Teraz jest Śr, 21 lut 2018, 18:05

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 304 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Martwa zima
PostNapisane: So, 18 lut 2017, 12:41 

Dołączył(a): Wt, 26 sty 2016, 22:38
Posty: 25
1. Każda broń ma opisany sposób działania na karcie. Strzelba Tika zabija w dowolnej lokacji, bez względu na to gdzie stoi ocalały. Z kolei dwururka (nie pamiętam nazwy) zabija dwa zombie, ale tylko w lokacji w której aktualnie przebywa wyposażony w nią ocalały. I dodatkowo generuje hałas.

2. Pierwszy zombie niszczy pierwszą barykadę, drugi wchodzi na miejsce zniszczonej barykady, trzeci niszczy drugą barykadę. (Nikt nie ginie i na przyszłość zostaje jedno puste miejsce na zombie.)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Martwa zima
PostNapisane: Pn, 20 lut 2017, 14:11 
Użytkownik wspierający

Dołączył(a): Pn, 26 sie 2013, 07:40
Posty: 130
2. Dziękuję

1. Mi wciąż chodzi o sytuację ; jestem w sklepie, a chce zabić zombie w Kolonii. Czy mogę? Mam karabin, który zabija zombie w "innej lokacji" (lokacje są odróżnione jednak od kolonii. Wydaje mi się, że są to 2 różne rodzaje miejsc)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Martwa zima
PostNapisane: Pn, 20 lut 2017, 17:06 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt, 19 sie 2011, 13:11
Posty: 946
Lokalizacja: Warszawa
Kolonia jest lokacją.
Cytuj:
Plansza gry składa się z 7 różnych lokacji, wliczając w to planszę kolonii oraz karty lokacji.

_________________
| keep-disco-evil |
mam | szukam | oddam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Martwa zima
PostNapisane: Pn, 20 lut 2017, 20:21 
Użytkownik wspierający

Dołączył(a): Pn, 03 cze 2013, 09:24
Posty: 289
Lokalizacja: Włocławek
Są 3 rodzaje broni palnej:

Strzelba Tikka T3 - Bez zużywania niebieskiej kości akcji i rzucania czerwoną kością ryzyka zabijasz 1 zombie z dowolnego miejsca w grze (lokacje zewnętrzne i kolonia).

Strzelba FN SLP - Zużywając 1 niebieską kość akcji o wartości większej lub równej atakowi wyposażonego ocalałego i bez rzucania czerwoną kością ryzyka zabijasz 2 zombie z lokacji w której przebywa wyposażony ocalały. Dodajesz tam 1 znacznik hałasu, chyba że są już 4 lub strzelałeś w kolonii.

Colt 1911 - Zużywając 1 niebieską kość akcji o wartości większej lub równej atakowi wyposażonego ocalałego i bez rzucania czerwoną kością ryzyka zabijasz 1 zombie z lokacji w której przebywa wyposażony ocalały.

Każdej z nich możesz użyć 1x na turę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Martwa zima
PostNapisane: Śr, 22 lut 2017, 13:12 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 30 gru 2008, 09:07
Posty: 243
Lokalizacja: Vratislavia
Upewniam się:
- znajdując ocalałych w lokacjach, nie musimy ich od razu zagrywać, tylko czekać z nimi na ręku, aż będą nam przydatni?
- dokładamy zombie do koloni, zaczynając od wejścia nr 1, dokładamy powiedzmy trzech( wejścia 1-3). Jak mamy znowu dołożyć zombiaków rundę dalej, to dokładamy od pierwszego wejścia czy od czwartego?

_________________
Camilla: You, sir, should unmask.
Stranger: Indeed?
Camilla: Indeed it's time. We have all laid aside disguise but you.
Stranger: I wear no mask
Camilla (Terrified aside to Cassilda): No mask? No mask!
The King in Yellow, Act I, Scene 2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Martwa zima
PostNapisane: Śr, 22 lut 2017, 13:19 

Dołączył(a): Wt, 26 sty 2016, 22:38
Posty: 25
cahir napisał(a):
Upewniam się:
- znajdując ocalałych w lokacjach, nie musimy ich od razu zagrywać, tylko czekać z nimi na ręku, aż będą nam przydatni?
- dokładamy zombie do koloni, zaczynając od wejścia nr 1, dokładamy powiedzmy trzech( wejścia 1-3). Jak mamy znowu dołożyć zombiaków rundę dalej, to dokładamy od pierwszego wejścia czy od czwartego?


Karty ocalałych zagrywa się jak wszystkie inne karty, czyli najpierw bierzemy na rękę, a zagrać możemy od razu, w następnych turach albo wcale. Można zagrać jako ocalałych, a nawet do zagrożenia, jeśli trzeba trochę zamieszać innym graczom.

Do koloni za każdym razem zaczynamy dodawać od wejścia nr 1. Czyli w kolejnej rundzie znowu pierwszy stanie na 1., drugi na 2., itd.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Martwa zima
PostNapisane: Cz, 09 mar 2017, 22:49 

Dołączył(a): N, 15 maja 2016, 14:42
Posty: 90
witam pytanie do kart wyposażenie jest napisane ze mozna ja przypisac dowolnemu swojemu ocalałemu czy nie jest troche dziwne to.czy nie lepiej grac ze ta postac ktora szuka daną lokacje otrzymuje to wyposażenie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Martwa zima
PostNapisane: Pt, 10 mar 2017, 06:30 

Dołączył(a): N, 15 maja 2016, 14:42
Posty: 90
Czy podczas przygotowania scenariusza danina dokladam zombi pier przed faza graczy czy dopiero po fazie graczy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Martwa zima
PostNapisane: Pt, 10 mar 2017, 08:05 

Dołączył(a): N, 15 maja 2016, 14:42
Posty: 90
sorry za post pod postem pytanie do celow glownych danina.zwyciestwo : pod ta karta znajduja sie conajmniej 2 karty z kazdej lokacji.moje pytanie jest nastepujace jak odkladam te karty bedac postacia w kolonii czy bedac obojetnie w jakiel lokacji? i ile tych kart moge odłożyć w swojej turze?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Martwa zima
PostNapisane: Pt, 10 mar 2017, 09:01 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz, 18 gru 2014, 19:16
Posty: 155
osa1908 napisał(a):
witam pytanie do kart wyposażenie jest napisane ze mozna ja przypisac dowolnemu swojemu ocalałemu czy nie jest troche dziwne to.czy nie lepiej grac ze ta postac ktora szuka daną lokacje otrzymuje to wyposażenie.


Każdy z Twoich ocalałych działa dla dobra swoich kolegów, których kontrolujesz :) Nic nie stoi na przeszkodzie by dołączać karty tylko do ocalałych, którzy je znaleźli - będzie trudniej.

osa1908 napisał(a):
Czy podczas przygotowania scenariusza danina dokladam zombi pier przed faza graczy czy dopiero po fazie graczy.


Przed fazą graczy.

osa1908 napisał(a):
sorry za post pod postem pytanie do celow glownych danina.zwyciestwo : pod ta karta znajduja sie conajmniej 2 karty z kazdej lokacji.moje pytanie jest nastepujace jak odkladam te karty bedac postacia w kolonii czy bedac obojetnie w jakiel lokacji? i ile tych kart moge odłożyć w swojej turze?


Możesz być w jakiejkolwiek lokacji by odłożyć tam karty. W swojej turze gracz może wyłożyć tyle kart ile chce.

_________________
Gram bez prądu - wszystko o grach planszowych

Najnowsze wpisy

Najeźdźcy z Północy - RECENZJA
Czerwcowy konkurs!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Martwa zima
PostNapisane: Pt, 10 mar 2017, 10:25 

Dołączył(a): N, 15 maja 2016, 14:42
Posty: 90
dzieki wielkie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Martwa zima
PostNapisane: Śr, 15 mar 2017, 01:55 

Dołączył(a): Pn, 12 gru 2016, 03:51
Posty: 4
Po przeczytaniu instrukcji, niniejszego wątku, dwóch pierwszych testowych/szkoleniowych partiach, zastanawia mnie jeszcze kilka kwesti, czy są jakoś uregulowane czy pozostawione do własnego zinterpretowania i ustalenia z graczami przed grą:
  1. Atak na innego ocalałego – postać A gracza 1 atakuje postać B gracza 2. Jeżeli przy dodatkowym rzucie kostką akcji gracz 1 wyrzuci wartość równą/mniejszą wartości ataku postaci B gracza 2, gracz 1 wygrywa, zadaje ranę ocalałemu B i bierze losową kartę z ręki gracza 2. Rozumiem że jeżeli wynik jest odwrotny, tj. wynik na kostce jest wyższy niż wartość ataku ocalałego B, wówczas "wygrywa" gracz 2, i to on zadaje ranę postaci A kontrolowanej przez gracza 1 i bierze od niego losową kartę z ręki? Określenie użyte w instrukcji - "z ręki" - rozumiem że oznacza że przypisanego do postaci ekwipunku zabrać nie można?
  2. Żądać można wszelkich kart, nie tylko trzymanych na ręku, ale również ekwipunku przypisanego już do któregoś ocalełego?
  3. Przekazanie przedmiotów między graczami – w turze gracza A, może on tylko przekazywać przedmioty innym graczom, czy może również wziąć przedmiot od gracza B, czy to po prostu jest już "Żądanie"?
  4. Ginie ostatni ocalały gracza – morale wynosiło 1. Czy w związku ze śmiercią ocalałego spada do zera, czy z uwagi na nową postać która wskoczyła i zastąpiła zabitego morale jednak nie spada? Jeżeli ów ostatni ocalały był w kolonii przed swoją śmiercią i miał jakiś ekwipunek – ekwipunek ten trafia najpierw do talii na ręku, którą następnie gracz w całości wyrzuca z gry?

Przyszła mi do głowy też pewna home rule, która wydaje mi się może jeszcze trochę podnieść klimat - w przypadku odnalezienia ocalałego, gracz który go odnalazł ma obowiązek powiadomić grupę że odrzucił ocalałego, a następnie rzucić kością akcji, w przypadku wyniku np. 1-3 spadałoby morale, a w przypadku wyniku 4-6 nic by się nie działo (bo gdyby morale za to rosło mogłoby się zrobić zbyt łatwo).
Mechanizm trochę "ściągnięty" z This War of Mine, gdzie m.in. za odmawianie pomocy osobom które przychodzą po pomoc morale może spadać.

Pytanie, jakie ryzyka by to za sobą niosło? Na ile strategiczne może być zachowanie ocalałego na ręku i nie przyznawanie się grupie do posiadania takiego bez wprowadzania go do gry? (poza wrzuceniem go do puli zagrożeń żeby mieszać)
Po prostu nie bardzo czuje mechanizm że znajduje ocalałego, ale biorę go "na rękę", czyli niby jest ale w sumie go nie ma, nic nikomu nie mówię, i nagle gdy uznam za stosowne - sztuczka-magiczna, moi ocaleli się rozmnożyli.
Bo nowy ocalały daje mi dodatkową kostkę i tym samym więcej akcji do wykonania, jakąś umiejętność którą można wykorzystać, z drugiej strony trzeba go wyżywić jeżeli jest w koloni, i dodatkowa osoba to dodatkowe ryzyko ran/zakażeń innych/śmierci więc i spadku morale... :) Coś pominąłem?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Martwa zima
PostNapisane: Śr, 15 mar 2017, 14:33 
Użytkownik wspierający

Dołączył(a): Pn, 03 cze 2013, 09:24
Posty: 289
Lokalizacja: Włocławek
1 Oddawanie ciosu przez zaatakowanego nie następuje z automatu , jeśli atak się nie powiedzie to nic się nie dzieje. Aby oddać cios trzeba poczekać do własnej tury i zużyć odpowiednią kość akcji. Po zranieniu zabiera się kartę z ręki gracza a nie wyposażenie postaci.

2 Żądać można dowolnej karty (może poza zaekwipowaną ktoś ma 1 zachowaną na ręce), ale oddać na żądanie można tylko kartę z ręki.

3 Przekazywać może gracz rozgrywający swoje akcje - z własnej woli lub na prośbę innego gracza. Przekazać może dowolnej postaci z tej samej lokacji co wyekwipowany ocalały.

4 Morale spada za każdą niewygnaną postać / darmozjada który ginie. Morale nie rośnie za nową postać (chociaż na taką zasadę omyłkowo graliśmy przez kilka pierwszych partii i było fajne by na spokojnie zapoznać się z grą - ale potem byłoby za łatwo).
Zawsze jak ginie ostatni to odrzuca się wszystkie karty z ręki, włącznie z wyposażeniem , które trafiło po śmierci ocalałego w kolonii. Co nie ma znaczenia, bo gra się właśnie skończyła (morale 0).

Obowiązkowe chwalenie się odnalezieniem ocalałego nie było by fajne dla tych którzy mają w ukrytym celu zbierać karty ocalałych lub mieć dużo dowolnych kart , lub określoną wielkość grupy. Morale i tak spada wystarczająco często ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Martwa zima
PostNapisane: Śr, 15 mar 2017, 15:24 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt, 19 sie 2011, 13:11
Posty: 946
Lokalizacja: Warszawa
Azazel85 napisał(a):
(...)w przypadku odnalezienia ocalałego, gracz który go odnalazł ma obowiązek powiadomić grupę że odrzucił ocalałego.

Nie bardzo rozumiem co masz na myśli mówiąc odrzucił. Jeśli odrzucasz na stos to wszyscy widzą co to za karta, jeśli do zagrożenia, to nikt nie może widzieć. Chyba, że masz na myśli „nie wzięcie” ocalałego z lokacji. W tym przypadku uważam, że to nie ma sensu. W tej grze dużo rzeczy jest tajnych i ma to swoją zasadność. nie pokazuje się kart które się dobrało. Mówisz wszystkim, żeby się nie martwili, bo dobrałeś leki które są nam potrzebne do zwalczenia zagrożenia. A co dobrałeś naprawdę, wiesz tylko ty... ;)

_________________
| keep-disco-evil |
mam | szukam | oddam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Martwa zima
PostNapisane: So, 25 mar 2017, 22:31 
Użytkownik wspierający

Dołączył(a): Wt, 17 sty 2012, 18:45
Posty: 160
A czy wy w czasie ujawnienia karty kryzysu mówicie ile kart danego typu jesteście w stanie dorzucić? Np. mówiąc "dorzucę 2 karty żywności", kolejny mówi że "mam 1" - "dobra więc musimy jeszcze poszukać jedną".
Wydaje mi się że to zabiera trochę napięcia z gry.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Martwa zima
PostNapisane: So, 25 mar 2017, 22:36 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt, 19 sie 2011, 13:11
Posty: 946
Lokalizacja: Warszawa
Bruno555 napisał(a):
A czy wy w czasie ujawnienia karty kryzysu mówicie ile kart danego typu jesteście w stanie dorzucić? Np. mówiąc "dorzucę 2 karty żywności", kolejny mówi że "mam 1" - "dobra więc musimy jeszcze poszukać jedną".
Wydaje mi się że to zabiera trochę napięcia z gry.

Tak mówimy, ale czy zawsze mówimy prawdę? :twisted:

_________________
| keep-disco-evil |
mam | szukam | oddam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Martwa zima
PostNapisane: N, 26 mar 2017, 14:57 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr, 29 maja 2013, 14:09
Posty: 141
Lokalizacja: Wrocław
Bruno555 napisał(a):
A czy wy w czasie ujawnienia karty kryzysu mówicie ile kart danego typu jesteście w stanie dorzucić? Np. mówiąc "dorzucę 2 karty żywności", kolejny mówi że "mam 1" - "dobra więc musimy jeszcze poszukać jedną".
Wydaje mi się że to zabiera trochę napięcia z gry.


Tak naprawdę to wszystko jest kwestią waszej umowy. Jeśli chcecie zwiększyć poziom trudności i klimat, to ustalcie, żeby tego nie robić. My np. tak gramy z fabularnym czytaniem kart rozdroży (czytamy tylko fabularny opis, bez mechanicznych konsekwencji naszych działań).

No i czasem się zdarza, że ktoś po prostu zapomni dodać kartę do zagrożenia. I wtedy wszystkie wyliczenia...

_________________
www.wtrakciegry.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Martwa zima
PostNapisane: So, 15 kwi 2017, 00:28 

Dołączył(a): Pn, 14 lis 2011, 20:01
Posty: 51
Witam. Mam pytania.
1. Odnosnie atakow. Jezeli na karcie postaci lub broni nie ma napisu "podczas wykonywania ataku" to nie musze urzywac niebieskiej kosci do skorzystania z umiejetnosci i brani? Np. chodzi o Róże, Anite, a z broni np. Katana.
2. Odnosnie postaci. Jest postac leczaca rany, nie pamietam imienia i nazwiska. W umiejetnosci ma leczenie jednej rany kazdego typu, pod warunkiem, że pacjent jest w kolonii. Ale w "nazwie" umiejetnosci ma wpisane, ze moze z niej kozystac "wszedzie". Czy to oznacza, ze bedac nie w kolonni moze leczyc kogos w kolonii ?
3. Czy po przegranym kryzysie zawsze traci sie morale? czy wykonuje sie tylko te efekty ktore sa na karcie napisane ?
4. Czy gra na 2 osoby nie wydaje sie wam bardzo latwa ? Gralismy dzisiaj na 2 osoby 3 partie i za kazdym razem zwyciestwo bez wiekszych problemow.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Martwa zima
PostNapisane: Wt, 25 kwi 2017, 10:01 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz, 18 gru 2014, 19:16
Posty: 155
Ajk napisał(a):
Witam. Mam pytania.
1. Odnosnie atakow. Jezeli na karcie postaci lub broni nie ma napisu "podczas wykonywania ataku" to nie musze urzywac niebieskiej kosci do skorzystania z umiejetnosci i brani? Np. chodzi o Róże, Anite, a z broni np. Katana.
2. Odnosnie postaci. Jest postac leczaca rany, nie pamietam imienia i nazwiska. W umiejetnosci ma leczenie jednej rany kazdego typu, pod warunkiem, że pacjent jest w kolonii. Ale w "nazwie" umiejetnosci ma wpisane, ze moze z niej kozystac "wszedzie". Czy to oznacza, ze bedac nie w kolonni moze leczyc kogos w kolonii ?
3. Czy po przegranym kryzysie zawsze traci sie morale? czy wykonuje sie tylko te efekty ktore sa na karcie napisane ?
4. Czy gra na 2 osoby nie wydaje sie wam bardzo latwa ? Gralismy dzisiaj na 2 osoby 3 partie i za kazdym razem zwyciestwo bez wiekszych problemow.


1. Drugą kostkę podczas ataku trzeba wykorzystać tylko, gdy przed opisem umiejętności umieszczono cyfrę w nawiasie - symbolizuje to jaką wartość minimalną powinna mieć druga kostka.
2. Tak
3. Tak
4. Wg mnie Martwa Zima na dwie osoby nie ma sensu.

_________________
Gram bez prądu - wszystko o grach planszowych

Najnowsze wpisy

Najeźdźcy z Północy - RECENZJA
Czerwcowy konkurs!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Martwa zima
PostNapisane: Wt, 25 kwi 2017, 14:00 

Dołączył(a): Pn, 14 lis 2011, 20:01
Posty: 51
amras napisał(a):
Ajk napisał(a):
Witam. Mam pytania.
1. Odnosnie atakow. Jezeli na karcie postaci lub broni nie ma napisu "podczas wykonywania ataku" to nie musze urzywac niebieskiej kosci do skorzystania z umiejetnosci i brani? Np. chodzi o Róże, Anite, a z broni np. Katana.
2. Odnosnie postaci. Jest postac leczaca rany, nie pamietam imienia i nazwiska. W umiejetnosci ma leczenie jednej rany kazdego typu, pod warunkiem, że pacjent jest w kolonii. Ale w "nazwie" umiejetnosci ma wpisane, ze moze z niej kozystac "wszedzie". Czy to oznacza, ze bedac nie w kolonni moze leczyc kogos w kolonii ?
3. Czy po przegranym kryzysie zawsze traci sie morale? czy wykonuje sie tylko te efekty ktore sa na karcie napisane ?
4. Czy gra na 2 osoby nie wydaje sie wam bardzo latwa ? Gralismy dzisiaj na 2 osoby 3 partie i za kazdym razem zwyciestwo bez wiekszych problemow.


1. Drugą kostkę podczas ataku trzeba wykorzystać tylko, gdy przed opisem umiejętności umieszczono cyfrę w nawiasie - symbolizuje to jaką wartość minimalną powinna mieć druga kostka.
2. Tak
3. Tak
4. Wg mnie Martwa Zima na dwie osoby nie ma sensu.


Co do pytania 3 i 4.
Co oznacza Tak jako odpowiedz w pytaniu 3cim. Bo Tak, zawsze tracimy morale i wykonujemy to co jest na karcie napisane (np mozemy wtedy jedno morale stracic w wyniku przegrania kryzysu + jeszcze jedno bo na karcie skutkow kryzysu byloby -1morale), Czy Tak do tego, ze wykonujemy tylko efekty opisane na kryzysie (np nie tracimy morale ale dodajemy 6 zombi)
Co do pytania 4, nadal brak opowiedzi. Czy ktos gral na 2 osoby i bylo bardzo latwo ? Wiem, ze nie ma wiekszego sensu bo lepiej funkcjonuje na 3,4,5 osob i koniecznie z motywem zdrajcy ale moze ktos gral w 2 i sie wypowie. Mi zdawalo sie bardzo latwo wygrac, az mialem wrazenie, ze za latwo. Moze faktycznie kiedy dochodzi zdrajca + jeszcze jeden gracz to robi sie wiekszy bajzel i jest trudniej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Martwa zima
PostNapisane: Wt, 25 kwi 2017, 16:11 

Dołączył(a): Pn, 24 kwi 2017, 06:20
Posty: 11
Ajk napisał(a):
amras napisał(a):
Ajk napisał(a):
Witam. Mam pytania.
1. Odnosnie atakow. Jezeli na karcie postaci lub broni nie ma napisu "podczas wykonywania ataku" to nie musze urzywac niebieskiej kosci do skorzystania z umiejetnosci i brani? Np. chodzi o Róże, Anite, a z broni np. Katana.
2. Odnosnie postaci. Jest postac leczaca rany, nie pamietam imienia i nazwiska. W umiejetnosci ma leczenie jednej rany kazdego typu, pod warunkiem, że pacjent jest w kolonii. Ale w "nazwie" umiejetnosci ma wpisane, ze moze z niej kozystac "wszedzie". Czy to oznacza, ze bedac nie w kolonni moze leczyc kogos w kolonii ?
3. Czy po przegranym kryzysie zawsze traci sie morale? czy wykonuje sie tylko te efekty ktore sa na karcie napisane ?
4. Czy gra na 2 osoby nie wydaje sie wam bardzo latwa ? Gralismy dzisiaj na 2 osoby 3 partie i za kazdym razem zwyciestwo bez wiekszych problemow.


1. Drugą kostkę podczas ataku trzeba wykorzystać tylko, gdy przed opisem umiejętności umieszczono cyfrę w nawiasie - symbolizuje to jaką wartość minimalną powinna mieć druga kostka.
2. Tak
3. Tak
4. Wg mnie Martwa Zima na dwie osoby nie ma sensu.


Co do pytania 3 i 4.
Co oznacza Tak jako odpowiedz w pytaniu 3cim. Bo Tak, zawsze tracimy morale i wykonujemy to co jest na karcie napisane (np mozemy wtedy jedno morale stracic w wyniku przegrania kryzysu + jeszcze jedno bo na karcie skutkow kryzysu byloby -1morale), Czy Tak do tego, ze wykonujemy tylko efekty opisane na kryzysie (np nie tracimy morale ale dodajemy 6 zombi)
Co do pytania 4, nadal brak opowiedzi. Czy ktos gral na 2 osoby i bylo bardzo latwo ? Wiem, ze nie ma wiekszego sensu bo lepiej funkcjonuje na 3,4,5 osob i koniecznie z motywem zdrajcy ale moze ktos gral w 2 i sie wypowie. Mi zdawalo sie bardzo latwo wygrac, az mialem wrazenie, ze za latwo. Moze faktycznie kiedy dochodzi zdrajca + jeszcze jeden gracz to robi sie wiekszy bajzel i jest trudniej.

3. Robocie to, co jest zaznaczone na karcie kryzysu - nie zawsze jest to utrata morale.
4. Grałem na 2 I w zasadzie wszystko zależy jaki los zgotuje ci kostka. Raz grałem z dziewczyną i miała to być miła partyjka, a skończyło się śmiercią 3 ocalałych w jednym ruchu, przez co mieliśmy utrudnione zadanie z eliminacją zombie, które zaczęły mam zagrażać. Mimo wszystko 2 graczy nie powinno być domyślnym zestawem, a co najwyżej takimi partyjkami od czasu do czasu, jak nie macie nic innego


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Martwa zima
PostNapisane: Pt, 28 lip 2017, 16:53 

Dołączył(a): N, 17 maja 2015, 19:26
Posty: 56
Krótkie pytanie:

Jeśli jestem w lokacji z jednym bandytą i zginę zabijając Zombie (przez ugryzienie), czy ono przechodzi na bandytę czy jednak nie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Martwa zima
PostNapisane: So, 29 lip 2017, 23:37 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr, 19 lis 2014, 11:54
Posty: 142
Lokalizacja: Ostróda/Kraków
DarkDay napisał(a):
Krótkie pytanie:

Jeśli jestem w lokacji z jednym bandytą i zginę zabijając Zombie (przez ugryzienie), czy ono przechodzi na bandytę czy jednak nie?


Jeśli w wyniku opanowania lokacji przez zombie albo ugryzienia zostaną tam tylko bandyci, wynoszą się. Z polskiej instrukcji to za bardzo nie wynika, bo wspomniano tylko opanowaniu lokacji przez zombie, ale takie coś zamieszczono na stronie wydawcy:
Each bandit at a location will attract zombies, just as if one of your own survivors were there. In the event of an overrun or bite, your survivors will die first, but if there are only bandits left, they’ll leave.


osa1908 napisał(a):
sorry za post pod postem pytanie do celow glownych danina.zwyciestwo : pod ta karta znajduja sie conajmniej 2 karty z kazdej lokacji.moje pytanie jest nastepujace jak odkladam te karty bedac postacia w kolonii czy bedac obojetnie w jakiel lokacji? i ile tych kart moge odłożyć w swojej turze?



Niby już na to pytanie odpowiedziano, ale zrozumiałam odpowiedź inaczej niż to wynika z tej karty, więc wolę dołożyć swoją interpretację :) Generalnie kart można dołożyć ile się chce jednocześnie, ale warunkiem koniecznym jest powrót z lokacji do kolonii. My graliśmy w ten sposób, że wyruszenie w drogę do kolonii wystarczało, nawet jeżeli daną postać zabito. Z poprzedniej odpowiedzi mogłoby wynikać, że karty można dołożyć z każdej lokacji praktycznie zawsze.
Zastrzegam, że odpowiedź dotyczy Długiej Nocy. Być może w


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Martwa zima
PostNapisane: Wt, 12 gru 2017, 01:34 
Użytkownik wspierający

Dołączył(a): Wt, 17 sty 2012, 18:45
Posty: 160
Tomson napisał(a):
Mam pytanie odnośnie zdolności postaci wymagających użycia kości. Podam przykład chemika. Jego zdolność pozwala podczas ataku użyć karty lekarstwa aby zabić 3 zombie zamiast 1. Odpalenie zdolności wymaga użycia kości 1+. Czy chcąc skorzystać z tej umiejętności muszę najpierw wydać kość na atak (bodajże 4+) i później kolejną na odpalenie zdolności, czyli w sumie 2 kości, czy też wystarczy wydać kość 1+?


Atak z tą umiejętnością wymaga zużycia 2 kości akcji (1 za zdolnosc postaci i 1 za atak). Jest to opisane w oficjalnej erracie:
https://boardgamegeek.com/filepage/1136 ... al-faq-v11
Więc odpowiedź którą ktoś Ci udzielił wcześniej jest błedna.

A ja mam pytanie odnośnie użycia zapalniczki w koloni. Czy muszę zabić 4 zombi w tylko jednym wejściu czy mogę wybrać z kilku wejść?

Swoją drogą to dziwne że chyba najsilniejszą bronią w grze jest ... zapalniczka, a nie np. shotgun.
Mogli by zrobić że przynajmniej trzeba rzucić kością ryzyka, bo tak jest chyba za silna w porównaniu do innych broni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Martwa zima
PostNapisane: Pt, 12 sty 2018, 19:42 

Dołączył(a): Pt, 12 sty 2018, 19:36
Posty: 2
Czesc, kilka pytan od nowicjusza ;)

1. Czy używanie "Światła Galadrieli" wymaga wydania kostki akcji?
2. Czy zdolność "Emmy Hon" jest opłacana kostką akcji?
3. Czy "Dron" z Raxoon jest opłacany kostką?
4. Co to jest "1+" na karcie usprawnienia "Wieży obserwacyjnej" i czy uzywajac jej trzeba wydac kostke?
5. Czy zdolnosc "Kevin'a Jacksona" wymaga wydania kostki akcji?
6. Czy jeśli podczas tury, dołoży się kostki do szyfru Raxoon i gracze zagłosują na "kciuk w dół", to wychodzi "duży" zombie?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 304 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL