Teraz jest Pt, 19 sty 2018, 00:15

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 293 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr, 06 wrz 2017, 20:03 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N, 01 lut 2009, 14:20
Posty: 3882
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Breżniew napisał(a):
Wszystko zależy, jaki jest tekst karty. "Once this turn" oznacza, że nie musisz odpalać zdolności natychmiast - możesz to zrobić później w tej samej turze. W przypadku "You may..." możesz zdolność odpalić natychmiast, ale nie musisz. Tzn. że jeśli nie zdecydujesz się skanować, to później nie możesz już tego zrobić. Jeśli w tekście karty masz np. "Scan any room", to jeśli spełniłeś wszystkie warunki odpalenia zdolności, musisz ją natychmiast odpalić.


A jak Ty postępujesz z kartą "Once this turn" jeśli w tekście nie występuje słowo "may" jeśli ją zagrasz.Musisz wykonać akcję z karty czy możesz wykonać akcję z karty.I jeszcze jedno czy zdolność "Activate" traktujesz tak samo jak "Once this turn" w każdym przypadku :?:

:wink:

_________________
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!


moja kolekcja

na sprzedaż

chętnie kupię


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr, 06 wrz 2017, 20:10 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 11 cze 2011, 15:08
Posty: 523
Lokalizacja: Łódź
maciejo napisał(a):
Breżniew napisał(a):
Wszystko zależy, jaki jest tekst karty. "Once this turn" oznacza, że nie musisz odpalać zdolności natychmiast - możesz to zrobić później w tej samej turze. W przypadku "You may..." możesz zdolność odpalić natychmiast, ale nie musisz. Tzn. że jeśli nie zdecydujesz się skanować, to później nie możesz już tego zrobić. Jeśli w tekście karty masz np. "Scan any room", to jeśli spełniłeś wszystkie warunki odpalenia zdolności, musisz ją natychmiast odpalić.


A jak Ty postępujesz z kartą "Once this turn" jeśli w tekście nie występuje słowo "may" jeśli ją zagrasz.Musisz wykonać akcję z karty czy możesz wykonać akcję z karty.I jeszcze jedno czy zdolność "Activate" traktujesz tak samo jak "Once this turn" w każdym przypadku :?:

:wink:
"Once this turn" oznacza, że możesz ale nie musisz odpalić podczas Action Phase w dowolnym jej momencie. Podczas Strike Phase już nie możesz.

_________________
"Zresztą zamiast kraść jako dyrektor, fabrykant, sekretarz czy inny prezes lepiej już kraść par excellence jako złodziej. Tak jest chyba uczciwiej." - kasiarz Kwinto


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr, 06 wrz 2017, 20:12 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn, 26 paź 2015, 12:47
Posty: 375
Lokalizacja: Kraków
lesar napisał(a):
Przy dwóch kartach jak na zdjęciu wcześniej wkładając je jednocześnie mogę w takiej kolejności postąpić:
1. Przeskanować
2. Po odkryciu pomieszczeń pokonać obcego atakiem 3
3. Skorzystać ze zdolności Parkera i przesunąć jakąś kartę
?

Zakładając, że zagrywasz tylko te dwie karty:
1. Jeśli zagrasz najpierw "Electric Prod", a później "Motion Detector" możesz zaraz po zagraniu "Motion Detector" zeskanować dowolne pomieszczenie (zagrałeś wcześniej Electric prod, które ma symbol Tech wymagany do odpalenia umiejętności z karty Lambert), ale nie możesz odpalić umiejętności z karty Parkera, bo wcześniej nie zagrałeś karty z symbolem załogi Nostromo. Oprócz tego masz do dyspozycji 3 ataku i 2 rekrutacji.
2. Jeśli zagrałeś najpierw "Motion Detector", a później "Electric Prod", to możesz raz w tej turze skorzystać ze zdolności z karty Parkera, bo zagrałeś wcześniej kartę z symbolem załogi Nostromo, ale nie możęsz skorzystać ze zdolności z karty Lambert. Oprócz tego masz do dyspozycji 3 ataku i 2 rekrutacji.

Nigdy nie zagrywa się kart jednocześnie. Każdą kartę zagrywasz pojedynczo.

maciejo napisał(a):
A jak Ty postępujesz z kartą "Once this turn" jeśli w tekście nie występuje słowo "may" jeśli ją zagrasz.Musisz wykonać akcję z karty czy możesz wykonać akcję z karty.

Wg, instrukcji, gdzie jest napisane, że "Once this turn" oznacza, że możesz użyć tej zdolności później, ale jeśli przejdziesz już do Strike Phase bez wykorzystania zdolności, to trudno - przepada :P W przypadku Once this turn zawsze możesz, a nigdy nie musisz. Jest tu pewna niekonsekwencja w toku rozumowania w stosunku do sytuacji, gdy w tekście nie ma "Once this turn", tylko po prostu polecenie "zeskanuj" albo "odrzuć" albo cokolwiek. Ale wtedy to właśnie jest polecenie - musisz to zrobić natychmiast. To raczej problem niekonsekwencji w słownictwie na kartach.
maciejo napisał(a):
I jeszcze jedno czy zdolność "Activate" traktujesz tak samo jak "Once this turn" w każdym przypadku :?:
:wink:

Tak. A spotkałeś się z przypadkiem, w którym nie traktuje się ich identycznie?

_________________
Moje gry
Morgad rabat 5% - napisz wiadomość, a Pierwszy Sekretarz chętnie pomoże ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr, 06 wrz 2017, 20:37 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 11 cze 2011, 15:08
Posty: 523
Lokalizacja: Łódź
1. Jeżeli aktywacja zdolności na karcie wymaga dwóch symboli załogi a ja mam na ręce m. in. dwie karty Dallas Teams of Three to aby z obydwu z nich skorzystać wystarczy, że przed nimi zagram tylko dwie jakiekolwiek karty z symbolami załogi?

2. Wszystkie stosy kart odrzuconych mogę w grze przeglądać?

_________________
"Zresztą zamiast kraść jako dyrektor, fabrykant, sekretarz czy inny prezes lepiej już kraść par excellence jako złodziej. Tak jest chyba uczciwiej." - kasiarz Kwinto


Ostatnio edytowano Śr, 06 wrz 2017, 20:39 przez lesar, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr, 06 wrz 2017, 20:39 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn, 26 paź 2015, 12:47
Posty: 375
Lokalizacja: Kraków
lesar napisał(a):
Jeżeli aktywacja zdolności na karcie wymaga dwóch symboli załogi a ja mam na ręce m. in. dwie karty Dallas Teams of Three to aby z obydwu z nich skorzystać wystarczy, że przed nimi zagram tylko dwie jakiekolwiek karty z symbolami załogi?

Dokładnie tak :)

_________________
Moje gry
Morgad rabat 5% - napisz wiadomość, a Pierwszy Sekretarz chętnie pomoże ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr, 06 wrz 2017, 20:48 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N, 01 lut 2009, 14:20
Posty: 3882
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Breżniew napisał(a):
Tak. A spotkałeś się z przypadkiem, w którym nie traktuje się ich identycznie?

No właśnie nie i dlatego zmiana Activate z dodatku zamiast OTT z podstawki jest niezrozumiała i irytująca :twisted:
Nie wiem czy ten dodatek robili inni ludzie czy ci sami tylko czegoś zapomnieli napisać w opisie zdolności Activate :twisted:

_________________
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!


moja kolekcja

na sprzedaż

chętnie kupię


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr, 06 wrz 2017, 21:03 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn, 26 paź 2015, 12:47
Posty: 375
Lokalizacja: Kraków
maciejo napisał(a):
No właśnie nie i dlatego zmiana Activate z dodatku zamiast OTT z podstawki jest niezrozumiała i irytująca :twisted:
Nie wiem czy ten dodatek robili inni ludzie czy ci sami tylko czegoś zapomnieli napisać w opisie zdolności Activate :twisted:

Dla mnie to też jest niezrozumiałe, a dla nowych graczy może być bardzo mylące - dwa różne hasła i obydwa oznaczają to samo :evil: Cholera: niekonsekwencje w słownictwie, Alien Player mode niegrywalny, Queen Mother mode niegrywalny - chyba wezmę sprzedam tą grę :lol: :lol: :lol:
A tak serio, to nigdy, nigdy :) Najlepszy zakup planszówkowy ever - ponad 9 miesięcy bardzo intensywnego grania i nawet przez moment mi się nie znudziło :)

_________________
Moje gry
Morgad rabat 5% - napisz wiadomość, a Pierwszy Sekretarz chętnie pomoże ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr, 06 wrz 2017, 21:34 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 11 cze 2011, 15:08
Posty: 523
Lokalizacja: Łódź
Breżniew napisał(a):
Najlepszy zakup planszówkowy ever - ponad 9 miesięcy bardzo intensywnego grania i nawet przez moment mi się nie znudziło :)


Ja dopiero zaczynam od paru dni granie ale jestem wciągnięty głęboko w ten system. Najpierw film potem granie. Teraz po latach to wersje reżyserskie patrzę.

Do grania solo w dłuższej perspektywie to wystarczy czy myśleć o dodatku czy raczej o kupieniu Predatora? Różnica tylko 50 zł

Tak na przyszłość aby była większa grywalność jak się sprawdza mieszanie kart celów z różnych części i mieszanie różnych charakterów? Jakie są twoje przemyślenia?

_________________
"Zresztą zamiast kraść jako dyrektor, fabrykant, sekretarz czy inny prezes lepiej już kraść par excellence jako złodziej. Tak jest chyba uczciwiej." - kasiarz Kwinto


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 07 wrz 2017, 06:55 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N, 01 lut 2009, 14:20
Posty: 3882
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Jak Ci się podoba ten sytem to kup wszystko, żałować na pewno nie będziesz chociaż Predator do grania solo nie jest tak dobry jak Alieny (stosunek ceny do zawartości ).
Co do mieszania scenariuszy,celów,charakterów to istnieje algorytm,który wszystko załatwi za Ciebie.

