Teraz jest Śr, 21 lut 2018, 18:03

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 08 mar 2012, 08:17 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr, 12 maja 2010, 10:14
Posty: 337
Lokalizacja: Wrocław
Wątku z pytaniami dotyczących zasad nie widziałem. Może jest do wersji angielskiej, ale ze względu na możliwe błędy / interpretacje tłumacza (a także sam tekst i nazwy kart) chyba lepiej założę osobny wątek.

Po pierwszej rozgrywce dwa szybkie pytania:

1. Czy podczas walki z przedwiecznym kiedy bohaterowie po kolei atakują należy traktować to jako osobne tury (tzn. czy np Vincent kiedy przychodzi jego kolej może leczyć?)

2. Jeden bohater (detektyw bodajże) ma specjalną zdolność przerzucania za darmo po raz drugi rzutu kością po wydaniu wskazówki. I tu nasuwa się pytanie - wydanie wskazówki pozwala przerzucić dowolną liczbę kości, natomiast zdolność tej postaci pozwala przerzucić po raz drugi wybraną kość. Chciałem się upewnić, czy wszystko tu jest ok - że może on przerzucić tylko jedną kość, a nie tak, jakby wydawał kolejny żeton wskazówki (czyli dowolną ilość)?

_________________
to mam
do kupienia
do zagrania
nagrywam Tchnienie Grozy


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt, 09 mar 2012, 17:51 
Użytkownik wspierający

Dołączył(a): N, 12 lut 2012, 16:33
Posty: 719
Lokalizacja: Gdynia
W wersji angielskiej jest trochę błędów (mniejszych i większych), podejrzewam że wersja polska ma podobnie.

Sandking napisał(a):
1. Czy podczas walki z przedwiecznym kiedy bohaterowie po kolei atakują należy traktować to jako osobne tury (tzn. czy np Vincent kiedy przychodzi jego kolej może leczyć?)

Vincent może leczyć w turze dowolnego gracza, ale tylko raz dziennie.

Sandking napisał(a):
2. Jeden bohater (detektyw bodajże) ma specjalną zdolność przerzucania za darmo po raz drugi rzutu kością po wydaniu wskazówki. I tu nasuwa się pytanie - wydanie wskazówki pozwala przerzucić dowolną liczbę kości, natomiast zdolność tej postaci pozwala przerzucić po raz drugi wybraną kość. Chciałem się upewnić, czy wszystko tu jest ok - że może on przerzucić tylko jedną kość, a nie tak, jakby wydawał kolejny żeton wskazówki (czyli dowolną ilość)?

Jego zdolność działa dokładnie tak samo jak żeton wskazówki (czyli pozwala przerzucić dowolną ilość kości).

Generalnie polecam oficjalny FAQ od FFG: http://www.fantasyflightgames.com/ffg_content/Elder%20Sign/support/SL05-faq-print.pdf


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N, 25 mar 2012, 13:52 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N, 04 gru 2011, 21:20
Posty: 1288
Lokalizacja: Tortuga
Wiem, że to nie ten dział ale za to ta gra ;) Jakie koszulki używacie do zabepieczenia kart ze Znaku Starszych Bogów?

_________________
Przystanek Planszówka - przystań dla wszystkich planszówkowych rozbójników morskich.
Chcę zdobyć
Oddam za talary


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr, 28 mar 2012, 07:10 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr, 12 maja 2010, 10:14
Posty: 337
Lokalizacja: Wrocław
Mayday Mini USA pasują idealnie.

_________________
to mam
do kupienia
do zagrania
nagrywam Tchnienie Grozy


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N, 23 wrz 2012, 11:03 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N, 04 gru 2011, 21:20
Posty: 1288
Lokalizacja: Tortuga
Ahoj! Nareszcie rozegrałem partię solo. Ale po rozgrywce mam wątpliwość w zakresie walki z przedwiecznym. Czy w takiej sytuacji, gdy atakuję go i wykonam zadanie np. 2 koścmi, to mogę następnie jeszcze raz przerzucić pozostałymi kośćmi aby spróbować ponownie pokonać Przedwiecznego, a następnie jeśli się nie uda to odłożyć jedną kość i przerzucić pozostałe 3 i tak, aż uda mi się bądź nie wykonam ponownie zadania, a dopiero wtedy przesunąć zegra? Czyli, tak jak to jest przy rozpatrywaniu przygody gdzie np. są 2 zadania. Czy też, gdy wykonam raz zadanie to od razu muszę przesunąć zegar? W instrukcji jest zapis, że podczas fazy ataku na Przedwiecznego, Badacze mogą wykonywać to zadanie dowolną ilość razy (ale tylko raz na rzut).

