Pan Lodowego Ogrodu - pytania i wątpliwości

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
Awatar użytkownika
Col. Frost
Posty: 254
Rejestracja: 15 lis 2015, 17:40
Lokalizacja: Głogów
Has thanked: 7 times
Been thanked: 48 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: Col. Frost »

Dzięki. W sumie też bardziej obstawiałem tą opcję, ale wolałem mieć pewność.
Awatar użytkownika
Skryty Planszoholik
Posty: 119
Rejestracja: 09 mar 2016, 15:37
Has thanked: 4 times
Been thanked: 3 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: Skryty Planszoholik »

mam jedną wątpliwość odnośnie Vuko, może ktoś pomoże:

cytując instrukcję:
Jeżeli Vuko znajduje się już w regionie największego wpływu gracza o najniższym poziomie reputacji, musi przemieścić się do kolejnego dostępnego Regionu z największą ilością wpływów tego gracza.
A kawałek dalej następny akapit:
Jeżeli gracz o najniższej reputacji posiada dokładnie taki sam wpływ w dwu regionach, to Vuko idzie do Regionu z niższym numerem na kafelku punktacji Regionu.
moje pytanie: Co jeśli gracz o najniższej reputacji posiada równe wpływy w dwu regionach i Vuko znajduje się już w tym z niższym numerem na kafelku punktacji Regionu?
Czy w następnej turze Vuko
a- przemieszcza się do tego drugiego regionu gdzie gracz ma równy wpływ mimo wyższego numeru kafelka
b- zostaje na miejscu
c- idzie do jeszcze innego regionu - kolejnego (trzeciego) pod kątem liczby wpływów?


obstawiam że A ale chciałbym usłyszeć wasze zdanie
Skiborg
Posty: 60
Rejestracja: 01 gru 2014, 19:19
Been thanked: 1 time

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: Skiborg »

A - gdyż Vuko zawsze musi zmienić region jeśli gracz ma wpływy w więcej niż jednym regionie. Najpierw patrzysz ile jest regionów z Twoimi wpływami (bez Vuko) i wybierasz ten z nich, gdzie jest tych wpływów najwiecej.
Vuko pozostaje w danym regionie tylko w przypadku, gdy gracz z najniższą reputacją ma wpływy tylko w jednym regionie.
Piratrahim
Posty: 16
Rejestracja: 02 sie 2016, 07:08
Has thanked: 2 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: Piratrahim »

1. Wykonuję akcje ruchu, mam w regionie 1 znacznik wpływu i 1 jednostkę, czy jeśli zapłacę 1 gwicht będę mógł przenieść obie(2) jednostki do sąsiedniego, dostępnego regionu? Czy też muszę zapłacić 2 gwichty aby przenieść 2 jednostki? Rozumiem że 1 gwicht to 1 ruch, 2 gwichty 2 ruchy. Ale czy 1 ruch 1 znacznika/jednostki czy 1 ruch wszystkich jednostek w regionie? Inaczej: płacąc 1 gwicht mogę przenieść do sąsiedniego regionu 1 znacznik/jednostkę czy dowolną liczbę znaczników/jednostek z tego samego regionu?
2. Akcja - aktywacja jednostek, zdolność atak, strona 15 II edycji instrukcji, przykład rozdzielenia obrażeń atakujących krabów. Załóżmy wariant po prawej stronie, van Dyken zapłacił 2 gwichty, zaatakował 2 krabami jednostki Callo: 1 koszmar z tarczą i 1 dzikie dzieci(3 czaszki atakują koszmar, 4 czaszka atakuje dzikie dzieci). Stracił 1 kraba, zniszczył 1 jednostkę dzikich dzieci, następnie Callo zapłaciła 2 gwichty (tor inicjatywy pozwala jej wykonywać atak po van Dykenie) i pokonanym dzikim dzieckiem zaatakowała pozostałego kraba van Dykena. Efekt: van Dyken 4 punkty zwycięstwa, stracone 2 kraby, Callo 2 punkty zwycięstwa, stracona 1 jednostka dzikich dzieci. Czy dobrze to interpretuje?
Piratrahim
Posty: 16
Rejestracja: 02 sie 2016, 07:08
Has thanked: 2 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: Piratrahim »

nadal czekam na odpowiedź, czy są tu fani PLO? :D
Awatar użytkownika
zakwas
Posty: 1777
Rejestracja: 19 mar 2014, 00:45
Lokalizacja: Zgierz
Has thanked: 7 times
Been thanked: 12 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: zakwas »

Są. ;)

Ad. 1.: Jedna monetka to jeden ruch jednostki nie całego regionu - od ruchu regionu jest Żarłoczna Góra. ;)

Ad. 2.: Nie do końca jest tak jak piszesz. Gracze NAJPIERW deklarują ataki zgodnie z inicjatywą - kto zapłaci, ten się tłucze.Sama walka jest jednak rozstrzygana jednocześnie, tak, że nikt nie ginie bez możliwości zadania obrażeń drugiej stronie. Przynajmniej tak było w pierwszej edycji, w która grałem i którą znam - drugą czytałem raz i wyłuskałem zmiany, ale nie pamiętam, żeby walka miała ulec zmianie. Przykład dałeś bardzo zakręcony, więc ciężko mi się odnieść dokładnie, bez instrukcji przed oczami.
Awatar użytkownika
zakwas
Posty: 1777
Rejestracja: 19 mar 2014, 00:45
Lokalizacja: Zgierz
Has thanked: 7 times
Been thanked: 12 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: zakwas »

Są. ;)

Ad. 1.: Jedna monetka to jeden ruch jednostki nie całego regionu - od ruchu regionu jest Żarłoczna Góra. ;)

Ad. 2.: Nie do końca jest tak jak piszesz. Gracze NAJPIERW deklarują ataki zgodnie z inicjatywą - kto zapłaci, ten się tłucze.Sama walka jest jednak rozstrzygana jednocześnie, tak, że nikt nie ginie bez możliwości zadania obrażeń drugiej stronie. Przynajmniej tak było w pierwszej edycji, w która grałem i którą znam - drugą czytałem raz i wyłuskałem zmiany, ale nie pamiętam, żeby walka miała ulec zmianie. Przykład dałeś bardzo zakręcony, więc ciężko mi się odnieść dokładnie, bez instrukcji przed oczami.
Piratrahim
Posty: 16
Rejestracja: 02 sie 2016, 07:08
Has thanked: 2 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: Piratrahim »

Dziękuję za odpowiedź.
Ad2 przykład celowo zagmatwany, aby rozwiązać wszelkie moje wątpliwości. To inaczej:
2 Kraby w regionie vs 1 jednostka dzieci, Van dyken zapłacił za atak, Callo nie (nie ma gwichow), co się dzieje?Ja widzę to tak: 1 Krab atakuje dzieci, zadają sobie wzajemnie obrażenia, obie jednostki giną. Czy dobrze interpretuje zasady? No chyba, że dzieci Callo jeśli nie zapłaciła nie zadają obrażeń?
Druga sytuacja jak wyżej, tylko Callo ma gwichty i płaci tak jak van dyken za atak. Wg instrukcji jednostki pokonane nie są od razu zdejmowanie z planszy aby mogły również zaatakować. Dla mnie nie logiczne, przecież zadały obrażenia przy ataku przeciwnika, ale ok. Czyli podążając za instrukcją: Krab atakuje dzieci, obie jednostki giną, następnie Callo ma fazę ataku, dzieci pokonane ale nie zajęte atakują drugiego Kraby, Krab ginie. Totalnie bezsensu, mam nadzieję że źle zrozumiałem instrukcje.
Awatar użytkownika
zakwas
Posty: 1777
Rejestracja: 19 mar 2014, 00:45
Lokalizacja: Zgierz
Has thanked: 7 times
Been thanked: 12 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: zakwas »

Piratrahim pisze: dzieci Callo jeśli nie zapłaciła nie zadają obrażeń?
Dokładnie tak. Stąd problem w zrozumieniu walki - jeżeli nie zapłaci, nie ma "kontraataku". Dlatego też mają jednostki zostawać na planszy jeżeli są pokonane - żeby móc tę "kontrę" przeprowadzić.
Piratrahim
Posty: 16
Rejestracja: 02 sie 2016, 07:08
Has thanked: 2 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: Piratrahim »

Dla pewności: jeśli nie zapłaciłem 2 gwichtów, mimo że mam jednostkę z czaszką, gdy jestem atakowany przez gracza który zapłacił 2 gwichty - jako obrońca nie zadaje obrażeń. Ok, potwierdź proszę i mogę grać spokojnie 8)
Awatar użytkownika
zakwas
Posty: 1777
Rejestracja: 19 mar 2014, 00:45
Lokalizacja: Zgierz
Has thanked: 7 times
Been thanked: 12 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: zakwas »

Piratrahim pisze:Dla pewności: jeśli nie zapłaciłem 2 gwichtów, mimo że mam jednostkę z czaszką, gdy jestem atakowany przez gracza który zapłacił 2 gwichty - jako obrońca nie zadaje obrażeń. Ok, potwierdź proszę i mogę grać spokojnie 8)
Przedostatni akapit instrukcji (drugiej edycji), aż ściągnąłem i odpaliłem. ;)
Spoiler:
Awatar użytkownika
krecilapka
Posty: 965
Rejestracja: 26 mar 2013, 09:54
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 38 times
Been thanked: 187 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: krecilapka »

Tylko jeszcze tak gwoli dopowiedzenia: kolejność ataków jest rozpatrywana zgodnie z torem kolejności gry. Jednostki specjalne mogą "kontratakować" tylko jeśli jeszcze nie były aktywowane.
Więc jeśli np. kolejność gry jest:
1) Van Dyken
2) Callo
I podczas fazy deklaracji ataków Van Dyken mówi: nie atakuje (a miał gwichty tylko wolał je zachować na później), to jeśli Callo w swojej turze zapłaci za ataki i zabije Van Dykenowi wojaków, to on już wtedy nie może się zdecydować, że jednak zapłaci żeby oddać obrażenia. Jego jednostki mogą zostać usunięte z planszy bez możliwości ataków.
Leszkoo
Posty: 11
Rejestracja: 07 maja 2015, 14:29

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: Leszkoo »

"RAZ na etap gry gracz może przesunąć swój znacznik Inicjatywy od dwa hełmy". Czy dobrze rozumiem, jeżeli w drugiej rundzie poruszę swój znacznik inicjatywy o dwa hełmy to w trzeciej rundzie będę mógł poruszyć mój znacznik inicjatywy tylko o jeden hełm w związku, z tym że w 1 etapie już ruszyłem się o dwa hełmy a znacznik inicjatywy po drugim rundzie nadal znajduje się w pierwszym etapie.
Awatar użytkownika
Tomzaq
Posty: 1721
Rejestracja: 09 maja 2014, 18:27
Lokalizacja: Silesia Superior
Has thanked: 112 times
Been thanked: 84 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: Tomzaq »

Zgadza się.
Who is John Galt?
Posiadam
n0b0dy88
Posty: 45
Rejestracja: 08 gru 2015, 11:21

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: n0b0dy88 »

A mnie zastanawia kwestia zyskania czynnika "m" w regionie gdzie uroczysko jest rewersem do góry. Wielokrotnie w wątku przewijała się odpowiedz że gracz dominujący region z cierniem otrzymuje żeton "m" za uroczysko którego cierń nie wchłonął. Jednak w instrukcji drugiej edycji jest jasno napisane że znacznik ten pobiera się za każde uroczysko awersem do góry...
Awatar użytkownika
Tomzaq
Posty: 1721
Rejestracja: 09 maja 2014, 18:27
Lokalizacja: Silesia Superior
Has thanked: 112 times
Been thanked: 84 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: Tomzaq »

Rewersem do góry są tylko te uroczyska, które w aktualnej rundzie zassał Van Dyken, więc na koniec aktualnej rundy za to uroczysko nie pobiera się czynnika M. W następnej rundzie uroczysko jest odwracane i można czerpać z jego dobroci.
Who is John Galt?
Posiadam
n0b0dy88
Posty: 45
Rejestracja: 08 gru 2015, 11:21

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: n0b0dy88 »

No właśnie. Tak gralem. Ale gdzieś wcześniej w tym temacie pojawiło się zdanie że czarny jest poszkodowany bo kiedy kontroluje teren z uroczyskiem go je przenosi do cienia więc nie pobiera za nie czynnika m. Jeśli kontroluje cień to tam też nie pobierze bo jest rewersem odwrócone. A w następnej kiedy kontroluje cień to również nie pobierze czynnika m bo cień wchłonie uroczysko. I gdzieś tam się pojawiła odpowiedź że pobiera czynnik m mimo że uroczysko jest rewersem do góry co kłóciło mi się z instrukcją stąd moje pytanie.
Awatar użytkownika
Tomzaq
Posty: 1721
Rejestracja: 09 maja 2014, 18:27
Lokalizacja: Silesia Superior
Has thanked: 112 times
Been thanked: 84 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: Tomzaq »

Nie pobiera. Jest stratny.
Who is John Galt?
Posiadam
n0b0dy88
Posty: 45
Rejestracja: 08 gru 2015, 11:21

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: n0b0dy88 »

Dzięki za upewnienie.
Shantall
Posty: 301
Rejestracja: 30 gru 2014, 17:47
Been thanked: 1 time

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: Shantall »

Witam, mam 3 pytania związane z blokowaniem kostek wpływu przez Vuko:
1) Chcę skorzystać z żarłocznej góry i przenieść swoje kostki wpływu do innego regionu. W sektorze, z którego chcę zabrać kostki jest Vuko i blokuje mi 1 kostkę (z poprzedniej rundy). Czy on ją blokuje dopóki nie przeniesie się do nowego regionu ? Czy tą akcją mogę przenieść Wszystkie kostki, czy ta zablokowana przez Vuko musi zostać?
2) W analogicznej sytuacji, gdy chcę przenieść kostki wpływu korzystając ze zdolności lodowych drakarów, to czy mogę przenieść wszystkie, czy ta zablokowana przez Vuko musi zostać ?
3) I jeszcze jedna podobna sytuacja. Gdy chcę skorzystać ze zdolności lodowego drakaru i przeniesc kostkę przeciwnika do lodowego ogrodu, a kostka jest blokowana przez Vuko. To czy mogę ją zabrać, czy tak jakby jej nie było ?
Wydaje mi się, że blokada Vuko działała tylko w poprzedniej rundzie do wyznaczenia Dominacji i w aktualnej rundzie już nie działa do czasu przemieszczenia i nowej blokady Vuko, i że w powyższych akcjach mogę przenosić wszystkie kosteczki wpływu.
Chciałabym się jednak upewnić, czy dobrze myślę, bo nie jest to nigdzie jasno napisane.

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
Szukamy nowych znajomych z Opola lub okolic Dobrzenia Wielkiego, lubiących pograć w planszówki :-)
Awatar użytkownika
Tomzaq
Posty: 1721
Rejestracja: 09 maja 2014, 18:27
Lokalizacja: Silesia Superior
Has thanked: 112 times
Been thanked: 84 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: Tomzaq »

Kostki zablokowane przez Vuko są nietykalne do czasu opuszczenia przez niego tego regionu. Więc nie moźesz ich przenosić, kraść itp.
Who is John Galt?
Posiadam
Shantall
Posty: 301
Rejestracja: 30 gru 2014, 17:47
Been thanked: 1 time

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: Shantall »

A można wiedzieć, w którym miejscu jest to określone, bo np wyraźnie jest napisane, że można je atakować. A mieliśmy właśnie taki problem w czasie gry i wolałabym mieć jakieś uzasadnienie, że tak jest.

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
Szukamy nowych znajomych z Opola lub okolic Dobrzenia Wielkiego, lubiących pograć w planszówki :-)
Awatar użytkownika
Tomzaq
Posty: 1721
Rejestracja: 09 maja 2014, 18:27
Lokalizacja: Silesia Superior
Has thanked: 112 times
Been thanked: 84 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: Tomzaq »

W instrukcji jest napisane, źe jak Vuko opuści region to wycofane znaczniki wracają do gry. Interpetuję to tak, że dopóki Vuko jest w regione zneutralizowane przez niego znaczniki nie istnieją dla graczy. Ale moźe ktoś gra inaczej :wink:
Who is John Galt?
Posiadam
demiurg
Posty: 40
Rejestracja: 04 gru 2013, 12:44
Has thanked: 5 times
Been thanked: 1 time

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: demiurg »

Jeśli w drugiej edycji nic się pod tym względem nie zmieniło to jak najbardziej mogą zostać zwerbowane przez drakkary. Jest to opisane w FAQ http://panlodowegoogrodu.pl/pan-lodoweg ... zwyciestwa (sekcja realizacja celów punkt FJOLLSFINN)
Awatar użytkownika
Tomzaq
Posty: 1721
Rejestracja: 09 maja 2014, 18:27
Lokalizacja: Silesia Superior
Has thanked: 112 times
Been thanked: 84 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: Tomzaq »

Faktycznie FAQ to wyjaśnia. Dziękuję.
Who is John Galt?
Posiadam
ODPOWIEDZ