Blood Rage - pytania i wątpliwości

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
GeQ
Posty: 283
Rejestracja: 13 lis 2015, 11:41
Lokalizacja: Tczew
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Blood Rage

Post autor: GeQ »

KaczoreQ pisze:W I erze powrot z valhalli 2 w II 3 i w III 4pkt.
Do tego bonus z ulepszen ktory moze dac dodatkowy 1, 2,3 pkt.
Czyli w III erze za kazdego wracajacego mamy 4 pkus bonus dajacy lacznie 6 to daje faktycznie 10 pktow.
stanę po stronie karollo2101 - punkty za powrót z Walhalli to niedomówienie z polskiej instrukcji. Za powrót z Walhalli dostajesz punkty tylko za karty ulepszeń. 2/3/4 punkty w I/II/III erze dostajesz tylko za śmierć w Ragnaroku (sic!) - a to duża różnica.
Mariusz Gekon - Angryboardgamer
Awatar użytkownika
karollo2101
Posty: 50
Rejestracja: 29 cze 2015, 01:16

Re: Blood Rage

Post autor: karollo2101 »

Powrót z Valhalli sam w sobie nie daje pkt. Jeśli jednostki zginą w Ragnarok, tj. kiedy prowincja zostaje zniszczona, wtedy dostajesz odpowiednio 2, 3 i 4 za poszczególne ery...

Wysłane z mojego HTC One_M8 przy użyciu Tapatalka
osa1908
Posty: 260
Rejestracja: 15 maja 2016, 15:42
Has thanked: 88 times
Been thanked: 11 times

Re: Blood Rage

Post autor: osa1908 »

pytanie jeden z graczy zagral karte prymat thora anuluj umiejetnsci specialne kart zagranych przez przeciwnikow,drugi zagal fala odyna przed porownaniem sily kazdy z graczy niszczy wszystkie swoje figurki w tej bitwie z wyjatkiem jednej.Moje pytanie jest ktora kara ma pierszenstwo?ktora karte powinno sie rozpatrzyc?
Awatar użytkownika
karollo2101
Posty: 50
Rejestracja: 29 cze 2015, 01:16

Re: Blood Rage

Post autor: karollo2101 »

Było już to ... anulowanie ma pierwszeństwo;)

Wysłane z mojego HTC One_M8 przy użyciu Tapatalka
Gatherey
Posty: 896
Rejestracja: 20 mar 2017, 09:52
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 16 times
Been thanked: 47 times

Re: Blood Rage

Post autor: Gatherey »

Kolejność tych kart jest:

Anulowanie efektów > odrzucenie kart > reszta
osa1908
Posty: 260
Rejestracja: 15 maja 2016, 15:42
Has thanked: 88 times
Been thanked: 11 times

Re: Blood Rage

Post autor: osa1908 »

Dziekuje bardzo
Kitshu
Posty: 73
Rejestracja: 24 lip 2017, 16:58
Has thanked: 3 times
Been thanked: 17 times

Re: Blood Rage

Post autor: Kitshu »

Witam

Pisałem w innym temacie ale odesłali mnie tutaj ( zresztą słusznie )

Otóż praktycznie wszystkie zasady wydają mi się opisane klarownie poza zagrywaniem kart ulepszeń podczas walki.

np. Jak kolega zagrał kartę rozwinięcia drakkara że dostanie za niego punkty jak zostanie zniszczony pod koniec fazy powrotu z vahalli to z tego co rozumiem karta mu nie zostaje na stałe jako rozwinięcie klanu ( tylko wraca na ręke przy przegranej) oraz musi do końca rundy pamiętać że ma za tego drakkara punkty ? Trochę to bez sensu. Poza tym czy w takiej sytuacji koszt karty np. 2 za rozwinięcie liczy się jako jej siła ?

Drugie pytanie, podczas walki jeden z graczy rzuca kartę Trolla o koszcie 2 bodajże czyli siła jego karty to 2 i dodatkowo zabija figurki na prowincji i nie wystawia tej figurki czy wystawia ją za 2 ale nie ma na stałe rozwinięcia potwora na karcie klanu?

