Wojna o Pierścień - pytania i wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
HoLi
Posty: 690
Rejestracja: 11 lut 2014, 21:37
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 75 times
Been thanked: 70 times

Re: Wojna o Pierścień II edycja.

Post autor: HoLi »

Czyli mogę odłączyć Pippina i przesunąć o 6 prowincji (5 postęp drużyny + 1 poziom Pippa) od Morii, tak?
O 6 prowincji od Rivendell.
" Wyobraźnia jest początkiem tworzenia. Wyobrażasz sobie to, czego pragniesz, chcesz tego, co sobie wyobraziłeś i w końcu tworzysz to, czego chcesz." - George Bernard Shaw
Awatar użytkownika
DarkBogas
Posty: 433
Rejestracja: 10 wrz 2013, 19:43
Lokalizacja: Krapkowice
Has thanked: 22 times
Been thanked: 10 times

Re: Wojna o Pierścień II edycja.

Post autor: DarkBogas »

Ja zawsze grałem że odłączony hobbit zostawał w regionie, w którym się odłączył (w przypadku odłączenie w trakcie poszukiwań wg. zdolności z karty Pipina), i tak raczej powino się grać. Ale nawet jakbyś zinterpretował to tak jak opisałeś to do Morii Pipin już 4 regiony "przeszedł" więc jak już to zostały mu dwa regiony od Morii.
HoLi
Posty: 690
Rejestracja: 11 lut 2014, 21:37
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 75 times
Been thanked: 70 times

Re: Wojna o Pierścień II edycja.

Post autor: HoLi »

Ja zawsze grałem że odłączony hobbit zostawał w regionie, w którym się odłączył (w przypadku odłączenie w trakcie poszukiwań wg. zdolności z karty Pipina), i tak raczej powino się grać. Ale nawet jakbyś zinterpretował to tak jak opisałeś to do Morii Pipin już 4 regiony "przeszedł" więc jak już to zostały mu dwa regiony od Morii.
Nie zaprzeczam :) W WoP grałem ostatni raz już dość dawno, a zdolności Pipina nie pamiętam, więc możliwe, że pomyliło mi się z zasadą dotyczącą normalnego odłączania Towarzysza(y) od Drużyny Pierścienia.
" Wyobraźnia jest początkiem tworzenia. Wyobrażasz sobie to, czego pragniesz, chcesz tego, co sobie wyobraziłeś i w końcu tworzysz to, czego chcesz." - George Bernard Shaw
Stephan
Posty: 186
Rejestracja: 27 lip 2011, 21:20
Has thanked: 68 times
Been thanked: 44 times

Re: Wojna o Pierścień II edycja.

Post autor: Stephan »

Na karcie stoi: "(...) umieść go z powrotem w grze, tak jakbyś właśnie odłączył go od drużyny." A odłączenie od drużyny ma w świetle instrukcji odpowiednią procedurę i jestem niemal pewien, że powinno się wedle niej odbywać, czyli: kładę figurkę postaci o x prowincji od DP, gdzie x to suma postępów DP i poziomu odłączanej postaci.

Mam jednak problem z zastosowaniem tej zasady do powyższego przykładu, bo każda wersja wydaje mi się w pewien sposób uzasadniona. Czyli:
a)6 pól od Rivendell
b)6 pól od Morii
c)4 pola od Morii
d)0 pól od Morii :)
HoLi
Posty: 690
Rejestracja: 11 lut 2014, 21:37
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 75 times
Been thanked: 70 times

Re: Wojna o Pierścień II edycja.

Post autor: HoLi »

Na karcie stoi: "(...) umieść go z powrotem w grze, tak jakbyś właśnie odłączył go od drużyny." A odłączenie od drużyny ma w świetle instrukcji odpowiednią procedurę i jestem niemal pewien, że powinno się wedle niej odbywać, czyli: kładę figurkę postaci o x prowincji od DP, gdzie x to suma postępów DP i poziomu odłączanej postaci.
Przykład z Instrukcji:
Przykład: Ostatnie znane miejsce pobytu Drużyny
Pierścienia to Rivendell, a znacznik postępów znajduje
się obecnie na polu „5” toru Drużyny Pierścienia. Gracz
Wolnych Ludów decyduje się odłączyć od Drużyny
Legolasa (poziom 2) i Meriadoka (poziom 1) jako grupę.
Legolas i Meriadok mogą się przesunąć maksymalnie o 7
(5+2) regionów od Rivendell. Gracz decyduje się przesunąć
ich do Leśnego Królestwa.
Więc w twoim wypadku 6 regionów od Rivendell biorąc pod uwagę powyższy przykład.

Ale z kolei
Na karcie stoi: "(...) umieść go z powrotem w grze, tak jakbyś właśnie odłączył go od drużyny."
Więc można to rozumieć, że tak jakbyś już wykonał/zakończył procedurę odłączania Towarzysza, czyli powinieneś umieścić Pipina w Morii. Czyli tak jak @DarkBogas napisał.

Pozostaje więc kwestia interpretacji :D
" Wyobraźnia jest początkiem tworzenia. Wyobrażasz sobie to, czego pragniesz, chcesz tego, co sobie wyobraziłeś i w końcu tworzysz to, czego chcesz." - George Bernard Shaw
Stephan
Posty: 186
Rejestracja: 27 lip 2011, 21:20
Has thanked: 68 times
Been thanked: 44 times

Re: Wojna o Pierścień II edycja.

Post autor: Stephan »

To może przedstawię własną interpretację, która wydaje mi się być najbardziej sensowna i której będę się trzymał do czasu, aż zostanie sfalsyfikowana. Jej kolejne kroki:

1. Drużyna znajduje się w danej prowincji, ma x postępów i podejmuje próbę dalszego marszu.
2. Udane poszukiwania odkrywają miejsce pobytu drużyny.
3. Gracz FP "deklaruje" co to za miejsce (odległe o ilość prowincji równą bądź mniejszą postępom DP od obecnego miejsca pobytu DP) oraz wyznacza doń ścieżkę. Nie przesuwa jeszcze pionka DP!
3. Losuje dodatkowe żetony poszukiwań (za twierdze cienia znajdujące się na zadeklarowanej ścieżce) i rozpatruje je kolejno.
4. Jeżeli odłącza w wyniku działania tych dodatkowych żetonów jakąś postać, czyni to z założeniem, że wciąż drużyna przebywa w prowincji, w której znajduje się pionek.
5. Dopiero po rozpatrzeniu żetonów gracz FP kładzie pionek w prowincji docelowej.
6. Zeruje postępy DP.
7. Idzie na piwo.

A więc w przytoczonym przeze mnie w poprzednich postach przykładzie, przed pójściem na piwo odłączę Pippina i przesunę o 6 pól od Rivendell :)
HoLi
Posty: 690
Rejestracja: 11 lut 2014, 21:37
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 75 times
Been thanked: 70 times

Re: Wojna o Pierścień II edycja.

Post autor: HoLi »

Po tym co napisałeś to istnieje duża szansa, że Pipin po odłączeniu od Drużyny Pierścienia pójdzie z Tobą na piwo(no w końcu smakoszem piwa był) :wink: :D
" Wyobraźnia jest początkiem tworzenia. Wyobrażasz sobie to, czego pragniesz, chcesz tego, co sobie wyobraziłeś i w końcu tworzysz to, czego chcesz." - George Bernard Shaw
Awatar użytkownika
DarkBogas
Posty: 433
Rejestracja: 10 wrz 2013, 19:43
Lokalizacja: Krapkowice
Has thanked: 22 times
Been thanked: 10 times

Re: Wojna o Pierścień II edycja.

Post autor: DarkBogas »

Stephan pisze:To może przedstawię własną interpretację, która wydaje mi się być najbardziej sensowna i której będę się trzymał do czasu, aż zostanie sfalsyfikowana. Jej kolejne kroki:

1. Drużyna znajduje się w danej prowincji, ma x postępów i podejmuje próbę dalszego marszu.
2. Udane poszukiwania odkrywają miejsce pobytu drużyny.
3. Gracz FP "deklaruje" co to za miejsce (odległe o ilość prowincji równą bądź mniejszą postępom DP od obecnego miejsca pobytu DP) oraz wyznacza doń ścieżkę. Nie przesuwa jeszcze pionka DP!
3. Losuje dodatkowe żetony poszukiwań (za twierdze cienia znajdujące się na zadeklarowanej ścieżce) i rozpatruje je kolejno.
4. Jeżeli odłącza w wyniku działania tych dodatkowych żetonów jakąś postać, czyni to z założeniem, że wciąż drużyna przebywa w prowincji, w której znajduje się pionek.
5. Dopiero po rozpatrzeniu żetonów gracz FP kładzie pionek w prowincji docelowej.
6. Zeruje postępy DP.
7. Idzie na piwo.

A więc w przytoczonym przeze mnie w poprzednich postach przykładzie, przed pójściem na piwo odłączę Pippina i przesunę o 6 pól od Rivendell :)
Dla mnie logiczne jest że skoro Pipin odłącza się od drużyny w wyniku działania dodatkowego żetonu z Morii, to należy go odłączyć właśnie w Morii a nie w Rivendell i tej lokacji kontynuować ruch Pipinem. Wg mnie Twoja interpretacja to exploit :) niedoprecyzowanych zasad.
Stephan
Posty: 186
Rejestracja: 27 lip 2011, 21:20
Has thanked: 68 times
Been thanked: 44 times

Re: Wojna o Pierścień II edycja.

Post autor: Stephan »

Wiem, DarkBogas. Moria jest bardziej bardziej zgodna z logiką, ale jakoś mniej z literą prawa ;) Bo jeżeli Moria, to postępy drużyny nie bardzo mogą być równe 5. No chyba, że rzeczywiście Hobbit po odłączeniu ląduje po prostu na polu DP i nie przesuwa się go, wówczas postępy nie mają znaczenia i najzwyczajniej w świecie niziołek zostaje w Morii. Sam już nie wiem, zgłupiałem do reszty...
Awatar użytkownika
Yavi
Posty: 3186
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 24 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Wojna o Pierścień II edycja.

Post autor: Yavi »

Z FAQ do pierwszej edycji Wojny o Pierścień:
If I split off a hobbit using his Guide ability, when a Hunt tile
with a Reveal Icon is drawn, do I move them from where the
Fellowship was before they were Revealed or do I have to place
them where I was Revealed?
A. You separate him (or them) before you actually place the
Revealed Fellowship in its new position, so you separate the
hobbit(s) as if separated from the Region of the Fellowship’s last
known position before the Revealing Hunt (adding the number
of steps on the Fellowship Progress Track to their level as per a
normal separation.)
Wynika z tego (myślę, że śmiało można uznać, że w drugiej edycji jest tak samo), że Pippina przesuniemy od ostatniej znanej pozycji Drużyny, czyli w tym przypadku od Rivendell.
Stephan
Posty: 186
Rejestracja: 27 lip 2011, 21:20
Has thanked: 68 times
Been thanked: 44 times

Re: Wojna o Pierścień II edycja.

Post autor: Stephan »

Mam kolejne pytanie. Tym razem pewne wątpliwości pojawiły się przy odłączaniu od DP postaci za pomocą kości akcji z mieczykiem. W instrukcji napisane jest, że w ten sposób można odłączyć jedną postać lub jedną grupę postaci. Tymczasem na BGG przeczytałam ostatnio zapis partii, podczas której gracz odłączył w ten sposób (jedną akcją) kilka postaci i każda z nich udała się w innym kierunku. W sensie Gimli na wschód, Legolas na zachód, a Boromir za nimi ;) Jak to jest dokładnie? Mogę od razu jedną akcją rozejść się bohaterami po mapie i zostawić Froda i Sama w towarzystwie Golluma?
Awatar użytkownika
Yavi
Posty: 3186
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 24 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Wojna o Pierścień II edycja.

Post autor: Yavi »

Stephan pisze:Mam kolejne pytanie. Tym razem pewne wątpliwości pojawiły się przy odłączaniu od DP postaci za pomocą kości akcji z mieczykiem. W instrukcji napisane jest, że w ten sposób można odłączyć jedną postać lub jedną grupę postaci. Tymczasem na BGG przeczytałam ostatnio zapis partii, podczas której gracz odłączył w ten sposób (jedną akcją) kilka postaci i każda z nich udała się w innym kierunku. W sensie Gimli na wschód, Legolas na zachód, a Boromir za nimi ;) Jak to jest dokładnie? Mogę od razu jedną akcją rozejść się bohaterami po mapie i zostawić Froda i Sama w towarzystwie Golluma?
Też mnie to kiedyś zastanawiało i znalazłem odpowiedź, że ruszyć można albo jednego bohatera, albo całą ich grupę (w tym samym kierunku, o tyle samo pól).

Jest to wyjaśnione w FAQ do pierwszej edycji, ale jeśli mnie pamięć nie myli, to znalazłem to kiedyś też na jakimś forum.
Q. If a group of Companions leave the Fellowship, are they
required to move to the same destination, or can they travel to
separate locations? The rules seem to suggest that they must
travel to the same Region.
A. They must move to the same destination.
Awatar użytkownika
Giermek
Posty: 182
Rejestracja: 18 paź 2014, 13:21
Lokalizacja: Słubice (płocki)
Has thanked: 50 times
Been thanked: 33 times

Re: Wojna o Pierścień II edycja.

Post autor: Giermek »

Witam,

Ostatnio w partii rozgrywanej jak zwykle z żoną mieliśmy taką kłopotliwą sytuację:

Drużyna pierścienia z Gollumem była na przedostatnim (czwartym) polu Toru Mordoru. Zepsucie Drużyny wynosiło 9. Żona (grając jak zwykle Wolnymi Ludami) zdecydowała się iść dalej Drużyną. Wylosowałem żeton poszukiwań - normalny, beżowy 3. Czyli Zepsucie powinno dojść do 12 i wygrywam. Jednak Drużyna może użyć zdolności Golluma - odkryć się, żeby zredukować o jeden doznane zepsucie. Czyli Zepsucie wynosi 11, Drużyna jest odkryta.

Pytanie brzmi: Czy odkryta Drużyna może wejść do Szczelin Zagłady i w ten sposób wygrywa grę, czy nie?

Liczę na Waszą kreatywność :)
Awatar użytkownika
Yavi
Posty: 3186
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 24 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Wojna o Pierścień II edycja.

Post autor: Yavi »

Nie mam przy sobie instrukcji, ale z tego co pamietam, to odkryta druzyna nie moze sie poruszac :)
demiurg
Posty: 40
Rejestracja: 04 gru 2013, 12:44
Has thanked: 5 times
Been thanked: 1 time

Re: Wojna o Pierścień II edycja.

Post autor: demiurg »

Giermek pisze:Witam,

Ostatnio w partii rozgrywanej jak zwykle z żoną mieliśmy taką kłopotliwą sytuację:

Drużyna pierścienia z Gollumem była na przedostatnim (czwartym) polu Toru Mordoru. Zepsucie Drużyny wynosiło 9. Żona (grając jak zwykle Wolnymi Ludami) zdecydowała się iść dalej Drużyną. Wylosowałem żeton poszukiwań - normalny, beżowy 3. Czyli Zepsucie powinno dojść do 12 i wygrywam. Jednak Drużyna może użyć zdolności Golluma - odkryć się, żeby zredukować o jeden doznane zepsucie. Czyli Zepsucie wynosi 11, Drużyna jest odkryta.

Pytanie brzmi: Czy odkryta Drużyna może wejść do Szczelin Zagłady i w ten sposób wygrywa grę, czy nie?

Liczę na Waszą kreatywność :)
Drużyna może się poruszyć i wygrać grę. Odkrycie drużyny pierścienia w etapie poszukiwań nie powoduje jej zatrzymania. Zwróć uwagę, że na niektórych specjalny żetonach poszukiwań cienia oprócz symbolu odkrycia jest również symbol zatrzymania. Jeżeli odkrycie drużyny (symbol odkrycia jest rozpatrywany przed poruszeniem drużyny) powodowałoby jej zatrzymanie to jaki sens miałby dodatkowo umieszczony symbol zatrzymania.
Awatar użytkownika
sqb1978
Posty: 2620
Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 41 times
Been thanked: 139 times

Re: Wojna o Pierścień II edycja.

Post autor: sqb1978 »

Źle napisałeś. Odkryta drużyna nie może się poruszać po torze mordoru. Żeton losuje się przed ruchem i jeśli jest na nim symbol zatrzymania to drużyna się po prostu nie poruszy w tym ruchu.
Awatar użytkownika
Giermek
Posty: 182
Rejestracja: 18 paź 2014, 13:21
Lokalizacja: Słubice (płocki)
Has thanked: 50 times
Been thanked: 33 times

Re: Wojna o Pierścień II edycja.

Post autor: Giermek »

demiurg pisze:na niektórych specjalny żetonach poszukiwań cienia oprócz symbolu odkrycia jest również symbol zatrzymania.
No tak - to ma sens :) Rzeczywiście przychylam się do tego, że odkrycie drużyny nie powoduje jej zatrzymania. No a w instrukcji nie ma nic o tym, że odkryta drużyna nie może wygrać, więc niezależnie od tego jak bardzo bym chciał aby tak nie było, to odkryta drużyna najwyraźniej też może wrzucić pierścień w ogień :)

Dzięki :)
Awatar użytkownika
Yavi
Posty: 3186
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 24 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Wojna o Pierścień II edycja.

Post autor: Yavi »

Niestety, demiurg sie myli. Zajrzalem do instrukcji - na 43 stronie jest wyraznie napisane, ze odkryta druzyna na torze mordoru NIE moze sie poruszac.
demiurg
Posty: 40
Rejestracja: 04 gru 2013, 12:44
Has thanked: 5 times
Been thanked: 1 time

Re: Wojna o Pierścień II edycja.

Post autor: demiurg »

Yavi pisze:Niestety, demiurg sie myli. Zajrzalem do instrukcji - na 43 stronie jest wyraznie napisane, ze odkryta druzyna na torze mordoru NIE moze sie poruszac.
Źle interpretujesz ten zapis. Na torze mordoru nie może się poruszyć jeśli jest odkryta - to chodzi tutaj o próbę wykonania ruchu jeszcze przed losowaniem żetonu (a nie o fizyczny ruch figurki). Jeśli jest odkryta to nie może wykonać próby ruchu. Gdy odkrycie jest konsekwencją próby tego ruchu wtedy może się poruszyć, ruch został już zainicjowany. Jeżeli żeton poszukiwań zostanie już wylosowany to jedynie kiedy drużyna nie może się poruszyć to gdy zostanie wylosowany żeton z symbolem zatrzymania - po to jest ten żeton, a nie gdy zostanie wylosowany żeton z symbolem odkrycia (lub drużyna zostanie odkryta przez specjalną zdolność). Jeśli jest tak jak napisałeś to proszę wytłumacz mi sens specjalnego żetonu na którym jest zarówno symbol odkrycia jak również symbol zatrzymania. Skoro odkrycie zatrzymuje drużynę to po co dodali jeszcze do tego samego żetonu symbol zatrzymania? Do czego ten symbol miałby służyć ? "Podwójnie" zatrzymać drużynę ? ;)
Awatar użytkownika
Yavi
Posty: 3186
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 24 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Wojna o Pierścień II edycja.

Post autor: Yavi »

Ok, jeszcze raz przeczytałem post z pytaniem i widzę, że poprzednio źle to przeczytałem. W przypadku pytania, o które się rozchodzi masz racje - tak jak w normalnym ruchu odkrycie z żetonu jest efektem ruchu (odkrywa sie po ruchu), tak wiec w tym przypadku to ja namieszałem ;) odkryta Drużyna nie może się poruszyć, ale odkrywana w efekcie ruchu Drużyna - tak, bo odkrycie następuje już po poruszeniu figurki :) @demiurg - zwracam honor, @giermek - wybacz zamieszanie :)
Ostatnio zmieniony 11 sty 2015, 01:19 przez Yavi, łącznie zmieniany 1 raz.
demiurg
Posty: 40
Rejestracja: 04 gru 2013, 12:44
Has thanked: 5 times
Been thanked: 1 time

Re: Wojna o Pierścień II edycja.

Post autor: demiurg »

Dzięki :) Ważne, że wątpliwości zostały wyjaśnione :)
Awatar użytkownika
tencogoniema
Posty: 216
Rejestracja: 09 lis 2004, 13:00
Lokalizacja: Himalaje
Has thanked: 36 times
Been thanked: 14 times

Re: Wojna o Pierścień II edycja.

Post autor: tencogoniema »

witam, pytanie mam. gracz ciemnosci wprowadzil zeton ktory pozniej wylosowalismy byl tam symbol oka wiec standardowo ale na zetonie byl taki maly symbol przekreslonego miecza nigdzie nie moge znalesc w instrukcji co to oznacza? ktos pomoze?
Awatar użytkownika
DarkBogas
Posty: 433
Rejestracja: 10 wrz 2013, 19:43
Lokalizacja: Krapkowice
Has thanked: 22 times
Been thanked: 10 times

Re: Wojna o Pierścień II edycja.

Post autor: DarkBogas »

Jest to symbol zatrzymania. Patrz w instrukcji na stronę 40 i 43. Jesli wylosujesz żeton z tym symbolem drużyna nie przesuwa sie na torze mordoru.
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4031
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 20 times

Re: Wojna o Pierścień II edycja.

Post autor: AkitaInu »

Hej,

Przeczytałem instrukcje i o dziwo mam tylko trzy pytania :)

1. Kostki wolnych ludów na polu poszukiwań.

Czy jeżeli wykorzystam kość postaci to daje ją na pole poszukiwań? Czy dopiero drugą tam daje?
Jest to troche sprzecznie napisane bo jest info że każda kość na polu poszukiwań daje premie plus jeden przy rzucie na poszukiwania (czyli pierwsza kość też by dawała co znowu kłóci się z instrukcją ;). Czy po prostu pierwszej kości się tam nie daje? Jeżeli nie, to jak ktoś wie gdzie to jest w instrukcji to poprosze o podanie :)

2. Przykład w białej ramce ze strony 41, gdzie losujemy trzy żetony poszukiwań:

- pierwszy za poszukiwania - zrozumiałe
- drugi za karte barloga - zrozumiałe
- trzeci za obecność twierdzy - myślałem tylko że twierdza daje przerzut a nie żeton poszukiwań

3. Jeżeli wolny lud poruszy raz froda i sama, zostanie odkryty a za druga kosc akcji postać tylko się ukryje (nie poruszy) to ta kość też ląduje w polu poszukiwania?

pomoże ktoś ? :)
Awatar użytkownika
Yavi
Posty: 3186
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 24 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Wojna o Pierścień II edycja.

Post autor: Yavi »

1. Kostki wolnych ludów na polu poszukiwań.

Czy jeżeli wykorzystam kość postaci to daje ją na pole poszukiwań? Czy dopiero drugą tam daje?
Jest to troche sprzecznie napisane bo jest info że każda kość na polu poszukiwań daje premie plus jeden przy rzucie na poszukiwania (czyli pierwsza kość też by dawała co znowu kłóci się z instrukcją ;). Czy po prostu pierwszej kości się tam nie daje? Jeżeli nie, to jak ktoś wie gdzie to jest w instrukcji to poprosze o podanie :)
Kości dajesz po rzucie poszukiwań, dzięki czemu nie liczą się one do tego rzutu, który właśnie wykonujesz ;) Czyli używasz kości do ruchu Drużyny, rozpatrujesz ten ruch, rzut poszukiwań itd., a po wykonaniu tego wszystkiego kość ląduje na polu poszukiwań.
2. Przykład w białej ramce ze strony 41, gdzie losujemy trzy żetony poszukiwań:

- pierwszy za poszukiwania - zrozumiałe
- drugi za karte barloga - zrozumiałe
- trzeci za obecność twierdzy - myślałem tylko że twierdza daje przerzut a nie żeton poszukiwań
Początek strony 39 w instrukcji. Jeśli Drużyna zostanie odkryta i podczas ustalania jej drogi znajdzie się/przejdzie przez twierdzę Cienia, to losuje się żeton. Przerzut twierdza daje natomiast w sytuacji, w której figurka Drużyny znajduje się na polu z twierdzą, jednak Drużyna jest ukryta.
3. Jeżeli wolny lud poruszy raz froda i sama, zostanie odkryty a za druga kosc akcji postać tylko się ukryje (nie poruszy) to ta kość też ląduje w polu poszukiwania?
Kości lądują w polu poszukiwań tylko za ruch.
ODPOWIEDZ