_________________
Przystanek Planszówka - przystań dla wszystkich planszówkowych rozbójników morskich.
Chcę zdobyć
Oddam za talary


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn, 24 wrz 2012, 07:50 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 23 lut 2010, 15:25
Posty: 1676
Lokalizacja: Gdańsk
Walka z przedwiecznym rozpatruje się jakby to była karta z nieskończoną ilością zadań, czyli robisz tak jak w pierszym przykładzie. Rzucasz tak długo jak tylko możesz.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn, 24 wrz 2012, 17:02 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N, 04 gru 2011, 21:20
Posty: 1288
Lokalizacja: Tortuga
Dzięki Olgierdd. Tak też wczoraj grałem ale trafiłem chyba na najsłabszego przedwiecznego - Yig. Przebudził się ale dostał bęcki :) Chociaż patrząc na wyłożone karty przygód i ilośc dolosowanych potworów do nich to było to najłatwiejsze rozwiązanie aby wygrać 8)

_________________
Przystanek Planszówka - przystań dla wszystkich planszówkowych rozbójników morskich.
Chcę zdobyć
Oddam za talary


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt, 25 wrz 2012, 09:43 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz, 07 cze 2007, 17:24
Posty: 2384
Lokalizacja: Wrocław
Zagrałem wczoraj w to to. Dawno się tak nie nudziłem - dłużyło się jak AH, ale nie trwało aż tak długo. Ze wspomnieniami z AH kojarzą mi się jednak jakieś emocje. Tu wiało nudą. To już wolę turlać kostkami w Rallymana.

_________________
Si vis pacem, para bellum.
Gratislavia - wrocławski festiwal gier planszowych


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt, 25 wrz 2012, 20:56 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N, 04 gru 2011, 21:20
Posty: 1288
Lokalizacja: Tortuga
Mam za sobą 1,5 rozgrywki solo i muszę przyznać, że mam mieszane uczucia. Pięknie wydana ale samą mechaniką nie buduje klimatu. Zauważyłem, że nawet nie czytałem kart przygód na które decydowałem się "wejść", a jedynie spoglądałem, jakie są na niej zadania. Muszę jeszcze pograć solo i w kooperacji, a może okaże się, że jest lepiej.

_________________
Przystanek Planszówka - przystań dla wszystkich planszówkowych rozbójników morskich.
Chcę zdobyć
Oddam za talary


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 11 paź 2012, 21:38 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr, 13 sie 2008, 19:16
Posty: 699
Lokalizacja: Warszawa
Nigdy nie gram do walki z przedwiecznym bo ta walka jest idiotyczna - jak sie monster budzi to game over.
Poza tym ciezko doprowadzic do przegranej :)

Sama gra to nie jest gra z fabula - mila turlanina. zaawansowana wersja polowania na robale. emocje sa jak sie w koncu uda ubic kilka stworow i jakas trudna karte zdjac.

_________________
Dice Hate Me :(


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr, 17 paź 2012, 04:42 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N, 04 gru 2011, 21:20
Posty: 1288
Lokalizacja: Tortuga
I to jest właśnie największy problem Znaku Starszych Bogów, bo kto liczył na przygodę to może się rozczarować. Turlanie w pięknym wydaniu, jeśli ktoś lubi kości to ok ale inni nic tutaj więcej nie znajdą :evil:

_________________
Przystanek Planszówka - przystań dla wszystkich planszówkowych rozbójników morskich.
Chcę zdobyć
Oddam za talary


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr, 23 kwi 2014, 21:53 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 01 mar 2011, 18:07
Posty: 292
Rune napisał(a):
Mam za sobą 1,5 rozgrywki solo i muszę przyznać, że mam mieszane uczucia. Pięknie wydana ale samą mechaniką nie buduje klimatu. Zauważyłem, że nawet nie czytałem kart przygód na które decydowałem się "wejść", a jedynie spoglądałem, jakie są na niej zadania. Muszę jeszcze pograć solo i w kooperacji, a może okaże się, że jest lepiej.



