Teraz jest Pt, 19 sty 2018, 00:17

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 293 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 08 paź 2015, 07:54 
Użytkownik wspierający

Dołączył(a): Śr, 08 sty 2014, 19:18
Posty: 1096
Lokalizacja: Jaworzno
Mam kilka pytań o karty:

1. Ripley enraged - mam 3 hity + jeden hit za każdą karte wcześniej zagraną z zieloną ikoną. Zgadza się?
2. Close encounters - Podczas drugiej walki w combat zone, przeciwnik ma 2 punkty życia mniej?
3.Xenomorph swarmer - "add a hive card to the complex" - jak mam zapchany complex, to dodaję kartę? I przez to pierwsza karta ląduje na combat zobne? Czy nie dodaje karty z hive?

_________________
Podzielę się :

Mepel.pl - 3%
aleplanszowki.pl - 2%
http://www.planszostrefa.pl - 3%


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 08 paź 2015, 08:11 
Użytkownik wspierający

Dołączył(a): Wt, 06 paź 2015, 08:32
Posty: 154
1.Tak. Karta combuje z symbolem pięści i za każdą zagraną wcześniej karte z pięścią Ripley Enraged ma dodatkowe obrażenie.
2. nie pamiętam karty dokładnie.
3. Karta wchodzi do kompleksu, jak jest tam już 5 kart to pierwsza wchodzi do combat zone a nowa karta na koniec w ventilations shafts, - przepycha jak przy normalnym wchodzeniu na początku tury.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 08 paź 2015, 09:21 
Użytkownik wspierający

Dołączył(a): Śr, 08 sty 2014, 19:18
Posty: 1096
Lokalizacja: Jaworzno
smutas123 napisał(a):
1.Tak. Karta combuje z symbolem pięści i za każdą zagraną wcześniej karte z pięścią Ripley Enraged ma dodatkowe obrażenie.
2. nie pamiętam karty dokładnie.
3. Karta wchodzi do kompleksu, jak jest tam już 5 kart to pierwsza wchodzi do combat zone a nowa karta na koniec w ventilations shafts, - przepycha jak przy normalnym wchodzeniu na początku tury.



ad.2. Tekst na karcie . "During this turn, the next time you fight on enemy in the combat zone it gets -2 (attack points) "

4. karta np. "You want some of this", na karcie znajduje się (symbol): You get +1 (attack point). Dostaje +1 za wcześniej zagraną kartę?

_________________
Podzielę się :

Mepel.pl - 3%
aleplanszowki.pl - 2%
http://www.planszostrefa.pl - 3%


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 08 paź 2015, 12:24 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 02 lip 2013, 11:25
Posty: 1630
Lokalizacja: Gniezno
wirusman napisał(a):
2. Close encounters - Podczas drugiej walki w combat zone, przeciwnik ma 2 punkty życia mniej?
Zgadza się.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn, 12 paź 2015, 06:30 
Użytkownik wspierający

Dołączył(a): Śr, 08 sty 2014, 19:18
Posty: 1096
Lokalizacja: Jaworzno
wirusman napisał(a):
Mam kilka pytań o karty:

3.Xenomorph swarmer - "add a hive card to the complex" - jak mam zapchany complex, to dodaję kartę? I przez to pierwsza karta ląduje na combat zobne? Czy nie dodaje karty z hive?


Jeszcze jedno pytanie, jak nie obrucę tej karty w complexie, tylko zejdzie mi zakryta do kombat zone. To też po obruceniu muszę dodać kartę z hive?

_________________
Podzielę się :

Mepel.pl - 3%
aleplanszowki.pl - 2%
http://www.planszostrefa.pl - 3%


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn, 12 paź 2015, 08:27 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 02 lip 2013, 11:25
Posty: 1630
Lokalizacja: Gniezno
Jeśli karta wchodzi zakryta do combat zone, to zawsze trzeba ją obrócić i rozpatrzyć efekt po odkryciu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn, 12 paź 2015, 09:59 
Użytkownik wspierający

Dołączył(a): Śr, 08 sty 2014, 19:18
Posty: 1096
Lokalizacja: Jaworzno
A jednak. :(

_________________
Podzielę się :

Mepel.pl - 3%
aleplanszowki.pl - 2%
http://www.planszostrefa.pl - 3%


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr, 14 paź 2015, 12:31 
Użytkownik wspierający

Dołączył(a): So, 29 mar 2014, 18:21
Posty: 587
Wiem, że 3 posty wyżej było pytanie o tę kartę ale dalej opis nie jest dla mnie jasny.

Cytuj:
"During this turn, the next time you fight on enemy in the combat zone it gets -2 (attack points)"

W sytuacji odpalenia zdolności z karty Close encounters mogę:
a) zabić coś w Kompleksie korzystając z punktów ataku karty a następnie użyć zdolności specjalnej (-2#) na obcym w Combat Zone
b) skanować w kompleksie korzystając z punktów ataku karty a następnie użyć zdolności specjalnej (-2#) na obcym w Combat Zone
c) mogę użyć specjalnej zdolności na obcym w Combat Zone tylko, jeśli zabiłem coś wcześniej w Combat Zone


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr, 14 paź 2015, 12:35 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 02 lip 2013, 11:25
Posty: 1630
Lokalizacja: Gniezno
Też się nad tym głowiłem i wg mnie prawidłowo należy grać zgodnie z opcją C.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr, 14 paź 2015, 13:32 
Użytkownik wspierający

Dołączył(a): So, 29 mar 2014, 18:21
Posty: 587
RUNner napisał(a):
Też się nad tym głowiłem i wg mnie prawidłowo należy grać zgodnie z opcją C.

Mój angielski nie jest najlepszy ale wtedy na karcie powinno być napisane "second" a nie "next".
Może autorom chodziło o to, żeby nie można było wykorzystać karty na jednym obcym: +2 atak i -2 obrony tworzy ładne combo.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 15 paź 2015, 04:53 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N, 26 paź 2014, 20:41
Posty: 382
Lokalizacja: Wrocław
Jak dla mnie szukacie Panowie dziury w całym. Nie wiem po co całe to doszukiwanie się "czy mam skanować", czy "mam walczyć", czy może dłubać w nosie. Pada sformułowanie "next time" i już - czyli następnym razem po zagraniu tej karty przeciwnik w CZ dostaje -2. Punkty z karty, jako że zgodnie z zasadami nie muszą być natychmiast wykorzystywane, lecz zbierają się w wirtualnej puli, z której można w swej turze czerpać dowolnie, po prostu gdzieś tam się chomikuje. A tekst wchodzi w życie natychmiast, ergo - pierwszy potwór którego potraktujecie w Combat Zonie dostaje -2.

To ma być mocne, w końcu "Close encounters" :> Ale nie jest też aż tak jakoś szczególnie, bo już np. na monstra stojące w kolejce w kompleksie nie zadziała. A czasem baaardzo by się chciało je sprzątnąć zanim wejdą do CZ.

_________________
Moja (skromna póki co) kolekcja


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 15 paź 2015, 07:56 
Użytkownik wspierający

Dołączył(a): So, 29 mar 2014, 18:21
Posty: 587
I wszystko jasne. Dzięki


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn, 04 sty 2016, 13:06 

Dołączył(a): Pt, 07 cze 2013, 20:51
Posty: 96
Pytanie odnośnie karty "Quarantine procedure" z 1 filmu (karta Ripley): czy można usunąć tą kartą chestburstera z talii? W opisie karty nie ma wymogu że zabijana musi być "character card"? Co prawda szansa na trafienie tym chestburstera jest mała, ale zawsze :wink:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn, 04 sty 2016, 13:20 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr, 22 wrz 2010, 14:57
Posty: 5704
Lokalizacja: Warszawa
Alwirin napisał(a):
Pytanie odnośnie karty "Quarantine procedure" z 1 filmu (karta Ripley): czy można usunąć tą kartą chestburstera z talii? W opisie karty nie ma wymogu że zabijana musi być "character card"? Co prawda szansa na trafienie tym chestburstera jest mała, ale zawsze :wink:


Tak, po to między innymi jest.

_________________
Board Game Girl - krótkie videorecenzje
Ponad 60 dobrych gier na sprzedaż. No i kilka zdecydowanie niedobrych.
Rozmowy Znad Planszy - podcast o rynku gier


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 04 lut 2016, 20:03 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 07 kwi 2015, 10:48
Posty: 744
Lokalizacja: Warszawa
Mam pytanko co do poniższej karty. Mówi ona ze moge podejrzeć karte z baraków i jesli jest to "character" to mogą ja zatrzymać jak rozumiem na discard lub dać na spod baraków. Z tym ze wszystkie karty to chyba "character" czy sie mylę?
Obrazek

_________________
Moja Kolekcja Gier


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 04 lut 2016, 20:05 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn, 03 wrz 2012, 13:08
Posty: 4093
Lokalizacja: Poznań
raiden25 napisał(a):
Mam pytanko co do poniższej karty. Mówi ona ze moge podejrzeć karte z baraków i jesli jest to "character" to mogą ja zatrzymać jak rozumiem na discard lub dać na spod baraków. Z tym ze wszystkie karty to chyba "character" czy sie mylę?

W zasadzie się nie mylisz, ale czasem do Baraków mogą trafić np. karty Facehuggerów, które nie są "charakterami". TO jedyny wyjątek, jaki mi przychodzi do głowy.

_________________
Miałem za dużo gier, regał trzeszczał w szwach. Dokupiłem drugi regał i teraz wieje pustkami :( trzeci by się przydał.
Hejtowałem Zombicide zanim to było modne.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 04 lut 2016, 20:05 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 07 kwi 2015, 10:48
Posty: 744
Lokalizacja: Warszawa
Tak tak to rozumiem, Oki dzieki za info :) mój angielski nie zawsze jest wybitny i czasem musze podpytać :P

_________________
Moja Kolekcja Gier


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 04 lut 2016, 20:09 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn, 03 wrz 2012, 13:08
Posty: 4093
Lokalizacja: Poznań
raiden25 napisał(a):
Tak tak to rozumiem, Oki dzieki za info :) mój angielski nie zawsze jest wybitny i czasem musze podpytać :P

Udanego polowania :)

_________________
Miałem za dużo gier, regał trzeszczał w szwach. Dokupiłem drugi regał i teraz wieje pustkami :( trzeci by się przydał.
Hejtowałem Zombicide zanim to było modne.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 04 lut 2016, 21:57 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N, 21 lip 2013, 23:34
Posty: 4293
Lokalizacja: Warszawa
W 3 scenariuszu facehuggery są wtasowywane do decku

10% Planszomania, 6% 3Trolle


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 04 lut 2016, 22:26 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 07 kwi 2015, 10:48
Posty: 744
Lokalizacja: Warszawa
A jesli odkryje tym sposobem facehuggera to odkładam go z powrotem czy atakuje mnie on?

_________________
Moja Kolekcja Gier


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 04 lut 2016, 22:48 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn, 03 wrz 2012, 13:08
Posty: 4093
Lokalizacja: Poznań
Atakuje.

_________________
Miałem za dużo gier, regał trzeszczał w szwach. Dokupiłem drugi regał i teraz wieje pustkami :( trzeci by się przydał.
Hejtowałem Zombicide zanim to było modne.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt, 12 lut 2016, 12:10 
Użytkownik wspierający

Dołączył(a): Śr, 21 sie 2013, 12:10
Posty: 127
witam jestem świeżo upieczonym posiadaczem tej gry...na razie mam za sobą 3 rozgrywki w 1 scenariusz i niestety 3 porażki...ale nie o tym...mam problem z Objectiv 2 w Nostromo, chodzi o zamknięcie ventilation shaft...cholernie trudne jest zeskanować kartę za 4 ataku a potem usunąć jeszcze tą kartę w tej samej rundzie by zatkać ten szyb wentylacyjny...chyba, że coś mieszam...a potem już jest coraz gorzej bo w perfect organism są już same 7 do 10 :D...

_________________
Moja kolekcja http://boardgamegeek.com/collection/user/WolekMKB


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt, 12 lut 2016, 15:02 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 07 kwi 2015, 10:48
Posty: 744
Lokalizacja: Warszawa
WolekMKB napisał(a):
witam jestem świeżo upieczonym posiadaczem tej gry...na razie mam za sobą 3 rozgrywki w 1 scenariusz i niestety 3 porażki...ale nie o tym...mam problem z Objectiv 2 w Nostromo, chodzi o zamknięcie ventilation shaft...cholernie trudne jest zeskanować kartę za 4 ataku a potem usunąć jeszcze tą kartę w tej samej rundzie by zatkać ten szyb wentylacyjny...chyba, że coś mieszam...a potem już jest coraz gorzej bo w perfect organism są już same 7 do 10 :D...

Mozesz natrafić na karte wydarzenia w tym pokoi i samo sie wyczyści :) Buduj mocniejsza talie z większym atakiem i nie będziesz miał kłopotu :)

_________________
Moja Kolekcja Gier


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt, 12 lut 2016, 23:20 

Dołączył(a): Śr, 09 kwi 2014, 08:29
Posty: 42
Witam,

Nie rozumiem przykładową rozrywkę przedstawioną w instrukcji - na stronie 10 w zakresie umiejętności postaci

"If you play two copies of Captain of the
Ship as your first two cards of the turn,
you won’t get to use the Class ability
of the first one, but you will get to use
the Class ability on the second one. So
you would get 6 Attack total from those
two cards."

Dlaczego dostaje 6 ataków. Jeżeli druga karta jest generowana to powinna dostać 4 punkty (2 podstawę + 2 za pierwszą kartę), według powyższego przykładu dostaje 2 podstawy, 2 za pierwszą kartę i 2 za drugą kartę, czyli tą, która generuje wartość.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt, 12 lut 2016, 23:24 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 07 kwi 2015, 10:48
Posty: 744
Lokalizacja: Warszawa
Anglik napisał(a):
Witam,

Nie rozumiem przykładową rozrywkę przedstawioną w instrukcji - na stronie 10 w zakresie umiejętności postaci

"If you play two copies of Captain of the
Ship as your first two cards of the turn,
you won’t get to use the Class ability
of the first one, but you will get to use
the Class ability on the second one. So
you would get 6 Attack total from those
two cards."

Dlaczego dostaje 6 ataków. Jeżeli druga karta jest generowana to powinna dostać 4 punkty (2 podstawę + 2 za pierwszą kartę), według powyższego przykładu dostaje 2 podstawy, 2 za pierwszą kartę i 2 za drugą kartę, czyli tą, która generuje wartość.

No to właśnie tak jest napisane. Łącznie 6pkt z obu kart. Pierwsza nie mam bonusu wiec ma 2 do ataku, druga ma bonus (+2) wiec ma 4 do ataku, obie maja 6 :)

_________________
Moja Kolekcja Gier


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 293 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL