Zombicide - pytania i wątpliwości

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
Awatar użytkownika
sztafeta18
Posty: 46
Rejestracja: 17 kwie 2013, 16:24

Re: Zombicide

Post autor: sztafeta18 »

Też tak sadzę, zwłaszcza że żółte kratki "układają się" razem ze strefami ulicznymi.

Jeszcze jedno małe pytanko:
"Głód Krwi! Zombie walczą w grupach. Wszystkie Zombie aktywowane w tej samej Strefie, w której znajduje się Bohater, dołączą do ataku, nawet jeśli kilka pierwszych ataków zamieniło go w krwawą miazgę.
PRZYKŁAD: Grupa siedmiu Szwendaczy znajduje się w tej samej Strefie, co dwóch Bohaterów. Już pierwsze cztery Ataki wystarczyłyby do zabicia nieszczęsnych ofiar, jednak cała siódemka wykonuje Atak. Podano do
stołu!"

Czy to oznacza:
A. Ginie jeden bohater i wszystkie zombiaki się nim zajmują
B Ginie dwóch bohaterów, ale te zombie z "nadwyżki" nie wykonują fazy ruchu

dzięki za odpowiedzi i życzę udanych partyjek z dobrą ekipą ;)
Awatar użytkownika
rzaba
Posty: 445
Rejestracja: 22 kwie 2007, 23:18
Lokalizacja: Limerick, Irlandia
Has thanked: 37 times
Been thanked: 2 times

Re: Zombicide

Post autor: rzaba »

sztafeta18 pisze:Też tak sadzę, zwłaszcza że żółte kratki "układają się" razem ze strefami ulicznymi.

Jeszcze jedno małe pytanko:
"Głód Krwi! Zombie walczą w grupach. Wszystkie Zombie aktywowane w tej samej Strefie, w której znajduje się Bohater, dołączą do ataku, nawet jeśli kilka pierwszych ataków zamieniło go w krwawą miazgę.
PRZYKŁAD: Grupa siedmiu Szwendaczy znajduje się w tej samej Strefie, co dwóch Bohaterów. Już pierwsze cztery Ataki wystarczyłyby do zabicia nieszczęsnych ofiar, jednak cała siódemka wykonuje Atak. Podano do
stołu!"

Czy to oznacza:
A. Ginie jeden bohater i wszystkie zombiaki się nim zajmują
B Ginie dwóch bohaterów, ale te zombie z "nadwyżki" nie wykonują fazy ruchu

dzięki za odpowiedzi i życzę udanych partyjek z dobrą ekipą ;)
B - wszystkie zombie biora udzial w ataku i nie maja juz ruchu
Awatar użytkownika
bubu
Posty: 605
Rejestracja: 21 lut 2014, 15:16
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 4 times
Been thanked: 6 times

Re: Zombicide

Post autor: bubu »

Nie do końca rozumiem kartę "Drobniaki" z Toxic City Mall. Jest na niej napisane "2 obrażenia obrzynami". Czy to oznacza po prostu "+1 do obrażeń obrzynem" czy też jest to jakaś jednorazowa akcja?
wladekbud
Posty: 101
Rejestracja: 24 mar 2011, 11:38

Re: Zombicide

Post autor: wladekbud »

Z tą kartą w plecaku, obrzyny zadają dwa punkty obrażeń (tak jak, np. shotgun) - czyli możesz nimi odstrzelić Spaślaka.
Awatar użytkownika
bubu
Posty: 605
Rejestracja: 21 lut 2014, 15:16
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 4 times
Been thanked: 6 times

Re: Zombicide

Post autor: bubu »

Dzięki.
kozuup
Posty: 15
Rejestracja: 06 mar 2011, 09:52

Re: Zombicide

Post autor: kozuup »

Witam
Mam dwa pytania:
1.Czy zdolność Twardziel się sumuje jak np.Farciarz z mnóstwem amunicji.( mam często tak , że postać z tą zdolnością niesie tarczę policyjną.)
2.Czy traktujecie benzynę,butelkę jako broń ? Chodzi mi o przeszukiwanie samochodów policyjnych.
Awatar użytkownika
merrin
Posty: 65
Rejestracja: 23 sty 2013, 16:04
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 8 times
Been thanked: 2 times

Re: Zombicide

Post autor: merrin »

kozuup pisze:1.Czy zdolność Twardziel się sumuje jak np.Farciarz z mnóstwem amunicji.( mam często tak , że postać z tą zdolnością niesie tarczę policyjną.)
Tak, wydaje mi się oczywistym, że się sumuje, ponieważ tutaj ochrona pochodzi z rożnych źródeł - jedna z umiejętności, a druga z przedmiotu.
kozuup pisze:2.Czy traktujecie benzynę,butelkę jako broń ? Chodzi mi o przeszukiwanie samochodów policyjnych.
Nie, broń ma zawsze symbol zombiaka na karcie, czyli możesz nią zabijać bezpośrednio. Butelki i benzyna to jedynie półprodukty do zrobienia broni.
Awatar użytkownika
bubu
Posty: 605
Rejestracja: 21 lut 2014, 15:16
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 4 times
Been thanked: 6 times

Re: Zombicide

Post autor: bubu »

merrin pisze:
kozuup pisze:2.Czy traktujecie benzynę,butelkę jako broń ? Chodzi mi o przeszukiwanie samochodów policyjnych.
Nie, broń ma zawsze symbol zombiaka na karcie, czyli możesz nią zabijać bezpośrednio. Butelki i benzyna to jedynie półprodukty do zrobienia broni.
Ha.
Te okrzyki rozpaczy jak trzeba benzynę "przewinąć" : )
kozuup
Posty: 15
Rejestracja: 06 mar 2011, 09:52

Re: Zombicide

Post autor: kozuup »

Dzięki.Czyli dobrze graliśmy.No i właśnie potwierdza się opcja - nie przeszukuj radiowozu jak nie masz benzyny i butelki w ekwipunku.Poza tym wychodzi na to że postać mająca Twardziela i niosąca tarczę i pałkę policyjną może przyjąć 4 rany ( oczywiście odrzucając je).Jak mówią młodzi - EPICKO !!!
Awatar użytkownika
merrin
Posty: 65
Rejestracja: 23 sty 2013, 16:04
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 8 times
Been thanked: 2 times

Re: Zombicide

Post autor: merrin »

kozuup pisze:No i właśnie potwierdza się opcja - nie przeszukuj radiowozu jak nie masz benzyny i butelki w ekwipunku.
To wszystko zależy od sytuacji w danym scenariuszu. Czasem jest to jedyna albo najlepsza metoda, aby zaopatrzyć się w ogóle w jakąś broń. Na cóż przydadzą Ci się Mołotowy skoro wcześniej zostaniesz zjedzony, bo bałeś się przeszukać radiowóz ;)?
kozuup pisze:Poza tym wychodzi na to że postać mająca Twardziela i niosąca tarczę i pałkę policyjną może przyjąć 4 rany ( oczywiście odrzucając je).Jak mówią młodzi - EPICKO !!!
Niby tak, ale po pierwsze - tylko jednorazowo tak "zaszaleje" - potem odrzuci te karty, a po drugie - to tylko jedna postać, trzeba się jeszcze o pozostałe martwić. A swoją drogą - w pierwszym sezonie takich cudów nie było i też się dobrze grało, była jedna maska hokejowa na całą talię i wszyscy byli happy :)
kozuup
Posty: 15
Rejestracja: 06 mar 2011, 09:52

Re: Zombicide

Post autor: kozuup »

merrin pisze:
kozuup pisze:No i właśnie potwierdza się opcja - nie przeszukuj radiowozu jak nie masz benzyny i butelki w ekwipunku.
To wszystko zależy od sytuacji w danym scenariuszu. Czasem jest to jedyna albo najlepsza metoda, aby zaopatrzyć się w ogóle w jakąś broń. Na cóż przydadzą Ci się Mołotowy skoro wcześniej zostaniesz zjedzony, bo bałeś się przeszukać radiowóz ;)?
kozuup pisze:Poza tym wychodzi na to że postać mająca Twardziela i niosąca tarczę i pałkę policyjną może przyjąć 4 rany ( oczywiście odrzucając je).Jak mówią młodzi - EPICKO !!!
Niby tak, ale po pierwsze - tylko jednorazowo tak "zaszaleje" - potem odrzuci te karty, a po drugie - to tylko jedna postać, trzeba się jeszcze o pozostałe martwić. A swoją drogą - w pierwszym sezonie takich cudów nie było i też się dobrze grało, była jedna maska hokejowa na całą talię i wszyscy byli happy :)
No może i racja ale jak na początku wyjdzie Plugastwo albo i drugie wściekłe to słabo jest przeszukiwać radiowóz , a zabawa w kotka i myszkę bez mołotowa to się szybko kończy.
Co do twardziela to chodzi mi właśnie o to że jest to świetna opcja na ratowanie innych.
Awatar użytkownika
bubu
Posty: 605
Rejestracja: 21 lut 2014, 15:16
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 4 times
Been thanked: 6 times

Re: Zombicide

Post autor: bubu »

kozuup pisze: No może i racja ale jak na początku wyjdzie Plugastwo albo i drugie wściekłe to słabo jest przeszukiwać radiowóz , a zabawa w kotka i myszkę bez mołotowa to się szybko kończy.
Co do twardziela to chodzi mi właśnie o to że jest to świetna opcja na ratowanie innych.
Ha. U nas zwykła Abominacja (nie mam PO) inicjuje zawsze bardzo długą zabawę w kotka i myszkę. Najczęściej wygląda to tak, że jedna z osób zwabia ją do pomieszczenia i tak latają w kółko po pokojach aż nie znajdzie potrzebnych do jej zabicia rzeczy. TCM o tyle polepsza sytuację, że dodaje Spluwę Tatuśka- pistolet o sile 3.

Swoją drogą, jeśli chodzi o nowe bronie z TCM- czy one są kompatybilne z Mnóstwem Amunicji z podstawki- np z magnum można używać amunicję do pistoletu albo amunicję do karabinu łączyć z karabinem szturmowym?
kozuup
Posty: 15
Rejestracja: 06 mar 2011, 09:52

Re: Zombicide

Post autor: kozuup »

Witam ponownie
Mam pytanie : Jak to jest ze stawianiem barykad.Mogę tylko ewentualnie odbudowywać zniszczone w konkretnym scenariuszu czy może można stawiać jak się chce i gdzie się chce ( tylko że "gryzło" by się to z instrukcją ).?
wladekbud
Posty: 101
Rejestracja: 24 mar 2011, 11:38

Re: Zombicide

Post autor: wladekbud »

Jak chcesz się dokładnie trzymać instrukcji to:

1)Barykady mogą być stawiane tylko w miejscach wskazywanych w instrukcji,
2)Jeśli treść misji nie zabrania, zniszczona barykada może być odbudowana w tym samym miejscu.

Fakt, trochę to ogranicza radość z blokowania drogi sztywnym, dlatego zachęcam do tworzenia własnych scenariuszy, ze zmienionymi regułami. Sami Gilotyniarze do tego zachęcają na końcu instrukcji - "Having fun shall be the only rule". :lol:
kozuup
Posty: 15
Rejestracja: 06 mar 2011, 09:52

Re: Zombicide

Post autor: kozuup »

No ale w scenariuszach NIE MA pokazanych miejsc w których takowe można postawić.Na mapach są już pobudowane barykady. Czy opcja postawienia barykady to tylko ewentualna możliwość odbudowania wcześniej zniszczonej?
wladekbud
Posty: 101
Rejestracja: 24 mar 2011, 11:38

Re: Zombicide

Post autor: wladekbud »

No jak na razie tak to wygląda. Możliwe, że pojawi się w późniejszych misjach, publikowanych co jakiś czas na ich stronie. Na razie wg Gilotyniarzy wychodzi, że można odbudowywać tylko zdemolowane barykady. Z jednej strony to ma trochę sensu. Na początku rozgrywki masz zbudowane barykady, jak sztywni rozwalą to możesz je odbudować w tym samym miejscu, a nie latać po całej planszy i blokować co się da barykadami. W polskiej i ang. instrukcji sens opisu jest taki sam, więc wydaje mi się, że zakładają oni, że dany scenariusz na początku ma barykady, a ty możesz je ew. naprawiać po rozwaleniu.
kozuup
Posty: 15
Rejestracja: 06 mar 2011, 09:52

Re: Zombicide

Post autor: kozuup »

Dzięki. A już miałem w głowie zbudowanie małej twierdzy :( .No ale trzeba popróbować jak to będzie działać.
wladekbud
Posty: 101
Rejestracja: 24 mar 2011, 11:38

Re: Zombicide

Post autor: wladekbud »

Tak naprawdę, to zależy jakie w danym scenariuszu przyjmiesz założenia. Nie trzeba przecież zawsze używać wszystkiego tak samo.

Poniżej scenariusz, w którym z samochodów budowaliśmy barykadę na ulicy. Też była niezła zabawa.

https://www.dropbox.com/s/4192g21e6ezfw ... obrony.pdf

Założenie, że zawsze w dowolnym miejscu można zbudować barykadę, byłoby chyba zbytnim ułatwieniem. Sensowniej byłoby, np. przyjąć: "Żeby zbudować barykadę, Bohater musi wcześniej znaleźć worek ryżu, konserwy lub wodę i odrzucić w czasie akcji budowania". Odzwierciedlałoby to wtedy konieczność znalezienia materiałów do budowy barykady, a nie stawianie ich wszędzie, jak leci.
kozuup
Posty: 15
Rejestracja: 06 mar 2011, 09:52

Re: Zombicide

Post autor: kozuup »

Zużycie 6 akcji to wydaje mi się wystarczające odzwierciedlenie budowania ( w tym bym raczej widział wszystkie aspekty takie jak szukanie czegoś do budowy).A barykada na ulicy to 12 akcji - trochę sporo.
Fajna misja z tą barykadą samochodową.
Awatar użytkownika
vinnichi
Posty: 2385
Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1283 times
Been thanked: 778 times
Kontakt:

Re: Zombicide

Post autor: vinnichi »

Mam pytanie odnośnie TCM, czy mając juz zombieżercow wprowadzacie ich także w zwykłych scenariuszach sezonu 1? Czy jednak zabużają równowagę? Czy oprócz oficjalnej strony zombicide.com gdzieś można znaleźć scenariusze do TCM?
Dziekuje i pozdrawiam
kręcimy wąsem na dobre gry
dżentelmeni przy stole
wladekbud
Posty: 101
Rejestracja: 24 mar 2011, 11:38

Re: Zombicide

Post autor: wladekbud »

vinnichi pisze:Mam pytanie odnośnie TCM, czy mając juz zombieżercow wprowadzacie ich także w zwykłych scenariuszach sezonu 1? Czy jednak zabużają równowagę? Czy oprócz oficjalnej strony zombicide.com gdzieś można znaleźć scenariusze do TCM?
Dziekuje i pozdrawiam
Dużo zależy od scenariusza. W większości wypadków dopuszczamy przemianę w Zombivora. Ale ma to sens tylko dla trudniejszych, dłuższych scenariuszy. Scenariusze fajnie się wyszukuje na http://zombicide-missions.com/ , trochę można znaleźć na http://boardgamegeek.com/.

U mnie pod adresem poniżej też jest trochę już rozegranych, a więc testowanych pod względem balansu scenariuszy.
Jako ciekawszy, nietypowy polecam: https://www.dropbox.com/s/4192g21e6ezfw ... obrony.pdf.
Awatar użytkownika
vinnichi
Posty: 2385
Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1283 times
Been thanked: 778 times
Kontakt:

Re: Zombicide

Post autor: vinnichi »

Super dziękuję za odpowiedź. Zaraz sobie zerknę na linki
kręcimy wąsem na dobre gry
dżentelmeni przy stole
Awatar użytkownika
bubu
Posty: 605
Rejestracja: 21 lut 2014, 15:16
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 4 times
Been thanked: 6 times

Re: Zombicide

Post autor: bubu »

Zastanawiam się nad taką rzeczą- czy bohater, który posiada zdolność Paski taktyczne (wszystkie przedmioty traktowane są jakby były w rękach) może w ramach jednej akcji strzelić z np czterech obrzynów?
Jeśli tak to bohater posiadający do tego zdolność Rewolwerowiec albo Szermierz staje się zdecydowanie przegięty...
wladekbud
Posty: 101
Rejestracja: 24 mar 2011, 11:38

Re: Zombicide

Post autor: wladekbud »

bubu pisze:Zastanawiam się nad taką rzeczą- czy bohater, który posiada zdolność Paski taktyczne (wszystkie przedmioty traktowane są jakby były w rękach) może w ramach jednej akcji strzelić z np czterech obrzynów?
Jeśli tak to bohater posiadający do tego zdolność Rewolwerowiec albo Szermierz staje się zdecydowanie przegięty...
Oczywiście, że może, ale.... pod warunkiem, że ma cztery ręce. :lol:

A tak na serio, to ręce są zawsze tylko dwie, ale za to nie musimy zużywać akcji na przekładanie sprzętu z plecaka do rąk. Zresztą w instrukcji jest napisane: "PODWÓJNY Jeśli masz Pistolet w każdej ręce,możesz użyć obu w ramach jednej Akcji (wyceluj je w tę samą Strefę)". A nie: użyj wszystkich pistoletów, ze wszystkich rąk. Zresztą, Paski Taktyczne, to nie są dodatkowe plastikowe łapki na sznurkach :lol:
Awatar użytkownika
bubu
Posty: 605
Rejestracja: 21 lut 2014, 15:16
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 4 times
Been thanked: 6 times

Re: Zombicide

Post autor: bubu »

wladekbud pisze: Oczywiście, że może, ale.... pod warunkiem, że ma cztery ręce. :lol:
Czyli co- czekając na następnych promocyjnych Bohaterów mamy nadzieję na gościnny udział Goro?
ODPOWIEDZ