Troszkę zagrywanie tych kart ulepszeń jest bez sensu podczas walki IMO dużo lepiej by było jakby wszystkie karty do walki były czerwone bez kombinowania

Pozdrawiam i dzięki za odpowiedź, pewnie ja coś źle zrozumiałem albo za dużo kombinuję :P
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4021
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 19 times

Re: Blood Rage

Post autor: AkitaInu »

Kitshu pisze:Witam

Pisałem w innym temacie ale odesłali mnie tutaj ( zresztą słusznie )

Otóż praktycznie wszystkie zasady wydają mi się opisane klarownie poza zagrywaniem kart ulepszeń podczas walki.

np. Jak kolega zagrał kartę rozwinięcia drakkara że dostanie za niego punkty jak zostanie zniszczony pod koniec fazy powrotu z vahalli to z tego co rozumiem karta mu nie zostaje na stałe jako rozwinięcie klanu ( tylko wraca na ręke przy przegranej) oraz musi do końca rundy pamiętać że ma za tego drakkara punkty ? Trochę to bez sensu. Poza tym czy w takiej sytuacji koszt karty np. 2 za rozwinięcie liczy się jako jej siła ?

Drugie pytanie, podczas walki jeden z graczy rzuca kartę Trolla o koszcie 2 bodajże czyli siła jego karty to 2 i dodatkowo zabija figurki na prowincji i nie wystawia tej figurki czy wystawia ją za 2 ale nie ma na stałe rozwinięcia potwora na karcie klanu?

Troszkę zagrywanie tych kart ulepszeń jest bez sensu podczas walki IMO dużo lepiej by było jakby wszystkie karty do walki były czerwone bez kombinowania

Pozdrawiam i dzięki za odpowiedź, pewnie ja coś źle zrozumiałem albo za dużo kombinuję :P
Za dużo kombinujesz :)


1. Kart rozwinięć klanu nie zagrywa się podczas walki. Jak ich nie masz na planszy gracza jak zaczyna się walka to nie możesz ich z ręki zagrać (chyba że nie masz kart walki a musisz zagrać jakąś kartę w walce - wtedy jak zagrasz ulepszenie to po prostu ono nie działa)
2. Jak zagrasz kartę drakkara jako rozwinięcie ale przed walką to w momencie jak drakkar zostanie zniszczony to po prostu dostajesz tyle punktó i zaznaczasz je na torze. Karta tam zostaje na zawsze albo dopóki jej nie zamienisz na inną.
3. Podczas walki rzucenie karty trolla daje Ci 0 siły i to wszystko
4. karty walki są czerwone :D tylko karty walki są czerwone ;-)


Coś naprawde źle gracie, polecam oberzenie jakiegoś filmiku albo przeczytanie instrukcji raz jeszcze.
GeQ
Posty: 283
Rejestracja: 13 lis 2015, 11:41
Lokalizacja: Tczew
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Blood Rage

Post autor: GeQ »

Kitshu pisze:Witam

Pisałem w innym temacie ale odesłali mnie tutaj ( zresztą słusznie )

Otóż praktycznie wszystkie zasady wydają mi się opisane klarownie poza zagrywaniem kart ulepszeń podczas walki.

np. Jak kolega zagrał kartę rozwinięcia drakkara że dostanie za niego punkty jak zostanie zniszczony pod koniec fazy powrotu z vahalli to z tego co rozumiem karta mu nie zostaje na stałe jako rozwinięcie klanu ( tylko wraca na ręke przy przegranej) oraz musi do końca rundy pamiętać że ma za tego drakkara punkty ? Trochę to bez sensu. Poza tym czy w takiej sytuacji koszt karty np. 2 za rozwinięcie liczy się jako jej siła ?

Drugie pytanie, podczas walki jeden z graczy rzuca kartę Trolla o koszcie 2 bodajże czyli siła jego karty to 2 i dodatkowo zabija figurki na prowincji i nie wystawia tej figurki czy wystawia ją za 2 ale nie ma na stałe rozwinięcia potwora na karcie klanu?

Troszkę zagrywanie tych kart ulepszeń jest bez sensu podczas walki IMO dużo lepiej by było jakby wszystkie karty do walki były czerwone bez kombinowania

Pozdrawiam i dzięki za odpowiedź, pewnie ja coś źle zrozumiałem albo za dużo kombinuję :P
do walki używa się tylko i wyłącznie czerwonych kart. Czarne karty rozwinięć leżą u Ciebie na planszy kracza i informują o sile, koszcie i ewentualnych punktach, czy akcjach specjalnych. Trolla nie zagrywasz w walce. uczestniczy on w bitwie, daje tyle siły ile wskazuje jego karta, a do tej siły dodajesz jedną kartę walki. i tyle. coś przekombinowałeś ;)
Mariusz Gekon - Angryboardgamer
GeQ
Posty: 283
Rejestracja: 13 lis 2015, 11:41
Lokalizacja: Tczew
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Blood Rage

