Teraz jest Pt, 19 sty 2018, 00:14

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 293 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 02 lut 2017, 19:32 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn, 26 paź 2015, 12:47
Posty: 375
Lokalizacja: Kraków
kastration napisał(a):
1. Hazard 1 każe wziąć kartę hazardu, dać sobie ranę i wtasować do decku odrzuconych. Wyciągam to rana. Ale tak do końca gry i nie da się pozbyć tej karty? Wiadomo, hazardy będą dochodzić. Wydaje się zabójcze, jak na przykład potem dojdzie mi 3 na rękę i 3 kartami będę grał w rundzie, nie wspominając o ranach za to. Dobrze to interpretuję?

Wtasowujesz tylko pierwszy Hazard i tylko ten jeden będzie krążył po Twojej talii, bo za każdym razem gdy dostaniesz go na rękę to dostajesz strzała, po czym znowu ląduje na discard pile. Da się go pozbyć np kartą "I mostly just hurt people ".

kastration napisał(a):
2. Hazard 2: The players may show any of their cards...

Ale o co chodzi z tym show? Show komu żeby nie musieć dodawać kart do kompleksu?

Po prostu gracze mogą pokazać pozostałym graczom dowolne ze swoich kart i za każdy symbol klasy, którego nie będzie na tych kartach (jest 5 różnych), dokładasz kartę z hive do Complex.

_________________
Moje gry
Morgad rabat 5% - napisz wiadomość, a Pierwszy Sekretarz chętnie pomoże ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 02 lut 2017, 19:42 
Użytkownik wspierający

Dołączył(a): Pt, 31 sie 2012, 11:42
Posty: 106
Breżniew napisał(a):
kastration napisał(a):
1. Hazard 1 każe wziąć kartę hazardu, dać sobie ranę i wtasować do decku odrzuconych. Wyciągam to rana. Ale tak do końca gry i nie da się pozbyć tej karty? Wiadomo, hazardy będą dochodzić. Wydaje się zabójcze, jak na przykład potem dojdzie mi 3 na rękę i 3 kartami będę grał w rundzie, nie wspominając o ranach za to. Dobrze to interpretuję?

Wtasowujesz tylko pierwszy Hazard i tylko ten jeden będzie krążył po Twojej talii, bo za każdym razem gdy dostaniesz go na rękę to dostajesz strzała, po czym znowu ląduje na discard pile. Da się go pozbyć np kartą "I mostly just hurt people ".


Dodam jeszcze, że zawsze, kiedy dociągasz Strike z tego Hazardu, możesz go (tzn, kartę Hazardu) przekazać na discard innego gracza, dzięki czemu nie musi być tak, że ciągle jeden Avatar obrywa, a pozostałe są nietknięte.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 02 lut 2017, 20:55 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N, 01 lut 2009, 14:20
Posty: 3882
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Najemnik napisał(a):
Breżniew napisał(a):
kastration napisał(a):
1. Hazard 1 każe wziąć kartę hazardu, dać sobie ranę i wtasować do decku odrzuconych. Wyciągam to rana. Ale tak do końca gry i nie da się pozbyć tej karty? Wiadomo, hazardy będą dochodzić. Wydaje się zabójcze, jak na przykład potem dojdzie mi 3 na rękę i 3 kartami będę grał w rundzie, nie wspominając o ranach za to. Dobrze to interpretuję?

Wtasowujesz tylko pierwszy Hazard i tylko ten jeden będzie krążył po Twojej talii, bo za każdym razem gdy dostaniesz go na rękę to dostajesz strzała, po czym znowu ląduje na discard pile. Da się go pozbyć np kartą "I mostly just hurt people ".


Dodam jeszcze, że zawsze, kiedy dociągasz Strike z tego Hazardu, możesz go (tzn, kartę Hazardu) przekazać na discard innego gracza, dzięki czemu nie musi być tak, że ciągle jeden Avatar obrywa, a pozostałe są nietknięte.

Uzupełnię tylko że jeśli gramy solo to ten Hazard po zadaniu rany wylatuje na discard ponieważ another Player w wersji solo to nie to samo co next Player i gdyby było napisane że przekazujesz go next Player to wtedy zostałby na stałe w Twoim deku.

