Pathfinder - Rise of the Runelords

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
Awatar użytkownika
Gambit
Posty: 5215
Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 520 times
Been thanked: 1806 times
Kontakt:

Re: Pathfinder - Rise of the Runelords

Post autor: Gambit »

maciejo pisze::arrow: Gambit
Dzięki.
Zagrałem dziś pierwszy raz i jestem pod wielkim wrażeniem tej gry.Myślę,że zagości na moim stole na długi czas :D
Na moim gości już chyba trzeci rok. Oczywiście już trzecia część :)
maciejo pisze: Pytania:
1.Np karta "Swięta woda"
Właściwości:Odłóż tę kartę oby osłabić Zagrożenie z cechą "Nieumarły"
Jak mam to zrobić i o ile osłabić - jakąś kostą rzucić (jaką) czy coś innego zrobić :?:
Musiałbym zobaczyć kartę, bo polskie tłumaczenie niewiele mi daje :) Albo zobaczyć oryginalny tekst na karcie. A, że nie mam gry przy sobie (najwcześniej zobaczę ją w piątek), to chwilowo nie pomogę :)
maciejo pisze:2.Ostatnią postacią w lokacji jest Velan i nie uda mi się go pokonać,co wtedy.
a) Czy ucieka on do innej niezamkniętej Lokacji i zamykam automatycznie tę Lokacje w której Go spotkałem :?:
b) Czy też zotaje on w tej samej Lokacji tak długo dopóki Go nie pokonam :?:
Ucieka do randomowej niezamkniętej lokacji. Wliczając lokację, w której go spotkałeś, ponieważ nie pokonałeś go, a co za tym idzie nie możesz zamknąć lokacji.
Awatar użytkownika
Gambit
Posty: 5215
Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 520 times
Been thanked: 1806 times
Kontakt:

Re: Pathfinder - Rise of the Runelords

Post autor: Gambit »

Dobra, znalazłem Holy Water w sieci. Jeśli używasz zewnętrznego tłumaczenia, to jest jakieś dziwne :) Oto jak działa ta karta:

1. Możesz ją odrzucić z ręki na discard, aby uniknąć zagrożenia z cechą Undead.
(uniknąć, czyli nie spotykasz tej karty, tylko wtasowujesz ją do talii lokacji)

2. Możesz ją usunąć z gry, aby pokonać zagrożenie z cechą Undead, jeśli najwyższa wartość Combat tego zagrożenia nie przekracza 10.
(czyli odkładasz Holy Water do pudełka i odrzucasz napotkanego właśnie wroga lub pułapkę jeśli ma wartość Combat)
kucyk
Posty: 160
Rejestracja: 17 gru 2013, 20:29
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 14 times
Been thanked: 15 times

Re: Pathfinder - Rise of the Runelords

Post autor: kucyk »

Holy water pozwala ci byc uzyta na dwa sposoby - albo odrzucasz zeby uniknac (evade) nieumarlego, w zwykly sposob, mozesz szukac dalej w tej lokacji. Albo mozesz ja wyrzucic z gry na zawsze (banish) zeby rozwalis nieumarlego o max sile bitewnej 10.

Juz widze, ze bylem drugi.
Awatar użytkownika
maciejo
Posty: 3349
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 96 times
Been thanked: 127 times

Re: Pathfinder - Rise of the Runelords

Post autor: maciejo »

Gambit pisze:Dobra, znalazłem Holy Water w sieci. Jeśli używasz zewnętrznego tłumaczenia, to jest jakieś dziwne :) Oto jak działa ta karta:

1. Możesz ją odrzucić z ręki na discard, aby uniknąć zagrożenia z cechą Undead.
(uniknąć, czyli nie spotykasz tej karty, tylko wtasowujesz ją do talii lokacji)

2. Możesz ją usunąć z gry, aby pokonać zagrożenie z cechą Undead, jeśli najwyższa wartość Combat tego zagrożenia nie przekracza 10.
(czyli odkładasz Holy Water do pudełka i odrzucasz napotkanego właśnie wroga lub pułapkę jeśli ma wartość Combat)
Dzięki za odpowiedzi :D
Nie używam zewnętrznego tłumaczenia tylko mam wersję niemiecką gry,stąd może te rozbieżności :wink:
Poza tym fajnie się gra tylko na początku jest trochę za łatwo,po takim Xenoszyfcie to jak spacerek po parku nad rzeczką :lol:
Mam nadzieję,że później zrobi się chociaż troszkę bardziej niebezpiecznie.
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
Awatar użytkownika
maciejo
Posty: 3349
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 96 times
Been thanked: 127 times

Re: Pathfinder - Rise of the Runelords

Post autor: maciejo »

Mam takie pytanko,
1.czy po przejściu Przygody tzn tej z nr 1 w prawym górnym rogu aby zacząć Przygodę nr 2 i dalsze muszę po prostu dodać kolejne karty do innych znajdujących się już w pudełku :?:
Czy też dodawać do podstawki tylko te z kolejnej Przygody a te z poprzedniej wycofać :?:

2. Czy warto dokupić Chararakter Deck do Podstawki :?:
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
kucyk
Posty: 160
Rejestracja: 17 gru 2013, 20:29
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 14 times
Been thanked: 15 times

Re: Pathfinder - Rise of the Runelords

Post autor: kucyk »

1. Dodajesz nowe karty. Hanchmeni i Villiani i tak beda inni. Od ktorejstam przygody wycofujesz Basic, ale nie hurtem tylko w trakcie gry.
2. Warto!! Genialne postacie.
Awatar użytkownika
maciejo
Posty: 3349
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 96 times
Been thanked: 127 times

Re: Pathfinder - Rise of the Runelords

Post autor: maciejo »

kucyk pisze:1. Dodajesz nowe karty. Hanchmeni i Villiani i tak beda inni. Od ktorejstam przygody wycofujesz Basic, ale nie hurtem tylko w trakcie gry.
2. Warto!! Genialne postacie.
Dzięki :wink:
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
Awatar użytkownika
zioombel
Posty: 1148
Rejestracja: 21 wrz 2010, 13:19
Lokalizacja: Wołomin
Has thanked: 200 times
Been thanked: 98 times

Re: Pathfinder - Rise of the Runelords

Post autor: zioombel »

Na karcie czaru Invisibility jest napisane : "discard this card to evade a monster"
Czy można tę kartę zagrać na innego gracza, który jest z nami w lokacji i spotkał potwora?
kucyk
Posty: 160
Rejestracja: 17 gru 2013, 20:29
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 14 times
Been thanked: 15 times

Re: Pathfinder - Rise of the Runelords

Post autor: kucyk »

Evading, Succeeding, Defeating always mean "you".

Czyli - nie. Nie mozesz za kogos uniknac potworka, niezaleznie od tego czy jest z toba w tej samej lokacji czy nie.
Awatar użytkownika
zioombel
Posty: 1148
Rejestracja: 21 wrz 2010, 13:19
Lokalizacja: Wołomin
Has thanked: 200 times
Been thanked: 98 times

Re: Pathfinder - Rise of the Runelords

Post autor: zioombel »

Czy na karcie, którą zagrywamy na innych graczy w naszej lokacji muszą mieć konkretnie napisane, że rzucamy na another character?
Czy można rzucić blessing of the gods na kompana, żeby dodać mu 1 kostkę do testu?
kucyk
Posty: 160
Rejestracja: 17 gru 2013, 20:29
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 14 times
Been thanked: 15 times

Re: Pathfinder - Rise of the Runelords

Post autor: kucyk »

Spokojnie mozna. Jesli nie jest napisane "your check" to moze byc kazdy inny.
Awatar użytkownika
zioombel
Posty: 1148
Rejestracja: 21 wrz 2010, 13:19
Lokalizacja: Wołomin
Has thanked: 200 times
Been thanked: 98 times

Re: Pathfinder - Rise of the Runelords

Post autor: zioombel »

Rozumiem, że jeśli spotykam barierę skrzynie i jest napisane : "if undefeated, you may banish this barrier"
To nie muszę jej banishować jeśli nie chce?
kucyk
Posty: 160
Rejestracja: 17 gru 2013, 20:29
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 14 times
Been thanked: 15 times

Re: Pathfinder - Rise of the Runelords

Post autor: kucyk »

Jasne, ze nie musisz. Ale oczywiscie zostaje jako bariera i blokuje ci te lokacje.
Awatar użytkownika
zioombel
Posty: 1148
Rejestracja: 21 wrz 2010, 13:19
Lokalizacja: Wołomin
Has thanked: 200 times
Been thanked: 98 times

Re: Pathfinder - Rise of the Runelords

Post autor: zioombel »

kucyk pisze:Jasne, ze nie musisz. Ale oczywiscie zostaje jako bariera i blokuje ci te lokacje.
Dzięki. Tak wiem, że blokuje. Za to w skrzyni są 1d4 itemy ;-)
Awatar użytkownika
zioombel
Posty: 1148
Rejestracja: 21 wrz 2010, 13:19
Lokalizacja: Wołomin
Has thanked: 200 times
Been thanked: 98 times

Re: Pathfinder - Rise of the Runelords

Post autor: zioombel »

Spoiler:
Mógłby mi ktoś wyjaśnić o co w tym chodzi?
1. Jak spotykam Haunt to kładę go przed siebie i rzucam 1d6. Jak wyrzucę 1-4 to dokładam Haunt dla graczy. Przy rzucie np 2 dokładam 2 dla każdego gracza czy 2 na wszystkich graczy? Skąd wziąć tyle tych kart? Zaznaczać jakoś inaczej?
Przy rzucie 5-6 przywołuje villain.

2. Skąd tu nagle ten konkretny ally z kilkudziesięciu jest potrzebny?

EDIT: Ok, już rozumiem - pomogło forum PAIZO. Dodaję wynik do liczby Haunt, które leżą na stole, a nie dodaje Haunt dla graczy.
kucyk
Posty: 160
Rejestracja: 17 gru 2013, 20:29
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 14 times
Been thanked: 15 times

Re: Pathfinder - Rise of the Runelords

Post autor: kucyk »

To tak nie dziala :)
Spotykasz Haunt i kladziesz przed soba 1 sztuke.
Potem rzucasz kostka i dodajesz liczbe Hauntow przed toba do wyniku.
Jesli jest 5+ to Iesha robi ci wjazd na chate.



Aldern pozwala ci banishowac Haunty, ale tylko do czasu az spotkasz Skinsawa pierwszy raz.
Awatar użytkownika
zioombel
Posty: 1148
Rejestracja: 21 wrz 2010, 13:19
Lokalizacja: Wołomin
Has thanked: 200 times
Been thanked: 98 times

Re: Pathfinder - Rise of the Runelords

Post autor: zioombel »

kucyk pisze:To tak nie dziala :)
Spotykasz Haunt i kladziesz przed soba 1 sztuke.
Potem rzucasz kostka i dodajesz liczbe Hauntow przed toba do wyniku.
Jesli jest 5+ to Iesha robi ci wjazd na chate.



Aldern pozwala ci banishowac Haunty, ale tylko do czasu az spotkasz Skinsawa pierwszy raz.
Tak już doczytałem na forum Paizo. Chyba 1d6 plus wszystkie Haunty przed graczami, a nie tylko przede mną.
kucyk
Posty: 160
Rejestracja: 17 gru 2013, 20:29
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 14 times
Been thanked: 15 times

Re: Pathfinder - Rise of the Runelords

Post autor: kucyk »

Racja. Zmylka - Haunty nawiedzaja was wszystkich naraz :)
olsszak
Posty: 1818
Rejestracja: 05 lip 2015, 23:51
Lokalizacja: GDAŃSK
Has thanked: 19 times
Been thanked: 36 times

Re: Pathfinder - Rise of the Runelords

Post autor: olsszak »

Krótkie pytanie:
W instrukcji jest napisane, że "you take damage if you fail to defeat monster"

Czy to oznacza tylko pomarańczowe karty? Czyli te mające w prawym górnym rogu napis monster?

Mam małą zagwozdkę bo natrafiłem na barierę "Skeleton Horde" i zrobiłem summon Ancient Skeletons i one mają henchman ale poniżej type "Monster" i przegrałem check. Wiem, że na pewno taki stwór wraca do pudła, ale czy dostaję dmg? Jeśli dobrze rozumiem to chyba tylko od pomarańczowych dostaję z defaultu. Od innych tylko jeśli karta stwierdza inaczej?
Rabaty:
Planszostrefa - 11%
3Trolle - 7%
Mepel - 5%
Fancy but Functional - 10%
Awatar użytkownika
zioombel
Posty: 1148
Rejestracja: 21 wrz 2010, 13:19
Lokalizacja: Wołomin
Has thanked: 200 times
Been thanked: 98 times

Re: Pathfinder - Rise of the Runelords

Post autor: zioombel »

olsszak pisze:Krótkie pytanie:
W instrukcji jest napisane, że "you take damage if you fail to defeat monster"

Czy to oznacza tylko pomarańczowe karty? Czyli te mające w prawym górnym rogu napis monster?

Mam małą zagwozdkę bo natrafiłem na barierę "Skeleton Horde" i zrobiłem summon Ancient Skeletons i one mają henchman ale poniżej type "Monster" i przegrałem check. Wiem, że na pewno taki stwór wraca do pudła, ale czy dostaję dmg? Jeśli dobrze rozumiem to chyba tylko od pomarańczowych dostaję z defaultu. Od innych tylko jeśli karta stwierdza inaczej?
Dostajesz obrażenia.
olsszak
Posty: 1818
Rejestracja: 05 lip 2015, 23:51
Lokalizacja: GDAŃSK
Has thanked: 19 times
Been thanked: 36 times

Re: Pathfinder - Rise of the Runelords

Post autor: olsszak »

Dzięki, a czy z Waszych doświadczeń potrzeba jeszcze dodatkowych kostek, aby nie przerzucać tych co są? Ja po jakichś 10 partiach skłanaiłbym się, aby mieć jeszcze jeden komplet.
Rabaty:
Planszostrefa - 11%
3Trolle - 7%
Mepel - 5%
Fancy but Functional - 10%
Awatar użytkownika
zioombel
Posty: 1148
Rejestracja: 21 wrz 2010, 13:19
Lokalizacja: Wołomin
Has thanked: 200 times
Been thanked: 98 times

Re: Pathfinder - Rise of the Runelords

Post autor: zioombel »

olsszak pisze:Dzięki, a czy z Waszych doświadczeń potrzeba jeszcze dodatkowych kostek, aby nie przerzucać tych co są? Ja po jakichś 10 partiach skłanaiłbym się, aby mieć jeszcze jeden komplet.
My gramy w 4 osoby i mamy 4 zestawy kostek. Czasem brakuje jakiejś kostki.
Awatar użytkownika
Olgierdd
Posty: 1835
Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 80 times
Been thanked: 92 times

Re: Pathfinder - Rise of the Runelords

Post autor: Olgierdd »

Ja ze swoją ekipą też grałem wiadrem kości, bo w późniejszych scenariuszach pojawiają się przedmioty dające np. 6k6 do rzutów i przerzucanie po jednej kosteczce byłoby zbyt uciążliwe.
Awatar użytkownika
Kilson
Posty: 765
Rejestracja: 11 kwie 2010, 19:15
Lokalizacja: Warszawa / Marki
Has thanked: 35 times
Been thanked: 72 times

Re: Pathfinder - Rise of the Runelords

Post autor: Kilson »

Hej, nabyłem Pathfindera set Skull & Shackles i po lekturze instrukcji oraz pierwszej grze "szkoleniowej" mam parę wątpliwości:

1) Czy po pokonaniu statku dostaję też kartę "łupu" (plunder card) , niezależnie od tego czy zajmę ten statek czy nie?

2) Co ze statkiem, który zdobyłem podczas wyprawy? W instrukcji jest napisane, że mogę zając statek jeśli pozwala na to opis z kart, ale nie odznaczam go na karcie floty. Czyli mogę pływać na nim dopóki go nie stracę? Niezależnie od tego czy wygrałem czy przegrałem scenariusz i niezależnie od tego, że ma wyższą "klasę" niż dostępne dla mnie w tej chwili?

3) Czy po nieudanej misji, w której postacie przeżyły, ale skończył się czas (talia blessów) zatrzymuje wszystkie przedmioty które zdobyłem i mogę je wymienić z tymi podstawowymi, zachowując jednak limit rozpisany na karcie postaci? Rozumiem, że przegranej po prostu nie dostaję nagrody za scenariusz i kart łupu, które były na statku, tak?

4) Po zakończonym scenariuszu, karty których nie zostały umieszczone w taliach postaci wracają do pudełka, czy jest jakiś "schowek", do zachowania kilku kart które mogą się przydać w później?

5) Talie początkowe zawierają jeden podstawowy bless, ale czy podczas tworzenia postaci można wybrać dowolne inne które uważam za przydatniejsze?

6) Czy jeśli nie udało mi się pokonać bariery, a nie ma opisu co w takim przypadku się dzieje, to wtasowuję ją do location decka? Albo np. przy skrzyni ze skarbem jest napisane, że w przypadku sukcesu dostaje jakieś bronie, a w przypadku porażki "you may banish". Czyli albo wtasowuje w nadziei że zbiore te bronie następnym razem, albo "mogę" ją odrzucić do pudełka?

7) W instrukcji napisali, że przy rozgrywaniu "Adventure Path" należy rozpocząć od "Wormwood Mutiny" czyli setu nr 1. Czy w takim razie "Adventure: Plunder and Peril" (czyli B) jest oddzielną wprowadzającą mini kampanią?
Gra jest tak wyskalowana, że Adventure Path powinienem zacząć od przygody nr 1 "gołymi" postaciami? Czy tymi, które już zdobyły jakieś nagrody po przejściu 5 scenariuszy z setu B? Bo wydawało mi się, że B powinno być częścią kampanii, ale wydaje mi się, że wg. instrukcji jest inaczej.
Awatar użytkownika
Olgierdd
Posty: 1835
Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 80 times
Been thanked: 92 times

Re: Pathfinder - Rise of the Runelords

Post autor: Olgierdd »

Na pytania dotyczące mechanik unikalnych dla S&S niestety odpwiedzi nie znam
Kilson pisze:3) Czy po nieudanej misji, w której postacie przeżyły, ale skończył się czas (talia blessów) zatrzymuje wszystkie przedmioty które zdobyłem i mogę je wymienić z tymi podstawowymi, zachowując jednak limit rozpisany na karcie postaci? Rozumiem, że przegranej po prostu nie dostaję nagrody za scenariusz i kart łupu, które były na statku, tak?
Zgadza się.
Kilson pisze:4) Po zakończonym scenariuszu, karty których nie zostały umieszczone w taliach postaci wracają do pudełka, czy jest jakiś "schowek", do zachowania kilku kart które mogą się przydać w później?
Wracają do pudełka.
Kilson pisze:5) Talie początkowe zawierają jeden podstawowy bless, ale czy podczas tworzenia postaci można wybrać dowolne inne które uważam za przydatniejsze?
Tworząc zupełnie nową postać nie możesz do talii włożyć kart bez słowa basic. Lepsze karty pozyskujesz dopiero w trakcie gry.
Kilson pisze:6) Czy jeśli nie udało mi się pokonać bariery, a nie ma opisu co w takim przypadku się dzieje, to wtasowuję ją do location decka? Albo np. przy skrzyni ze skarbem jest napisane, że w przypadku sukcesu dostaje jakieś bronie, a w przypadku porażki "you may banish". Czyli albo wtasowuje w nadziei że zbiore te bronie następnym razem, albo "mogę" ją odrzucić do pudełka?
Zgadza się. Wszystkie niepokonane karty bane (potwory i bariery), o ile karta nie mówi inaczej wracają do lokacji, z której je dobrałeś.
Kilson pisze:7) W instrukcji napisali, że przy rozgrywaniu "Adventure Path" należy rozpocząć od "Wormwood Mutiny" czyli setu nr 1. Czy w takim razie "Adventure: Plunder and Peril" (czyli B) jest oddzielną wprowadzającą mini kampanią?
Gra jest tak wyskalowana, że Adventure Path powinienem zacząć od przygody nr 1 "gołymi" postaciami? Czy tymi, które już zdobyły jakieś nagrody po przejściu 5 scenariuszy z setu B? Bo wydawało mi się, że B powinno być częścią kampanii, ale wydaje mi się, że wg. instrukcji jest inaczej.
Nie jestem pewien jak to jest w S&S. W innych pudłach po przejściu przygody wprowadzającej kontynuowałem adventure path tymi samymi postaciami.
ODPOWIEDZ