Strona 8 z 12

Re: Kemet

: 03 lis 2015, 09:05
autor: krecilapka
W czasie rozgrywki pojawiło się u nas taka wątpliwość: czy gracz posiadający kafel umożliwiający teleport od obelisku, może teleportować się pomiędzy nieobsadzonymi na planszy polami z obeliskami, pozostawiając "po drodze" po jednym żołnierzu, by je kontrolować? Założenie jest, że oczywiście ma na to manę. Ja się skłaniałem ku opinii, że to nie marsz i tak nie można, aczkolwiek jestem pełen wątpliwości. Zwłaszcza gdy padła opinia "że gdzieś, ktoś tam, na BGG przeczytał..."

Re: Kemet

: 03 lis 2015, 09:18
autor: AkitaInu
Hmm dziwne w sumie.

W akcji ruchu mamy:

- ruch
- ruch przez rzekę
- teleport

Więc nie rozumiem jak można zostawiać jednostki po drodze.

Jeżeli się teleportuje z jednego miejsca do drugiego (mają ten kafelek oczywiście) to:

1. moge zrobić ruch (ale skoro chce się teleportować z miejsca na którym stoję to tego nie zrobię)
2. zostawiam bądź nie jednostki na polu z którego się teleportuje
3. przenosze się na inny obelisk
4. wtedy moge wykorzystać 1 lub więcej (jeżeli mam upgrade'y) punktów ruchu.


Nie ma żadnego zostawiania jednostek po drodze :)

Re: Kemet

: 03 lis 2015, 09:44
autor: krecilapka
Zerkałem w ang. instrukcję. Na początku akapitu o ruchu jest napisane, że nie ma obowiązku poruszenia wszystkimi jednostkami w ruchu z oddziału. Można zostawiać je po drodze. To brzmi jednoznacznie.

Następnie są wymienione 3 rodzaje poruszenia: A) Marsz (tutaj jest napisane, że gracz może poruszyć jedną lub kilka jednostek z tego samego odział na przyległe pole. B) Przeprawa (wykonuje się akcję ruchu o jedno pole bez dodatkowego kosztu) C) Teleportacja od piramidy. Gracz może teleportować oddział z piramidy do obelisku.

Niejednoznaczność wynika stąd, że przy ruchu lądowym jest napisane literalnie, że porusza się jedną lub kilka jednostek z oddziału. Przy przekroczeniu Nilu jest napisane, że wykonuje się akcję ruchu (move) co można podciągnąć pod opis akcji ruchu (move) z pierwszego akapitu. Ale przy punkcie teleportacja nie występuje słowo ruch (move). Ani opis, że można podzielić oddział. Co bardziej gmatwa napisane jest, że można teleportować "oddział", a nie jednostkę.

Z kolei ostatnie zdanie mówi, że można korzystać wymiennie z wszelkich opcji transportowych dopóki nie są przekraczane ograniczenia w ruchu.

Pytanie moje jest niezawiłe: Jeśli na planszy są niezajęte świątynie, to czy mogę z kaflem teleportacji przelecieć się pomiędzy nimi pozostawiając po jednym wojowniku by szybko zakończyć grę?

Przejrzałem instrukcję i kurcze mam dylemat czy taka zagrywka jest ok. A może ktoś widział na BGG odpowiedź pracownika z Matagotu która gdzieś tam ponoć jest?

Re: Kemet

: 03 lis 2015, 11:20
autor: AkitaInu
krecilapka pisze:Zerkałem w ang. instrukcję. Na początku akapitu o ruchu jest napisane, że nie ma obowiązku poruszenia wszystkimi jednostkami w ruchu z oddziału. Można zostawiać je po drodze. To brzmi jednoznacznie.

Następnie są wymienione 3 rodzaje poruszenia: A) Marsz (tutaj jest napisane, że gracz może poruszyć jedną lub kilka jednostek z tego samego odział na przyległe pole. B) Przeprawa (wykonuje się akcję ruchu o jedno pole bez dodatkowego kosztu) C) Teleportacja od piramidy. Gracz może teleportować oddział z piramidy do obelisku.

Niejednoznaczność wynika stąd, że przy ruchu lądowym jest napisane literalnie, że porusza się jedną lub kilka jednostek z oddziału. Przy przekroczeniu Nilu jest napisane, że wykonuje się akcję ruchu (move) co można podciągnąć pod opis akcji ruchu (move) z pierwszego akapitu. Ale przy punkcie teleportacja nie występuje słowo ruch (move). Ani opis, że można podzielić oddział. Co bardziej gmatwa napisane jest, że można teleportować "oddział", a nie jednostkę.

Z kolei ostatnie zdanie mówi, że można korzystać wymiennie z wszelkich opcji transportowych dopóki nie są przekraczane ograniczenia w ruchu.

Pytanie moje jest niezawiłe: Jeśli na planszy są niezajęte świątynie, to czy mogę z kaflem teleportacji przelecieć się pomiędzy nimi pozostawiając po jednym wojowniku by szybko zakończyć grę?

Przejrzałem instrukcję i kurcze mam dylemat czy taka zagrywka jest ok. A może ktoś widział na BGG odpowiedź pracownika z Matagotu która gdzieś tam ponoć jest?
Jeżeli chodzi o coś takiego:

1. zostawiasz 2 gości w świątymi
2. teleportujesz np. 3 pozostałych z oddziały do innej świątyni

To jest prawidłowe, oddział można na potrzeby akcji move (czyli ruchu, przekraczania rzeki bądź teleportacji) rozłączać tak jak pisałeś.

Re: Kemet

: 29 lis 2015, 00:27
autor: Wroobel
Jeszcze jedna wątpliwość w kwestii ruchu a konkretnie przeprawy:
Przyjąłem, że każda przeprawa przez rzekę "kosztuje" jeden punkt ruchu tak jak ruch na lądzie pomiędzy dwoma obszarami. Różnica jest tylko taka, że Nil można przekroczyć tylko z i na wskazane pola.
Czy dobrze gram?
Bo nie wiem czy dobrze rozumiem Wasze poprzednie posty

Re: Kemet

: 01 gru 2015, 21:50
autor: Adalbertus123
Zawsze grałem jak piszesz.

Re: Kemet

: 04 gru 2015, 18:17
autor: Konduktor
Czy żetony świtu można wykorzystywać w normalnej walce?

Re: Kemet

: 04 gru 2015, 18:36
autor: AkitaInu
Nie, tylko w fazie ustalania kolejnosci

_____________________________
Wysłane z telefonu, przepraszam za błędy ;)

Re: Kemet

: 03 sty 2016, 10:25
autor: amras
Witam!

Wczoraj w pełnym składzie rozegraliśmy pierwszą partię i nasuwa się kilka kwestii, które nie dla wszystkich mogą być jasne :)

1. Karta BI usuwania jednej jednostki wroga może być zagrana tylko w turze gracza posiadającego kartę czy w dowolnej turze innego gracza?

2. Płytka "Otwarte bramy" działa tylko i wyłącznie na miasta? Świątynie nie są chronione murami, tak?

3. Czy jeden gracz może wejść w posiadanie płytki "Ostrza Neit" (+1 do siły) mając już w posiadaniu płytkę "Atak!" (+1 do siły w bitwie, w której jesteś atakującym)

4. W sytuacji, gdy zwycięzca bitwy traci wszystkie swoje jednostki, obrońca może zostać na aktualnym obszarze? Wolę się upewnić, czy dobrze graliśmy :)

Za wszystkie odpowiedzi z góry dziękuję :)

Re: Kemet

: 03 sty 2016, 10:32
autor: Matti_C
1 w nieswojej turze można grać tylko weto i ucieczkę (pozostałe tylko w swojej)
2 tylko miasta mają mury
3 jeśli inni mu nie podkupią wcześniej i nie zajmą piramidy wymaganej do zakupu tej płytki to może
4 tak (napisane małą czcionką w poradach taktycznych)

proszę bardzo ale polecam przeczytać instrukcję jeszcze raz po pierwszej partii

Re: Kemet

: 12 lut 2016, 13:46
autor: n0b0dy88
lukardo84 pisze:Pytanie o świątynię w delcie Nilu:
Zajmując tę świątynię otrzymuję jednorazowo tymczasowy punkt zwycięstwa z nią związany a potem na koniec każdej fazy dnia otrzymuję 5 punktów modlitwy, ale tylko pod warunkiem, źe poświęcę jednego żołnieża znajdującego się w tej świątyni. W przeciwnym wypadku nic ona nie daje na koniec dnia. Czy dobrze to rozumiem?
Nie znalazłem w wątku odpowiedzi na to pytanie. Chyba że przeoczyłem, jeśli tak to przepraszam. Mam dodatkowe pytanie. Czy dozwolone jest poświęcenie dwóch jednostek by dostać 10 anków zamiast 5? Rozumiem że reszta oddziału stacjonująca w świątyni pozostaje i jeśli w trakcie kolejnej rundy nikt nie odbije świątyni to pod koniec dnia znów można poświęcić kolejną jednostke by znów otrzymać profit modlitwy?

Re: Kemet

: 12 lut 2016, 13:51
autor: AkitaInu
n0b0dy88 pisze:
lukardo84 pisze:Pytanie o świątynię w delcie Nilu:
Zajmując tę świątynię otrzymuję jednorazowo tymczasowy punkt zwycięstwa z nią związany a potem na koniec każdej fazy dnia otrzymuję 5 punktów modlitwy, ale tylko pod warunkiem, źe poświęcę jednego żołnieża znajdującego się w tej świątyni. W przeciwnym wypadku nic ona nie daje na koniec dnia. Czy dobrze to rozumiem?
Nie znalazłem w wątku odpowiedzi na to pytanie. Chyba że przeoczyłem, jeśli tak to przepraszam. Mam dodatkowe pytanie. Czy dozwolone jest poświęcenie dwóch jednostek by dostać 10 anków zamiast 5? Rozumiem że reszta oddziału stacjonująca w świątyni pozostaje i jeśli w trakcie kolejnej rundy nikt nie odbije świątyni to pod koniec dnia znów można poświęcić kolejną jednostke by znów otrzymać profit modlitwy?
Według mnie nie możesz poświęcić 2 jednostke a przynajmniej nigdzie o tym nie czytałem ;) Trzeba by sprawdzić jak sformułowana jest instrukcja

co do następnych rund - jak najbardziej.

Re: Kemet

: 02 cze 2016, 14:35
autor: GeQ
cześć, mam pytanie, które pojawiło się w jednej z ostatnich rozgrywek.
- rekrutuję oddziały w liczbie 3.
- zagrywam kartę BI + 2 jednostki
- przeciwnik rzuca kartę Veto, co anuluje moje 2 dodatkowe jednostki

Czy mając jeszcze punkty modlitwy można dokupić sobie te 2 dodatkowe jednostki, czy choćby jedną ?
Wydaje mi się, że nie, ale spotkaliście się z jakąś wykładnią?

Re: Kemet

: 02 cze 2016, 14:54
autor: GeQ
jeszcze jedna sprawa - częściowo była podejmowana, ale nie dość szczegółowo.

mam kafelek Inicjatywa, mogę usunąć 2 oddziały przeciwnika jeszcze przed rozpoczęciem bitwy - w fazie dnia.

opis kafelka sugeruje, że po zagraniu mocy z kafelka musi dojść do bitwy.

Czy oznacza to, że mogę go wykorzystać tylko i wyłącznie do min. 3 jednostek oddziału - usuwam 2 jednostki, robię ruch i walczę z jedną ?
bo jeśli zastosuję tę moc do 1-2 jednostek wrogich, usunąłbym je z planszy i nie dochodzi do bitwy. Czy jest dopuszczalne takie wyczyszczenie terenu? Czy rzeczywiście tak jak sugeruje mi intuicja - po użyciu mocy musi dojść do bitwy ???

Re: Kemet

: 02 cze 2016, 14:57
autor: AkitaInu
GeQ pisze:jeszcze jedna sprawa - częściowo była podejmowana, ale nie dość szczegółowo.

mam kafelek Inicjatywa, mogę usunąć 2 oddziały przeciwnika jeszcze przed rozpoczęciem bitwy - w fazie dnia.

opis kafelka sugeruje, że po zagraniu mocy z kafelka musi dojść do bitwy.

Czy oznacza to, że mogę go wykorzystać tylko i wyłącznie do min. 3 jednostek oddziału - usuwam 2 jednostki, robię ruch i walczę z jedną ?
bo jeśli zastosuję tę moc do 1-2 jednostek wrogich, usunąłbym je z planszy i nie dochodzi do bitwy. Czy jest dopuszczalne takie wyczyszczenie terenu? Czy rzeczywiście tak jak sugeruje mi intuicja - po użyciu mocy musi dojść do bitwy ???
Nie, nie musi dość do bitwy więc:

- jak przeciwnik ma 1,2 jednostki to poprostu je wybijasz i tyle (bez sensu - brak VP :D )
- jak ma więcej, np.3 to wybijasz 2 i walczysz tylko z jedną.

Re: Kemet

: 02 cze 2016, 15:01
autor: GeQ
- jak przeciwnik ma 1,2 jednostki to poprostu je wybijasz i tyle (bez sensu - brak VP :D )
nie pomyślałem, że to GŁUPI ruch :)

Re: Kemet

: 02 cze 2016, 15:02
autor: GeQ
GeQ pisze:cześć, mam pytanie, które pojawiło się w jednej z ostatnich rozgrywek.
- rekrutuję oddziały w liczbie 3.
- zagrywam kartę BI + 2 jednostki
- przeciwnik rzuca kartę Veto, co anuluje moje 2 dodatkowe jednostki

Czy mając jeszcze punkty modlitwy można dokupić sobie te 2 dodatkowe jednostki, czy choćby jedną ?
Wydaje mi się, że nie, ale spotkaliście się z jakąś wykładnią?

a jak to jest w tym przypadku ? mogę sobie akcję rozkładać na raty ? chyba jednak - NIE.

Re: Kemet

: 02 cze 2016, 23:03
autor: Matti_C
GeQ pisze:
GeQ pisze:cześć, mam pytanie, które pojawiło się w jednej z ostatnich rozgrywek.
- rekrutuję oddziały w liczbie 3.
- zagrywam kartę BI + 2 jednostki
- przeciwnik rzuca kartę Veto, co anuluje moje 2 dodatkowe jednostki

Czy mając jeszcze punkty modlitwy można dokupić sobie te 2 dodatkowe jednostki, czy choćby jedną ?
Wydaje mi się, że nie, ale spotkaliście się z jakąś wykładnią?

a jak to jest w tym przypadku ? mogę sobie akcję rozkładać na raty ? chyba jednak - NIE.
Trzeba było najpierw zagrać kartę BI + 2 jednostki, a potem zdecydować ile rekrutujesz. W Twojej kolejności niestety nie dorekrutujesz bo musiał byś cofnąć legalny ruch i go powtórzyć.

Re: Kemet

: 03 cze 2016, 07:16
autor: GeQ
[quote=Trzeba było najpierw zagrać kartę BI + 2 jednostki, a potem zdecydować ile rekrutujesz. W Twojej kolejności niestety nie dorekrutujesz bo musiał byś cofnąć legalny ruch i go powtórzyć.[/quote]

Matti_C - dzięki, masz rację. karta BI mówi dodaj 2 jednostki do swojego miasta lub istniejącego oddziału. czyli można zagrać kartę do pustego miasta i następnie podjąć rekrutację w sile uzależnionej od akceptacji bądź veta mojej karty BI ;)

Re: Kemet

: 07 cze 2016, 13:04
autor: GeQ
Mam pytanie do niebieskiego żetonu z poziomu 3 - PRZEWIDYWANIE - Podczas bitwy twój przeciwnik musi pokazać ci swoją kartę Walki zanim ty wybierzesz swoje karty
Rozumiem, że dotyczy to karty walki, co zatem z kartami BI? trzeba je ujawnić, pokazać chociaż ich liczbę, czy podłozyć pod odkrytą kartę walki i ujawnić się w ostatniej chwili?

Re: Kemet

: 07 cze 2016, 13:07
autor: galthran
Jasno jest napisane, że kartę walki, BI nie są kartami walki, więc nie ma obowiązku ich pokazywać.

Re: Kemet

: 25 lip 2016, 22:16
autor: Wincenty Jan
Jak jest z tymi tymczasowymi punktami zwycięstwa? Czy one kiedykolwiek zostają na stałe u gracza czy są takimi przechodnimi punktami w zależności od tego kto kontroluje daną świątynię ?

Re: Kemet

: 25 lip 2016, 22:32
autor: Matti_C
Wincenty Jan pisze:Jak jest z tymi tymczasowymi punktami zwycięstwa? Czy one kiedykolwiek zostają na stałe u gracza czy są takimi przechodnimi punktami w zależności od tego kto kontroluje daną świątynię ?
Tylko stałe są na zawsze. Tymczasowe masz tak długo jak kontrolujesz 4poziomową piramidę lub świątynię. Tracisz obiekt, tracisz tymczasowe punkty. Użycie słów stałe i tymczasowe przez twórców powinno rozwiewać tę niejasność ;) Do zwycięstwa możesz mieć tylko jeden typ punktów , lub oba w dowolnych proporcjach.

Kemet "laur obroncy

: 24 sie 2016, 00:36
autor: z2a4k
Żeton mówi:
"Laur obrońcy - Jeśli zwyciężysz w bitwie, w której jesteś obrońcą, zdobywasz Punkt Zwycięstwa."

Grałem wraz ze znajomymi i wykłócali się, że remisując w walce nie wygrywam i nie dostaje punktu zwycięstwa. Uznali, ze muszę mieć przewagę 1 pkt w walce żeby zdobyć ten punkt.

Jestem przeciwnego zdania. Uważam, że remis daje wygraną obrońcy i należy się za to punkt (jeśli posiada się zeton laulr obroncy).

Jak uważacie? kto miał racje?

Re: Kemet "laur obroncy

: 24 sie 2016, 01:13
autor: sqb1978
Remis to nie zwycięstwo, gdzie tu miejsce na wątpliwości?