_________________
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!


moja kolekcja

na sprzedaż

chętnie kupię


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 02 lut 2017, 21:23 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr, 08 kwi 2015, 20:37
Posty: 589
Lokalizacja: Kalisch
Dzięki. Zagrałem jeszcze 2 razy i załapałem już wszystko płynnie. Nie mam tu doświadczenia za wielkiego w tym scenariuszu, ale pamiętam, jak uczyłem się i drugą osobę współpracy w pozostałe scenariusze i wydawało mi się łatwiej, szybciej szła optymalizacja kart, nauka zagrań, kombinowanie. Tu dopiero solo - by poznać mechanizm - ale jest jakby trudniej. Ciężej ocenić na poszczególnych etapach, które karty się bardziej przydadzą. No i końcowi rywale to nie chucherka.

_________________
Kupię Tajemnicze Ruiny - dodatek do Eldritcha.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt, 03 lut 2017, 07:25 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn, 26 paź 2015, 12:47
Posty: 375
Lokalizacja: Kraków
maciejo napisał(a):
Uzupełnię tylko że jeśli gramy solo to ten Hazard po zadaniu rany wylatuje na discard ponieważ another Player w wersji solo to nie to samo co next Player i gdyby było napisane że przekazujesz go next Player to wtedy zostałby na stałe w Twoim deku.

Nie ma w tym hazardzie określenia "another player's discard pile", tylko "any player's discard pile", zatem w przypadku rozgrywki solo ten Hazard niestety zostaje na stałe w Twoim decku, bo jesteś jedynym graczem, który może być "any" :) W praktyce efekt jest identyczny jak gdyby było napisane "next player's discard pile".

kastration napisał(a):
Dzięki. Zagrałem jeszcze 2 razy i załapałem już wszystko płynnie. Nie mam tu doświadczenia za wielkiego w tym scenariuszu, ale pamiętam, jak uczyłem się i drugą osobę współpracy w pozostałe scenariusze i wydawało mi się łatwiej, szybciej szła optymalizacja kart, nauka zagrań, kombinowanie. Tu dopiero solo - by poznać mechanizm - ale jest jakby trudniej. Ciężej ocenić na poszczególnych etapach, które karty się bardziej przydadzą. No i końcowi rywale to nie chucherka.

Moja ostatnia rozgrywka w Alien: Resurrection skończyła się bardzo szybko - wykonałem obj.1 i pojawiły się Fallen Clones w Combat Zone. Zostało mi 3 attack, więc zeskanowałem Weapons Locker - event. Trzy strikes, bo mam 3 Clones: 5+3+2 i zacząłem składać grę :)

_________________
Moje gry
Morgad rabat 5% - napisz wiadomość, a Pierwszy Sekretarz chętnie pomoże ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt, 03 lut 2017, 09:02 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N, 01 lut 2009, 14:20
Posty: 3882
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Breżniew napisał(a):
maciejo napisał(a):
Uzupełnię tylko że jeśli gramy solo to ten Hazard po zadaniu rany wylatuje na discard ponieważ another Player w wersji solo to nie to samo co next Player i gdyby było napisane że przekazujesz go next Player to wtedy zostałby na stałe w Twoim deku.

Nie ma w tym hazardzie określenia "another player's discard pile", tylko "any player's discard pile", zatem w przypadku rozgrywki solo ten Hazard niestety zostaje na stałe w Twoim decku, bo jesteś jedynym graczem, który może być "any" :) W praktyce efekt jest identyczny jak gdyby było napisane "next player's discard pile".



Teraz wiem dlaczego tak łatwo poszło.Scenariusz do poprawki, dzięki za sprostowanie :D

_________________
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!


moja kolekcja

na sprzedaż

chętnie kupię


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt, 03 lut 2017, 09:05 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn, 26 paź 2015, 12:47
Posty: 375
Lokalizacja: Kraków
maciejo napisał(a):
Teraz wiem dlaczego tak łatwo poszło.Scenariusz do poprawki, dzięki za sprostowanie :D

Nie ma za co :twisted: Zawsze chętnie pomagam umierać częściej w LE:Alien :twisted:

_________________
Moje gry
Morgad rabat 5% - napisz wiadomość, a Pierwszy Sekretarz chętnie pomoże ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N, 05 lut 2017, 12:32 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn, 26 paź 2015, 12:47
Posty: 375
Lokalizacja: Kraków
Mam pytanie odnośnie karty roli Administratorki "We've gotta dig deep". Tekst karty brzmi: "Discard the top cards of the Barracks. Activate: If the card you discarded was a character, play a copy of it."
Nie ma w tej grze czegoś takiego jak Barracks discard pile. Czy wobec tego discard oznacza w tym przypadku zabicie karty i odłożenie jej na Dead characters pile, czy odłożenie jej na spód Barracks? W zasadzie tylko te dwie możliwości mi przychodzą do głowy. Wg. mnie pierwsza opcja jest bardziej prawdopodobna, ale może ktoś inaczej to interpretuje?

_________________
Moje gry
Morgad rabat 5% - napisz wiadomość, a Pierwszy Sekretarz chętnie pomoże ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N, 05 lut 2017, 12:44 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr, 04 lut 2015, 10:05
Posty: 918
Lokalizacja: Mysłowice
Jeszcze może być discard gracza ;)
Mnie też ta karta zastanawia.

_________________
Sprzedam - Wątek S/W (Tikal,Kanagawa,K2,Santiago,PuertoRico1ed,Andromeda)
Mogę przynieść
Grupa Mysłowice FB zapraszam graczy z okolic!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N, 05 lut 2017, 14:36 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn, 26 paź 2015, 12:47
Posty: 375
Lokalizacja: Kraków
Znalazłem identyczne pytanie na bgg i wygląda ma to, że miałem rację: https://boardgamegeek.com/thread/1690809/question-about-one-new-role-cards

_________________
Moje gry
Morgad rabat 5% - napisz wiadomość, a Pierwszy Sekretarz chętnie pomoże ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N, 05 lut 2017, 16:24 
Użytkownik wspierający

Dołączył(a): Pt, 31 sie 2012, 11:42
Posty: 106
Wraz ze współgraczami doszliśmy do wniosku, że chodzi o Discard gracza, ponieważ w innym przypadku karta ta byłaby bardzo słaba. (losowy bonus, często słaby, oraz brak dociąganej dodatkowej karty z decku)
Dodatkowo, ciekawostka, jeżeli wyciągniesz kartę Vigiliant, to nic z niej nie dostajesz, bo żeby Vigiliant zadziałał, musisz go zdiscardować, a w tym przypadku zagrywasz kopie karty, której wg instrukcji, nie można discardować.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N, 05 lut 2017, 17:12 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N, 01 lut 2009, 14:20
Posty: 3882
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Najemnik napisał(a):
Wraz ze współgraczami doszliśmy do wniosku, że chodzi o Discard gracza, ponieważ w innym przypadku karta ta byłaby bardzo słaba. (losowy bonus, często słaby, oraz brak dociąganej dodatkowej karty z decku)
Dodatkowo, ciekawostka, jeżeli wyciągniesz kartę Vigiliant, to nic z niej nie dostajesz, bo żeby Vigiliant zadziałał, musisz go zdiscardować, a w tym przypadku zagrywasz kopie karty, której wg instrukcji, nie można discardować.

Dla mnie od początku było oczywiste że w tym wypadku znaczy to "kill".Jest kilka innych kart które oferują taką opcję ale tam wyraźnie jest napisane "gain" a tu "discard" chociaż powinno być "kill" :|
Jednak może być też na odwrót bo po co zmieniali "one this turn " na "Activate" chociaż to to samo - ponoć.
Ja zawsze przy każdej rozgrywce mam jakieś wątpliwości co do interpretacji kart i trochę mnie denerwuje ale ostatnio juz tak się nie przejmuje i biorę wszystko jak to mówią na chłopski rozum i gram dalej.

_________________
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!


moja kolekcja

na sprzedaż

chętnie kupię


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N, 05 lut 2017, 19:25 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn, 26 paź 2015, 12:47
Posty: 375
Lokalizacja: Kraków
Najemnik napisał(a):
Wraz ze współgraczami doszliśmy do wniosku, że chodzi o Discard gracza, ponieważ w innym przypadku karta ta byłaby bardzo słaba. (losowy bonus, często słaby, oraz brak dociąganej dodatkowej karty z decku)
Dodatkowo, ciekawostka, jeżeli wyciągniesz kartę Vigiliant, to nic z niej nie dostajesz, bo żeby Vigiliant zadziałał, musisz go zdiscardować, a w tym przypadku zagrywasz kopie karty, której wg instrukcji, nie można discardować.

Wg. Waszej interpretacji Administrator byłaby najmocniejszą postacią ze wszystkich. Nie dość, że dostawałaby za darmo każdą kartę z Barracks bez względu na jej koszt, to jeszcze dostawałaby "kopię" karty w turze, w której ją pozyskuje.
maciejo napisał(a):
Dla mnie od początku było oczywiste że w tym wypadku znaczy to "kill".Jest kilka innych kart które oferują taką opcję ale tam wyraźnie jest napisane "gain" a tu "discard" chociaż powinno być "kill" :|

To jest wg. mnie bardziej sensowna interpretacja. Jest to nadal mocna zdolność, ale równocześnie stanowi broń obosieczną, bo każda karta z Barracks, którą Administratorka kopiuje ostatecznie jest zabijana, co może pozbawić gracza możliwości nabycia bardzo mocnych kart. Niemniej jednak brakuje w tekście tej karty "draw a card". Wtedy jak dla mnie nie byłoby się do czego przyczepić.

_________________
Moje gry
Morgad rabat 5% - napisz wiadomość, a Pierwszy Sekretarz chętnie pomoże ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N, 05 lut 2017, 21:43 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr, 08 kwi 2015, 20:37
Posty: 589
Lokalizacja: Kalisch
Po raz pierwszy udało mi się w scenariuszu nr 4 kupić kartę za 9 kupującej (narysowany pysk najsilniejszego Obcego-mutanta i przytula postać), nie mam teraz dostępu do nazwy karty. Jakkolwiek, pozwala po zagraniu zabrać sobie jednego Aliena z wyeliminowanych i dodać do decku. I tu problem: jakiegokolwiek? Nieco nie fair, bo wziąłbym sobie klona z objective 1 z siłą aż 10. A może losowo? Jak gracie? Miałem na etapie mocnej ręki już w miarę i scenariusz wygrałem, ale wziąłem losowo, choć Alieny z siłą 10 kusiły.

_________________
Kupię Tajemnicze Ruiny - dodatek do Eldritcha.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn, 06 lut 2017, 12:20 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N, 01 lut 2009, 14:20
Posty: 3882
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
kastration napisał(a):
Po raz pierwszy udało mi się w scenariuszu nr 4 kupić kartę za 9 kupującej (narysowany pysk najsilniejszego Obcego-mutanta i przytula postać), nie mam teraz dostępu do nazwy karty. Jakkolwiek, pozwala po zagraniu zabrać sobie jednego Aliena z wyeliminowanych i dodać do decku. I tu problem: jakiegokolwiek? Nieco nie fair, bo wziąłbym sobie klona z objective 1 z siłą aż 10. A może losowo? Jak gracie? Miałem na etapie mocnej ręki już w miarę i scenariusz wygrałem, ale wziąłem losowo, choć Alieny z siłą 10 kusiły.

Możesz pozyskać każdego zabitego Aliena, nawet tego z dychą :D

_________________
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!


moja kolekcja

na sprzedaż

chętnie kupię


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn, 06 lut 2017, 12:57 

Dołączył(a): Pt, 07 cze 2013, 20:51
Posty: 96
Breżniew napisał(a):
To jest wg. mnie bardziej sensowna interpretacja. Jest to nadal mocna zdolność, ale równocześnie stanowi broń obosieczną, bo każda karta z Barracks, którą Administratorka kopiuje ostatecznie jest zabijana, co może pozbawić gracza możliwości nabycia bardzo mocnych kart. Niemniej jednak brakuje w tekście tej karty "draw a card". Wtedy jak dla mnie nie byłoby się do czego przyczepić.


Jeżeli potraktujemy kartę administratora jako zabijającą karty, to wtedy robi się z tego najsłabsza karta roli w grze (brak nawet podstawowego"draw a card"), a przy 9 pkt HP administrator robi się najsłabszą z avatarów. Z kolei jeżeli kart nie będziemy zabijać, tylko dawać do discardu to ta karta roli IMO nie jest przegięta, tylko losowa - może dojść coś za 9, ale statystycznie jest znacznie większa szansa na którąś (losową - bo nie znamy karty zanim jej nie weźmiemy!) z kart podstawowych, która często będzie nam tylko zapychać niepotrzebnie talię.

Najprędzej kartę administratora można by porównać z kartą commandera (przy czym commander ma więcej pkt. HP):
- commander także pozwala nam na dostanie za darmo karty, przy czym wiemy, jaka ona będzie (wybieramy z odkrytych bądź Sierżantów), ale musi być tańsza niż 4. Administrator natomiast jest bardziej losowy i dostaje nieznaną kartę, często mu niepotrzebną, ale czasami może trafić coś ekstra.
- commander dodatkowo ma "draw a card", co pozwala mu na nieco szybsze przewijanie talii, a przy tym jeśli nie dociągnie w ten sposób karty podstawowej (grunt/specialist), to dociągnie kartę przydatną dla niego (bo sam ją wcześniej kupił). Administrator natomiast dostaje losowy bonus w zależności od tego jaką kartę trafi.

Na koniec: warto zwrócić uwagę, że Avatary z 9 HP w większości mają naprawdę silne karty roli (Priest, Researcher, klon Teseus). Dlaczego z administratorem miałoby być inaczej?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn, 06 lut 2017, 13:51 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N, 01 lut 2009, 14:20
Posty: 3882
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Każda z opcji jest możliwa .
W tym wypadku jedynie autorzy mogliby dać jednoznaczną odpowiedź.
W podstawce raczej nie było takich baboli natomiast w dodatku jest wiele niekonsekwencji w opisie na kartach i czasami wygląda jakby te dwie gry robiły dwie różne osoby albo zespoły jak kto woli.

_________________
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!


moja kolekcja

na sprzedaż

chętnie kupię


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr, 15 lut 2017, 11:53 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N, 01 lut 2009, 14:20
Posty: 3882
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Do tej pory grałem tylko solo,dziś zagrałem we dwie osoby i mam 2 pytania :oops:

1.Czy karta Vigilant działa tylko na gracza,który ją ma u siebie czy też może pomóc w turze innego gracza :?: Mam nadzieje że nie :D
Moję wątpliwości wzbudziła karta Private Hudson - This aint happening Man.

2.Czy zwrot "Twoja Ręka" i "Twoje Jednostki" to to samo :?: Grałem,że nie.
- "Twoja Ręka" to jest to co mam w tej chwili na ręce a nie to co już wyłożyłem na stół.
- " Twoje Jednostki" to jest to wszystko co w danej chwili mam na ręce i na stole.

Czy dobrze gram :?: :)

_________________
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!


moja kolekcja

na sprzedaż

chętnie kupię


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr, 15 lut 2017, 13:53 

Dołączył(a): Pt, 07 cze 2013, 20:51
Posty: 96
1. Vigilant działa tylko na gracza, który ma ją wyłożoną. Karta Hudsona to wyjątek - wg. jej opisu można ją odpalić gdy inny gracz odkryje Hazard/Event.

2. Jeżeli "Twoje jednostki" to to samo, co "Your characters" to poprawnie. "Your characters" obejmują: Vigilanty + karty na ręce + karty zagrane


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr, 15 lut 2017, 16:26 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N, 01 lut 2009, 14:20
Posty: 3882
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Alwirin napisał(a):

2. Jeżeli "Twoje jednostki" to to samo, co "Your characters" to poprawnie. "Your characters" obejmują: Vigilanty + karty na ręce + karty zagrane

2.To wiem, jest to dość jasno opisane w instrukcji.Chodzilo mi o "Hand ", tzn jeśli jakaś karta mówi "any player" musi coś odrzucić ze swojej ręki a ja już mam wszystkie karty na stole wyłożone. W takiej sytuacji wydaje mi się , że nie muszę nic odrzucać ponieważ faktycznie na ręce nie mam już nic .

_________________
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!


moja kolekcja

na sprzedaż

chętnie kupię


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr, 15 lut 2017, 16:45 

Dołączył(a): Pt, 07 cze 2013, 20:51
Posty: 96
maciejo napisał(a):
Chodzilo mi o "Hand ", tzn jeśli jakaś karta mówi "any player" musi coś odrzucić ze swojej ręki a ja już mam wszystkie karty na stole wyłożone. W takiej sytuacji wydaje mi się , że nie muszę nic odrzucać ponieważ faktycznie na ręce nie mam już nic .


Nie musisz odrzucać. Zagrane karty nie wliczają się do tych na ręce - widać to wyraźnie przy karcie Bishopa "Critical analysis" która pozwala zdiscardować kartę na ręce by dobrać kolejne dwie. Gdyby dotyczyło to karty już zagranej (tzn. gdyby zagrana karta wciąż liczyła się do "kart na ręce"), to zawsze opłacałoby się to robić, bo przecież zasoby z zagranej karty już dostaliśmy. Wtedy więc polecenie zdiscardowania nie miałoby sensu.
Wniosek z tego taki, że karty zagrane nie wliczają się do tych "na ręce".


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr, 15 lut 2017, 17:15 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N, 01 lut 2009, 14:20
Posty: 3882
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Alwirin napisał(a):
maciejo napisał(a):
Chodzilo mi o "Hand ", tzn jeśli jakaś karta mówi "any player" musi coś odrzucić ze swojej ręki a ja już mam wszystkie karty na stole wyłożone. W takiej sytuacji wydaje mi się , że nie muszę nic odrzucać ponieważ faktycznie na ręce nie mam już nic .


Nie musisz odrzucać. Zagrane karty nie wliczają się do tych na ręce - widać to wyraźnie przy karcie Bishopa "Critical analysis" która pozwala zdiscardować kartę na ręce by dobrać kolejne dwie. Gdyby dotyczyło to karty już zagranej (tzn. gdyby zagrana karta wciąż liczyła się do "kart na ręce"), to zawsze opłacałoby się to robić, bo przecież zasoby z zagranej karty już dostaliśmy. Wtedy więc polecenie zdiscardowania nie miałoby sensu.
Wniosek z tego taki, że karty zagrane nie wliczają się do tych "na ręce".

No i git :D dzięki serdeczne.

_________________
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!


moja kolekcja

na sprzedaż

chętnie kupię


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt, 28 lut 2017, 11:49 

Dołączył(a): Wt, 08 gru 2015, 11:21
Posty: 47
Witam. Powiedzcie mi bo nie do końca rozumiem jak działa karta "self destruct system" z talli Elen Ripley w dodatku... Ktorych enemy zabija?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr, 01 mar 2017, 10:13 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn, 26 paź 2015, 12:47
Posty: 375
Lokalizacja: Kraków
n0b0dy88 napisał(a):
Witam. Powiedzcie mi bo nie do końca rozumiem jak działa karta "self destruct system" z talli Elen Ripley w dodatku... Ktorych enemy zabija?

Jest napisane "all enemies" bez wskazania, czy chodzi o wrogów w Combat Zone czy w Complex, więc przyjmuję, że zabijam wszystkich zarówno w Complex jak i w Combat Zone z wyjątkiem Final Boss.

_________________
Moje gry
Morgad rabat 5% - napisz wiadomość, a Pierwszy Sekretarz chętnie pomoże ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn, 06 mar 2017, 14:54 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn, 26 paź 2015, 12:47
Posty: 375
Lokalizacja: Kraków
Mam pytania odnośnie scenariusza Alien 3 w opcji Hard Mode. Tekst obj.2 nakazuje:
- graczowi po lewej odrzucić dwie losowe karty z ręki,
- odkrywać karty z decku dotąd, dopóki nie uzbiera się 3 kart o koszcie 1 lub więcej, a następnie je odrzucić, a resztę pozostawić w tej samej kolejności.

1. W rozgrywce solo niestety sam odrzucam te dwie karty, bo sam dla siebie jestem graczem po lewej?
2. Co w sytuacji, gdy w decku nie ma ani jednej takiej karty, albo jest ich mniej niż 3?
Grałem w ten sposób, że jeśli mi brakowało do 3, to z discard pile tworzyłem nowy deck (bez łączenia z dotychczasowym deckiem), ujawniałem tyle ile mi brakowało, po czym ten nowy deck czekał aż skończę stary deck.

EDIT:
Przypomniało mi się jeszcze pytanie odnośnie scenariusza Alien: Excursion
Czy karta Emergency Door chroni przed każdym strikiem? Jej tekst nakazuje ignorować tekst z kart strike, więc zakładam, że jeśli pociągnę strike bez podanej ilości obrażeń, to on również zostaje zatrzymany przez Emergency Door i jego tekst ignoruję?

_________________
Moje gry
Morgad rabat 5% - napisz wiadomość, a Pierwszy Sekretarz chętnie pomoże ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 293 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL