Mistfall - pytania o zasady

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
Awatar użytkownika
Trolliszcze
Posty: 4776
Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
Has thanked: 68 times
Been thanked: 1031 times

Re: Mistfall

Post autor: Trolliszcze »

dariusz pisze:To dziwne. W angielskiej wersji jest:
<H>(1) Fast Action: Attach an Arcane card from your hand to this card (limit: 3 attachments).

A możesz napisać jak to jest u Hareaga w jego Frost Runestone? Też jest <H> czy jest z ręki? W angielskiej wersji jest tak jak w przypadku różdżki czyli "...from your hand...".
Dariusz, skąd cytujesz tekst różdżki? Będziemy się zabierać za erratę i oglądam pliki, w moim tekst na różdżce wygląda tak:
<H>(1) Fast Action: Attach an Arcane card from your <H> to this card (limit: 3 attachments).
Co więcej, nie znalazłem tej karty w erracie na stronie NSKN.

EDIT: Załączam zdjęcie, żeby się nie okazało, że rozmawiamy o różnych kartach.
Obrazek
Ostatnio zmieniony 05 cze 2016, 09:47 przez Trolliszcze, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
akahoshi
Posty: 902
Rejestracja: 07 maja 2015, 08:32
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 27 times
Been thanked: 26 times

Re: Mistfall

Post autor: akahoshi »

W którym momencie zakupuje się Zaawansowane Wyczyny? Przed, czy po wykonaniu Akcji?
Moja groteka
Nieoficjalne FAQ do Robinsona
"Kiedy jesteś martwy, to nie wiesz, że jesteś martwy. Stanowi to problem tylko dla innych. Kiedy jesteś głupi, jest dokładnie tak samo."
Michael E. Brown
dariusz
Posty: 52
Rejestracja: 30 paź 2015, 21:21
Lokalizacja: Wrocław
Been thanked: 4 times

Re: Mistfall

Post autor: dariusz »

Mam zwykłą angielską wersję (nie z kickstartera). Mogę podesłać zdjęcie na maila
akahoshi pisze:W którym momencie zakupuje się Zaawansowane Wyczyny? Przed, czy po wykonaniu Akcji?
Zaawansowane Wyczyny kupujesz w trakcie tury bohatera przed lub po wykonaniu akcji np. możesz wykonać szybką akcję, kupić coś, znowu jakaś akcja i znowu coś kupić.
Awatar użytkownika
akahoshi
Posty: 902
Rejestracja: 07 maja 2015, 08:32
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 27 times
Been thanked: 26 times

Re: Mistfall

Post autor: akahoshi »

Dzięki.
Teraz to będzie chyba ostatnie pytanie i wszystko będzie jasne.
Przebieg gry:
- Faza Bohatera - mam jednego Wroga w H, zadaję mu 3 Rany -> ma 4 życia, więc nie zostaje wyeliminowany
- Faza Obrony - otrzymuję 2 Rany -> odrzucam na Stos Pogrzebowy 1 kartę ze Stosu Kart Odrzuconych i 1 z ręki
I co teraz?
Czy ponownie rozpatrujemy Fazę Bohater i Obrony (ew. Fazę Odwrotu jak dostaję mocno w kość), czy przechodzę do Fazy Spotkania, potem do Fazy Czasu i ponownie rozpatruję wszystkie Fazy (poczynając od Fazy Wsparcia), aż ponownie spotkam tego samego Wroga osłabionego moim wcześniejszym Atakiem?
Domyślam się, że ta druga opcja (szczególnie, że w Fazie Wsparcia dochodzą nowi Wrogowie).
Dobrze to zrozumiałem?
Moja groteka
Nieoficjalne FAQ do Robinsona
"Kiedy jesteś martwy, to nie wiesz, że jesteś martwy. Stanowi to problem tylko dla innych. Kiedy jesteś głupi, jest dokładnie tak samo."
Michael E. Brown
dariusz
Posty: 52
Rejestracja: 30 paź 2015, 21:21
Lokalizacja: Wrocław
Been thanked: 4 times

Re: Mistfall

Post autor: dariusz »

Tak, ta druga opcja.
Awatar użytkownika
13thSON
Posty: 647
Rejestracja: 26 mar 2015, 10:19
Has thanked: 82 times
Been thanked: 194 times

Re: Mistfall

Post autor: 13thSON »

Czy mógłby mi ktoś pomóc? Wczoraj grałem łucznikiem i dropnął mi Kołczan Arkanów, ale ma on brak - nie wiadomo ile żetonów na nim położyć - 2 jak w zwykłym kołczanie czy może więcej? Żeby rozegrać grę położyłem na nim 3. Nigdzie nie znalazłem wzmianki o tym błędzie w angielskiej wersji językowej. Jeśli byśmy stosowali się w 100 % do opisu karty to akcja wyglądałaby tak, że wykładamy kołczan, który nie ma żetonów i go grzebiemy - naprawdę świetny artefakt.

Jeśli chodzi o scenariusz Plugastwo, to w instrukcji Maelgar/Plugastwo ma mieć określoną liczbę żyć (chyba 2 razy liczba graczy + jeszcze coś), która nie zgadza się z liczbą na karcie (jeśli mnie pamięć nie myli to tu była 3 razy liczba graczy + tyle samo).

Na koniec dodam, że sama gra jest fantastyczna (nie chodzi mi wyłącznie o klimat), mega mi się spodobała i dlatego chciałbym wiedzieć jak to wszystko działa. Zagraliśmy jak na razie z żoną 3 razy z czego za pierwszym razem polegliśmy w 1 scenariusz, a potem wygraliśmy i pierwszy DZICZ i PLUGASTWO za pierwszym razem - ale chyba tylko dzięki temu, że nam się fartnęły w miarę dobre karty czasu i lokacje. Dzisiaj kolejne rozgrywki!!
Chcesz podziękować za wykonaną pracę? Postaw kawkę :) https://buycoffee.to/13thson
dariusz
Posty: 52
Rejestracja: 30 paź 2015, 21:21
Lokalizacja: Wrocław
Been thanked: 4 times

Re: Mistfall

Post autor: dariusz »

Ad.1 - 2 żetony
Ad.2 - Życie to 2*liczba graczy + 5
Ad.3 - Potwierdzam - gra jest fantastyczna:)

Obrazek
Awatar użytkownika
akahoshi
Posty: 902
Rejestracja: 07 maja 2015, 08:32
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 27 times
Been thanked: 26 times

Re: Mistfall

Post autor: akahoshi »

Się, cholera, nie mogę przegryźć przez tą instrukcję.
Dla ułatwienia robię sobie diagram tury.
A tymczasem zatrzymałem się na walce, bo nie wiem, czy dobrze rozumiem.
Instrukcja. str.14 Zapobieganie Obrażeń Pkt.3 pisze:Jeżeli Wróg otrzymuje Obrażenia z kilku ataków (...), jego obrona ma pełne zastosowanie do każdego ataku.
Czyli atakując Zwykłym Atakiem 3 + np. odrzucenie kart (+1 do Ataku) zadam Wrogowi o współczynniku Obrony 2 dwie Rany. Następnie jeśli spróbuję wykonać Szybki Atak, lub Odruch o Ataku 2, już nie zadam żadnej Rany (bo jego Obrona do tego Ataku też wynosi 2), tak?
Inaczej mówiąc, nie sumuję Ataków z Akcji Zwykłych, Szybkich i Odruchów, chyba że tekst karty na to pozwala.
Moja groteka
Nieoficjalne FAQ do Robinsona
"Kiedy jesteś martwy, to nie wiesz, że jesteś martwy. Stanowi to problem tylko dla innych. Kiedy jesteś głupi, jest dokładnie tak samo."
Michael E. Brown
dariusz
Posty: 52
Rejestracja: 30 paź 2015, 21:21
Lokalizacja: Wrocław
Been thanked: 4 times

Re: Mistfall

Post autor: dariusz »

akahoshi pisze:Czyli atakując Zwykłym Atakiem 3 + np. odrzucenie kart (+1 do Ataku) zadam Wrogowi o współczynniku Obrony 2 dwie Rany. Następnie jeśli spróbuję wykonać Szybki Atak, lub Odruch o Ataku 2, już nie zadam żadnej Rany (bo jego Obrona do tego Ataku też wynosi 2), tak?
Inaczej mówiąc, nie sumuję Ataków z Akcji Zwykłych, Szybkich i Odruchów, chyba że tekst karty na to pozwala.
Tak, to będą 2 rany.
Każdy atak rozpatrujemy osobno np.
a) Zwykły atak + odrzucenie kart + Reflex
b) Szybki atak + odrzucenie kart + Reflex

Trzeba uważać na to co jest napisane na kartach np. Touch of Cold u Hareaga (pierwsza umiejętność zaawansowana) - po ataku fizycznym na wroga możemy mu zadać 2 lub 3 obrażenia magiczne, ale nie dodajemy ich do tego ataku fizycznego tylko rozpatrujemy osobno.
Awatar użytkownika
akahoshi
Posty: 902
Rejestracja: 07 maja 2015, 08:32
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 27 times
Been thanked: 26 times

Re: Mistfall

Post autor: akahoshi »

Karty dobiera się na koniec Fazy Bohatera.
Czy oznacza to, że jeśli wypsztykam się z kart w Fazie Obrony, to w następnej Fazie Bohatera będę mógł walczyć tylko Ekwipunkiem?
Moja groteka
Nieoficjalne FAQ do Robinsona
"Kiedy jesteś martwy, to nie wiesz, że jesteś martwy. Stanowi to problem tylko dla innych. Kiedy jesteś głupi, jest dokładnie tak samo."
Michael E. Brown
dariusz
Posty: 52
Rejestracja: 30 paź 2015, 21:21
Lokalizacja: Wrocław
Been thanked: 4 times

Re: Mistfall

Post autor: dariusz »

akahoshi pisze:Karty dobiera się na koniec Fazy Bohatera.
Czy oznacza to, że jeśli wypsztykam się z kart w Fazie Obrony, to w następnej Fazie Bohatera będę mógł walczyć tylko Ekwipunkiem?
Ekwipunkiem, a jeżeli masz Żetony Determinacji to możesz jeszcze kupić umiejętności zaawansowane.
Trottelreiner
Posty: 32
Rejestracja: 08 gru 2014, 15:23
Lokalizacja: Kraków

Re: Mistfall

Post autor: Trottelreiner »

Kilka wątpliwości:
1. Następująca sytuacja: na zakończenie Fazy Bohatera wróg o życiu 4 ma na sobie 3 "rany" i 1 żeton trucizny.
Pytanie, czy wróg może być: a) wyeliminowany na koniec Fazy Bohatera (tak jakby otrzymał wystarczającą ilość ran)
b) bierze udział w Fazie Obrony, atakuje Bohatera i zostaje wyeliminowany dopiero po rozpatrzeniu Stanów (1 trucizna = 1 rana).
2. Spotkanie specjalne "W stronę Dziczy".
Gdzie w [Q] kładziemy Wroga Specjalnego, jako pierwszego w rzędzie wrogów, czy jako ostatniego?
3. Jak zinterpretować informację z Karty Czasu - W Kupie Siła
Wydarzenie: Każdy Bohater, w którego <H> jest 3 lub więcej wrogów, otrzymuje (?)+2 obraż. fiz.
Przypomnienie: (?) jest równy największej liczbie, którą zajmuje lub mija znacznik na Torze Czasu.
Czy jeżeli np. w <H> bohater ma 4 wrogów a znacznik na T.Cz. jest na pozycji 11 to bohater otrzymuje 13 obr. fiz.?
dariusz
Posty: 52
Rejestracja: 30 paź 2015, 21:21
Lokalizacja: Wrocław
Been thanked: 4 times

Re: Mistfall

Post autor: dariusz »

Trottelreiner pisze:Kilka wątpliwości:
1. Następująca sytuacja: na zakończenie Fazy Bohatera wróg o życiu 4 ma na sobie 3 "rany" i 1 żeton trucizny.
Pytanie, czy wróg może być: a) wyeliminowany na koniec Fazy Bohatera (tak jakby otrzymał wystarczającą ilość ran)
b) bierze udział w Fazie Obrony, atakuje Bohatera i zostaje wyeliminowany dopiero po rozpatrzeniu Stanów (1 trucizna = 1 rana).
2. Spotkanie specjalne "W stronę Dziczy".
Gdzie w [Q] kładziemy Wroga Specjalnego, jako pierwszego w rzędzie wrogów, czy jako ostatniego?
3. Jak zinterpretować informację z Karty Czasu - W Kupie Siła
Wydarzenie: Każdy Bohater, w którego <H> jest 3 lub więcej wrogów, otrzymuje (?)+2 obraż. fiz.
Przypomnienie: (?) jest równy największej liczbie, którą zajmuje lub mija znacznik na Torze Czasu.
Czy jeżeli np. w <H> bohater ma 4 wrogów a znacznik na T.Cz. jest na pozycji 11 to bohater otrzymuje 13 obr. fiz.?
Ad.1 b)
Ad.2 Jako ostatniego.
Ad.3 Na Torze Czasu masz cztery zaciemnione pola (1,2,3 i 4). Jeżeli znacznik minął np. pole z numerem 1 to bohater otrzymuje 1+2 obrażeń. Maksymalnie może to być 4+2 obrażeń.
Awatar użytkownika
13thSON
Posty: 647
Rejestracja: 26 mar 2015, 10:19
Has thanked: 82 times
Been thanked: 194 times

Re: Mistfall

Post autor: 13thSON »

Trottelreiner pisze:Kilka wątpliwości:
1. Następująca sytuacja: na zakończenie Fazy Bohatera wróg o życiu 4 ma na sobie 3 "rany" i 1 żeton trucizny.
Pytanie, czy wróg może być: a) wyeliminowany na koniec Fazy Bohatera (tak jakby otrzymał wystarczającą ilość ran)
b) bierze udział w Fazie Obrony, atakuje Bohatera i zostaje wyeliminowany dopiero po rozpatrzeniu Stanów (1 trucizna = 1 rana).
2. Spotkanie specjalne "W stronę Dziczy".
Gdzie w [Q] kładziemy Wroga Specjalnego, jako pierwszego w rzędzie wrogów, czy jako ostatniego?
3. Jak zinterpretować informację z Karty Czasu - W Kupie Siła
Wydarzenie: Każdy Bohater, w którego <H> jest 3 lub więcej wrogów, otrzymuje (?)+2 obraż. fiz.
Przypomnienie: (?) jest równy największej liczbie, którą zajmuje lub mija znacznik na Torze Czasu.
Czy jeżeli np. w <H> bohater ma 4 wrogów a znacznik na T.Cz. jest na pozycji 11 to bohater otrzymuje 13 obr. fiz.?
Ja robiłem tak:
1. b
2. moim zdaniem czytasz kartę od góry, czyli najpierw przesuwasz wsparcie jeśli jest, potem wykładasz liczbę wrogów zwykłych, a na koniec tego peletonu ląduje Specjalny
3. na torze czasu masz takie czarne cyfry 1,2,3 i 4 - rozpatrujesz na której stoisz lub którą już minąłeś. Czyli jak stoisz za czarną cyfrą 3 to masz 3+2=5 obr. fiz. Pamiętaj, że możesz się obronić odruchami, które możesz używać w każdym momencie.

Jeśli jest inaczej to niech się ktoś jeszcze wypowie, bo bym się chętnie dowiedział.
Chcesz podziękować za wykonaną pracę? Postaw kawkę :) https://buycoffee.to/13thson
Awatar użytkownika
akahoshi
Posty: 902
Rejestracja: 07 maja 2015, 08:32
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 27 times
Been thanked: 26 times

Re: Mistfall

Post autor: akahoshi »

Odwrót.
Czy przy tej akcji żeton Drużyny przenoszę na już odkryty kafel, czy mogę go również przenieść na zakryty?
Moja groteka
Nieoficjalne FAQ do Robinsona
"Kiedy jesteś martwy, to nie wiesz, że jesteś martwy. Stanowi to problem tylko dla innych. Kiedy jesteś głupi, jest dokładnie tak samo."
Michael E. Brown
dariusz
Posty: 52
Rejestracja: 30 paź 2015, 21:21
Lokalizacja: Wrocław
Been thanked: 4 times

Re: Mistfall

Post autor: dariusz »

akahoshi pisze:Odwrót.
Czy przy tej akcji żeton Drużyny przenoszę na już odkryty kafel, czy mogę go również przenieść na zakryty?
Jeżeli jest Aktywne Spotkanie to możesz przejść jedynie na odkryty i bezpieczny kafel.
Awatar użytkownika
13thSON
Posty: 647
Rejestracja: 26 mar 2015, 10:19
Has thanked: 82 times
Been thanked: 194 times

Re: Mistfall

Post autor: 13thSON »

akahoshi pisze: Dla ułatwienia robię sobie diagram tury.
podzielisz się jak zrobisz?
Chcesz podziękować za wykonaną pracę? Postaw kawkę :) https://buycoffee.to/13thson
Awatar użytkownika
akahoshi
Posty: 902
Rejestracja: 07 maja 2015, 08:32
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 27 times
Been thanked: 26 times

Re: Mistfall

Post autor: akahoshi »

Jasne :D
Moja groteka
Nieoficjalne FAQ do Robinsona
"Kiedy jesteś martwy, to nie wiesz, że jesteś martwy. Stanowi to problem tylko dla innych. Kiedy jesteś głupi, jest dokładnie tak samo."
Michael E. Brown
Awatar użytkownika
Nidhogg
Posty: 1290
Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
Lokalizacja: Romb Kujawski
Has thanked: 84 times
Been thanked: 49 times

Re: Mistfall

Post autor: Nidhogg »

dariusz pisze:
Asukaji pisze: 2. Karta Spotkania - "Pomniejszy Watażka".
I tutaj to już zupełnie nie ogarnęliśmy o co chodzi.
Zasady Przygotowania: Umieść żeton Postępu w ilości równej graczom + 2 na ostatnim dobranym wrogu. Graliśmy na 3 osoby, więc mieliśmy 5 żetonów na ostatnim wrogu (było ich również 5). [To było proste]
Zasady Specjalne: Każdy wróg otrzymuje +1 życia za każdy żeton Postępu na tej karcie. Kiedy wróg opuści grę, umieść, o ile to możliwe, żeton postępu na karcie Aktywnego Spotkania.
Przebieg: Brak.
Ad.2. Piszę to na podstawie angielskiej wersji. Ostatni potwór ma dodatkowe 5 punktów życia (1 za każdy żeton). Spotkanie kończy się gdy na Karcie Spotkania jest odpowiednia liczba żetonów postępu (liczba graczy + 1) lub nie ma wrogów w grze. Żetony na Karcie Spotkania można umieszczać poprzez zabicie tego super-potwora z żetonami lub poprzez umiejętności bohaterów (np. Crow the Seeker ma umiejętność Shadowy Ways).
Ja chciałbym uszczegółowić bo wczoraj trafiliśmy na to spotkanie i jak widzę zupełnie źle graliśmy (prawie).
Bo wszystkie potwory miały więcej życia, dopóki nie zabiliśmy watażki (co zrobiliśmy w pierwszej kolejności). Kładliśmy żeton postępu za każdego zabitego wroga i chyba to było też źle.
1) Czy jak zabije watażkę to czy kładziemy na spotkaniu jeden żeton postępu czy wszystkie jakie miał na sobie ?
2) Czy jak zabije zwykłego wroga kładę na spotkanie żeton postępu?
3) Jeśli za zwykłego wroga nie kładę żetonu postępu i nie mam umiejętności pozwalających kłaść żetony postępu na spotkaniu to zostaje mi tylko wybicie wrogów, których ciągle przybywa co rundę?

I jeszcze pytania odnośnie łucznika:
Może on dodać jeden do obrażeń jak atakuje z zasięgiem 2 czy mogę to wykorzystać jak:
A) atakuje wroga w moim obszarze bohatera?
B) jak atakuje harcownika?

I do umiejętności łucznika "mistrzostwo mistycznego łuku", odruchy mają zasięg 1 czy to znaczy:
A) Czy ten zasięg oznacza że mogę wykorzystywać ten odruch tylko dla siebie jak ja coś robię (dokładnie używam łuku)?
B) Czy ten zasięg oznacza że mogę wykorzystywać ten odruch jak mam wrogą w zasięgu 1, a jak atakuje wroga i innym obszarze bohaterów lub w obszarze zadań?
Graliśmy że opcja A jest poprawna.
7% rabatu - 3Trolle
10% rabatu - Planszostrefa
Zbiórki gdzie jestem organizatorem: tu
dariusz
Posty: 52
Rejestracja: 30 paź 2015, 21:21
Lokalizacja: Wrocław
Been thanked: 4 times

Re: Mistfall

Post autor: dariusz »

@Nidhogg

1) Jeżeli zabijesz watażkę to przekładasz wszystkie żetony na Kartę Spotkania.
2) Nie
3) Tak. Nie pamiętam dokładnie jakie są warunki ukończenia tego Spotkania, ale musisz albo położyć odpowiednią liczbę żetonów (np. poprzez zabicie watażki) albo wybić wszystkich wrogów.

Łucznik:
- W swojej strefie możesz dodać 1 do obrażeń tylko wtedy gdy potwór ma +1 do zasięgu. Normalnie potwory w twojej strefie są w zasięgu 1 (czyli nie możesz dodać 1).
- W innych strefach (H) i (Q) możesz dodać 1 do obrażeń (zasięg wynosi 2 lub więcej)

Mistrzostwo Mistycznego Łuku:
Decyduje tutaj zasięg twojego głównego ataku (większość ataków łukiem ma zasięg 2). Jeżeli możesz zaatakować wroga w zasięgu np. 3 (jak nie masz w swojej strefie żadnych wrogów to dostajesz +1 do zasięgu, czyli możesz zaatakować wroga będącego w strefie innego bohatera mającego cechę +1 do zasięgu) to nie patrzysz wtedy na zasięg MMŁ tylko na zasięg głównego ataku.
Nie wszystkie ataki działają z MMŁ np. Arcane Shot i Hasty Shot. Wymagają one jedynie, żeby łuk był w ekwipunku, ale nie mają one słowa kluczowego "Bow" wymaganego przez MMŁ.
Ostatnio zmieniony 07 cze 2016, 15:48 przez dariusz, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Trolliszcze
Posty: 4776
Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
Has thanked: 68 times
Been thanked: 1031 times

Re: Mistfall

Post autor: Trolliszcze »

Asukaji pisze:2. Karta Spotkania - "Pomniejszy Watażka".
I tutaj to już zupełnie nie ogarnęliśmy o co chodzi.
Zasady Przygotowania: Umieść żeton Postępu w ilości równej graczom + 2 na ostatnim dobranym wrogu. Graliśmy na 3 osoby, więc mieliśmy 5 żetonów na ostatnim wrogu (było ich również 5). [To było proste]
Zasady Specjalne: Każdy wróg otrzymuje +1 życia za każdy żeton Postępu na jego karcie. Kiedy wróg opuści grę, umieść, o ile to możliwe, żeton postępu na karcie Aktywnego Spotkania.
Przebieg: Brak.
Uwaga, co do karty "Pomniejszy watażka" - nie na TEJ karcie, ale na JEGO karcie (jak wytłuszczone wyżej). Osoby, które już grają i znają tę kartę, bardzo proszę o informację, czy ta zmiana rozwiązuje problem. Jedna rzecz jest w oryginale niejasna i nie jestem pewien, czy przekład nie powinien brzmieć: "kiedy wróg opuści grę, umieść, o ile to możliwe, żetony postępu z jego karty na karcie Aktywnego Spotkania". Jeżeli dobrze rozumiem, ta karta spotkania sprawia, że jeden z wrogów staje się mocno dopakowany i trzeba go po prostu utłuc. Ja niestety jeszcze nie mam swojego egzemplarza gry i zagrać nie mogę :)

Być może jeszcze będę pytać autora, o co chodzi - w zasadzie jest "każdy wróg otrzymuje", a tymczasem karta każe położyć żetony postępu tylko na "ostatnim dobranym wrogu". Dlaczego więc "każdy wróg"? Czy jest możliwa sytuacja, że żetony postępu pojawią się także na innych wrogach, z innego powodu?
Awatar użytkownika
Nidhogg
Posty: 1290
Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
Lokalizacja: Romb Kujawski
Has thanked: 84 times
Been thanked: 49 times

Re: Mistfall

Post autor: Nidhogg »

@Trolliszcze tak jak pisał @dariusz czyli wystarczy ubić watażkę, i rzeczywiście z tak jak proponujesz zmienionym tekstem było by łatwiej ogarnąć to spotkanie.

Co do MMŁ to nie zauważyłem wcześniej że tyczy się to tylko akcji wykonanej z karty o cesze łuk.

Jednak co do tego:
dariusz pisze:@Nidhogg
Łucznik:
- W swojej strefie możesz dodać 1 do obrażeń tylko wtedy gdy potwór ma +1 do zasięgu. Normalnie potwory w twojej strefie są w zasięgu 1 (czyli nie możesz dodać 1).
- W innych strefach (H) i (Q) możesz dodać 1 do obrażeń, ale nie do potworów, które mają +1 do zasięgu (bo wtedy mają zasięg 3, a normalnie w innych strefach są w zasięgu 2)
Nie jestem przekonany nigdzie nie piszę że wrogów w mojej strefie bohatera jest w zasięgu 1. W instrukcji w sekcji opisującej zasięg jest powiedziane że jak mam akcje o zasięgu 1 to mogę atakować tylko wrogów w mojej strefie bohatera, jak mam zasięg dwa to:
2. Akcja o zasięgu 2 może obrać za cel te same elementy gry, co akcja o zasięgu 1, a także ich odpowiedniki w innych obszarach bohaterów oraz (w przypadku kart, które wpływają na wrogów) kart Wrogów leżące w obszarze Zadania.
Czyli używam akcji o zasięgu 2 by zaatakować wroga w mojej strefie bohatera.
Bo jeśli jest jak opisałeś to wtedy harcownicy (dodają jeden do wymaganego zasięgu jeśli jest w lokacji inny wróg który nie ma słowa kluczowego dystansowy) mają gorzej w walce z łucznikiem jak jest jeszcze ktoś niż jak zostaną sami bo wtedy łucznik nie może wykorzystywać swojej zdolności. A jeśli tak to fabularnie: poco łucznik miałby podchodzić do takiego wroga ?

I jeszcze jedno pytanie odnośnie pokonywania bohaterów.
Mamy sytuację że nie mam kart na ręku ani w tali w kartach odrzuconych mam tylko karty które mają informację że nie mogą zostać pogrzebane wyniku otrzymania obrażeń chyba że stanie się to bezpośrednio z talii (np. "Uzupełnienie zapasów"). I otrzymuje obrażenia.
Co mam wtedy zrobić? i czy jestem pokonany?
W instrukcji jest napisane że aby być pokonanym gracz nie ma kart w tali, na ręku i w stosie kart odrzuconych. A ja mam karty w stosie kart odrzuconych tylko że nie mogę ich pogrzebać w trakcie otrzymywania obrażeń.
7% rabatu - 3Trolle
10% rabatu - Planszostrefa
Zbiórki gdzie jestem organizatorem: tu
dariusz
Posty: 52
Rejestracja: 30 paź 2015, 21:21
Lokalizacja: Wrocław
Been thanked: 4 times

Re: Mistfall

Post autor: dariusz »

Nidhogg pisze:@Trolliszcze tak jak pisał @dariusz czyli wystarczy ubić watażkę, i rzeczywiście z tak jak proponujesz zmienionym tekstem było by łatwiej ogarnąć to spotkanie.

Co do MMŁ to nie zauważyłem wcześniej że tyczy się to tylko akcji wykonanej z karty o cesze łuk.

Jednak co do tego:
dariusz pisze:@Nidhogg
Łucznik:
- W swojej strefie możesz dodać 1 do obrażeń tylko wtedy gdy potwór ma +1 do zasięgu. Normalnie potwory w twojej strefie są w zasięgu 1 (czyli nie możesz dodać 1).
- W innych strefach (H) i (Q) możesz dodać 1 do obrażeń, ale nie do potworów, które mają +1 do zasięgu (bo wtedy mają zasięg 3, a normalnie w innych strefach są w zasięgu 2)
Nie jestem przekonany nigdzie nie piszę że wrogów w mojej strefie bohatera jest w zasięgu 1. W instrukcji w sekcji opisującej zasięg jest powiedziane że jak mam akcje o zasięgu 1 to mogę atakować tylko wrogów w mojej strefie bohatera, jak mam zasięg dwa to:
2. Akcja o zasięgu 2 może obrać za cel te same elementy gry, co akcja o zasięgu 1, a także ich odpowiedniki w innych obszarach bohaterów oraz (w przypadku kart, które wpływają na wrogów) kart Wrogów leżące w obszarze Zadania.
Czyli używam akcji o zasięgu 2 by zaatakować wroga w mojej strefie bohatera.
Bo jeśli jest jak opisałeś to wtedy harcownicy (dodają jeden do wymaganego zasięgu jeśli jest w lokacji inny wróg który nie ma słowa kluczowego dystansowy) mają gorzej w walce z łucznikiem jak jest jeszcze ktoś niż jak zostaną sami bo wtedy łucznik nie może wykorzystywać swojej zdolności. A jeśli tak to fabularnie: poco łucznik miałby podchodzić do takiego wroga ?

I jeszcze jedno pytanie odnośnie pokonywania bohaterów.
Mamy sytuację że nie mam kart na ręku ani w tali w kartach odrzuconych mam tylko karty które mają informację że nie mogą zostać pogrzebane wyniku otrzymania obrażeń chyba że stanie się to bezpośrednio z talii (np. "Uzupełnienie zapasów"). I otrzymuje obrażenia.
Co mam wtedy zrobić? i czy jestem pokonany?
W instrukcji jest napisane że aby być pokonanym gracz nie ma kart w tali, na ręku i w stosie kart odrzuconych. A ja mam karty w stosie kart odrzuconych tylko że nie mogę ich pogrzebać w trakcie otrzymywania obrażeń.
Autro napisał na bgg:
Ardenai receives his bonus only when targetting Enemies in range 2 or greater (so 3 would work), but not at range 1. In other words, when targetting anything that requires range other than 1, you get the bonus. This also includes Skirmishers who, when in your Hero Area (with non-Ranged Enemies), require Range 2, and, when in other Hero Areas or the Quest Area (again, with non-Ranged Enemies), require Range 3. Also, please note that when your Hero Area is empty, you get a +1 bonus to your Range (when targetting Enemies), which means that they remain at Ranges higher than 1.

Edit:
Czyli wyżej źle napisałem. Ma być zasięg 2 lub wyżej. Już to poprawiłem.

Jeśli chodzi o pokonanie bohatera to z tego co pamiętam jeśli nie możesz pogrzebać tych kart to jesteś pokonany. Jak znajdę ten temat na bgg to podeślę linka.
Asukaji
Posty: 45
Rejestracja: 23 lip 2015, 11:07

Re: Mistfall

Post autor: Asukaji »

Panowie, gra jest genialna. Ale te niedomówienia, te błędy tak wszystko niszczą, że poezja -.- Mimo wszystko gra u mnie przyjęła się genialnie :)
Też graliśmy scenariusz z Plugastwem i też mieliśmy problem - ufać instrukcji, czy zadaniu na karcie (co do punktów życia). Zdecydowaliśmy się na zaufanie do karty i daliśmy przeciwnikowi więcej życia [i tak dostał baty, bo na 4 osoby wszystko idzie prościej xD]
Awatar użytkownika
13thSON
Posty: 647
Rejestracja: 26 mar 2015, 10:19
Has thanked: 82 times
Been thanked: 194 times

Re: Mistfall

Post autor: 13thSON »

Asukaji pisze:Panowie, gra jest genialna. Ale te niedomówienia, te błędy tak wszystko niszczą, że poezja -.- Mimo wszystko gra u mnie przyjęła się genialnie :)
Też graliśmy scenariusz z Plugastwem i też mieliśmy problem - ufać instrukcji, czy zadaniu na karcie (co do punktów życia). Zdecydowaliśmy się na zaufanie do karty i daliśmy przeciwnikowi więcej życia [i tak dostał baty, bo na 4 osoby wszystko idzie prościej xD]
Ja z żoną też zaufaliśmy, że powinien mieć więcej życia, bo chyba nam za dobrze szło. Generalnie pokonaliśmy go bez problemu kapłanką i łucznikiem ;)
Chcesz podziękować za wykonaną pracę? Postaw kawkę :) https://buycoffee.to/13thson
ODPOWIEDZ