Martwa zima - pytania i wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
kwiatosz
Posty: 7874
Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
Lokalizacja: Romford/Londyn
Has thanked: 132 times
Been thanked: 416 times
Kontakt:

Re: Martwa zima

Post autor: kwiatosz »

Jak najbardziej gracz bierze udział w głosowaniu na wyrzucenie siebie z kolonii. Co więcej - czasami będzie za, bo na przykład jest zdrajcą i już wie, że nie ma szans zrealizować swojego aktualnego celu.
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b

ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
kamilpr
Posty: 374
Rejestracja: 05 maja 2015, 19:48
Has thanked: 25 times
Been thanked: 14 times

Re: Martwa zima

Post autor: kamilpr »

mam 2 pytania

1. Co się dzieje gdy zginą graczowi wszystkie postacie ?

2. Czy osoba, która skończyła kolejke może dołożyć np. narzędzi do tej zbiórki podczas tury innego gracza ? Chodzi mi o tą zbiórke z karty ktora jest wykladana jako 1 czynnosc podczas rundy, nie pamietam nazwy.
Matti_C
Posty: 346
Rejestracja: 03 cze 2013, 10:24
Lokalizacja: Włocławek
Has thanked: 1 time
Been thanked: 11 times

Re: Martwa zima

Post autor: Matti_C »

kamilpr pisze:1. Co się dzieje gdy zginą graczowi wszystkie postacie ?
Odrzuca wszystkie karty z ręki i dostaje jedną nową postać do kolonii (a jak jest wygnany to w dowolne miejsce poza kolonią) i kontynuuje grę.
kamilpr pisze:2. Czy osoba, która skończyła kolejke może dołożyć np. narzędzi do tej zbiórki podczas tury innego gracza ? Chodzi mi o tą zbiórke z karty ktora jest wykladana jako 1 czynnosc podczas rundy, nie pamietam nazwy.
O dokładaniu lepiej pamiętać w swojej tyurze, bo potem NIE MOŻNA. Jest jeden legalny trik na ominięcie tego : można przekazać narzędzie graczowi którego tura jest o ile o nie poprosi. Musi to być narzędzie ekwipowane na postać czyli ze śmieciami, megafonem , kłódką itp to nie przejdzie. Gracz musi natychmiast użyć zarządany przedmiot a w tym przypadku musi go zaekwipować. Jeśli nie jest zdrajcą ani nie rozmyślił się z innego powodu ON może to odłączyć od postaci i dodać do kart odrzuconych na zapobieganie zagrożeniu.
kamilpr
Posty: 374
Rejestracja: 05 maja 2015, 19:48
Has thanked: 25 times
Been thanked: 14 times

Re: Martwa zima

Post autor: kamilpr »

Ok bo wtedy jak powiedzmy graja 3 osoby. 1 i 2 nic nie da to wiadomo ze ostatni już musi chyba, że jest zdrajcą.
Awatar użytkownika
Yavi
Posty: 3186
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 24 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Martwa zima

Post autor: Yavi »

kamilpr pisze:Ok bo wtedy jak powiedzmy graja 3 osoby. 1 i 2 nic nie da to wiadomo ze ostatni już musi chyba, że jest zdrajcą.
Nie zawsze, bo może po prostu nie mieć odpowiednich kart żeby dołożyć za siebie i dwie poprzednie osoby ;).
W Martwej Zimie akurat bardzo wiele zależy od umiejętności blefowania - czasami można wcisnąć towarzyszom, że zabicie jednego z nich to działanie na rzecz dobra naszej małej osady ;).
Pynio
Posty: 860
Rejestracja: 14 sty 2013, 14:16
Has thanked: 122 times
Been thanked: 112 times

Re: Martwa zima

Post autor: Pynio »

Tak mnie naszły pytania, bo jutro gramy, a złapałem się za ten wątek ponownie:

1. Jak to jest w sumie z tym końcem gry. W instrukcji stoi: "Tylko gracz, który wykona swoje tajne zadanie nim gra dobiegnie końca - wygra". Ostatnio wygnaliśmy kogoś z kolonii, udało mu się zrealizować swój cel i natychmiast skończyliśmy. Niżej w instrukcji (i tutaj w temacie) jest info, że gra kończy się inaczej ( w instrukcji stoi, że może skończyć się na kilka sposobów):
a. morale 0
b. rundy 0
c. zadanie główne zrobione.

To jak to jest. Trzeba dograć te rundy patrząc na morale i cel główny? Jak wygnaniec ma np. że musi zgromadzić 5 leków i w między czasie gdzieś je zużyje, a miał już cel wykonany to co?

2. Odnośnie odmrożenia - w instrukcji jest - na początku KAŻDEJ TWOJEJ tury dodaj ranę. Nie dodaje się zatem na początku rundy, jest to zasadnicza różnica, bo w między czasie ktoś może np umiejętnością uleczyć kogos w lokalizacji.

3. Czy grał ktoś na np dwie karty zdrajców? Działa to?
Awatar użytkownika
Yavi
Posty: 3186
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 24 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Martwa zima

Post autor: Yavi »

1. Jak to jest w sumie z tym końcem gry. W instrukcji stoi: "Tylko gracz, który wykona swoje tajne zadanie nim gra dobiegnie końca - wygra". Ostatnio wygnaliśmy kogoś z kolonii, udało mu się zrealizować swój cel i natychmiast skończyliśmy. Niżej w instrukcji (i tutaj w temacie) jest info, że gra kończy się inaczej ( w instrukcji stoi, że może skończyć się na kilka sposobów):
a. morale 0
b. rundy 0
c. zadanie główne zrobione.
To jak to jest. Trzeba dograć te rundy patrząc na morale i cel główny? Jak wygnaniec ma np. że musi zgromadzić 5 leków i w między czasie gdzieś je zużyje, a miał już cel wykonany to co?
Gdy następuje koniec gry sprawdza się cele osobiste graczy. Koniec następuje, tak jak napisałeś, w sytuacjach a, b, c. Czyli te 5 leków trzeba mieć w momencie końca gry - jeśli się je zużyje, cel jest niewykonany.

2. Odnośnie odmrożenia - w instrukcji jest - na początku KAŻDEJ TWOJEJ tury dodaj ranę. Nie dodaje się zatem na początku rundy, jest to zasadnicza różnica, bo w między czasie ktoś może np umiejętnością uleczyć kogos w lokalizacji.
Na to wygląda :).
3. Czy grał ktoś na np dwie karty zdrajców? Działa to?
Chyba się nie sprawdzi, bo kolonia będzie miała niemal niemożliwe zadanie, szczególnie z kryzysami. Ale nie testowałem, może da się tak grać :).
kamilpr
Posty: 374
Rejestracja: 05 maja 2015, 19:48
Has thanked: 25 times
Been thanked: 14 times

Re: Martwa zima

Post autor: kamilpr »

Zagralem w Zime 3 gry i nasuneły mi sie pytania :

1. Czy zebrane karty w lokacjach ida pod postać którą się je przeszykało czy po prostu na ręke ?
2. Czy zebrana karte mozna od razu użyc?
3. Czy stos odpadów można liczyć w trakcie gry czy dopiero na koniec wszystkich tur ?
4. Czy karty wyposażenia są przypisane do konkretnej postaci ktora je odkryła i czy kładziemy je odkryte czy zakryte ?
5. Czy gdy nie ma ocalałych w kolonii a zombi sa dodawane ponad miejsca zabija się darmozjady ?
6. Co się dzieje gdy w lokalizcji poza kolonią jest pełne miejsce zombii, a dodawane są zombii za robienie hałasu ?
Awatar użytkownika
Yavi
Posty: 3186
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 24 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Martwa zima

Post autor: Yavi »

kamilpr pisze:Zagralem w Zime 3 gry i nasuneły mi sie pytania :

1. Czy zebrane karty w lokacjach ida pod postać którą się je przeszykało czy po prostu na ręke ?
2. Czy zebrana karte mozna od razu użyc?
3. Czy stos odpadów można liczyć w trakcie gry czy dopiero na koniec wszystkich tur ?
4. Czy karty wyposażenia są przypisane do konkretnej postaci ktora je odkryła i czy kładziemy je odkryte czy zakryte ?
5. Czy gdy nie ma ocalałych w kolonii a zombi sa dodawane ponad miejsca zabija się darmozjady ?
6. Co się dzieje gdy w lokalizcji poza kolonią jest pełne miejsce zombii, a dodawane są zombii za robienie hałasu ?
1. Na rękę.
2. Tak.
3. Tak, można w czasie gry (a nawet trzeba ;)).
4. Kładziemy odkryte, zagrywamy z ręki, więc nie są przypisane do konkretnej postaci. Dopiero gdy damy przedmiot konkretnej postaci jest on przypisany - można go przekazać komuś innemu jako akcję.
5. Tak. I za nich też traci się morale.
6. Jeśli lokacja jest już pełna, a nie ma w niej ocalałych - nic się nie dzieje. Można odrzucić żeton hałasu nawet bez rzutu kostką. Jeśli w takiej lokacji jest ocalały ginie (jeśli kilku, ginie ten z najniższymi wpływami).
kamilpr
Posty: 374
Rejestracja: 05 maja 2015, 19:48
Has thanked: 25 times
Been thanked: 14 times

Re: Martwa zima

Post autor: kamilpr »

1. Do postaci mozemy przypisac tylko karte która ma napis WYPOSAŻENIA zamiast napisu STOS ODPADÓW tak ?
2. Czy gdy przypiszemy do postaci karte wyposażenia mozemy ją potem rzucic do zbiórki kart kryzysu ?
3. Gdy postać ginie tracimy jej wyposażenie tak ?
4. Czy karty autsajderów gdy je używamy trafiaja na stos śmieci ? Maja napis "Wydarzenie"
5. Czy karty do zbiórki kryzysu trafiaja potem do smieci czy po prostu usuwamy je z gry ?
Awatar użytkownika
Dexterus
Posty: 369
Rejestracja: 26 paź 2014, 20:41
Lokalizacja: Wrocław

Re: Martwa zima

Post autor: Dexterus »

1. Na logikę, tak.
2. Możemy, choć tak naprawdę tyczy się to tylko narzędzi (póki co nie ma jeszcze kryzysów na broń)
3. To zależy gdzie to się wydarzyło. Jeśli w kolonii, wraca nam na rękę. Jeśli w innej lokacji, zostaje wtasowane do "lokalnego" stosu kart.
4. Są to unikalne karty, po ich zagraniu trafiają do pudła.
5. Usuwamy je z gry, tak jak sprzątnięte karty śmieci.
Awatar użytkownika
FortArt
Posty: 2334
Rejestracja: 28 lis 2010, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 45 times
Been thanked: 23 times
Kontakt:

Re: Martwa zima

Post autor: FortArt »

Ukryty cel jaki mi się trafił to największa liczba ocalałych (nie pamiętam dokładnego sformułowania). A co w przypadku remisu? Tzn. gdy ktoś jeszcze ma tę samą liczbę ocalałych?

Epicko doprowadziłem do wyrzucenia z kolonii (i gry bo tak stanowił scenariusz) gracza z większą liczbą ocalałych, ale zremisowałem z kimś innym w liczbie ocalałych i mnie tu mówią, że nie wygrałem jednak :(
Tak, to prawda, że w planszówkach najważniejszy jest klimat - klimat planszy, pionków, żetonów, kart i kostek.
kamilpr
Posty: 374
Rejestracja: 05 maja 2015, 19:48
Has thanked: 25 times
Been thanked: 14 times

Re: Martwa zima

Post autor: kamilpr »

Może ktoś wytłumaczyć karte:

"Na poczatku fazy kalonii jeden z graczy może położyc 1 karte paliwa pod tą kartą celu. Jeśli na tym etapie karta paliwa nie została położona gra się kończy się, a wam się nie udało się zrealizować głownego celu. Jeśli w 10 rundzie podczas sprawdzania celu głownego, pod kartą znajduje się 10 kart paliwa to cel główny zostaje wykonany."

I pytania:
Czy w kazdej rundzie tylko 1 gracz moze położyc kartę?
Czy karte kładzie odkryta czy zakryta?
Jesli tylko jeden gracz moze położyc to który ?
Wiadomo ze jak jest zdrajca to moze połozyc inna karte i jest cel nie bedzie wykonany bo skoro ma byc 10 kart na 10 rund to w kazdej musi byc rzucona prawidłowo.

Dobrze to rozumiem ?
Awatar użytkownika
Yavi
Posty: 3186
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 24 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Martwa zima

Post autor: Yavi »

Czy w kazdej rundzie tylko 1 gracz moze położyc kartę?
Czy karte kładzie odkryta czy zakryta?
Jesli tylko jeden gracz moze położyc to który ?
Wiadomo ze jak jest zdrajca to moze połozyc inna karte i jest cel nie bedzie wykonany bo skoro ma byc 10 kart na 10 rund to w kazdej musi byc rzucona prawidłowo.

Dobrze to rozumiem ?
W skrócie chodzi o to, że co turę trzeba tam położyć paliwo, albo przegra się grę.
Kartę kładzie się odkrytą, może to być tylko karta paliwa.
Kładzenie więcej niż 1 karty pod celem jest bez sensu - na koniec musi ich być 10, więc wychodzi karta na rundę. Nie możecie pominąć żadnej rundy, bo przegracie.
kamilpr
Posty: 374
Rejestracja: 05 maja 2015, 19:48
Has thanked: 25 times
Been thanked: 14 times

Re: Martwa zima

Post autor: kamilpr »

I nie ma znaczenia ktora osoba to rzuci tak?
Awatar użytkownika
Yavi
Posty: 3186
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 24 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Martwa zima

Post autor: Yavi »

kamilpr pisze:I nie ma znaczenia ktora osoba to rzuci tak?
Nie, chodzi tylko o to, żeby ktoś położył tam paliwo :).
maxtoon
Posty: 20
Rejestracja: 30 cze 2012, 12:35
Been thanked: 5 times

Re: Martwa zima

Post autor: maxtoon »

Przeczytałem cały temat i nie znalazłem odpowiedzi. Sytuacja wydaje się intuicyjna, ale nie znalazłem też tego nigdzie w instrukcji. Jeśli wygnamy jakiegoś gracza jego postacie usuwane są do innych lokacji poza kolonię, ALE czy mogą wrócić do kolonii potem? Wydaje mi się to nielogiczne, ale nie widzę nigdzie zakazu w zasadach.
Awatar użytkownika
Yavi
Posty: 3186
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 24 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Martwa zima

Post autor: Yavi »

maxtoon pisze:Przeczytałem cały temat i nie znalazłem odpowiedzi. Sytuacja wydaje się intuicyjna, ale nie znalazłem też tego nigdzie w instrukcji. Jeśli wygnamy jakiegoś gracza jego postacie usuwane są do innych lokacji poza kolonię, ALE czy mogą wrócić do kolonii potem? Wydaje mi się to nielogiczne, ale nie widzę nigdzie zakazu w zasadach.
Nie mogą wrócić, zabrakło tego w instrukcji, jest chyba w FAQ. Jeśli w momencie wygnania nie ma wolnych miejsc w lokacjach poza kolonią, to wygnany gracz przenosi do koloni niewygnanych ocalałych, żeby zrobić sobie miejsce poza kolonią (nie rzucając kością).
Adar
Posty: 242
Rejestracja: 05 sty 2015, 12:03
Lokalizacja: Wałcz

Re: Martwa zima

Post autor: Adar »

FortArt pisze:Ukryty cel jaki mi się trafił to największa liczba ocalałych (nie pamiętam dokładnego sformułowania). A co w przypadku remisu? Tzn. gdy ktoś jeszcze ma tę samą liczbę ocalałych?

Epicko doprowadziłem do wyrzucenia z kolonii (i gry bo tak stanowił scenariusz) gracza z większą liczbą ocalałych, ale zremisowałem z kimś innym w liczbie ocalałych i mnie tu mówią, że nie wygrałem jednak :(

Wydaje mi się, że intencją projektanta było, że musisz mieć więcej niż inni. Być może angielska wersja rozwieje wątpliwości, czasem tłumaczenia nie są dokładne.
Na logikę jednak patrząc, to wygrałeś, bo największa liczba ocalałych to np. 5, a że ty miałeś 5 razem z kimś, to nie ma znaczenia. Ciekawy przypadek :)
Awatar użytkownika
siekan
Posty: 425
Rejestracja: 28 gru 2014, 09:47
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 4 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Re: Martwa zima

Post autor: siekan »

U mnie największe wątpliwości budzą przedmioty. Może omówię to na przykładzie.
Mam w grupie Davida, Johna i Marie (losowo wybrane imiona) i na ręce startowej paliwo, żywność i lek. Każda z osób jest w inne lokalizacji. Czy zatem:

a) używając np paliwa z ręki startowej mogę dowolnie wybrać postać która go użyje? Z punktu widzenia mechaniki logiczne ale z logiki niekoniecznie (mam jedno paliwo ale każda z postaci go trzyma? Niczym Bóg Ojciec w trzech wcieleniach ;p)

Przykład dalszy. David jest na stacji paliw. Pozostałe postacie w kolonii. Losuję paliwo. I teraz tak:

b) każda z postaci może użyć pierwszych trzech przedmiotów startowych tj paliwa, żywności i leku ale TYLKO David może użyć dodatkowego paliwa znalezionego na stacji paliw czy David niejako "wrzuca" to paliwo do ogólnej puli i każdy może to wykorzystać? Druga opcja byłaby trochę nielogiczna. Z kolei przy pierwszej opcji może się zdarzyć tak, że po wyczerpaniu przedmiotów startowych a mając np 6 postaci, będę miał 6 osobnych kupek przedmiotów dla każdej i w końcu się pogubię.


I kolejny przykład. David idzie na posterunek i znajduje strzelbę Tikka T3.

c) czy wykłada ją przed sobą celem oznaczenia że w tym momencie jej używa?
d) czy może OD RAZU wyposażyć w nią np Johna który znajduje się np w szkole? Jeżeli tak to ok ale to kompletnie nielogiczne by było.


W kolejnej turze znajduje na posterunku strzelbę FN SLP

e) czy wykłada ją przed sobą i zastępuje poprzednią broń czy też obie bronie są wystawione?
f) jeżeli zastępuje poprzednią broń to ta poprzednia jest usuwana z gry czy wraca na ręke? Jeżeli wróci na rękę to może z niej od razu skorzystać np John który znajduje się w szkole? Jeżeli tak to kompletnie nielogiczne
g) jeżeli obie bronie są wystawione to czy można wybrać którą się atakuje czy też ich umiejętności się kumulują?


Następnie David chce wykorzystać umiejętność przyciągania Zombie ale na posterunku znajduje się tylko jedno wolne miejsce.

h) przyciąga dwóch Zombie i jeden ginie / zjada Davida czy przyciąga tylko jednego czy też nie może w ogóle wykonać akcji?

Akcja żądanie. David jest na posterunku, żąda od Gracza2 przedmiotu broni, np Colt 1911. Gracz 2 znajduje się wszystkimi postaciami w kolonii, nie ma nikogo w posterunku.

i) czy Gracz2 może dać Davidowi broń nawet jeżeli NIE ZNAJDUJE z nim w lokalizacji a jeżeli może to David może od razu ją przed siebie wyłożyć i z niej korzystać? Jeżeli tak to ok, ale to kompletnie nielogiczne :) Zombie atakują kolonię, drugi gość jest na posterunku a tu co? Goście przerzucają broń nad stadem Zombie i dorzucają broń gościowi na posterunek oddalony o kilka kilometrów? :D
Awatar użytkownika
Yavi
Posty: 3186
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 24 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Martwa zima

Post autor: Yavi »

a) używając np paliwa z ręki startowej mogę dowolnie wybrać postać która go użyje? Z punktu widzenia mechaniki logiczne ale z logiki niekoniecznie (mam jedno paliwo ale każda z postaci go trzyma? Niczym Bóg Ojciec w trzech wcieleniach ;p)
Tak, wybierasz dowolnie.
Przykład dalszy. David jest na stacji paliw. Pozostałe postacie w kolonii. Losuję paliwo. I teraz tak:

b) każda z postaci może użyć pierwszych trzech przedmiotów startowych tj paliwa, żywności i leku ale TYLKO David może użyć dodatkowego paliwa znalezionego na stacji paliw czy David niejako "wrzuca" to paliwo do ogólnej puli i każdy może to wykorzystać? Druga opcja byłaby trochę nielogiczna. Z kolei przy pierwszej opcji może się zdarzyć tak, że po wyczerpaniu przedmiotów startowych a mając np 6 postaci, będę miał 6 osobnych kupek przedmiotów dla każdej i w końcu się pogubię.
David jest dobrym chłopakiem i wrzuca wszystko do puli Twojej grupy. Każdy może użyć znalezionego paliwa.
I kolejny przykład. David idzie na posterunek i znajduje strzelbę Tikka T3.

c) czy wykłada ją przed sobą celem oznaczenia że w tym momencie jej używa?
d) czy może OD RAZU wyposażyć w nią np Johna który znajduje się np w szkole? Jeżeli tak to ok ale to kompletnie nielogiczne by było.
Może ją wyłożyć przed dowolną swoją postacią lub zatrzymać na ręku.
W kolejnej turze znajduje na posterunku strzelbę FN SLP

e) czy wykłada ją przed sobą i zastępuje poprzednią broń czy też obie bronie są wystawione?
f) jeżeli zastępuje poprzednią broń to ta poprzednia jest usuwana z gry czy wraca na ręke? Jeżeli wróci na rękę to może z niej od razu skorzystać np John który znajduje się w szkole? Jeżeli tak to kompletnie nielogiczne
g) jeżeli obie bronie są wystawione to czy można wybrać którą się atakuje czy też ich umiejętności się kumulują?
Następnie David chce wykorzystać umiejętność przyciągania Zombie ale na posterunku znajduje się tylko jedno wolne miejsce.
Odpowiedź g, można zatrzymać obie i wybrać, której się używa. Jeśli Cię stać, możesz użyć wszystkich. Działania niektórych przedmiotów można łączyć np.:
Shotgun + Switchblade - Attack with any die. Kill 2 Zombies. Add a noise if possible.
Mike Cho + Baseball bat - Kill 2 with no exposure.
Następnie David chce wykorzystać umiejętność przyciągania Zombie ale na posterunku znajduje się tylko jedno wolne miejsce.
h) przyciąga dwóch Zombie i jeden ginie / zjada Davida czy przyciąga tylko jednego czy też nie może w ogóle wykonać akcji?
Przyciąga jednego. Zombie z akcji przyciągania nie zjadają barykad i nie powodują przepełnienia lokacji. Można je przyciągnąć tylko tam, gdzie są dla nich wolne miejsca.
Akcja żądanie. David jest na posterunku, żąda od Gracza2 przedmiotu broni, np Colt 1911. Gracz 2 znajduje się wszystkimi postaciami w kolonii, nie ma nikogo w posterunku.

i) czy Gracz2 może dać Davidowi broń nawet jeżeli NIE ZNAJDUJE z nim w lokalizacji a jeżeli może to David może od razu ją przed siebie wyłożyć i z niej korzystać? Jeżeli tak to ok, ale to kompletnie nielogiczne :) Zombie atakują kolonię, drugi gość jest na posterunku a tu co? Goście przerzucają broń nad stadem Zombie i dorzucają broń gościowi na posterunek oddalony o kilka kilometrów? :D
W żądaniu można przekazać kartę z ręki, więc Twój przykład jest zgodny z zasadami. Gdyby broń była wyposażona przez jakąś postać, wtedy mogłaby zostać oddana tylko akcją przekazania. W takim wypadku (przekazanie) postacie muszą być w tej samej lokalizacji.
Awatar użytkownika
siekan
Posty: 425
Rejestracja: 28 gru 2014, 09:47
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 4 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Re: Martwa zima

Post autor: siekan »

Dzięki wielkie za odpowiedzi. Tak też myślałem, że jest tak jak piszesz i z punktu widzenia mechaniki jest to całkiem sensowne, natomiast z punktu widzenia logiki już tak sobie :twisted:

("Ej Ty, Stary, dawaj nam szybko tego mopa co znalazłeś przed chwilą w bibliotece! Twoją bibliotekę atakuje kilku Zombie, nas w kolonii też kilku atakuje ale może jakoś rzucisz te 1000 metrów! Zaraz, chwila, nie mamy krótkofalówki a się słyszymy!")

("Kate, przed chwilą znalazłem Colta na posterunku. Mógłbym go użyć ale wtedy już Ci go nie dam, poza tym nie mogę się stąd ruszyć bo mogą mnie ugryźć. Mam pomysł! Po prostu sam nie będę go używał więc będę mógł Ci go dać bez obaw że zje mnie Zombie a następnie szybko wrócić bez żadnych obaw na posterunek. Fajna sztuczka, nie Kate?")
Awatar użytkownika
kwiatosz
Posty: 7874
Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
Lokalizacja: Romford/Londyn
Has thanked: 132 times
Been thanked: 416 times
Kontakt:

Re: Martwa zima

Post autor: kwiatosz »

Hej, Kate, ja tu grzebie w szafkach, ale zostawilem ci pistolet w bazie, sprawdz temat - ja bym powiedzial, ze sa to po prostu jakies przedmioty I nie znajdujesz colta tylko "cos". A to cos jest zywe albo martwe dopiero po wyekwipowaniu przez postac ;)
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b

ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
bobi
Posty: 4
Rejestracja: 07 sty 2014, 01:41

Re: Martwa zima

Post autor: bobi »

Witam, po rozegraniu kilku gier, największy problem mam ze znacznikiem głodu. Instrukcja na ten temat jest bardzo uboga.

Faza karmienia ma priorytet, zatem najpierw rozstrzygane są kwestie żywieniowe, załóżmy że po akcji wyżywienia wszystkich, pozostaje wciąż 5 porcji jedzenia. Następnie trigeruje się karta kryzysu która wymaga dołożenia jednego znacznika głodu (który wg. hierarchii rozpatrywany jest dopiero przy następnej fazie karmienia) oraz utratę jednego punktu morali. Instrukcja w tej kwestii jest bezlitosna, następuje kolejna tura, faza karmienia, w magazynie znajduje się odpowiednia ilość by wykarmić wszystkich, jednak znacznik głodu sprawia, że mimo iż jedzenie jest dostępne, morale muszą zostać odjęte, nie ma żadnej informacji co dzieje się ze znacznikiem głodu po odjęciu morali, wydaje się że nie istnieje mechanika która pozwala pozbyć się niechcianej puszki. Co często w początkowej fazie gry (druga/trzecia tura) potrafi od razu przekreślić szanse na spełnienie celu kolonii. Mam nadzieję, że jest to moja błędna interpretacja i ktoś z Was mnie wyprowadzi z błędu. Co ciekawe, samych znaczników głodu jest całkiem sporo w pudełku, co już daje mi jakąś nadzieje.
Awatar użytkownika
Yavi
Posty: 3186
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 24 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Martwa zima

Post autor: Yavi »

bobi pisze:Witam, po rozegraniu kilku gier, największy problem mam ze znacznikiem głodu. Instrukcja na ten temat jest bardzo uboga.

Faza karmienia ma priorytet, zatem najpierw rozstrzygane są kwestie żywieniowe, załóżmy że po akcji wyżywienia wszystkich, pozostaje wciąż 5 porcji jedzenia. Następnie trigeruje się karta kryzysu która wymaga dołożenia jednego znacznika głodu (który wg. hierarchii rozpatrywany jest dopiero przy następnej fazie karmienia) oraz utratę jednego punktu morali. Instrukcja w tej kwestii jest bezlitosna, następuje kolejna tura, faza karmienia, w magazynie znajduje się odpowiednia ilość by wykarmić wszystkich, jednak znacznik głodu sprawia, że mimo iż jedzenie jest dostępne, morale muszą zostać odjęte, nie ma żadnej informacji co dzieje się ze znacznikiem głodu po odjęciu morali, wydaje się że nie istnieje mechanika która pozwala pozbyć się niechcianej puszki. Co często w początkowej fazie gry (druga/trzecia tura) potrafi od razu przekreślić szanse na spełnienie celu kolonii. Mam nadzieję, że jest to moja błędna interpretacja i ktoś z Was mnie wyprowadzi z błędu. Co ciekawe, samych znaczników głodu jest całkiem sporo w pudełku, co już daje mi jakąś nadzieje.
Złe wieści - znaczników głodu nie da się usuwać. Zostają do końca gry i powodują utraty morale.
ODPOWIEDZ