazowo: jeżeli przez każde drzwi w komnacie, król może przejśc do innego pomieszczenia to komnata jest zamknięta. Jeżeli po otwarciu drzwi, król zderzy się za ścianą lub spadnie w przepaść, to znaczy, że ta komnata nie jest ukończona (nie jest zamnknięta).
krzyss
Posty: 979
Rejestracja: 02 lut 2015, 20:14
Has thanked: 32 times
Been thanked: 32 times

Re: Zamki szalonego króla Ludwika

Post autor: krzyss »

OK, teraz już będę grał dobrze. Dzięki za wyjaśnienie.
Są takie komnaty, które mają wyjścia blisko siebie, rozumiem że jak wszystkie inne wejścia/wyjścia są zamknięte a tylko te otwarte, które są blisko siebie, to przykładając do nich np korytarz zamykamy całą komnatę?
Ja to tak rozumiem, lepsze byłoby zdjęcie aby to zobrazować bo nie wiem czy jasno to napisałem :)
...średniowiecze, rycerze, zamki, piwo, magia, smoki...
Awatar użytkownika
Yavi
Posty: 3185
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 24 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Zamki szalonego króla Ludwika

Post autor: Yavi »

krzyss pisze:OK, teraz już będę grał dobrze. Dzięki za wyjaśnienie.
Są takie komnaty, które mają wyjścia blisko siebie, rozumiem że jak wszystkie inne wejścia/wyjścia są zamknięte a tylko te otwarte, które są blisko siebie, to przykładając do nich np korytarz zamykamy całą komnatę?
Ja to tak rozumiem, lepsze byłoby zdjęcie aby to zobrazować bo nie wiem czy jasno to napisałem :)
Zgadza się. Często mają to te komnaty o kształcie ośmiokątów, albo te podłużne - w takim wypadku dobrze postawiony korytarz może domknąć nawet kilka par drzwi :)
krzyss
Posty: 979
Rejestracja: 02 lut 2015, 20:14
Has thanked: 32 times
Been thanked: 32 times

Re: Zamki szalonego króla Ludwika

Post autor: krzyss »

Czyli warto pytać aby wyjaśniać wątpliwości :)
...średniowiecze, rycerze, zamki, piwo, magia, smoki...
kreve
Posty: 13
Rejestracja: 30 lip 2016, 18:00

Re: Zamki szalonego króla Ludwika

Post autor: kreve »

Mam pytanie co do komnat z których dostaje się minusowe punkty jeśli stykają się przez ścianę. Czy jeśli połączę jedną z drugą drzwiami, ale kawałeczkiem ściany się stykają to też trzeba policzyć minus? Niby w instrukcji jest że każdy styk trzeba liczyć, ale zastanawiam się czy połączenie drzwiami niweluje to jakoś.

Obrazek
Awatar użytkownika
Chaaber
Posty: 1054
Rejestracja: 29 sty 2014, 22:03
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 10 times
Been thanked: 10 times

Re: Zamki szalonego króla Ludwika

Post autor: Chaaber »

Ujemne punkty są za stykanie również przez drzwi. Nieważne jak polaczysz komnaty to jeżeli zgadza się typ to jest ujemna premia.

Wysłane z mojego Lenovo TAB 2 A10-70L przy użyciu Tapatalka
żagiel
Posty: 165
Rejestracja: 12 lis 2015, 21:40

Re: Zamki szalonego króla Ludwika

Post autor: żagiel »

Szukałem, ale nie znalazłem, dlatego chciałem zapytać:
Czy drugi gracz (ten co płaci kasę wyceniającemu), jeśli zamknie komnatę z kielichem (pozwala wykonać dodatkową akcję) i postanowi kupić następną salę, to też płaci ją graczowi, który wyceniał komnaty?
Awatar użytkownika
Yavi
Posty: 3185
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 24 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Zamki szalonego króla Ludwika

Post autor: Yavi »

żagiel pisze:Szukałem, ale nie znalazłem, dlatego chciałem zapytać:
Czy drugi gracz (ten co płaci kasę wyceniającemu), jeśli zamknie komnatę z kielichem (pozwala wykonać dodatkową akcję) i postanowi kupić następną salę, to też płaci ją graczowi, który wyceniał komnaty?
Tak, dostaje kolejną turę, ale płaci mistrzowi budowy, jak zawsze.
żagiel
Posty: 165
Rejestracja: 12 lis 2015, 21:40

Re: Zamki szalonego króla Ludwika

Post autor: żagiel »

Też tak mi się wydawało ale wolałem się upewnić. Dzięki za odp
Awatar użytkownika
Helga
Posty: 306
Rejestracja: 28 gru 2015, 16:01
Lokalizacja: Warszawa/ Ząbki
Has thanked: 6 times
Been thanked: 6 times

Re: Zamki szalonego króla Ludwika

Post autor: Helga »

Hej, wybaczcie pytanie, które pewnie już się pojawiało, ale dla mnie to nowa gra i właśnie rozgrywamy partię, może ktoś będzie w stanie mi w miarę szybko odpowiedzieć (nie mam jak teraz przewertować kilku stron). Jak mamy traktować taki kafelek (przykładowo, bo chodzi mi o jego fizyczny rozmiar): https://ibb.co/c8OR2a

Na rewersie ma 450, ale jest znacznie mniejszy od normalnych dużych 450, dodatkowo wielkość powierzchni na awersie to 250. To jakiś błąd w polskiej wersji? Powinien być 250?
Gatherey
Posty: 896
Rejestracja: 20 mar 2017, 09:52
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 16 times
Been thanked: 47 times

Re: Zamki szalonego króla Ludwika

Post autor: Gatherey »

W mojej kopii był jeden woreczek strunowy oraz dodatkowa 1 wypraska, gdzie były poprawione kafle 250 oraz kilka rzeczy do naklejenia.

EDIT: I tak - te kafelki są 250.
Awatar użytkownika
Helga
Posty: 306
Rejestracja: 28 gru 2015, 16:01
Lokalizacja: Warszawa/ Ząbki
Has thanked: 6 times
Been thanked: 6 times

Re: Zamki szalonego króla Ludwika

Post autor: Helga »

Dzięki, za rozjaśnienie, tak też je potraktowaliśmy ;).
Awatar użytkownika
seki
Moderator
Posty: 3346
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 1106 times
Been thanked: 1268 times

Re: Zamki szalonego króla Ludwika

Post autor: seki »

Helga pisze:Dzięki, za rozjaśnienie, tak też je potraktowaliśmy ;).
Jak wam to przeszkadza to zgłoś reklamacje do Rebela, myślę że wymienia na prawidłowe.
Awatar użytkownika
Helga
Posty: 306
Rejestracja: 28 gru 2015, 16:01
Lokalizacja: Warszawa/ Ząbki
Has thanked: 6 times
Been thanked: 6 times

Re: Zamki szalonego króla Ludwika

Post autor: Helga »

Już jest wszystko wyjaśnione, kolega wykładając grę nie ogarnął dodatkowych kafli i karteczki o tym, że trzeba je wymienić :D. I to chyba i tak nie Rebel tylko Planszóweczka/Lacerta ;).

//edit down: a to nie wiedziałam o tym Rebelu. Nie mniej jednak już wszystko śmiga i gra się bardzo przyjęła.
Ostatnio zmieniony 27 maja 2017, 20:24 przez Helga, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
seki
Moderator
Posty: 3346
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 1106 times
Been thanked: 1268 times

Re: Zamki szalonego króla Ludwika

Post autor: seki »

Helga pisze:Już jest wszystko wyjaśnione, kolega wykładając grę nie ogarnął dodatkowych kafli i karteczki o tym, że trzeba je wymienić :D. I to chyba i tak nie Rebel tylko Planszóweczka/Lacerta ;).
Nie. Rebel przejął reklamacje. Ale najważniejsze, że jest OK.
opulentus
Posty: 510
Rejestracja: 11 wrz 2016, 15:55
Lokalizacja: Toruń
Has thanked: 94 times
Been thanked: 29 times

Re: Zamki szalonego króla Ludwika

Post autor: opulentus »

MegAn pisze:W instrukcji, w części dotyczącej punktowania za cele, są opisane sytuacje gdy schody i korytarze nie są brane pod uwagę przy podliczaniu punktów (np. cel "małe komnaty"). Ale nie znalazłam nigdzie informacji czy przy podliczaniu punktów za zamknięte komnaty (bodajże cel "1 punkt za każde 2 zamknięte komnaty") bierze się pod uwagę również zamknięte łączniki?

Do tej pory grałam z założeniem, że skoro są to normalne komnaty - bo np. dają bonus za ich ukończenie - to powinny się liczyć jako ukończone, a tylko w tych wyjątkowych, opisanych w instrukcji przykładach nie bierze się ich pod uwagę.
Przyłączam się do pytania.
Awatar użytkownika
seki
Moderator
Posty: 3346
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 1106 times
Been thanked: 1268 times

Re: Zamki szalonego króla Ludwika

Post autor: seki »

Nie znam oficjalnego stanowiska autora ale my gramy, że schody wliczaja się do celu za zamknięte komnaty no bo czemu nie? Oznaczone są tak samo jak długie komnaty łączniki. Korytarzy natomiast nie wyobrażam sobie zamknąć z uwagi na bardzo dużą ilość wejść.
Awatar użytkownika
ChlastBatem
Posty: 1648
Rejestracja: 14 kwie 2014, 15:35
Lokalizacja: Gdynia/Gdańsk
Has thanked: 12 times
Been thanked: 28 times

Re: Zamki szalonego króla Ludwika

Post autor: ChlastBatem »

Jeśli dobrze pamiętam to schody czy korytarze to nie są komnaty tylko łączniki, a więc nie powinny się liczyć.
Gatherey
Posty: 896
Rejestracja: 20 mar 2017, 09:52
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 16 times
Been thanked: 47 times

Re: Zamki szalonego króla Ludwika

Post autor: Gatherey »

My gramy, że wszystko co jest na normalnych kafelkach z kart jest traktowane jak komnaty - czyli w praktyce wszystko oprócz schodów i korytarzy.
Awatar użytkownika
seki
Moderator
Posty: 3346
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 1106 times
Been thanked: 1268 times

Re: Zamki szalonego króla Ludwika

Post autor: seki »

ChlastBatem pisze:Jeśli dobrze pamiętam to schody czy korytarze to nie są komnaty tylko łączniki, a więc nie powinny się liczyć.
Na dlugich kafelkach rozmiar chyba 350 czy jakoś tak też masz łączniki. To nadal są komnaty.
Awatar użytkownika
FortArt
Posty: 2334
Rejestracja: 28 lis 2010, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 45 times
Been thanked: 23 times
Kontakt:

Re: Zamki szalonego króla Ludwika

Post autor: FortArt »

Czy korytarze i schody liczą się do bonusu za nieukończone komnaty?

Wnioskuję, że tak skoro brak ich na liście bonusów wykluczonych (przy opisie takich komnat), ale pełnej jasności nie mam.
Tak, to prawda, że w planszówkach najważniejszy jest klimat - klimat planszy, pionków, żetonów, kart i kostek.
Awatar użytkownika
Trampon
Posty: 359
Rejestracja: 26 mar 2012, 13:44
Lokalizacja: Warszawa Ursus
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Zamki szalonego króla Ludwika

Post autor: Trampon »

FortArt pisze:Czy korytarze i schody liczą się do bonusu za nieukończone komnaty?

Wnioskuję, że tak skoro brak ich na liście bonusów wykluczonych (przy opisie takich komnat), ale pełnej jasności nie mam.
Chodzi Ci o kartę bonusową za wyjścia zewnętrze czy okrągły kafelek celu za nieukończone pokoje (formalnie te okrągłe kafelki to nie są bonusy a właśnie cele)?
"W świecie kolekcjonerów nader często dochodzi do zbrodni. Kolekcjonerzy to szaleńcy albo fanatycy na granicy szaleństwa, zaślepieni żądzą posiadania zdolni są do najgorszych przestępstw".
E. Niziurski, Nowe Przygody Marka Piegusa.
Awatar użytkownika
FortArt
Posty: 2334
Rejestracja: 28 lis 2010, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 45 times
Been thanked: 23 times
Kontakt:

Re: Zamki szalonego króla Ludwika

Post autor: FortArt »

Cel za nieukończone pokoje. Ale pytanie zapewne takie samo w obu przypadkach.
Tak, to prawda, że w planszówkach najważniejszy jest klimat - klimat planszy, pionków, żetonów, kart i kostek.
opulentus
Posty: 510
Rejestracja: 11 wrz 2016, 15:55
Lokalizacja: Toruń
Has thanked: 94 times
Been thanked: 29 times

Re: Zamki szalonego króla Ludwika

Post autor: opulentus »

Cytat z instrukcji dotyczący punktowania na koniec gry: "...Każdy gracz otrzymuje 2 punkty za komnaty w swoim zamku, które pochodzą z wyczerpanych stosów, także za Schody i Korytarze jeśli się wyczerpały..."
Moje pytanie dotyczy tego, jak rozpatrywać schody i korytarze, jako całość czy osobno? Innymi słowy czy aby punktować na koniec gry, oba te elementy muszą być wyczerpane, czy każdy z nich traktujemy osobno, np wyczerpały się schody i za nie punktujemy, pomimo tego, że pozostały jeszcze korytarze na stosie?
ODPOWIEDZ