Pan Lodowego Ogrodu - pytania i wątpliwości

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
Awatar użytkownika
zakwas
Posty: 1777
Rejestracja: 19 mar 2014, 00:45
Lokalizacja: Zgierz
Has thanked: 7 times
Been thanked: 12 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: zakwas »

suzak pisze:Mam pytanie a propos wygranej Callo. Sytuacja taka: początek tury, mam KOSZMAR (znacznik) w regionie i zaparkowany koszmar (jednostkę), oraz fauna. Dobiega koniec fazy dominacji. Pojawia się 2gi znacznik koszmaru, ALE czy obecność fauna w tym regionie automatycznie że tak powiem zamyka go w tej samej turze? Tj. Pojawia się 2gi koszmar > stoi tam faun > koniec fazy dominacji. Region się zamyka czy nie
Zamyka, a Koszmar jest usuwany z gry, więc manewr opłacalny przy drugim zamykaniu raczej.
Awatar użytkownika
FortArt
Posty: 2334
Rejestracja: 28 lis 2010, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 45 times
Been thanked: 23 times
Kontakt:

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: FortArt »

Zamyka nie automatycznie tylko na życzenie. Było przecież o tym.
Kolejność stosowania zdolności specjalnych zależy od gracza. Można fauna przed koszmarem i nic się nie zamknie.
Ostatnio zmieniony 11 lis 2014, 00:42 przez FortArt, łącznie zmieniany 1 raz.
Tak, to prawda, że w planszówkach najważniejszy jest klimat - klimat planszy, pionków, żetonów, kart i kostek.
tejot
Posty: 353
Rejestracja: 25 lip 2012, 12:37
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3 times
Been thanked: 4 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: tejot »

Faq nie jest do końca jasne w tej odpowiedzi. Pytanie jest o możliwość. Odpowiedź jest "Tak" co sugeruje że gracz może (nie musi) zamykać. Jednak ciąg dalszy jest już nieco sprzeczny z powyższym, bo mówi że obszar "zostanie zamknięty w momencie spełnienia warunku", a to z kolei sugeruje że działa tu automatyzm. I bądź tu mądry graczu :)
swiety_1984
Posty: 156
Rejestracja: 10 sty 2012, 18:44

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: swiety_1984 »

tejot pisze:Faq nie jest do końca jasne w tej odpowiedzi. Pytanie jest o możliwość. Odpowiedź jest "Tak" co sugeruje że gracz może (nie musi) zamykać. Jednak ciąg dalszy jest już nieco sprzeczny z powyższym, bo mówi że obszar "zostanie zamknięty w momencie spełnienia warunku", a to z kolei sugeruje że działa tu automatyzm. I bądź tu mądry graczu :)
RedImp nie jeden raz informował że w momencie "istnienia" 2 koszmarów i Fauna region jest automatycznie zamykany i nie należy na zamknięcie regionu patrzeć jak na "zdolność specjalną" Fauna (które właśnie można odpalić w korzystnych dla siebie kolejnościach) a kolej rzeczy ktora MUSI nastapic.
tejot
Posty: 353
Rejestracja: 25 lip 2012, 12:37
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3 times
Been thanked: 4 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: tejot »

Jeśli tak to dzięki. Niemniej jednak przydałoby się jasne "musi" w FAQ.
Awatar użytkownika
FortArt
Posty: 2334
Rejestracja: 28 lis 2010, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 45 times
Been thanked: 23 times
Kontakt:

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: FortArt »

Mój błąd. Zakwas ma rację, a wydawca napisał w tym wątku słowo "musi".

Dokładnie tu: http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... 88#p566088
Zamkniecie regionu nie jest zdolnością fauna a specyficznym warunkiem - jeśli zaistniał to musi zostać wykonany. W regionie z Faunem i dwoma żetonami koszmaru następuje automatyczne zamknięcie regionu.
Tak, to prawda, że w planszówkach najważniejszy jest klimat - klimat planszy, pionków, żetonów, kart i kostek.
Awatar użytkownika
Coen
Posty: 2486
Rejestracja: 14 wrz 2011, 11:38
Lokalizacja: Warszawa, Sulejówek
Has thanked: 422 times
Been thanked: 124 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: Coen »

Pytanie odnośnie grabieży.
W instrukcji jest informacja: "Zabierz jeden żeton zasobu graczowi, który jest z tobą w regionie."
Zabieramy na stałe, czy oddajemy graczowi do wykorzystania przez niego w późniejszym etapie gry?
Mam takie gry,
a zastanawiam się jeszcze nad tymi
ⓘ 𝗢𝗳𝗳𝗶𝗰𝗶𝗮𝗹 𝘀𝗼𝘂𝗿𝗰𝗲𝘀 𝘀𝘁𝗮𝘁𝗲𝗱 𝘁𝗵𝗮𝘁 𝘁𝗵𝗶𝘀 𝗶𝘀 𝗳𝗮𝗹𝘀𝗲 𝗮𝗻𝗱 𝗺𝗶𝘀𝗹𝗲𝗮𝗱𝗶𝗻𝗴
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5593
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 772 times
Been thanked: 1205 times
Kontakt:

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: mat_eyo »

No cóż, napisane jest "zabierz", a nie "'zabierz i później oddaj" ;) tak samo faun zamienia kostkę populacji na stałe.
Awatar użytkownika
Nidhogg
Posty: 1290
Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
Lokalizacja: Romb Kujawski
Has thanked: 84 times
Been thanked: 49 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: Nidhogg »

Coen pisze:Pytanie odnośnie grabieży.
W instrukcji jest informacja: "Zabierz jeden żeton zasobu graczowi, który jest z tobą w regionie."
Zabieramy na stałe, czy oddajemy graczowi do wykorzystania przez niego w późniejszym etapie gry?
Zasoby to ludzie, złoto i magia więc zwrócenie go później było by trochę dziwne szczególni jak byś go wydał :)
7% rabatu - 3Trolle
10% rabatu - Planszostrefa
Zbiórki gdzie jestem organizatorem: tu
Awatar użytkownika
Coen
Posty: 2486
Rejestracja: 14 wrz 2011, 11:38
Lokalizacja: Warszawa, Sulejówek
Has thanked: 422 times
Been thanked: 124 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: Coen »

Nidhogg pisze:
Coen pisze:Pytanie odnośnie grabieży.
W instrukcji jest informacja: "Zabierz jeden żeton zasobu graczowi, który jest z tobą w regionie."
Zabieramy na stałe, czy oddajemy graczowi do wykorzystania przez niego w późniejszym etapie gry?
Zasoby to ludzie, złoto i magia więc zwrócenie go później było by trochę dziwne szczególni jak byś go wydał :)
Właśnie tą odpowiedzią uświadomiłeś mnie, że graliśmy źle.
Bo grabieżą zabierałem znacznik wpływu, a nie żeton zasobu :evil:
Tak to jest, jak się gra w grę raz na 2 miesiące :/
Znowu wynik do unieważnienia ;)
Mam takie gry,
a zastanawiam się jeszcze nad tymi
ⓘ 𝗢𝗳𝗳𝗶𝗰𝗶𝗮𝗹 𝘀𝗼𝘂𝗿𝗰𝗲𝘀 𝘀𝘁𝗮𝘁𝗲𝗱 𝘁𝗵𝗮𝘁 𝘁𝗵𝗶𝘀 𝗶𝘀 𝗳𝗮𝗹𝘀𝗲 𝗮𝗻𝗱 𝗺𝗶𝘀𝗹𝗲𝗮𝗱𝗶𝗻𝗴
havekar
Posty: 20
Rejestracja: 02 gru 2013, 17:42

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: havekar »

Podczas ostatniej gry pojawiło się pewne pytanie, na które jednoznacznej odpowiedzi nie udało mi się znaleźć w instrukcji.
Czy można przy pomocy Żarłocznej Góry przetransportować jednostki z zamkniętego wcześniej przez Passionarię regionu?
Moim zdaniem nie, aczkolwiek nie jestem pewien.
Awatar użytkownika
Coen
Posty: 2486
Rejestracja: 14 wrz 2011, 11:38
Lokalizacja: Warszawa, Sulejówek
Has thanked: 422 times
Been thanked: 124 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: Coen »

havekar pisze:Podczas ostatniej gry pojawiło się pewne pytanie, na które jednoznacznej odpowiedzi nie udało mi się znaleźć w instrukcji.
Czy można przy pomocy Żarłocznej Góry przetransportować jednostki z zamkniętego wcześniej przez Passionarię regionu?
Moim zdaniem nie, aczkolwiek nie jestem pewien.
Moim zdaniem również nie, region jest wyłączony z gry, trzeba go traktować tak jakby go w ogóle nie było, oprócz punktowania nie daje nic.
Mam takie gry,
a zastanawiam się jeszcze nad tymi
ⓘ 𝗢𝗳𝗳𝗶𝗰𝗶𝗮𝗹 𝘀𝗼𝘂𝗿𝗰𝗲𝘀 𝘀𝘁𝗮𝘁𝗲𝗱 𝘁𝗵𝗮𝘁 𝘁𝗵𝗶𝘀 𝗶𝘀 𝗳𝗮𝗹𝘀𝗲 𝗮𝗻𝗱 𝗺𝗶𝘀𝗹𝗲𝗮𝗱𝗶𝗻𝗴
swiety_1984
Posty: 156
Rejestracja: 10 sty 2012, 18:44

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: swiety_1984 »

Ja sie bardziej zastanawiam o jakie jednostki chodzi, bo po zamknieciu zostaje tam tylko faun ktory to "trzyma" region zamknietym (reszta zostaje wyeliminowana), a punkty wplywu zostaja rozsiane poza polowa od Passionarii.

Natomiast odpowiedz brzmi na moje jednoznacznie nie, gdyz instrukcja informuje ze region traktujemy jak wylaczony z gry i mamy tam tylko punktowania.
havekar
Posty: 20
Rejestracja: 02 gru 2013, 17:42

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: havekar »

swiety_1984 pisze:Ja sie bardziej zastanawiam o jakie jednostki chodzi, bo po zamknieciu zostaje tam tylko faun ktory to "trzyma" region zamknietym (reszta zostaje wyeliminowana), a punkty wplywu zostaja rozsiane poza polowa od Passionarii.

Natomiast odpowiedz brzmi na moje jednoznacznie nie, gdyz instrukcja informuje ze region traktujemy jak wylaczony z gry i mamy tam tylko punktowania.
Niedoprecyzowałem. Chodziło mi o jednostki oraz punkty wpływu, które możnaby w ten sposób wytransportować stamtąd. Dziękuję za odpowiedzi, potwierdziły one moje wyobrażenie i w ten sposób będę grał :)
swiety_1984
Posty: 156
Rejestracja: 10 sty 2012, 18:44

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: swiety_1984 »

Tak myslalem ale wolalem zwrocic uwage ze punkty wplywu powinny wyemigrowac, bo raz przy rozgrywce o tym zapomnielismy i "tylko ukatrupilismy" jednostki :D
havekar
Posty: 20
Rejestracja: 02 gru 2013, 17:42

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: havekar »

swiety_1984 pisze:Tak myslalem ale wolalem zwrocic uwage ze punkty wplywu powinny wyemigrowac, bo raz przy rozgrywce o tym zapomnielismy i "tylko ukatrupilismy" jednostki :D
Przy czym według instrukcji zostać w zamkniętym regionie powinna połowa punktów wpływu zaokrąglona w górę. Tak dla uściślenia ;)
Awatar użytkownika
hadrian
Posty: 543
Rejestracja: 18 sie 2012, 20:05
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 87 times
Been thanked: 19 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: hadrian »

zakwas pisze:
suzak pisze:Mam pytanie a propos wygranej Callo. Sytuacja taka: początek tury, mam KOSZMAR (znacznik) w regionie i zaparkowany koszmar (jednostkę), oraz fauna. Dobiega koniec fazy dominacji. Pojawia się 2gi znacznik koszmaru, ALE czy obecność fauna w tym regionie automatycznie że tak powiem zamyka go w tej samej turze? Tj. Pojawia się 2gi koszmar > stoi tam faun > koniec fazy dominacji. Region się zamyka czy nie
Zamyka, a Koszmar jest usuwany z gry, więc manewr opłacalny przy drugim zamykaniu raczej.
Zdawało mi się że przewertowałem wszystko ale nie mogę znaleźć jasnego potwierdzenia tej zasady. Instrukcja mówi że jednostki specjalne w zamykanym regionie giną. Czy to oznacza usunięcie z gry? Przy opisie zabijania wrogich jednostek zabite jednostki wracają do gracza.
Large Hadrian Collider
Awatar użytkownika
krecilapka
Posty: 965
Rejestracja: 26 mar 2013, 09:54
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 38 times
Been thanked: 187 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: krecilapka »

To było raczej niefortunne sformułowanie. Figurki nie są usuwane z gry pernamentnie. Jak najbardziej mogą wrócić na planszę po poniesieniu kosztów przywołania.
Jedynie koszmar zamykający obszar pozostaje w nim na stałe i pożytku z niego nie ma ;).
Awatar użytkownika
zakwas
Posty: 1777
Rejestracja: 19 mar 2014, 00:45
Lokalizacja: Zgierz
Has thanked: 7 times
Been thanked: 12 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: zakwas »

Pewnie, chodziło o jego zabicie, zapędziłem się z synonimami. ;)
Awatar użytkownika
hadrian
Posty: 543
Rejestracja: 18 sie 2012, 20:05
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 87 times
Been thanked: 19 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: hadrian »

krecilapka pisze:To było raczej niefortunne sformułowanie. Figurki nie są usuwane z gry pernamentnie. Jak najbardziej mogą wrócić na planszę po poniesieniu kosztów przywołania.
Jedynie koszmar zamykający obszar pozostaje w nim na stałe i pożytku z niego nie ma ;).
Znaczy się Faun? :D
zakwas pisze:Pewnie, chodziło o jego zabicie, zapędziłem się z synonimami. ;)
Wolałem się upewnić. Dzięki za sprostowanie :)
Large Hadrian Collider
okon
Posty: 506
Rejestracja: 28 kwie 2013, 15:32
Has thanked: 8 times
Been thanked: 3 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: okon »

Witam odkopałem ostatnio pana lodowego ogrodu i mam małą wątpliwość .

Jeżeli posiadamy 4 żetony kontaktu i Vuko wpada do regionu gdzie mam tylko jednostkę 1,2 i 3 poziomu( żadnych kostek ) . To po dołożeniu piątego żetonu kontaktu zabiciu stworka 1 poziomu vuko blokuje obydwie jednostki i ja nie zdominuje regionu ????? Jeżeli aktywny jest kafel mówiący o tym że za każdy żeton Vuko trzeba poświęcić w danym regionie dominację to dotyczy to również jednostek po odpowiednim przeliczeniu ( gdy nie ma kostek ) ?

Przykładowo zostaje jedna jednostka 2 i 3 poziomu mam 5 zetonów kontaktu więc odpowiednio spadają obydwie ???
I co jezeli dojdzie do sytuacji gdy mam 2 zetony i np jednostkę 3 poziomu ??
spicum
Posty: 92
Rejestracja: 26 maja 2012, 11:26
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 2 times
Been thanked: 3 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: spicum »

okon pisze:Witam odkopałem ostatnio pana lodowego ogrodu i mam małą wątpliwość .

Jeżeli posiadamy 4 żetony kontaktu i Vuko wpada do regionu gdzie mam tylko jednostkę 1,2 i 3 poziomu( żadnych kostek ) . To po dołożeniu piątego żetonu kontaktu zabiciu stworka 1 poziomu vuko blokuje obydwie jednostki i ja nie zdominuje regionu ????? Jeżeli aktywny jest kafel mówiący o tym że za każdy żeton Vuko trzeba poświęcić w danym regionie dominację to dotyczy to również jednostek po odpowiednim przeliczeniu ( gdy nie ma kostek ) ?

Przykładowo zostaje jedna jednostka 2 i 3 poziomu mam 5 zetonów kontaktu więc odpowiednio spadają obydwie ???
I co jezeli dojdzie do sytuacji gdy mam 2 zetony i np jednostkę 3 poziomu ??
Z FAQ:
Faza dominacji - w regionie stoi wpływ neutralny, Vuko i jednostka specjalna poziomu 3, nie ma innych naszych wpływów, posiadamy 1 żeton Vuko. Czy dominujemy ten obszar?

Vuko wycofuje tylko znacznik wpływu za każdy posiadany przez ciebie żeton Vuko. Jeśli nie ma w regionie z figurką Vuko twojego znacznika wpływu to nic nie tracisz.Jednostka specjalna daje pełny wpływ - w twoim przykładzie równy 3.
okon
Posty: 506
Rejestracja: 28 kwie 2013, 15:32
Has thanked: 8 times
Been thanked: 3 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: okon »

Ale jeżeli liczba znaczników była by równa liczbie punktów dominacji to jednostka by została wyłączona a nawet zabita w przypadku odpowiedniego kafla
okon
Posty: 506
Rejestracja: 28 kwie 2013, 15:32
Has thanked: 8 times
Been thanked: 3 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: okon »

Fajnie by było gdyby ktoś to dość dokładnie przedstawił problem bo rodzi to coraz większe wątpliwości .

Np . Z Vuko zostaje jedna jednostka 2 poziomu ( mamy jeden żeton kontaktu ) i jedna neutralna kostka .
Czy ten jeden żeton blokuje jeden punkt dominacji ? I region w rezultacie nie zostaje zdominowany ? Czy to się w taki sposób przelicza ??

I co z kaflem który eliminuje nam znaczniki dominacji ??? Działa na jednostki ? Co się dzieje w momencie gdy mamy jednostkę 3 poziomu i dwa żetony zdejmujemy ją mimo wszystko czy nie ??
ODPOWIEDZ