Mice and Mystics (Magia i Myszy) - zasady.

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
Awatar użytkownika
maciejo
Posty: 3349
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 96 times
Been thanked: 127 times

Mice and Mystics (Magia i Myszy) - zasady.

Post autor: maciejo »

No to zaczynamy :D
1.Haczyk na szurku i Widelec kosztuje nas jedną akcję jak ich używamy,czyli jak rozumiem przed jak i po ich użyciu mogę się poruszyć (ruch chyba nie jest akcją),czy tak :?:
2.Czy wszystkie Dodatkowe Akcje mogę przeprowadzić "dodatkowo" przy jednej Głównej Akcji,czy tylko jedą z tych Dodatkowych :?:
3.Ile mogę mieć przedmiotów przy sobie :roll:
a).czy np:dwa miecze (po jednym w każdej ręce) + jedną zbroję i trzy inne rzeczy obojętnie jakie w plecaku (nie licząc trików)
wyłożone obok karty postaci:
-jeden miecz
-jedna zbroja
-jeden pierścień
i w plecaku np:
-jeden miecz
-jeden zwój
-jedna zbroja
b).czy ogólnie maksymalnie trzy rzeczy przy sobie (nie licząc trików) :?: czyli np:
-jeden miecz
-jedna zbroja
-jeden pierścień
4.Czy tylko Kotek jak pojawia się w grze dostaje dwie karty inicjatywy czy stonoga,super szczur i pająk też :?:
5.Czy jeśli przy ustalaniu wartości ruchu wypadnie ser to mogę go zatrzymać,czy tylko w wypadku rzutów na obronę i atak :?:
6.Czy poruszamy się tylko pionowo i poziomo czy też można poruszać się na ukos :?:
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 928 times

Re: Mice and Mystics

Post autor: rattkin »

1.Możesz ich użyć "za darmo". Ruch jest czymś osobnym, a akcją staje sie gdy chcemy go powtórzyć (w angielskiej wersji akcja Scurry, nie wiem jak w polskiej). Kombinacja jest dowolna, wiec możesz położyć haczyk, ruszyć sie a potem nawet walczyć. Pamiętaj żeby podnieść z powrotem zanim wyjdziecie z kafla (to już kosztuje akcję), bo przepadnie.

2. Możesz użyć każdej dodatkowej, raz na turę (nawet wszystkie jak akurat potrzeba), nie tylko jednej. Nie musisz po głównej, kolejność jest dowolna.

3. a) możesz mieć przedmiotów tyle ile pasuje do slotów. Dwa przedmioty jednoreczne do łapek, jeden na klate, jeden na głowę. W plecaku trzy maksimum. Pierścienie nie liczą sie do ekwipunku, po prostu je zakładasz, tricki "masz w głowie", więc też nie zajmują miejsca, ale można je oddać innym (jedna mysz chyba automatycznie wtedy zapomina co umiała :) ). Czyli możesz mieć miecz i tarcze i zbroje albo młot dwuręczny i zbroje albo dwa miecze I zbroje, a w przypadku Filcha, nawet trzy sztylety (jeden w ogonie).

4. Tylko kot i Vanestra jeśli pamięć mnie nie myli.

5. Nie. Tylko przy ataku i obronie. Pamiętaj ze gdy atak sie nie powiedzie (żadnych mieczy lub luków) to nie rzucasz za obronę - mniej szans na ser.

6. Nie ma żadnych ograniczen na kierunki ruchu. Tak długo jak podstawka myszy łączy dwa pola, to można miedzy nimi przejść, rownież po skosie. Ograniczenia żółtych i czerwonych linii wciąż obowiązują. W przypadku rzeczy na kaflu, które wygladaja jak przeszkody, do graczy należy decyzja czy będzie można przejść.
Ostatnio zmieniony 15 gru 2014, 18:25 przez rattkin, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
maciejo
Posty: 3349
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 96 times
Been thanked: 127 times

Re: Mice and Mystics

Post autor: maciejo »

Dzięki serdeczne :wink:
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
Awatar użytkownika
maciejo
Posty: 3349
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 96 times
Been thanked: 127 times

Re: Mice and Mystics

Post autor: maciejo »

Szczury mają taką "przypadłość",że po swoim ruchu przesuwają się na torze inicjatywy o jedno pole (miejsce) w górę :evil: spychając jedną postać o jedno pole w dół.
W związku z tym mam pytanie :D
Przed Szczurami stoi Lilly wykonuje ona swoją turę a następnie przychodzi tura Szczurów.Wykonują one swoją turę i przesuwają się o oczko w górę w związku z czy wyprzedzają Lilly i teraz znajduje się ona za Szczurami .Czy w takim wypadku następna runda będzie należeć znowu do Lilly :?:
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 928 times

Re: Mice and Mystics

Post autor: rattkin »

Nie, nie będzie. To czyja jest tura, to jakby "pozycja" na liście, na sztywno, a nie "karta". Czyli jeśli szczury były na pozycji 3 a Lily na 2, to gdy Lily robi swoją turę, pozycja inicjatywy to 2. Gdy robią szczury, to pozycja inicjatywy to 3. Niezależnie od tego, co się dzieje z kartą inicjatywy szczurów, inicjatywa 3 właśnie minęła i teraz idzie inicjatywa 4, czyli karta, która była uprzednio "pod szczurami" (a teraz jest "pod Lily"). Lily nie robi swojej tury ponownie. Przeważnie dość łatwo to zapamiętać, ale na wszelki wypadek, żeby się nie pogubić, można sobie przesuwać jakiś żetonik (ser, czemu by nie), po torze inicjatywy przy numerkach - wtedy to wychodzi bardziej naturalnie.
Awatar użytkownika
maciejo
Posty: 3349
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 96 times
Been thanked: 127 times

Re: Mice and Mystics

Post autor: maciejo »

Tak też grałem ale wolałem się upewnić,dzięki :wink:
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
Awatar użytkownika
maciejo
Posty: 3349
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 96 times
Been thanked: 127 times

Re: Mice and Mystics

Post autor: maciejo »

Czy jeżeli przegram misję to mimo to mogę zostawić sobie zdolności zdobyte w tym rozdziale czy muszę grać ze zdolnościami z którymi zaczynałem :?:
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 928 times

Re: Mice and Mystics

Post autor: rattkin »

Zdolności można zostawić tylko po wygranej.
Awatar użytkownika
maciejo
Posty: 3349
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 96 times
Been thanked: 127 times

Re: Mice and Mystics

Post autor: maciejo »

rattkin pisze:Zdolności można zostawić tylko po wygranej.
Dzięki :wink:
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
Awatar użytkownika
maciejo
Posty: 3349
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 96 times
Been thanked: 127 times

Re: Mice and Mystics

Post autor: maciejo »

1.Rozdział 3.
Czy po odkryciu Wskazówki przesuwamy klepsydre w góre czy w dół na Torze Rozdziałów :?:
W polskim tłumaczeniu jest napisane:
"Myszy otrzymały 1 część informacji. Przesuń znacznik Końca Rozdziału o jedno pole na torze Końca Rozdziału, wydłużając czas."
A w instrukcji (mam niemiecką wersje) tylko tyle żeby przesunąć znacznik dalej-czyli moim zdaniem w kierunku Końca Rozdziału :|

2.Jak atakować Kota :?:
Czy można atakować go wszystkimi rodzajami broni tzn w zwarciu jak i na odległość i czy atakujemy Znacznik Łapy czy "ogólnie" Kota,który jak zrozumiałem jest tylko pojęciem abstrakcyjnym i nie ma swojego miejsca w danym pomieszczeniu.

3.Czy akcje Specjalnego Przeszukania wykonywana jest zamiast normalnego Przeszukania i mysz,która je zrobiła nie może już w tym pomieszczeniu ponownie przeszukiwać :?:

4.Czy akcje Specjalnego Przeszukania można wykonać tylko raz na Rozdział czy tylko raz w danym pomieszczeniu :?:
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 928 times

Re: Mice and Mystics

Post autor: rattkin »

1 - znacznik końca do przodu (wyżej), czyli wydłużając czas, zgodnie z instrukcją. Klepsydry się nie rusza. Jest to częste zródło pomyłek, szczegolnie w angielskim, gdzie gracze myla te dwa żetony.
2 - Brodie na kafelku oznaczony jest przez żeton łapy. Jesli mysz jest obok lub na to arak wręcz, jesli dalej to zdalny. Przy ataku wybieramy która kartę inicjatywy atakujemy.
3 - przed wykonaniem akcji deklarujesz czy to zwykle przeszukanie czy specjalne (jesli spełniasz warunki dla specjalnego). Gdy sie powiedzie, jesli zwykle, dociagasz normalnie kartę, jesli specjalne, postępujesz zgodnie z instrukcja w scenariuszu. Niezależnie od trybu, mysz która zrobila na kafelku szukanie i jej sie udało, nie moze juz na nim szukać ponownie do końca rozdziału. Dobrze jakos oznaczac która mysz juz szukała i sie udało - to bardzo ważny i pomocny żeton i szkoda ze nie ma go w grze. Ja wydrukowałem i przygotowałem sobie taki zestaw korzystając z szablonu na BGG. Bardzo często go używamy.
4 - nie bardzo rozumiem. Specjalne przeszukanie działa jak zwykle, tyle ze wynik jest inny. Pomyślnie wykonane specjalne szukanie na kafelku, nie daje możliwości wykonania go pozostałym myszom (musza robic zwykle szukanie).
Awatar użytkownika
maciejo
Posty: 3349
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 96 times
Been thanked: 127 times

Re: Mice and Mystics

Post autor: maciejo »

rattkin pisze: 2 - Brodie na kafelku oznaczony jest przez żeton łapy. Jesli mysz jest obok lub na to arak wręcz, jesli dalej to zdalny. Przy ataku wybieramy która kartę inicjatywy atakujemy.
Podam przykład o co mi dokładnie chodzi :D
-Kotek przybywa wraz ze "Specjalną Falą Wrogów"
-2 karty jego inicjatywy kładę na końcu Paska Inicjatywy
-Rozpoczyna turę od myszy na górze Paska Inicjatywy
-Przed Kotem są jeszcze 4 myszki
Czy te myszy w swych pierwszych turach zanim "Łapa Kota" pojawi się w pomieszczeniu mogą go atakować :?:
rattkin pisze:4 - nie bardzo rozumiem. Specjalne przeszukanie działa jak zwykle, tyle ze wynik jest inny. Pomyślnie wykonane specjalne szukanie na kafelku, nie daje możliwości wykonania go pozostałym myszom (musza robic zwykle szukanie).
Cyt:
"Specjalne Przeszukiwanie: Czasami konkretna plansza albo obszar będą umożliwiały graczom odnalezienie określonego przedmiotu z Talii Znalezisk - zamiast losowania. Zaraz po użyciu takiej wyjątkowej akcji, należy potasować talię. Akcji nie można wykonać ponownie aż do zakończenia rozdziału."
Rozdział składa się z kilku pomieszczeń,że się tak wyrażę :D
np: w 3 Rozdziale są trzy Specjalne Przeszukania.
Moje pytanie:
Czy jeśli wykonam Specjalne Przeszukanie w pierszym pomieszczeniu to czy mogę je ponownie wykonać np w ostatnim :?:
Z cytatu wynika,że nie :(
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 928 times

Re: Mice and Mystics

Post autor: rattkin »

maciejo pisze: Podam przykład o co mi dokładnie chodzi :D
-Kotek przybywa wraz ze "Specjalną Falą Wrogów"
-2 karty jego inicjatywy kładę na końcu Paska Inicjatywy
-Rozpoczyna turę od myszy na górze Paska Inicjatywy
-Przed Kotem są jeszcze 4 myszki
Czy te myszy w swych pierwszych turach zanim "Łapa Kota" pojawi się w pomieszczeniu mogą go atakować :?:
Kot pojawiać się może na różne sposoby. Jeśli przychodzi jako efekt surge (domyślam się, że to "specjalna fala wrogów"), to rozkładasz jego karty na końcu, potem, ponieważ Brodie jest bossem, rzucasz za pierwszą kartę kostką i przesuwasz w inicjatywie w górę (tak jak Ambush) - żeby dwie karty bossa nie był obok siebie (to zwykle zabójcze). Z tego co pamiętam, nie resetujesz kolejności inicjatywy - po prostu idzie ona dalej, w kolejności (surge bowiem nastąpił podczas ataku/obrony którejś karty). Oczywiście, jeśli następna w kolejności jest mysz i może atakować zdalnie lub uda się jej podejść do kota, to może zatakować. Żeton łapy pojawia się od razu po surge, nie ma czegoś takiego jak "zanim łapa się pojawi". Przy dozie szczęścia, dodatkowi wrogiwie, którzy pojawiają się w wyniku surge, mogą nawet nie zdążyć zaatakować, bo zostaną zabite zanim inicjatywa do nich dojdzie.
maciejo pisze: "Specjalne Przeszukiwanie: Czasami konkretna plansza albo obszar będą umożliwiały graczom odnalezienie określonego przedmiotu z Talii Znalezisk - zamiast losowania. Zaraz po użyciu takiej wyjątkowej akcji, należy potasować talię. Akcji nie można wykonać ponownie aż do zakończenia rozdziału."
Rozdział składa się z kilku pomieszczeń,że się tak wyrażę :D
np: w 3 Rozdziale są trzy Specjalne Przeszukania.
Moje pytanie:
Czy jeśli wykonam Specjalne Przeszukanie w pierszym pomieszczeniu to czy mogę je ponownie wykonać np w ostatnim :?:
Z cytatu wynika,że nie :(
Dalej nie kumam o co pytasz :) przeszukanie specjalne robisz w tym miejscu czy na tym kafelku, gdzie jest to okreslone w scenariuszu. Jesli w scenariuszu sa 3 kafle i na kazdym jest jakies szukanie specjalne, to oczywiscie mozesz zrobic je na kazdym (raz na kafel z sukcesem, ale probowac mozesz do skutku). No i skoro na pierwszym mozesz znalezc haczyk, to nie znajdziesz go na trzecim (znajdziesz to, co mozna znalezc na trzecim w szukaniu specjalnym).
Awatar użytkownika
niwgnip
Posty: 329
Rejestracja: 03 lut 2009, 01:19
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 50 times
Been thanked: 14 times

Re: Mice and Mystics

Post autor: niwgnip »

Myślałem że nie będę musiał pisać posta w tym temacie, no ale jednak ;)

Pierwsza rozgrywka za mną, kilka zasad interpretowałem na naszą niekorzyść (np. nie odrzucanie kart potyczki po posiłkach, przez co walczyliśmy 3x z pająkiem - przekonałem się że Nez to mała, krocząca maszyna wojenna ;) ), a kilka bardziej nam pomogło (szperanie i pominięcie zasady 1 sukcesu na kafel).

Jednak największy problem sprawiają mi zdolności.
Określenie "Aktywna mysz" jest dla mnie mylące. Wydaje mi się, że większość tych zdolności jest przecież możliwa do użytku tylko w momencie gdy poruszamy się daną myszą. Określenie "aktywna mysz" powoduje, że zastanawiam się czy możliwe jest używanie umiejętności innych myszy w trakcie tury innej.

1) Cięcie z rozpędu - Możesz użyć tej zdolności, kiedy aktywna mysz pokona [...] - dla mnie jest jasne, że zdolność ta może być użyta tylko w momencie gdy TA mysz pokona wroga (np. w naszym przypadku był to Collin). W końcu nie nauczymy innej myszy "cięcia". Ale..

2) Rozkaz - możesz użyć tej zdolności zamiast ruszyć się aktywną myszą. Wybierz mysz na tym samym kaflu. Wybrana mysz wykonuje 1 akcję. - Collin może użyć tej zdolności w swojej turze, zamiast ruchu. Logiczne. Jednak zastanawiam się, czy w trakcie tury innej myszy, nie może on również tego zrobić? (Fabularnie wyobrażam sobie, że któraś z myszy chce zrobić coś głupiego, ten rozkazuje jej żeby tego nie robiła i umożliwia akcje innej mysz :D).

3) Bitewny pisk - Możesz użyć tej zdolności w dowolnym momencie tury aktywnej myszy - mogę to zrobić w turze KAŻDEJ myszy?;) Tutaj też podobne działanie ma "Ochrona". Fabularnie też pasuje, Nez piszczący przez co zwiększa morale swojego towarzysza.

Jeśli chodzi o zdolności z tekstem "Możesz użyć zamiast akcji walki aktywnej myszy" to jest takich kart kilka (Mistyk szczególnie). W tej rozgrywce graliśmy, że każda zdolność może być użyta w turze danej myszy. Gdzieś w jakimś FAQ chyba czytałem że niektóre zdolności właśnie mogą być używane w turze innych myszy. Jak to w końcu jest?;) Nie wypisywałem wszystkich zdolności bo trochę ich jest.

I trochę z innej beczki - Rozdział 2 zasada "Lily w potrzasku" - podczas potyczki z np. 5 szczurami, kładę 4 na kaflu z moją ekipą i 1 karalucha na kaflu Lily, tak?;)
Awatar użytkownika
Krwawisz
Posty: 1496
Rejestracja: 29 kwie 2010, 22:40
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 22 times

Re: Mice and Mystics

Post autor: Krwawisz »

Za instrukcja: strona 7 - "Mysz, której tura właśnie przypadła, do końca swojej tury będzie nazywana aktywną myszą"

Fragment ten został dodany właśnie po konsultacji z autorem i z FAQ, żeby nie było wątpliwości o którą mysz chodzi.


Odnośnie Lily - tak
Awatar użytkownika
niwgnip
Posty: 329
Rejestracja: 03 lut 2009, 01:19
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 50 times
Been thanked: 14 times

Re: Mice and Mystics

Post autor: niwgnip »

Wiem że takie coś w instrukcji jest. Jednak nie zmienia to tego, że nadal mam wątpliwości.

np. Niezłomność (Wojownik) - możesz użyć tej zdolności przed rzutem obrony aktywną myszą. Na czas tego rzutu dodaj do obrony 2 kości. - Czyli np. bronie się Maginosem, aktywuje zdolność (np. ma ją Nez) ale działa ona wtedy na Maginosa?

Łańcuch błyskawic - rozumiem, że Maginos może tej zdolności użyć w turze innej myszy, i wtedy ona atakuje tyle sługusów ile ma wiedzy za pomocą tego ataku? To samo dotyczy Magicznego Pocisku - po prostu dziwne mi się wydaje że Nez będący Kowalem będzie ciskać czarami (chyba że można go traktować jako "źródło" :D)

Albo już wspominane Cięcie z rozpędu - jeśli ma ją np. Collin, to mogę jej użyć na Filchu? I on w tym wypadku atakuje kolejny raz?

I ostatnie - mysz może użyć 1 zdolności na turę (nie rundę). Rozumiem że odnosi się to do każdej myszy indywidualnie? Nie do całej grupy (1 zdolność na turę).

Może głupie pytania, ale jednak wolę mieć pewność zanim zasiądę kolejny raz ;) A jeśli zrozumiem działanie tych kilku kart, to resztę już opanuję bez problemu.
Awatar użytkownika
Krwawisz
Posty: 1496
Rejestracja: 29 kwie 2010, 22:40
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 22 times

Re: Mice and Mystics

Post autor: Krwawisz »

Nie nie nie :-) weź pod uwagę, że zdolność musi uruchomić jej właściciel - jedną na turę. Myszy nie mogą korzystać ze zdolności innych myszy. Myszy nie mogą korzystać ze swoich zdolności poza swoją turą (wyjątek: Unik)


tak - jedna (swoja!) zdolność na turę (swoją turę!)
Ostatnio zmieniony 18 sty 2015, 23:37 przez Krwawisz, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
niwgnip
Posty: 329
Rejestracja: 03 lut 2009, 01:19
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 50 times
Been thanked: 14 times

Re: Mice and Mystics

Post autor: niwgnip »

Ok. Czyli tak jak wydawało mi się od początku. Im dłużej jednak czytałem te zdolności tym więcej było niejasności. Szczególnie przez tekst o "aktywnej myszy" ;). Dzięki za pomoc.
Awatar użytkownika
sztafeta18
Posty: 46
Rejestracja: 17 kwie 2013, 16:24

Re: Mice and Mystics

Post autor: sztafeta18 »

A ja mam takie pytanie odnośnie rozgrywki:

1. na "zegarze" opowieści stronę przesuwamy na następną, gdy mysz zostanie pojmana oraz gdy w wyniku rzutów sług "posiłki" zostaną zapełnione, to jedyne sytuacje?

2. W anglojezycznym podreczniku opowieści START w 1 epizodzie jest o jedno pole niżej niż w wersji PL... (widać to też na filmikach o rozgrywce) Więc startujemy jak w wersji ang.?
Sotalum
Posty: 5
Rejestracja: 25 sty 2015, 18:04

Re: Mice and Mystics

Post autor: Sotalum »

Witam na forum,

mam problem z kilkoma zasadami:

1. Czy podczas ataku, gdy nie wyrzucimy miecza lub łuku, sługus rzuca kośćmi na obronę (żeby zdobyć ser)?
Czy działa to tak samo gdy atakuje sługus i nie trafia, czy my rzucamy (licząc na ser)?
Mam wrażenie że oglądając film instruktażowy na stronie Plaid Hat Games, widziałem że zawsze rzucamy za obronę...chyba że coś pomyliłem.
2. Co robimy gdy zabraknie nam żetonów sera, a musimy je dołożyć do koła serowego (zabieramy myszce lub "na siłę" korzystamy ze zdolność itp...)?
3. Gdy na stole jest karta potyczek i pojawiają się specjalne posiłki, czy korzystamy jeżeli zajdzie taka konieczność z dodatkowych posiłków z tej karty? (gdy zapełnimy ponownie koło serowe, a na planszy wciąż będą posiłki specjalne)
4. Gdy Maginos atakuje wręcz, czy dostaje dodatkowo do ataku +1 za kostur tak jak za atak dystansowy czy korzysta wyłącznie ze swojej siły?
5. Karta przedmiotu Długi łuk - czy dodaje +1 do każdego ataku i dodatkowo +1 za dużego sługusa czy tylko +1 za dużego?
6. Karta przedmiotu Kostur ochrony - aktywna mysz dostaje + 1 do obrony, gdy mysz jest aktywna wykonuje akcję ataku, szperania itp. więc nie potrzebujemy wtedy obrony. Czy korzystamy z tej karty gdy mysz jest atakowana przy obronie?
7. Karta przedmiotu Sztylet - gdy sługus jest niżej na torze inicjatywy, jest atakowany i ma np. 1 obrony czy wtedy nie rzuca 1 kością na obronę, czy zawsze rzucą minimum 1?
8. Czy Lily stojąc na tym samym polu ze sługusem walczy wręcz mając łuk, czy zawsze będzie rzucała na atak dystansowy?
9. W rozdziale III grając w kości, rzucam 4 kośćmi i np. gdy mam słaby wynik mogę go powtórzyć dodając do 4 kości tyle ile mam wiedzy i wtedy ten wynik jest właściwy czy drugim razem rzucam tylko tyloma kośćmi ile mam wiedzy?
10. Czy jeśli gramy np. bez Tildy, możemy się w jakikolwiek sposób leczyć?
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 928 times

Re: Mice and Mystics

Post autor: rattkin »

sztafeta18 pisze: 1. na "zegarze" opowieści stronę przesuwamy na następną, gdy mysz zostanie pojmana oraz gdy w wyniku rzutów sług "posiłki" zostaną zapełnione, to jedyne sytuacje?
To główne sytuacje. Czasem są rzeczy specyficzne dla scenariusza, które mogą przyspieszać żeton strony, bądź oddalać koniec opowieści.
sztafeta18 pisze: 2. mysz dobiera sobie ser gdy robi rzut walki-ataku i wypadnie ser, a przy losowaniu długości pól chodzenia albo przeszukiwania również?
Nie, tylko przy obronie i ataku. Przy czym trzeba pamiętać, że obrony się nie robi, jeśli atak się nie powiódł (żadnego miecza)
sztafeta18 pisze: 3. za pola sąsiadujące uważa się również te po skosie (zgodnie z zasada "zasięgu podstawki figurki")?
Tak.
sztafeta18 pisze: 4. W anglojezycznym podreczniku opowieści START w 1 epizodzie jest o jedno pole niżej niż w wersji PL... (widać to też na filmikach o rozgrywce)
Nie jestem pewien o co chodzi, zdjęcia by się przydały. Jeśli chodzi o pole, z którego zaczynają myszy, raczej nie ma to żadnego znaczenia.
Awatar użytkownika
maciejo
Posty: 3349
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 96 times
Been thanked: 127 times

Re: Mice and Mystics

Post autor: maciejo »

Sotalum pisze:Witam na forum,

mam problem z kilkoma zasadami:

1. Czy podczas ataku, gdy nie wyrzucimy miecza lub łuku, sługus rzuca kośćmi na obronę (żeby zdobyć ser)?
Czy działa to tak samo gdy atakuje sługus i nie trafia, czy my rzucamy (licząc na ser)?
Mam wrażenie że oglądając film instruktażowy na stronie Plaid Hat Games, widziałem że zawsze rzucamy za obronę...chyba że coś pomyliłem.
2. Co robimy gdy zabraknie nam żetonów sera, a musimy je dołożyć do koła serowego (zabieramy myszce lub "na siłę" korzystamy ze zdolność itp...)?
3. Gdy na stole jest karta potyczek i pojawiają się specjalne posiłki, czy korzystamy jeżeli zajdzie taka konieczność z dodatkowych posiłków z tej karty? (gdy zapełnimy ponownie koło serowe, a na planszy wciąż będą posiłki specjalne)
4. Gdy Maginos atakuje wręcz, czy dostaje dodatkowo do ataku +1 za kostur tak jak za atak dystansowy czy korzysta wyłącznie ze swojej siły?
5. Karta przedmiotu Długi łuk - czy dodaje +1 do każdego ataku i dodatkowo +1 za dużego sługusa czy tylko +1 za dużego?
6. Karta przedmiotu Kostur ochrony - aktywna mysz dostaje + 1 do obrony, gdy mysz jest aktywna wykonuje akcję ataku, szperania itp. więc nie potrzebujemy wtedy obrony. Czy korzystamy z tej karty gdy mysz jest atakowana przy obronie?
7. Karta przedmiotu Sztylet - gdy sługus jest niżej na torze inicjatywy, jest atakowany i ma np. 1 obrony czy wtedy nie rzuca 1 kością na obronę, czy zawsze rzucą minimum 1?
8. Czy Lily stojąc na tym samym polu ze sługusem walczy wręcz mając łuk, czy zawsze będzie rzucała na atak dystansowy?
9. W rozdziale III grając w kości, rzucam 4 kośćmi i np. gdy mam słaby wynik mogę go powtórzyć dodając do 4 kości tyle ile mam wiedzy i wtedy ten wynik jest właściwy czy drugim razem rzucam tylko tyloma kośćmi ile mam wiedzy?
10. Czy jeśli gramy np. bez Tildy, możemy się w jakikolwiek sposób leczyć?
1.Nie rzuca i my też nie rzucamy na obrone jeśli podczas ataku nie nastąpi trafienie.
2.Ja zastępuje je czymś innym
3.Nie za bardzo rozumiem pytanie ale posiłki mogą pojawić się tylko raz,co nie oznacza że klepsydra nie pójdzie dalej jeśli ser zapełni zegar ponownie (Kot nie dodaje sera na zegar)
4.Dostaje ale tylko jeśli znajduje się na tym samym polu co przeciwnik.
8.Lili jeśli ma tylko łuk to nie może walczyć wręcz.
9.Może przerzucić tyle kości ile ma wartości wiedzy.
10.Chyba są jakieś karty leczące
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 928 times

Re: Mice and Mystics

Post autor: rattkin »

Sotalum pisze:Witam na forum,

mam problem z kilkoma zasadami:

1. Czy podczas ataku, gdy nie wyrzucimy miecza lub łuku, sługus rzuca kośćmi na obronę (żeby zdobyć ser)?
Czy działa to tak samo gdy atakuje sługus i nie trafia, czy my rzucamy (licząc na ser)?
Mam wrażenie że oglądając film instruktażowy na stronie Plaid Hat Games, widziałem że zawsze rzucamy za obronę...chyba że coś pomyliłem.
2. Co robimy gdy zabraknie nam żetonów sera, a musimy je dołożyć do koła serowego (zabieramy myszce lub "na siłę" korzystamy ze zdolność itp...)?
3. Gdy na stole jest karta potyczek i pojawiają się specjalne posiłki, czy korzystamy jeżeli zajdzie taka konieczność z dodatkowych posiłków z tej karty? (gdy zapełnimy ponownie koło serowe, a na planszy wciąż będą posiłki specjalne)
4. Gdy Maginos atakuje wręcz, czy dostaje dodatkowo do ataku +1 za kostur tak jak za atak dystansowy czy korzysta wyłącznie ze swojej siły?
5. Karta przedmiotu Długi łuk - czy dodaje +1 do każdego ataku i dodatkowo +1 za dużego sługusa czy tylko +1 za dużego?
6. Karta przedmiotu Kostur ochrony - aktywna mysz dostaje + 1 do obrony, gdy mysz jest aktywna wykonuje akcję ataku, szperania itp. więc nie potrzebujemy wtedy obrony. Czy korzystamy z tej karty gdy mysz jest atakowana przy obronie?
7. Karta przedmiotu Sztylet - gdy sługus jest niżej na torze inicjatywy, jest atakowany i ma np. 1 obrony czy wtedy nie rzuca 1 kością na obronę, czy zawsze rzucą minimum 1?
8. Czy Lily stojąc na tym samym polu ze sługusem walczy wręcz mając łuk, czy zawsze będzie rzucała na atak dystansowy?
9. W rozdziale III grając w kości, rzucam 4 kośćmi i np. gdy mam słaby wynik mogę go powtórzyć dodając do 4 kości tyle ile mam wiedzy i wtedy ten wynik jest właściwy czy drugim razem rzucam tylko tyloma kośćmi ile mam wiedzy?
10. Czy jeśli gramy np. bez Tildy, możemy się w jakikolwiek sposób leczyć?
1. Nie, nie rzucamy. Sługusy też nie rzucają.
2. Użyć czegoś zastępczego. Taka sytuacja powinna należeć do rzadkości jednak - myszy powinny sera używać, albo na używanie umiejętności albo ich zdobywanie.
3. Gdy posiłki specjalne "robią się" za drugim razem, przesuwamy tylko znacznik strony do przodu. Nowi wrogowie już się nie pojawiają. Jeśli mamy na planszy wciąż tych z poprzedniego, walczymy dalej z nimi.
4. Zawsze dostaje +1. Kostur trzeba traktować jako coś albo działa w walce wręcz albo zdalnie. Designer gry mówil, że można sobie wyobrazić, że kostur magicznie się przeobraża.
5. +1 do każdego ataku, a jeśli atak wymierzony w dużego, to jeszcze +1, czyli razem wtedy +2.
6. Niestety nie pamiętam karty. Dobrą praktyką jest wklejanie obrazków kart. Odpowiadający raczej nie mają czasu zrzucać pudeł i szukać jednej karty :). Wydaje mi się, że chodziło jednak o obronę, gdy ktoś atakuje mysz, a więc poza jej turą.
7. Nie rzuca w ogóle.
8. Rodzaj ataku zależy od broni jaką wybierzemy do ataku. Jeśli to broń dystansowa, wtedy patrzymy na symbole łuku na kostkach. Jeśli broń do walki wręcz, to wtedy na miecze. Można walczyć bronią dystansową, strzelając w kogoś na tym samym polu lub obok. Wyjątkiem jest kostur Maginosa, który się "przeobraża".
9. Rzucasz 4 kośćmi. Jeśli wynik jest niepomyślny, możesz raz przerzucić (nie dodać) tyle kości ile wynosi wartość Twojej wiedzy (np. Maginos może bazowo przerzucić 3 z tych 4 kości).
10. Jest umiejętność First Aid (zgaduję, że "Pierwsza Pomoc"), którą można wybrać dla jakiejkolwiek myszy.
Awatar użytkownika
maciejo
Posty: 3349
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 96 times
Been thanked: 127 times

Re: Mice and Mystics

Post autor: maciejo »

rattkin pisze:
Sotalum pisze: 4. Gdy Maginos atakuje wręcz, czy dostaje dodatkowo do ataku +1 za kostur tak jak za atak dystansowy czy korzysta wyłącznie ze swojej siły?

4. Zawsze dostaje +1. Kostur trzeba traktować jako coś albo działa w walce wręcz albo zdalnie. Designer gry mówil, że można sobie wyobrazić, że kostur magicznie się przeobraża.
Mam wersje niemiecką i na karcie Magicznego Kastura jest wyraźnie napisane,że dodaje +1 do ataku wręcz wyłącznie jeśli Maginos znajduje się tylko na tym samym polu co przeiwnik a nie na przyległym.
Może w polskiej wersji tej karty jest inaczej.
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 928 times

Re: Mice and Mystics

Post autor: rattkin »

Nie wiem co jest napisane na wersji niemieckiej ale nie można jej traktować za referencyjną. Kostur Maginosa dodaje +1 do ataku, a tekst na karcie mówi, ze jeśli Maginos atakuje kogoś na tym samym polu, kostur traktuje sie jako "blunt melee weapon", czyli tępa (obuchowa) broń wręcz. Dodatkowo w FAQ na stronie wydawcy, wyjaśnione jest, ze w przypadkach ataku wręcz tym kosturem, bonus +1 sie dodaje. Tekst na karcie jest troche nieszczęśliwie sformułowany.
ODPOWIEDZ