Eldritch Horror - zasady

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
Eremita
Posty: 317
Rejestracja: 27 wrz 2015, 23:27
Has thanked: 10 times
Been thanked: 26 times
Kontakt:

Re: Eldritch Horror

Post autor: Eremita »

Onishin pisze:Czy to ze dostał ta wskazówkę w tym samym momencie co pokonał potwora, umożliwia mu jej wydanie na tajemnice?
Tak. Jeśli rzeczy dzieją się w tej samej chwili, badacz wybiera kolejność w jakiej chce je rozpatrzyć.
Hareton
Posty: 10
Rejestracja: 20 sie 2013, 13:47
Lokalizacja: Wrocław

Re: Eldritch Horror

Post autor: Hareton »

Potrzebuję pomocy. Kupiłem dodatek Zaginiona Wiedza. Karta Przedwiecznego Yiga mówi, że należy odłożyć na bok żeton Wężoludzi. Jednak ja nie mam takiego żetonu, chyba go zgubiłem. Może ktoś przesłać zdjęcie tego żetonu? (Zwłaszcza statystyk.)
Czarnyx
Posty: 70
Rejestracja: 31 sie 2015, 00:40
Lokalizacja: Ryki (woj. Lubelskie)
Has thanked: 5 times
Been thanked: 6 times

Re: Eldritch Horror

Post autor: Czarnyx »

Hareton pisze:Potrzebuję pomocy. Kupiłem dodatek Zaginiona Wiedza. Karta Przedwiecznego Yiga mówi, że należy odłożyć na bok żeton Wężoludzi. Jednak ja nie mam takiego żetonu, chyba go zgubiłem. Może ktoś przesłać zdjęcie tego żetonu? (Zwłaszcza statystyk.)
http://galakta.pl/reklamacje/
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Eldritch Horror

Post autor: sirafin »

Wężoludzie to żeton potwora z gry podstawowej. Łatwo go wyszukać bo ma zarówno czerwony i zielony symbol (rozrachunek i rozmnożenie).

Wytrzymałość: 2
Obrazek | 2 poczytalności
Obrazek -1 | 3 zdrowia

Kiedy ten Potwór jest rozmnażany, przemieść go do Amazonii.
Obrazek: Rzuć 1 kością. Przy wyniku „1” lub „2” najbliższy badacz przemieszcza się o 1 pole w kierunku tego Potwora.
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
Eremita
Posty: 317
Rejestracja: 27 wrz 2015, 23:27
Has thanked: 10 times
Been thanked: 26 times
Kontakt:

Re: Eldritch Horror

Post autor: Eremita »

sirafin pisze:
Hareton pisze:Potrzebuję pomocy. Kupiłem dodatek Zaginiona Wiedza. Karta Przedwiecznego Yiga mówi, że należy odłożyć na bok żeton Wężoludzi. Jednak ja nie mam takiego żetonu, chyba go zgubiłem. Może ktoś przesłać zdjęcie tego żetonu? (Zwłaszcza statystyk.)
Wężoludzie to żeton potwora z gry podstawowej. Łatwo go wyszukać bo ma zarówno czerwony i zielony symbol (rozrachunek i rozmnożenie).

Wytrzymałość: 2
Obrazek | 2 poczytalności
Obrazek -1 | 3 zdrowia

Kiedy ten Potwór jest rozmnażany, przemieść go do Amazonii.
Obrazek: Rzuć 1 kością. Przy wyniku „1” lub „2” najbliższy badacz przemieszcza się o 1 pole w kierunku tego Potwora.
A wygląda tak:
Obrazek
Awatar użytkownika
mBird
Posty: 130
Rejestracja: 16 lut 2017, 15:33
Lokalizacja: Wadowice
Has thanked: 14 times
Been thanked: 14 times

Re: Eldritch Horror

Post autor: mBird »

Jestem jeszcze przed pierwszą partią, ale po przeczytaniu instrukcji mam pewną wątpliwość. Jeżeli dobrze rozumiem, zakup biletu jest akcją. Jaki jest sens w takim razie marnowania jednej akcji, żeby w następnej turze ruszyc się 1 pole więcej? Może pytanie jest głupie, ale jedyne zastosowanie jakie widzę to np w jednej turze wchodzę do miasta i kupuję bilet, a w drugiej ruszam się o 2 pola. Czyli w 2 tury ruszyłem się o 3 zamiast o 2 tak?
Poza tym nie widzę żadnej korzyści, choć w praktyce może się okazać, że to jednak spora korzyść. Mógłby mnie ktoś oświecić? Z góry dzięki.
Onishin
Posty: 136
Rejestracja: 23 kwie 2016, 09:22
Has thanked: 26 times
Been thanked: 42 times

Re: Eldritch Horror

Post autor: Onishin »

Pamiętaj, że każdą akcję możesz wykonać tylko raz w turze. Czyli w jednej turze akcją podróży, możesz maksymalnie ruszyć się o jedno pole. Więc możesz skończyć na polu, którym nie chcesz, na przykład z potworem. Mając dwa bilety możesz akcję podróży wydłużyć do trzech ruchów wzdłuż odpowiednich szlaków, więc możesz przykładowo dotrzeć do bramy, która się zamknie w tej turze jeżeli ktoś, czegoś z nią nie zrobi.

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Breżniew
Posty: 824
Rejestracja: 26 paź 2015, 12:47
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 51 times
Been thanked: 122 times

Re: Eldritch Horror

Post autor: Breżniew »

banialuk pisze:Jestem jeszcze przed pierwszą partią, ale po przeczytaniu instrukcji mam pewną wątpliwość. Jeżeli dobrze rozumiem, zakup biletu jest akcją. Jaki jest sens w takim razie marnowania jednej akcji, żeby w następnej turze ruszyc się 1 pole więcej? Może pytanie jest głupie, ale jedyne zastosowanie jakie widzę to np w jednej turze wchodzę do miasta i kupuję bilet, a w drugiej ruszam się o 2 pola. Czyli w 2 tury ruszyłem się o 3 zamiast o 2 tak?
Poza tym nie widzę żadnej korzyści, choć w praktyce może się okazać, że to jednak spora korzyść. Mógłby mnie ktoś oświecić? Z góry dzięki.
Nie ma głupich pytań, są tylko głupie odpowiedzi :) Dokładnie tak to wygląda - zakup biletu pozwala Ci na ruch o jedno pole więcej wzdłuż odpowiedniego szlaku. Wbrew pozorom to całkiem często wykonywana akcja w moich rozgrywkach - 2 sytuacji, gdy nie ma kompletnie co zrobić (np. w zasobach nie ma nic ciekawego, lub nie stać Cię na nic), zakup biletu to ciekawa opcja. Poza tym może się zdarzyć, że możliwość ruchu o 2 zamiast o 1 pole w kolejnej turze, może uchronić Cię przed koniecznością walki. Poza tym pamiętaj, że w dziczy, lub na morzu masz znacznie ograniczone możliwości akcji. Wówczas możliwość ruszenia się z miasta do miasta bez konieczności "postoju" na Atlantyku lub Pacyfiku może być bardzo przydatna :P

Pamiętaj też, że zagrożenia i sprawy do załatwienia w EH zmieniają się bardzo dynamicznie i praktycznie co turę, więc ja osobiście wolałbym mieć na wszelki wypadek możliwość szybkiego przemieszczenia się po planszy :)
Awatar użytkownika
mBird
Posty: 130
Rejestracja: 16 lut 2017, 15:33
Lokalizacja: Wadowice
Has thanked: 14 times
Been thanked: 14 times

Re: Eldritch Horror

Post autor: mBird »

No i pięknie dziękuję. Rozwialiście moje wątpliwości.
Eremita
Posty: 317
Rejestracja: 27 wrz 2015, 23:27
Has thanked: 10 times
Been thanked: 26 times
Kontakt:

Re: Eldritch Horror

Post autor: Eremita »

Zninjowany, ale i tak postnę.
banialuk pisze:Jestem jeszcze przed pierwszą partią, ale po przeczytaniu instrukcji mam pewną wątpliwość. Jeżeli dobrze rozumiem, zakup biletu jest akcją. Jaki jest sens w takim razie marnowania jednej akcji, żeby w następnej turze ruszyc się 1 pole więcej? Może pytanie jest głupie, ale jedyne zastosowanie jakie widzę to np w jednej turze wchodzę do miasta i kupuję bilet, a w drugiej ruszam się o 2 pola. Czyli w 2 tury ruszyłem się o 3 zamiast o 2 tak?
Poza tym nie widzę żadnej korzyści, choć w praktyce może się okazać, że to jednak spora korzyść. Mógłby mnie ktoś oświecić? Z góry dzięki.
Korzyść jest często bardzo duża, ale to nie jest kwestia zasad tylko doświadczenia w grze.
Dwa najbardziej trywialne zastosowania:
1) Szybsze przemieszczanie: 2 pola na rundę. Często jest potrzeba by przemieszczać się szybko.
2) Jesteś w mieście gdzie masz coś do zrobienia. kolejne miasto gdzie masz coś do zrobienia jest oddalone trzy pola. Możesz to ogarnąć w dwie tury
• Tura 1, akcja 1 - robisz co Ci się podoba np. zdobywasz zasoby
• Tura 1, akcja 2 - załatwiasz sobie bilet
• Tura 1, spotkanie - zamykasz bramę czy cośtam
• Tura 2, akcja 1- załatwiasz sobie kolejny bilet
• Tura 2, akcja 2- Podróż trzy pola dalej (1 standardowe + 2 za bilety)
• Tura 2, spotkanie - zamykasz kolejną bramę czy cośtam robisz
crashbull
Posty: 91
Rejestracja: 16 lip 2016, 13:40
Lokalizacja: Łódź
Been thanked: 7 times

Re: Eldritch Horror

Post autor: crashbull »

Pytanko :) jeśli jest potwór na polu z badaczem czy możne się ruszyć a fazie akcji ?? Jak by go olać uciec coś w ten deseń :P
Eremita
Posty: 317
Rejestracja: 27 wrz 2015, 23:27
Has thanked: 10 times
Been thanked: 26 times
Kontakt:

Re: Eldritch Horror

Post autor: Eremita »

crashbull pisze:Jeśli jest potwór na polu z badaczem czy możne się ruszyć a fazie akcji ??
Tak, można.
IrasArgor
Posty: 369
Rejestracja: 26 kwie 2016, 19:05
Lokalizacja: Sosnowiec
Has thanked: 118 times
Been thanked: 67 times

Re: Eldritch Horror

Post autor: IrasArgor »

W sobotę graliśmy w Eldritcha i mam pytanie.

W efekcie akcji odpoczynku można wykonywać różne testy naszych kart czy to pozbycia się jakiegoś stanu, czy też np. próby otworzenia zasobu unikatowego. Pytanie, podczas akcji odpoczynku możemy testować tylko jedną kartę czy wszystkie jakie posiadamy gdzie zawarta jest informacja "Wykonując akcję odpoczynku wykonaj test" itp.
c08mk
Posty: 2459
Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 100 times
Been thanked: 285 times

Re: Eldritch Horror

Post autor: c08mk »

IrasArgor pisze:W sobotę graliśmy w Eldritcha i mam pytanie.

W efekcie akcji odpoczynku można wykonywać różne testy naszych kart czy to pozbycia się jakiegoś stanu, czy też np. próby otworzenia zasobu unikatowego. Pytanie, podczas akcji odpoczynku możemy testować tylko jedną kartę czy wszystkie jakie posiadamy gdzie zawarta jest informacja "Wykonując akcję odpoczynku wykonaj test" itp.
Wszystkie ale nie na raz tylko każdą po kolei.
sidmeier
Posty: 307
Rejestracja: 28 mar 2015, 20:55

Re: Eldritch Horror

Post autor: sidmeier »

Mam pytanie dziwne w sumie. Gra solo na dwie ręce. Jeden badacz oszalał. Czy aby wygrać gram do końca tym przy życiu i musze 1 badaczem wygrać, czy po fazie mitów biorę nowego badacza i gram normalnie dopóki nie przegramy przez brak mitow albo zagładę? Czyli zawsze zamieniam przegranego na nowego i dopiero jak obaj naraz zginą w jednej fazie to przegrywam, czy jak to jest?
Awatar użytkownika
Olgierdd
Posty: 1835
Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 80 times
Been thanked: 92 times

Re: Eldritch Horror

Post autor: Olgierdd »

Odpowiedź znajdziesz w almanachu pod hasłem "Pokonany badacz".

To tylko fragment, polecam zapoznać się z całym wpisem:
Kiedy badacz został pokonany, gracz wybiera nowego badacza
na koniec Fazy Mitów. Gracz nie może wybrać badacza,
który został pokonany wcześniej podczas tej samej rozgrywki.
Jeśli nie ma żadnych dostępnych badaczy, gracz nie może wybrać
nowego badacza i zostaje wyeliminowany.
^ Gdy badacz zostaje pokonany a Przedwieczny jest przebudzony,
gracz który kierował badaczem zostaje wyeliminowany
Machuu
Posty: 1
Rejestracja: 14 maja 2017, 15:15

Re: Eldritch Horror

Post autor: Machuu »

Cześć, mam pytanie dotyczące karty tajemnic:

Prawdziwe Imię

"Badacz na polu z żetonem plugastwa może podjąć spotkanie, by..., może poświęcić 2 Wskazówki, aby umieścić żeton plugastwa na tej karcie."

Jak wygląda to spotkanie z żetonem Plugastwa? Z jakiej talii ciągnę kartę? Druga część dotycząca wskazówek jest zrozumiała.

Omen zniszczenia
"Kiedy badacz zamyka bramę z aktualnym symbolem Omenu, może poświęcić 1 Wskazówkę, aby umieścić 1 żeton Plugastwa na tej karcie"
Czyli jedynym sposobem rozwiązania tej tajemnicy jest zdobycie pierw żetonów wskazówek a potem zamknięcie odpowiedniej bramy i dodatkowo poświęcenie tej wskazówki?

Nasienie Sułtana Demonów
"...jeśli zdał, odkrywa dziwny, zielony meteoryt, może poświęcić 2 Wskazówki, aby umieścić 1 żeton Plugastwa na tej karcie"
No niby wszystko spoko, ale skąd wziąć pozostałe żetony Plugastwa? Dobiera się je z elementów dodatkowych gry czy z planszy? Czy jak to wygląda? Czy później np. będąc znowu na polu Tunguska, wykonuje test, jeśli się powiedzie to zabieram żeton Plugastwa z dowolnego miejsca na planszy i kładę na kartę tajemnicy?
Eremita
Posty: 317
Rejestracja: 27 wrz 2015, 23:27
Has thanked: 10 times
Been thanked: 26 times
Kontakt:

Re: Eldritch Horror

Post autor: Eremita »

Machuu pisze:Prawdziwe Imię
"Badacz na polu z żetonem plugastwa może podjąć spotkanie, by..., może poświęcić 2 Wskazówki aby umieścić żeton plugastwa na tej karcie."

Jak wygląda to spotkanie z żetonem Plugastwa? Z jakiej talii ciągnę kartę? Druga część dotycząca wskazówek jest zrozumiała.
"W ramach spotkania badacz na polu z żetonem plugastwa może poświęcić 2 Wskazówki, aby umieścić żeton plugastwa na tej karcie." Czy tak jest bardziej zrozumiale?
Jeśli wybierzesz opcję oferowaną przez tajemnicę to twoje spotkanie sprowadza się do zapłacenia dwóch wskazówek za żeton plugastwa znajdujący się na twoim polu. (Edit dla Breżniewa)
Machuu pisze:Omen zniszczenia
"Kiedy badacz zamyka bramę z aktualnym symbolem Omenu, może poświęcić 1 Wskazówkę, aby umieścić 1 żeton Plugastwa na tej karcie"
Czyli jedynym sposobem rozwiązania tej tajemnicy jest zdobycie pierw żetonów wskazówek a potem zamknięcie odpowiedniej bramy i dodatkowo poświęcenie tej wskazówki?
Odpowiednich bram. Liczba mnoga. Poza tym zgadza się, to jedyny sposób oferowany przez kartę tajemnicy.
Dodatki dają inne możliwości poprzez postępy tajemnicy, ale raczej nie to Cię interesuje.
Machuu pisze:Nasienie Sułtana Demonów
"...jeśli zdał, odkrywa dziwny, zielony meteoryt, może poświęcić 2 Wskazówki, aby umieścić 1 żeton Plugastwa na tej karcie"
No niby wszystko spoko, ale skąd wziąć pozostałe żetony Plugastwa?
Z tego samego miejsca co pierwszy żeton czyli z puli. Tajemnica ta nie zawiera instrukcji by kłaść jakiekolwiek żetony na planszy.
Ostatnio zmieniony 18 lip 2017, 13:21 przez Eremita, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Breżniew
Posty: 824
Rejestracja: 26 paź 2015, 12:47
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 51 times
Been thanked: 122 times

Re: Eldritch Horror

Post autor: Breżniew »

Eremita pisze:"W ramach spotkania badacz na polu z żetonem plugastwa może poświęcić 2 Wskazówki, aby umieścić żeton plugastwa na tej karcie." Czy tak jest bardziej zrozumiale?
Jeśli wybierzesz opcję oferowaną przez tajemnicę to twoje spotkanie sprowadza się do zapłacenia dwóch wskazówek za żeton plugastwa.
Nie chcę się wbijać między wódkę a zakąskę, ale zerknąłem na Eldritch Wiki i oryginalny tekst jest następujący:
When this card enters play, place a number of Eldritch tokens equal to half Number of Investigators Icon each on a random space.
As an encounter, an investigator on a space containing an Eldritch token may attempt to find information about Azathoth's true name; he may spend 2 Clues to place that Eldritch token on this card.
At the end of the Mythos Phase, if there are Eldritch tokens on this card equal to half Number of Investigators Icon, solve this Mystery.


Nie pamiętam, jaki dokładnie tekst jest na polskiej karcie, ale w tekście oryginalnej karty jest mowa o żetonie plugastwa z planszy.
Eremita
Posty: 317
Rejestracja: 27 wrz 2015, 23:27
Has thanked: 10 times
Been thanked: 26 times
Kontakt:

Re: Eldritch Horror

Post autor: Eremita »

Breżniew pisze:Nie pamiętam, jaki dokładnie tekst jest na polskiej karcie, ale w tekście oryginalnej karty jest mowa o żetonie plugastwa z planszy.
W tym pytaniu niepewność dotyczyła tego co trzeba zrobić by podnieść dany żeton z planszy.
Co do tego skąd ma pochodzić żeton wątpliwości nie było więc w ogóle o tym nie wspominałem.
Awatar użytkownika
ixi24
Posty: 477
Rejestracja: 03 lut 2015, 00:23
Has thanked: 108 times
Been thanked: 41 times

Re: Eldritch Horror

Post autor: ixi24 »

Ja mam pytanie o niezbalansowanie gry, pewnie ten temat gdzieś się przewinął, ale gdy gramy na trzech graczy jest o wiele trudniej niż w czterech.

Nasza wczorajsza partia. Graliśmy w trzech 3. (a dla 3 i 4 graczy ustawienie początkowe, napływ potworów i wskazówki w czasie gry są takie same)

Mieliśmy tajemnice z połową liczby graczy (czyli 2, bo zaokrąglamy w górę, profit dla 4 graczy)

Jedyne na co natrafiliśmy co tyczy się 3 graczy to, że potężne potwory liczą się liczba graczy + 2. (Na 4 taki potwór miałby +1 życia, ale dużo...)

Gra ktoś jakimiś innymi metodami, balansującymi grę? Czy nikomu to nie przeszkadza i uważa, że gra w trzech ma być trudniejsza niż np; w czterech ?

Całą partię wygraliśmy w ostatniej turze, ale gdybyśmy wzięli na start czwartą postać, to gra byłaby o wiele prostsza...

PS
Dla 5, 6 i 7,8 będzie podobna sytuacja, ale chyba troszkę mniej uciążliwa
Sprzedam Kupie IG

Zniżki: 3% ALEplanszowki
c08mk
Posty: 2459
Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 100 times
Been thanked: 285 times

Re: Eldritch Horror

Post autor: c08mk »

W eng faq są dodatkowe karty na ostatniej stronie. Ułatwiające dla 1 lub 5 graczy i utrudniające dla 4, 7, 8. Pewnie w testach FFG granie z inną ilością graczy miało dobry balans i nie potrzebowało zmian.
Awatar użytkownika
ixi24
Posty: 477
Rejestracja: 03 lut 2015, 00:23
Has thanked: 108 times
Been thanked: 41 times

Re: Eldritch Horror

Post autor: ixi24 »

No i o to chodziło. Gracie tak? Czemu w polskiej erracie nigdzie czegoś takiego nie mogę znaleźć ?

Edit: ale ta zmiana stosowana jest niby dopiero od dodatku Góry Szaleństwa.
Sprzedam Kupie IG

Zniżki: 3% ALEplanszowki
c08mk
Posty: 2459
Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 100 times
Been thanked: 285 times

Re: Eldritch Horror

Post autor: c08mk »

ixi24 pisze:No i o to chodziło. Gracie tak? Czemu w polskiej erracie nigdzie czegoś takiego nie mogę znaleźć ?

Edit: ale ta zmiana stosowana jest niby dopiero od dodatku Góry Szaleństwa.
Myślę, że nie ma przeszkód żeby to dodać do podstawki. Gdy gra wychodziła to gracze już narzekali, że nieparzysta liczba grających ma pod górkę. Dodatki tylko trochę uwypukliły ten aspekt. Trudność po za tym można zmieniać przy pomocy odpowiedniego złożenia talii mitów.
Polska errata do gier FFG zawsze jest problemowa niezależnie od tytułu jaki Galakta wydaje.
Awatar użytkownika
ixi24
Posty: 477
Rejestracja: 03 lut 2015, 00:23
Has thanked: 108 times
Been thanked: 41 times

Re: Eldritch Horror

Post autor: ixi24 »

A probówał ktoś dla 3 graczy np; tajemnice rozwiązywać tak, że połowa graczy jest zaokrąglana w dół, a nie w górę ?
Sprzedam Kupie IG

Zniżki: 3% ALEplanszowki
ODPOWIEDZ