W AH mechanika tez nie buduje klimatu trzeba go samemu zbudować :D dopiero PS ma klimat Lovecrafta...AH to raczej Zobicide.. w panierce z Mitów Cthulhu..tylko mechanice daleko do dzisiejszych standardów :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 24 kwi 2014, 05:41 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N, 04 gru 2011, 21:20
Posty: 1288
Lokalizacja: Tortuga
Nie ma to, jak zapał świeżego właściciela gry ;) Jestem bardzo ciekawy Twojej opinii o grze i pomysłów na budowę klimatu po kilku rozgrywkach. U mnie gra bardzo rzadko ląduje na stół, aczkolwiek nie planuję jej sprzedać, bo co jakiś czas mam natchnie i poturlam solo. Z perspektywy 1,5 roku nadal nie dopatrzyłem się klimatu w podstawce, która sama może czasami nieznośnie irytować. W sumie rozczarowanie grą spowodowało, że nie dokupiłem dodatku o którym gracze piszą, że to wręcz obowiązek aby dobrze się bawić w trakcie gry ZSB. Jednak macki Cthulhu mnie nie opuszczają i kto wie, a może dodatek zagości jeszcze u mnie, bo gdzieś podświadomie chciałbym aby ta gra była bardzo dobra :twisted:

Ale to przecież wątek o trudnościach w interpretacji zasad, a więc niech me godne politowania dywagacje spoczną na dnie oceanu w objęciach bezimiennego.

_________________
Przystanek Planszówka - przystań dla wszystkich planszówkowych rozbójników morskich.
Chcę zdobyć
Oddam za talary


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 24 kwi 2014, 05:54 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 01 mar 2011, 18:07
Posty: 292
;)

Wysłane z mojego GT-I9105P przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So, 26 kwi 2014, 18:42 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 01 mar 2011, 18:07
Posty: 292
Mam pytanko czy po porażce na kostkach mam tylko jedną próbę rzutu, czy mogę ją ponawiać do wyczerpania kostek??? bo z instrukcji wynika iż porażka występuję raz i jeśli mi się nie uda przygoda kończy się porażką?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So, 26 kwi 2014, 19:11 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N, 04 gru 2011, 21:20
Posty: 1288
Lokalizacja: Tortuga
Jeśli mnie pamięć nie myli, a pamiętaj, że od nadmiaru rumu często tak bywa ;), to ponawiasz rzuty pozostałymi kośćmi aż do wyczerpania.

_________________
Przystanek Planszówka - przystań dla wszystkich planszówkowych rozbójników morskich.
Chcę zdobyć
Oddam za talary


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So, 26 kwi 2014, 20:12 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 01 mar 2011, 18:07
Posty: 292
Rune napisał(a):
Jeśli mnie pamięć nie myli, a pamiętaj, że od nadmiaru rumu często tak bywa ;), to ponawiasz rzuty pozostałymi kośćmi aż do wyczerpania.


bez sensu :D ja grałem do 1 porażki :D wtedy trudniej :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N, 27 kwi 2014, 04:49 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N, 04 gru 2011, 21:20
Posty: 1288
Lokalizacja: Tortuga
No tak, pierwsze partie, a Ty jakieś homerules wprowadzasz ;) Trzymaj się zasad, bo inaczej zgubisz drogę i otchłań Cię pochłonie :twisted:

_________________
Przystanek Planszówka - przystań dla wszystkich planszówkowych rozbójników morskich.
Chcę zdobyć
Oddam za talary


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt, 27 lut 2015, 07:27 
Użytkownik wspierający

Dołączył(a): So, 09 lut 2013, 15:07
Posty: 1146
Wolf napisał(a):
W wersji angielskiej jest trochę błędów (mniejszych i większych), podejrzewam że wersja polska ma podobnie.

Generalnie polecam oficjalny FAQ od FFG: http://www.fantasyflightgames.com/ffg_content/Elder%20Sign/support/SL05-faq-print.pdf


Sprawa dość stara, stąd moje pytanie. Czy w obecnej wersji Znaku w instrukcji te błędy są skorygowane? Mogę tylko jedną rzecz porównać między instrukcją dostępną online a erratą (do której link wyżej) - mianowicie czerwona kość / joker może być wykorzystana jako śledztwo x 4, a nie jak podaje instrukcja x 1.
W związku z powyższym - wnioskuję, że instrukcja cały czas stara, z bykami, czy tak? Choć z drugiej strony instrukcja online nie musi być najbardziej aktualną.

edit:
przy okazji - znalazłem wersję polską erraty
http://galakta.pl/download/Znak_Starszy ... Errata.pdf


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt, 27 lut 2015, 09:29 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn, 05 sty 2015, 12:03
Posty: 242
Lokalizacja: Wałcz
TV3 napisał(a):
Sprawa dość stara, stąd moje pytanie. Czy w obecnej wersji Znaku w instrukcji te błędy są skorygowane? Mogę tylko jedną rzecz porównać między instrukcją dostępną online a erratą (do której link wyżej) - mianowicie czerwona kość / joker może być wykorzystana jako śledztwo x 4, a nie jak podaje instrukcja x 1.
W związku z powyższym - wnioskuję, że instrukcja cały czas stara, z bykami, czy tak? Choć z drugiej strony instrukcja online nie musi być najbardziej aktualną.


Kupiłem grę w zeszłym roku i niestety byki w instrukcji nadal są.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt, 14 lip 2015, 17:59 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 11 cze 2011, 15:08
Posty: 529
Lokalizacja: Łódź
W dodatku Nieznane siły w instrukcji jest napisane że należy podmienić kilka kart z podstawki. U mnie wszystko niby okej ale trzy karty bohaterów Mandy, Carolyn, Vincent do podmiany niczym się nie różnią od tych z podstawki są identyczne, cechy bohaterów, przedmioty startowe takie same i nie mają oznaczeń dodatku jak inne karty (kółeczko w rogu)? Jak jest u was? Ponadto na Karcie Sklep z Pamiątkami mam nieczytelny tekst Przedmiot powszechny jest jasno szary zlewa się z tłem reszta tekstu jest na czarno.

_________________
"Zresztą zamiast kraść jako dyrektor, fabrykant, sekretarz czy inny prezes lepiej już kraść par excellence jako złodziej. Tak jest chyba uczciwiej." - kasiarz Kwinto


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr, 15 lip 2015, 08:00 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz, 05 cze 2014, 11:45
Posty: 298
Lokalizacja: Poznań
Z tego co pamiętam z bohaterami jest subtelna różnica w ich umiejętnościach - raz na turę jest zamienione na raz na dzień lub na odwrót. Dokładnie nie jestem pewien, bo nie mam możliwości zajrzenia w tej chwili do pudła, ale coś w ten deseń się różniło. Pamiętam, że też na początku się zastanawiałem czym tak naprawdę się różnią te karty.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr, 15 lip 2015, 11:39 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr, 17 wrz 2014, 17:00
Posty: 835
Lokalizacja: Olsztyn
lesar napisał(a):
W dodatku Nieznane siły w instrukcji jest napisane że należy podmienić kilka kart z podstawki. U mnie wszystko niby okej ale trzy karty bohaterów Mandy, Carolyn, Vincent do podmiany niczym się nie różnią od tych z podstawki są identyczne, cechy bohaterów, przedmioty startowe takie same i nie mają oznaczeń dodatku jak inne karty (kółeczko w rogu)? Jak jest u was? Ponadto na Karcie Sklep z Pamiątkami mam nieczytelny tekst Przedmiot powszechny jest jasno szary zlewa się z tłem reszta tekstu jest na czarno.


Zajrzyj do erraty podstawki. http://galakta.pl/download/Znak_Starszy ... Errata.pdf

_________________
"Nie śpię, bo trzymam kredens. Z planszówkami." :)
Kolekcja gier BGG | Sprzedam/Wymienię | Kupię


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr, 15 lip 2015, 12:45 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 11 cze 2011, 15:08
Posty: 529
Lokalizacja: Łódź
już wszystko jasne moje wydanie podstawki jest wydaniem drugim ze zmianami, dlatego karty bohaterów się nie różnią bo są poprawne, ponadto ten źle wydrukowany tekst to w całej partii jest taki.

_________________
"Zresztą zamiast kraść jako dyrektor, fabrykant, sekretarz czy inny prezes lepiej już kraść par excellence jako złodziej. Tak jest chyba uczciwiej." - kasiarz Kwinto


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr, 15 lip 2015, 19:18 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 11 cze 2011, 15:08
Posty: 529
Lokalizacja: Łódź
Czy podczas rozpatrywania przygody mogę zatrzymać więcej niż jedną kość jak mam dwie karty zaklęć lub jedną kartę z dwoma zaklęciami? Przykładowo rzucam i żaden wynik nie spełnił zadania, tak więc odkładam trzy kości: dwie kości zatrzymuje na dwóch kartach zaklęć i jedną odkładam za nieudany rzut. W instrukcji nie jest wprost opisany limit odkładania kości na zaklęcia tak jak w przypadku skupienia, gdzie możemy tylko raz na turę skupić kość.

_________________
"Zresztą zamiast kraść jako dyrektor, fabrykant, sekretarz czy inny prezes lepiej już kraść par excellence jako złodziej. Tak jest chyba uczciwiej." - kasiarz Kwinto


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL