Martwa zima - pytania i wątpliwości

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
Kiler
Posty: 121
Rejestracja: 07 sie 2010, 18:26
Lokalizacja: Starachowice/Warszawa/Wałcz/Piła/Stargard
Has thanked: 4 times
Been thanked: 24 times

Re: Martwa zima

Post autor: Kiler »

KonradT pisze: Chociażby przy przeszukiwaniu (s. 9) jest napisane, że karty bierzemy na rękę. Nigdzie w instrukcji nie jest wspomniana możliwość zaglądania innym graczom do kart na ręce (pomijając sprzeczność grania w otwarte karty z elementem zdrajcy i celów prywatnych).
Mnie osobiście nie chodzi o zaglądnie innym na rękę tylko czy mam możliwość pokazywania własnych kart innym kiedy mi się podoba. Niektóre gry nie zezwalają na ujawnianie tego co mam na ręce tu takiego zapisu nie ma.
Yavi pisze:Może odpowiedź jednego z autorów gry rozwiąże problem - https://boardgamegeek.com/article/16222908#16222908
Karty na ręku są ukryte.
2. Akcja "Żądanie" - "gracz może zażądać jednej lub wielu kart przedmiotów od innych graczy" (Żądanie s.11)
- żądając przedmiotu mam podać rodzaj przedmiotu czy konkretną nazwę karty jaką chcę?
Na ogół gramy, że podaje się kartę przedmiotu - w końcu trzeba tego od razu użyć ;)
No i tu mamy dopiero konkretną wiążącą odpowiedź ale wbrew temu co pisze autor w instrukcji tego nie widzę ; )
Spoiler:
Awatar użytkownika
espresso
Posty: 1557
Rejestracja: 22 lut 2010, 12:00
Lokalizacja: poznań
Has thanked: 40 times
Been thanked: 102 times

Re: Martwa zima

Post autor: espresso »

Yavi - dzięki za link do FAQ, w którym jest też odpowiedź na to pytanie:
Tomson pisze:Mam pytanie odnośnie zdolności postaci wymagających użycia kości. Podam przykład chemika. Jego zdolność pozwala podczas ataku użyć karty lekarstwa aby zabić 3 zombie zamiast 1. Odpalenie zdolności wymaga użycia kości 1+. Czy chcąc skorzystać z tej umiejętności muszę najpierw wydać kość na atak (bodajże 4+) i później kolejną na odpalenie zdolności, czyli w sumie 2 kości, czy też wystarczy wydać kość 1+?
2 kości
1.3.1 How many dice do I spend to use Edwards ability?
2 dice. 1 for performing an attack, and 1 for activating his ability.
Awatar użytkownika
kwiatosz
Posty: 7875
Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
Lokalizacja: Romford/Londyn
Has thanked: 132 times
Been thanked: 416 times
Kontakt:

Re: Martwa zima

Post autor: kwiatosz »

Hmm, to mam nadzieje, ze Edward jest wyjatkiem od zasady, a nie zasada - bo to by znaczylo, ze gralem w ulatwiona wersje...
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b

ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
Awatar użytkownika
Yavi
Posty: 3186
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 24 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Martwa zima

Post autor: Yavi »

kwiatosz pisze:Hmm, to mam nadzieje, ze Edward jest wyjatkiem od zasady, a nie zasada - bo to by znaczylo, ze gralem w ulatwiona wersje...
Pamiętajcie też, że w grze można łączyć działania różnych przedmiotów.
Gdzieś na BGG widziałem przykład użycia karty Scyzoryk razem z chemikiem, dzięki czemu można użyć dwóch dowolnych kości.
Shotgun + Switchblade - Attack with any die. Kill 2 Zombies. Add a noise if possible.

Mike Cho + Baseball bat - Kill 2 with no exposure.
https://boardgamegeek.com/thread/121554 ... -instead-1


e:
Skoro to wątek z zasadami, to jeszcze jedna rzecz, która umknęła mi początkowo w instrukcji - do zagrożenia można dorzucać też przedmioty, w które ocalali są wyposażeni.
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5593
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 772 times
Been thanked: 1205 times
Kontakt:

Re: Martwa zima

Post autor: mat_eyo »

Czyli kombos np. Szeryf + Colt (zabij 2 zombie bez rzutu czerwoną kostką) jest dozwolony?

