Teraz jest Pt, 19 sty 2018, 00:14

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 293 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn, 06 mar 2017, 17:50 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N, 01 lut 2009, 14:20
Posty: 3882
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Breżniew napisał(a):
Mam pytania odnośnie scenariusza Alien 3 w opcji Hard Mode. Tekst obj.2 nakazuje:
- graczowi po lewej odrzucić dwie losowe karty z ręki,
- odkrywać karty z decku dotąd, dopóki nie uzbiera się 3 kart o koszcie 1 lub więcej, a następnie je odrzucić, a resztę pozostawić w tej samej kolejności.

1. W rozgrywce solo niestety sam odrzucam te dwie karty, bo sam dla siebie jestem graczem po lewej?
2. Co w sytuacji, gdy w decku nie ma ani jednej takiej karty, albo jest ich mniej niż 3?
Grałem w ten sposób, że jeśli mi brakowało do 3, to z discard pile tworzyłem nowy deck (bez łączenia z dotychczasowym deckiem), ujawniałem tyle ile mi brakowało, po czym ten nowy deck czekał aż skończę stary deck.

EDIT:
Przypomniało mi się jeszcze pytanie odnośnie scenariusza Alien: Excursion
Czy karta Emergency Door chroni przed każdym strikiem? Jej tekst nakazuje ignorować tekst z kart strike, więc zakładam, że jeśli pociągnę strike bez podanej ilości obrażeń, to on również zostaje zatrzymany przez Emergency Door i jego tekst ignoruję?

1. No i widzisz,znowu wychodzi tutaj cała niekonsekwencja cdodatku w stosunku do podstawki o której już wcześniej pisałem.
W podstawce jest wyraźnie napisane "next player" a tu "left" :evil:
Logiczne recz biorąc to to samo ale po co tak mieszać.
Co do Twojego pytania nr 2 to ja grałem,że jak nie było tyle kart co trzeba to trudno,odkrywałem ile było.
3.Grałem że chroni przed wszystkimi :wink:

_________________
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!


moja kolekcja

na sprzedaż

chętnie kupię


Ostatnio edytowano Pn, 06 mar 2017, 18:36 przez maciejo, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn, 06 mar 2017, 18:27 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn, 26 paź 2015, 12:47
Posty: 375
Lokalizacja: Kraków
maciejo napisał(a):
1. No i widzisz,znowu wychodzi tutaj cała niekonsekwencja cdodatku w stosunku do podstawki o której już wcześniej pisałem.
W podstawce jest wyraź nie napisane "next player" a tu "left"
Logiczne recz biorąc to to samo ale po co tak mieszać.
Co do Twojego pytania nr 2 to ja grałem,że jak nie było tyle kart co trzeba to trudno,odkrywałem ile było.
3.Grałem że chroni przed wszystkimi

Tak, mnie też już irytują te nieścisłości w dodatku względem podstawki. Łapię się na tym, że zastanawiam się nad zupełnie prostym tekstem karty - a wystarczyło trzymać się konsekwentnie terminologii z podstawowej gry, żeby tego uniknąć...

Wygląda na to, że moja ostatnia rozgrywka w Alien: Excursion mogła zakończyć się zwycięstwem, gdybym nie odrzucał jeszcze dodatkowo kart z discard pile... :lol:

Dzięki za pomoc maciejo :D

Edit:
Doczytałem na karcie - Emergency Door chronią tylko przed strike'ami z podaną ilością obrażeń na karcie. Czyli słusznie dostałem łupnia ;)

_________________
Moje gry
Morgad rabat 5% - napisz wiadomość, a Pierwszy Sekretarz chętnie pomoże ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt, 27 cze 2017, 20:32 
Użytkownik wspierający

Dołączył(a): Śr, 08 sty 2014, 19:18
Posty: 1096
Lokalizacja: Jaworzno
Lokacja fiorina 161. Hard mode. The beast. Event. Dokładam wszystkie Event z całej wcześniejszej gry pod bestie?

_________________
Podzielę się :

Mepel.pl - 3%
aleplanszowki.pl - 2%
http://www.planszostrefa.pl - 3%


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr, 28 cze 2017, 18:49 
Użytkownik wspierający

Dołączył(a): Pt, 31 sie 2012, 11:42
Posty: 106
Wszystkie Eventy dokładasz tylko w chwili, gdy Beast się odkrywa. Jeśli Beast już jest w grze to gdy Event wchodzi, dokładasz tylko tą jedną kartę Eventu (plus jednostkę z Hive, jeżeli to Hard Mode).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt, 29 sie 2017, 18:19 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 11 cze 2011, 15:08
Posty: 523
Lokalizacja: Łódź
Czy mając na ręce dwie karty z atakiem 5 i 4. Mogę np. przeskanować dwa pomieszczenie po 3 i jeżeli odkryje wśród nich obcego do zniszczenia za 3, od razu go pokonać? Chodzi mi ogólnie czy mogę dowolnie rozdysponować wartość z sumy kart na dowolne działania czy jednak tzw. nadwyżka wartości z kart przepada?

_________________
"Zresztą zamiast kraść jako dyrektor, fabrykant, sekretarz czy inny prezes lepiej już kraść par excellence jako złodziej. Tak jest chyba uczciwiej." - kasiarz Kwinto


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt, 29 sie 2017, 19:54 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N, 01 lut 2009, 14:20
Posty: 3882
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
lesar napisał(a):
Czy mając na ręce dwie karty z atakiem 5 i 4. Mogę np. przeskanować dwa pomieszczenie po 3 i jeżeli odkryje wśród nich obcego do zniszczenia za 3, od razu go pokonać? Chodzi mi ogólnie czy mogę dowolnie rozdysponować wartość z sumy kart na dowolne działania czy jednak tzw. nadwyżka wartości z kart przepada?

Całkowicie dowolnie.
Ale są karty ( nie pamiętam ile ) które wyraźnie opisują na co możesz wydać punkty z tych kart .

_________________
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!


moja kolekcja

na sprzedaż

chętnie kupię


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt, 29 sie 2017, 23:53 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 11 cze 2011, 15:08
Posty: 523
Lokalizacja: Łódź
Jak wygląda gra obcymi w zaawansowanych zasadach? Umieram, zostaję od następnej rundy Obcym z talią. Zagrywam co swoją rundę karty obcych i gracz/gracze muszą je pokonać w swoich turach tak jak w complex lub combat zone? W którym momencie odrzucam zagrane karty obcych na discard? Ja są przydzielania rany graczom? Zagrane karty zostają do póki nie miną w tury pozostałych graczy.?.. .. Podajcie algorytm działania...

_________________
"Zresztą zamiast kraść jako dyrektor, fabrykant, sekretarz czy inny prezes lepiej już kraść par excellence jako złodziej. Tak jest chyba uczciwiej." - kasiarz Kwinto


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr, 30 sie 2017, 05:33 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn, 26 paź 2015, 12:47
Posty: 375
Lokalizacja: Kraków
lesar napisał(a):
Jak wygląda gra obcymi w zaawansowanych zasadach? Umieram, zostaję od następnej rundy Obcym z talią. Zagrywam co swoją rundę karty obcych i gracz/gracze muszą je pokonać w swoich turach tak jak w complex lub combat zone? W którym momencie odrzucam zagrane karty obcych na discard? Ja są przydzielania rany graczom? Zagrane karty zostają do póki nie miną w tury pozostałych graczy.?.. .. Podajcie algorytm działania...

Zostajesz Obcym po śmierci od Chestburstera. Wszystko działa identycznie, jak u ludzi: bierzesz 6 kart, zagrywasz, odkładasz na discard zagrane oraz te, których nie zagrałeś i bierzesz kolejne 6 kart. Leci kółeczko graczy.
W swojej turze nie masz fazy Hive ani Strike. Gracze mogą Cię atakować w swoich turach. Wydają atak równy Twojej obronie, a Ty ciągniesz strikea.
Na kartach Obcego masz napisane, co robią. W większości karty te mają natychmiastowy efekt, np. "Wybrany gracz ciągnie strikea", albo
"Wybierz klasę, następnie gracze ujawniają swoje karty na ręce i odrzucają wszystkie karty z wybraną przez Ciebie klasą". Jeśli karta ma dłuższe działanie, to albo działa aż do kolejnej tury gracza Obcego, albo czas jej działania wynika bezpośrednio z jej efektu, np. "Połóż kartę pod wybranego przeciwnika w Complexie. W każdej fazie Hive ten przeciwnik rusza się o jedno dodatkowe pole w lewo". W takim przypadku jest logiczne, że jeśli gracze zabiją tego przeciwnika, to karta spada na Twój discard.
Gracz Obcy to bardziej taka przeszkadzajka, niż aktywny przeciwnik.
Wszystkie szczegóły są opisane na 19 stronie instrukcji.

Po przeglądnięciu kart widać, że ten tryb jest przegięty o lata świetlne. Efekty rozegrania tylko jednej tury gracza Obcego mogą być katastrofalne dla pozostałych graczy. Nawet przy wprowadzeniu zasady, że Obcy może z 6 kart zagrać liczbę kart równą ilości żywych graczy ludzi, balans gry nadal jest zepsuty. Ten tryb został wprowadzony chyba tylko po to, żeby wymusić na graczach konieczność zabicia zapłodnionego przez FH gracza, zanim urodzi Obcego, bo jeśli urodzi, to równie dobrze można składać scenariusz, bo i tak wiadomo, że się go nie przejdzie.

Może ktoś ma inne doświadczenia z trybem Obcego? Szczerze wątpię.

_________________
Moje gry
Morgad rabat 5% - napisz wiadomość, a Pierwszy Sekretarz chętnie pomoże ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 31 sie 2017, 16:24 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 11 cze 2011, 15:08
Posty: 523
Lokalizacja: Łódź
Cecha Coordinate pozwala na wystawienie takiej karty dla innego gracza. Ten gracz w swojej turze aby z tej karty skorzystać musi zagrać dokładną kopie tej karty wtedy korzysta z tej karty i tej przez siebie zagranej tak? Przykład Alien 1 zagrywam kartę Parkera z tą cechą w turze innego gracza dobieram w to miejsce nową. Gracz musi zagrać takiego samego Parkera aby zdublować jego działanie. Czy dobrze rozumiem kopiowanie karty? Tak samo kopiuje jak dostanie karty od dwóch graczy? Czy kopiując kartę musi ona być dokładną kopia nawet co do ikony klasy? Chodzi mi np. o Sergeants oni mają różne klasy.


Czy może inaczej to przebiega i na kartach są działania które pozwalają kopiować kartę? Nie mogłem taki kart zidentyfikować w Alien 1 wśród charakterów.

_________________
"Zresztą zamiast kraść jako dyrektor, fabrykant, sekretarz czy inny prezes lepiej już kraść par excellence jako złodziej. Tak jest chyba uczciwiej." - kasiarz Kwinto


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 31 sie 2017, 18:21 

Dołączył(a): Pt, 08 sie 2014, 10:49
Posty: 75
lesar napisał(a):
Cecha Coordinate pozwala na wystawienie takiej karty dla innego gracza. Ten gracz w swojej turze aby z tej karty skorzystać musi zagrać dokładną kopie tej karty wtedy korzysta z tej karty i tej przez siebie zagranej tak? Przykład Alien 1 zagrywam kartę Parkera z tą cechą w turze innego gracza dobieram w to miejsce nową. Gracz musi zagrać takiego samego Parkera aby zdublować jego działanie. Czy dobrze rozumiem kopiowanie karty? Tak samo kopiuje jak dostanie karty od dwóch graczy? Czy kopiując kartę musi ona być dokładną kopia nawet co do ikony klasy? Chodzi mi np. o Sergeants oni mają różne klasy.

.


Kopiujesz kartę, czyli "udajesz że to ty ją zagrałeś".
Zatem - w twojej turze inny gracz może zagrać kartę z cechą Coordinate. Ty decydujesz czy z niej korzystasz - w takim wypadku kopiujesz ją, czyli uznaje się, że to ty ją zagrałeś - korzystasz z jej punktów rekrutacji, ataku, klasy, ewentualnej zdolności itp. Nie zagrywasz fizycznie swojej kopii karty.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 31 sie 2017, 18:24 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn, 26 paź 2015, 12:47
Posty: 375
Lokalizacja: Kraków
lesar napisał(a):
Cecha Coordinate pozwala na wystawienie takiej karty dla innego gracza. Ten gracz w swojej turze aby z tej karty skorzystać musi zagrać dokładną kopie tej karty wtedy korzysta z tej karty i tej przez siebie zagranej tak? Przykład Alien 1 zagrywam kartę Parkera z tą cechą w turze innego gracza dobieram w to miejsce nową. Gracz musi zagrać takiego samego Parkera aby zdublować jego działanie. Czy dobrze rozumiem kopiowanie karty? Tak samo kopiuje jak dostanie karty od dwóch graczy? Czy kopiując kartę musi ona być dokładną kopia nawet co do ikony klasy? Chodzi mi np. o Sergeants oni mają różne klasy.


Czy może inaczej to przebiega i na kartach są działania które pozwalają kopiować kartę? Nie mogłem taki kart zidentyfikować w Alien 1 wśród charakterów.


Jesteś graczem A. Trwa tura gracza B. Możesz skoordynować z graczem B kartę z cechą Coordinate, wówczas odkładasz taką kartę na discard i ciągniesz zamiast niej nową kartę, a gracz B otrzymuje wszystkie korzyści z zagranej przez Ciebie karty tak, jakby ją sam zagrał (czyli niejako "kopiuje" ją). Wszystkie symbole klasowe, wartości ataku/rekrutacji czy efekty karty są dostępne dla gracza B.
Jeśli grasz na np. 4 osoby, to w turze gracza B gracz A, C i D mogą zagrać karty z cechą coordinate dla gracza B i gracz B otrzymuje wszystkie korzyści z zagranych kart tak, jakby zagrał je sam. Jedyne ograniczenie jest takie, że jeden gracz może zagrać tylko jedną kartę coordinate w turze danego gracza.

_________________
Moje gry
Morgad rabat 5% - napisz wiadomość, a Pierwszy Sekretarz chętnie pomoże ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 31 sie 2017, 20:25 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 11 cze 2011, 15:08
Posty: 523
Lokalizacja: Łódź
Dzięki wam już teraz jasne. Chyba już tylko jedną wątpliwość została w Combat Zone każdy wróg atakuje jeden raz gracza którego jest tura czy wszystkich graczy w grze? Gram, że tylko 1 gracza.

_________________
"Zresztą zamiast kraść jako dyrektor, fabrykant, sekretarz czy inny prezes lepiej już kraść par excellence jako złodziej. Tak jest chyba uczciwiej." - kasiarz Kwinto


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 31 sie 2017, 20:43 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn, 26 paź 2015, 12:47
Posty: 375
Lokalizacja: Kraków
lesar napisał(a):
Dzięki wam już teraz jasne. Chyba już tylko jedną wątpliwość została w Combat Zone każdy wróg atakuje jeden raz gracza którego jest tura czy wszystkich graczy w grze? Gram, że tylko 1 gracza.

Atakuje gracza, którego jest aktualnie tura. Oczywiście, jeśli kolejny gracz w swojej turze wykona wszystkie swoje działania wróg jest nadal w CZ, to w fazie strików jego też zaatakuje itd.itd.

_________________
Moje gry
Morgad rabat 5% - napisz wiadomość, a Pierwszy Sekretarz chętnie pomoże ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N, 03 wrz 2017, 13:00 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 11 cze 2011, 15:08
Posty: 523
Lokalizacja: Łódź
1. Mam pytanie o zgrywanie kart i odrzucanie z ręki. Rozumiem że zagrana karta nie jest już kartą na ręce. Mam tak sytuację: tylko dwie karty na ręce za 5 i 4 ataku. Chcę za nie zeskanować trzy pomieszczenia za 2, 3 oraz 4. Wykładając te dwie karty z ręki jednocześnie odkrywam wszystkie do zeskanowania pomieszczenia na raz? Czy po kolei i rozpatruje po kolei działania kart?
Bo jeżeli tak zrobię i pojawi się karta eventu z opisem abym odrzucił dwie karty to nic nie robię bo mam pustą rękę.

A co jeżeli najpierw bym zagrał kartę i zeskanował pomieszczenie za 4 i tam był by ten event to wtedy ostatnią kartę na ręce z 5 ataku musiałbym odrzucić. Dobrze rozumiem?

Czasami jest lepiej zagrać kilka kart od razu aby uniknąć takich sytuacji niekorzystnych, ale suma kart musi mieć pokrycie w działaniach.

2. Karta kwarantanny Ripley w Alien 1, pozwala zobaczyć wierzchnią kartę z talii dowolnego gracza i zabić. Czy to tyczy tylko kart Enemy czy również charakterów innych w celu oczyszczania decku ze słabych kart np. o wartości 1.?

3. Czy mogę zagrać kartę aby tylko skorzystać z jej działania specjalnego bez wydawania np. punktów rekrutacji?

4.
a) Zabity Facehugger z talii Hatchery trafia do Dead Enemies?
b) zabity Facehugger z talii Strike trafia do Dead Enemies?

5. W grze solo Mając chestbustera w talii gracza i dostając facehuggera nie przekazuje karty next playerowi (chociaż wg zasad to w grze solo nim jestem) tylko usuwam?

6. Jeżeli z talii strike wyciągnę Facehuggera to mam dociagać kolejną czy to traktować jak strike?

7. Dlaczego karta charakterów typu przyjaciel kot Jonesy ma koszt zakupu 1? Czy to ma jakiś związek z zasadami w grze lub wydarzeniami?

8. Karta Cheef Parker Its damn a robot! normalnie daje 4 ataku, ale podczas ataku na np. Asha dodatkowo obniża siłę Asha o 4 i go pokonuje, bo Asha ma 8?

_________________
"Zresztą zamiast kraść jako dyrektor, fabrykant, sekretarz czy inny prezes lepiej już kraść par excellence jako złodziej. Tak jest chyba uczciwiej." - kasiarz Kwinto


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N, 03 wrz 2017, 15:21 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn, 26 paź 2015, 12:47
Posty: 375
Lokalizacja: Kraków
lesar napisał(a):
1. Mam pytanie o zgrywanie kart i odrzucanie z ręki. Rozumiem że zagrana karta nie jest już kartą na ręce. Mam tak sytuację: tylko dwie karty na ręce za 5 i 4 ataku. Chcę za nie zeskanować trzy pomieszczenia za 2, 3 oraz 4. Wykładając te dwie karty z ręki jednocześnie odkrywam wszystkie do zeskanowania pomieszczenia na raz? Czy po kolei i rozpatruje po kolei działania kart?
Bo jeżeli tak zrobię i pojawi się karta eventu z opisem abym odrzucił dwie karty to nic nie robię bo mam pustą rękę.

Tak. Zagrana karta nie jest już traktowana jako karta w ręce.
Nie traktuj zagrywania kart jako obowiązku natychmiastowego użycia ataku i rekrutacji zaraz po zagraniu karty. Możesz zagrać nawet wszystkie 6 kart i dopiero po ich zagraniu zacząć wydawać posiadane z nich punkty. Zatem, nie - nie odkrywasz wszystkich przeskanowanych pomieszczeń na raz. Odkrywasz jedną kartę i rozpatrujesz ją (może np. mieć jakiś efekt reveal, który wpłynie na Twoje karty w ręce, np. będziesz musiał odrzucić kartę lub karty).
lesar napisał(a):
Czasami jest lepiej zagrać kilka kart od razu aby uniknąć takich sytuacji niekorzystnych, ale suma kart musi mieć pokrycie w działaniach.

Ja zazwyczaj zagrywam wszystko co mam na ręce od razu (oczywiście rozpatrując przy okazji efekty z kart, jeśli należy je rozpatrzeć zaraz po zagraniu karty), a dopiero później wykorzystuję punkty ataku i rekrutacji. Oczywiście zdarzają się sytuacje, gdy efekty na niektórych kartach lepiej odpalić nieco później, więc zostawiam sobie je na później, bo np. efekt na karcie, którą chcę od razu zagrać może np. znacząco wpłynąć na sytuację na planszy.
Jeśli np. grasz solo w pierwszy scenariusz i jestem na takim etapie gry, że istnieje szansa odkrycia Eventu nakazującego odrzucenia następnemu graczowi (czyli Tobie) kart z ręki, to rozsądnie jest zagrać wszystko, co masz w ręce, zanim zaczniesz skanować. Wtedy ewentualny event nie będzie dla Ciebie w ogóle szkodliwy. Elastyczność w działaniu jest w tej grze bardzo ważna i niejednokrotnie może decydować o zwycięstwie lub porażce :)
lesar napisał(a):
A co jeżeli najpierw bym zagrał kartę i zeskanował pomieszczenie za 4 i tam był by ten event to wtedy ostatnią kartę na ręce z 5 ataku musiałbym odrzucić. Dobrze rozumiem?

Jeśli event nakazywałby odrzucenie karty, to owszem - musiałbyś odrzucić ostatnią kartę.
lesar napisał(a):
2. Karta kwarantanny Ripley w Alien 1, pozwala zobaczyć wierzchnią kartę z talii dowolnego gracza i zabić. Czy to tyczy tylko kart Enemy czy również charakterów innych w celu oczyszczania decku ze słabych kart np. o wartości 1.?

Dzięki Quarantine Procedure możesz zabić każdą kartę bez znaczenia czy to będzie character, Chestburster czy cokolwiek innego.
lesar napisał(a):
3. Czy mogę zagrać kartę aby tylko skorzystać z jej działania specjalnego bez wydawania np. punktów rekrutacji?

Zagrywając kartę otrzymujesz wszystkie punkty, których ona dostarcza oraz efekt karty (jeśli jakiś ma i jeśli wszystkie warunki jego aktywowania są spełnione). Czy wydasz te punkty od razu, nieco póniej w swojej turze, czy w ogóle nie wydasz to już tylko i wyłącznie Twój wybór.
lesar napisał(a):
4.
a) Zabity Facehugger z talii Hatchery trafia do Dead Enemies?
b) zabity Facehugger z talii Strike trafia do Dead Enemies?

Ja gram tak, że FH z Hatchery wraca do Hatchery a ten z talii strikes trafia do discarded strikes.
lesar napisał(a):
5. W grze solo Mając chestbustera w talii gracza i dostając facehuggera nie przekazuje karty next playerowi (chociaż wg zasad to w grze solo nim jestem) tylko usuwam?

Jeśli grasz solo i masz już robaka w sobie, to Facehugger od razu umiera.
lesar napisał(a):
6. Jeżeli z talii strike wyciągnę Facehuggera to mam dociagać kolejną czy to traktować jak strike?

Nie dociągasz nic zamiast. Twoją "raną" jest konieczność poradzenia sobie z Facehuggerem.
lesar napisał(a):
7. Dlaczego karta charakterów typu przyjaciel kot Jonesy ma koszt zakupu 1? Czy to ma jakiś związek z zasadami w grze lub wydarzeniami?

Są w grze efekty (np. niektóre karty strikes), które nakazują zabić losową kartę z ręki, której koszt wynosi 1 lub więcej. Ma to na celu osłabienie Twojej ręki. Gdyby można było zabić każdą kartę, to byłaby szansa na zabicie karty Specialist albo Grunt, a to działałoby na Twoją korzyść, bo usuwałoby Ci słabą kartę z talii i tym samym wzmacniało ją.
lesar napisał(a):
8. Karta Cheef Parker Its damn a robot! normalnie daje 4 ataku, ale podczas ataku na np. Asha dodatkowo obniża siłę Asha o 4 i go pokonuje, bo Asha ma 8?

Tak. Sama karta dostarcza 4 ataku, a w przypadku wykorzystania jej do walki z wrogiem Synthetic, wróg ma -4 ataku. Ta jedna karta jest sama w sobie wystarczająca do zabicia Asha (4 ataku z karty i -4 ataku dla Asha), oczywiście pod warunkiem, że ktoś w tej turze użyje z Tobą coordinate (zatem w grze solo Ash jest niemożliwy do zabicia i potrafi dzięki temu bardzo nabruździć :)).

_________________
Moje gry
Morgad rabat 5% - napisz wiadomość, a Pierwszy Sekretarz chętnie pomoże ;)


Ostatnio edytowano N, 03 wrz 2017, 15:49 przez Breżniew, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N, 03 wrz 2017, 15:44 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 11 cze 2011, 15:08
Posty: 523
Lokalizacja: Łódź
1. Coś jednak mi nie pasuje. Jak mogę od razu wszystkie karty zagrać z ręki i potem je rozpatrywać niezależnie czy wydam punkty czy nie to kiedy zadziała event odrzuć dwie karty z ręki? To zawsze uniknę takiego eventu lub podobnych czyli mogę zawsze tak grać aby się nie zastanawiać czy będzie taki event czy nie. No bo jaka może być sytuacja w grze która nie jest korzystna aby zagrać wszystkie karty w ciemno?

2. Pokonanie Asha Parkerem: rozumiem, że muszę zagrać kartę Parkera jako współpracę innemu graczowi w jego turze?

3. Wydaje mi się że wszystkie facehuggery niezależnie od talii źródłowej po zabici idą na Dead Enemies.

_________________
"Zresztą zamiast kraść jako dyrektor, fabrykant, sekretarz czy inny prezes lepiej już kraść par excellence jako złodziej. Tak jest chyba uczciwiej." - kasiarz Kwinto


Ostatnio edytowano N, 03 wrz 2017, 15:56 przez lesar, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N, 03 wrz 2017, 15:55 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn, 26 paź 2015, 12:47
Posty: 375
Lokalizacja: Kraków
lesar napisał(a):
Coś jednak mi nie pasuje. Jak mogę od razu wszystkie karty zagrać z ręki i potem je rozpatrywać niezależnie czy wydam punkty czy nie to kiedy zadziała event odrzuć dwie karty z ręki?

Źle mnie rozumiesz. Zagrywasz karty. Mogą Ci dostarczyć punkty ataku i/lub rekrutacji i/lub jakieś efekty. Zbierasz sobie pulę puntów do wydania. Nie musisz tych punktów wydawać od razu. Możesz najpierw zagrać 2-3 karty i dopiero zacząć wydawać punkty.
Z rozpatrywaniem efektów na kartach, czyli ich treści jest trochę inna sprawa. Np. karta Quarantine Procedure ma w treści "Odkryj wierzchnią kartę z talii dowolnego gracza. Możesz ją zabić lub odłożyć z powrotem". Ten efekt rozpatruje się natychmiast po zagraniu karty. Ale 1 punktu ataku z tej karty nie musisz wydawać od razu.
Cytuj:
To zawsze uniknę takiego eventu lub podobnych czyli mogę zawsze tak grać aby się nie zastanawiać czy będzie taki event czy nie. No bo jaka może być sytuacja w grze która nie jest korzystna aby zagrać wszystkie karty w ciemno?

W przypadku grania solo, to owszem, tak jest wg. mnie najkorzystniej. Przy grze na większą ilość osób, taka taktyka na ten konkretny event się nie sprawdzi, bo karty będzie odrzucał następny gracz, a nie Ty :)
Cytuj:
2. Pokonanie Asha Parkerem: rozumiem, że muszę zagrać kartę Parkera jako współpracę innemu graczowi w jego turze?

Nie. Żeby w ogóle móc zabić Asha, inny gracz musi Ci skoordynować jakąkolwiek kartę. Nie ma znaczenia, czy to jest It's a damn robot, czy jakakolwiek inna karta z cechą Coordinate. Dopiero gdy ktoś Ci zrobi Coordinate, możesz przystąpić do zabicia Asha. Żeby go zabić musisz wydać 8 ataku. Jeśli masz kartę It's a Damn Robot, to ta karta obniża koszt zabicia Asha o 4 punkty i jeszcze sama w sobie daje Ci 4 ataku (4+4=8) czyli w takiej sytuacji możesz go zabić za pomocą samej karty It's a Damn Robot.
lesar napisał(a):
3. Wydaje mi się że wszystkie facehuggery niezależnie od talii źródłowej po zabici idą na Dead Enemies.

W instrukcji jest, że idą do Dead Enemies space, czyli masz rację.

_________________
Moje gry
Morgad rabat 5% - napisz wiadomość, a Pierwszy Sekretarz chętnie pomoże ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N, 03 wrz 2017, 18:02 

Dołączył(a): Pt, 08 sie 2014, 10:49
Posty: 75
lesar napisał(a):

4.
a) Zabity Facehugger z talii Hatchery trafia do Dead Enemies?
b) zabity Facehugger z talii Strike trafia do Dead Enemies?


Zgodnie z FAQ z BGG obydwa punkty na "tak" - zabite Facehuggery trafiają na stos zabitych wrogów niezależnie od tego skąd wyskoczyły.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N, 03 wrz 2017, 19:10 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 11 cze 2011, 15:08
Posty: 523
Lokalizacja: Łódź
Breżniew napisał(a):
lesar napisał(a):
Coś jednak mi nie pasuje. Jak mogę od razu wszystkie karty zagrać z ręki i potem je rozpatrywać niezależnie czy wydam punkty czy nie to kiedy zadziała event odrzuć dwie karty z ręki?

Źle mnie rozumiesz. Zagrywasz karty. Mogą Ci dostarczyć punkty ataku i/lub rekrutacji i/lub jakieś efekty. Zbierasz sobie pulę puntów do wydania. Nie musisz tych punktów wydawać od razu. Możesz najpierw zagrać 2-3 karty i dopiero zacząć wydawać punkty.
Z rozpatrywaniem efektów na kartach, czyli ich treści jest trochę inna sprawa. Np. karta Quarantine Procedure ma w treści "Odkryj wierzchnią kartę z talii dowolnego gracza. Możesz ją zabić lub odłożyć z powrotem". Ten efekt rozpatruje się natychmiast po zagraniu karty. Ale 1 punktu ataku z tej karty nie musisz wydawać od razu.
Cytuj:
To zawsze uniknę takiego eventu lub podobnych czyli mogę zawsze tak grać aby się nie zastanawiać czy będzie taki event czy nie. No bo jaka może być sytuacja w grze która nie jest korzystna aby zagrać wszystkie karty w ciemno?

W przypadku grania solo, to owszem, tak jest wg. mnie najkorzystniej. Przy grze na większą ilość osób, taka taktyka na ten konkretny event się nie sprawdzi, bo karty będzie odrzucał następny gracz, a nie Ty :)
Cytuj:
2. Pokonanie Asha Parkerem: rozumiem, że muszę zagrać kartę Parkera jako współpracę innemu graczowi w jego turze?
lesar napisał(a):
3. Wydaje mi się że wszystkie facehuggery niezależnie od talii źródłowej po zabici idą na Dead Enemies.

W instrukcji jest, że idą do Dead Enemies space, czyli masz rację.
Wracając jeszcze do Parkera może być taka sytuacja: inny gracz mnie wspiera jakąś kartą, ja zagrywa Parkera do skanowania pomieszczenia 4 i w nim pojawia się Ash, to rozumiem że muszę teraz wykorzystać do zabicia Asha 4 ataku z innych moich kart na ręce (niekoniecznie z tej karty wsparcia), bo - 4 ma z Parkera mimo, że bazowa wartości Parkera poszła do skanowania. Tak?

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

_________________
"Zresztą zamiast kraść jako dyrektor, fabrykant, sekretarz czy inny prezes lepiej już kraść par excellence jako złodziej. Tak jest chyba uczciwiej." - kasiarz Kwinto


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N, 03 wrz 2017, 19:15 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn, 26 paź 2015, 12:47
Posty: 375
Lokalizacja: Kraków
Tak. Tekst na karcie It's a damn Robot mówi, że następnym razem w tej turze gdy będziesz walczył z syntetykiem, będzie on miał atak pomniejszony o 4. Nie ma więc znaczenia do czego zużyłeś 4 ataku z karty.

_________________
Moje gry
Morgad rabat 5% - napisz wiadomość, a Pierwszy Sekretarz chętnie pomoże ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr, 06 wrz 2017, 18:36 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 11 cze 2011, 15:08
Posty: 523
Lokalizacja: Łódź
Czy zagrywając kartę z ręki muszą ja od razu użyć do czekokolwiek czy mogę poczekać?
Mam taką sytuację: na ręce kartę "Motion Detector" ze zdolnością skanowania dowolnego pomieszczenia ale muszę wcześniej zagrać kartę z klasą Tech aby uruchomić zdolność. Mam kartę z klasą Tech "Electric Prod" ale zagrywając ją nie chcę jej na razie do niczego używać bo chcę ją tylko wyłożyć aby móc zaraz po niej skorzystać z zagranej następnie "Motion Detector" i zeskanować pomieszczenie, a jak tam będzie obcy użyć z tej pierwszej karty "Electric Prod" atak.

Chodzi też o inne symbole: czy kolejność wyłożenie kart ma znaczenie i konieczność ich użycia od razu?

W instrukcji jest przy klasach i zdolnościach napisane, że korzystamy z symbolu i zdolności jak zagramy wcześniej kartę z klasą. Zagramy czyli wykorzystamy czy tylko wyłożymy?
Obrazek

Dodatkowo mam pytanie czy mogę skorzystać ze zdolności Parkera która wymaga zagrania karty z z symbolem karty z Alien 1 "W" nawet jak kartę Motion Detector zagrałem później? Czy wystarczy że taką kartę zagrałem w turze? Czy ta kolejność ma znaczenie?

