Mice and Mystics (Magia i Myszy) - zasady.

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
Szpanerski
Posty: 320
Rejestracja: 12 sty 2017, 23:46
Been thanked: 2 times

Magia i Myszy- mechanika

Post autor: Szpanerski »

Czy ktoś mógłby opisać na przykładzie mechanikę walki w grze magia i Myszy? Dzięki!
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 928 times

Re: Magia i Myszy- mechanika

Post autor: rattkin »

Mechanika klasycznie ameritrashowa.

Każda postać ma dwie statystyki do walki - atak i obronę. W ataku rzuca się tyloma kośćmi ile wynosi wartość ataku. Na kości może wypaść luk, miecz, tarcza lub ser. Każdy miecz to trafienie używając broni białej, każdy luk to trafienie z broni dalekiego zasięgu. Jesli wypadło przynajmniej jedno trafienie, przeciwnik "rzuca" (tzn rzuca ktoś za niego) tyloma kośćmi ile wynosi wartość jego obrony. Każda tarcza niweluje jedno trafienie. Nadmiar trafień staje się ranami, ktore zadaje atak. Jesli ilość ran >= życie, cel ataku ginie.

Wyrzucony w ataku i obronie ser dodawany jest do zasobów myszy, jako waluta do używania umiejętności specjalnych i levelowania. Wyrzucony ser przez wrogów, dodaje się do koła serowego, przyspieszając koniec gry i co 6 serów uruchamiając przypływ nowych wrogow.

Instrukcja, strona 10-11.
Szpanerski
Posty: 320
Rejestracja: 12 sty 2017, 23:46
Been thanked: 2 times

Re: Magia i Myszy- mechanika

Post autor: Szpanerski »

I wszystko jasne! Dzięki!

A zapytam jeszcze bo wspomniałeś że to typowy ameritrash. Zapoznasz kilka innych tytułów tego typu gier?

Z góry dzięki!
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 928 times

Re: Magia i Myszy- mechanika

Post autor: rattkin »

To nie jest typowy ameritrash, tylko mechanika walki typowo amerithrashowa.

Zapoznam kilka tytułów, najchętniej z posagiem i z pieskiem. Ale ogłoszenia matrymonialne to jednak nie tu.
Brelok
Posty: 1
Rejestracja: 07 cze 2017, 07:24

Re: Mice and Mystics

Post autor: Brelok »

Dzień doberek Wszystkim,

przewertowałem 15 stron forum :) i mam dwa pytania na początek, a jeszcze nie zacząłem grać:

1. Specjalne Szperanie - rozumiem, żeby szperanie się udało na kostce ma wypaść gwiazdka? Czy w przypadku jak specjalne szperanie się nie uda przez pierwszą mysz, to w kolejnej turze kolejna mysz może spróbować szperać specjalnie?

2. Przez te 15 stron "obiło mi się o uszy" stwierdzenie - ściągać ser z koła sługusów. Prawda to? Czy jest możliwe, przez jakieś działania, niwelowanie sera z serowego koła sługusów?
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 928 times

Re: Mice and Mystics

Post autor: rattkin »

Brelok pisze: 1. Specjalne Szperanie - rozumiem, żeby szperanie się udało na kostce ma wypaść gwiazdka? Czy w przypadku jak specjalne szperanie się nie uda przez pierwszą mysz, to w kolejnej turze kolejna mysz może spróbować szperać specjalnie?
Tak. Jeśli stoi w miejscu, gdzie można je wykonać, tak.
Brelok pisze: 2. Przez te 15 stron "obiło mi się o uszy" stwierdzenie - ściągać ser z koła sługusów. Prawda to? Czy jest możliwe, przez jakieś działania, niwelowanie sera z serowego koła sługusów?
Filch. No i ser ściąga się też zwyczajnie po surge'u.
Awatar użytkownika
seki
Moderator
Posty: 3346
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 1106 times
Been thanked: 1268 times

Re: Mice and Mystics

Post autor: seki »

Kilka pytań po 1 rozegranej partii:
1. Rzucamy kością aby określić ilość pól ruchu sługusów. Czy jeśli mamy np 6 karaluchów to rzucamy raz i jest to taka sama ilość pól dla każdego karalucha czy dla każdej figurki rzucamy osobno?
2. W instrukcji jest napisane, że haczyk z linką można wyjąć w dowolnym momencie tury. Czy w takim razie mogę je wyjąć w trakcie ruchu np. mając 4 punkty ruchu przechodzę 3 pola, wyjmuje haczyk i robię kolejne 1 pole ruchu?
3. Mam wątpliwości co do ruchu i ataku sługusów. Wg instrukcji sługus atakuje po wykonaniu ruchu. Ruch wykonuje do najbliższej myszy. Załóżmy, że Tilda jest myszą najbliższą. Jeżeli wcześniej w danej rundzie Tilda została już zaatakowana przez innego sługusa to czy aktywny sługus idzie do Tildy czy idzie do innej myszy, która jest w jego zasięgu?
4. Zdolność Bitewny przywódca "Możesz użyć tej zdolności natychmiast po zakończeniu tury aktywnej myszy. Wybierz mysz z wyższą inicjatywą. Zamień się z nią na torze inicjatywy. Wybrana mysz może od razu wykonać swoją turę". Niezrozumiałe dla mnie jest ostatnie zdanie. Rozumiem, że zamieniamy się na torze inicjatywy ale dlaczego mysz obniżona na torze inicjatywy miałaby wykonać od razu swoją turę?
Awatar użytkownika
seki
Moderator
Posty: 3346
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 1106 times
Been thanked: 1268 times

Re: Mice and Mystics

Post autor: seki »

seki pisze:Kilka pytań po 1 rozegranej partii:
1. Rzucamy kością aby określić ilość pól ruchu sługusów. Czy jeśli mamy np 6 karaluchów to rzucamy raz i jest to taka sama ilość pól dla każdego karalucha czy dla każdej figurki rzucamy osobno?
2. W instrukcji jest napisane, że haczyk z linką można wyjąć w dowolnym momencie tury. Czy w takim razie mogę je wyjąć w trakcie ruchu np. mając 4 punkty ruchu przechodzę 3 pola, wyjmuje haczyk i robię kolejne 1 pole ruchu?
3. Mam wątpliwości co do ruchu i ataku sługusów. Wg instrukcji sługus atakuje po wykonaniu ruchu. Ruch wykonuje do najbliższej myszy. Załóżmy, że Tilda jest myszą najbliższą. Jeżeli wcześniej w danej rundzie Tilda została już zaatakowana przez innego sługusa to czy aktywny sługus idzie do Tildy czy idzie do innej myszy, która jest w jego zasięgu?
4. Zdolność Bitewny przywódca "Możesz użyć tej zdolności natychmiast po zakończeniu tury aktywnej myszy. Wybierz mysz z wyższą inicjatywą. Zamień się z nią na torze inicjatywy. Wybrana mysz może od razu wykonać swoją turę". Niezrozumiałe dla mnie jest ostatnie zdanie. Rozumiem, że zamieniamy się na torze inicjatywy ale dlaczego mysz obniżona na torze inicjatywy miałaby wykonać od razu swoją turę?
Pytanie 3 usuwam niniejszym. "Jesli może zaatakować więcej niż jedną mysz, celem ataku będzie mysz, która jeszcze nie była atakowana w tej turze. Jeśli takich myszy jest więcej niż jedna, wybierz najbliższą spośród nich." rattkin wyjaśnienie na str. 9 i 15 forumowych zasad. Odpowiedź na pytanie 4 również gdzieś padła ale jej nie rozumiałem w tamtej formie. Poproszę o odpowiedzi na pytanie 1, 2 i 4.
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 928 times

Re: Mice and Mystics

Post autor: rattkin »

seki pisze:1. Rzucamy kością aby określić ilość pól ruchu sługusów. Czy jeśli mamy np 6 karaluchów to rzucamy raz i jest to taka sama ilość pól dla każdego karalucha czy dla każdej figurki rzucamy osobno?
Dla każdej osobno. Żeby nie oszukiwać, przed rzutem najlepiej wskazać, dla której figurki teraz rzucamy.
seki pisze: 2. W instrukcji jest napisane, że haczyk z linką można wyjąć w dowolnym momencie tury. Czy w takim razie mogę je wyjąć w trakcie ruchu np. mając 4 punkty ruchu przechodzę 3 pola, wyjmuje haczyk i robię kolejne 1 pole ruchu?
Nie (bezpośrednio od designera). Z instrukcji nie wynika to jednoznacznie, ale nie i już :).

Jako notka poboczna: ogólnie, w grach planszowych raczej stosuje się zasadę atomowości akcji - tj. nie można przerywać jednej akcji inną. Inaczej za łatwo o dużą ilość skrajnych przypadków, które trudno rozwiązać normalnymi regułami.
seki pisze: 4. Zdolność Bitewny przywódca "Możesz użyć tej zdolności natychmiast po zakończeniu tury aktywnej myszy. Wybierz mysz z wyższą inicjatywą. Zamień się z nią na torze inicjatywy. Wybrana mysz może od razu wykonać swoją turę". Niezrozumiałe dla mnie jest ostatnie zdanie. Rozumiem, że zamieniamy się na torze inicjatywy ale dlaczego mysz obniżona na torze inicjatywy miałaby wykonać od razu swoją turę?
Bo tak mówi treść karty? :) Może to niefrasobliwość składni tłumaczenia. W angielskim: "The chosen mouse may now immediately take a turn. ", bez nieco mylącego "swoją turę". "Swoją" turę wszak już rozegrała, w wyższej inicjatywie.

To po prostu główna zdolność/korzyść tej karty. Jest to sposób na zagranie dwa razy tą samą myszą w trakcie jednej rundy (pomijając już fakt pozyskania dodatkowej tury) - czasem może nam zależeć na odpaleniu jej zdolności dwukrotnie, zrobić coś przed kolejnymi postaciami/wrogami w inicjatywie, bądź po prostu skorzystaniu z jej ataku. Ta zdolność często jest źródłem zamieszania. Po użyciu tej zdolności, zamieniamy karty miejscami (Colina i wybraną) i karta która weszła na miejsce Colina wykonuje "ruch" (turę) jeszcze raz, w tej samej inicjatywie, a dopiero potem następne karty. Piszę Colina, choć potencjalnie nie musi to być jego umiejętność (ale przeważnie tak jest).
Awatar użytkownika
seki
Moderator
Posty: 3346
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 1106 times
Been thanked: 1268 times

Re: Mice and Mystics

Post autor: seki »

Dziękuję za odpowiedzi. Wszystko rozumiem :)
scolman
Posty: 18
Rejestracja: 20 sie 2016, 20:29

Re: Mice and Mystics

Post autor: scolman »

Wczoraj pierwszy raz grałem w Myszy i Magia. Źle zinterpretowane zasady "Posiłków" sprawiły, że zostaliśmy zmasakrowani już na drugim kaflu.
Po grze w której naprawdę sporo robiliśmy źle kilka godzin siedziałem w tym wątku, aby sobie powyjaśniać "problematyczne" sytuacje, zasady itd.
Niestety nie znalazłem odpowiedzi na jeszcze trzy pytania.

1. Czy wchodzący, jako "Posiłki" duży sługus (np. Pająk) może pojawić się na polu na którym stoi już jeden mały sługus (np. Karaluch)?
Pole zajęte jest - wg. instrukcji, gdyby stało na nim czterech małych sługusów, a co w sytuacji gdy jest ich mniej?
Wydaje mi się, że nie pojawia się bo dla niego nie ma miejsca, ale pamiętam, że taki np. Descent miał na to inne zasady i chcę mieć pewność, że będziemy grać dobrze następnym razem.

2. Czy duży sługus może przejść przez pole na którym stoi już cokolwiek innego, np. mały sługus lub mysz?

3. Jak to jest z atakami? Można atakować swoje pole i pole sąsiadujące.
Sytuacja z wczoraj : na jednym polu stało dwie Myszy (ramię w ramię), a przed nimi dwa Karaluchy.
Na następnym polu stały jeszcze dwa Karaluchy, a na polu obok tych Karaluchów stał Pająk. Pająk był na sąsiadującym polu po skoście z polem na którym były Karaluchy i Myszy.

Teraz...
Czy w takiej sytuacji Karaluchy z pola sąsiadującego mogły atakować Myszy? Mimo, że na planszy drogę "zagradzały im" dwa Karaluchy stojące na tym samym polu co Myszy?
- Graliśmy, że tak.
Czy Pająk, który także był na sąsiadującym polu, ale który fizycznie nie miał kontaktu z żadną z Myszy mógł je atakować?
- Graliśmy, że tak.
Czy te sługusy (Pająk i Karaluchy z sąsiadujących pól) mogły atakować dowolną z Myszy, jako że obie były w zasięgu?
Czyli wpierw decydowałoby która pozycja na torze incjatywy, bo obie równie blisko, a później fakt, że jedna już brała udział w walce, wiec pozostałe sługusy atakują tę drugą myszkę, co jeszcze nie walczyła.
- Tu graliśmy inaczej, bo cały czas atakowały postać ze szczytu incjatywy. Nie doczytałem przed grą że sługusi mają wybrać na cel jeszcze nie atakowane Myszy, jeśli są one w zasięgu.

Ktoś pomoże mi się upewnić?
Awatar użytkownika
seki
Moderator
Posty: 3346
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 1106 times
Been thanked: 1268 times

Re: Mice and Mystics

Post autor: seki »

scolman pisze:Wczoraj pierwszy raz grałem w Myszy i Magia. Źle zinterpretowane zasady "Posiłków" sprawiły, że zostaliśmy zmasakrowani już na drugim kaflu.
Po grze w której naprawdę sporo robiliśmy źle kilka godzin siedziałem w tym wątku, aby sobie powyjaśniać "problematyczne" sytuacje, zasady itd.
Niestety nie znalazłem odpowiedzi na jeszcze trzy pytania.

1. Czy wchodzący, jako "Posiłki" duży sługus (np. Pająk) może pojawić się na polu na którym stoi już jeden mały sługus (np. Karaluch)?
Pole zajęte jest - wg. instrukcji, gdyby stało na nim czterech małych sługusów, a co w sytuacji gdy jest ich mniej?
Wydaje mi się, że nie pojawia się bo dla niego nie ma miejsca, ale pamiętam, że taki np. Descent miał na to inne zasady i chcę mieć pewność, że będziemy grać dobrze następnym razem.

2. Czy duży sługus może przejść przez pole na którym stoi już cokolwiek innego, np. mały sługus lub mysz?

3. Jak to jest z atakami? Można atakować swoje pole i pole sąsiadujące.
Sytuacja z wczoraj : na jednym polu stało dwie Myszy (ramię w ramię), a przed nimi dwa Karaluchy.
Na następnym polu stały jeszcze dwa Karaluchy, a na polu obok tych Karaluchów stał Pająk. Pająk był na sąsiadującym polu po skoście z polem na którym były Karaluchy i Myszy.

Teraz...
Czy w takiej sytuacji Karaluchy z pola sąsiadującego mogły atakować Myszy? Mimo, że na planszy drogę "zagradzały im" dwa Karaluchy stojące na tym samym polu co Myszy?
- Graliśmy, że tak.
Czy Pająk, który także był na sąsiadującym polu, ale który fizycznie nie miał kontaktu z żadną z Myszy mógł je atakować?
- Graliśmy, że tak.
Czy te sługusy (Pająk i Karaluchy z sąsiadujących pól) mogły atakować dowolną z Myszy, jako że obie były w zasięgu?
Czyli wpierw decydowałoby która pozycja na torze incjatywy, bo obie równie blisko, a później fakt, że jedna już brała udział w walce, wiec pozostałe sługusy atakują tę drugą myszkę, co jeszcze nie walczyła.
- Tu graliśmy inaczej, bo cały czas atakowały postać ze szczytu incjatywy. Nie doczytałem przed grą że sługusi mają wybrać na cel jeszcze nie atakowane Myszy, jeśli są one w zasięgu.

Ktoś pomoże mi się upewnić?
1. Duży slugus nie może pojawić się na polu na ktorym stoi już jakaś figurka. Jeśli wszystkie wejścia ma zajęte to się nie pojawia. Zasada dostępności pola 4 małe lub 1 duża figurka.

2. Nie może

3. Przeczytaj co instrukcja podaje o sąsiednich polach. Każdy slugus i mysz może atakować pole na którym stoi lub sąsiednie. Nie istotne czy na polu z myszami stoi sługus. Fizycznie nikt nikomu nie zasłania dostępu, jeśli pola sąsiadują ze sobą to można atakować.
Co do kolejności ataku to sprawdzasz zasięg ruchu sługusa, jeśli może dojść i zaatakować więcej myszy to wybiera tę, która nie była jeszcze atakowana w tej turze a jeśli żadna nie była lub wszystkie były atakowane to atakuje mysz na najwyższym poziomie toru inicjatywy.
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 928 times

Re: Mice and Mystics

Post autor: rattkin »

scolman pisze: 1. Czy wchodzący, jako "Posiłki" duży sługus (np. Pająk) może pojawić się na polu na którym stoi już jeden mały sługus (np. Karaluch)?
Pole zajęte jest - wg. instrukcji, gdyby stało na nim czterech małych sługusów, a co w sytuacji gdy jest ich mniej?
Wydaje mi się, że nie pojawia się bo dla niego nie ma miejsca, ale pamiętam, że taki np. Descent miał na to inne zasady i chcę mieć pewność, że będziemy grać dobrze następnym razem.
Technicznie (wg instrukcji), pojawić się nie może, nawet jesli jest tam jeden mały sługus.

Designerowi bardzo podobał się jednak pomysł, że duży sługus pojawia się i rozkwasza mniejszych, wchodząc na pole bitwy (czyli: pojawia się, ale spadają małe). W zależności od wiru bitwy, czasem może to być nawet pomocne.

Wybierz sobie, które Ci bardziej pasuje :)
scolman
Posty: 18
Rejestracja: 20 sie 2016, 20:29

Re: Mice and Mystics

Post autor: scolman »

rattkin pisze:
scolman pisze: 1. Czy wchodzący, jako "Posiłki" duży sługus (np. Pająk) może pojawić się na polu na którym stoi już jeden mały sługus (np. Karaluch)?
Pole zajęte jest - wg. instrukcji, gdyby stało na nim czterech małych sługusów, a co w sytuacji gdy jest ich mniej?
Wydaje mi się, że nie pojawia się bo dla niego nie ma miejsca, ale pamiętam, że taki np. Descent miał na to inne zasady i chcę mieć pewność, że będziemy grać dobrze następnym razem.
Technicznie (wg instrukcji), pojawić się nie może, nawet jesli jest tam jeden mały sługus.

Designerowi bardzo podobał się jednak pomysł, że duży sługus pojawia się i rozkwasza mniejszych, wchodząc na pole bitwy (czyli: pojawia się, ale spadają małe). W zależności od wiru bitwy, czasem może to być nawet pomocne.

Wybierz sobie, które Ci bardziej pasuje :)
Dziś rozegraliśmy 1 rodział z dziećmi i ta zasada, że się nie może pojawić duży sługus, jak nie ma miejsca uratowała nam życie. A fakt że stary kruk na dziedzińcu wykończył dwa z trzech elitarnych szczórów, sprawił że ukończyliśmy szczęśliwie ten rozdział.
scolman
Posty: 18
Rejestracja: 20 sie 2016, 20:29

Re: Mice and Mystics

Post autor: scolman »

seki pisze:3. Przeczytaj co instrukcja podaje o sąsiednich polach. Każdy slugus i mysz może atakować pole na którym stoi lub sąsiednie. Nie istotne czy na polu z myszami stoi sługus. Fizycznie nikt nikomu nie zasłania dostępu, jeśli pola sąsiadują ze sobą to można atakować.
Co do kolejności ataku to sprawdzasz zasięg ruchu sługusa, jeśli może dojść i zaatakować więcej myszy to wybiera tę, która nie była jeszcze atakowana w tej turze a jeśli żadna nie była lub wszystkie były atakowane to atakuje mysz na najwyższym poziomie toru inicjatywy.
Dzięki za odpowiedź :)
Jako że nie znalazłem zaprzeczenia, to zakładam, że przy strzelania także nikt nikomu nie zasłania i jeśli tylko nie mam celu na swoim polu lub na polu sąsiadującym, to mogę strzelać do każego którego widzę, nawet jeśli przed nim jest jakaś inna figurka.
Awatar użytkownika
seki
Moderator
Posty: 3346
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 1106 times
Been thanked: 1268 times

Re: Mice and Mystics

Post autor: seki »

scolman pisze:
seki pisze:3. Przeczytaj co instrukcja podaje o sąsiednich polach. Każdy slugus i mysz może atakować pole na którym stoi lub sąsiednie. Nie istotne czy na polu z myszami stoi sługus. Fizycznie nikt nikomu nie zasłania dostępu, jeśli pola sąsiadują ze sobą to można atakować.
Co do kolejności ataku to sprawdzasz zasięg ruchu sługusa, jeśli może dojść i zaatakować więcej myszy to wybiera tę, która nie była jeszcze atakowana w tej turze a jeśli żadna nie była lub wszystkie były atakowane to atakuje mysz na najwyższym poziomie toru inicjatywy.
Dzięki za odpowiedź :)
Jako że nie znalazłem zaprzeczenia, to zakładam, że przy strzelania także nikt nikomu nie zasłania i jeśli tylko nie mam celu na swoim polu lub na polu sąsiadującym, to mogę strzelać do każego którego widzę, nawet jeśli przed nim jest jakaś inna figurka.
Tak, figurki sobie nie zasłaniają. Przy ataku z dystansu sprawdzasz tylko zasięg wzroku wytyczając prostą linie między środkiem pól atakującego i celu.
morrison-1986
Posty: 24
Rejestracja: 08 sie 2017, 11:46
Lokalizacja: Łódź, Retkinia
Has thanked: 10 times
Been thanked: 2 times

Re: Mice and Mystics

Post autor: morrison-1986 »

Cześć Pany! I Panie też;)!

Jestem po pierwszym rozdziale. I mam kilka pytań dotyczących mechaniki gry bo nie ukrywam, że mam troszkę wątpliwości co do interpretacji...
Ogólnie Wam się pożalę, że instrukcja w moim odczuciu jest mega niezrozumiała i pozostawiająca tyle wątków i niedopowiedzeń czy wolnych interpretacji, że szok... Czas jaki poświęciłem na jej rozwikłanie spokojnie mógłbym zamienić na przeczytanie co najmniej dwóch książek;).

Ale do rzeczy. Uwaga, rzucam pytaniami:)!

1. Serowe koło się zapełniło. Przybywają posiłki. Wszystkich przeciwników pokonałem, usunąłem ser z koła (zgodnie z instrukcją bo dopiero ser można usunąć z serowego koła po pokonaniu wszystkich przeciwników przybyłych z posiłków, prawda?). I teraz pytanie główne - czy po pokonaniu posiłków, posiłki mogą przybyć ponownie?

2. Walczę w kanałach ze chciwymi karaluchami. Karaluchy nakradły mi sera i przybyły posiłki. Serowe koło jest zapełnione, a kolejny karaluch zadał mi hita tym samym znów chce ukraść mi ser albo wyrzucił go po prostu na kości. Czy w sytuacji kiedy serowe koło jest pełne a chciwy karaluch zadał mi atak którego nie udało mi się zablokować to zabiera mi ser, który np. odrzucam do pudełka czy w takiej sytuacji zamiast kraść ser to dostaję po prostu obrażenie?
I co w sytuacji kiedy np. szczur nie zadaje mi obrażenia bo wyrzucił na kościach np. dwa sery a koło jest zapełnione? Czy wtedy traktujemy sery jak jakąś "pustą ściankę" i nic się nie dzieje?

3. Co w przypadku kiedy pokonałem już przeciwników przybyłych w ramach posiłków, ale zostali mi jeszcze przeciwnicy, którzy byli od początku? Czy zdejmuję ser z koła czy zdejmę go dopiero kiedy pokonam wszystkich przeciwników?

4. Co dzieje się kiedy na dziedzińcu, stary kruk zabija mi bohatera? Bohater traktowany jest jako pojmany a ja przesuwam żeton klepsydry pole wyżej czyli bliżej końca rozdziału?

5. Które sługusy po wyrzuceniu na kościach serka dokładają go do koła? Wszystkie? Czy Puszek i np. kruk także?

6. Pytanie dotyczące mechaniki.
Po co rzucać kością za każdym razem? Dajmy na to, że wiem że nie chcę się nigdzie poruszać. Po co rzucać i sprawdzać zasięg ruchu jeśli wiem, że nie chcę nigdzie się przemieszczać? Co taki rzut (który zgodnie z instrukcją i FAQiem jak się ukazała muszę wykonać) ma na celu?

7. Czy muszę wykonywać akcję?
Dajmy na to, że wiem że poruszać się nigdzie nie chcę, wykonałem już "szperanie", nie chcę korzystać z żadnej umiejętności, nie chcę również wykonywać żadnego darmowego ruchu. Po prostu chcę robić "nic":). Czy tak mogę? Miałem taką sytuację właśnie w kanałach. Trzy myszy były już po właściwej stronie wody, a jedna na drugim brzegu. Tamte myszki już nie miały nic do roboty bo naprawdę wykonałem wszystko co się dało i czekaliśmy tylko jak ostatnia dostanie się na właściwą stronę. Czy możliwe jest jakby "odpuszczenie" tury?

8. Do czego ogólnie można używać haczyka z liną? Instrukcja w moim odczuciu tłumaczy to bardzo zdawkowo... Czy można użyć go np. Aby przerzucić go nad przepaścią (o ile by sięgał)? Albo czy można zarzucić go w dowolnym miejscu na np. stół otoczony czerwoną linią? Dzięki temu będę mógł potraktować to jako dwa sąsiadujące pola zamiast wskakiwać najpierw na krzesło a później dopiero na stół. Dobrze rozumuję:)?

9. Wyjście z wody.
Na początku mojego ruchu deklaruję, że próbuję wyjść z wody. Musze wyrzucić sukces. Jeżeli mi się nie uda to po prostu zsuwa mnie zgodnie z kierunkiem strzałek, a mój ruch się kończy, tak?
Czy jeżeli próba wyjścia z wody zakończy się sukcesem (bo wyrzuciłem np. sukces i 2 na kości) to mogę poruszyć się jeszcze jedno pole (w sensie, że jedo pole to było wyjście, a drugie pole zgodnie z wyrzuconą cyfrą na kości)? No i czy mogę na koniec wykonać akcję szperania lub ataku? Czy samo wyjście z wody jest dla myszki tak absorbujące, że automatycznie wyjście liczone jest za cały ruch?

10. Czy podczas gdyby myszce nie udało się wyrzucić sukcesu przy próbie wyjścia z wody, a jakaś inna znajduje się na brzegu na polu obok to rzucam również za nią i w razie sukcesu "wyciąga" tą drugą z wody? Tak rozumiem z instrukcji. Mam rację?

Przepraszam, że tak Wam truję ale naprawdę instrukcja jakoś mnie przerasta bo jest mega zawiła... Przynajmniej dla mnie. Z żadnymi innymi grami problemu nie miałem a tu jest jakiś obłęd:)...

Pozdrawiam

Dawid
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 928 times

Re: Mice and Mystics

Post autor: rattkin »

morrison-1986 pisze: Ogólnie Wam się pożalę, że instrukcja w moim odczuciu jest mega niezrozumiała i pozostawiająca tyle wątków i niedopowiedzeń czy wolnych interpretacji, że szok...
Niestety, nie jest najlepsza.
morrison-1986 pisze: 1. Serowe koło się zapełniło. Przybywają posiłki. Wszystkich przeciwników pokonałem, usunąłem ser z koła (zgodnie z instrukcją bo dopiero ser można usunąć z serowego koła po pokonaniu wszystkich przeciwników przybyłych z posiłków, prawda?). I teraz pytanie główne - czy po pokonaniu posiłków, posiłki mogą przybyć ponownie?
Ser usuwa się od razu w momencie zapełnienia koła (skąd przypuszczenie, że dopiero po pokonaniu?). Gdy koło zapełni się ponownie (co możliwe chociażby dzięki zasadzie "ser na koło gdy ostatnia mysz z inicjatywy kończy swoją turę, a nie ma przeciwników na planszy"), następuje kolejny Surge (nie znam polskiego odpowiednika), co przesuwa nam klepsydrę w stronę końca rozdziału, ale nie wywołuje posiłków ponownie.

morrison-1986 pisze: 2. Walczę w kanałach ze chciwymi karaluchami. Karaluchy nakradły mi sera i przybyły posiłki. Serowe koło jest zapełnione, a kolejny karaluch zadał mi hita tym samym znów chce ukraść mi ser albo wyrzucił go po prostu na kości. Czy w sytuacji kiedy serowe koło jest pełne a chciwy karaluch zadał mi atak którego nie udało mi się zablokować to zabiera mi ser, który np. odrzucam do pudełka czy w takiej sytuacji zamiast kraść ser to dostaję po prostu obrażenie?
I co w sytuacji kiedy np. szczur nie zadaje mi obrażenia bo wyrzucił na kościach np. dwa sery a koło jest zapełnione? Czy wtedy traktujemy sery jak jakąś "pustą ściankę" i nic się nie dzieje?
Zapełnione koło od razu się czyści. Kolejny kradziony ser (lub wyrzucony na kościach) wędruje od nowa na koło.
morrison-1986 pisze: 3. Co w przypadku kiedy pokonałem już przeciwników przybyłych w ramach posiłków, ale zostali mi jeszcze przeciwnicy, którzy byli od początku? Czy zdejmuję ser z koła czy zdejmę go dopiero kiedy pokonam wszystkich przeciwników?
Patrz wyżej. Nie ma to znaczenia. Śledzenie, kto przyszedł z posiłków, a kto nie, byłoby skrajnie upierdliwe.
morrison-1986 pisze: 4. Co dzieje się kiedy na dziedzińcu, stary kruk zabija mi bohatera? Bohater traktowany jest jako pojmany a ja przesuwam żeton klepsydry pole wyżej czyli bliżej końca rozdziału?
Tak. Bohater wróci dopiero, gdy wytłuczesz przeciwników na dziedzińcu.
morrison-1986 pisze: 5. Które sługusy po wyrzuceniu na kościach serka dokładają go do koła? Wszystkie? Czy Puszek i np. kruk także?
Kruk nie jest sługusem. Wszystkie sługusy dodają ser, chyba, że ich zasady mówią inaczej. Np. Brodie (Puszek) nie dodaje - jest to w podręczniku (i chyba na karcie inicjatywy?).
morrison-1986 pisze: 6. Pytanie dotyczące mechaniki.
Po co rzucać kością za każdym razem? Dajmy na to, że wiem że nie chcę się nigdzie poruszać. Po co rzucać i sprawdzać zasięg ruchu jeśli wiem, że nie chcę nigdzie się przemieszczać? Co taki rzut (który zgodnie z instrukcją i FAQiem jak się ukazała muszę wykonać) ma na celu?
Żeby wyrobić sobie nawyk, bo nawiązują do niego różne mechaniki. Chociażby własnie kruk na dziedzińcu w rozdziale pierwszym - ruszasz się, czy nie, rzucić musisz, żeby ustalić, czy kruk Cię dziabnie. Oczywiście, jeśli jesteś w 100% pewien, że od tego rzutu nic nie zależy, można go pominąć.
morrison-1986 pisze: 7. Czy muszę wykonywać akcję?
Dajmy na to, że wiem że poruszać się nigdzie nie chcę, wykonałem już "szperanie", nie chcę korzystać z żadnej umiejętności, nie chcę również wykonywać żadnego darmowego ruchu. Po prostu chcę robić "nic":). Czy tak mogę? Miałem taką sytuację właśnie w kanałach. Trzy myszy były już po właściwej stronie wody, a jedna na drugim brzegu. Tamte myszki już nie miały nic do roboty bo naprawdę wykonałem wszystko co się dało i czekaliśmy tylko jak ostatnia dostanie się na właściwą stronę. Czy możliwe jest jakby "odpuszczenie" tury?
Tak. Akcje są opcjonalne. Rzucić kostką za ruch jednak trzeba.
morrison-1986 pisze: 8. Do czego ogólnie można używać haczyka z liną? Instrukcja w moim odczuciu tłumaczy to bardzo zdawkowo... Czy można użyć go np. Aby przerzucić go nad przepaścią (o ile by sięgał)? Albo czy można zarzucić go w dowolnym miejscu na np. stół otoczony czerwoną linią? Dzięki temu będę mógł potraktować to jako dwa sąsiadujące pola zamiast wskakiwać najpierw na krzesło a później dopiero na stół. Dobrze rozumuję:)?
Tak (przepaść, stół). Pełna dowolność, o ile w zgodzie z zasadami. Komponenty w Mice and Mystics (i niejako zasady) mają uruchamiać wyobraźnię.
morrison-1986 pisze: 9. Wyjście z wody.
Na początku mojego ruchu deklaruję, że próbuję wyjść z wody. Musze wyrzucić sukces. Jeżeli mi się nie uda to po prostu zsuwa mnie zgodnie z kierunkiem strzałek, a mój ruch się kończy, tak?
Nie. Kończy się twoja akcja ruchu. Możesz wykonać inne akcje, np. Scurry (nie znam polskiego odpowiednika), żeby ruszyć się ponownie i spróbować jeszcze raz.
morrison-1986 pisze: Czy jeżeli próba wyjścia z wody zakończy się sukcesem (bo wyrzuciłem np. sukces i 2 na kości) to mogę poruszyć się jeszcze jedno pole (w sensie, że jedo pole to było wyjście, a drugie pole zgodnie z wyrzuconą cyfrą na kości)? No i czy mogę na koniec wykonać akcję szperania lub ataku? Czy samo wyjście z wody jest dla myszki tak absorbujące, że automatycznie wyjście liczone jest za cały ruch?
Nie, cały ruch zużyty jest na wyjście na brzeg, nie można iść "dalej". Ale można użyć Scurry itd. Wyjście z wody absorbuje cały ruch, ale nie całą turę i dostępne akcje. Możesz po wyjściu zrobić normalną akcję.
morrison-1986 pisze: 10. Czy podczas gdyby myszce nie udało się wyrzucić sukcesu przy próbie wyjścia z wody, a jakaś inna znajduje się na brzegu na polu obok to rzucam również za nią i w razie sukcesu "wyciąga" tą drugą z wody? Tak rozumiem z instrukcji. Mam rację?
Nie do końca. Jeśli na polu na które chcesz wyjść (na brzegu) stoją inne myszki, to one pomagają wyjść, wystawiając łapki. Rzucasz wtedy jednorazowo odpowiednio większą liczbą kostek przy próbie wyjścia (tyle kostek ile myszek pomaga + 1 za siebie), a co za tym idzie, masz więcej szans na wyrzucenie sukcesu.
morrison-1986
Posty: 24
Rejestracja: 08 sie 2017, 11:46
Lokalizacja: Łódź, Retkinia
Has thanked: 10 times
Been thanked: 2 times

