Kemet - pytania i wątpliwości
-
- Posty: 137
- Rejestracja: 01 maja 2014, 11:02
- Has thanked: 1 time
Re: Kemet
Może inaczej: czy protekcja chroni przed inicjatywą?
Gry, które mogę wziąć ze sobą:
http://boardgamegeek.com/collection/user/Adalbertus123
szachy, scrabble
http://boardgamegeek.com/collection/user/Adalbertus123
szachy, scrabble
- krecilapka
- Posty: 965
- Rejestracja: 26 mar 2013, 09:54
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 38 times
- Been thanked: 187 times
Re: Kemet
PROTEKCJA?
Zauważ, że to słowo oznacza poparcie, pomoc, wstawiennictwo i takie tam klimaty.
W moim egzemplarzu gry takiego kafla nie ma .
Żeby zaskoczyć o co Ci chodzi, trzeba trochę enigmę porozszyfrowyć
Niebieski Kafel Tarcza Neith (Shield of Neith) nie chroni przed utratą dwóch jednostek przed bitwą. Z tej prostej przyczyny, że te oddziały giną PRZED bitwą. Fabularnie koszone są przez ostrzał łuczników.
Analogicznie bonus słonia do obrony, karty boskiej interwencji z tarczami czy też karty bitwy nie mogą zniwelować tej zdolności. NAJPIERW przeciwnik właściciela kafla z Inicjatywą zdejmuje dwie jednostki i dopiero jest rozstrzygana walka na normalnych zasadach.
Zauważ, że to słowo oznacza poparcie, pomoc, wstawiennictwo i takie tam klimaty.
W moim egzemplarzu gry takiego kafla nie ma .
Żeby zaskoczyć o co Ci chodzi, trzeba trochę enigmę porozszyfrowyć
Niebieski Kafel Tarcza Neith (Shield of Neith) nie chroni przed utratą dwóch jednostek przed bitwą. Z tej prostej przyczyny, że te oddziały giną PRZED bitwą. Fabularnie koszone są przez ostrzał łuczników.
Analogicznie bonus słonia do obrony, karty boskiej interwencji z tarczami czy też karty bitwy nie mogą zniwelować tej zdolności. NAJPIERW przeciwnik właściciela kafla z Inicjatywą zdejmuje dwie jednostki i dopiero jest rozstrzygana walka na normalnych zasadach.
-
- Posty: 137
- Rejestracja: 01 maja 2014, 11:02
- Has thanked: 1 time
Re: Kemet
Na swą obronę mogę powiedzieć tyle: w angielskim opisie gry używane jest słowo protection (tłumaczenie initiative jakoś zrozumiałeś). A w opisie minotaura użyto ,,is immune from all damage" (dalej wymieniono również inicjatywę). To że na płytce inicjatywy jest symbol obrażeń również może budzić wątpliwości (choć w objaśnieniu jest destroy, nie deal damage).
A, i dzięki za odpowiedź oczywiście
A, i dzięki za odpowiedź oczywiście
Gry, które mogę wziąć ze sobą:
http://boardgamegeek.com/collection/user/Adalbertus123
szachy, scrabble
http://boardgamegeek.com/collection/user/Adalbertus123
szachy, scrabble
- krecilapka
- Posty: 965
- Rejestracja: 26 mar 2013, 09:54
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 38 times
- Been thanked: 187 times
Re: Kemet
Wybacz nie chciałem Cię atakować, więc nie musisz niczego pisać na swoją obronę.
Jeśli poczułeś, że jestem zbyt napastliwy to przepraszam, nie miałem takiego zamiaru.
Jak najbardziej rozumiem Twój tok rozpracowywania symboliki z kafla, bo przeciwnik z tą mocą jest wybitnie wku&*@%&y .
Warto mieć na uwadze, że tę zdolność pomaga zniwelować np. niebieski kafel Legionu pozwalający posiadać 7-jednostkowy oddział.
Jeśli poczułeś, że jestem zbyt napastliwy to przepraszam, nie miałem takiego zamiaru.
Jak najbardziej rozumiem Twój tok rozpracowywania symboliki z kafla, bo przeciwnik z tą mocą jest wybitnie wku&*@%&y .
Warto mieć na uwadze, że tę zdolność pomaga zniwelować np. niebieski kafel Legionu pozwalający posiadać 7-jednostkowy oddział.
Re: Kemet
Tu jest po angielsku: http://www.matagot.com/IMG/pdf/CardIndex_EN_0709-2.pdfKonduktor pisze:Cześć,
W moim egzemplarzu nie mam żadnego opisu kafelków czy to normalne, czy jest jakiś w internecie? Nie mam równierz żadnego opisu kart.
- zawias
- Posty: 228
- Rejestracja: 08 gru 2013, 00:45
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 27 times
- Kontakt:
Re: Kemet
Sprawdziłem, w moim egzemplarzu (wersja PL) jest broszurka opisująca kafelki i karty. Pisz do Rebela żeby Ci dosłaliKonduktor pisze:Cześć,
W moim egzemplarzu nie mam żadnego opisu kafelków czy to normalne, czy jest jakiś w internecie? Nie mam równierz żadnego opisu kart.
- krecilapka
- Posty: 965
- Rejestracja: 26 mar 2013, 09:54
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 38 times
- Been thanked: 187 times
Re: Kemet
A najlepiej jakby przysłali niejeden .
Komfort gry naprawdę poprawia gdy każdy z graczy ma własny opis działania kafli i kart. Bardzo to usprawnia rozgrywkę, planowanie itd. Warto zainwestować i sobie to dodrukować.
Komfort gry naprawdę poprawia gdy każdy z graczy ma własny opis działania kafli i kart. Bardzo to usprawnia rozgrywkę, planowanie itd. Warto zainwestować i sobie to dodrukować.
-
- Posty: 64
- Rejestracja: 17 lip 2013, 14:22
Re: Kemet
Jestem po pierwszej, niestety tylko 2-osobowej, edukacyjnej(utrwalającej zasady) rozgrywce w Kemeta.
Nawet w 2 osoby grało się nieźle natomiast czuć duży potencjał rozgrywki wieloosobej.
Grę prawdopodobnie łatwo się tłumaczy nowym graczom z uwagi na dość logiczne zasady.
Niestety instrukcja nie ustrzegła się braków lub nie do końca jasno wytłumaczonych kwestii...i tu pytania do Was:
1. Sanktuarium Bogów. Rozumiem, że w grze 2 i 4-osobowej Sanktuarium po prostu nie ma:) <brak jakiegokolwiek info w instrukcji>
2. Różnica między srebrnym a złotym żetonem akcji? Złoty to wykonanie dodatkowej akcji rekrutacji lub ruchu. Czy można wykonać ją w dowolnej kolejności?
Przykład:
a. Zagrywam akcję Modlitwa.
b. Zagrywam złoty znacznik na Ruch.
Wykonuję dwie akcję zamiast standardowo jednej.
Czy kolejność wykonywania akcji ze złotego znacznika ma znaczenie? Mogę najpierw położyć złoty na ruch/rekrutację a potem zagrać standardowy znacznika na puste pole?
Do czego jest srebrny znacznik? Nie do końca rozumiem wyjaśnienia na karcie mocy. Czy w porównaniu do złotego służy jedynie do dublowania zagranej akcji?
3. Karty walki SPECJALNE.
W grze mamy dwie specjalne karty walki, z których korzystamy po zakupie odpowiedniej mocy.
Jak wygląda procedura ich dobierania? Normalnie jedna walka zabiera nam zawsze 2 zwykłe karty(1 zagrana i 1 odrzucona). W którym momencie wykorzystywać karty specjalne?
4. Opanowanie dzielnicy z piramidą wroga a kolejne ataki na dzielnice.
We wczorajsze rozgrywce, dziewczyna zajęła mi dzielnicę miasta z wybudowaną piramidą na wysokim poziomie. Miała dodatkowo złoty żeton więc mogła dwukrotnie w 1 kolejce wykonać akcję RUCHU.
Nie miała "forsowania murów miejskich" więc obowiązywały ją standardowe zasady zdobywania miasta w dwóch ruchach.
a. Czy mogła dzięki złotemu żetonowi zdobyć moje miasto od razu w 2-och ruchach: zagranie standardowego ruchu(podejście pod mury) i złotego żetonu na kolejny ruch(wejście do miasta).
b. Co w przypadku gdy stała oddziałem 4 jednostkowym w mojej dzielnicy z piramidą....i chciała zaatakować nim kolejną piramidę. Musi wyjść z miasta/dzielnicy i wg. standardowych zasad ponownie wejść do innej dzielnicy w celu ataku? Czy stacjonując w dzielnicy miasta można po prostu zwykłym ruchem przejść do pobocznej dzielnicy? Miasto to 1 obszar natomiast w porównaniu do reszty...podzielony na 3 strefy.
5. Nie miałem żadnej jednostki w swoim mieście. Przeciwnik podszedł pod mury i w kolejnej kolejce wszedł do pustej dzielnicy.
Rozumiem, że z powodu braku jednostek w dzielnicy nie ma żadnej walki? W związku z tym nie zdobywa się żadnego punktu?
6. Jeżeli stracę kontrolę nad własną piramidą np. na 3 lvl to rozumiem, że moje wcześniej wykupione moce koloru piramidy są aktywne? Można z nich korzystać? Traci się wyłącznie możliwość zakupu nowych mocy w kolorze opanowanej piramidy?
Prośba o rozwikłanie tajemnic instrukcji:)
Nawet w 2 osoby grało się nieźle natomiast czuć duży potencjał rozgrywki wieloosobej.
Grę prawdopodobnie łatwo się tłumaczy nowym graczom z uwagi na dość logiczne zasady.
Niestety instrukcja nie ustrzegła się braków lub nie do końca jasno wytłumaczonych kwestii...i tu pytania do Was:
1. Sanktuarium Bogów. Rozumiem, że w grze 2 i 4-osobowej Sanktuarium po prostu nie ma:) <brak jakiegokolwiek info w instrukcji>
2. Różnica między srebrnym a złotym żetonem akcji? Złoty to wykonanie dodatkowej akcji rekrutacji lub ruchu. Czy można wykonać ją w dowolnej kolejności?
Przykład:
a. Zagrywam akcję Modlitwa.
b. Zagrywam złoty znacznik na Ruch.
Wykonuję dwie akcję zamiast standardowo jednej.
Czy kolejność wykonywania akcji ze złotego znacznika ma znaczenie? Mogę najpierw położyć złoty na ruch/rekrutację a potem zagrać standardowy znacznika na puste pole?
Do czego jest srebrny znacznik? Nie do końca rozumiem wyjaśnienia na karcie mocy. Czy w porównaniu do złotego służy jedynie do dublowania zagranej akcji?
3. Karty walki SPECJALNE.
W grze mamy dwie specjalne karty walki, z których korzystamy po zakupie odpowiedniej mocy.
Jak wygląda procedura ich dobierania? Normalnie jedna walka zabiera nam zawsze 2 zwykłe karty(1 zagrana i 1 odrzucona). W którym momencie wykorzystywać karty specjalne?
4. Opanowanie dzielnicy z piramidą wroga a kolejne ataki na dzielnice.
We wczorajsze rozgrywce, dziewczyna zajęła mi dzielnicę miasta z wybudowaną piramidą na wysokim poziomie. Miała dodatkowo złoty żeton więc mogła dwukrotnie w 1 kolejce wykonać akcję RUCHU.
Nie miała "forsowania murów miejskich" więc obowiązywały ją standardowe zasady zdobywania miasta w dwóch ruchach.
a. Czy mogła dzięki złotemu żetonowi zdobyć moje miasto od razu w 2-och ruchach: zagranie standardowego ruchu(podejście pod mury) i złotego żetonu na kolejny ruch(wejście do miasta).
b. Co w przypadku gdy stała oddziałem 4 jednostkowym w mojej dzielnicy z piramidą....i chciała zaatakować nim kolejną piramidę. Musi wyjść z miasta/dzielnicy i wg. standardowych zasad ponownie wejść do innej dzielnicy w celu ataku? Czy stacjonując w dzielnicy miasta można po prostu zwykłym ruchem przejść do pobocznej dzielnicy? Miasto to 1 obszar natomiast w porównaniu do reszty...podzielony na 3 strefy.
5. Nie miałem żadnej jednostki w swoim mieście. Przeciwnik podszedł pod mury i w kolejnej kolejce wszedł do pustej dzielnicy.
Rozumiem, że z powodu braku jednostek w dzielnicy nie ma żadnej walki? W związku z tym nie zdobywa się żadnego punktu?
6. Jeżeli stracę kontrolę nad własną piramidą np. na 3 lvl to rozumiem, że moje wcześniej wykupione moce koloru piramidy są aktywne? Można z nich korzystać? Traci się wyłącznie możliwość zakupu nowych mocy w kolorze opanowanej piramidy?
Prośba o rozwikłanie tajemnic instrukcji:)
Re: Kemet
Pytanie nie zadane w tym dziale, ale postaram się pomóc na ile pamiętam:
Nie ma, działa tylko w 3 i 5.redrum1906 pisze: 1. Sanktuarium Bogów. Rozumiem, że w grze 2 i 4-osobowej Sanktuarium po prostu nie ma:) <brak jakiegokolwiek info w instrukcji>
Różnica jest taka, że srebrny znacznik można położyć tylko na niezajętym polu akcji na piramidzie, a złoty pozwala "dublować" akcję rekrutacji i ruchu, co w grze bywa najistotniejsze. W swojej turze możesz użyć znacznika dodatkowego i standardowego jak chcesz.redrum1906 pisze: 2. Różnica między srebrnym a złotym żetonem akcji? Złoty to wykonanie dodatkowej akcji rekrutacji lub ruchu. Czy można wykonać ją w dowolnej kolejności?
Przykład:
a. Zagrywam akcję Modlitwa.
b. Zagrywam złoty znacznik na Ruch.
Wykonuję dwie akcję zamiast standardowo jednej.
Czy kolejność wykonywania akcji ze złotego znacznika ma znaczenie? Mogę najpierw położyć złoty na ruch/rekrutację a potem zagrać standardowy znacznika na puste pole?
Do czego jest srebrny znacznik? Nie do końca rozumiem wyjaśnienia na karcie mocy. Czy w porównaniu do złotego służy jedynie do dublowania zagranej akcji?
Nie ma znaczenia. Ta moc polega na tym, że wybraną sztandarową kartę podmieniasz na to nową, mocniejszą, ale nadal masz 6 kart i zagrywasz je do bitwy po 2 wg reguł.redrum1906 pisze: 3. Karty walki SPECJALNE.
W grze mamy dwie specjalne karty walki, z których korzystamy po zakupie odpowiedniej mocy.
Jak wygląda procedura ich dobierania? Normalnie jedna walka zabiera nam zawsze 2 zwykłe karty(1 zagrana i 1 odrzucona). W którym momencie wykorzystywać karty specjalne?
Opcja a) jest prawidłowa, opcja b) również, czyli może przejść do sąsiedniej dzielnicy.redrum1906 pisze: 4. Opanowanie dzielnicy z piramidą wroga a kolejne ataki na dzielnice.
We wczorajsze rozgrywce, dziewczyna zajęła mi dzielnicę miasta z wybudowaną piramidą na wysokim poziomie. Miała dodatkowo złoty żeton więc mogła dwukrotnie w 1 kolejce wykonać akcję RUCHU.
Nie miała "forsowania murów miejskich" więc obowiązywały ją standardowe zasady zdobywania miasta w dwóch ruchach.
a. Czy mogła dzięki złotemu żetonowi zdobyć moje miasto od razu w 2-och ruchach: zagranie standardowego ruchu(podejście pod mury) i złotego żetonu na kolejny ruch(wejście do miasta).
b. Co w przypadku gdy stała oddziałem 4 jednostkowym w mojej dzielnicy z piramidą....i chciała zaatakować nim kolejną piramidę. Musi wyjść z miasta/dzielnicy i wg. standardowych zasad ponownie wejść do innej dzielnicy w celu ataku? Czy stacjonując w dzielnicy miasta można po prostu zwykłym ruchem przejść do pobocznej dzielnicy? Miasto to 1 obszar natomiast w porównaniu do reszty...podzielony na 3 strefy.
Brak bitwy=brak punktów.redrum1906 pisze: 5. Nie miałem żadnej jednostki w swoim mieście. Przeciwnik podszedł pod mury i w kolejnej kolejce wszedł do pustej dzielnicy.
Rozumiem, że z powodu braku jednostek w dzielnicy nie ma żadnej walki? W związku z tym nie zdobywa się żadnego punktu?
Tak, piramida jedynie pozwala zakupić kafelek, a nie jest potrzebna do jego aktywacji.redrum1906 pisze: 6. Jeżeli stracę kontrolę nad własną piramidą np. na 3 lvl to rozumiem, że moje wcześniej wykupione moce koloru piramidy są aktywne? Można z nich korzystać? Traci się wyłącznie możliwość zakupu nowych mocy w kolorze opanowanej piramidy?
-
- Posty: 64
- Rejestracja: 17 lip 2013, 14:22
Re: Kemet
Wielkie dzięki. Utwierdziles mnie w przekonaniu, że gramy poprawnie. Może poza 4 punktem, którego wciąż nie jestem pewny. Którego kompletnie nie ma przytoczonego w instrukcji.
Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka
Re: Kemet
Każda dzielnica to osobne pole, ale żeby do niej wejść, trzeba zaczynać ruch na sąsiednim polu (zasada murów). Wyjątkiem są zdolności z kafli/kart. Można przejść z dzielnicy do dzielnicy, dlatego są one narysowane na planszy tak, a nie inaczej (wszystkie sąsiadują ze sobą nawzajem i polem na zewnątrz miasta).Players’ Cities:
Each player possesess a
city composed of three
districts.
Each district is a space,
and contains has a room
for a pyramid.
Each district is also sur-
rounded by a wall
(see page 6).
- AkitaInu
- Posty: 4021
- Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
- Lokalizacja: Chorzów
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 19 times
Re: Kemet
1. nie - to są takie same, można mieć tylko jedenKonduktor pisze:1. Czy kafelek dający punkt zwycięstwa z białego i czerwonego koloru to są dwa różna ?
2. Jak armia z potworem zostanie poświęcona bogu czy stwór wraca na kafelek czy może do miasta jeśli mam tam armie?
2. na kafelek, zbierasz wsyzstkich a za stwora nie dostajesz punktu modlitwy
- krecilapka
- Posty: 965
- Rejestracja: 26 mar 2013, 09:54
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 38 times
- Been thanked: 187 times
Re: Kemet
Nie, AkiTanu myli się, strona 7 instrukcji:
Stwór nie może zostać uśmiercony. Jeśli zginie ostatnia Jednostka podróżująca ze stworem, natychmiast powraca on do miasta gracza, do jednej z dzielnic z przynajmniej jedną Jednostką, a jeśli to niemożliwe, na odpowiadającą mu płytkę mocy w zasobach gracza.
Stwór nie dołączyłby do innej Twojej armii okupującej np. świątynię. Ale w Twoim mieście jak najbardziej automatycznie wejdzie w skład armii. Nie musisz czekać do fazy rekrutacji.
Stwór nie może zostać uśmiercony. Jeśli zginie ostatnia Jednostka podróżująca ze stworem, natychmiast powraca on do miasta gracza, do jednej z dzielnic z przynajmniej jedną Jednostką, a jeśli to niemożliwe, na odpowiadającą mu płytkę mocy w zasobach gracza.
Stwór nie dołączyłby do innej Twojej armii okupującej np. świątynię. Ale w Twoim mieście jak najbardziej automatycznie wejdzie w skład armii. Nie musisz czekać do fazy rekrutacji.