Keyflower

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
miszcz
Posty: 177
Rejestracja: 14 sty 2011, 08:10
Been thanked: 57 times

Keyflower

Post autor: miszcz »

Czy kafle łodzi letnich są tasowane razem z innymi kaflami lata i wchodzą do gry tak jak zwykłe kafle wioski? I czy gracz, który wygrał licytację o taką łódź zabiera ją w lecie i dołącza d swojej wioski?
Awatar użytkownika
michalldz90
Posty: 572
Rejestracja: 07 wrz 2014, 20:47
Has thanked: 28 times
Been thanked: 60 times

Re: Keyflower

Post autor: michalldz90 »

Czy podczas zimy kazdy gracz wybiera ile chce dolaczyc do licytacji swoich wylosowanych kafli czy musi wybrac wszystkie?
Czy droga na kaflu moze wjechac 'w pole' innego kafla czyli nie bedzie polaczona z inna droga tylko z slepa uliczka? :P
Awatar użytkownika
adikom5777
Posty: 2231
Rejestracja: 28 gru 2009, 08:52
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 79 times
Been thanked: 12 times

Re: Keyflower

Post autor: adikom5777 »

Musi wybrać przynajmniej jedną płytkę.
Droga nie może wchodzić w pole. Musi być połączona z inną drogą.
okon
Posty: 506
Rejestracja: 28 kwie 2013, 15:32
Has thanked: 8 times
Been thanked: 3 times

Re: Keyflower

Post autor: okon »

Generalnie możemy używać kafli służących do transportu i ulepszania nie będących w naszej wiosce do ulepszania budynków i przesuwania surowców własnie u nas ?????
Awatar użytkownika
adikom5777
Posty: 2231
Rejestracja: 28 gru 2009, 08:52
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 79 times
Been thanked: 12 times

Re: Keyflower

Post autor: adikom5777 »

oczywiście
okon
Posty: 506
Rejestracja: 28 kwie 2013, 15:32
Has thanked: 8 times
Been thanked: 3 times

Re: Keyflower

Post autor: okon »

Mam po skonczonej partii kilka wątpliwości .

W fazie zimy gdy wylicytujemy żetony incjatywy dla punktów to możemy je zabudować innymi kaflami z zimmy ?

Czy jeżeli w ostatniej turze na naszych budynkach sa robotnicy to przed osatecznym punktowaniem trafiają jeszcze za nasz parawan ?

Czy łódź letnia która pozwala grać kafle bez względu na ich dopasowanie działa na wszystkie kafle które będą zagrywane ?
Bo strasznie mocarne to mi się wydaje .
Awatar użytkownika
michalldz90
Posty: 572
Rejestracja: 07 wrz 2014, 20:47
Has thanked: 28 times
Been thanked: 60 times

Re: Keyflower

Post autor: michalldz90 »

1. Jeśli znajdziesz połączenie to oczywiście.

2. Jesli uzyles ich we wiosce to mozesz je uwzglednic przy liczeniu punktow jesli masz oczywiscie kafelek ktory punktuje posiadanie pracownikow na koniec gry. Przeniesienie za parawan to bylby poprostu zabieg estetyczny ;)

3. Tak. Wszystkie umiejętności z łodzi letnich sa mocne. Moze nie sa idealnie zbalansowane, ale po co mialyby byc. Sa lepsze i gorsze kafelki i zapewne te lepsze beda drozsze do wylicytowania. Zresztą ja nie uwazam zeby to byl jakis super mocny kafelek. Po 5-6 partuach u nas używany byl moze z raz. W sumie to on jest w stanie zaoszczędzić parę jesnostek ruchu, wiec na pewno nie jest jakis decydujacy. Z pewnoscia z dodatkiem Farmerow gdzie masz sianko do polepszania transportu wartość tego kafelka zmaleje.
Awatar użytkownika
michalldz90
Posty: 572
Rejestracja: 07 wrz 2014, 20:47
Has thanked: 28 times
Been thanked: 60 times

Re: Keyflower

Post autor: michalldz90 »

Ja mam pytanie odnośnie dodatku Farmers. Co jeśli mam Łódź ktora pozwala mieszac zwierzaki na pastwisku i mam na jednym pastwisku np. dwie krowy i dwie owce? Czy to oznacza że rodzą sie po jednej krowie i owcy na koniec pory roku? Nie ma tego jednoznacznie wytlumaczonego w instrukcji tylko. Napisane jest, że zwierzaki nie moga byc mieszane i nie beda wtedy sie rozmnazac "unless you have boat 5ab i tyle...
okon
Posty: 506
Rejestracja: 28 kwie 2013, 15:32
Has thanked: 8 times
Been thanked: 3 times

Re: Keyflower

Post autor: okon »

To jeszcze jedna wątpliwość jak to jest z kolejnością zagrywania wylicytowanych kafli ???
Biorę wszystkie wylicytowane z danej pory roku i dopasowuje wedle uznania czy muszę trzymać się jakieś kolejności ?

Np. wylicytowałem łódkę która pozwala ulepszyć budynek czy mogę najpierw zagrać inny budynek który trafiłem z lata i potem ulepszyć go tą łodzią ??? ( czy kolejność dopasowuje sobie sam czy jest z góry określona ? )
Awatar użytkownika
michalldz90
Posty: 572
Rejestracja: 07 wrz 2014, 20:47
Has thanked: 28 times
Been thanked: 60 times

Re: Keyflower

Post autor: michalldz90 »

Wydaje mi sie ze kolejnosc dowolna.
okon
Posty: 506
Rejestracja: 28 kwie 2013, 15:32
Has thanked: 8 times
Been thanked: 3 times

Re: Keyflower

Post autor: okon »

wielkie dzięki wszystko jasne
okon
Posty: 506
Rejestracja: 28 kwie 2013, 15:32
Has thanked: 8 times
Been thanked: 3 times

Re: Keyflower

Post autor: okon »

hmmm

mam dalej watpliwość co do łodzi letniej pozwalającej grać kafle bez dopasowywania ( zawsze zapomne nazwy )to jest ultra mocarne ? Na pewno to tak działa czy tylko ten kafel mozemy zagrac jak chcemy ? A reszte gramy normalnie ? I tylko transport mozemy realizowac po rowach :)


Czy akcja z tawerny kaze nam odłozyc z boku nipla z za zasłonki ( + ten na odpalanie akcji ) a następnie odrzucić ale dzieki temu mamy +1 robola w nastepnej turze ?? Czy źle rozumiem działanie tego budynku ?
Awatar użytkownika
BartP
Administrator
Posty: 4714
Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 381 times
Been thanked: 883 times

Re: Keyflower

Post autor: BartP »

Dziwne pytania w tym wątku padają, na wszystkie są odpowiedzi w instrukcji.
Możesz nie dopasowywać wszystkie kafle, od momentu gdy masz tę łódkę.

Dobrze rozumiesz działanie Tawerny. Generalnie w danej rundzie "tracisz" dwa meeple i dostajesz dwa meeple (netto wychodzisz na zero), ale kolory mogą Ci się zmienić. Z perspektywy następnej rundy jesteś jednego meeple'a do przodu, o ile użyłeś tej akcji w swojej wiosce (no i aktywowałeś kafelek tylko jednym meeple'em), bo meeple z Twojej wioski wraca do Cieie z końcem rundy.
okon
Posty: 506
Rejestracja: 28 kwie 2013, 15:32
Has thanked: 8 times
Been thanked: 3 times

Re: Keyflower

Post autor: okon »

Ostatnie pytanie .

Jeśli jeden gracz spasuje to może wrócić do gry gdy chociaż jeszcze jeden w niej pozostaje ?

Spasowanie następnego tego nie blokuje ?
Awatar użytkownika
michalldz90
Posty: 572
Rejestracja: 07 wrz 2014, 20:47
Has thanked: 28 times
Been thanked: 60 times

Re: Keyflower

Post autor: michalldz90 »

ja mam pytanie odnosnie transportu zwierzaków z dodatku. Czy jesli przemieszczam je pomiedzy pastwiskami i np. na jednym kafelku jest 5 rozwidleń drogi czyli powiedzmy na domowym kafelku to czy tam moge przeskakiwać z każdego na każde pastwisko czy musze po kolei, żeby dostać się potocznie ujmując ze wschodu na zachód?
Awatar użytkownika
michalldz90
Posty: 572
Rejestracja: 07 wrz 2014, 20:47
Has thanked: 28 times
Been thanked: 60 times

Re: Keyflower

Post autor: michalldz90 »

Dzisiaj zakupiłem Key Celeste do tej jakże wspaniałej gry i już mam pewną wątpliwość zanim do mnie dotrze :) Rozumiem, że kafel dodaje sie do gry, wiec nie zastepuje on zadnego innego z kafli łodzi, ani nie dobiera sie go w ramach kafli wioski w danej porze roku.

1) Co jeżeli ktoś wylicytuje wiosna ducha i nie użyje go ? Czy wraca on na kafel Key Celeste w następnej porze roku ?
2) Jeśli zużyje ducha to wraca on na kafel Key Celeste, czy dopiero go trace jeśli dopiero ktoś go wylicytuje ?
3) Jak interpretować kafel, który punktuje nam długość rzeki dając odpowiednio 2/4/8/16/32 pkt , czy Key Celeste może być gdzieś po środku tej układanki czy może być tylko na końcu jako, że ma tylko jeden mały skrawek brzegu >?
Awatar użytkownika
michalldz90
Posty: 572
Rejestracja: 07 wrz 2014, 20:47
Has thanked: 28 times
Been thanked: 60 times

Re: Keyflower

Post autor: michalldz90 »

Hej macie jakies pomysly co do wczesniejszych pytan?

Dzisiaj zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz. Czy można przenieść 6 mepli, które przegrywaja licytacje na wolny kafelek, aby aktywować jego akcje ?
Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10023
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1277 times
Been thanked: 1304 times

Re: Keyflower

Post autor: rastula »

michalldz90 pisze:
Dzisiaj zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz. Czy można przenieść 6 mepli, które przegrywaja licytacje na wolny kafelek, aby aktywować jego akcje ?

byle pozostały razem :)
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Keyflower

Post autor: misioooo »

I byle nie przekroczony został limit 6 roboli/kafel. Czyli na pusty, nie odpalony w tej rundzie kafel TAK, możesz tę 6-kę przenieść. Na kafel, gdzie już ktoś odpalał nie - byłoby wtedy ponad 6 na kaflu co jest niezgodne z zasadami.
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Awatar użytkownika
michalldz90
Posty: 572
Rejestracja: 07 wrz 2014, 20:47
Has thanked: 28 times
Been thanked: 60 times

Re: Keyflower

Post autor: michalldz90 »

dzieki teraz wszystko jasne :) myslalem, że można przenieść max 3 :)
Awatar użytkownika
BartP
Administrator
Posty: 4714
Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 381 times
Been thanked: 883 times

Re: Keyflower

Post autor: BartP »

Ogólnie jest to bardzo desperacki ruch. Po pierwsze ktoś Cię musiał przebić gdzieś co najmniej siedmioma meeplami, żebyś był zmuszony przenieść na raz aż 6. Po drugie do totalnego zablokowania akcji z kafelka na środku stołu wystarczą trzy meeple, no ale przegrywającego zestawu nie można rozbić przy przenoszeniu. W związku z tym, jeśli uzbierałeś te sześć meepli z różnych przegrywających zestawów, to na pewno istnieje lepszy sposób ich spożytkowania niż wrzucanie ich na aktywację akcji.
Awatar użytkownika
michalldz90
Posty: 572
Rejestracja: 07 wrz 2014, 20:47
Has thanked: 28 times
Been thanked: 60 times

Re: Keyflower

Post autor: michalldz90 »

mialem taka sytuacje podczas ostatniej gry, ze bilem sie o kafel zimowy i zostalem przelicytowany, a reszta kafli juz byla licytowana w innym kolorze, a w swojej wiosce moglem juz tylko przeniesc je na ostatni wolny kafel, co bylo dla mnie lepszym rozwiazaniem nich zostawienie ich na przegranej pozycji
Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10023
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1277 times
Been thanked: 1304 times

Re: Keyflower

Post autor: rastula »

BartP pisze:Ogólnie jest to bardzo desperacki ruch. Po pierwsze ktoś Cię musiał przebić gdzieś co najmniej siedmioma meeplami, żebyś był zmuszony przenieść na raz aż 6. Po drugie do totalnego zablokowania akcji z kafelka na środku stołu wystarczą trzy meeple, no ale przegrywającego zestawu nie można rozbić przy przenoszeniu. W związku z tym, jeśli uzbierałeś te sześć meepli z różnych przegrywających zestawów, to na pewno istnieje lepszy sposób ich spożytkowania niż wrzucanie ich na aktywację akcji.


a to jest tak , że jak "likwidujesz" kilka przegranych licytacji to musisz wszystkie przenieść na jedną nową akcję - bo ja to raczej tak rozumiałem, że po prostu nie możesz takich zestawów rozdzielić ( ale każdy przegrany zestaw mogę użyć na inną aukcję / akcję -

oczywiście może być tak że wszystkie wrzucisz na jedno - ale z wyboru, nie obowiązku...

to jak?
Awatar użytkownika
BartP
Administrator
Posty: 4714
Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 381 times
Been thanked: 883 times

Re: Keyflower

Post autor: BartP »

rastula, jest jak mówisz. Pisałem celowo o różnych scenariuszach, żeby zrozumieć, co michalldz90 ma na myśli. Można oczywiście różne przegrywające zestawy przenieść w różne miejsca, chyba że się uprzesz, że koniecznie w jednej turze chcesz je wszystkie poprzemieszczać, wtedy możesz im wybrać tylko jeden wspólny cel.
Awatar użytkownika
michalldz90
Posty: 572
Rejestracja: 07 wrz 2014, 20:47
Has thanked: 28 times
Been thanked: 60 times

Re: Keyflower

Post autor: michalldz90 »

Czy złoto zastępuje każdy surowiec do wypełniania kontraktów oraz do ulepszeń drugiego stopnia z dodatku The Merchants. Wiem że może trochę głupie pytanie ale w sumie w istrukcji dosłownie tak napisane nie jest dlatego zacząłem się zastanawiać ;)
ODPOWIEDZ