Kemet - pytania i wątpliwości

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4021
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 19 times

Re: Kemet

Post autor: AkitaInu »

krecilapka pisze:Nie, AkiTanu myli się, strona 7 instrukcji:

Stwór nie może zostać uśmiercony. Jeśli zginie ostatnia Jednostka podróżująca ze stworem, natychmiast powraca on do miasta gracza, do jednej z dzielnic z przynajmniej jedną Jednostką, a jeśli to niemożliwe, na odpowiadającą mu płytkę mocy w zasobach gracza.

Stwór nie dołączyłby do innej Twojej armii okupującej np. świątynię. Ale w Twoim mieście jak najbardziej automatycznie wejdzie w skład armii. Nie musisz czekać do fazy rekrutacji.
Racja, mój błąd, wybaczcie :)

Sprawdziłem i rzeczywiście tak jest.
Konduktor
Posty: 116
Rejestracja: 26 lip 2009, 15:59
Lokalizacja: Nysa

Re: Kemet

Post autor: Konduktor »

Jak jest z dodatkowym żetonem zaznaczającym akcję, kupowanym z kafelkiem. Czy również musi być zachowana zasada tyle samo na każdym piętrze?
Sir-Rafał
Posty: 147
Rejestracja: 14 sty 2011, 19:38
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Kemet

Post autor: Sir-Rafał »

Nie ma zasady "tyle samo na każdym piętrze" tylko jest zasada przynajmniej 1 żeton na każdym z 3 poziomów. Dodatkowy, srebrny traktujesz wg tej zasady i nic wiecej.
Moje planszówkowe nabytki: BGG

Polecam: Blog CIEKAWE GRY
Merigold
Posty: 81
Rejestracja: 02 sty 2014, 13:40

Re: Kemet

Post autor: Merigold »

Witam, wczoraj rozegraliśmy pierwszy raz rozgrywkę na dwie osoby. I może to głupie, ale nie mogliśmy znaleźć na planszy sanktuarium. [edit: już wiem czemu nie znalazłam - bo na tej stronie nie ma...]

I pytanie drugie, karta teleport, którą mogę użyć w trakcie dnia, jest możliwa do użycia tylko po zajęciu pola ze stopą (czyli ruchu)? Teleportuję się i potem idę lub idę a potem się teleportuję? Czy używając jej muszę być przy piramidzie?

Drugie pytanie, czy karta boskiej interwencji pozwalająca dodać dwa oddziały, pozwala je dołożyć w dowolnym miejscu gdzie mamy jednostkę czy tylko w swoim mieście?

I trzecie pytanie, akcje wykonujemy w kolejności każdy po jednej, czy pierwszy wszystkie i potem następny wszystkie itd.?
Z pozdrowieniami
1% dla psów ratowniczych
kYre
Posty: 64
Rejestracja: 14 sty 2013, 21:51
Kontakt:

Re: Kemet

Post autor: kYre »

1. Sanktuarium znajduje się na górze mapy (po lewej) w wersji dla 3 i 5 graczy - jest trochę bielsze od świątyni. Różni się tym, że świątynie dają punkty modlitwy, a sanktuarium za poświęcenie dwóch jednostek dodaje stałe punkty zwycięstwa.

2. Teleportujesz się zawsze z piramidy, a ta karta obniża koszt teleportacji (z 2 do 1). Tak, aby wykonać teleportacji musisz użyć akcji ruchu. Możesz się albo najpierw teleportować, a później ruszyć albo na odwrót.

3. Jednostki dodajesz dowolnie, albo miasto albo oddział

4. Każdy z graczy po jednej akcji i tak w kółko, dopóki ostatni gracz nie wykona swojej ostatniej akcji.
Awatar użytkownika
zlodziej_czasu
Posty: 84
Rejestracja: 28 lis 2011, 13:22
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Kemet

Post autor: zlodziej_czasu »

Rozumiem więc, że aby teleportować oddział kładę znacznik akcji na akcję RUCH. Następnie opłacam koszt teleportacji i jednostki znajdujące się przy piramidzie teleportuję na obszar z obeliskiem.

Jednak nie do końca jestem pewny czy ze względu na to, że teleportacja nie wykorzystuje punktów ruchu, mogę dany oddział przesunąć jeszcze o jeden obszar?
Awatar użytkownika
krecilapka
Posty: 965
Rejestracja: 26 mar 2013, 09:54
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 38 times
Been thanked: 187 times

Re: Kemet

Post autor: krecilapka »

Tak, możesz. Marsz, przeprawa poprzez Nil oraz teleportacja może być wykorzystywana w ramach jednej akcji ruchu.
Konduktor
Posty: 116
Rejestracja: 26 lip 2009, 15:59
Lokalizacja: Nysa

Re: Kemet

Post autor: Konduktor »

Jak jesty w przypadku gdy atakujemy armie składającą się z dwuch figurek i posiadamy łuczników. Łucznicy zabijają dwuch żołnierzy na początku i pytanie co dalej?
Czy nadal wyciąga się karty walki?
kYre
Posty: 64
Rejestracja: 14 sty 2013, 21:51
Kontakt:

Re: Kemet

Post autor: kYre »

W wyżej wymienionym przypadku nie dochodzi w ogóle do walki.
Casiliasplp
Posty: 581
Rejestracja: 07 lip 2013, 22:33
Lokalizacja: Żyrardów
Has thanked: 11 times
Been thanked: 43 times

Kemet

Post autor: Casiliasplp »

Witam mam kilka pytań do gierki kemet ;)

1.Ile raz można się teleportować w swojej turze ? i czy można się teleportować a potem zrobić np.ruch albo ulepszenie piramidy ?
2.Kafelek czerwony TELEPORT podczas akcji ruchu możesz teleportować swoje oddziały z obszaru z obeliskiem czy to nie jest teleportacja za 2 ptk modlitwy ?
3.Na planszy na 4 graczy jest na górze świątynia daje ona 5 modlitwy w nocy oraz tam jest znaczek i -1 jednostka czego ona dotyczy ? można usunąć jedna jednostkę aby dostać te 5 ptk modlitwy ?

Pozdrawiam !
Proszę o szybko odpowiedz dziś gram kolejny raz i chce już to wiedzieć :)
Hala Madrid
Awatar użytkownika
Lothrain
Posty: 3410
Rejestracja: 18 sty 2011, 12:45
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 142 times
Been thanked: 300 times

Re: Kemet

Post autor: Lothrain »

1. Raz w turze. Po teleportacji możesz się ruszyć tym samym oddziałem o tyle pól, ile punktów ruchu posiadasz. Ulepszenie piramidy jest oddzielną akcją i nie bardzo wiem, co ma mieć wspólnego z teleportacją.
2. Teleportacja kosztuje 2 pkt, ale normalnie można ja wykonywać tylko z pola z piramidą. Ten kafelek pozwala dodatkowo teleportować się z miejsc z obeliskiem.
3. Pod koniec dnia - i tylko wtedy - możesz usunąć jedną jednostkę z tej świątyni, aby otrzymać 5 pkt. W innych świątyniach punkty dostajesz bez ofiar, ale jest ich mniej.
Folskrim
Posty: 5
Rejestracja: 17 sie 2014, 14:14

Re: Kemet

Post autor: Folskrim »

Witam.

Mam małe pytanie do tej gry , niestety w instrukcji nie jest to napisane.

Po co są białe tymczasowe punkty zwycienstwa ? Dostaję się za piramide 4 poziomu ( swoją jak i zdobytą na przeciwniku),
jednak jak one się mają do stałych PZ ? Tak to wydają się nie potrzebne bo i mogę mieć ich z 10 a i tak mi to nic nie da ;)

Z góry dziekuję za pomoc.
Tomson
Posty: 172
Rejestracja: 04 maja 2014, 18:19
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Kemet

Post autor: Tomson »

Żeby wygrać grę nie trzeba mieć określonej liczby stałych punktów zwycięstwa tylko po prostu punktów zwycięstwa. Te w Kemecie dzielą się na dwa rodzaje: stałe, których nie można stracić oraz właśnie tymczasowe, które mogą zostać nam zabrane przez przeciwników.
verminaard
Posty: 31
Rejestracja: 06 sty 2010, 20:12

Re: Kemet

Post autor: verminaard »

Witam.
Parę pytań :)

1. Czy jeśli mam żeton srebny i złoty to czy mogę od razu wykonać 3 akcje zanim wykona swój ruch następny gracz?
I czy korzystając ze złotego i srebrnego żetonu mogę wykonać w sumie 3 akcje marszu? (czy mogę korzystać dwa razy z tego samego pola używając złotego żetonu?)

2. Czy wykupując kafelek stwora i nie posiadając żadnej jednostki w mieście mogę go dołożyć do dowolnego oddziału na planszy?

Dzięki
Awatar użytkownika
Dexterus
Posty: 369
Rejestracja: 26 paź 2014, 20:41
Lokalizacja: Wrocław

Re: Kemet

Post autor: Dexterus »

1. Instrukcja odpowiada na Twoje pytanie na ostatniej stronie, w FAQ:
Instrukcja pisze:P: Boski akt i Boska wola. Jeśli gracz posiada obie te moce, to czy może zagrać oba dodatkowe znaczniki w tej samej turze?

O: Tak, co oznacza wykonanie 3 akcji, jedna po drugiej. Przypomnienie: tak jak znaczniki akcji, dodatkowe znaczniki muszą być umieszczone na pustych polach piramidy.
2. Instrukcja odpowiada na Twoje pytanie na stronie 7:
Instrukcja pisze:Po zakupie gracz może natychmiast umieścić stwora w jednej z dzielnic swojego miasta, w której posiada przynajmniej jedną Jednostkę. W innym wypadku gracz umieszcza stwora przed sobą na odpowiadającej mu płytce mocy.
Adalbertus123
Posty: 137
Rejestracja: 01 maja 2014, 11:02
Has thanked: 1 time

Re: Kemet

Post autor: Adalbertus123 »

Czy w pierwszej turze jest faza nocy (czyli start z 7 pktami modlitwy, 2 kartami DI, etc.)?
Gry, które mogę wziąć ze sobą:
http://boardgamegeek.com/collection/user/Adalbertus123
szachy, scrabble
Adalbertus123
Posty: 137
Rejestracja: 01 maja 2014, 11:02
Has thanked: 1 time

Re: Kemet

Post autor: Adalbertus123 »

Czy Kraken liczy się jako kreatura?
Gry, które mogę wziąć ze sobą:
http://boardgamegeek.com/collection/user/Adalbertus123
szachy, scrabble
Matti_C
Posty: 346
Rejestracja: 03 cze 2013, 10:24
Lokalizacja: Włocławek
Has thanked: 1 time
Been thanked: 11 times

Re: Kemet

Post autor: Matti_C »

Witam, w związku z nową grą mam kilka pytań:
1)Przy moich murach stoją 2 niebieskie jednostki. Niebieski zostaje pokonany przez żółtego i deklaruje , że chce się wycofać na co żółty wskazuje mu sąsiednie pole bez wojska na nim- moją dzielnicę z białą piramidą. Czy tak można - na usprawiedliwienie - żółty posiadał kafelek "otwarte bramy"

2)Wokół mojej armii stoją dwie inne armie: armia 2 niebieskich jednostek i armia 4 żółtych jednostek. Mam potwora który zwiększa dystans marszu oraz inicjatywe (moi łucznicy likwidują 2 jednostki przed walką) Teraz mogę:
a)zaatakować tylko wybranego z sąsiadów
b)przejść przez niebieskiego wystrzelać go bez walki (nie zyskując punktu chwały) i iść dalej na żółtego bo nie było walki , a walka kończy ruch (i ostrzelać z łuków żółtych)
c) przejść przez niebieskiego wystrzelać go bez walki (nie zyskując punktu chwały) i iść dalej na żółtego bo nie było walki , a walka kończy ruch ale bez ostrzelania żółtych.

3)Rekrutacjąc z akcji , lub zdolności posiłków mogę dostawiać wojowników w różnych miejscach np rekrutować w dzień w kilku swoich dzielnicach lub w nocy wezwać część posiłków do zajmowanej świątyni (by uzupełnić tych poświęconych dla 5ankhów) a częśc do swojej dzielnicy?

4) Złote i srebrne znaczniki zagrywa się jako :
a)dodatkowe tury (najpierw wszyscy używają swoje 5 akcji a PO tym wg kolejności tej tury zagrywa się złote i srebrne) czy b)jako dodatkowe akcje W SWOJEJ TURZE (czyli podczas jednej ze swoich pięciu akcji mogę zagaać np złoty i srebrny by wykonać 3 akcje zamiast jednej)
Sir-Rafał
Posty: 147
Rejestracja: 14 sty 2011, 19:38
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Kemet

Post autor: Sir-Rafał »

To moje zdanie w kwestii odpowiedzi:
Matti_C pisze: 2)Wokół mojej armii stoją dwie inne armie: armia 2 niebieskich jednostek i armia 4 żółtych jednostek. Mam potwora który zwiększa dystans marszu oraz inicjatywe (moi łucznicy likwidują 2 jednostki przed walką) Teraz mogę:
a)zaatakować tylko wybranego z sąsiadów
b)przejść przez niebieskiego wystrzelać go bez walki (nie zyskując punktu chwały) i iść dalej na żółtego bo nie było walki , a walka kończy ruch (i ostrzelać z łuków żółtych)
c) przejść przez niebieskiego wystrzelać go bez walki (nie zyskując punktu chwały) i iść dalej na żółtego bo nie było walki , a walka kończy ruch ale bez ostrzelania żółtych.
O ile się nie mylę wejście na pole zajęte to od razu bitwa więc iść dalej nie można. Jest tylko jedna karta, która pozwala wycofać się z bitwy bez rozpoczęcia walki.
Matti_C pisze:3)Rekrutacjąc z akcji , lub zdolności posiłków mogę dostawiać wojowników w różnych miejscach np rekrutować w dzień w kilku swoich dzielnicach lub w nocy wezwać część posiłków do zajmowanej świątyni (by uzupełnić tych poświęconych dla 5ankhów) a częśc do swojej dzielnicy?
Rekrutacja z akcji-do swojej piramidy, ale możesz rozłożyć jak chcesz. Z karty można chyba dowolnie do istniejącej armii.
Matti_C pisze:4) Złote i srebrne znaczniki zagrywa się jako :
a)dodatkowe tury (najpierw wszyscy używają swoje 5 akcji a PO tym wg kolejności tej tury zagrywa się złote i srebrne) czy b)jako dodatkowe akcje W SWOJEJ TURZE (czyli podczas jednej ze swoich pięciu akcji mogę zagaać np złoty i srebrny by wykonać 3 akcje zamiast jednej)
Opcja B) jest prawidłowa. Decydujesz w swojej turze wykonać dodatkową akcję lub dwie jak masz jeszcze złotą akcję.
Moje planszówkowe nabytki: BGG

Polecam: Blog CIEKAWE GRY
kYre
Posty: 64
Rejestracja: 14 sty 2013, 21:51
Kontakt:

Re: Kemet

Post autor: kYre »

Według mnie wszystkie powyższe odp. ok, za wyjątkiem 2). Jeżeli łucznicy wystrzelali wszystko jednostki wroga to nie dochodzi do walki (dlatego też nie zagrywamy kart).

Moim zdaniem, można wystrzelać 2 jednostki przeciwników, a następnie rozpocząć walkę z kolejnym wrogiem.
Matti_C
Posty: 346
Rejestracja: 03 cze 2013, 10:24
Lokalizacja: Włocławek
Has thanked: 1 time
Been thanked: 11 times

Re: Kemet

Post autor: Matti_C »

Ja zauważam duże podobieństwo dwóch sytuacji:
Atakuje przeciwnika - on zagrywa ucieczkę - nie ma wykładania kart - nie ma PZ - ruch sie nie przerywa
Atakuje przeciwnika - on ginie przed walką - nie ma wykładania kart - nie ma PZ - ruch sie ...

5)A jeśli obie sytuacje mają miejsce na raz: agresor ma inicjatywę a obrońca kartę ucieczki to ucieka przed czy po stracie 2 jednostek?

A co z pytaniem 1?
1)Przy moich murach stoją 2 niebieskie jednostki. Niebieski zostaje pokonany przez żółtego i deklaruje , że chce się wycofać na co żółty wskazuje mu sąsiednie pole bez wojska na nim- moją dzielnicę z białą piramidą. Czy tak można? - na usprawiedliwienie - żółty posiadał kafelek "otwarte bramy".
Awatar użytkownika
Giermek
Posty: 181
Rejestracja: 18 paź 2014, 13:21
Lokalizacja: Słubice (płocki)
Has thanked: 48 times
Been thanked: 33 times

Re: Kemet

Post autor: Giermek »

Witam,

Mam chyba dosyć podstawowe pytanie: Czy na koniec fazy dnia najpierw przyznajemy punkty modlitwy, czy punkty zwycięstwa za kontrolowanie dwóch świątyń?

A konkretnie chodzi o sytuację, kiedy skończyłem fazę dnia z jedną jednostką w świątyni w Delcie Nilu i chcę ją poświęcić za 5 punktów modlitwy. Dodatkowo kontroluję jeszcze jedną inną świątynię, więc należy mi się punkt zwycięstwa za kontrolowanie dwóch świątyń. Dostanę punkt zwycięstwa i potem 5 punktów modlitwy, czy muszę wybrać jedno?

Przy okazji wypowiem się w sprawie ostatniego wiszącego pytania. Moim zdaniem nie ma przeciwwskazań by wycofać pokonanego do dzielnicy innego gracza (o ile nie stoją tam żadne jednostki). Zdolność "otwarte bramy" jest nawet niekonieczna. Jak ktoś już wcześniej zauważył Kemet jest prostą grą i wątpliwości należy upraszczać według zasady: Co nie jest zakazane, jest dozwolone :)
Adalbertus123
Posty: 137
Rejestracja: 01 maja 2014, 11:02
Has thanked: 1 time

Re: Kemet

Post autor: Adalbertus123 »

Jak działa Kraken (dodatek)?
Czy jest to płytka, czy też kreatura, która:
-nie może podłączyć się do bitwy, w której mamy stwora (poza centaurem)?
-jest wyłączana przez węża?

Czy mogę postawić cerbera na polu z kreaturą?
Gry, które mogę wziąć ze sobą:
http://boardgamegeek.com/collection/user/Adalbertus123
szachy, scrabble
nielot2
Posty: 19
Rejestracja: 25 sty 2015, 14:10
Lokalizacja: Kąty Wrocławskie

Kemet. Sanktuarium Bogów

Post autor: nielot2 »

Mam pytanie dotyczące Kemeta, chodzi o Sanktuarium Bogów.
W instrukcji napisano:
• Gracz kontrolujący świątynię w Delcie Nilu może wycofać 1 Jednostkę z tej świątyni i odłożyć do swoich zasobów: otrzymuje za to 5.
• Gracz kontrolujący Sanktuarium Bogów może wycofać 2 Jednostki i odłożyć je do swoich
zasobów: otrzymuje za to 1 stały PZ.

Czy to oznacza, że w Sanktuarium Bogów mogę poświęcić jednostki z dowolnego oddziału/oddziałów, które nie stacjonują w Sanktuarium Bogów?
Marcin
Adalbertus123
Posty: 137
Rejestracja: 01 maja 2014, 11:02
Has thanked: 1 time

Re: Kemet. Sanktuarium Bogów

Post autor: Adalbertus123 »

Przy spisie sposobów na zdobycie PZ masz poświęcenie 2 jednostek w sanktuarium (przynajmniej w wersji ang.).
Gry, które mogę wziąć ze sobą:
http://boardgamegeek.com/collection/user/Adalbertus123
szachy, scrabble
ODPOWIEDZ