Zombicide - pytania i wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
8janek8
Blokada konta
Posty: 900
Rejestracja: 08 mar 2010, 21:08
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 14 times
Been thanked: 28 times

Zombicide - pytania i wątpliwości

Post autor: 8janek8 »

Na początek słowo o grze: miód! Klimat, klimat, jeszcze raz klimat. Nawet kooperacja bardzo nie odstrasza fanatyków walki z żywym graczem.

Pytania:
1. Czy mógłby ktoś szczegółowo opisać co w przypadku, gdy podczas namnażania zabraknie figurek danego typu? (np. wchodzą spaślaki: potrzeba 8, jest tylko 5. Czy pojawia się tylko 5 spaślaków, każdy z 2 szwędaczami; czy pomimo, że brakuje 3 spaślaków, to pozostałych 6 szwędaczy wystawiamy?; które figurki otrzymują dodatkową turę: spaślaki i/lub szwędacze, wszystkie na planszy/tylko te co właśnie weszły?)

2. Zombiaki nie widzą bohaterów. Na planszy są 2 najgłośniejsze strefy. Czy bierzemy w ogóle pod uwagę dystans jaki dzieli zombiaków z danej strefy do tych najgłośniejszych stref, czy po prostu rozdzielają się na 2 grupy, i każda z nich idzie najkrótszą drogą do hałasujących bohaterów?

3. Czy piła łańcuchowa nie wydaje wam się zbytnio przegięta? Dzięki niej masakrowaliśmy dziadów hurtowo - wystarczyło, że szliśmy w kupie i przekazywaliśmy sobie w każdej rundzie ustrojstwo z ręki do ręki. Chyba, że złamaliśmy jakąś zasadę... tylko pytanie jaką.
Collection
Sprzedam
Kupię dodatki do: Runewars (Banners of War), Warhammer: Inwazja (Ukryte Królestwa), Battle Star Galactica (Świt), Revolution! (The Palace), Fresco, Scoville
Awatar użytkownika
godpuppet
Posty: 592
Rejestracja: 30 gru 2008, 12:15
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zombicide

Post autor: godpuppet »

nie mam pod ręką instrukcji, więc odpowiedź na 1.5 pytania.
Ad. 1
jeśli nie masz wystarczającej ilości figurek, dokładasz tyle ile możesz ,a następnie dany rodzaj zombiaków dostaje dodatkową aktywację

Ad.3
Przekazanie przedmiotu kosztuje 1 akcję, więc musisz przekazywać w swojej kolejce, to chyba jedyna zasada.
All work and no play makes Jack a dull boy!
Awatar użytkownika
rzaba
Posty: 445
Rejestracja: 22 kwie 2007, 23:18
Lokalizacja: Limerick, Irlandia
Has thanked: 37 times
Been thanked: 2 times

Re: Zombicide

Post autor: rzaba »

scenariusz 07 Grindhouse (Rzeźnia w wer. PL):

po obu stronach ulicy mamy po 7 zetonów hałasu, jak w takim przypadku poruszaja sie zombiaki w dolnym pomieszczeniu? 4 ida w jedna strone, a 4 w drugą? do tego dwoch z nich sie splituje? (ci z naroznika, poniewaz maja taką sama trase do pomieszczenia z zamknietymi drzwiami??) nie ogarniam poruszania sie Zombie w tej grze...
powermilk
Posty: 1042
Rejestracja: 25 maja 2012, 11:27
Lokalizacja: Bydgoszcz
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Zombicide

Post autor: powermilk »

Zombie idzie do najkrótszej drodze do osoby której widzi lub gdzie jest największy hałas (jak nie widzi nikogo). Jeżeli jest wszędzie taka sama droga, to się dzieli na dwie grupy. Jeżeli nie może się podzielić na dwie grupy, to dokłada się tyle zombie, aby podział mógł być możliwy.

Nie znam dobrze tego scenariusza, ale podejrzewam, że jest jak napisałeś: 4 jedna, 4 w drugą.
Awatar użytkownika
rzaba
Posty: 445
Rejestracja: 22 kwie 2007, 23:18
Lokalizacja: Limerick, Irlandia
Has thanked: 37 times
Been thanked: 2 times

Re: Zombicide

Post autor: rzaba »

wrzuciłem zapytanie na BGG i okazuje sie, że jednak źle grałem ten scenariusz (07 Grindhouse [Rzeźnia]). W sytuacji gdy mamy 2 rożne źródła hałasu o takiej samej sile, a Zombiaki sa zamkniete w budynku (czyli tak jak na poczatku scenariusza 07), w kazdej strefie znajduje sie tylko jeden zombie: kazdy z tych zombie robi splita do tych 2 stref hałasu. Rozwiazaniem tego problemu jest:

1. otworzyc drzwi do budynku - zombie wtedy pojda do najblizszej najglosniejszej strefy do ktorej maja otwarta droge
2. wejsc lub narobic hałasu w jednej ze stref zwiększając o jeden poziom hałasu - wtedy nie bedzie juz remisu i wszystkie zombie beda podazac do tej strefy
seraf
Posty: 137
Rejestracja: 23 mar 2011, 13:25

Re: Zombicide

Post autor: seraf »

Powiedzcie mi moi drodzy jak wygląda sprawa z zamkniętymi drzwiami otwieranymi od środka (gdy bohaterowie zaczynają w budynku). Trzeba je rozwalić za pomocą broni co wiąże się z hałasem (no może oprócz łoma), czy też można normalnie wyjść?
Awatar użytkownika
Smoku
Posty: 464
Rejestracja: 17 lut 2006, 17:26
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times

Re: Zombicide

Post autor: Smoku »

My gramy, że wchodząc do środka i wychodząc na zewnątrz wyważamy drzwi i hałasujemy.
seraf
Posty: 137
Rejestracja: 23 mar 2011, 13:25

Re: Zombicide

Post autor: seraf »

Teoretycznie gracie w zgodzie z zasadami, ale to cholernie nielogiczne.
Awatar użytkownika
Smoku
Posty: 464
Rejestracja: 17 lut 2006, 17:26
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times

Re: Zombicide

Post autor: Smoku »

Dlaczego? Większość dobrych zamków ma blokady otwarcia od wewnątrz. "Gerda" po przekręceniu klucza dwa razy przez osobę na zewnątrz ,blokuje możliwość otwarcia drzwi od środka. Zapobiega to włamaniu na tzw. Pasówkę.
seraf
Posty: 137
Rejestracja: 23 mar 2011, 13:25

Re: Zombicide

Post autor: seraf »

Zgadza się, ale skoro bohaterowie znaleźli się w budynku to teoretycznie sami tam weszli i zamknęli się od środka, a skoro sami się zamknęli to i sami mogą te drzwi otworzyć nie wyważając ich. Ja tak to widzę. No chyba że zostali tam uwięzieni przez osoby trzecie, no ale wtedy nie mieliby broni do wyważania.
Chyba wprowadzę home rule w tym przypadku tzn. przy otwieraniu drzwi od wewnątrz (bez broni) postać rzuca k6. Przy wyniku 1 (no może 1-3) nie udaje się otworzyć drzwi cicho (zakrzypią, zamek chrobotnie, zatnie się itp.) i wtedy kładzie się znacznik hałasu. Wyniki powyżej otwierają drzwi bezszelestnie.
Awatar użytkownika
krecilapka
Posty: 967
Rejestracja: 26 mar 2013, 09:54
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 38 times
Been thanked: 188 times

Re: Zombicide

Post autor: krecilapka »

Wytłumacz to sobie tak:
* weszli do środka, ale drzwi się okazały zatrzaskowe na co nie zwrócili uwagi
* zamek się zaciął
* wyszli w tym pokoju z kanałów
* zamknął ich zły człowiek którego zjadły zombie
* zdenerwowany kolo zgubił klucz: miałem! Nie wiem gdzie jest! zniknął!
* Jeden mówi ćśśśs... czekamy, przeczekamy, a drugi NIE! i wali siekierą w drzwi co rozpoczyna grę ;)
* Drzwi zablokowało ciało zombiaka który zdechł z głodu czekając aż wyjdą
i tak dalej... I tak dalej...

Nie komplikuj, bo to prosta gra :D
Awatar użytkownika
Bat man
Posty: 13
Rejestracja: 22 gru 2012, 19:25

Re: Zombicide

Post autor: Bat man »

Co prawda Zombicide nie mam (jeszcze), ale po oglądnięciu jej polskiej recezji ciekawi mnie czy coś 'zrobiono' z zasadami pierwszeństwa obrażeń człowieka nad zombi przy ataku z dystansu i atakiem autami. Macie jakieś swoje zasady czy była errata? :)
seraf
Posty: 137
Rejestracja: 23 mar 2011, 13:25

Re: Zombicide

Post autor: seraf »

Mam kilka pytań na cito.

1. Czy dane pomieszczenie można przeszukiwać w nieskończoność? Tzn. jedno przeszukanie bohaterem na turę co przy np. 5 postaciach daje 5 przeszukań na turę i tak co turę?

2. Czym oprócz koktajlu można ubić plugastwo?

3. Czy karabin snajperski pozwala ominąć regułę kolejności przyznawania obrażeń?
Awatar użytkownika
to tylko ja
Posty: 179
Rejestracja: 07 gru 2008, 19:51
Lokalizacja: Suwałki

Re: Zombicide

Post autor: to tylko ja »

seraf pisze:1. Czy dane pomieszczenie można przeszukiwać w nieskończoność? Tzn. jedno przeszukanie bohaterem na turę co przy np. 5 postaciach daje 5 przeszukań na turę i tak co turę?
Tak.
seraf pisze:2. Czym oprócz koktajlu można ubić plugastwo?
W podstawce niczym więcej.
seraf pisze:3. Czy karabin snajperski pozwala ominąć regułę kolejności przyznawania obrażeń?
Tak, ale tylko z lunetą.
Predi
Posty: 43
Rejestracja: 21 lut 2013, 20:20
Lokalizacja: warszawa

Re: Zombicide

Post autor: Predi »

to tylko ja pisze:
seraf pisze:2. Czym oprócz koktajlu można ubić plugastwo?
W podstawce niczym więcej.
W rozszerzeniach dochodzi coś więcej do zabicia plugastwa? Jeśli tak to nie za łatwo jest wtedy ubić to cudo ewolucji?
seraf
Posty: 137
Rejestracja: 23 mar 2011, 13:25

Re: Zombicide

Post autor: seraf »

Dzięki za odpowiedzi :)
Awatar użytkownika
krecilapka
Posty: 967
Rejestracja: 26 mar 2013, 09:54
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 38 times
Been thanked: 188 times

Re: Zombicide

Post autor: krecilapka »

Bat man pisze:Co prawda Zombicide nie mam (jeszcze), ale po oglądnięciu jej polskiej recezji ciekawi mnie czy coś 'zrobiono' z zasadami pierwszeństwa obrażeń człowieka nad zombi przy ataku z dystansu i atakiem autami. Macie jakieś swoje zasady czy była errata? :)
Nie ma erraty wg mnie z bardzo prozaicznego powodu. Z gry w której niektóre scenariusze są niełatwe, staje się ona dość jednostronną rzezią zombiaków.
Mechanika skonstruowana jest tak, by omijać sytuacje w których działa się "na rympał". Wiedząc, że szwendacz i tak nie ma szans z obwieszonym sprzętem bohaterem. Mając pewność, że można się wdać w walkę z zombiakami, bo jakby co kolega z tyłu pociągnie z shotguna, byłoby za łatwo.
Z taką poprawką, gra w większość scenariuszy nie miałaby większego sensu. No chyba, że dla b. młodych graczy którzy z racji wieku potrzebują czasu by zakombinować sprytną taktykę. Ale to nie wiem czy tematyka dla nich byłaby odpowiednia z kolei ;).
Awatar użytkownika
to tylko ja
Posty: 179
Rejestracja: 07 gru 2008, 19:51
Lokalizacja: Suwałki

Re: Zombicide

Post autor: to tylko ja »

Predi pisze:W rozszerzeniach dochodzi coś więcej do zabicia plugastwa? Jeśli tak to nie za łatwo jest wtedy ubić to cudo ewolucji?
W dodatku do podstawki (TCM) jest miotacz płomieni który ma tyle obrażeń ile koktajl Mołotowa (amunicją jest paliwko), Pa's gun - obrażęnia 3. Do tego są Ultrared weapons, których używamy po przekroczeniu czerwonego poziomu zagrożenia (Ned's Atomic Flashlight - obrażenia 3; Doug's Dream - obrażenia 4). W drugim sezonie (PO)jest Concrete Saw - obrażenia 3 i kolejny miotacz.
Kosma
Posty: 349
Rejestracja: 01 gru 2013, 12:40
Lokalizacja: Festung Breslau
Has thanked: 9 times
Been thanked: 5 times

Re: Zombicide

Post autor: Kosma »

Czy można używać w jednej ręce pistoletu w drugiej obrzyna w jednej akcji ataku dystansowego?
Borek224
Posty: 348
Rejestracja: 25 lis 2010, 13:35
Been thanked: 1 time

Re: Zombicide

Post autor: Borek224 »

bronie musza mieć identyczny znaczek oburęczności aby można było tak strzelać.
Kosma
Posty: 349
Rejestracja: 01 gru 2013, 12:40
Lokalizacja: Festung Breslau
Has thanked: 9 times
Been thanked: 5 times

Re: Zombicide

Post autor: Kosma »

Sprawdziłem już na Bgg, ale dziękuje za pomoc. :)
Awatar użytkownika
bubu
Posty: 605
Rejestracja: 21 lut 2014, 15:16
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 4 times
Been thanked: 6 times

Re: Zombicide

Post autor: bubu »

Mam pytanie- po co mi wiedza kiedy bohaterowie widzą zombie (linia prosta na dworze i jedna strefa w budynku)? Rozumiem, że w drugą stronę jest to istotne dla ruchu zombie. Ale gracz i tak widzi przecież cała planszę i wie gdzie zombie są.
Arbaal
Posty: 55
Rejestracja: 13 lip 2011, 11:19
Lokalizacja: Kraków / Alwernia

Re: Zombicide

Post autor: Arbaal »

to tylko ja pisze:W drugim sezonie (PO)jest Concrete Saw - obrażenia 3 i kolejny miotacz.
Miotacz płomieni jest tylko w TCM. Sprawdziłem w angielskiej instrukcji oraz mam polską wersję PO i tam nie było miotacza.
Jedynie piła z obrażeniami 3.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Hipke
Posty: 554
Rejestracja: 05 lis 2012, 18:40

Re: Odp: Zombicide

Post autor: Hipke »

bubu pisze:Mam pytanie- po co mi wiedza kiedy bohaterowie widzą zombie (linia prosta na dworze i jedna strefa w budynku)? Rozumiem, że w drugą stronę jest to istotne dla ruchu zombie. Ale gracz i tak widzi przecież cała planszę i wie gdzie zombie są.
Chodzi o to, czy zombie jest w zasięgu gracza, tj. czy i jakie warunki muszą być spełnione by zombie dosięgnąć stosowną bronią.
Gerthard
Posty: 28
Rejestracja: 28 sty 2014, 10:32
Lokalizacja: Zabrze

Re: Zombicide

Post autor: Gerthard »

Ciekawostka co do miotacza w PO. W kickstarterowym PO pojawia sie postać starszej pani, która zaczyna grę z miotaczem, niestety bez posiadania TCM się nią nie pogra (co akurat mnie dotyczy :()
ODPOWIEDZ