Mage Knight - zasady, reguły, pytania.

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Gatherey
Posty: 896
Rejestracja: 20 mar 2017, 09:52
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 16 times
Been thanked: 47 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: Gatherey »

Czytam instrukcję Lost Legionu i natknąłem się na "zmiany" w walce:
Attack and Block effects work in a different way now. The points they provide are stacked, but they cannot be spent freely or saved for later use. These effects have to be played at certain moments (when blocking a single enemy attack, or when attacking a group of one or more enemies), and contribute only to this Attack or Block. Surplus points are wasted, they do not transfer even to the next Attack or Block during the same combat (unless explicitly stated otherwise – for example Burning Shield or Shield of Fallen Kings).
Nie do końca rozumiem, co one zmieniają. Czy teraz w przypadku walki z kilkoma przeciwnikami nie mozna ich grupować? Bo nie końca rozumiem, szczególnie podkreśloną część.

I EDIT: z tego, po przeczytaniu pierwszy raz instrukcji widzę, że z zasad zmieniło się tylko powyższe oraz to, ze można niektóre rzeczy przenosić z fazy ruchu do fazy akcji. Czy coś jeszcze ominąłem albo nie doczytałem?
Awatar użytkownika
pinata
Posty: 613
Rejestracja: 11 mar 2014, 23:39
Been thanked: 11 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: pinata »

Jeżeli chodzi o atak i blok, to istotnie nie są to realne zmiany, a jedynie dostosowanie nomenkaltury. Według zasad Lost Legion wartości wszystkich efektów (atak, blok, ruch, wpływ) kumulują się podczas zagrywania kart/jednostek/itp, a gdy się ich już trochę uzbiera, to można je wydawać.

Przy czym dla ataku i bloku istnieje ograniczenie (opisane w przytoczonym przez Ciebie fragmencie), że efekty te można zagrywać tylko w odpowiedniej fazie walki, a ich nadmiar nie przenosi się na innych wrogów lub grupy wrogów. Więc efekt końcowy w zasadzie nie zmienia się w stosunku do reguł podstawowych.

Zmiany te są bardziej widoczne w przypadku ruchu i wpływu, bo jest większa dowolność w ich zagrywaniu. Np.: kartę dającą ruch można zagrać w walce. Co się z tym ruchem zrobi, to już jest inna sprawa - ważne jest to, że efekt wogóle można zagrać. Bo według oryginalnych zasad potrzebne było specjane zezwolenie, na przykład wcześniejsze zagranie karty o działaniu: "podczas tej walki możesz zagrywać efekty zapewniejące ruch, jak by to były efekty specjalne".

Zmiany te mogą wyglądać na sztuczne komplikowanie sprawy, ale były niezbędne do umożliwienia działania takich lokacji jak labirynt czy zdolności wrogów "cumbersome". Poza tym są teraz naprawdę spójne, rzekłbym nawet eleganckie.

A propos nowych zasad i wrogów ze zdolnością "cumbersome": są tacy zieloni zombie, którzy mają trzy ataki o sile 1 i są ociężali. Aby ich zablokować potrzebujesz trzech osobnych bloków - nie wystarczy jedna karta dająca Blok 3. Ale z drugiej strony możesz użyć jadnej karty dającej Ruch 3, ponieważ w przeciwieństwie do punktów bloku, punkty ruchu nie są zerowane pomiędzy kolejnymi atakami.
Gatherey pisze:Czy teraz w przypadku walki z kilkoma przeciwnikami nie mozna ich grupować?
Nadal można grupować wrogów w fazie ataku i ataku z dystansu (nie w fazie bloku i przydzielania obrażeń).
Gatherey
Posty: 896
Rejestracja: 20 mar 2017, 09:52
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 16 times
Been thanked: 47 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: Gatherey »

Wczoraj grałem pierwszy raz z Volkarem, instrukcja napisana dosyć dobrze, mam tylko jedno pytanie. W momencie gdy do Volkare przyłączą się jednostki z tej puli - czy one w jakiś sposób oddziaływują na bitwe? Muszę je pokonać albo dają jemu więcej ataku albo coś takiego??
Awatar użytkownika
pinata
Posty: 613
Rejestracja: 11 mar 2014, 23:39
Been thanked: 11 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: pinata »

Gatherey pisze:W momencie gdy do Volkare przyłączą się jednostki z tej puli - czy one w jakiś sposób oddziaływują na bitwe? Muszę je pokonać albo dają jemu więcej ataku albo coś takiego??
Właśnie tak pokonujesz Volkara - zabijając wszystkie towarzyszące mu jednostki.

Jeżeli dojdzie do starcia (z Twojej bądź Volkara inicjatywy), to walczysz z wszystkimi tymi jednostkami i z Volkarem jednocześnie.
Gatherey
Posty: 896
Rejestracja: 20 mar 2017, 09:52
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 16 times
Been thanked: 47 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: Gatherey »

Chodziło mi o te jednostki, które on zbiera z Unit Offer przy wyciągnięciu wounda z jego talii + pasującego koloru z rzutu kością. Sorry za niedoprecyzowanie.
Awatar użytkownika
pinata
Posty: 613
Rejestracja: 11 mar 2014, 23:39
Been thanked: 11 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: pinata »

Gatherey pisze:Chodziło mi o te jednostki, które on zbiera z Unit Offer
Te jednostki zostają odrzucone i nie mają dalszego wpływu na grę.

edit:
W szczególności nie dołączają do Volkara w postaci nowych żetonów wrogów. O ile ta konkretna jednostka nie dołącza do Volkara, to za każdym razem gdy odrzucasz taką z gry, powinieneś dodać szary żeton wroga do armii Volkara.
Gatherey
Posty: 896
Rejestracja: 20 mar 2017, 09:52
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 16 times
Been thanked: 47 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: Gatherey »

Jak wygląda schemat uzupełniania jednostek w Unit Offer w scenariuszach z Volkare? Z tego, co wyczytałem w instrukcji, pierwsza jednostka wykrywana powinna iść do tego miejsca, gdzie jest jego kryształ. Przykładowo:

[normalna#1]|[normalna#2]|[normalna#3]|[normalna#4]

Slot nr 1 jest oznaczony kryształem. Teraz powinienem wykryć jednostkę lepszą, bo wykryłem kafla w poprzedniej turze. Czy będzie to wyglądać tak:

[lepsza#1]|[normalna#2]|[normalna#3]|[normalna#4]

Myślę, że główny problem leży w jednoczesnym uzupełnianiu pierwszego slota z kryształem oraz jakimś przesuwaniu jednostek dalej ze slotów 2-4.


EDIT: https://youtu.be/Azxr-RCWGCg?t=39s - gość wymienia wszystkie jednostki - czy to prawidłowe zachowanie?
Awatar użytkownika
pinata
Posty: 613
Rejestracja: 11 mar 2014, 23:39
Been thanked: 11 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: pinata »

Rozpoczynając nową rundę (dzień lub noc) tworzysz nową pulę jednostek, usuwając wszystkie dotychczasowe (to znaczy te, które nie zostały zwerbowane w poprzedniej rundzie) i wykładając komplet nowych.

Jeżeli wcześniej odkryty został kafel terenu głównego (brązowego), to wykładasz jednostki naprzemiennie: zaawansowana, zwykła, zawaawansowana, zwykła, itd.

W zależności od ustawień scenariusza, kilka pierwszych jednostek (lub tylko jedną w przypadku gry solo, na najłatwiejszym poziomie) oznaczasz kryształami.
Jonoki
Posty: 2
Rejestracja: 24 mar 2015, 09:31

Re: Mage Knight PL

Post autor: Jonoki »

Hej.
A ja mam pytanie jak wygląda możliwość odrzucenia artefaktu w podstawowej właściwości karty magiczny talent?
Czy uważacie, ze można wówczas użyć któregokolwiek z czaru z puli?
Awatar użytkownika
pinata
Posty: 613
Rejestracja: 11 mar 2014, 23:39
Been thanked: 11 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: pinata »

Jonoki pisze: 17 lip 2018, 02:16A ja mam pytanie jak wygląda możliwość odrzucenia artefaktu w podstawowej właściwości karty magiczny talent?
Czy uważacie, ze można wówczas użyć któregokolwiek z czaru z puli?
Nie. Karty artefaktów nie posiadają koloru w tym kontekście. Nie ma też żadnych przesłanek ku temu, aby traktować je jako jokera.
Jonoki
Posty: 2
Rejestracja: 24 mar 2015, 09:31

Re: Mage Knight PL

Post autor: Jonoki »

Tego się obawiałem, ale warto próbować.
Dzięki
Awatar użytkownika
Szamano
Posty: 126
Rejestracja: 07 lis 2011, 16:44
Has thanked: 26 times
Been thanked: 1 time

Re: Mage Knight PL

Post autor: Szamano »

1) Jeśli zaczynam rundę dnia i stoję koło wieży maga to odkrywam automatycznie żeton wroga ?
2) Jak wybrałem umiejętność innego gracza przy awansie mojej postaci, to dobieram kartę zaawansowanych akcji pierwszą w kolejności to potem dodatkowo dobieram
jeszcze jedną już wybraną czy tylko i wyłącznie 1 kartę się dobiera.
Caelremon
Posty: 26
Rejestracja: 07 mar 2017, 12:48
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Mage Knight PL

Post autor: Caelremon »

1. Tak, i tak samo jest z fortem. Żetony w mieście odsłania się z kolei nawet podczas nocy.

2. Przy awansie zawsze dobierasz jedną kartę akcji zaawansowanych. Po prostu jeżeli nie wybierzesz swojego skilla to musisz wziąć ostatnią akcję zaawansowaną (te, która pierwsza spadnie). To taka jakby kara że nie wziąłeś jednego ze swoich skilli.
Awatar użytkownika
Szamano
Posty: 126
Rejestracja: 07 lis 2011, 16:44
Has thanked: 26 times
Been thanked: 1 time

Re: Mage Knight PL

Post autor: Szamano »

Dzięki, jeszcze do końca nie czaje walki z przeciwnikami co mają odporność. Jak atakuje przeciwnika z odpornością na lód to mogę zagrać
kartę determinacja (zwykły: atak 2 / blok 2 | wzmocniony za niebieską manę: blok 5) w celu zablokowania jego ataku i wzmocnić ją niebieską maną ? Czy aktywacja niebieskiej many tyczy się tylko moich jednostek ?
Pynio
Posty: 860
Rejestracja: 14 sty 2013, 14:16
Has thanked: 122 times
Been thanked: 112 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: Pynio »

Szamano pisze: 14 paź 2018, 12:25 Dzięki, jeszcze do końca nie czaje walki z przeciwnikami co mają odporność. Jak atakuje przeciwnika z odpornością na lód to mogę zagrać
kartę determinacja (zwykły: atak 2 / blok 2 | wzmocniony za niebieską manę: blok 5) w celu zablokowania jego ataku i wzmocnić ją niebieską maną ? Czy aktywacja niebieskiej many tyczy się tylko moich jednostek ?
Jeśli przeciwnik ma odporność na lód, to Twoje ataki lodem mają 1/2 siły zaokrąglane w dół. Czyli atak lodem 1 daje realnie 0 (1/2=0,5, zaokrąglam w dół - mam 0). Ataki fizyczne, ogniem, albo zimnym ogniem wchodzą bez modyfikatora. Jeśli ma odporność na lód, to nie działają na niego cechy typu zniszcz itp, itd. Ataki, bloki dzieli się przez 2.
Awatar użytkownika
Szamano
Posty: 126
Rejestracja: 07 lis 2011, 16:44
Has thanked: 26 times
Been thanked: 1 time

Re: Mage Knight PL

Post autor: Szamano »

Atak oblężniczy ogniem w fazie ataku jest atakiem fizycznym czy ogniem ?
Awatar użytkownika
Pan_K
Posty: 2504
Rejestracja: 24 wrz 2014, 19:16
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 189 times
Been thanked: 168 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: Pan_K »

Szamano pisze: 14 paź 2018, 15:01 Atak oblężniczy ogniem w fazie ataku jest atakiem fizycznym czy ogniem ?
Arak oblężniczy ogniem jest atakiem ogniem.
„Rzekł głupi w swoim sercu: nie ma Boga.”

Ryba bez roweru, to tylko ryba...
Awatar użytkownika
lesar
Posty: 594
Rejestracja: 11 cze 2011, 16:08
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 1 time
Been thanked: 31 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: lesar »

Przy umiejętności Norwasa Więzy Lojalności, tylko raz dokładam dodatkowe 2 jednostki do puli w momencie pozyskania tej umiejętności czy co rundę?
"Zresztą zamiast kraść jako dyrektor, fabrykant, sekretarz czy inny prezes lepiej już kraść par excellence jako złodziej. Tak jest chyba uczciwiej." - kasiarz Kwinto
TrevorGryffits
Posty: 42
Rejestracja: 27 kwie 2015, 15:10
Has thanked: 13 times
Been thanked: 3 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: TrevorGryffits »

Jeśli ma odporność na lód, to nie działają na niego cechy typu zniszcz itp, itd.
Nie działają, o ile te efekty pochodzą z niebieskich kart lub ze zdolności jednostek aktywowanych niebieską maną. Przy tej odporności tylko atak/blok "niebieskich efektów" jest brany pod uwagę. Efekty innego koloru działają normalnie (Reguły - Walka z wrogami 5b).
Ataki, bloki dzieli się przez 2.
Odporność ma znaczenie tylko przy atakach i umiejętnościach. Siła bloku zależy od rodzaju ataku przeciwnika i rodzaju bloku (Reguły - Walka z wrogami - Faza blokowania 5).
Przy umiejętności Norwasa Więzy Lojalności, tylko raz dokładam dodatkowe 2 jednostki do puli w momencie pozyskania tej umiejętności czy co rundę?
"Gdy posiądziesz tę umiejętność, dodaj dwie zwykłe jednostki do puli." Ergo - w momencie pozyskania.
Awatar użytkownika
lesar
Posty: 594
Rejestracja: 11 cze 2011, 16:08
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 1 time
Been thanked: 31 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: lesar »

1. Czy czar Masowe Obnażenie o treści: "Wszyscy wrogowie tracą w tej walce albo wszystkie fortyfikacje, albo wszystkie odporności. Atak z dystansu 3." przy szturmie na miasto, gdzie wrogowie mają zdolność fortyfikacji, pozwala mi pominąć zarówno fortyfikacje wynikającą z miasta jak i fortyfikacje ze zdolności wrogów i przeprowadzić duży atak z dystansu na wszystkich wrogów?
Chodzi o zapis "wszystkie fortyfikacje" czy odnosi się do miejsca i zdolności czy tylko do zdolności?

2. Jeżeli wróg ma odporność na atak fizyczny to normalnie mogę go zaatakować atakiem z dystansu i jest on na full? Bo trochę się zamotałem.
Ostatnio zmieniony 28 sty 2019, 21:05 przez lesar, łącznie zmieniany 1 raz.
"Zresztą zamiast kraść jako dyrektor, fabrykant, sekretarz czy inny prezes lepiej już kraść par excellence jako złodziej. Tak jest chyba uczciwiej." - kasiarz Kwinto
Awatar użytkownika
Kpt. Bomba
Posty: 160
Rejestracja: 23 paź 2011, 19:30
Lokalizacja: Warszawa

Re: Mage Knight PL

Post autor: Kpt. Bomba »

Cytuje za oficjalnym FAQ wersji EN:
Mass Expose

Q:—Earthquake—If you attack a CITY and play the black-mana-powered Earthquake (reducing all forti-fied tokens' armor by 4), and then play the black-mana-powered Mass Expose (enemies lose all fortifications this turn), does this really reduce every enemy in the CITY to an unfortified, low-armor fish in a barrel?

A: Yes, this play is legal. See also entry Q2 under Earthquake.
Awatar użytkownika
grzeslaw90
Posty: 1750
Rejestracja: 20 lis 2013, 18:53
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 179 times
Been thanked: 437 times
Kontakt:

Re: Mage Knight PL

Post autor: grzeslaw90 »

lesar pisze: 28 sty 2019, 20:59 Czy czar Masowe Obnażenie o treści: "Wszyscy wrogowie tracą w tej walce albo wszystkie fortyfikacje, albo wszystkie odporności. Atak z dystansu 3." przy szturmie na miasto, gdzie wrogowie mają zdolność fortyfikacji, pozwala mi pominąć zarówno fortyfikacje wynikającą z miasta jak i fortyfikacje ze zdolności wrogów i przeprowadzić duży atak z dystansu na wszystkich wrogów?
Chodzi o zapis "wszystkie fortyfikacje" czy odnosi się do miejsca i zdolności czy tylko do zdolności?
Wszystkie tracą nawet te wynikające z miejsc.
Ciekawostka poza tematem - w walce, gdzie podczas ataku z dystansu wybierasz grupę wrogów, których chcesz zaatakować i chociaż jeden z nich ma fortyfikację to całą grupę musisz atakować oblężniczo.
Awatar użytkownika
lesar
Posty: 594
Rejestracja: 11 cze 2011, 16:08
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 1 time
Been thanked: 31 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: lesar »

Jeżeli wróg ma odporność na atak fizyczny to normalnie mogę go zaatakować atakiem z dystansu i jest on na full? Bo trochę się zamotałem.
"Zresztą zamiast kraść jako dyrektor, fabrykant, sekretarz czy inny prezes lepiej już kraść par excellence jako złodziej. Tak jest chyba uczciwiej." - kasiarz Kwinto
Awatar użytkownika
Kpt. Bomba
Posty: 160
Rejestracja: 23 paź 2011, 19:30
Lokalizacja: Warszawa

Re: Mage Knight PL

Post autor: Kpt. Bomba »

grzeslaw90 pisze: 28 sty 2019, 21:07
Ciekawostka poza tematem - w walce, gdzie podczas ataku z dystansu wybierasz grupę wrogów, których chcesz zaatakować i chociaż jeden z nich ma fortyfikację to całą grupę musisz atakować oblężniczo.
Ale tylko jak atakujesz kilku wrogów jako jedną grupę.
Jeśli atakujesz pojedynczo to nie.
Awatar użytkownika
grzeslaw90
Posty: 1750
Rejestracja: 20 lis 2013, 18:53
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 179 times
Been thanked: 437 times
Kontakt:

Re: Mage Knight PL

Post autor: grzeslaw90 »

lesar pisze: 28 sty 2019, 21:18 Jeżeli wróg ma odporność na atak fizyczny to normalnie mogę go zaatakować atakiem z dystansu i jest on na full? Bo trochę się zamotałem.
Nie nie, fortyfikacja nie jest odpornością. Odporności działają normalnie.
Kpt. Bomba pisze: 28 sty 2019, 21:39
grzeslaw90 pisze: 28 sty 2019, 21:07
Ciekawostka poza tematem - w walce, gdzie podczas ataku z dystansu wybierasz grupę wrogów, których chcesz zaatakować i chociaż jeden z nich ma fortyfikację to całą grupę musisz atakować oblężniczo.
Ale tylko jak atakujesz kilku wrogów jako jedną grupę.
Jeśli atakujesz pojedynczo to nie.
Zgadza się, może niejasno napisałem jako 'wybierasz grupę wrogów' :)
ODPOWIEDZ