Dodatkowo myślałem o małym home rule dotyczącym broni. Dziwne jest, że broń pozwala kosić zombie, a jest bezużyteczna w walce z ocalałymi. Zastanawiam się czy nie wprowadzić zasady "raz na rundę podczas ataku na ocalałego można zmniejszyć wynik rzutu kością o 1 jeśli atakujący posiada wyekwipowaną broń" ewentualnie pozwolić odjąć jedno oczko przy ataku za odrzucenie wyekwipowanej broni u atakującego. Co myślicie?
Awatar użytkownika
Yavi
Posty: 3186
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 24 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Martwa zima

Post autor: Yavi »

[quote="mat_eyo"]Czyli kombos np. Szeryf + Colt (zabij 2 zombie bez rzutu czerwoną kostką) jest dozwolony?
Jeśli zdolność szeryfa to atak (a nie sama zdolność, jak np. u żołnierza), to chyba można :)
Awatar użytkownika
zawias
Posty: 228
Rejestracja: 08 gru 2013, 00:45
Has thanked: 4 times
Been thanked: 27 times
Kontakt:

Re: Martwa zima

Post autor: zawias »

Mam dwa pytania do zasad (być może oczywiste, ale wolę się upewnić).
1. Gdy dodajemy zombie do lokacji w fazie koloni, to dodajemy je tylko tam gdzie są ocaleni czy do każdej lokacji (nawet pustej) ? Podejrzewam, że tylko tam gdzie są ludzie, skoro rozstawia się je na tych samych zasadach co w koloni. Ale w instrukcji polskiej jest tak napisane, że można interpretować to dwojako :P

2. Na karcie kryzysu, w którym możemy dołączyć ninja do ekipy (nie pamiętam teraz jej nazwy). Gdzie stawiamy figurkę nowej postaci ninja ? W koloni czy na lokacji, w której się przyłączył ? (logicznie jest na lokacji, ale w instrukcji piszą, że dołączając nowego ocalałego, stawiamy go do koloni, jeśli nie ma miejsca, to karta kryzysu nie wprowadza nowego ocalałego). Druga sprawa w tym kryzysie, to że dołączając ninja otrzymujemy po 1 ranie. Czy rzucamy jeszcze dodatkowo czerwoną kością po usunięciu wszystkich zombie z lokacji ? (wydaje się że nie, ale instrukcja znów mówi inaczej w zasadach ogólnych).
Awatar użytkownika
Yavi
Posty: 3186
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 24 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Martwa zima

Post autor: Yavi »

zawias pisze:Mam dwa pytania do zasad (być może oczywiste, ale wolę się upewnić).
1. Gdy dodajemy zombie do lokacji w fazie koloni, to dodajemy je tylko tam gdzie są ocaleni czy do każdej lokacji (nawet pustej) ? Podejrzewam, że tylko tam gdzie są ludzie, skoro rozstawia się je na tych samych zasadach co w koloni. Ale w instrukcji polskiej jest tak napisane, że można interpretować to dwojako :P
Dodajemy zombie tam gdzie są ludzie lub znaczniki hałasu (przy rzucie 1-3). Gdyby dodawało się zombiaki wszędzie, to nie dałoby się np. zrealizować niektórych celów (jest karta rozdroży, która wymaga, by do celu głównego dodać, że w jakichś 3 lokacjach nie ma zombie) :).

zawias pisze:2. Na karcie kryzysu, w którym możemy dołączyć ninja do ekipy (nie pamiętam teraz jej nazwy). Gdzie stawiamy figurkę nowej postaci ninja ? W koloni czy na lokacji, w której się przyłączył ? (logicznie jest na lokacji, ale w instrukcji piszą, że dołączając nowego ocalałego, stawiamy go do koloni, jeśli nie ma miejsca, to karta kryzysu nie wprowadza nowego ocalałego). Druga sprawa w tym kryzysie, to że dołączając ninja otrzymujemy po 1 ranie. Czy rzucamy jeszcze dodatkowo kością po usunięciu wszystkich zombie z lokacji ? (wydaje się że nie, ale instrukcja znów mówi inaczej w zasadach ogólnych).
Nowi bohaterowie niewygnanych graczy zawsze lądują w kolonii. W przypadku wygnanych - poza kolonią.

Nie do końca rozumiem drugą część pytania, ale jeśli karta każe nam otrzymać ranę, do po prostu dostajemy znacznik rany.
Awatar użytkownika
zawias
Posty: 228
Rejestracja: 08 gru 2013, 00:45
Has thanked: 4 times
Been thanked: 27 times
Kontakt:

Re: Martwa zima

Post autor: zawias »

Dzięki za odpowiedź i wybacz, zastosowałem określenie karta kryzysu na kartę rozdroży, a to chyba błąd.
Jeśli chodzi o rany to tak, karta rozdroży każe przyznać po jednej ranie dla tego ocalałego w lokacji + dla nowego, który się przyłączył. Ale w instrukcji jest napisane, że jeśli zombie zostają zabici lub usunięci w jakikolwiek sposób (z karty rozdroży też), to gracz musi rzucić kością. W przypadku tej karty usuwane są wszystkie zombie z lokacji. (wydaje mi się że karta ma pierwszeństwo przed zasadą z instrukcji i nie trzeba rzucać kością, bo nie jest to tam napisane. Ale głowy nie dam, tylko że rzucanie by było przegięte) :P
Awatar użytkownika
Yavi
Posty: 3186
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 24 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Martwa zima

Post autor: Yavi »

zawias pisze:Dzięki za odpowiedź.
Jeśli chodzi o rany to tak, karta rozdroży każe przyznać po jednej ranie dla tego ocalałego w lokacji + dla nowego, który się przyłączył. Ale w instrukcji jest napisane, że jeśli zombie zostają zabici lub usunięci w jakikolwiek sposób (z karty rozdroży też), to gracz musi rzucić kością. W przypadku tej karty usuwane są wszystkie zombie z lokacji. (wydaje mi się że karta ma pierwszeństwo przed zasadą z instrukcji i nie trzeba rzucać kością, bo nie jest to tam napisane. Ale głowy nie dam, tylko że rzucanie by było przegięte) :P
Jeśli dobrze widzę, to instrukcja mówi, że kością rzuca się jeśli zombie ginie w skutek ataku lub "efektu karty". Chodzi tutaj o efekty kart ekwipunku, na przykład kij bejsbolowy, który pozwala w ramach ataku zabić 2 zombie (czyli wymaga rzucenia kością dwa razy, nie raz). Podobnie chyba jest z lampką do czytania, która pozwala zabić zombie. O ile na karcie ekwipunku nie napisano, by nie rzucać kością - rzuca się za każdego zabitego zombie.

e: Tak jak pisałem w poście niżej - już nie jestem taki pewny, podesłałem geekamila do twórcy gry w tej sprawie :)
Ostatnio zmieniony 22 cze 2015, 15:03 przez Yavi, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
zawias
Posty: 228
Rejestracja: 08 gru 2013, 00:45
Has thanked: 4 times
Been thanked: 27 times
Kontakt:

Re: Martwa zima

Post autor: zawias »

Yavi pisze:
zawias pisze:Dzięki za odpowiedź.
Jeśli chodzi o rany to tak, karta rozdroży każe przyznać po jednej ranie dla tego ocalałego w lokacji + dla nowego, który się przyłączył. Ale w instrukcji jest napisane, że jeśli zombie zostają zabici lub usunięci w jakikolwiek sposób (z karty rozdroży też), to gracz musi rzucić kością. W przypadku tej karty usuwane są wszystkie zombie z lokacji. (wydaje mi się że karta ma pierwszeństwo przed zasadą z instrukcji i nie trzeba rzucać kością, bo nie jest to tam napisane. Ale głowy nie dam, tylko że rzucanie by było przegięte) :P
Jeśli dobrze widzę, to instrukcja mówi, że kością rzuca się jeśli zombie ginie w skutek ataku lub "efektu karty". Chodzi tutaj o efekty kart ekwipunku, na przykład kij bejsbolowy, który pozwala w ramach ataku zabić 2 zombie (czyli wymaga rzucenia kością dwa razy, nie raz). Podobnie chyba jest z lampką do czytania, która pozwala zabić zombie. O ile na karcie ekwipunku nie napisano, by nie rzucać kością - rzuca się za każdego zabitego zombie.
Aaa takie buty :) Ok, już rozumiem. Myślałem, że "efekt karty" odnosi się do wszystkich kart np. zdarzeń na kartach rozdroży też. Ale w takim wypadku mój błąd. Nie mam instrukcji przed sobą w tym momencie dlatego trochę źle to napisałem.
Dzięki za wyjaśnienia :)
Awatar użytkownika
Yavi
Posty: 3186
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 24 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Martwa zima

Post autor: Yavi »

zawias pisze:
Yavi pisze:
zawias pisze:Dzięki za odpowiedź.
Jeśli chodzi o rany to tak, karta rozdroży każe przyznać po jednej ranie dla tego ocalałego w lokacji + dla nowego, który się przyłączył. Ale w instrukcji jest napisane, że jeśli zombie zostają zabici lub usunięci w jakikolwiek sposób (z karty rozdroży też), to gracz musi rzucić kością. W przypadku tej karty usuwane są wszystkie zombie z lokacji. (wydaje mi się że karta ma pierwszeństwo przed zasadą z instrukcji i nie trzeba rzucać kością, bo nie jest to tam napisane. Ale głowy nie dam, tylko że rzucanie by było przegięte) :P
Jeśli dobrze widzę, to instrukcja mówi, że kością rzuca się jeśli zombie ginie w skutek ataku lub "efektu karty". Chodzi tutaj o efekty kart ekwipunku, na przykład kij bejsbolowy, który pozwala w ramach ataku zabić 2 zombie (czyli wymaga rzucenia kością dwa razy, nie raz). Podobnie chyba jest z lampką do czytania, która pozwala zabić zombie. O ile na karcie ekwipunku nie napisano, by nie rzucać kością - rzuca się za każdego zabitego zombie.
Aaa takie buty :) Ok, już rozumiem. Myślałem, że "efekt karty" odnosi się do wszystkich kart np. zdarzeń na kartach rozdroży też. Ale w takim wypadku mój błąd. Nie mam instrukcji przed sobą w tym momencie dlatego trochę źle to napisałem.
Dzięki za wyjaśnienia :)
Żeby była jasność - tak obstawiam na podstawie instrukcji i wątków z zasadami na BGG, które czytałem, więc głowy nie dam. Wydaje mi się, że zabijanie zombie "wbudowane" w rozdroża dzieje się jakby poza grą - postać podjęła decyzję i w jej wyniku jakieś tam zobie zdychają/odchodzą :).

e:
Poza tym, niektóre karty rozdroży mają wyraźnie zaznaczone, żeby rzucić kością ryzyka - w przypadku pozostałych te rzuty nie są więc chyba wymagane :P

e2:
Z drugiej strony niektóre rozdroża mają też zaznaczone, żeby nie rzucać kośćmi...
Podpytam wydawnictwa angielskiej wersji i dam znać co odpowiedzą.

e3:
Zauważyłem, że karty rozdroży mają rozróżnienie - usuń (jak wspomniany wyżej Mike Cho) oraz zabij (jak np. Iskra). Może w tym cały ambaras.
Tak czy inaczej podesłałem geekmaila do Jonathana Gilmoura, zobaczę co odpowie.
Awatar użytkownika
zawias
Posty: 228
Rejestracja: 08 gru 2013, 00:45
Has thanked: 4 times
Been thanked: 27 times
Kontakt:

Re: Martwa zima

Post autor: zawias »

Spoko, to czekamy :) Właśnie w przypadku tej karty Mike Cho widać, jak trudne jest tłumaczenie takiej gry. Bo w sumie ta opcja 1 jest tak napisana, że właściwie nie wiedziałem czy Mike'a trzeba postawić na lokacji czy w koloni :P
Awatar użytkownika
Yavi
Posty: 3186
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 24 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Martwa zima

Post autor: Yavi »

Remove zombies - you do not roll for exposure unless the card also says to.
Kill Zombies - You roll for exposure, unless the card says not to.
Jeśli karta mówi "usuń" - nie rzucamy (o ile nie napisano inaczej).
Jeśli karta mówi "zabij" - rzucamy (o ile nie napisano inaczej).

Czyli w przypadku Mike'a Cho - nie rzucamy, bo karta każe usunąć zombie.
emson
Posty: 79
Rejestracja: 14 maja 2015, 14:22
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 6 times
Been thanked: 8 times

Re: Martwa zima

Post autor: emson »

Podczas wczorajszej gry nasunęło mi się parę wątpliwości i nie mogę nic na ten temat znaleźć w instrukcji :(

1. Jeżeli wylosuję kartę "ocalały" to muszę ją od razu użyć, czy biorę kartę na rękę i mogę jej użyć w dowolnym momencie?
1a. Jeżeli muszę użyć od razu, to czy możliwe jest w momencie wylosowania karty "ocalały" dodanie znacznika hałasu, wylosowanie kolejnej karty i odrzucenie karty autsajdera?

2. Czy przy akcji "żądania" można zażądać po prostu broni albo narzędzia? Czy trzeba wskazać z nazwy czego dokładnie się "żąda"?

3. Karty są niejawne, ale czy to oznacza, że zabronione jest mówienie co ma się na ręce?
Awatar użytkownika
kwiatosz
Posty: 7875
Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
Lokalizacja: Romford/Londyn
Has thanked: 132 times
Been thanked: 416 times
Kontakt:

Re: Martwa zima

Post autor: kwiatosz »

Nie powinienem w tym wątku wypowiadać się jako autorytet ;) ale:
1. Bierzesz na rękę i używasz kiedy chcesz w swojej kolejce
2. Powyżej są sugestie, że nie jest to dokładnie opisane w instrukcji i zależy to od umowy między graczami. My mówimy "broń", a nie "Barret M82A1 Light Fifty"
3. Też w sumie nie wiadomo, my używamy zasady z BSG, że można mówić ogólnikowo, czyli "pomogę w tym kryzysie", "nie mogę Ci pomóc, jestem koniem", czy też "jak dorzucisz paliwo do kryzysu to ja też dorzucę".
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b

ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
emson
Posty: 79
Rejestracja: 14 maja 2015, 14:22
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 6 times
Been thanked: 8 times

Re: Martwa zima

Post autor: emson »

kwiatosz pisze: ...
3. Też w sumie nie wiadomo, my używamy zasady z BSG, że można mówić ogólnikowo, czyli "pomogę w tym kryzysie", "nie mogę Ci pomóc, jestem koniem", czy też "jak dorzucisz paliwo do kryzysu to ja też dorzucę".
Mi bardziej chodzi o sytuację, w której mam na ręce np. mopa, jestem poza kolonią i nie chcę do niej wracać, a ktoś kto jest w kolonii mógłby zażądać mopa i go od razu "użyć" do wyczyszczenia odpadów.

Dorzucanie kart do kryzysu raczej należy jawnie przedyskutować, ale z przedmiotami już gorzej. Skoro można mówić, że ma się leki do kryzysu to bezsensu byłby zakaz mówienia o przedmiotach ;)
Awatar użytkownika
kwiatosz
Posty: 7875
Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
Lokalizacja: Romford/Londyn
Has thanked: 132 times
Been thanked: 416 times
Kontakt:

Re: Martwa zima

Post autor: kwiatosz »

Jak dowodzi sąsiedni wątek (czyli o samej grze) nie wszystkie zakazy rozmawiania na temat kart da się sensownie egzekwować. My tutaj się nie krępowaliśmy przesadnie, była rozmowa:
-trzeba wyczyścić waste pile
-mogę ci w tym pomóc, tylko musisz mnie o to poprosić
-dawaj, studenciaku mopa

I tak to szło.
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b

ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
emson
Posty: 79
Rejestracja: 14 maja 2015, 14:22
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 6 times
Been thanked: 8 times

Re: Martwa zima

Post autor: emson »

No to dobrze zagraliśmy. Tak jest chyba najlepiej, wszystko na zdrowy rozsądek ;)

Tylko karty ocalałych traktowaliśmy jak "zdarzenie", którego nie można uniknąć i trzeba od razu dodawać nowych ocalałych.
Awatar użytkownika
Yavi
Posty: 3186
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 24 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Martwa zima

Post autor: Yavi »

Podczas wczorajszej gry nasunęło mi się parę wątpliwości i nie mogę nic na ten temat znaleźć w instrukcji :(

1. Jeżeli wylosuję kartę "ocalały" to muszę ją od razu użyć, czy biorę kartę na rękę i mogę jej użyć w dowolnym momencie?
1a. Jeżeli muszę użyć od razu, to czy możliwe jest w momencie wylosowania karty "ocalały" dodanie znacznika hałasu, wylosowanie kolejnej karty i odrzucenie karty autsajdera?
Karty Autsajderów traktowane są jak normalne przedmioty. Nie trzeba ich od razu zagrywać, można ich żądać (i przekazywać innym graczom), można hałasować i szukać dalej.
2. Czy przy akcji "żądania" można zażądać po prostu broni albo narzędzia? Czy trzeba wskazać z nazwy czego dokładnie się "żąda"?
Według mnie możesz żądać albo konkretnego przedmiotu, albo typu przedmiotu, tak też wynika z postów na BGG. W ostatniej grze trafiliśmy na kartę rozdroży, która pozwoliła odwrócić kilka kart i wziąć je na rękę - wiedząc co ma dany gracz żądaliśmy konkretnych kart.
3. Karty są niejawne, ale czy to oznacza, że zabronione jest mówienie co ma się na ręce?
To już chyba zależy od graczy. My grając na ogół unikamy wymieniania konkretnych przedmiotów ("mam: x, xx, xxx..."), ale porozumiewamy się co do posiadanych kart. Np. dopuszczamy powiedzenie w przypadku kryzysów "dołożę te 3 potrzebne karty", albo "poproś o leki/paliwo to ci je dam", czy "jeśli potrzebujesz jakiejś broni, to mogę ci pomóc, bo mam XXX".
Mi bardziej chodzi o sytuację, w której mam na ręce np. mopa, jestem poza kolonią i nie chcę do niej wracać, a ktoś kto jest w kolonii mógłby zażądać mopa i go od razu "użyć" do wyczyszczenia odpadów.
W takich sytuacjach najczęściej u nas gracz mający tego przykładowego mopa mówi: "X, poproś o mopa, może ktoś nas poratuje i będzie łatwiej sprzątać".
Nie jest to nietematyczne, skoro gra dopuszcza taką akcję, to ocalali równie dobrze mogą się porozumiewać i informować o posiadanych przydatnych w danym momencie przedmiotach.

e: Możliwość rozmawiania o przedmiotach jest też czasami fajna dla zdrajcy - "nie przejmujcie się sprzątaniem, mam mopa na ręku, w swojej turze wszytko ogarnę" nie zawsze musi być zgodne z prawdą ;).
Awatar użytkownika
kwiatosz
Posty: 7875
Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
Lokalizacja: Romford/Londyn
Has thanked: 132 times
Been thanked: 416 times
Kontakt:

Re: Martwa zima

Post autor: kwiatosz »

Mop - okrutne narzędzie zdrady ;)
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b

ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
Awatar użytkownika
Dexterus
Posty: 369
Rejestracja: 26 paź 2014, 20:41
Lokalizacja: Wrocław

Re: Martwa zima

Post autor: Dexterus »

Mop może też być narzędziem zagłady, zwłaszcza w niepowołanych rękach. Kłania się moja historyjka o ninja, który wbrew swemu powołaniu postanowił wynieść śmieci, czym odpalił Crossroads i sprowadził na kolonię hordę zombie = klęska.

A co do esencji pytania - na pewno fajnie jest próbować bawić się w roleplay, ale też stworzenie jakiś żelaznych zasad mijałoby się z celem. Niech sobie grupa ustali, że żądający gracz musi precyzyjnie wskazać o jaki przedmiot prosi, to jakiś delikwent z kolei potraktuje dosłownie zasadę iż każda akcja jest wielokrotnego użycia (z wyjątkiem dwóch) i przez piętnaście minut będzie wymieniał większość dostępnych w grze itemków. Nonsens. Gra jest dla ludzi, więc dopasujcie zasady wedle swego uznania.
Awatar użytkownika
zawias
Posty: 228
Rejestracja: 08 gru 2013, 00:45
Has thanked: 4 times
Been thanked: 27 times
Kontakt:

Re: Martwa zima

Post autor: zawias »

To ja mam jeszcze pytanie odnośnie akcji żądania karty. Czy jeśli zażądamy od kogoś karty, to on musi ją nam dać jeśli ja posiada? Czy może odmówić?
Awatar użytkownika
kwiatosz
Posty: 7875
Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
Lokalizacja: Romford/Londyn
Has thanked: 132 times
Been thanked: 416 times
Kontakt:

Re: Martwa zima

Post autor: kwiatosz »

Po angielsku to było bardziej przedstawione jako prośba mam wrażenie. Tak czy siak - skoro nie pokazujesz kart to możesz po prostu powiedzieć że nie masz, jak z lekami do kryzysu, ćpunie ;) Twardo stoję na stanowisku, że nie trzeba dawać nawet jak się ma.
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b

ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
Awatar użytkownika
Yavi
Posty: 3186
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 24 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Martwa zima

Post autor: Yavi »

zawias pisze:To ja mam jeszcze pytanie odnośnie akcji żądania karty. Czy jeśli zażądamy od kogoś karty, to on musi ją nam dać jeśli ja posiada? Czy może odmówić?
Tym razem kwiatoszowi się udało ;). Nawet jeśli masz kartę, to nie musisz jej oddawać - Twój wybór.
ODPOWIEDZ