Pathfinder - Rise of the Runelords

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
Adrahil
Posty: 76
Rejestracja: 06 sty 2005, 18:58
Lokalizacja: Lublin

Pathfinder - Rise of the Runelords

Post autor: Adrahil »

Banish this card. Co mam zrobić z tą kartą?

1. Odłożyć do pudełka do odpowiedniego decku i potasować ten deck? (Taki jest zapis w instrukcji, ale wtedy karta może powrócić w późniejszej grze.)
2. Odłożyć kartę w taki sposób, aby na pewno nie powróciła do gry (rozgrywam adventure path)?

Koniec scenariusza. Wybieram karty dla postaci, które chcę zachować. Rozumiem, że karty, które w tym kroku odrzucę, wracają do odpowiedniego decku i jak najbardziej mogą być użyte w następnych scenariuszach?
Awatar użytkownika
Gambit
Posty: 5215
Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 520 times
Been thanked: 1802 times
Kontakt:

Re: Pathfinder - Rise of the Runelords

Post autor: Gambit »

Banish - wraca do pudełka do odpowiedniego stacku i jak najbardziej można ją spotkać w kolejnym scenariuszu, a nawet w tym samym.

Karty odrzucone na końcu scenariusza wracają do pudełka i mogą być użyte w kolejnych rozgrywkach.

Dopiero od trzeciej przygody, kiedy banishujesz karty Basic, musisz (karty bane), lub możesz (karty boon) usunąć je całkowicie poza grę. W piątej przygodzie (mam tu na myśli Adventure Pack), tak samo robisz dla kart Elite
Adrahil
Posty: 76
Rejestracja: 06 sty 2005, 18:58
Lokalizacja: Lublin

Re: Pathfinder - Rise of the Runelords

Post autor: Adrahil »

Gambit - wielkie dzięki za rozwianie wątpliwości. Zresztą po raz drugi :)
krystek
Posty: 103
Rejestracja: 15 kwie 2008, 19:22
Lokalizacja: bydgoszcz
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Pathfinder - Rise of the Runelords

Post autor: krystek »

Mam pytanie odnosnie przydzielani uszkodzeń i dobierania kart, czy resetując karty na ręce jeśli w talii brakuje nam kart to wtasowujemy odrzucone, czy musimy przywrócić je jakimś efektem to talii bohatera?Bo jakpś tak wydają się te rany nieszkodliwe. Może głupie pytanie, ale jakoś nie mam pewności. Dzieki
krystek
Posty: 103
Rejestracja: 15 kwie 2008, 19:22
Lokalizacja: bydgoszcz
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Pathfinder - Rise of the Runelords

Post autor: krystek »

Juz doczytalem na BGG. Jednak w instrucji do RotR jest jasniej niz w S&S.
Awatar użytkownika
Gambit
Posty: 5215
Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 520 times
Been thanked: 1802 times
Kontakt:

Re: Pathfinder - Rise of the Runelords

Post autor: Gambit »

krystek pisze:Mam pytanie odnosnie przydzielani uszkodzeń i dobierania kart, czy resetując karty na ręce jeśli w talii brakuje nam kart to wtasowujemy odrzucone, czy musimy przywrócić je jakimś efektem to talii bohatera?Bo jakpś tak wydają się te rany nieszkodliwe. Może głupie pytanie, ale jakoś nie mam pewności. Dzieki
Gdyby się wtasowywało discard tak po prostu, to gra byłaby nudna jak flaki z olejem. Dlatego healer w drużynie z czasem staje się niezbędny :)
Awatar użytkownika
Rafal_Kruczek
Posty: 1090
Rejestracja: 20 sie 2008, 11:48
Lokalizacja: Legnica
Has thanked: 84 times
Been thanked: 30 times

Re: Pathfinder - Rise of the Runelords

Post autor: Rafal_Kruczek »

krystek pisze:Mam pytanie odnosnie przydzielani uszkodzeń i dobierania kart, czy resetując karty na ręce jeśli w talii brakuje nam kart to...
...You are dead, man! A czar "Raise dead" jest dopiero w 5 "pudełku".
Dlatego czasami jak postać jest już bardzo mocno poraniona (dużo kart na odrzucie lub pogrzebanych) ,ale jeszcze wysatcza jej kart żeby dobrac)warto przeczekać i NIE ekplorować jeśli nie masz pewności że jest to bezpieczne - exploracja nie jest obowiązkowa! Lepiej odpuścić sobie dane podejście do scenariusza i przeczekać do skończenia się czasu i podejść raz jeszcze niż ryzykować tworzenie postaci "od nowa".
Konieczność dobrania do pełnej reki na koniec swojej tury powoduje, że Pathfinder jest jedna z niewielu gier gdzie duża "ręka" czasami może bardziej przeszkadzać niż pomagać.
Awatar użytkownika
Gambit
Posty: 5215
Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 520 times
Been thanked: 1802 times
Kontakt:

Re: Pathfinder - Rise of the Runelords

Post autor: Gambit »

Rafal_Kruczek pisze:Konieczność dobrania do pełnej reki na koniec swojej tury powoduje, że Pathfinder jest jedna z niewielu gier gdzie duża "ręka" czasami może bardziej przeszkadzać niż pomagać.
Dlatego wojownicy mają z reguły mniej kart na ręce, niż magowie :) I dlatego zwiększanie Hand Size na dzień dobry, wcale nie jest takim dobrym pomysłem :)
kucyk
Posty: 160
Rejestracja: 17 gru 2013, 20:29
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 14 times
Been thanked: 15 times

Re: Pathfinder - Rise of the Runelords

Post autor: kucyk »

Mam pytanie o broń.
Przykład - kusza -> jako Combat check używasz ranged + 1d8.
Czy w tej sytuacji Harsk po paru przygodach może użyć:

COMBAT = RANGED + 1d8 = (DEX + 3) + 1d8 = (1d8 + 4) + 3 + 1d8 = 2d8 + 7

?? Ogarnęły mni wątpliowści czy "Ranged die" to tak jak liczę, ze wszystkimi modyfikacjami, czy gołe 1d8...
Awatar użytkownika
Gambit
Posty: 5215
Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 520 times
Been thanked: 1802 times
Kontakt:

Re: Pathfinder - Rise of the Runelords

Post autor: Gambit »

kucyk pisze:Mam pytanie o broń.
Przykład - kusza -> jako Combat check używasz ranged + 1d8.
Czy w tej sytuacji Harsk po paru przygodach może użyć:

COMBAT = RANGED + 1d8 = (DEX + 3) + 1d8 = (1d8 + 4) + 3 + 1d8 = 2d8 + 7

?? Ogarnęły mni wątpliowści czy "Ranged die" to tak jak liczę, ze wszystkimi modyfikacjami, czy gołe 1d8...
Sytuacja jest nieco "tricky".

Jeśli na karcie masz napisane, że masz dodać Ranged Die, to dodajesz czystą kostkę, bez modyfikacji. Natomiast jeśli masz dodać skill Ranged, to bierzesz wszystko: kość, plusy ze skilla i plusy z cechy pod którą masz ten skill.
Czyli biorąc za przykład Amiri i jej skill Melee (bo nie pamiętam Harska):
Jeśli mam do testu dodać jej Melee Die, to dodaję tylko 1d12 - bo taka jest kostka jej siły, pod którą jest u niej skill Melee
Jeśli mam do testu dodać jej skill Melle, to dodaję 1d12 + 2 + x, gdzie ten "x" to aktualny dodatek do Siły jaki mam rozwinięty na karcie postaci.
Awatar użytkownika
Olgierdd
Posty: 1835
Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 80 times
Been thanked: 92 times

Re: Pathfinder - Rise of the Runelords

Post autor: Olgierdd »

kucyk pisze:Mam pytanie o broń.
Przykład - kusza -> jako Combat check używasz ranged + 1d8.
Czy w tej sytuacji Harsk po paru przygodach może użyć:

COMBAT = RANGED + 1d8 = (DEX + 3) + 1d8 = (1d8 + 4) + 3 + 1d8 = 2d8 + 7

?? Ogarnęły mni wątpliowści czy "Ranged die" to tak jak liczę, ze wszystkimi modyfikacjami, czy gołe 1d8...
Jest tak jak piszesz. Jego skill Ranged to kość Dexterity (z ewentualnymi bonusami) + 3.
kucyk
Posty: 160
Rejestracja: 17 gru 2013, 20:29
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 14 times
Been thanked: 15 times

Re: Pathfinder - Rise of the Runelords

Post autor: kucyk »

No dobra - to konkretnie.
Harsk ma DEX 1d8 + 4, RANGED = DEX + 3 = 1d8 + 7

I ma na rece Light Crossbow.
Kusza mówi - Roll your Dex or Ranged die + 1d8
I teraz tak - Harsk jest zarąbistym snajperem z rozwiniętymi umiejętnościami na +7.

Więc strzela z tej kuszy 2d8 + 7 ?? Czy 2d8 ??

Sensowne dla mnie jest, że pomaga mu to przy strzelaniu, inaczej ktokolwiek inny kto nie rozwijał swoich umiejętności ranged miałby te samą szansę przy strzelaniu z kuszy. No ale jednak jest tam wyraźnie napisane DIE.

Nie mogę znaleźć pasującego wątku na BGG na dowód...
Awatar użytkownika
Gambit
Posty: 5215
Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 520 times
Been thanked: 1802 times
Kontakt:

Re: Pathfinder - Rise of the Runelords

Post autor: Gambit »

kucyk pisze:No dobra - to konkretnie.
Harsk ma DEX 1d8 + 4, RANGED = DEX + 3 = 1d8 + 7

I ma na rece Light Crossbow.
Kusza mówi - Roll your Dex or Ranged die + 1d8
I teraz tak - Harsk jest zarąbistym snajperem z rozwiniętymi umiejętnościami na +7.

Więc strzela z tej kuszy 2d8 + 7 ?? Czy 2d8 ??

Sensowne dla mnie jest, że pomaga mu to przy strzelaniu, inaczej ktokolwiek inny kto nie rozwijał swoich umiejętności ranged miałby te samą szansę przy strzelaniu z kuszy. No ale jednak jest tam wyraźnie napisane DIE.

Nie mogę znaleźć pasującego wątku na BGG na dowód...
W przypadku walki rzucasz "całością", czyli wychodzi 2d8 + 7. Ogólnie Pathfinder ma czasem problem z nazewnictwem i raz jako Die rozumieją wszystko, a raz samą kostkę.
kucyk
Posty: 160
Rejestracja: 17 gru 2013, 20:29
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 14 times
Been thanked: 15 times

Re: Pathfinder - Rise of the Runelords

Post autor: kucyk »

Jasne. Tak myślałem.
Czasem precyzują tu i ówdzie że masz użyć "Unmodified die" i wtedy wiadomo.
Dzięki za potwierdzenie moich domysłów!
Legrad
Posty: 45
Rejestracja: 04 lut 2014, 22:52
Lokalizacja: Szczecin

Re: Pathfinder - Rise of the Runelords

Post autor: Legrad »

Mamy otwarta ostatnia lokacje w ktorej wiadomo ze jest villain. Podczas spotakania odkrywam hanchmana. Rozumiem ze po pokonaniu jego moge probowac zamknac lokacje, jesli sie uda banichuje wszystkie karty oprocz villaina i w nastepnej turze moge probowac go zabic. Dobrze rozumuje?

Podczas spotkania moge uzyc tylko po jednej karcie danego rodzaju. Rozumiem ze ta zasada nie tyczy sie calej tury, np moge zagrac item przed spotkaniem i w trakcie?
kucyk
Posty: 160
Rejestracja: 17 gru 2013, 20:29
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 14 times
Been thanked: 15 times

Re: Pathfinder - Rise of the Runelords

Post autor: kucyk »

Lokacja pozostaje otwarta.
Reszta tak jak piszesz.
Awatar użytkownika
Gambit
Posty: 5215
Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 520 times
Been thanked: 1802 times
Kontakt:

Re: Pathfinder - Rise of the Runelords

Post autor: Gambit »

Legrad pisze:Mamy otwarta ostatnia lokacje w ktorej wiadomo ze jest villain. Podczas spotakania odkrywam hanchmana. Rozumiem ze po pokonaniu jego moge probowac zamknac lokacje, jesli sie uda banichuje wszystkie karty oprocz villaina i w nastepnej turze moge probowac go zabic. Dobrze rozumuje?
Tak. Lokacja pozostaje otwarta, a jedyną kartą w niej jest Villain. W następnej turze można go spotkać i zabić.
Legrad pisze:Podczas spotkania moge uzyc tylko po jednej karcie danego rodzaju. Rozumiem ze ta zasada nie tyczy sie calej tury, np moge zagrac item przed spotkaniem i w trakcie?
Zgadza się. Może to byc nawet ten sam item, jeśli po zagraniu nadal masz go na ręce.
Legrad
Posty: 45
Rejestracja: 04 lut 2014, 22:52
Lokalizacja: Szczecin

Re: Pathfinder - Rise of the Runelords

Post autor: Legrad »

Dzieki za szybka odpowiedz.

Tak dla pewnosci jeszcze sie zapytam. Lokacja zostaje z automatu zamknieta jesli villian ktory tam sie znajdowal zostaje ubity, nie wykonuje dodatkowych czynnosci ktore znajduja sie na karcie lokacji?
kucyk
Posty: 160
Rejestracja: 17 gru 2013, 20:29
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 14 times
Been thanked: 15 times

Re: Pathfinder - Rise of the Runelords

Post autor: kucyk »

Tak jest - kiedy villian zostaje pokonany lokacja zostaje zamknięta automatycznie bez odpalania triggeru "On closing" - o ile nie ma tam innych villianów. Jeśli są to lokacja jest zamknięta i tak ale tylko tymczasowo i villian nie może tam uciec.
Legrad
Posty: 45
Rejestracja: 04 lut 2014, 22:52
Lokalizacja: Szczecin

Re: Pathfinder - Rise of the Runelords

Post autor: Legrad »

Podczas spotkania z powiedzmy villianem do pokonania ktorego trzeba zdac dwa testy moge uzyc tej samej broni do obu? Analogicznie, grajac magiem moge uzyc dwoch czarow?

Nie posiadajac np divine na karcie bochatera przy testach na ta umiejetnosc rzucam zawsze d4?
kucyk
Posty: 160
Rejestracja: 17 gru 2013, 20:29
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 14 times
Been thanked: 15 times

Re: Pathfinder - Rise of the Runelords

Post autor: kucyk »

Tak, przy każdym starciu obowiązuje zasada jednego typu ataku (czar, umiejętność, broń itp) na walkę. Każde starcie traktowane jest jako osobna walka.

Tak, jeśli cecha nie jest zaznaczona wprosta jako dostępna na karcie to zawsze możesz jej użyć rzucając d4 na testach. Wyjątkiem jest recharge - które możesz uzywać tylko kiedy masz daną cechę - np. arcane czy divine.
Legrad
Posty: 45
Rejestracja: 04 lut 2014, 22:52
Lokalizacja: Szczecin

Re: Pathfinder - Rise of the Runelords

Post autor: Legrad »

Dzieki za odpowiedz
Awatar użytkownika
Gambit
Posty: 5215
Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 520 times
Been thanked: 1802 times
Kontakt:

Re: Pathfinder - Rise of the Runelords

Post autor: Gambit »

Legrad pisze:Podczas spotkania z powiedzmy villianem do pokonania ktorego trzeba zdac dwa testy moge uzyc tej samej broni do obu? Analogicznie, grajac magiem moge uzyc dwoch czarow?
Pamiętaj też, że jeśli jesteś w lokacji z innym bohaterem, to możecie się podzielić testami. Ty zdajesz jeden, on drugi.
Legrad
Posty: 45
Rejestracja: 04 lut 2014, 22:52
Lokalizacja: Szczecin

Re: Pathfinder - Rise of the Runelords

Post autor: Legrad »

Gambit pisze:
Legrad pisze:Podczas spotkania z powiedzmy villianem do pokonania ktorego trzeba zdac dwa testy moge uzyc tej samej broni do obu? Analogicznie, grajac magiem moge uzyc dwoch czarow?
Pamiętaj też, że jeśli jesteś w lokacji z innym bohaterem, to możecie się podzielić testami. Ty zdajesz jeden, on drugi.
I tak tez pokonalem villiana gdyz myslalem ze te dwa testy sa rozpatrywane jako jedno spotkanie i nie moge uzyc dwoch czarow :D Gra rewelacyjna i wielkie dzieki Gambit za robote na yt bo gdyby nie Twoj material nigdy bym po nia nie siegnal :D
kucyk
Posty: 160
Rejestracja: 17 gru 2013, 20:29
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 14 times
Been thanked: 15 times

Re: Pathfinder - Rise of the Runelords

Post autor: kucyk »

Też kupiłem po tym jak Tomek się nad nią rozpływał :)
Wydałem kupę kasy na dodatki i koszulki ale nie żałuję żadnej złotówki.
Gra jest świetna!
ODPOWIEDZ