_________________
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!


moja kolekcja

na sprzedaż

chętnie kupię


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 07 wrz 2017, 07:56 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn, 26 paź 2015, 12:47
Posty: 375
Lokalizacja: Kraków
maciejo napisał(a):
Jak Ci się podoba ten sytem to kup wszystko, żałować na pewno nie będziesz chociaż Predator do grania solo nie jest tak dobry jak Alieny (stosunek ceny do zawartości ).

Odniosę się tylko do Predatora, bo tylko to mam oprócz Aliena. Predator solo jest w zasadzie niezbyt grywalny - mechaniki i keywordy wymuszają i premiują współpracę między graczami. W pojedynkę oba scenariusze Ludzi są chyba nie do wygrania. Jedyne wyjście, to grać na 2-3 ręce. Z kolei scenariusze Predatorów solo są pozbawione rywalizacji, a granie na dwie ręce nie zrekompensuje braku żywego rywala. Niemniej jednak sam gram w Obcego w 80% solo i zdecydowałem się kupić również Predatora. Nie żałuję swojej decyzji, chociaż wykładam go na stół znacznie rzadziej niż Obcego. To też może być dla Ciebie pewien wyznacznik - w Obcego mam za sobą pewnie prawie 200 rozgrywek w 9 miesięcy i wcale nie mam dość. Predatora mam od 3-4 miesięcy i grałem w niego może 20-30 razy. Może jest to spowodowane również świeżością Obcego i efektem WOW na samym początku, ale jednak Predator nie przyciąga mnie tak bardzo, jak Obcy. Gdybym grał większość wieloosobowych rozgrywek, to pewnie te ilości byłyby bardziej do siebie zbliżone.
lesar napisał(a):
Do grania solo w dłuższej perspektywie to wystarczy czy myśleć o dodatku czy raczej o kupieniu Predatora? Różnica tylko 50 zł

Z uwagi na powyższe zdecydowanie preferowałbym dodatek do Obcego. Dostajesz więcej tego, co w podstawce: 2 nowe scenariusze, 9 nowych talii postaci, nowe karty strików, dronów, nowe awatary, wszystkie dotychczasowe scenariusze z podstawki plus dwa z dodatku w wersjach Hard, talie Soldiers (drony, które utrudniają zamiast ułatwiać). Dodatek zawiera też talię Alien Queen i jej dedykowaną matę do gry - wg. mnie gra z Królową jest praktycznie niemożliwa do wygrania, ale może znajdziesz gdzieś w necie jakieś home rules modyfikujące ten tryb przynajmniej do tego stopnia, żeby ludzie mieli jakąkolwiek szansę na wygraną. Jeszcze do tego masz nowe karty agend.
Różnica w cenie między Predatorem a dodatkiem do Obcego jest niewielka, ale jestem zdania, że jako gracz solo więcej funu będziesz miał z dodatkiem niż z Predatorem. Jeśli jednak miałbyś grać w większym gronie, to wtedy zgadzam się z maciejo - kup obydwa :)
lesar napisał(a):
Tak na przyszłość aby była większa grywalność jak się sprawdza mieszanie kart celów z różnych części i mieszanie różnych charakterów? Jakie są twoje przemyślenia?

Tu masz "mixer", o którym wspominał maciejo: http://tablemonkey.net/Legendary/encounters
Uwzględnia Obcego, dodatek oraz Predatora. Moduły można dowolnie włączać i wyłączać.
Sprawdza się wyśmienicie, o ile nie jesteś filmowym faszystą i tolerujesz takie niekanoniczne miksy załóg, scenariuszy, lokacji. Ja korzystam z tych możliwości rzadko, ale to dlatego, że oryginalne scenariusze nadal mi starczają i nie odczuwam jakiejś wielkiej potrzeby na mieszanie. Regrywalność oryginalnych scenariuszy jest ogromna, a co dopiero będzie przy "bezwstydnym" miksowaniu ze sobą talii z różnych filmów... :) Dla ukazania ogromu możliwości podstawki z dodatkiem: masz 6 scenariuszy, każdy w wersji normalnej oraz hard, czyli de facto 12. Każdy scenariusz to 3 objectives. Łatwo można policzyć, że daje to 12x12x12 kombinacji objectives, czyli 1728 możliwości (zawsze scenariusz musi składać się z 3 objectives z kolejnymi numerkami 1,2 i 3, ale nie widzę problemu z mieszaniem ze sobą objectives normal i hard). Pomnóż to razy ilość Locations (kolejne 12, bo po 6 w wersjach normal i hard). Już masz 20736 kombinacji :) A to tylko część setupu rozgrywki, bo jeszcze wybór awatara (z dodatkiem masz ich łącznie 20), postaci do baraków (37 talii, z których wybierasz 4), wtasowanie dronów, soldiers. I to wszystko nadal jest tylko setup :p Życia Ci nie starczy na wypróbowanie wszystkich możliwości dostępnych tylko na początku gry :)

_________________
Moje gry
Morgad rabat 5% - napisz wiadomość, a Pierwszy Sekretarz chętnie pomoże ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So, 09 wrz 2017, 19:13 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 11 cze 2011, 15:08
Posty: 523
Lokalizacja: Łódź
@Breżniew
Z racji twojego duże doświadczenia w LE: Alien i w większości grania solo, mam pytanie czy stosujesz jakieś sprawdzone home rules? Sam w grach lubię przeróbki ale oczywiście nieprzekombinowane. Czy coś możesz zasugerować?

