Osadnicy: Narodziny Imperium - pytania i wątpliwości

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
Awatar użytkownika
Yavi
Posty: 3185
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 24 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: Yavi »

pabellos pisze:Pytanie dyletanta ale myślę że dla wyjadaczy nie będzie stanowiło problemu. Jak rozumieć zapis w instrukcji, że nie można wykonać więcej niż jednej akcji naraz? Czy to znaczy, że w fazie akcji w jednej rundzie mogę maksymalnie zbudować tylko jeden budynek/podpisać jedną umowę/splądrować jedną lokalizację? Proszę o potwierdzenie, że dobrze rozumiem, iż położenie żetonu obrony nie jest akcją?
W jednej turze możesz wykonać jedną akcję. Akcje w rundzie wykonujecie naprzemiennie, Ty jedną, przeciwnik jedną, Ty jedną i tak aż do spasowania przez obu. Wyjątek stanowią karty, które mają zapis, iż można skorzystać z nich dwukrotnie/wielokrotnie. Wówczas w ramach jednej akcji możesz np. dwa razy wymienić surowce, czy też wymienić ludzi na kilka towarów (akcja z planszetki).
Dołożenie znacznika obrony nie jest akcją, możesz to zrobić dodatkowo w swojej turze.
pabellos
Posty: 81
Rejestracja: 28 lut 2016, 23:03
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Has thanked: 15 times
Been thanked: 2 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: pabellos »

Wielkie dzięki! Może mój kłopot w ogarnięciu tej zasady wynikal z tego, że pierwszą partyjkę rozegrałem solo a WG nie przeprowadza akcji zatem ciężko tutaj mówić o wykonywaniu akcji naprzemiennie ;) Wynika z tego, że jak juz będę grał z realnymi przeciwnikami, to gdy oni już spasują, a mnie będzie na to stać, mogę i 5 lokacji zbudować a kolejne 5 splądrować :)
"Splendor" - pierwsza gra, która spodobała się Żonie (po wielu nieudanych próbach - Rzymianie do domu, Zaginione Miasta). Proszę ekspertów o porady na priv, jaki uczynić następny krok w wprowadzaniu Małżonki w planszówkowy świat...
Awatar użytkownika
Yavi
Posty: 3185
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 24 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: Yavi »

pabellos pisze:Wielkie dzięki! Może mój kłopot w ogarnięciu tej zasady wynikal z tego, że pierwszą partyjkę rozegrałem solo a WG nie przeprowadza akcji zatem ciężko tutaj mówić o wykonywaniu akcji naprzemiennie ;) Wynika z tego, że jak juz będę grał z realnymi przeciwnikami, to gdy oni już spasują, a mnie będzie na to stać, mogę i 5 lokacji zbudować a kolejne 5 splądrować :)
Będziesz mógł zbudować 5, splądrować już nie, bo nie wolno atakować graczy, którzy spasowali ;).
pabellos
Posty: 81
Rejestracja: 28 lut 2016, 23:03
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Has thanked: 15 times
Been thanked: 2 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: pabellos »

Ha! Faktycznie. Moje niedopatrzenie. No chyba, że splądruję swoje karty z ręki;) Swoją drogą nie potrafię uzasadnić racjonalnie możliwości plądrowania własnych kart z ręki. Klimatycznie jakoś mi się to nie klei;)
"Splendor" - pierwsza gra, która spodobała się Żonie (po wielu nieudanych próbach - Rzymianie do domu, Zaginione Miasta). Proszę ekspertów o porady na priv, jaki uczynić następny krok w wprowadzaniu Małżonki w planszówkowy świat...
Awatar użytkownika
DeBOB
Posty: 74
Rejestracja: 30 maja 2012, 10:32
Lokalizacja: Radzyń Podlaski
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: DeBOB »

pabellos pisze:Swoją drogą nie potrafię uzasadnić racjonalnie możliwości plądrowania własnych kart z ręki. Klimatycznie jakoś mi się to nie klei;)
Żeby daleko nie szukać, to i w Polsce znajdziesz mnóstwo budynków gospodarskich, postawionych z cegieł z budowli obronnych i sakralnych. Tu również ich właściciele stwierdzili, że nie pójdą w "miecze" i budulec wolą wykorzystać do wystawienia w swoim imperium czegoś co da im "jadło" ;)
Czytając posty wyobraźcie sobie, że osoba je pisząca uśmiecha się do Was życzliwie, bez podtekstu.
- Merry

The amount of energy needed to refute bullshit is an order of magnitude bigger than to produce it.
- Brandolini's law
Arius
Posty: 1402
Rejestracja: 30 mar 2016, 16:31
Has thanked: 289 times
Been thanked: 154 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: Arius »

Po wojnie zapotrzebowanie na cegły do odbudowy było tak duże, że wiele budynków nawet w dobrym stanie zostało rozebranych.
pabellos
Posty: 81
Rejestracja: 28 lut 2016, 23:03
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Has thanked: 15 times
Been thanked: 2 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: pabellos »

Wszystko dobrze, ale odpowiednikiem działań przywołanych przez Kolegów byloby w grze niszczenie własnych już zbudowanych lokacji (a więc położonych na stole) ;)
"Splendor" - pierwsza gra, która spodobała się Żonie (po wielu nieudanych próbach - Rzymianie do domu, Zaginione Miasta). Proszę ekspertów o porady na priv, jaki uczynić następny krok w wprowadzaniu Małżonki w planszówkowy świat...
Awatar użytkownika
DeBOB
Posty: 74
Rejestracja: 30 maja 2012, 10:32
Lokalizacja: Radzyń Podlaski
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: DeBOB »

No właśnie niekoniecznie :)
Można to fabularnie przedstawić sobie w ten sposób: Twoi zwiadowcy napotykają nową, "neutralną" lokację; możesz przyłączyć ją do swojego imperium, możesz podpisać z nią umowę handlową, możesz także spalić ją do imentu, uprzednio zrabowawszy co cenniejsze ruchomości. W odróżnieniu od lokacji przeciwników, do takiej znajdującej się "na ręku", masz po prostu bliżej i dlatego plądrujesz ją mniejszym kosztem.
Czytając posty wyobraźcie sobie, że osoba je pisząca uśmiecha się do Was życzliwie, bez podtekstu.
- Merry

The amount of energy needed to refute bullshit is an order of magnitude bigger than to produce it.
- Brandolini's law
pabellos
Posty: 81
Rejestracja: 28 lut 2016, 23:03
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Has thanked: 15 times
Been thanked: 2 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: pabellos »

Proszę o potwierdzenie, że dobrze rozumiem, iż Samuraje utrudniają Akcję Plądrowania, ale w żaden sposób nie chronią przed Akcjami wykonywanymi przez niektóre Lokacje Frakcyjne, np. przez Inżynierów (Rzym).
"Splendor" - pierwsza gra, która spodobała się Żonie (po wielu nieudanych próbach - Rzymianie do domu, Zaginione Miasta). Proszę ekspertów o porady na priv, jaki uczynić następny krok w wprowadzaniu Małżonki w planszówkowy świat...
Fungal
Posty: 49
Rejestracja: 02 lip 2016, 19:48
Has thanked: 1 time
Been thanked: 8 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: Fungal »

pabellos pisze:Proszę o potwierdzenie, że dobrze rozumiem, iż Samuraje utrudniają Akcję Plądrowania, ale w żaden sposób nie chronią przed Akcjami wykonywanymi przez niektóre Lokacje Frakcyjne, np. przez Inżynierów (Rzym).
Zgadza się.
pabellos
Posty: 81
Rejestracja: 28 lut 2016, 23:03
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Has thanked: 15 times
Been thanked: 2 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: pabellos »

i kolejna wątpliwość:) Gram Japończykami. Mam zbudowaną Bramę/Kapliczkę. Przeciwnik grający Egiptem za pośrednictwem Świątyni Ra przejmuje w danej Rundzie Bramę/Kapliczkę. Jaki widzicie sens takiego zagrania? Z surowców/kart zgromadzonych dzięki tym lokacjom i tak nie skorzysta bo one przyniosą punkty (i to mi, nie jemu) po zakończeniu 5 rundy. Czy chodzi o to, że przejmując te lokacje w danej rundzie uniemożliwia mi ich wzbogacanie (do końca tej rundy nie mogę odłożyć kart/surowców).
"Splendor" - pierwsza gra, która spodobała się Żonie (po wielu nieudanych próbach - Rzymianie do domu, Zaginione Miasta). Proszę ekspertów o porady na priv, jaki uczynić następny krok w wprowadzaniu Małżonki w planszówkowy świat...
jrz8888
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2017, 14:34
Has thanked: 1 time
Been thanked: 27 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: jrz8888 »

Czy ktokolwiek zmienił zasady gry odnośnie liczby rund i zdecydował się np. na rozegranie 6 rund lub więcej? Czy to ma sens?
Awatar użytkownika
Neoptolemos
Posty: 1955
Rejestracja: 09 sty 2014, 18:30
Has thanked: 189 times
Been thanked: 830 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: Neoptolemos »

Nie wydaje mi się to sensowne - każda runda trwa o wiele dłużej od poprzedniej i byłby coraz większy efekt kuli śnieżnej. Poza tym 30 kart frakcyjnych to by było za mało, bo czasem (choć rzadko) i w 5 rund się kończy talia.
Game developer w Lucky Duck Games
Autor bloga Karta - stół!
Redaktor Board Times
Budyka
Posty: 154
Rejestracja: 19 lis 2014, 11:54
Lokalizacja: Ostróda/Kraków

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: Budyka »

pabellos pisze:i kolejna wątpliwość:) Gram Japończykami. Mam zbudowaną Bramę/Kapliczkę. Przeciwnik grający Egiptem za pośrednictwem Świątyni Ra przejmuje w danej Rundzie Bramę/Kapliczkę. Jaki widzicie sens takiego zagrania? Z surowców/kart zgromadzonych dzięki tym lokacjom i tak nie skorzysta bo one przyniosą punkty (i to mi, nie jemu) po zakończeniu 5 rundy. Czy chodzi o to, że przejmując te lokacje w danej rundzie uniemożliwia mi ich wzbogacanie (do końca tej rundy nie mogę odłożyć kart/surowców).
Chyba jest dokładnie tak, jak piszesz - sens ma tylko uniemożliwienie jej wzbogacenia. Tak że zazwyczaj jest ileś o wiele lepszych opcji do przejęcia :P
Awatar użytkownika
Tomzaq
Posty: 1721
Rejestracja: 09 maja 2014, 18:27
Lokalizacja: Silesia Superior
Has thanked: 112 times
Been thanked: 84 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: Tomzaq »

Czy można zagrać robotnika na otwartą produkcję gracza, który już spasował?
Who is John Galt?
Posiadam
Kal-El83
Posty: 1136
Rejestracja: 03 sty 2015, 17:28
Lokalizacja: Kołobrzeg
Has thanked: 238 times
Been thanked: 120 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: Kal-El83 »

Nie.
Niegdyś Azazelek, narodzony na nowo jako Kal-El83 ;)
Awatar użytkownika
Tomzaq
Posty: 1721
Rejestracja: 09 maja 2014, 18:27
Lokalizacja: Silesia Superior
Has thanked: 112 times
Been thanked: 84 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: Tomzaq »

Atlantydzi wydają się trochę przegiętą frakcją, więc pozwolę sobie o dopytanie do kilku zagadnień, bo nie wiem czy dobrze gram :D

1. Jeżeli żeton technologii podstawowej znajduje się na karcie, którą można odpalić dwa razy, to odpala się ją trzy razy czy cztery razy?
2. Jeżeli na karcie z pkt 1 dodatkowo znajduje się żeton technologii zaawansowanej dającej punkt to ile punktów on daje? 1 na rundę, czy np. 3/4 punkty ponieważ mogę odpalić akcję 3/4 razy?
3. Jeżeli na karcie z cechą, która pozwala np. dostać 1 złoto i 1 punkt za odpalenie np. czerwonej karty, znajdują się jednocześnie żetony z technologią podstawową i technologią zaawansowaną dającą punkt, to ile dostaję punktów? 3 czy 4?
4. Jeżeli Atlantydzi mają na jakieś karcie produkcyjnej żeton technologii podstawowej i przeciwnik zagra akcję, która pozwala mu skopiować produkcję z tej karty to otrzymuje on produkcję normalną czy podwojoną?
Who is John Galt?
Posiadam
Fungal
Posty: 49
Rejestracja: 02 lip 2016, 19:48
Has thanked: 1 time
Been thanked: 8 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: Fungal »

1. Trzy, do liczby aktywacji dodaje się 1 a nie podwaja bazową liczbę.
2. Za każdą aktywację jeden punkt. Jeśli aktywujesz maksymalną liczbę razy czyli 3 to dostaniesz 3 punkty.
3. Odpalenie cechy daje bazowo 1 złota + 1 punkt. Żeton technologii podstawowej powoduje drugie odpalenie w związku z czym kolejne 1 złota + 1 punkt. Żeton punktujący daje punkt za każde odpalenie: odpalenia były 2 więc 2 dodatkowe punkty z tego żetonu. Razem 2 złota i 4 punkty.
4. Normalną.
Awatar użytkownika
Tomzaq
Posty: 1721
Rejestracja: 09 maja 2014, 18:27
Lokalizacja: Silesia Superior
Has thanked: 112 times
Been thanked: 84 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: Tomzaq »

Dziękuję
Who is John Galt?
Posiadam
Lesnyk
Posty: 3
Rejestracja: 02 lis 2017, 00:16

Osadnicy: Narodziny Imperium - Mroczna Kaplica

Post autor: Lesnyk »

Cześć wszystkim! Poszukuję odpowiedzi na pytanie dotyczące dokładnych zasad rozpatrywania karty „Mroczna kaplica” z Osadników: Narodziny Imperium. Czy odrzucenie dowolnej ilości dóbr, które możemy odrzucić dotyczy tylko tych które właśnie splądrowaliśmy, czy wszystkich dóbr, które w danej chwili posiadamy? I co w przypadku kiedy plądrowanym dobrem jest punkt zwycięstwa?
Awatar użytkownika
Tomzaq
Posty: 1721
Rejestracja: 09 maja 2014, 18:27
Lokalizacja: Silesia Superior
Has thanked: 112 times
Been thanked: 84 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium - Mroczna Kaplica

Post autor: Tomzaq »

Możesz przytoczyć dokładną treść karty?
Who is John Galt?
Posiadam
Lesnyk
Posty: 3
Rejestracja: 02 lis 2017, 00:16

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium - Mroczna Kaplica

Post autor: Lesnyk »

Wydaj 1/2 żetony plądrowania, aby natychmiast splądrować kartę z ręki / lokację przeciwnika. Odrzuć dowolną liczbę uzyskanych Dóbr aby otrzymać 2 PZ za każde Dobro.
idziol91
Posty: 202
Rejestracja: 13 paź 2013, 15:49
Has thanked: 7 times
Been thanked: 5 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium - Mroczna Kaplica

Post autor: idziol91 »

Chodzi o dobra z pola plądrowania danej karty. Gwiazdka (punkt zwycięstwa) to również dobro.
Lesnyk
Posty: 3
Rejestracja: 02 lis 2017, 00:16

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium - Mroczna Kaplica

Post autor: Lesnyk »

Czytałem na forach o taktykach ludzi grających talią barbarzyńców i znalazłem informację o tym, że gość zebrał 7 PZ z jednorazowego użycia akcji mrocznej kaplicy. Jak to możliwe? Skoro z plądrowania zbieramy max 2 surowce, które wymieniając na PZ w ramach tej akcji uzyskamy max 4 PZ?
Arius
Posty: 1402
Rejestracja: 30 mar 2016, 16:31
Has thanked: 289 times
Been thanked: 154 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium - Mroczna Kaplica

Post autor: Arius »

Lesnyk pisze:Czytałem na forach o taktykach ludzi grających talią barbarzyńców i znalazłem informację o tym, że gość zebrał 7 PZ z jednorazowego użycia akcji mrocznej kaplicy. Jak to możliwe? Skoro z plądrowania zbieramy max 2 surowce, które wymieniając na PZ w ramach tej akcji uzyskamy max 4 PZ?
Być może miał na myśli karty, które dają punkty za plądrowanie. I zsumował wszystko razem.
ODPOWIEDZ