Re: Mice and Mystics

Post autor: morrison-1986 »

Bardzo Ci dziękuję za wyczerpującą odpowiedź!

Co do pierwszego punktu czyli "skąd przypuszczenie, że ser usuwamy dopiero po pokonaniu posiłków?", to tak zinterpretowałem zdanie z instrukcji:). Konkretnie - "Po rozstrzygnięciu posiłków, usuńcie ser z serowego koła sługusów." I tak zrozumiałem:).

Dziękuję Ci jeszcze raz:)! Mam nadzieję, że teraz już wiem wszystko;). Naprawdę zasady są dość mocno upierdliwie napisane i mnóstwo kwestii zostaje do wolnej interpretacji...

Jakbym miał jeszcze jakiś problem to będę Cię męczył;). Ale żeby nie zaśmiecać tu to pozwolę sobie na wysłanie wiadomości prywatnej;).

Pozdrawiam

Dawid
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 928 times

Re: Mice and Mystics

Post autor: rattkin »

morrison-1986 pisze: Co do pierwszego punktu czyli "skąd przypuszczenie, że ser usuwamy dopiero po pokonaniu posiłków?", to tak zinterpretowałem zdanie z instrukcji:). Konkretnie - "Po rozstrzygnięciu posiłków, usuńcie ser z serowego koła sługusów." I tak zrozumiałem:).
Chodzi o ustalenie (z karty encounter/spotkania?) jakie posiłki i w jakiej liczbie przychodzą, a potem rozstawienie ich na planszy. Nie: zabicie ich wszystkich :)
morrison-1986 pisze: Jakbym miał jeszcze jakiś problem to będę Cię męczył;). Ale żeby nie zaśmiecać tu to pozwolę sobie na wysłanie wiadomości prywatnej;).
Zapraszam, choć to nienajlepsza taktyka. Najpierw przekop się przez cały ten wątek - jest szansa, że Twoje niezadane jeszcze pytania mają tu już odpowiedzi.
Nero
Posty: 50
Rejestracja: 26 gru 2016, 17:52
Has thanked: 5 times
Been thanked: 4 times

Re: Mice and Mystics

Post autor: Nero »

Mam pytanie o symbole miecza i łuku na kartach myszy.
Czy jeżeli lily ma 2 miecze + luk z 1 symbolem luku atakujac na dystans rzuca 3 kosci czy 1?
Tak samo jest chyba z maginosem jeśli ma kartę z atakiem dystansowym.
Szpileczka
Posty: 3
Rejestracja: 26 lut 2016, 06:58

Re: Mice and Mystics

Post autor: Szpileczka »

Nero pisze:Mam pytanie o symbole miecza i łuku na kartach myszy.
Czy jeżeli lily ma 2 miecze + luk z 1 symbolem luku atakujac na dystans rzuca 3 kosci czy 1?
Tak samo jest chyba z maginosem jeśli ma kartę z atakiem dystansowym.
Według mnie, jak atakujesz bezpośrednio, to 2. Jak z dystansu to 1. Te dwa typy się nie łączą.
xilk
Posty: 911
Rejestracja: 15 paź 2014, 19:16
Has thanked: 1074 times
Been thanked: 102 times

Re: Mice and Mystics

Post autor: xilk »

Nero pisze:Mam pytanie o symbole miecza i łuku na kartach myszy.
Czy jeżeli lily ma 2 miecze + luk z 1 symbolem luku atakujac na dystans rzuca 3 kosci czy 1?
Może trochę uściślenia.

Masz karty Myszy, gdzie symbolem miecza zaznacza się, ile podstawowo ma dany bohater kości ataku.

Dodatkowo są mniejsze karty ekwipunku, w tym także broni. Na nich jest zaznaczone, czy dana broń jest dystansowa (symbol łuku), czy do walki w zwarciu (symbol miecza).

Teraz masz takiego Filcha, który ma na swojej karcie Myszy liczbę 2 przy mieczu. Oznacza to, że atakując (nie ważne, czy w zwarciu czy na dystans) ma przynajmniej te 2 kości ataku.

Załóżmy, że Filch atakuje ze swojego Sztyletu. W efekcie rzuca dwiema kośćmi, ponieważ sam sztylet nie ma żadnych premiowych kości do ataku.

W następnej turze Filch atakuje z Celnego Łuku, który ma symbol łuku i +1. Oznacza to, że Filch będzie rzucał na atak 3 kośćmi, tzn. 2 wynikającymi z jego karty postaci i jedną dodatkową wynikającą z karty ekwipunku Celny Łuk.
Nero
Posty: 50
Rejestracja: 26 gru 2016, 17:52
Has thanked: 5 times
Been thanked: 4 times

Re: Mice and Mystics

Post autor: Nero »

No właśnie tak mi się wydawało ale grając jeden ze scenariuszy Lily ma bron łuk lily i zdolność mierzony strzał za 1 ser więc wówczas ma 4 kosci i razem z doposażonym Nezem jest maszyną do zabijania.
W drużynie miałem flitcha i collina i zmietliśmy wszystkie sługusy w pył. Ale jak spróbowałem atakować Lily 1 kostką za łuk to lily była kompletnie bezużyteczna. Stąd moje watpliwosci. Na karcie myszy jest symbol miecza, a nie miecza/łuku. W instrukcji którą czytałem kilka razy nie jest to jednoznacznie opisane.
"Siła: ta wartość pozwala ocenić, jak dobrze mysz
atakuje." Niby jasne bo nie ma że wręcz czy na dystans Ale symbol jest walki wręcz.

"Atak dystansowy
Jeśli mysz wyposażona jest w broń
dystansową lub zaklęcie, możesz wykonać
atak dystansowy. Ataki dystansowe działają
w ten sam sposób, co ataki bezpośrednie,
jednak jako trafienia liczysz łuki zamiast
symbolu miecza i miecza z tarczą. Przy
wybieraniu celu ataku, możesz wybrać dowolnego
sługusa na kaflu pomieszczenia, pod warunkiem, że
dana mysz ma w „zasięgu wzroku” swój cel. Jeżeli jacyś
sługusi znajdują się na tym samym lub sąsiadującym
polu, jeden z tych sługusów musi stać się celem tego
ataku."

Nic na temat tego ile kostek dostajemy do ataku
xilk
Posty: 911
Rejestracja: 15 paź 2014, 19:16
Has thanked: 1074 times
Been thanked: 102 times

Re: Mice and Mystics

Post autor: xilk »

Nero pisze:Stąd moje watpliwosci. Na karcie myszy jest symbol miecza, a nie miecza/łuku. W instrukcji którą czytałem kilka razy nie jest to jednoznacznie opisane.
Powiem tak, instrukcja w Magii i Myszy posiada wiele mankamentów, dlatego dobrze jest poczytać FAQ lub też samemu zinterpretować, jak powinno się daną zasadę rozumieć.
Nero pisze:"Siła: ta wartość pozwala ocenić, jak dobrze mysz
atakuje." Niby jasne bo nie ma że wręcz czy na dystans Ale symbol jest walki wręcz.

"Atak dystansowy
Jeśli mysz wyposażona jest w broń
dystansową lub zaklęcie, możesz wykonać
atak dystansowy. Ataki dystansowe działają
w ten sam sposób, co ataki bezpośrednie
[...]

Nic na temat tego ile kostek dostajemy do ataku
Skupmy się na tym pogrubionym przeze mnie zdaniu. Działają tak samo, jak ataki bezpośrednie. Zatem przejdź do akapitu o ataku bezpośrednim:
"Następnie rzuć tyloma kośćmi, ile wynosi siła myszy. Pamiętaj, aby dodać wszystkie bonusy jakie mogą jej dać noszone przedmioty i broń."

Zatem, skoro w ataku bezpośrednim do ataku myszy dodajesz bonusy z broni/przedmiotów, tak tutaj w dystansowym również należy je dodać.
ODPOWIEDZ