Stawka większa niż życie - pytania i wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
akahoshi
Posty: 902
Rejestracja: 07 maja 2015, 08:32
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 27 times
Been thanked: 26 times

Re: Stawka większa niż życie

Post autor: akahoshi »

Kampania dla 1 gracza: "Zanim będzie za późno" z dodatku Cafe Rose.
Sam początek kampanii. Kloss (10PA) ma do wyboru odwiedzenie Marty lub Stedke. Gdy odwiedzi Martę anuluje jej aktywację w tej turze. Jeśli nie odwiedzi Stedke, Niemcy otrzymają 3 dowody na Hansa.
Problem w tym, że Kloss znajduje się w tym samym Sektorze co Marta i każda jego akcja wymaga +2PA. Dojście do Marty, to 9PA (zabraknie na rozmowę), a do Stetkego to 11PA.
Czy może coś źle interpretuje?

[Edytka] : Nie było tematu. Zapomniało mi się że ruch nie jest akcją.
Moja groteka
Nieoficjalne FAQ do Robinsona
"Kiedy jesteś martwy, to nie wiesz, że jesteś martwy. Stanowi to problem tylko dla innych. Kiedy jesteś głupi, jest dokładnie tak samo."
Michael E. Brown
robertos
Posty: 331
Rejestracja: 16 wrz 2013, 14:13
Been thanked: 2 times

Re: Stawka większa niż życie

Post autor: robertos »

Ruch nie jest akcją!!!!
tylko akcje kosztują Klossa +2 PA.. np. rozmowa, przeszukanie.... zamach...
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5129
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: Stawka większa niż życie

Post autor: Andy »

akahoshi pisze:[Edytka]
Oczywiście kuzynka Edytka? :wink:
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Awatar użytkownika
akahoshi
Posty: 902
Rejestracja: 07 maja 2015, 08:32
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 27 times
Been thanked: 26 times

Re: Stawka większa niż życie

Post autor: akahoshi »

robertos tak wiem, już to ogarnąłem. Wystarczy chwilę nie grać i się coś zapomni. Swoją drogą mógłbyś wrzucić dodatek na BGG?
Będę miał do Ciebie małą sprawę, ale to już odezwę się przez PW.
Andy, qleżanka :wink:. Wolę takie sformułowanie, niż angielskie Edit.
Moja groteka
Nieoficjalne FAQ do Robinsona
"Kiedy jesteś martwy, to nie wiesz, że jesteś martwy. Stanowi to problem tylko dla innych. Kiedy jesteś głupi, jest dokładnie tak samo."
Michael E. Brown
Leszy2
Posty: 555
Rejestracja: 05 kwie 2012, 10:50
Been thanked: 12 times

Re: Stawka większa niż życie

Post autor: Leszy2 »

Zagrożenie "Alarm lokacji" - czy gracz niemiecki może w dowolnym momencie odsłonić żeton i przenieść do lokacji najbliżej znajdującego się agenta? Czy tylko w przypadku gdy polski agent wchodzi do lokacji?
robertos
Posty: 331
Rejestracja: 16 wrz 2013, 14:13
Been thanked: 2 times

Re: Stawka większa niż życie

Post autor: robertos »

Tylko gdy wchodzi i wykona jakąkolwiek inną akcję niż zakończoną powodzeniem próbę odrzucenia tego żetonu zagrożenia.
Leszy2
Posty: 555
Rejestracja: 05 kwie 2012, 10:50
Been thanked: 12 times

Re: Stawka większa niż życie

Post autor: Leszy2 »

Mam trochę problem z tymi zagrożeniami.
Na stronie 12, pkt 5. rozdz. Ruch agentów jest dość istotna uwaga nie w pełni zgodna z tym co na ten temat jest napisane w rodz. Żetony zagrożenia. Wynika z niej, że agent wchodzący na pole z żetonem zagorzenia wykonujący sekwencję ruch-akcja, lub będący na polu z żetonem chcący wykonać akcję, musi wykonać akcję odrzucenia. Nie może zaryzykować, że przeciwnik wprowadzi efekty z żetonu i wejść bez próby odrzucenia? Natomiast gdy, agent wykonał już jakąś akcję, może zaryzykować wejście na pole z zagrożeniem. Czy poprawnie interpretuję?

Drugie pytanie
Czy można korzystając z Karty lokacji Dworzec, wymienić na nowego, agenta który jest aresztowany? Przyjąłem, że tak.

Trzecie pytanie
Glaubel ma właściwość pozwalającą na wykorzystanie dwu dowodów na agentów z Kafelka przedmiotu, Karta Reakcji mówi, że możesz sam zdecydować, któremu twojemu agentowi przypisane mają być dowody. Co wtedy? Czy właściwość Glaubela działa w takim wypadku? Czy mogę dowolnie rozdysponować dowody? Nawet oba na jednego agenta?
TreborS
Posty: 56
Rejestracja: 08 wrz 2017, 12:04

Re: Stawka większa niż życie

Post autor: TreborS »

Najpierw od....
Leszy2 pisze:Drugie pytanie
Czy można korzystając z Karty lokacji Dworzec, wymienić na nowego, agenta który jest aresztowany? Przyjąłem, że tak.
Nie!!!!! - tylko Agent który pojawi się na Dworcu może wyjechać! - skutki kart dotyczą przeważnie Agentów aktywujących kartę - chyba że opis karty wyraźnie mówi co innego.
Leszy2 pisze:Na stronie 12, pkt 5. rozdz. Ruch agentów jest dość istotna uwaga nie w pełni zgodna z tym co na ten temat jest napisane w rodz. Żetony zagrożenia. Wynika z niej, że agent wchodzący na pole z żetonem zagorzenia wykonujący sekwencję ruch-akcja, lub będący na polu z żetonem chcący wykonać akcję, musi wykonać akcję odrzucenia. Nie może zaryzykować, że przeciwnik wprowadzi efekty z żetonu i wejść bez próby odrzucenia? Natomiast gdy, agent wykonał już jakąś akcję, może zaryzykować wejście na pole z zagrożeniem. Czy poprawnie interpretuję?[/quote

Zawsze można wejść na pole z żetonem zagrożenia.. tylko jeśli nie mamy już możliwości zagrania akcji to nie możemy go próbować odrzucić.. tylko przeciwnik zdecyduje czy go aktywować czy nie...
Leszy2 pisze:Trzecie pytanie
Glaubel ma właściwość pozwalającą na wykorzystanie dwu dowodów na agentów z Kafelka przedmiotu, Karta Reakcji mówi, że możesz sam zdecydować, któremu twojemu agentowi przypisane mają być dowody. Co wtedy? Czy właściwość Glaubela działa w takim wypadku? Czy mogę dowolnie rozdysponować dowody? Nawet oba na jednego agenta?
- Działa a ty możesz je rozdzielić na dwóch lub jednego swojego agenta...
Leszy2
Posty: 555
Rejestracja: 05 kwie 2012, 10:50
Been thanked: 12 times

Re: Stawka większa niż życie

Post autor: Leszy2 »

TreborS pisze:
Leszy2 pisze:Drugie pytanie
Czy można korzystając z Karty lokacji Dworzec, wymienić na nowego, agenta który jest aresztowany? Przyjąłem, że tak.
Nie!!!!! - tylko Agent który pojawi się na Dworcu może wyjechać! - skutki kart dotyczą przeważnie Agentów aktywujących kartę - chyba że opis karty wyraźnie mówi co innego.
Jest to gdzieś wyraźnie napisane?
Karty lokacji przeważnie nie dotyczą bezpośrednio Agentów, choć są takie, i Dworzec do nich należy.
Próbując przełożyć sobie działanie karty na realia, możemy sobie wyobrazić, że Agent idzie na dworzec i wyjeżdża, a zastępuje go inny agent, który właśnie przyjechał. Ale istnieje jeszcze możliwość dobrania Agenta w miejsce zabitego. Po co wtedy agent idzie na dworzec? Przywitać kolegę? Można pokusić się o analogiczną interpretację że agent aresztowany jest spalony... Choć nie do końca. (głośno myślę) Niemcy mogą go przesłuchiwać i to ma znaczenie.
Przyszła mi do głowy taka interpretacja, aby posiadając Cyjankali, aresztowany Agent mógł go użyć. Wtedy zastąpienie go nowym za pomocą Dworca byłoby pełnoprawne. Ale stoi to w sprzeczności z zasadą utraty wszystkich przedmiotów w momencie aresztowania. Rozumiem zasadność utraty pistoletu, munduru, pieniędzy... ale Cyjankali? Myślę, że dodałoby to smaczku (sic!) do gry.
Proponuje taką zmianę zasad: aresztowany agent traci posiadane przedmioty dopiero w momencie uwolnienia. Będąc aresztowany może użyć jedynie Cyjankali.
Awatar użytkownika
Breżniew
Posty: 824
Rejestracja: 26 paź 2015, 12:47
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 51 times
Been thanked: 122 times

Re: Stawka większa niż życie

Post autor: Breżniew »

Jestem po pierwszej rozgrywce w misję szkoleniową "Spotkanie". Gralo się bardzo fajnie, ale mam jedno pytanie:
Czy jest jakiś limit sekretów, które może wyjawić dany agent? Nie znalazłem nigdzie w instrukcji jasnej odpowiedzi na to pytanie.
TreborS
Posty: 56
Rejestracja: 08 wrz 2017, 12:04

Re: Stawka większa niż życie

Post autor: TreborS »

Breżniew pisze:Jestem po pierwszej rozgrywce w misję szkoleniową "Spotkanie". Gralo się bardzo fajnie, ale mam jedno pytanie:
Czy jest jakiś limit sekretów, które może wyjawić dany agent? Nie znalazłem nigdzie w instrukcji jasnej odpowiedzi na to pytanie.
Można go złamać kilka razy.. ważne aby pamiętać o dwóch zasadach - zerowaniu dowodów po uzyskaniu sekretu i posiadaniu co najmniej 3 dowodów aby można było pozyskać sekret..
Leszy2
Posty: 555
Rejestracja: 05 kwie 2012, 10:50
Been thanked: 12 times

Re: Stawka większa niż życie

Post autor: Leszy2 »

TreborS pisze:Najpierw od....
Leszy2 pisze:Na stronie 12, pkt 5. rozdz. Ruch agentów jest dość istotna uwaga nie w pełni zgodna z tym co na ten temat jest napisane w rodz. Żetony zagrożenia. Wynika z niej, że agent wchodzący na pole z żetonem zagorzenia wykonujący sekwencję ruch-akcja, lub będący na polu z żetonem chcący wykonać akcję, musi wykonać akcję odrzucenia. Nie może zaryzykować, że przeciwnik wprowadzi efekty z żetonu i wejść bez próby odrzucenia? Natomiast gdy, agent wykonał już jakąś akcję, może zaryzykować wejście na pole z zagrożeniem. Czy poprawnie interpretuję?
Zawsze można wejść na pole z żetonem zagrożenia.. tylko jeśli nie mamy już możliwości zagrania akcji to nie możemy go próbować odrzucić.. tylko przeciwnik zdecyduje czy go aktywować czy nie...
A jeśli mamy możliwość zagrania akcji to musimy wykonać akcję odrzucenia? Tak wynika z punktu poniżej. Czy nie musimy?
Str. 12
5. Wpływ żetonów ZAGROŻENIA
Jeżeli AGENT wejdzie na pole z wrogim żetonem ZAGROŻENIA, a ma możliwość wykonania akcji ODRZUCENIA tego żetonu, musi zatrzymać się, aby wykonać taką akcję.

Czy możemy zaryzykować by zachować akcję do dalszego działania? Albo po prostu pójść dalej?
Jeśli nie, to jak w takim razie wykonać Misję: "Wykonaj akcję PRZESZUKANIA w lokacji z wrogim zagrożeniem" ? Misja stoi w sprzeczności z powyższą interpretacją.
Stoi też w sprzeczności z pkt 4 na str 22:
Gdy podczas aktywacji AGENT:
(...)
- rozpoczyna aktywacje na polu z wrogim żetonem ZAGROŻENIA może on zadeklarować akcję ODRZUCENIA ZAGROŻENIA."
Czyli może, a nie musi!

Czy próba wejścia do lokacji z odsłoniętą KONTROLĄ DOKUMENTÓW jest akcją? Nie jest to próba odrzucenia, a raczej realizacja działania żetonu zagrożenia.

Czy Karta reakcji RUCH mówiąca "..gdy wrogi AGENT wchodzi na pole ulicy.." oznacza, że dotyczy dowolnego przesunięcia agenta na pole ulicy, czy tylko sytuacji, gdy wychodzi on z lokacji na pole ulicy?
TreborS
Posty: 56
Rejestracja: 08 wrz 2017, 12:04

Re: Stawka większa niż życie

Post autor: TreborS »

Leszy2 pisze:A jeśli mamy możliwość zagrania akcji to musimy wykonać akcję odrzucenia? Tak wynika z punktu poniżej. Czy nie musimy?
Str. 12
5. Wpływ żetonów ZAGROŻENIA
Jeżeli AGENT wejdzie na pole z wrogim żetonem ZAGROŻENIA, a ma możliwość wykonania akcji ODRZUCENIA tego żetonu, musi zatrzymać się, aby wykonać taką akcję.
- nieszczęśliwe sformulowanie.. - może zaryzykować i nie sprawdzać. Jeśli sprawdza musi się zatrzymac.
Leszy2 pisze:Czy próba wejścia do lokacji z odsłoniętą KONTROLĄ DOKUMENTÓW jest akcją? Nie jest to próba odrzucenia, a raczej realizacja działania żetonu zagrożenia.
Nie jest akcją tylko próbą ruchu...
Leszy2 pisze:wychodzi on z lokacji na pole ulicy?
wystarczy że wchodzi :)
Leszy2
Posty: 555
Rejestracja: 05 kwie 2012, 10:50
Been thanked: 12 times

Re: Stawka większa niż życie

Post autor: Leszy2 »

Czy warto w grze podstawowej stosować nowe zasady wprowadzone w dodatku Cafe Rose? Chodzi mi o rozdział "Nowe Akcje". Wszystkie przedstawione tam zasady nie wymagają użycia dodatkowych elementów.
TreborS
Posty: 56
Rejestracja: 08 wrz 2017, 12:04

Re: Stawka większa niż życie

Post autor: TreborS »

Oczywiście że warto :) - a nawet lepiej grać tak właśnie :)
Leszy2
Posty: 555
Rejestracja: 05 kwie 2012, 10:50
Been thanked: 12 times

Re: Stawka większa niż życie

Post autor: Leszy2 »

Rozegrałem scenariusz "Wiem kim jesteś" (radio). Na początku miałem pewne wątpliwości, bo wydawał się niegrywalny. Mam w związku z tym kilka pytań i refleksji na temat strategii:
"...a Stedke może próbować aresztować każdego polskiego agenta znajdującego się w lokacji z radiostacją..." Czy Klosa również? Chyba nie, zgodnie z ogólną zasadą. Dawałoby to zbyt duże szanse Niemcom. Dodatkowo karta lokacji "Gestapo" jest bardzo silna. Odwołuje Klosa z radiostacji i jeśli nie ma tam innych agentów, komunikacja się urywa, a jeśli są, Stedke może szaleć z aresztowaniami. Ponadto dwójka agentów Niemieckich może strzelać i wysadzać, a z Polaków tylko Jacek. Szanse widzę tylko w niewzruszeniu Klosa po powrocie z gestapo.
Polacy wygrali, ale żona zmarnowała kartę "Gestapo". W zasadzie odkrycie radiostacji przez Niemców nie przybliża ich zbyt do zwycięstwa poza zażegnaniem ryzyka przegrania na PZty.
Czy w momencie odkrycia radiostacji, zdobywanie przez Niemców sekretów (rozmowa, misje specjalne) staje się bezużyteczne? A wręcz szkodliwe, bo wyjawienie sekretu w rozmowie nie tylko nie daje Niemcom PZ, ani innych korzyści, ale resetuje tor dowodów i utrudnia aresztowanie. Fabularnie jest to nawet logiczne - spisek jest odkryty, więc pozostaje tylko złapać sprawców na gorącym uczynku (w lokacji), a wyjawianie sekretów to współpraca, nie daje zatem powodów do aresztowania.


Gra daje olbrzymie możliwości modyfikacyjne, wymyślanie nowych scenariuszy, zmienianie istniejących.... oczywiście przy ryzyku utraty balansu. No ale to jest zabawa.
Macie jakieś doświadczenia z modyfikowaniem tego scenariusza bez zbytniego psucia? Inne lub więcej lokacji, inne postacie?
Wiem, to temat na inną grupę.
Leszy2
Posty: 555
Rejestracja: 05 kwie 2012, 10:50
Been thanked: 12 times

Re: Stawka większa niż życie

Post autor: Leszy2 »

Jeszcze takie pytanie odnośnie zmiany przepisu dotyczącego PRZEKUPIENIA z dodatku Cafe Rose:
PRZEKUPIENIE staje się akcją za 1PA - nie mogę więc w ramach aktywacji wykonać przeszukania, a potem pójść i przekupić kogoś.
"- gdy AGENT przekupi wrogiego AGENTA natychmiast kończy swoją aktywację" czyli jeśli rozpoczynam aktywację z wrogim agentem na moim polu, i przekupuję go to nie mogę ruszyć dalej. Czy przekupienie jest rozmową w takim sensie jak rozmową jest aresztowanie (jedna na turę dla pary agentów)? Po przekupieniu, natychmiast aktywuję wrogiego agenta i działam nim zużywając PA przeciwnika, zarówno agenta przekupionego jak i z puli ogólnej wroga.
Awatar użytkownika
Breżniew
Posty: 824
Rejestracja: 26 paź 2015, 12:47
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 51 times
Been thanked: 122 times

Re: Stawka większa niż życie

Post autor: Breżniew »

Mam kilka pytań odnośnie rozgrywki:
1. Żetony zagrożenia - zasady ich działania i ujawniania są dla mnie nie do końca jasne. Napiszę jak ja to rozumiem. Żetony siatki polskiej:
- Złodziej,
- Zamieszanie,
- Halt!/Teren Niebezpieczny,
- Fałszywy Przewodnik,
oraz żetony siatki niemieckiej:
- Alarm,
- Kocioł,
- Podejrzany,
mogą być aktywowane w momencie, gdy wrogi agent wejdzie na pole z jednym z tych żetonów i nie wykona udanej akcji odrzucenia żetonu zagrożenia, lub w momencie, gdy wrogi agent zaczynając aktywację na polu z żetonem, zadeklaruje wykonanie innej akcji niż odrzucenie żetonu zagrożenia (oraz w sytuacji, gdy odrzucenie żetonu było nieudane).
Żetony Wsparcie mogą być aktywowane przez gracza w momencie, gdy zaszło jakiekolwiek wydarzenie w sektorze z żetonem wymagające rzutu kostkami (gracz aktywujący agenta ma pierwszeństwo).
Żetony Kanały mogą być aktywowane przez gracza polskiego w dowolnym momencie aktywacji własnego agenta.
Żetony Kontrola Dokumentów muszą być aktywowane w pierwszej sytuacji, gdy w promieniu 1 pola od lokacji z żetonem znajdzie się polski agent.
Żetony Ochrona Policyjna mogą być aktywowane gdy w sektorze z żetonem zostanie zaatakowany niemiecki agent.
Czy to jest prawidłowe rozumowanie?
2. Jeszcze pytanie odnośnie żetonu Halt!/Teren Niebezpieczny: jeśli ten żeton zostanie postawiony na ulicy przed jakąś lokacją, a w lokacji znajduje się niemiecki agent, to jeśli gracz polski aktywuje ten żeton, to w zasadzie ten agent nie będzie w stanie wyjść z lokacji do końca etapu - gracz polski może cofnąć agenta niemieckiego do lokacji z której przyszedł. Czy dokładnie tak działa ten żeton?
3. Żeton Kocioł umożliwia natychmiastową próbę aresztowania polskiego agenta znajdującego się w tej lokacji. Aresztowanie Klossa w ten sposób powoduje natychmiastowe zwycięstwo gracza niemieckiego. Czy aresztowanie Klossa w inny sposób również kończy grę?
4. Taka sytuacja: Jacek został aresztowany. Gracz niemiecki przesłuchuje go, a w Areszcie znajduje się agent posiadający wariograf (dodatkowy sekret podczas przesłuchania). Zmodyfikowany wynik rzutu na skuteczność rozmowy wyniósł 14 (ujawnienie sekretu przez Jacka przy wyniku 11 i więcej). Jacek zdradza 2 sekrety. Czy zostało to rozegrane prawidłowo?
5. Czy śmierć szefa siatki kończy rozgrywkę, czy też można np. za pomocą karty lokacji z Dworca Kolejowego podstawić nowego Klossa lub nowego czarnego oficera SS?
6. Na karcie lokacji Szkoła z talii polskiej jest napisane: "Odrzuć dowolny przedmiot aby natychmiast zmniejszyć o 3 poziom śledztwa na Twojego agenta." Chodzi o tego agenta, który odrzuca przedmiot, czy o dowolnego polskiego agenta?
7. Karty reakcji - w jakim dokładnie momencie można zagrać te karty? Czy trzeba to zrobić zaraz po tym, jak drugi gracz zadeklaruje konkretne działanie, czy też można to zrobić w trakcie takiego działania? Dla przykładu: karta strony niemieckiej W dobrej wierze ma następujący tekst: "Jeśli wrogi agent w wyniku rozmowy miałby otrzymać 1 sekret, otrzymuje w zamian 2 PZ." Należy ją zagrać przed czy po rzucie na skuteczność rozmowy?
8. Jak działa karta misji Georga "Uwolnij z Aresztu postać". Czy dokonanie przez Georga udanego porwania niemieckiego agenta (a co za tym idzie uwolnienie polskiego agenta w drodze wymiany) wystarczy?

Ufff sporo tego, a to i tak jeszcze nie wszystko. Będę bardzo wdzięczny za pomoc i przepraszam, jeśli pytam o rzeczy, które już się w tym temacie pojawiły.
TreborS
Posty: 56
Rejestracja: 08 wrz 2017, 12:04

Re: Stawka większa niż życie

Post autor: TreborS »

Breżniew pisze:mogą być aktywowane w momencie, gdy wrogi agent wejdzie na pole z jednym z tych żetonów i nie wykona udanej akcji odrzucenia żetonu zagrożenia, lub w momencie, gdy wrogi agent zaczynając aktywację na polu z żetonem, zadeklaruje wykonanie innej akcji niż odrzucenie żetonu zagrożenia (oraz w sytuacji, gdy odrzucenie żetonu było nieudane).
- tak
Breżniew pisze:1. Żetony zagrożenia - zasady ich działania i ujawniania są dla mnie nie do końca jasne. Napiszę jak ja to rozumiem. Żetony siatki polskiej:
- Złodziej,
- Zamieszanie,
- Halt!/Teren Niebezpieczny,
- Fałszywy Przewodnik,
oraz żetony siatki niemieckiej:
- Alarm,
- Kocioł,
- Podejrzany,
mogą być aktywowane w momencie, gdy wrogi agent wejdzie na pole z jednym z tych żetonów i nie wykona udanej akcji odrzucenia żetonu zagrożenia, lub w momencie, gdy wrogi agent zaczynając aktywację na polu z żetonem, zadeklaruje wykonanie innej akcji niż odrzucenie żetonu zagrożenia (oraz w sytuacji, gdy odrzucenie żetonu było nieudane).
Żetony Wsparcie mogą być aktywowane przez gracza w momencie, gdy zaszło jakiekolwiek wydarzenie w sektorze z żetonem wymagające rzutu kostkami (gracz aktywujący agenta ma pierwszeństwo).
Żetony Kanały mogą być aktywowane przez gracza polskiego w dowolnym momencie aktywacji własnego agenta.
- tak

Breżniew pisze:Żetony Kontrola Dokumentów muszą być aktywowane w pierwszej sytuacji, gdy w promieniu 1 pola od lokacji z żetonem znajdzie się polski agent.
- nie aktywowane.. ale ujawniane..
Breżniew pisze:Żetony Ochrona Policyjna mogą być aktywowane gdy w sektorze z żetonem zostanie zaatakowany niemiecki agent.
- tak
Breżniew pisze:2. Jeszcze pytanie odnośnie żetonu Halt!/Teren Niebezpieczny: jeśli ten żeton zostanie postawiony na ulicy przed jakąś lokacją, a w lokacji znajduje się niemiecki agent, to jeśli gracz polski aktywuje ten żeton, to w zasadzie ten agent nie będzie w stanie wyjść z lokacji do końca etapu - gracz polski może cofnąć agenta niemieckiego do lokacji z której przyszedł. Czy dokładnie tak działa ten żeton?
- przewrotnie... tak, tak może zadziałać
Breżniew pisze:3. Żeton Kocioł umożliwia natychmiastową próbę aresztowania polskiego agenta znajdującego się w tej lokacji. Aresztowanie Klossa w ten sposób powoduje natychmiastowe zwycięstwo gracza niemieckiego. Czy aresztowanie Klossa w inny sposób również kończy grę?
- tak kończy grę, jednak Klossa w inny sposób nie można aresztować.
Breżniew pisze:4. Taka sytuacja: Jacek został aresztowany. Gracz niemiecki przesłuchuje go, a w Areszcie znajduje się agent posiadający wariograf (dodatkowy sekret podczas przesłuchania). Zmodyfikowany wynik rzutu na skuteczność rozmowy wyniósł 14 (ujawnienie sekretu przez Jacka przy wyniku 11 i więcej). Jacek zdradza 2 sekrety. Czy zostało to rozegrane prawidłowo?
- tak
Breżniew pisze:5. Czy śmierć szefa siatki kończy rozgrywkę, czy też można np. za pomocą karty lokacji z Dworca Kolejowego podstawić nowego Klossa lub nowego czarnego oficera SS?
- zgodnie z zasadami z instrukcji to nie kończy gry (może pojawić się "nowy Kloss" (jak to zresztą miało miejsce w odcinku 1 serialu)
Breżniew pisze:6. Na karcie lokacji Szkoła z talii polskiej jest napisane: "Odrzuć dowolny przedmiot aby natychmiast zmniejszyć o 3 poziom śledztwa na Twojego agenta." Chodzi o tego agenta, który odrzuca przedmiot, czy o dowolnego polskiego agenta?
- zawsze w przypadku kart lokacji wydarzenia dotyczą postaci aktywującej kartę (chyba że opis wyraźnie mówi inaczej)
Breżniew pisze:7. Karty reakcji - w jakim dokładnie momencie można zagrać te karty? Czy trzeba to zrobić zaraz po tym, jak drugi gracz zadeklaruje konkretne działanie, czy też można to zrobić w trakcie takiego działania? Dla przykładu: karta strony niemieckiej W dobrej wierze ma następujący tekst: "Jeśli wrogi agent w wyniku rozmowy miałby otrzymać 1 sekret, otrzymuje w zamian 2 PZ." Należy ją zagrać przed czy po rzucie na skuteczność rozmowy?
- dokładnie tak,
Breżniew pisze:8. Jak działa karta misji Georga "Uwolnij z Aresztu postać". Czy dokonanie przez Georga udanego porwania niemieckiego agenta (a co za tym idzie uwolnienie polskiego agenta w drodze wymiany) wystarczy?
- oczywiście, może też wykorzystać kartę lokacji Gestapo lub Areszt..

GENERALNIE WSZYSTKO NA TAK :)
Awatar użytkownika
Breżniew
Posty: 824
Rejestracja: 26 paź 2015, 12:47
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 51 times
Been thanked: 122 times

Re: Stawka większa niż życie

Post autor: Breżniew »

Odnośnie pytania 7: TAK, przed rzutem, czy TAK, po rzucie? :)
TreborS
Posty: 56
Rejestracja: 08 wrz 2017, 12:04

Re: Stawka większa niż życie

Post autor: TreborS »

po rzucie...
Awatar użytkownika
Breżniew
Posty: 824
Rejestracja: 26 paź 2015, 12:47
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 51 times
Been thanked: 122 times

Re: Stawka większa niż życie

Post autor: Breżniew »

TreborS pisze:po rzucie...
Bardzo Ci dziękuję za odpowiedzi :) Możliwe, że jeszcze coś niejasnego mi wyskoczy :)
Awatar użytkownika
Breżniew
Posty: 824
Rejestracja: 26 paź 2015, 12:47
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 51 times
Been thanked: 122 times

Re: Stawka większa niż życie

Post autor: Breżniew »

Mam pytanie odnośnie scenariusza "Wiem kim jesteś". Z opisu scenariusza wynika, że gracz po wykonaniu daną postacią misji podstawowej otrzymuje 1 PZ. Nie ma natomiast żadnej informacji odnośnie nagrody za wykonanie misji specjalnej. Czy w związku z tym należy przyjąć nagrodę standardową (instrukcja, strona 7), tzn. 1 sekret?
Leszy2
Posty: 555
Rejestracja: 05 kwie 2012, 10:50
Been thanked: 12 times

Re: Stawka większa niż życie

Post autor: Leszy2 »

Str 35
"Gracz niemiecki zdobywając SEKRETY (poprzez ROZMOWĘ lub w nagrodę za wykonanie MISJI specjalnej)..." Tak jak misja standardowa.
Należy zwrócić uwagę, że po odkryciu lub ujawnieniu RADIOSTACJI, zdobywanie sekretów nie przynosi żadnych korzyści. W rzucie na rozmowę lepiej uzyskać dowód niż sekret.
Awatar użytkownika
Breżniew
Posty: 824
Rejestracja: 26 paź 2015, 12:47
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 51 times
Been thanked: 122 times

Re: Stawka większa niż życie

Post autor: Breżniew »

Podczas ostatniej rozgrywki mieliśmy kolejną wątpliwość:
Czy aresztowani agenci liczą się jako agenci znajdujący się w sektorze Policyjnym?
Pytanie dotyczy sytuacji zagrania przez Polaków karty reakcji "Presja Otoczenia": Po wejściu na pole ulicy - jeśli w tym samym sektorze przebywa Twój agent, wrogi agent natychmiast traci 2 PA (maksymalnie do limitu).
W momencie zagrania karty jedynymi Polakami w sektorze Policyjnym byli aresztowani Jacek i Irena.
ODPOWIEDZ