_________________
"Zresztą zamiast kraść jako dyrektor, fabrykant, sekretarz czy inny prezes lepiej już kraść par excellence jako złodziej. Tak jest chyba uczciwiej." - kasiarz Kwinto


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr, 06 wrz 2017, 19:35 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn, 26 paź 2015, 12:47
Posty: 375
Lokalizacja: Kraków
lesar napisał(a):
Czy zagrywając kartę z ręki muszą ja od razu użyć do czekokolwiek czy mogę poczekać?
Mam taką sytuację: na ręce kartę "Motion Detector" ze zdolnością skanowania dowolnego pomieszczenia ale muszę wcześniej zagrać kartę z klasą Tech aby uruchomić zdolność. Mam kartę z klasą Tech "Electric Prod" ale zagrywając ją nie chcę jej na razie do niczego używać bo chcę ją tylko wyłożyć aby móc zaraz po niej skorzystać z zagranej następnie "Motion Detector" i zeskanować pomieszczenie, a jak tam będzie obcy użyć z tej pierwszej karty "Electric Prod" atak.

Wszystko zależy, jaki jest tekst karty. "Once this turn" oznacza, że nie musisz odpalać zdolności natychmiast - możesz to zrobić później w tej samej turze. W przypadku "You may..." możesz zdolność odpalić natychmiast, ale nie musisz. Tzn. że jeśli nie zdecydujesz się skanować, to później nie możesz już tego zrobić. Jeśli w tekście karty masz np. "Scan any room", to jeśli spełniłeś wszystkie warunki odpalenia zdolności, musisz ją natychmiast odpalić.
lesar napisał(a):
W instrukcji jest przy klasach i zdolnościach napisane, że korzystamy z symbolu i zdolności jak zagramy wcześniej kartę z klasą. Zagramy czyli wykorzystamy czy tylko wyłożymy?

Wystarczy, że karta z wymaganym symbolem zostanie zagrana (wyłożona).
lesar napisał(a):
Dodatkowo mam pytanie czy mogę skorzystać ze zdolności Parkera która wymaga zagrania karty z z symbolem karty z Alien 1 "W" nawet jak kartę Motion Detector zagrałem później? Czy wystarczy że taką kartę zagrałem w turze? Czy ta kolejność ma znaczenie?

Ta kolejność ma znaczenie. Krótko mówiąc: nie możesz skorzystać ze zdolności z karty "Electric Prod", jeśli przed jej zagraniem nie zagrałeś żadnej karty z symbolem załogi Nostromo. I tak jest zawsze, jeśli do odpalenia karty wymagany jest jakiś symbol - zawsze musisz ten symbol zagrać wcześniej.

_________________
Moje gry
Morgad rabat 5% - napisz wiadomość, a Pierwszy Sekretarz chętnie pomoże ;)


Ostatnio edytowano Śr, 06 wrz 2017, 19:54 przez Breżniew, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr, 06 wrz 2017, 19:53 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 11 cze 2011, 15:08
Posty: 523
Lokalizacja: Łódź
Ok ale zagrać tzn. tylko wyłożyć kartę czy ją całkowicie rozpatrzyć od razu?

_________________
"Zresztą zamiast kraść jako dyrektor, fabrykant, sekretarz czy inny prezes lepiej już kraść par excellence jako złodziej. Tak jest chyba uczciwiej." - kasiarz Kwinto


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr, 06 wrz 2017, 19:56 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn, 26 paź 2015, 12:47
Posty: 375
Lokalizacja: Kraków
lesar napisał(a):
Ok ale zagrać tzn. tylko wyłożyć kartę czy ją całkowicie rozpatrzyć od razu?

Właśnie poprawiłem swój wpis, bo nie wyraziłem się dość precyzyjnie. Zagrać, czyli wyłożyć z ręki.

_________________
Moje gry
Morgad rabat 5% - napisz wiadomość, a Pierwszy Sekretarz chętnie pomoże ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr, 06 wrz 2017, 19:59 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 11 cze 2011, 15:08
Posty: 523
Lokalizacja: Łódź
@Breżniew
Przy dwóch kartach jak na zdjęciu wcześniej wkładając je jednocześnie mogę w takiej kolejności postąpić:
1. Przeskanować
2. Po odkryciu pomieszczeń pokonać obcego atakiem 3
3. Skorzystać ze zdolności Parkera i przesunąć jakąś kartę
?

Rozumiem, że wyłożenie jednocześnie kilku kart pozwala rozpatrywać klasy jako zagrane wcześniej przed daną kartą tak? Po prostu ją gram, że wszystkolie karty w grze solo od razu wykładam i kombinuje kolejność jak mi odpowiada.

_________________
"Zresztą zamiast kraść jako dyrektor, fabrykant, sekretarz czy inny prezes lepiej już kraść par excellence jako złodziej. Tak jest chyba uczciwiej." - kasiarz Kwinto


Ostatnio edytowano Śr, 06 wrz 2017, 20:06 przez lesar, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 293 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL