Zombicide - pytania i wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
wotd
Posty: 26
Rejestracja: 30 lip 2008, 15:25

Re: Zombicide

Post autor: wotd »

Mam pytanie odnośnie drugiego scenariusza z podstawki (Strefa-Y): Ma on oznaczenie trudności "średni" ale nie widzę w nim żadnego wyzwania. Na początku wychodzą zombie powoli (wszyscy mają poziom niebieski) i idą dość wolno. Można dość łatwo im uciec i po prostu nie przejmować się walką wbiec na Exit. Czy ja coś przegapiłem? Nie ma konieczności zdobywania leków, nie trzeba otwierać drzwi do budynków, a droga ulicą nie jest jakoś bardzo długa. W 4 tury zdaje się można spokojnie dojść prawie do końca zabijając zombie przed sobą i w 5-6 turze skończyć. Dłużej rozkładaliśmy ten scenariusz niż go graliśmy...
Awatar użytkownika
rzaba
Posty: 445
Rejestracja: 22 kwie 2007, 23:18
Lokalizacja: Limerick, Irlandia
Has thanked: 37 times
Been thanked: 2 times

Re: Zombicide

Post autor: rzaba »

no niby tak to ma byc ;) w pierwotnej wersji byl jeszcze łatwiejszy bo tylko jeden mial sie uratować, teraz zmienili ze wszyscy.
Podobne rozterki mieli tez inni:
http://boardgamegeek.com/thread/856987/ ... whats-deal
matii007
Posty: 10
Rejestracja: 30 wrz 2014, 15:43

Ile łącznie jest broni w zombicide sezon 1 ?

Post autor: matii007 »

Za niedługo kupie sobie gre zombicide sezon 1, martwi mnie to że bie moge znaleść ile broni jest w tej grze gdyż lubie gry z dużym eq do zdobycia. Za wszelką pomoc dzięki :)
Kosma
Posty: 349
Rejestracja: 01 gru 2013, 12:40
Lokalizacja: Festung Breslau
Has thanked: 9 times
Been thanked: 5 times

Re: Ile łącznie jest broni w zombicide sezon 1 ?

Post autor: Kosma »

Dużo, kupuj śmiało.
Awatar użytkownika
bubu
Posty: 605
Rejestracja: 21 lut 2014, 15:16
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 4 times
Been thanked: 6 times

Re: Ile łącznie jest broni w zombicide sezon 1 ?

Post autor: bubu »

Pytasz o liczbę sztuk czy rodzajów?
matii007
Posty: 10
Rejestracja: 30 wrz 2014, 15:43

Re: Ile łącznie jest broni w zombicide sezon 1 ?

Post autor: matii007 »

Bardziej mi chodzi o liczbę sztuk.
Awatar użytkownika
bubu
Posty: 605
Rejestracja: 21 lut 2014, 15:16
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 4 times
Been thanked: 6 times

Re: Ile łącznie jest broni w zombicide sezon 1 ?

Post autor: bubu »

Nie liczą ulubionych przez wszystkich patelni w grze są:
-Piła łańcuchowa x2
-Łom x2
-Półautomat x2
-Maczeta x4
-Katana x2
-Pistolet x2
-Kij baseballowy x2
-Śrutówka x2
-Obrzyn x4
-Karabin x2
-Siekiera x2

Do tego w odpicowanej bryce znajdziesz
-Giwera mamuśki
-Złe bliźniaczki
No i jak połączysz benzynę i szklane butelki to powstaje Mołotow
matii007
Posty: 10
Rejestracja: 30 wrz 2014, 15:43

Re: Ile łącznie jest broni w zombicide sezon 1 ?

Post autor: matii007 »

To znaczy ze opłaca się kupić zombicide ?
Awatar użytkownika
sqb1978
Posty: 2620
Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 41 times
Been thanked: 139 times

Re: Ile łącznie jest broni w zombicide sezon 1 ?

Post autor: sqb1978 »

Podziel cenę przez ilość broni i sam określ :)
Awatar użytkownika
bubu
Posty: 605
Rejestracja: 21 lut 2014, 15:16
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 4 times
Been thanked: 6 times

Re: Ile łącznie jest broni w zombicide sezon 1 ?

Post autor: bubu »

No to wychodzi około 10 PLN za broń. Ja wiem czy się opłaca?

A serio- widzę, że się wahasz, piszesz dwa wątki o tym samym. Popytaj w okolicy czy ktoś ma tę grę, umów się na granie i wtedy decyduj. W ciemno ryzykujesz bo to specyficzna gra a wydatek spory. Mi się Zombicide bardzo podoba i nie żałuję zakupu ale akurat ilość broni ma z tym niewiele wspólnego.
Awatar użytkownika
TV3
Posty: 1257
Rejestracja: 09 lut 2013, 15:07
Been thanked: 25 times

Re: Zombicide

Post autor: TV3 »

Zastanawia mnie następująca rzecz.
Faza namnażania. Zabrakło np. Szwędaczy. Znaczy to, że wszystkie Szwędacze plus 1 ruch. Ale w trakcie tego + 1 ruchu okazuje się, że jakiś Szwędacz powinien się rozdzielić. Czyli teoretycznie powinienem dokończyć ów +1 ruch i rozegrać drugi +1 ruch (z powodu braku Szwędacza do rozdzielenia). Czyli w sumie +2 ruchy. A w przypadku, gdy na planszy roi się od Szwędaczy, bardzo łatwo o przypadek, gdy będą musiały się rozdzielać nawet kilka razy, a nie ma czego dokładać. I tak w kółko. I w zasadzie po grze, bo bohaterowie zeżarci.

Zastanawiam się, czy takie czasem niekończące się plusowanie ruchów to poprawna zasada, toż to pewna śmierć graczy. Czy też może po pierwszym +1 do ruchu (np. w przypadku braku do dołożenia) kolejne braki zombie (w obrębie jednej, tej samej kolejki oczywiście) nie powodują już efektu kuli śnieżnej.
Trochę jak w Pandemii - gdy w następstwie jednej karty epidemii, po reakcji łańcuchowej - taka reakcja może uderzyć tylko raz w dane miasto.

_________________________


I jeszcze jedna rzecz. Wanda może poruszać się o 2 pola. Zdobywa umiejętność: Nieuchwytna.
Rozumiem, że w związku z powyższym może przejeżdżać przez strefy z zombiakami bez konieczności zatrzymywania się w każdej strefie z zombie, zgadza się?
Kosma
Posty: 349
Rejestracja: 01 gru 2013, 12:40
Lokalizacja: Festung Breslau
Has thanked: 9 times
Been thanked: 5 times

Re: Zombicide

Post autor: Kosma »

Tak , po rozdzieleniu się ,jak brakuje figurek to zombie dostają dodatkowy ruch. Wiem ,że ciężko ,ale producent chce sprzedać ,jak najwięcej figurek. Jest opisane w FAQ 1. http://zombicide.com/dl/zomb_faq_1.0_EN.pdf str.1 , tak w połowie strony.

What happens if I need to add a Zombie due to splitting, but there are no more miniatures available of its type?

Like any time when you need to place a Zombie but none are available, all Zombies on the board of the requested type immediately get an extra activation.


2. Tak może się poruszać o dwa pola zajęte przez zombie z skillem nieuchwytna , jest to pisane w FAQ 1.
http://zombicide.com/dl/zomb_faq_1.0_EN.pdf str. 3 tak na początku strony.

Can Wanda use her 2 Zones per Move Action Skill to Move right through a zombie-occupied Zone with a single Action?

No. Unless you have the Slippery Skill, entering a Zombie-occupied Zone interrupts your movement. Wanda's Move would end in the Zombie-occupied Zone, and she'd
then have to spend one Action to Move another 2 Zones, plus one Action per Zombie in her current Zone.
Awatar użytkownika
TV3
Posty: 1257
Rejestracja: 09 lut 2013, 15:07
Been thanked: 25 times

Re: Zombicide

Post autor: TV3 »

Dzięki.

1. Tak, tu sobie zdaję sprawę z przymusu aktywacji zombie w kilku przypadkach. Zastanawiałem się tylko, czy jeśli w obrębie jednej tury (po jednym +1 do ruchu z powodu braku figurek) ma to miejsce ponownie w razie konieczności, i ponownie w razie konieczności itd.
W zasadzie nic nie znalazłem na temat nierobienia kolejnych aktywacji. Ale póki co taki homerule sobie przyjąłem, bo wydaje mi się, że np. brak Szwędaczy z reguły zamiata grę solidnie - skoro wszystkie figurki są na planszy to raczej nie oczekiwałbym, że żadna się nie podzieli... czyli nie spowoduje kolejnej aktywacji i kolejnej...

2. Słusznie, też to znalazłem.
Awatar użytkownika
TV3
Posty: 1257
Rejestracja: 09 lut 2013, 15:07
Been thanked: 25 times

Re: Zombicide

Post autor: TV3 »

Jeszcze w kwestii ruchu i podziału zombie.

Ruszają się nie widząc bohatera, a więc kolejność taka:

- idą tam gdzie najgłośniej

...jeśli kilka stref z tą samą ilością hałasu...

-...idą tam, gdzie najkrótsza droga

... ponieważ za instrukcją: "Zombie zawsze wybierają najprostszą i najkrótszą drogę prowadzącą do wyznaczonej Strefy."

Ale niżej jest "Rozdzielają się również, jeśli w różnych Strefach, znajduje się ta sama liczba znaczników Hałasu." - ale chyba pod warunkiem, że drogi do tych stref mają równą długość, prawda?
Najpierw gdzie głośniej, potem gdzie bliżej, a jak to i to równo - dopiero podział, tak to wygląda?
W sytuacji więc, gdy na planszy są 2 żółte znaczniki hałasu, na których akurat jest 5 zombie, 2 znaczniki hałasu gdzieś dalej (np. 2 bohaterów) i kolejne 2 znaczniki hałasu w jeszcze innym miejscu, te wspomniane 5 zombie nie rusza się, czy tak? Oczywiście cały czas mówimy o sytuacji, gdzy zombiaki nie widzą postaci graczy.


Co do podziału jeszcze - stoi sobie Spaślak. Nic nie widzi, ale słyszy. W różnych miejscach są 3 znaczniki Hałasu, każdy z nich w tej samej odległości od Spaślaka. Jak rozumiem więc, jeden zombiak może się dzielić na więcej niż 2 sztuki (w powyższym przypadku mamy więc w sumie 3 Spaślaki), zgadza się?
Awatar użytkownika
rzaba
Posty: 445
Rejestracja: 22 kwie 2007, 23:18
Lokalizacja: Limerick, Irlandia
Has thanked: 37 times
Been thanked: 2 times

Re: Zombicide

Post autor: rzaba »

jesli zombiaki nie widza postaci, są 2 różne źródła halasu (takie same) i w różnej odległosci, to zombiaki sie splituja - odległość nie ma znaczenia

tutaj fajny link do pomocy:

http://zombicide.eren-histarion.fr/wp-c ... EN_1.5.pdf
Awatar użytkownika
TV3
Posty: 1257
Rejestracja: 09 lut 2013, 15:07
Been thanked: 25 times

Re: Zombicide

Post autor: TV3 »

O, dzięki.

Nadrzędna jest więc zawsze ilość (hałasu, widzianych postaci), odległość w przypadku kilku celów jest nieistotna. Zbyt dosłownie chyba traktowałem to zdanie o "najkrótszej drodze".

Przy czym, (to już z instrukcji), jeśli zombiak ma w polu widzenia (i nieważna odległość):
a) bohatera + 2 znaczniki hałasu
b) 2 bohaterów

...pójdzie w kierunku "a". Liczba tylko widzianych bohaterów w różnych kierunkach to nie wszystko więc.
Adar
Posty: 242
Rejestracja: 05 sty 2015, 12:03
Lokalizacja: Wałcz

Re: Zombicide

Post autor: Adar »

Witam.

Mam takie krótkie pytanko odnośnie Plugastwa Berserkera i tego jak się porusza. A mianowicie porusza się o dwie strefy. Rozumiem, że to nie oznacza tego samego co w przypadku Biegaczy? Co w przypadku, kiedy w odległości jednej strefy od niego stoi gracz? Dojdzie do niego i zada mu ranę, czy dojdzie do niego i się zatrzyma? Graliśmy według wariantu drugiego, ale chciałbym się upewnić.
Awatar użytkownika
TV3
Posty: 1257
Rejestracja: 09 lut 2013, 15:07
Been thanked: 25 times

Re: Zombicide

Post autor: TV3 »

Odkopałem sobie Zombicide po dłuższej przerwie i ponownie powstała wątpliwość, podobną poruszałem posty wyżej. Może tym razem ktoś skrobnie cuś jednoznacznego.

Faza namnażania. Są powiedzmy 4 strefy namnażania. Już na pierwszej strefie skończyły się figurki danego typu. Te dostają zatem dodatkowy ruch. Ciągnę kartę dla drugiej strefy.... i ten sam rodzaj zombiaków jest potrzebny do dołożenia. Tych brak. Kolejny ruch dostają?
Czy zatem w obrębie jednej tury może dojść do kilkukrotnego, dodatkowego ruchu danego rodzaju zombie? Czy też jeśli w jednej turze z powodu braku figurek raz dostały dodatkowy ruch, przy kolejnych dociągach (podkreślam - w tej samej turze) już nie ruszają się po raz kolejny?

Oczywiście to samo dotyczy sytuacji, gdy zamiast dociągu podczas ruchu np runnerzy dzielą się kilkukrotnie. I za każdym razem brakuje ich do dołożenia. Cały czas mowa o jednej, tej samej turze.


======================================
edit:
chyba wszystko jasne, za każdym razem ruch...
Adar
Posty: 242
Rejestracja: 05 sty 2015, 12:03
Lokalizacja: Wałcz

Re: Zombicide

Post autor: Adar »

TV3 pisze:Odkopałem sobie Zombicide po dłuższej przerwie i ponownie powstała wątpliwość, podobną poruszałem posty wyżej. Może tym razem ktoś skrobnie cuś jednoznacznego.

Faza namnażania. Są powiedzmy 4 strefy namnażania. Już na pierwszej strefie skończyły się figurki danego typu. Te dostają zatem dodatkowy ruch. Ciągnę kartę dla drugiej strefy.... i ten sam rodzaj zombiaków jest potrzebny do dołożenia. Tych brak. Kolejny ruch dostają?
Czy zatem w obrębie jednej tury może dojść do kilkukrotnego, dodatkowego ruchu danego rodzaju zombie? Czy też jeśli w jednej turze z powodu braku figurek raz dostały dodatkowy ruch, przy kolejnych dociągach (podkreślam - w tej samej turze) już nie ruszają się po raz kolejny?

Oczywiście to samo dotyczy sytuacji, gdy zamiast dociągu podczas ruchu np runnerzy dzielą się kilkukrotnie. I za każdym razem brakuje ich do dołożenia. Cały czas mowa o jednej, tej samej turze.
Moim zdaniem tak. Tak jak ktoś napisał wyżej, producentowi zależy, aby sprzedać jak najwięcej figurek. Dlatego aby nie dopuścić do takiej sytuacji masz dwa wyjścia:
- kupić więcej figurek
- kosić zombiaki w ilościach hurtowych.
Awatar użytkownika
TV3
Posty: 1257
Rejestracja: 09 lut 2013, 15:07
Been thanked: 25 times

Re: Zombicide

Post autor: TV3 »

Właśnie, za każdym razem.
Ja się figurek plastikowych pozbyłem, mam podrukowane kartonowe. Trochę więcej niż regularna ilość, więc bezpieczniej w kontekście braku do dołożenia.
Awatar użytkownika
rzaba
Posty: 445
Rejestracja: 22 kwie 2007, 23:18
Lokalizacja: Limerick, Irlandia
Has thanked: 37 times
Been thanked: 2 times

Re: Zombicide

Post autor: rzaba »

extra aktywacja w przypadku braku figurek jest 'per card' czyli może się zdarzyć kilka razy w rundzie. Jest natomiast zmiana odnośnie dodatkowej aktywacji przy splicie, która to zmiana pojawiła sie w Rue Morgue - tej aktywacji po prostu nie ma jeśli brakuje nam figurek:

"If there aren’t enough Zombie miniatures for a split, the first player decides which Zombie groups get the final reinforcements for an even split, and which direction the uneven split groups go (see Running out of miniatures, page 25)."

and

"Previous Zombicide Seasons owners: You read it right. Splitting doesn’t give way to extra Activations anymore!"
Awatar użytkownika
TV3
Posty: 1257
Rejestracja: 09 lut 2013, 15:07
Been thanked: 25 times

Re: Zombicide

Post autor: TV3 »

Zawiesiłem się na jednym drobiazgu. Jedno pole: 2 zombiaków i 2 bohaterów. Akcja zombie - więc 2 razy gryzą. Czy mogę rozdzielić dziabnięcia (po jednym na każdego bohater), czy oba trafiają na jednego (a zatem śmierć delikwenta)?
Zew krwi tego nie wyjaśnia...
Gdy grałem swego czasu, o ile pamiętam, byłem pewny, że opcja druga. Jednak za cholerę nie pamiętam, na jakiej podstawie tak sądziłem...
Awatar użytkownika
rzaba
Posty: 445
Rejestracja: 22 kwie 2007, 23:18
Lokalizacja: Limerick, Irlandia
Has thanked: 37 times
Been thanked: 2 times

Re: Zombicide

Post autor: rzaba »

wybierasz kto dostanie obrażenia

instrukcja, s. 12:

If different Survivors are in the same Zone, the
players share the Wounded cards in any way they prefer.
Cooperation also means sharing the pain and suffering!
Awatar użytkownika
TV3
Posty: 1257
Rejestracja: 09 lut 2013, 15:07
Been thanked: 25 times

Re: Zombicide

Post autor: TV3 »

Zatem jeśli sądziłem, że opcja 2, to źle sądziłem. Dzięki.
Awatar użytkownika
bubu
Posty: 605
Rejestracja: 21 lut 2014, 15:16
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 4 times
Been thanked: 6 times

Re: Zombicide

Post autor: bubu »

Zew krwi raczej polega na tym, że jak masz np bohatera i 10 zombiaków to wszyscy zadają mu ranę mimo, że do zabicia wystarczyłaby dwójka. A zatem pozostałe 8 nie idzie do kolejnego bohatera tylko zostaje w strefie żywienia.
ODPOWIEDZ