Post autor: GeQ »

GeQ pisze:
Kitshu pisze:Witam

Pisałem w innym temacie ale odesłali mnie tutaj ( zresztą słusznie )

Otóż praktycznie wszystkie zasady wydają mi się opisane klarownie poza zagrywaniem kart ulepszeń podczas walki.

np. Jak kolega zagrał kartę rozwinięcia drakkara że dostanie za niego punkty jak zostanie zniszczony pod koniec fazy powrotu z vahalli to z tego co rozumiem karta mu nie zostaje na stałe jako rozwinięcie klanu ( tylko wraca na ręke przy przegranej) oraz musi do końca rundy pamiętać że ma za tego drakkara punkty ? Trochę to bez sensu. Poza tym czy w takiej sytuacji koszt karty np. 2 za rozwinięcie liczy się jako jej siła ?

Drugie pytanie, podczas walki jeden z graczy rzuca kartę Trolla o koszcie 2 bodajże czyli siła jego karty to 2 i dodatkowo zabija figurki na prowincji i nie wystawia tej figurki czy wystawia ją za 2 ale nie ma na stałe rozwinięcia potwora na karcie klanu?

Troszkę zagrywanie tych kart ulepszeń jest bez sensu podczas walki IMO dużo lepiej by było jakby wszystkie karty do walki były czerwone bez kombinowania

Pozdrawiam i dzięki za odpowiedź, pewnie ja coś źle zrozumiałem albo za dużo kombinuję :P
do walki używa się tylko i wyłącznie czerwonych kart. Czarne karty rozwinięć leżą u Ciebie na planszy kracza i informują o sile, koszcie i ewentualnych punktach, czy akcjach specjalnych. Trolla nie zagrywasz w walce. uczestniczy on w bitwie, daje tyle siły ile wskazuje jego karta, a do tej siły dodajesz jedną kartę walki. i tyle. coś przekombinowałeś ;)
żeby jeszcze trochę zamieszać - w fazie bitwy, należy zagrać jedną kartę (o ile to możliwe) - w domyśle czerwoną kartę bitwy, ale może to być każda inna karta, tyle że nic ona nie wniesie do siły twoich jednostek (poza jednym wyjątkiem, kiedy masz rozwinięcie, że zagrane karty wypraw daję siłę w fazie walki)
Mariusz Gekon - Angryboardgamer
Kitshu
Posty: 73
Rejestracja: 24 lip 2017, 16:58
Has thanked: 3 times
Been thanked: 17 times

Re: Blood Rage

Post autor: Kitshu »

GeQ pisze:
GeQ pisze:
Kitshu pisze:Witam

Pisałem w innym temacie ale odesłali mnie tutaj ( zresztą słusznie )

Otóż praktycznie wszystkie zasady wydają mi się opisane klarownie poza zagrywaniem kart ulepszeń podczas walki.

np. Jak kolega zagrał kartę rozwinięcia drakkara że dostanie za niego punkty jak zostanie zniszczony pod koniec fazy powrotu z vahalli to z tego co rozumiem karta mu nie zostaje na stałe jako rozwinięcie klanu ( tylko wraca na ręke przy przegranej) oraz musi do końca rundy pamiętać że ma za tego drakkara punkty ? Trochę to bez sensu. Poza tym czy w takiej sytuacji koszt karty np. 2 za rozwinięcie liczy się jako jej siła ?

Drugie pytanie, podczas walki jeden z graczy rzuca kartę Trolla o koszcie 2 bodajże czyli siła jego karty to 2 i dodatkowo zabija figurki na prowincji i nie wystawia tej figurki czy wystawia ją za 2 ale nie ma na stałe rozwinięcia potwora na karcie klanu?

Troszkę zagrywanie tych kart ulepszeń jest bez sensu podczas walki IMO dużo lepiej by było jakby wszystkie karty do walki były czerwone bez kombinowania