Ja obecnie testuje wariant solo w którym:
a) można odrzucać karty Coordinate i dobierać kartę
b) gra na dwa decki 6-kartowe i jeden stos kart odrzuconych, ten drugi Deck dopiero y zawsze jako następny co turę i z niego tracimy karty z kart z opisem typu "other players discard cards". Czyli zawsze mamy przygotowane dwa decki i je po kolei dobieramy ale karty usuwamy zawsze z tego oczekującego na dobranie.
c) wartość zdrowia Avatara to suma z serca razem ze zbroją ale nie można leczyć punktowanych Strike przyznanych dla zbroi potem tylko do wartości serca, Strike dla other players też dostaje nasz avatar
d) do każdego mini-decka dokładam 7 kart Dronów i/lub Żołnierzy w zależności od kilku warunków:
- jak lokacja zwykła to 1 Dron, jak Hard Mode to 1 Żołnierz, analogicznie z celami
- charaktery za każdy który ma swój odpowiednik filmowy 1 żołnierz za inny 1 Dron. Przykład 3 charaktery z Alien i jeden z Alien3 daje nam 2 żołnierzy i 1 Dron.
Razem 7 kart na każdy mini-deck

PS. Oczywiście nabyłem już dodatek do Aliena i jestem pod wrażeniem. Długie i regrywalne rozrywki widzę na horyzoncie.

_________________
"Zresztą zamiast kraść jako dyrektor, fabrykant, sekretarz czy inny prezes lepiej już kraść par excellence jako złodziej. Tak jest chyba uczciwiej." - kasiarz Kwinto


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So, 09 wrz 2017, 21:37 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn, 26 paź 2015, 12:47
Posty: 375
Lokalizacja: Kraków
lesar napisał(a):
@Breżniew
Z racji twojego duże doświadczenia w LE: Alien i w większości grania solo, mam pytanie czy stosujesz jakieś sprawdzone home rules? Sam w grach lubię przeróbki ale oczywiście nieprzekombinowane. Czy coś możesz zasugerować?

Ja obecnie testuje wariant solo w którym:
a) można odrzucać karty Coordinate i dobierać kartę
b) gra na dwa decki 6-kartowe i jeden stos kart odrzuconych, ten drugi Deck dopiero y zawsze jako następny co turę i z niego tracimy karty z kart z opisem typu "other players discard cards". Czyli zawsze mamy przygotowane dwa decki i je po kolei dobieramy ale karty usuwamy zawsze z tego oczekującego na dobranie.
c) wartość zdrowia Avatara to suma z serca razem ze zbroją ale nie można leczyć punktowanych Strike przyznanych dla zbroi potem tylko do wartości serca, Strike dla other players też dostaje nasz avatar
d) do każdego mini-decka dokładam 7 kart Dronów i/lub Żołnierzy w zależności od kilku warunków:
- jak lokacja zwykła to 1 Dron, jak Hard Mode to 1 Żołnierz, analogicznie z celami
- charaktery za każdy który ma swój odpowiednik filmowy 1 żołnierz za inny 1 Dron. Przykład 3 charaktery z Alien i jeden z Alien3 daje nam 2 żołnierzy i 1 Dron.
Razem 7 kart na każdy mini-deck

PS. Oczywiście nabyłem już dodatek do Aliena i jestem pod wrażeniem. Długie i regrywalne rozrywki widzę na horyzoncie.

Szczerze mówiąc, to nie odczuwałem do tej pory potrzeby w stosowaniu home rules, z wyjątkiem trybu Alien player i Queen Mother's mode. Nie znalazłem póki co rozwiązania dającego satysfakcję graczowi sterującym Obcym/Królową i równocześnie zapewniającym graczom-ludziom szansę na zwycięstwo.
Zaciekawił mnie Twój wariant. "Wymiana" karty cordinate za inną kartę jest w oficjalnych zasadach gry solo w dodatku. Nie całkiem pojmuję jak działa ten wspólny discard. Podobnie, nie całkiem jasno opisałeś wariant dotyczący łączenia wartości zdrowia i pancerza i zasady leczenia stikes. Byłbym wdzięczny za dokładniejszy opis punktu b, c i d.

_________________
Moje gry
Morgad rabat 5% - napisz wiadomość, a Pierwszy Sekretarz chętnie pomoże ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So, 09 wrz 2017, 22:44 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 11 cze 2011, 15:08
Posty: 523
Lokalizacja: Łódź
Breżniew napisał(a):
lesar napisał(a):
@Breżniew
Z racji twojego duże doświadczenia w LE: Alien i w większości grania solo, mam pytanie czy stosujesz jakieś sprawdzone home rules? Sam w grach lubię przeróbki ale oczywiście nieprzekombinowane. Czy coś możesz zasugerować?

Ja obecnie testuje wariant solo w którym:
a) można odrzucać karty Coordinate i dobierać kartę
b) gra na dwa decki 6-kartowe i jeden stos kart odrzuconych, ten drugi Deck dopiero y zawsze jako następny co turę i z niego tracimy karty z kart z opisem typu "other players discard cards". Czyli zawsze mamy przygotowane dwa decki i je po kolei dobieramy ale karty usuwamy zawsze z tego oczekującego na dobranie.
c) wartość zdrowia Avatara to suma z serca razem ze zbroją ale nie można leczyć punktowanych Strike przyznanych dla zbroi potem tylko do wartości serca, Strike dla other players też dostaje nasz avatar
d) do każdego mini-decka dokładam 7 kart Dronów i/lub Żołnierzy w zależności od kilku warunków:
- jak lokacja zwykła to 1 Dron, jak Hard Mode to 1 Żołnierz, analogicznie z celami
- charaktery za każdy który ma swój odpowiednik filmowy 1 żołnierz za inny 1 Dron. Przykład 3 charaktery z Alien i jeden z Alien3 daje nam 2 żołnierzy i 1 Dron.
Razem 7 kart na każdy mini-deck

PS. Oczywiście nabyłem już dodatek do Aliena i jestem pod wrażeniem. Długie i regrywalne rozrywki widzę na horyzoncie.

Szczerze mówiąc, to nie odczuwałem do tej pory potrzeby w stosowaniu home rules, z wyjątkiem trybu Alien player i Queen Mother's mode. Nie znalazłem póki co rozwiązania dającego satysfakcję graczowi sterującym Obcym/Królową i równocześnie zapewniającym graczom-ludziom szansę na zwycięstwo.
Zaciekawił mnie Twój wariant. "Wymiana" karty cordinate za inną kartę jest w oficjalnych zasadach gry solo w dodatku. Nie całkiem pojmuję jak działa ten wspólny discard. Podobnie, nie całkiem jasno opisałeś wariant dotyczący łączenia wartości zdrowia i pancerza i zasady leczenia stikes. Byłbym wdzięczny za dokładniejszy opis punktu b, c i d.
1. Na początku gry w pierwszej turze dobieramy 6 na rękę i od razu tworzymy stos 6 kart. I tak za każdym razem, czyli odrzucamy 6 kart na koniec tury i bierzemy 6 kart z tego przygotowanego stosu i znowu kolejny tworzymy. Ten "oczekujący" stos jest osłabiony w przypadku realizacji zapisu z kart o charakterze "other players discard 2 random cards". Normalnie w solo wszystko co dotyczy other players pomijamy, w tym wariancie zabieramy karty z tego stosu. W konsekwencji powoduje to dobranie przez nas na rękę w następnej turze mniej kart. Można to jeszcze podkręcić poziom i uwzględnić rownież karty typu next player discard random card.
Początkowo w grze z tym wariantem na rękę dostajemy bardzo podobne karty jakie odrzuciliśmy bo tworzymy ten dodatkowy Deck i mniej kart odrzuconych tasujemy. Ale później to już się wyrównuje.

2. Jeżeli chodzi o zdrowie to sumujemy zdrowie z serca i pancerza. Wszystkie początkowe rany (ale tylko te które nie są Contaminated) przypisujemy do wartości pancerza i ich nie można leczyć. Można potem leczyć tylko do wartości serca. Czyli mając np. 4 pancerza i 10 serca, dostając w trakcie gry 6 ran, to możemy wyleczyć tylko 2 (zawsze te 4 już przypisane do pancerza zostają).

3. Co do odkładania kart Dronów/Żołnierzy to podam przyklad:
- lokacja Nostromo Hard Mode - 1 dron
- cel nr 1 normalny - 1 żołnierz
- cel nr 2 normalny - 1 żolnierz
- cel nr 3 hard - 1 dron
4 Postacie wszystkie z 1 części filmu czyli daje 3 żołnierzy. Razem 5 żołnierzy i 2 drony. Czyli 7 na każdy mini deck
Gdyby np. Postacie były 3 z jednej części filmu a 1 z innej to 2ż i 1d, a jak po dwie to 1ż i 2d, a jak wszystkie inne to 3d

Reasumując za każde podobieństwo między kartami (movie symbol) 1ż za każdą różnice 1d.

Opcja Coordinate z oficjalnej instrukcji włączona w ten wariant z racji mnóstwa żołnierzy w taliach i hard Mode lokacji i celów dobrze balansuje rozgrywkę.

Dzisiaj grałem w ten wariant Alien 1, lokacja Nostromo Hard Mode i jeden z celów również, postacie klasyczne z tego filmu i jest całkiem spoko. Miałem do każdego mini-decka wstasowanych 5 żołnierzy i 2 drony. Oczywiście żołnierze z odpowiednimi numerami do każdej talii. Z jednej strony może i ciężko ale też masz więcej czasu na budowanie talii. O włos wygrałem miałem już tylko 1 życie i horda obcych już już wchodziła do Combat Zone ale cudem zwskanowałem pokój z Perfect Organizm i kilim go!

Można jeszcze dodać do tego wariantu lub wybrać takie mody jak:
a) karty strachu, czyli nic innego jak puste karty których mnóstwo jest w pudełku. W trybie solo robimy Deck z 10 kart. Za każdym razem jak mamy przetasować talię bierzemy kartę strachu i wtasowujemy. Taka karta na ręce nic nie robi tylko nam ją osłabia.

b) można również wykorzystać talię obcego tą którą się bierze jak gracz ginie i chce dalej grać obcym. Po fazie Hive jest wtedy Alien Phase i dopiero się z tej talii karty rozpatruje po kolei w ilości równej pustych pokoi minus 1. Czyli w pierwszej turze będą to trzy karty (pierwszy pokój zajęty zostają 4, minus 1 daje 3). Oczywiście opisy z niektórych kart Alien wymagają modyfikacji. Jak byś był zainteresowany mogę podesłać jak się zmieniają te opisy.

_________________
"Zresztą zamiast kraść jako dyrektor, fabrykant, sekretarz czy inny prezes lepiej już kraść par excellence jako złodziej. Tak jest chyba uczciwiej." - kasiarz Kwinto


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N, 10 wrz 2017, 14:01 

Dołączył(a): Pt, 07 cze 2013, 20:51
Posty: 96
lesar napisał(a):
Tak na przyszłość aby była większa grywalność jak się sprawdza mieszanie kart celów z różnych części i mieszanie różnych charakterów? Jakie są twoje przemyślenia?


To dołożę parę przemyśleń, bo ja ze współgraczami większość rozgrywek mieszaliśmy (zarówno cele, lokacje jak i baraki):
- Jest trudniej, głównie przez mieszanie postaci w barakach - ciężej odpalić zdolność z symbolem konkretnej załogi. Dodatkowo może się zdarzyć, że np. nie będzie wcale koordynacji albo leczenia do kupienia.
- Także przez mieszanie scenów mogą się zdarzyć ciekawe kombinacje, jak multum facehuggerów (1 scen z 1 filmu, 2 z 2 filmu, 3 z 4 filmu, a to wszystko na Fiorinie), czy wrzucenie (z 2 hazardu Fioriny bodajże) do Combatu 2 martwych sklonowanych alienów z początku 4 filmu - 10 hp do ubicia, a celi do ich zamknięcia już nie będzie :wink:

A jeszcze odnośnie trybu gry z królową - jest trudno (głównie przez 6 postaci w barakach, co rozwadnia talię - jak taki Gorman pozapycha całe baraki to tylko siąść i płakać), ale nam się udało już 2 razy wygrać. Kluczem było ścisłe dostosowanie avatarów do postaci w barakach i współpraca. Największa bolączka dotyczyła jednak gracza grającego królową - do końca 2 celu praktycznie nic nie robi, a jedynie kupuje sobie karty, a jeżeli karty do rekrutacji mu nie podejdą, to i do końca gry prawie nic nie będzie mógł zrobić, bo po prostu będzie miał za słaby deck. Dodam, że graliśmy zawsze 3 graczy + królowa.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr, 13 wrz 2017, 20:50 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 11 cze 2011, 15:08
Posty: 523
Lokalizacja: Łódź
Czy kartę Hazard 3 z lokacji Nostromo, która porusza się jak Enemy traktujemy jakby była Enemy czy tylko jak tą która rusza się jak Enemy ale nim nie jest? Mam sytuację w wyniku Eventu Perfect Organism, że muszę przesunąć kartę Enemy z Complex, która jest najbardziej na lewo do HQ i taką jest właśnie Hazard. Przesuwam ją czy jednak nie? Ja uznałem, że to nie jest karta Enemy, chociaż po wejściu do HQ daje jednak Strikes.

_________________
"Zresztą zamiast kraść jako dyrektor, fabrykant, sekretarz czy inny prezes lepiej już kraść par excellence jako złodziej. Tak jest chyba uczciwiej." - kasiarz Kwinto


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr, 13 wrz 2017, 21:47 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn, 26 paź 2015, 12:47
Posty: 375
Lokalizacja: Kraków
lesar napisał(a):
Czy kartę Hazard 3 z lokacji Nostromo, która porusza się jak Enemy traktujemy jakby była Enemy czy tylko jak tą która rusza się jak Enemy ale nim nie jest? Mam sytuację w wyniku Eventu Perfect Organism, że muszę przesunąć kartę Enemy z Complex, która jest najbardziej na lewo do HQ i taką jest właśnie Hazard. Przesuwam ją czy jednak nie? Ja uznałem, że to nie jest karta Enemy, chociaż po wejściu do HQ daje jednak Strikes.

W tekście karty jest mowa o enemy lub hidden card. Odkryta karta Hazardu 3 nie jest ani jednym ani drugim. Nie przesuwasz.

_________________
Moje gry
Morgad rabat 5% - napisz wiadomość, a Pierwszy Sekretarz chętnie pomoże ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 28 wrz 2017, 20:09 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 11 cze 2011, 15:08
Posty: 523
Lokalizacja: Łódź
1. Dla pewności proszę o potwierdzenie karty Electric Prod czyli przesuwanie obcych lub zakryte karty do pustego pokoju nie można zastosować na Latających obcych?

2. Drugie potwierdzenie zdolność Avatara Administratora, dobraną kartę z Baracks po skopiowanie odrzucam na stos Dead Charakter?

_________________
"Zresztą zamiast kraść jako dyrektor, fabrykant, sekretarz czy inny prezes lepiej już kraść par excellence jako złodziej. Tak jest chyba uczciwiej." - kasiarz Kwinto


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 28 wrz 2017, 21:36 

Dołączył(a): Pt, 07 cze 2013, 20:51
Posty: 96
1. Nie możesz - zgodnie z opisem zdolności flying z instrukcji (pkt 5).

2. W zasadach nie jest uściślone, gdzie odrzucasz - do Dead characters/na spód Barracks/do swojego discardu. Pytałem o to samo 2 strony temu, ale po prostu nie wiadomo. Można się jedynie domyślać.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 28 wrz 2017, 23:01 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N, 01 lut 2009, 14:20
Posty: 3882
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
lesar napisał(a):

Ja obecnie testuje wariant solo w którym:
a) można odrzucać karty Coordinate i dobierać kartę

To już nie jest Hołmesik tylko zasada z dodatku :D
"Coordinate in Solo Play
If you are playing a solo game with a single
Avatar, once per turn, you may discard a
card with Coordinate to draw a card."

_________________
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!


moja kolekcja

na sprzedaż

chętnie kupię


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So, 30 wrz 2017, 09:17 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 11 cze 2011, 15:08
Posty: 523
Lokalizacja: Łódź
Proszę o weryfikację czy dobrze rozumiem cel nr 2 Emergency Room w scenariuszy The Aviary.
- płacę 4* a potem 6* i przesuwam do Combat zone
- następnie jeżeli Door są już w CZ zamiast dostawać Strikes kładę je na door i jak będzie 10 lub więcej ran to realizuję cel i odrzucam karte i wszystkie Strikes

Dopóki karta celu jest w Operations, to Strikes dostaje normalnie a jak jest w CZ to kładę już na niej?

_________________
"Zresztą zamiast kraść jako dyrektor, fabrykant, sekretarz czy inny prezes lepiej już kraść par excellence jako złodziej. Tak jest chyba uczciwiej." - kasiarz Kwinto


Ostatnio edytowano So, 30 wrz 2017, 12:33 przez lesar, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So, 30 wrz 2017, 12:26 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn, 26 paź 2015, 12:47
Posty: 375
Lokalizacja: Kraków
lesar napisał(a):
Proszę o weryfikację czy dobrze rozumiem cel nr 2 Emergency Room w scenariuszy The Aviary.
- płacę 4* a potem 6* i przesuwam do Combat zone
- następnie jeżeli Door są już w CZ zamiast dostawać Strikes kładę je door i jak będzie 10 lub więcej ran to realizuję cel i odrzucam ją i wszystkie Strikes

Dopóki karta cele jest w Operations, Strikes dostaje normalnie jak jest w CZ to już kładę na niej?

Ten objective polega na tym, że musisz się zabarykadować. Odkrywasz Emergency Door i kładziesz je w Operations - znalazłeś drzwi, które można zabarykadować. Są zamknięte. Płacisz 4 gwiazdki - otwierasz drzwi i chowasz się za nimi. Płacisz 6 gwiazdek - barykadujesz. Objective jest wykonany :)
Teraz każdy strike z podaną konkretną ilością ran zamiast dodawać Ci obrażeń, leci na Emergency Door - robale próbują sforsować drzwi. Jeśli na drzwi otrzymają 10 obrażeń, to zostają zniszczone.

_________________
Moje gry
Morgad rabat 5% - napisz wiadomość, a Pierwszy Sekretarz chętnie pomoże ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So, 30 wrz 2017, 12:35 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 11 cze 2011, 15:08
Posty: 523
Lokalizacja: Łódź
Czyli po zapłaceniu 6 cel jest zrealizowany i odkrywam nowy cel a drzwi zostają?

A co w przypadku kiedy dobiorę Strike tylko z tekstem bez liczby obrażeń wtedy rozpatruje tekst i np. daje sobie obrażenia jeżeli taki będzie efekt w tekście czy zawsze ignoruje i odrzucam Strike?

Bo na drzwiach jest wzmianka tylko o Strike z liczbą obrażeń.

_________________
"Zresztą zamiast kraść jako dyrektor, fabrykant, sekretarz czy inny prezes lepiej już kraść par excellence jako złodziej. Tak jest chyba uczciwiej." - kasiarz Kwinto


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So, 30 wrz 2017, 12:40 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn, 26 paź 2015, 12:47
Posty: 375
Lokalizacja: Kraków
lesar napisał(a):
Czyli po zapłaceniu 6 cel jest zrealizowany i odkrywam nowy cel a drzwi zostają?

A co w przypadku kiedy dobiorę Strike tylko z tekstem bez liczby obrażeń wtedy rozpatruje tekst i np. daje sobie obrażenia jeżeli taki będzie efekt w tekście czy zawsze ignoruje i odrzucam Strike?

Bo na drzwiach jest wzmianka tylko o Strike z liczbą obrażeń.

Dokładnie tak. Najpierw płacisz 4 a potem 6 i cel jest wykonany, a drzwi zostają. Jeśli dobierzesz strike bez obrażeń, np. Slow Gestation, Broken Morale, to niestety nie lecą one na drzwi, tylko na Ciebie.

_________________
Moje gry
Morgad rabat 5% - napisz wiadomość, a Pierwszy Sekretarz chętnie pomoże ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn, 02 paź 2017, 13:44 

Dołączył(a): So, 23 wrz 2017, 11:40
Posty: 12
Hej,

Mam szybkie pytanie odnośnie karty coordinate.
Przypuśćmy, że jest dwóch graczy. Turę zaczyna gracz A, natomiast gracz B wykłada przed siebie kartę coordinate i dociąga jedną kartę. Rozumiem, że jeśli gracz A chce skorzystać z karty wsparcia to musi użyć kopii wlasnie tej karty (coordinate), a nie wybranej jednej karty z obecnej ręki gracza B?

Cytuj:
lesar napisał(a):
8. Karta Cheef Parker Its damn a robot! normalnie daje 4 ataku, ale podczas ataku na np. Asha dodatkowo obniża siłę Asha o 4 i go pokonuje, bo Asha ma 8?

Tak. Sama karta dostarcza 4 ataku, a w przypadku wykorzystania jej do walki z wrogiem Synthetic, wróg ma -4 ataku. Ta jedna karta jest sama w sobie wystarczająca do zabicia Asha (4 ataku z karty i -4 ataku dla Asha), oczywiście pod warunkiem, że ktoś w tej turze użyje z Tobą coordinate (zatem w grze solo Ash jest niemożliwy do zabicia i potrafi dzięki temu bardzo nabruździć :)).


Dzisiaj będę grał pierwszy raz, ale po przeczytaniu forum tylko co do tego mam wątpliwość.
Mógłby mi to ktoś wyjaśnić?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn, 02 paź 2017, 13:53 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn, 26 paź 2015, 12:47
Posty: 375
Lokalizacja: Kraków
Karsen napisał(a):
Przypuśćmy, że jest dwóch graczy. Turę zaczyna gracz A, natomiast gracz B wykłada przed siebie kartę coordinate i dociąga jedną kartę. Rozumiem, że jeśli gracz A chce skorzystać z karty wsparcia to musi użyć kopii wlasnie tej karty (coordinate), a nie wybranej jednej karty z obecnej ręki gracza B?

Tak, po zagraniu przez gracza B karty z cechą coordinate, gracz A może skorzystać z tej karty tak, jakby ją sam zagrał (i tylko z tej, a nie żadnej innej z ręki gracza B)
Karsen napisał(a):
Cytuj:
lesar napisał(a):
8. Karta Cheef Parker Its damn a robot! normalnie daje 4 ataku, ale podczas ataku na np. Asha dodatkowo obniża siłę Asha o 4 i go pokonuje, bo Asha ma 8?

Tak. Sama karta dostarcza 4 ataku, a w przypadku wykorzystania jej do walki z wrogiem Synthetic, wróg ma -4 ataku. Ta jedna karta jest sama w sobie wystarczająca do zabicia Asha (4 ataku z karty i -4 ataku dla Asha), oczywiście pod warunkiem, że ktoś w tej turze użyje z Tobą coordinate (zatem w grze solo Ash jest niemożliwy do zabicia i potrafi dzięki temu bardzo nabruździć :)).


Dzisiaj będę grał pierwszy raz, ale po przeczytaniu forum tylko co do tego mam wątpliwość.
Mógłby mi to ktoś wyjaśnić?

Nie wiem w czym dokładnie tkwi Twoja wątpliwość :)
Ash jest syntetykiem, więc można za pomocą karty It's a damn robot! obniżyć jego atak o 4 (czyli z 8 do 4). Karta It's a damn robot! sama w sobie daje 4 punkty ataku, więc można zagrywając tylko tą kartę ubić Asha. Jednak Ash to taki wredny przeciwnik, że do zabicia go potrzebne jest wsparcie innego gracza (coordinate). Zatem do zabicia go musisz mieć 8 pkt ataku oraz ktoś musi Cię wesprzeć kartą z cechą coordinate. Bez wsparcia, Ash jest nie do zabicia.

_________________
Moje gry
Morgad rabat 5% - napisz wiadomość, a Pierwszy Sekretarz chętnie pomoże ;)


Ostatnio edytowano Pn, 02 paź 2017, 14:22 przez Breżniew, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 293 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL