Mage Knight - zasady, reguły, pytania.

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
Awatar użytkownika
pinata
Posty: 613
Rejestracja: 11 mar 2014, 23:39
Been thanked: 11 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: pinata »

woytas pisze:Ja bym jednak zredukował zbroję Iluzjonisty.
No ale jak grasz Exploding Shield? Bo jezeli Explodnig Shield (według FAQ) nie działa na przywołującego, to dlaczego Ice Shield miałaby działać?

Przydałoby się więcej linków do wypowiedzi Grogana i jemu podobnych. Ale mi się nie chce przeszukiwać BGG. Więc do czasu, aż ktoś coś wynajdzie ja nadal będę grał tak, że Ice Shield nie działa na przywołującego.
Rumcajs pisze:Swoją drogą mi nigdy nie przyszłoby do głowy, że przywołanie może być kolorem ataku.
Bo w żadnym wypadku nie jest. Dlatego pisałem o tej wypowiedzi per "takie kwiatki". I normalnie bym ją zignorował, gdyby nie to, że pochodzi od pracownika CGE, powołującego się na Chvatila.
Awatar użytkownika
woytas
Posty: 754
Rejestracja: 03 lis 2013, 16:11
Has thanked: 171 times
Been thanked: 139 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: woytas »

Po przemyśleniu sprawy, przestawiam się na wersję pinaty.
Ostatnio zmieniony 08 lis 2016, 08:48 przez woytas, łącznie zmieniany 1 raz.
Rumcajs
Posty: 160
Rejestracja: 31 sie 2012, 09:24

Re: Mage Knight PL

Post autor: Rumcajs »

Zgodnie z zasadami Lost Legion mogę zagrywać ruch i wpływ w dowolnym momencie tury (gdy zapewniają one dodatkowe efekty specjalne). Walczę z wrogiem z Ociężałością. Zagrywam Odświeżający spacer - ma on ikonę ruchu jak i efektu specjalnego więc redukuję atak. Czy mógłbym podczas takiej walki zagrać podstawową kartę ruchu mimo, że nie posiada ona ikony efektu specjalnego?
Awatar użytkownika
pinata
Posty: 613
Rejestracja: 11 mar 2014, 23:39
Been thanked: 11 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: pinata »

Rumcajs pisze:Zgodnie z zasadami Lost Legion mogę zagrywać ruch i wpływ w dowolnym momencie tury (gdy zapewniają one dodatkowe efekty specjalne). Walczę z wrogiem z Ociężałością. Zagrywam Odświeżający spacer - ma on ikonę ruchu jak i efektu specjalnego więc redukuję atak. Czy mógłbym podczas takiej walki zagrać podstawową kartę ruchu mimo, że nie posiada ona ikony efektu specjalnego?
Tak, można zagrywać karty dające tylko ruch. Zasady wprowadzone przez LL wcale nie wymagają, aby karta dająca ruch musiała zapewniać jeszcze jakieś dodatkowe efekty.

Co więcej, karta Odświeżający Spacer dostała w LL erratę. Oryginalnie dawała jednocześnie ruch i leczenie. Aby zapewnić zgodność ze zmianami wprowadzonymi w LL (w walce można już zagrać ruch, ale leczenia nadal nie), to do opisu dodano, że karta ta daje jedynie ruch, jeżeli zostanie zagrana podczas walki.
Rumcajs
Posty: 160
Rejestracja: 31 sie 2012, 09:24

Re: Mage Knight PL

Post autor: Rumcajs »

Mylące jest to zdanie w nawiasie w instrukcji LL na str.8 (gdy zapewniają one dodatkowe efekty specjalne).
Awatar użytkownika
Xfenix
Posty: 186
Rejestracja: 05 wrz 2016, 23:24
Lokalizacja: Wałbrzych
Has thanked: 12 times
Been thanked: 15 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: Xfenix »

Witam.
Ponownie mam kilka pytań. :wink:

1. W instrukcji przykładowego scenariusza jest informacja o użyciu 6 terenów wiejskich dla np: 2 graczy.
Teraz moje pytanie brzmi czy mam wylosować 6 terenów + 1 teren startowy z portalem.
(czyli łącznie mamy 7 terenów)
Czy losujemy 5 terenów wiejskich + 1 teren startowy z portalem i tym sposobem uzyskujemy 6 terenów.

2. Rozkładając pierwszy scenariusz próbny w mapie klinowej mamy 1 teren wiejski i dołożone do niego kolejne 2 tereny wiejskie.
Zakładam że taki układ startowy jest tylko podczas scenariusza "Pierwszy rekonesans". W kolejnych grach zaczynam tylko z portalem jako 1 kafel startowy i dopiero po odkryciu nowego terenu dokładam go do kafla startowego.

3.Zdjęcie zaistniałej sytuacji.
Spoiler:
Zagrałem kartę Marsz wzmocnioną zieloną maną ze źródła. Następni po wykorzystaniu punktów ruchu zagrywam kartę Przypływ many i wykorzystuję jej podstawową zdolność. Biorę ze źródła dostępną białą kość many i czy mogę zagrać ją na kartę Przypływ many aby skorzystać z wzmocnionego efektu?
Było by to 2-krotne wykorzystanie tej karty w jednej turze.

Pozdrawiam i czekam na podpowiedź. :P
Awatar użytkownika
pinata
Posty: 613
Rejestracja: 11 mar 2014, 23:39
Been thanked: 11 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: pinata »

1. Teren startowy nie jest terenem wiejskim (tereny wiejskie mają zielony rewers). Czyli w Twoim przykładzie będzie to 6 wiejskich + 1 startowy.

2. W każdym scenariuszu na początku gry są już odkryte tereny przyległe do kafla terenu startowego.

3. Nie możesz zagrać jednocześnie efektu podstawowego i wzmocnionego z jednej karty. Skoro wziąłeś dodatkową kostkę korzystając z efektu podstawowego Przypływu Many, to nie możesz jej już wykorzystać do wzmocnienia Przypływu. Możesz tej kostki użyć na potrzeby innej karty lub jednostki.
Awatar użytkownika
Xfenix
Posty: 186
Rejestracja: 05 wrz 2016, 23:24
Lokalizacja: Wałbrzych
Has thanked: 12 times
Been thanked: 15 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: Xfenix »

Pinata jak zwykle niezawodny :D
Dzięki za pomoc. Pewnie niedługo znów się zjawię zasięgnąć języka. :lol:
Awatar użytkownika
Xfenix
Posty: 186
Rejestracja: 05 wrz 2016, 23:24
Lokalizacja: Wałbrzych
Has thanked: 12 times
Been thanked: 15 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: Xfenix »

Ech im głębiej w las tym ciemniej :cry:
Kolejne pytania się nasuwają. Z góry dzięki za pomoc.

1. Pytanie odnośnie budowy mapy. W scenariuszu "Błyskawiczny podbój" w wersji dla 2 graczy mapa ma kształt klinowy. Czyli wybieram kafel startowy i wylosowuję z 6 terenów wiejskich 2 które dokładam do portalu i tym sposobem mam trójelementową mapę startową ?

2. Pytanie o działanie karty "Przypływ many". Jest pokazana w moim poprzednim poście z pytaniem. Wykorzystując działanie wzmocnione białą maną czy mogę w ciągu dnia ze źródła zabrać czarna kość many i ją ustawić na dowolny podstawowy kolor. Tym sposobem niejako przywracam tę kość do "życia".

3.Atakuję przeciwnika z pancerzem 6. Przeciwnik nie posiada żadnych odporności. Do ataku wykorzystuję jednostkę z atakiem ogniem 3. Muszę dodać
jeszcze 3 ataku dowolnego rodzaju aby ją zniszczyć?

4.Walczę z Draconum który posiada atak lodem 6. Nie blokuję go i przechodzę do fazy zadawania obrażeń. Moja postać posiada 3 pancerza. W wyniku tej walki biorę do ręki 2 karty ran.
Awatar użytkownika
pinata
Posty: 613
Rejestracja: 11 mar 2014, 23:39
Been thanked: 11 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: pinata »

1. Tak. Te dwa kafle dołożone na starcie są już odkryte.

2. Tak, możesz wziąć czarną kostkę i "przywrócić ją do życia". Pamiętaj też, że nocą możesz użyć tej karty, aby wygenerować sobie dwie czarne many.

3. Tak.

4. Tak. Fakt, że wróg rani Cię lodem nie ma tu znaczenia (utrudnia jedynie blok).
Awatar użytkownika
Xfenix
Posty: 186
Rejestracja: 05 wrz 2016, 23:24
Lokalizacja: Wałbrzych
Has thanked: 12 times
Been thanked: 15 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: Xfenix »

1. Pytanie o działanie karty "Zwinność"
Przejrzałem cały wątek ale ani na 1 ani na 15 stronie nie wszystko zostało wyjaśnione.
Zasady zgodne z LL.
Zagrywam ją w fazie ataku. Korzystam z podstawowego efektu.
Już na starcie mam 2 ataku po zagraniu tej karty? Czy dopiero kolejne zagrane karty ruchu dadzą atak?

2. Żeton umiejętności "Motywacja" : Raz w rundzie dowolnego gracza: odwróć ten żeton, aby wziąć dwie karty ze swojej talii. Jeśli masz najmniej sławy (nie przy remisach), zyskujesz również czerwoną manę. Nie możesz korzystać z innego żetonu Motywacji do końca następnej tury.
A co z maną jeśli gram sam? :roll:

3. Czar "Obnażenie": Wybrany wróg traci w tej walce wszystkie fortyfikacje i odporności. Atak z dystansu 2.
Jest to podstawowe działanie. Rozumie że korzystam z obu efektów tej karty. A jeśli tak to czy mogę zagrać tę kartę przed walką ale z ataku dystansowego skorzystać po fazie blokowania,w normalnej fazie ataku.

4. Karta akcji zaawansowanych "Zasadzka": Ruch 2. Dla pierwszej karty dającej Atak albo Blok (którąkolwiek zagrasz wcześniej w tej turze): zwiększ siłę dowolnego rodzaju Ataku o 1 albo zwiększ siłę siłę dowolnego rodzaju Bloku o 2.
Jest to podstawowe działanie.
Pierwszą kartę którą użyłem była jednostka dająca +3 Ataku lub +3 Bloku. Używam bloku. Efekt karty "Zasadzka" dodaje mi +2 bloku czy działanie tej karty odnosi się wyłącznie do kart zagrywanych z ręki?
Podziękował 8)
Awatar użytkownika
pinata
Posty: 613
Rejestracja: 11 mar 2014, 23:39
Been thanked: 11 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: pinata »

1. Punkty ruchu z samej "Zwinności" również możesz zamienić na atak.

2. Dostajesz tę manę, bo - jak mówi FAQ - grając solo jesteś wyjątkowy.

3. Punkty ataku nie przechodzą między fazami walki. Jeżeli chcesz użyć wspomnianych dwóch punktów ataku z dystansu w fazie ataku wręcz, to musisz tę kartę (wszystkie efekty, czyli cały jej tekst) zagrać właśnie w tej fazie.

4. Jeżeli w "Zasadzce" faktycznie pojawia się słowo "karta" (uwaga: nie mam pod ręką Mage-a, żeby to zweryfikować), to oznacza ono jedynie zagraną z ręki kartę akcji, czaru lub artefaktu. Atak lub blok pochodzący z jednostki nie zostanie powiększony.
MalkolmR
Posty: 45
Rejestracja: 14 sty 2016, 20:48

Re: Mage Knight PL

Post autor: MalkolmR »

Mam pytanie, żeby zablokować atak lodem lub ogniem trzeba wydać dwukrotność tego ataku lub zagrać blok przeciwnego żywiołu, i teraz moje pytanie, czy analogicznie atakując wroga ogniem gdy ten wróg nie ma odporności na ogień to taki atak liczy się jako 2?
Awatar użytkownika
aaxxee
Posty: 231
Rejestracja: 08 wrz 2014, 17:14
Lokalizacja: Ciechocinek
Has thanked: 9 times
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Re: Mage Knight PL

Post autor: aaxxee »

Nie nie liczysz podwójnie. Atak ogniem wykorzystujesz np. gdy wróg ma odporność na lód.
Rumcajs
Posty: 160
Rejestracja: 31 sie 2012, 09:24

Re: Mage Knight PL

Post autor: Rumcajs »

W instrukcji do LL str.9 - Dokładna sekwencja Tury napisano, że:
- Umiejętności kooperacyjne i konkurencyjne nie działają, gdy twój żeton kolejności w turze jest
odwrócony.
- Jeśli twój żeton kolejności jest odwrócony, nie możesz ogłosić końca Rundy.
W instrukcji znalazłem kiedy i w jakiej kolejności ustawia się żetony kolejności, ale jakoś umknęło mi kiedy należy je odwrócić. Intuicyjnie myślę, że w momencie ogłoszenia końca rundy przez gracza ale byłbym wdzięczny gdyby ktoś podał mi gdzie znajduje się taki zapis.
Z góry dziękuję.
Awatar użytkownika
pabula
Posty: 2103
Rejestracja: 10 cze 2008, 14:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 2 times
Been thanked: 69 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: pabula »

Odwraca się je w PvP. Jak bronisz się w pełni.
W ten sposób nikt już nie może cię atakować, ale minusem jest właśnie, że pozbawiasz się swojej tury.
Czyli również nie możesz ogłosić końca rundy.
Rumcajs
Posty: 160
Rejestracja: 31 sie 2012, 09:24

Re: Mage Knight PL

Post autor: Rumcajs »

Oki. To jeszcze dwie sprawy.
Gram solo. WG ogłasza koniec rundy. Przysługuje mi ostatnia tura do rozegrania. Podczas jej trwania zdobywam Miasto. Zgodnie z zasadami scenariusza powinienem po zdobyciu ostatniego miasta mieć jeszcze jedną turę. Rozumiem, że skoro WG ogłosił koniec rundy, a zdobycie Miasta nastąpiło w mojej ostatniej turze, nie rozegram bonusowej tur. Zgadza się?

Nowe zdolności wrogów z Lost Legion.
Ofensywne to: Nieuchwytny, Zabójstwo, Ociężałość, Nieufortyfikowany
Defensywne to: Tajemna Odporność (przekazywana w obrębie grupy)
Taki jest podział?
Awatar użytkownika
pinata
Posty: 613
Rejestracja: 11 mar 2014, 23:39
Been thanked: 11 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: pinata »

Rumcajs pisze:Zgodnie z zasadami scenariusza powinienem po zdobyciu ostatniego miasta mieć jeszcze jedną turę. Rozumiem, że skoro WG ogłosił koniec rundy, a zdobycie Miasta nastąpiło w mojej ostatniej turze, nie rozegram bonusowej tur. Zgadza się?
Tak, w takim przypadku nie rozegrasz już "bonusowej" tury.
Rumcajs pisze:Nowe zdolności wrogów z Lost Legion.
Ofensywne to: Nieuchwytny, Zabójstwo, Ociężałość, Nieufortyfikowany
Defensywne to: Tajemna Odporność (przekazywana w obrębie grupy)
Taki jest podział?
Elusive (nieuchwytny) i Unfortified (nieufortyfikowany) to zdolności defensywne.
Rumcajs
Posty: 160
Rejestracja: 31 sie 2012, 09:24

Re: Mage Knight PL

Post autor: Rumcajs »

Ale pomimo, że zarówno Nieuchwytny jak i Nieufortyfikowany są zdolnościami defensywnymi nie są one przekazywane w obrębie grupy. Tak?
Bowman
Posty: 112
Rejestracja: 12 gru 2012, 14:05
Been thanked: 1 time

Re: Mage Knight PL

Post autor: Bowman »

A ja mam takie pytanie. Gram w Błyskawiczny podbój. W zasadach specjalnych napisano, że: "Za każdym razem, gdy przekroczysz linię na torze sławy zdobywa się dodatkowy punkt. Czy zasad ta działa także podczas podliczania punktacji końcowej?
Bowman
Posty: 112
Rejestracja: 12 gru 2012, 14:05
Been thanked: 1 time

Re: Mage Knight PL

Post autor: Bowman »

Jeszcze się coś urodziło po wczorajszej partii.
Burza Many - efekt wzmocniony. Czy jeśli po rzucie kośćmi many wypadnie złoty kolor a jest noc czy nadal mogę potraktować tę kość jako manę dowolnego koloru? (Analogicznie czarna kość podczas dnia).

Talent Magiczny - efekt podstawowy. Odrzucam kartę w odpowiednim kolorze - mogę wykorzystać działanie jednej karty czaru z puli czarów, jakbym miał ją na ręku. Czyli muszę mieć dodatkową manę żeby odpalić czar? Czy wystarczy jak odrzucę kartę i korzystam z efektu czaru?
Awatar użytkownika
Kasper
Posty: 210
Rejestracja: 04 gru 2010, 00:04
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: Kasper »

Rumcajs pisze:Ale pomimo, że zarówno Nieuchwytny jak i Nieufortyfikowany są zdolnościami defensywnymi nie są one przekazywane w obrębie grupy. Tak?
Moim zdaniem nie są przekazywane.
Bowman pisze:A ja mam takie pytanie. Gram w Błyskawiczny podbój. W zasadach specjalnych napisano, że: "Za każdym razem, gdy przekroczysz linię na torze sławy zdobywa się dodatkowy punkt. Czy zasad ta działa także podczas podliczania punktacji końcowej?
Ja bym tego nie doliczał. Według mnie ta zasada nie dotyczy punktacji końcowej
Bowman pisze:Jeszcze się coś urodziło po wczorajszej partii.
Burza Many - efekt wzmocniony. Czy jeśli po rzucie kośćmi many wypadnie złoty kolor a jest noc czy nadal mogę potraktować tę kość jako manę dowolnego koloru? (Analogicznie czarna kość podczas dnia).

Talent Magiczny - efekt podstawowy. Odrzucam kartę w odpowiednim kolorze - mogę wykorzystać działanie jednej karty czaru z puli czarów, jakbym miał ją na ręku. Czyli muszę mieć dodatkową manę żeby odpalić czar? Czy wystarczy jak odrzucę kartę i korzystam z efektu czaru?
Burza many - Wydaje mi się (ja tak gram), że ten efekt łamie zasadę złotej i czarnej many i można te kolory potraktować jako dowolnego koloru.

Talent Magiczny - Jest napisane, żeby potraktować czar jakby był na Twojej ręce. Jeśli masz czar na ręce to żeby go odpalić musisz mieć manę więc myślę, że mana jest potrzebna.

Dobrze by było gdyby moje odpowiedzi zweryfikował ktoś bardziej obeznany w zasadach. Pinata, Woytas czekamy :)
Awatar użytkownika
pinata
Posty: 613
Rejestracja: 11 mar 2014, 23:39
Been thanked: 11 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: pinata »

Odpowiedzi Kaspera są w zasadzie poprawne, przy czym:

Łączenie wrogów w grupy nie powoduje, że wrogowie "przekazują sobie" odporności. Osłabia to jedynie siłę ataku w danym żywiole w stosunku do całej grupy (o połowę, zaokrąglając w dół). Ale na wrogów, którzy nie są odporni na jakiś żywioł (a są w grupie z wrogiem odpornym) nadal działają efekty inne niż atak i blok z kart w odpowiadającym temu żywiołowi kolorze.

Podobnie, jeżeli przynajmniej jeden z wrogów w grupie jest ufortyfikowany, to w fazie ataku z dystansu można zagrywać jedynie atak oblężniczy. Pozostali wrogowie w grupie pozostają jednak nieufortyfikowani na potrzeby różnych efektów (np.: Earthquake).

Zdolność Elusive (nieuchwytny) nie jest odpornością, więc nie ma wpływu na pozostałych członków grupy.


Dodawanie (lub nie) punktów w fazie końcowej i tak nie ma znaczenia, jeżeli stosujesz tę regułę spójnie we wszystkich grach, dla wszystkich graczy. Osobiście nie widzę potrzeby dodawania wtedy punktów.


Talent Magiczny - musisz zapłacić manę za rzucenie czaru. W nocy możesz dopłacić jeszcze czarną manę, aby użyć mocniejszego efektu czaru.

Burza Many - tekst na karcie nie pozostawia chyba wątpliwości. Niezależnie od rundy (dzień czy noc) możesz użyć złotej lub czarnej kości jako many dowolnego, podstawowego koloru. Nie możesz natomiast nocą użyć złotej kości jako czarnej many.
xan
Posty: 366
Rejestracja: 30 lis 2016, 20:44
Been thanked: 1 time

Re: Mage Knight PL

Post autor: xan »

Witam,

kupiłem Mage Knighta i wgryzam się z poradnik. Póki co wszystko wydaje się być klarowne poza następującymi rzeczami:

1. co to są znaczniki many a co kryształy
W instrukcji jest napisane "Nie możesz więc posiadać w swoim ekwipunku jednocześnie więcej niż trzech kryształów tego samego koloru. Jeśli zdobywasz kryształ w kolorze, w którym masz już w swoim ekwipunku trzy kryształy – w zamian zdobywasz jedynie manę tego koloru." Co to oznacza?

2. jak zużyję kość ze źródła many to odkładając ją przerzucam o ile nie jest to kość złota?

3. jak splondruję wioskę i biorę dwie karty to w mojej następnej turze dociągam karty do 7 sztuk?

4. przydzielanie obrażeń (atakuję wroga o ataku 5). Sam mam 2 obrony związanej z poziomem oraz mogę zagrać 1 blok (bez sensu bo i tak wróg atakuje pełną siłą jeśli go nie zablokuję. Posiadam też chłopów których wykorzystałem wcześniej. Czy oznacza to że mam pobrać 5 kart ran i jedną mogę przeznaczyć na chłopów a co najmniej 4 muszę przeznaczyć na siebie? Jak wygląda atakowanie rannym bohaterem (bo jednostkami wiem że nie mogę atakować do czasu wyleczenia)

Edit: przeczytałem jeszcze raz i proszę tylko o potwierdznie jeśli dobrze rozumiem. Mam wroga o wartości ataku 5. Wróg mnie atakuje z taką siłą i przydzielam jedną ranę chłopom o wartości bloku 2. Zostaje 3 do rozdysponowania. Mój bohater ma obrony 2. Biorę więc jedną ranę i zostaje jeden niewykorzystany punkt ataku wroga. Pobieram kolejną kartę i ponieważ 1-2 = -1 to zeruję obrażenia i faza się kończy. Rozumiem też, że tak zranionym bohaterem mogę teraz atakować ale nie mogę atakować chłopami dopóki ich nie wyleczę. Correct?

5. walka z wrogiem szybkim. Czemu blok na żetonie ma swoją wartość skoro rozpatruję blok razy 2xsiła ataku. To samo z brutalnością. Przy ataku 4 takiego wroga muszę mieć blok 4 mimo iż blok postaci wynosi 3 (te zasady wydają mi się to trochę przekombinowane)

6. walka z wrogiem który ma paraliż. Czy sparaliżować można tylko jedną jednostkę? Paraliż mija po turze?

Pozdrawiam i z góry dzięki za wyjaśnienie,
Sławek
Kal-El83
Posty: 1136
Rejestracja: 03 sty 2015, 17:28
Lokalizacja: Kołobrzeg
Has thanked: 238 times
Been thanked: 120 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: Kal-El83 »

Dawno nie grałem dlatego comdo walk się nie odniosę.
1. Znaczniki many sa to mryształy których nie masz w ekwipunku i znikają na koniec (chyba tury) a kryształy to są znaczniki które możesz przechowywać na karcie bohatera dowolny czas (ale nie możesz mieć ich więcej jak trzy jednego koloru).
2. Kość po zużyciu zawsze przerzucasz wracając ją do źródła
3. O ile mnie pamięć nie myli wioskę plądrujesz zanim zaczniesz swoją turę, czyli najpier dobierasz karty a później decydujesz czy chcesz ją splądrować.
Niegdyś Azazelek, narodzony na nowo jako Kal-El83 ;)
ODPOWIEDZ