Pozdrawiam i dzięki za odpowiedź, pewnie ja coś źle zrozumiałem albo za dużo kombinuję :P
do walki używa się tylko i wyłącznie czerwonych kart. Czarne karty rozwinięć leżą u Ciebie na planszy kracza i informują o sile, koszcie i ewentualnych punktach, czy akcjach specjalnych. Trolla nie zagrywasz w walce. uczestniczy on w bitwie, daje tyle siły ile wskazuje jego karta, a do tej siły dodajesz jedną kartę walki. i tyle. coś przekombinowałeś ;)
żeby jeszcze trochę zamieszać - w fazie bitwy, należy zagrać jedną kartę (o ile to możliwe) - w domyśle czerwoną kartę bitwy, ale może to być każda inna karta, tyle że nic ona nie wniesie do siły twoich jednostek (poza jednym wyjątkiem, kiedy masz rozwinięcie, że zagrane karty wypraw daję siłę w fazie walki)
I o to mi chodziło :D zagranie czarnej karty to typowy fake w takim razie :) dzięki za szybką odpowiedź !
Gosterq
Posty: 201
Rejestracja: 11 sty 2016, 22:55
Has thanked: 16 times
Been thanked: 30 times

Re: Blood Rage

Post autor: Gosterq »

Tak, jest to wymuszony przez mechanikę gry blef żeby podnieść ciśnienie innym ;-) należy pamiętać, że zagranąw ten sposób kartę rozwinięć/wyprawy można stracić :-P
osa1908
Posty: 260
Rejestracja: 15 maja 2016, 15:42
Has thanked: 88 times
Been thanked: 11 times

Re: Blood Rage

Post autor: osa1908 »

Pytanie przeciwnik posiada 2 figurki juz w spladrowanej prowincji.czy jak zrobie wymarsz na ta prowincj to jest mozliwosc ze dojdzie do bitwy jak prowincja jest juz spladrowana?
osa1908
Posty: 260
Rejestracja: 15 maja 2016, 15:42
Has thanked: 88 times
Been thanked: 11 times

Re: Blood Rage

Post autor: osa1908 »

Jeszcze jedno pytanie.Wykonuje np akcje najazd.Ale poiadam rowniez rozwiniecie klanu ktore mowi zaplac szalem aby moc zrobic najazd z figurka z walhali.czy moge wykonac te 2 akcje w swoim ruchu?Z gory dziekuje.
Awatar użytkownika
karollo2101
Posty: 50
Rejestracja: 29 cze 2015, 01:16

Re: Blood Rage

Post autor: karollo2101 »

osa1908 pisze:Jeszcze jedno pytanie.Wykonuje np akcje najazd.Ale poiadam rowniez rozwiniecie klanu ktore mowi zaplac szalem aby moc zrobic najazd z figurka z walhali.czy moge wykonac te 2 akcje w swoim ruchu?Z gory dziekuje.
Tylko jedna akcja w turze:)
Awatar użytkownika
karollo2101
Posty: 50
Rejestracja: 29 cze 2015, 01:16

Re: Blood Rage

Post autor: karollo2101 »

osa1908 pisze:Pytanie przeciwnik posiada 2 figurki juz w spladrowanej prowincji.czy jak zrobie wymarsz na ta prowincj to jest mozliwosc ze dojdzie do bitwy jak prowincja jest juz spladrowana?
O ile nie posiada nikt z was rozwinięcia, iż można plądrować już splądrowaną prowincję to nic się nie dzieje...
Awatar użytkownika
krecilapka
Posty: 965
Rejestracja: 26 mar 2013, 09:54
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 38 times
Been thanked: 187 times

Re: Blood Rage

Post autor: krecilapka »

osa1908 pisze:Jeszcze jedno pytanie.Wykonuje np akcje najazd.Ale poiadam rowniez rozwiniecie klanu ktore mowi zaplac szalem aby moc zrobic najazd z figurka z walhali.czy moge wykonac te 2 akcje w swoim ruchu?Z gory dziekuje.
Wykonujesz najazd figurką z valhalli. Nieważny przy tum jest jej koszt. Więc możesz tym sposobem zapłacić 1 szału by wrócić do gry straconą figurkę za 2/ 3 / 4 punktu szału. Czyli wynosi Cię to mniej. Akcja przydatna też gdy zyskujesz punkty za utratę drakkara. Drakkar przegrywa idzie do valhali dostajesz punkty. Wracasz nim znów tą zdolnością, znów przegrywasz dostajesz punkty i tak ile się da ;).

Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka
koczkodan
Posty: 232
Rejestracja: 21 cze 2017, 12:38
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Blood Rage

Post autor: koczkodan »

1. jak to w koncu jest ze spladrowanymi juz prowincjami?
a) mozna tam wchodzic i mozna je normalnie pladrowac otrzymujac nagrode + punkty chwaly z toporow gdyby byl przeciwnik?
b) mozna tam wchodzic i mozna je pladrowac ale tylko dla punktow chwaly z toporow (brak nagrody z zetonu)?
c) mozna tam wchodzic ale nie mozna pladrowac?
d) w ogole nie mozna tam wchodzic?

mowa oczywiscie o sytuacji bez rozwiniec klanu.
Awatar użytkownika
ariser
Posty: 1136
Rejestracja: 16 lut 2016, 19:29
Lokalizacja: Cieszyn
Has thanked: 63 times
Been thanked: 48 times

Re: Blood Rage

Post autor: ariser »

C)
"W grze doszło do momentu niedociągnięcia, który jest spowodowany wielkością gry i jej nieidealnością."
vegathedog, 2019
Kupię / Sprzedam
koczkodan
Posty: 232
Rejestracja: 21 cze 2017, 12:38
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Blood Rage

Post autor: koczkodan »

dziekuje bardzo!
syd3r pisze:Na początku: anulowanie umiejętności kart (Prymat Thora) ma pierwszeństwo przed odrzuceniem kart (Straż Heimdalla).

Potem rozpatruje się wszystkie pozostałe karty. Jeśli karty mają podobny efekt, to rozpatruje się je zgodnie z ruchem wskazówek zegara, zaczynając od gracza, który wywołał Plądrowanie.
czy to są home rules czy zasady ukryte w instrukcji? tj. kolejnosc umiejetnosci i kolejnosc graczy.

EDYCJA:
Kitshu pisze:Mam pytanie pisze w zasadach że można używać kart rozwinięc podczas walki. Czy w tedy ponosimy ich koszt w PTK szału i czy rozwinięcie zostaje na stałe? Czy można podczas walki użyć rozwinięcia potwora?
ariser pisze:1. Nie.
2. Nie.
3. Tak.
Nie ten temat.

P.S. Jest napisane..
mam watpliwosc co do tego ze mozna uzywac w trakcie walki rozwiniec potwora. w jaki sposob to dziala?
Awatar użytkownika
ariser
Posty: 1136
Rejestracja: 16 lut 2016, 19:29
Lokalizacja: Cieszyn
Has thanked: 63 times
Been thanked: 48 times

Re: Blood Rage

Post autor: ariser »

1. Oficjalne stanowisko Cmon, jak jesteś bardziej ciekawy musisz przeszukać bgg.
2. W walce rzucasz dowolną kartę z ręki, z tym że tylko czerwone dodają Ci premię do siły. Także normalnie można dać kartę rozwinięcia lub przygody, a gdyby się taką walkę wygrało (na podstawie samej siły jednostek w prowincji) to trzeba ją odrzucić. W walce nie płacisz kosztu karty, bo nie korzystasz z jej efektu.
"W grze doszło do momentu niedociągnięcia, który jest spowodowany wielkością gry i jej nieidealnością."
vegathedog, 2019
Kupię / Sprzedam
koczkodan
Posty: 232
Rejestracja: 21 cze 2017, 12:38
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Blood Rage

Post autor: koczkodan »

dziekuje raz jeszcze!

dla zainteresowanych kwestia kolejnosci rozstrzygniec zostawiam link do bgg + cytat z faq

https://boardgamegeek.com/thread/1790348/12-rage
Q. What happens when Thor’s Primacy
(cancel all text effects) is played
against Heimdall’s Watch (discard all
cards)?
A. Thor’s Primacy is resolved before
Heimdall’s Watch, cancelling its effect.
After these cards, resolve everything
else. If there are multiple cards in the
same category, start the resolution
from the pillager and work clockwise
.
okon
Posty: 506
Rejestracja: 28 kwie 2013, 15:32
Has thanked: 8 times
Been thanked: 3 times

Re: Blood Rage

Post autor: okon »

witam

czy zagranie karty ulepszenia statku ( zakładając ze mam już karte wija na planszy ) pozwala mi wyłożyć jednoczesnie statek i wija czy tylko jedna z tych dwóch rzeczy ??
Awatar użytkownika
karollo2101
Posty: 50
Rejestracja: 29 cze 2015, 01:16

Re: Blood Rage

Post autor: karollo2101 »

Ulepszenie statku pozwala wystawić tylko statek...

Wysłane z mojego SM-T330 przy użyciu Tapatalka
Gatherey
Posty: 896
Rejestracja: 20 mar 2017, 09:52
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 16 times
Been thanked: 47 times

Re: Blood Rage

Post autor: Gatherey »

Wij jest traktowany jako statek więc można albo statek albo wija.
ODPOWIEDZ