Might of Magic Heroes

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
Red Baron
Wydawca
Posty: 235
Rejestracja: 03 lip 2004, 09:14

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: Red Baron »

Jednostkę elitarną bez żadnych ran.
krucy
Posty: 8
Rejestracja: 23 lis 2012, 14:37

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: krucy »

A jeśli cyklop podstawowy ma ranę i trafi się Laur to stanie się Cyklopem elitarnym z jedną raną czy bez ran ?
Awatar użytkownika
Red Baron
Wydawca
Posty: 235
Rejestracja: 03 lip 2004, 09:14

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: Red Baron »

Będzie elitarny z 1 raną
Awatar użytkownika
blacklunthor
Posty: 237
Rejestracja: 12 cze 2008, 23:49
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: Might of Magic Heroes

Post autor: blacklunthor »

mam pytanie odnośnie kart artefaktów np. Amulet jaguara / Maska przerażenia - mam tutaj namalowaną kostkę+2 dla herosa / w bitwie wrogie stosy mają - 1 kostkę ale mnie niż jeden

Czyli rozumiem, że namalowana kostka daje mi to, że rzucam dwiema więcej kostkami - czyli heros z jednym atakiem będzie rzucał 3 kośćmi / w bitwie wrogie istoty będą rzucały jedną kością mniej

Dobrze myślę?

Oraz szał bitewny - wybrany stos ma +1 do siły oraz +1 kostkę - czyli rzuca dodatkową kością np. 2 szkielety rzucają 3 kostkami

dobrze myślę? :)
Awatar użytkownika
Red Baron
Wydawca
Posty: 235
Rejestracja: 03 lip 2004, 09:14

Re: Might of Magic Heroes

Post autor: Red Baron »

Dobrze myślisz, pamiętaj też że limit kostek wciąż obowiązuje.
Awatar użytkownika
Malypin
Posty: 27
Rejestracja: 26 sie 2011, 12:25
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Re: Might of Magic Heroes

Post autor: Malypin »

Kiedy można się spodziewać dodatku ? :)
Awatar użytkownika
Red Baron
Wydawca
Posty: 235
Rejestracja: 03 lip 2004, 09:14

Re: Might of Magic Heroes

Post autor: Red Baron »

Pierwszy z dodatków przewidziany jest na listopad tego roku. Na razie jest w fazie testów, gdy je zakończymy będę mógł coś więcej napisać o tym co dokładnie się w nim znajdzie.
Noxe
Posty: 12
Rejestracja: 20 maja 2013, 04:37

Re: Might of Magic Heroes

Post autor: Noxe »

Witam wszystkich. Oto kilka kwestii, które nie są dla mnie jasne:

1. Czy żetony szczęścia pochodzące z artefaktu Czterolistna koniczyna, pobierane na początku każdej tury, mogą być użyte tylko w danej turze? Czy ogólnie w tej bitwie? Czy też można je zachować i użyć w następnych bitwach?

2. Czy artefakt Pierścień żywiołów pozwala na użycie każdego zwoju z każdą zasadą? Czy ikonka symbolu jest wciąż wiążąca do możliwości zagrania drugiej zasady?

3. Bardzo skrajna sytuacja, ale czy w momencie gdy skończą się żetony zasobów/złota to czy można je 'dorobić' czy po prostu nie można już nic pobrać?

4. Czy żeton spotkania posiadający umiejętność Furia "zawsze używa pięciu kostek ataku, niezależnie od liczebności" oznacza to, że zawsze rzuca 5k8+kE (w sytuacji gdy jest elitarny), czy też 5k8 lub 4k8+kE? Chodzi mi o to czy pięć kostek oznacza tutaj pięć kostek fizycznie czy pięć kostek czarnych + elitarna jeśli żeton jest elitarny.

5. Prawdopodobnie to pytanie jest oczywiste, ale chcę się upewnić. Czy żeton bohatera jest "stosem"?

6. Czy zwój teleportacji można użyć w akcji innej niż ruch bohaterem? Np. podczas budowania?

7. Ruch po wodzie. Czy jeśli wejdę na port, np. w 3cim PR i chcę przepłynąć do innego portu, który jest oddalony o więcej niż możliwość ruchu PR w tej akcji, to czy mimo to mogę tam dopłynąć? Czy każdy ruch po wodzie to 1PR, i po prostu nie mogę nawet zacząć płynąć? Jeśli ruch po wodzie to też PR, to co w sytuacji, gdy kolejny port jest oddalony od pierwszego o więcej niż możliwość PR? Nie można nigdy płynąć?

8. Czy posiadanie artefaktu Napierśnik strażnika oznacza, że przeciwnik nie może użyć żadnego zwoju? Czy tylko zwoju dotyczącego mojej jednostki? Chodzi mi o to czy np. posiadając ten artefakt, blokuję przeciwnikowi możliwość przywołania żywiołaka?


Dzięki z góry za odpowiedź!
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Red Baron
Wydawca
Posty: 235
Rejestracja: 03 lip 2004, 09:14

Re: Might of Magic Heroes

Post autor: Red Baron »

ad1. Można je zachować i użyć w dowolnej bitwie, jak i oczywiście w tej.
ad2. Możesz używać dowolnych zwojów niezależnie od poziomu Magii i aktywować drugą cechę zwoju nie posiadając odpowiedniej ikony szkoły.
ad3. Złoto/zasoby są nieograniczone pulą. Ograniczone są jednostki.
ad4. Oznacza 5 kostek fizycznie, jeżeli jest elitarny to możesz jedna z nich wymienić na KE.
ad5. Heros nie jest stosem.
ad6. Możesz użyć w innej akcji nie tylko w ruchu.
ad7. Ruch przy użyciu Portu jest zwykłym ruchem, nadal liczysz pokonywane pola. Różnica jest taka że możesz przechodzić po polu z wodą. Więc w tej sytuacji nie ruszysz się dalej (chyba że na pole z lądem). Może się zdarzyć że dwa porty są za daleko od siebie aby do nich dopłynąć.
ad8. Może używać zwojów, tylko ty jesteś odporny na ich działanie. Nie blokujesz przywołania żywiołaka.
Noxe
Posty: 12
Rejestracja: 20 maja 2013, 04:37

Re: Might of Magic Heroes

Post autor: Noxe »

Super!

Jeszcze takie upewnienie dotyczące odpowiedzi:
Red Baron pisze:ad4. Oznacza 5 kostek fizycznie, jeżeli jest elitarny to możesz jedna z nich wymienić na KE.
ad5. Heros nie jest stosem.
ad4. Ale w sytuacji, gdy liczebność potworów jest większa niż 5 to obowiązują normalne zasady czyli u elitarnych 5k8+kE? Czy 5 kostek obowiązuje ZAWSZE?
ad5. Ok, czyli np. nie można na herosa nałożyć umiejętności Szał Bitewny lub Zasadzka, zgadza się?

Dodatkowo przypomniały mi się kolejne kwestie:
1. Czy karta tygodnia, uniemożliwiająca używanie drugich zasad umiejętności siły/magii 'przebija' artefakt Szata alchemika?
2. Czy przywołany żywiołak jest "stosem"? Chodzi o to czy mogę na niego nałożyć umiejętność Kamienna skóra. Jeśli tak to jak ona działa? Przy liczebności 5 muszę otrzymać 6 obrażeń, aby zginąć? Czy też jest to 5 x 2, czyli 10 obrażeń?
3. Czy Rozproszenie magii anuluje przywołanego żywiołaka?
6. Czy po użyciu zwoju Teleportacji podczas akcji innej niż ruch mogę od razu kogoś zaatakować? Wliczając innego gracza.
7. Pytanie dotyczące nomenklatury gry. Na niektórych artefaktach/umiejętnościach używany jest termin 'stos', innym razem 'przeciwnik', czasem też 'wróg'. Czy ma to jakieś znaczenie? Np. artefakt Zbroja z cieniostali mówi o anulowaniu wyniku na kostce elitarnej PRZECIWNIKA. Mowa tutaj o bitwie z innym graczem, ale również o walce z żetonem spotkania? Podobnie artefakt Pierścień nieszczęścia. Moje pytanie dotyczy tego czy np. przy użyciu słowa przeciwnik dotyczy to tylko innego gracza. Czy ogólnie każdej jednostki w bitwie, która nie należy do mnie? Innym dobrym przykładem jest umiejętność Zastraszanie, która mówi o tym, że w pierwszej turze mogę wybrać STOS lub WROGA. Prosiłbym o krótkie wyjaśnienie dotyczące tych 3 terminów i ich różnicy w praktyce.
8. Artefakt Zwój proroka mówi o tym, że po zagraniu akcji Pobranie surowców należy dobrać kartę zwoju DLA TEGO HEROSA. Co w sytuacji, gdy posiadam kilku herosów, wybieram jednego czy każdy otrzymuje zwój?

Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Red Baron
Wydawca
Posty: 235
Rejestracja: 03 lip 2004, 09:14

Re: Might of Magic Heroes

Post autor: Red Baron »

ad4. obowiązuje normalna zasada
ad5. dokładnie tak
--------------------------------------------------
ad1. Szata ma pierwszeństwo przed karta tygodnia
ad2. Są stosem, kamienna skóra da im 10 żywotności, musisz ich traktować jak 5 żetonów.
ad3. Tak, zagrane w momencie użycia zwoju przywołującego żywiołaka.
ad6. Możesz w ten sposób wywołać bitwę - przy czym tylko gdy ustawisz swojego herosa na polu z wrogim herosem lub żetonem spotkania. Nie możesz zadeklarować chęci przejęcia np:kopalni gdybyś ruch zakończył na polu kopani pilnowanej przez potwory.
ad7. Stos - tyczy się do jednego konkretnego stosu. Wróg i przeciwnik to to samo - są to jednostki albo herosi przeciwnika.
ad8. Zwój dostaje ten heros który ma artefakt, niezależnie ilu ich masz.
Noxe
Posty: 12
Rejestracja: 20 maja 2013, 04:37

Re: Might of Magic Heroes

Post autor: Noxe »

ad2. Czyli faktycznie oznacza to, że aby pokonać żywiołaka z Regeneracją o liczebności 5 trzeba zadać 10 obrażeń w jednej turze? Bez Przebicia albo Rozproszenia magii może być ciężko :)
ad8. Faktycznie, odpowiedź na to była dość oczywista.
-------------------------
1. Jak to jest ze zwojami w bitwie dwóch graczy? Najpierw używa ich obrońca?
Awatar użytkownika
Red Baron
Wydawca
Posty: 235
Rejestracja: 03 lip 2004, 09:14

Re: Might of Magic Heroes

Post autor: Red Baron »

Na takiego żywiołaka ziemi (bo o nim mowa) przydatne też będzie Wyssanie Życia (zabiera ikonki o których mówimy).
Komimasa
Posty: 151
Rejestracja: 26 lis 2012, 11:09
Has thanked: 4 times
Been thanked: 6 times

Re: Might of Magic Heroes

Post autor: Komimasa »

Ostatnim razem jak grałem na cztery osoby wszystko pięknie trybiło. Nawet te nieszczęsne punkty potęgi, co bardzo mnie zdziwiło. Niemniej wczoraj zagrałem na dwie osoby i wyszła pewna hmm komplikacja.

Często złoża, gdzie można dostać kartę skarbu broni pospolity stwór. Normalnie home rule zakłada, że za pokonanie pospolitego potwora nie można dostać z karty skarbu artefaktu, ale to chyba tyczy tylko tej karty, jeśli wybierzemy skarb zamiast PD. Mimo wszystko łatwo w ten sposób nachapać się artefaktów. Jak wy gracie? W takiej sytuacji karta i tak zostaje wtasowana?

Teraz pytanie trochę innej maści bardziej do wydawcy.
- Nigdzie nie znalazłem takiej informacji, ile żetonów szczęścia można mieć podczas jednej bitwy? Wczoraj była makabra, miał ten artefakt czterolistnej koniczyny i około 10 tych żetonów szczęścia, co przy lodowym pocisku i magii pierwotnej było niepokonanym kombo.
- To samo tyczy ilości zwojów. Moim skromnym zdaniem jakieś ograniczenie powinno być bo psuje to grę.

- Gdy heros umiera to co tak naprawdę traci? Zwoje/ zdobyte PD niewykorzystane? Chyba z nim nie wraca do zamku? Jeśli tak, to potrzebny będzie kolejny homerule.

Jeśli mogę coś zasugerować, to przy tym dodatku, co ma wyjść warto byłoby się skupić na większym zbalansowaniu, tak żeby te artefakty np za nic nie wpadały i urozmaiceniu frakcji, bo tego wyraźnie brakuje.
Z magiem zdecydowanie jest coś nie tak. Np taka Yume. Skoro z "uczonego" czyli miejsca dostaje się umiejętność i to jest leczenie/wskrzeszenie to właściwie dopiero legendarne potwory są w stanie zagrozić takiej armii maga, bo leczenie daje Wskrzeszenie 5, więc potwór musiałby zabrać minimum 6 ran, a to sam początek gry! To jest wręcz niedopuszczalne.
Noxe
Posty: 12
Rejestracja: 20 maja 2013, 04:37

Re: Might of Magic Heroes

Post autor: Noxe »

Mam podobne odczucia dotyczące artefaktów Zwój Proroka i Czterolistna koniczyna, szczególnie tego pierwszego, który jeśli zdobyty jest we wczesnej fazie gry powoduje to, że mag staje się praktycznie niepokonany, wyskakując 10+ zwojami w ważnej bitwie. Ale to być może czysto subiektywne odczucie.

W każdym bądź razie kolejna seria pytań:
1. Czy można zarekrutować 2 herosów w jednej akcji?
2. Czy umiejętność Uleczenie działa, gdy bitwa skończy się w trakcie pierwszej tury, przed atakiem ostatniego stosu?
3. Czy po zdobyciu artefaktu Siodło podróżnika od razu ma się +1 PR w tej samej akcji?
4. Czy można zrezygnować z rzutu kośćmi danym stosem w czasie bitwy? Po prostu spasować?
5. Co jeśli w bitwie, znajduje się więcej niż 10 stosów? (w sensie tor inicjatywy jest pełny razem z herosami i wszystkimi jednostkami?)
6. Pytanie poniekąd powiązane z poprzednim. Czy istnieje limit przywołania żywiołaków w jednej bitwie? Czy można użyć każdego zwoju nie bacząc na żadne limity?
7. Czy można nie wybrać żadnego z 3/5 wylosowanych artefaktów? (Mowa o sytuacji, w której można któryś założyć)
8. Czy 2 identyczne zwoje mogą być użyte jednocześnie na ten sam stos w trakcie tej samej bitwy? (np. podwójne przyspieszenie)
9. Jeszcze raz pytanie dotyczące początku bitwy i używaniu umiejętności/zwojów; Jak poprawnie wygląda proces używania zwojów 'przed bitwą'? Załóżmy, że atakuję drugiego gracza i przechodzimy do bitwy. Jako atakujący ja mam pierwszy użyć umiejętności oraz zwojów czyli po prostu aktywuję wszystko co mogę, następnie gdy skończę przeciwnik może coś rozproszyć a następnie sam aktywuje wszystkie zwoje umiejętności/zwoje po czym ja mogę coś rozproszyć a następnie przechodzimy do rzutu kośćmi? Czy proces ten wygląda inaczej, np. używanie zwojów na zmianę itp.
Awatar użytkownika
Red Baron
Wydawca
Posty: 235
Rejestracja: 03 lip 2004, 09:14

Re: Might of Magic Heroes

Post autor: Red Baron »

Komimasa:
Często złoża, gdzie można dostać kartę skarbu broni pospolity stwór. Normalnie home rule zakłada, że za pokonanie pospolitego potwora nie można dostać z karty skarbu artefaktu, ale to chyba tyczy tylko tej karty, jeśli wybierzemy skarb zamiast PD. Mimo wszystko łatwo w ten sposób nachapać się artefaktów. Jak wy gracie? W takiej sytuacji karta i tak zostaje wtasowana?
Nie rozumiem do końca o co pytasz?
Co do ilości żetonów szczęścia nie ma ograniczenia, pamiętać należy że na 1 rzut można zużyć tylko 1 żeton i zrobić tylko 1 przerzut kości.
Co do pergaminów jest errata: można ich mieć tyle ile wynosi poziom magii herosa.
Pokonany heros nie traci PD ani zwojów.
Pracujemy nad dodatkiem, na pewno będziemy balansować pewne "nadużycia" z podstawki i bierzemy pod uwagę wszystkie Wasze i także nasze spostrzeżenia.
Awatar użytkownika
Red Baron
Wydawca
Posty: 235
Rejestracja: 03 lip 2004, 09:14

Re: Might of Magic Heroes

Post autor: Red Baron »

Odpowiedzi na pytania Noxe:
ad1. Możesz rekrutować 2 herosów.
ad2. Nie, działa gdy zakończy się pierwsza tura bitwy, a w tym przypadku od razu mamy koniec bitwy.
ad3. Tak
ad4. Nie
ad5. Nic się nie dzieje szczególnego, dodatkowy stos ustawiamy poza torem, traktujemy jakby był na torze.
ad6. Można użyć kilku zwojów żywiołaków.
ad7. Można nie wziąć żadnego artefaktu.
ad8. Nie
ad9. Zwojów i umiejętności używamy na przemian.
Noxe
Posty: 12
Rejestracja: 20 maja 2013, 04:37

Re: Might of Magic Heroes

Post autor: Noxe »

Dzięki za odpowiedzi!

1. Takie już dogłębne uzupełnienie relacji pomiędzy artefaktem Lodowa Zbroja a umiejętnością Osłabienie;
a) w momencie gdy przechodzimy do przygotowania do bitwy moja umiejętność Osłabienie obniża herosowi przeciwnika magię co w rezultacie uniemożliwia mu użycie zwoju (np. poziomu 5 żywiołaka). Zgadza się?
b) przeciwnik decyduje się użyć zwoju Lodowa Zbroja, jednak nie jestem pewny czy tego zwoju można użyć NATYCHMIAST czy dopiero, gdy przyjdzie kolej herosa na torze inicjatywy? Czyli (zakładając, że w ogóle mam racje w punkcie a)) mój przeciwnik w ogóle nie może użyć zwoju żywiołaka na początku bo jego magia po obniżeniu, dzięki Osłabieniu, mu to uniemożliwia, i ten poziom magii wróci do normy dopiero po ruchu jego herosa? Czy też zwój Lodowa zbroja używa natychmiast i w rezultacie jego magia pozwala mu użyć zwój żywiołaka jeszcze przed bitwą.

Mam nadzieję, że nie za bardzo zagmatwałem :>
Awatar użytkownika
Red Baron
Wydawca
Posty: 235
Rejestracja: 03 lip 2004, 09:14

Re: Might of Magic Heroes

Post autor: Red Baron »

Osłabienie działa W Bitwie - czyli "odpalasz" je w momencie inicjatywy Twojego herosa (tego który używa osłabienia, od tego momentu do końca bitwy karta działa.
Nie wyłączysz wiec możliwości użycia pergaminu działającego przed bitwą, natomiast Lodowa zbroja działa jak reakcja - czyli możesz jej użyć w odpowiedzi na użycie przez przeciwnika Osłabienia.
Noxe
Posty: 12
Rejestracja: 20 maja 2013, 04:37

Re: Might of Magic Heroes

Post autor: Noxe »

Ok. Myślę, że już wiem prawie wszystko. W swojej inicjatywie heros może użyć nieograniczoną ilość umiejętności/zwojów 'w bitwie', zgadza się?

Kwestią jaką chciałbym jeszcze potwierdzić jest:

1. ... użycie zwoju Rozproszenie magii tylko z pierwszą zasadą. Gdy użyty w bitwie po prostu eliminuje zwój przeciwnika z danej bitwy, ale ten zwój jest wciąż w posiadaniu gracza i będzie mógł on go użyć w kolejnej bitwie, tak?
I analogicznie do zanegowania Teleportu, gracz będzie mógł go użyć ponownie w kolejne akcji, tak?

2. I czy w przypadku zwoju Lodowa Zbroja jest analogicznie? Pierwsza zasada eliminuje tą umiejętność z bitwy/akcji, a z drugą zasadą całkowicie usuwa tą umiejętność.

3. I w sumie nasunęło mi się takie krótkie pytanie. Skoro ilość zwojów jaką można posiadać jest ograniczona poziomem magii to co w sytuacji, gdy np. mamy magię 5 i posiadamy 5 zwojów, ale w bitwie w wyniku użycią umiejętności/artefaktu przez przeciwnika poziom magii spada nam do 3. Czy mamy natychmiast usunąć 2 zwoje czy jak to wygląda? Ponadto, czy jak mamy max ilość zwojów to możemy je zamienić na nowy jeśli jest taka możliwość, czy też jedynym sposobem na 'pozbycie się' zwoju jest jego sprzedaż w mieście?
Awatar użytkownika
Red Baron
Wydawca
Posty: 235
Rejestracja: 03 lip 2004, 09:14

Re: Might of Magic Heroes

Post autor: Red Baron »

Ad1. Nie, zwój jest rozproszony i odrzucany. Drugi efekt powoduje usunięcie karty z gry na stałe, a nie odłożenie jej na stos kart odrzuconych.
Ad2. Lodowa zbroja w wersji dla każdego anuluje efekt umiejętności bez odrzucania karty, w wersji dla Szkoły Wody - anuluje efekt i dodatkowo odrzuca umiejętność na stos kart odrzuconych.

To jest różnica pomiędzy odrzuć kartę a usuń kartę z gry!

ad3. Musisz natychmiast odrzucić nadmiarowe zwoje, nie możesz wziąć nowego gdy masz max. limit. Musisz najpierw sprzedać / użyć jakiś zwój.
Noxe
Posty: 12
Rejestracja: 20 maja 2013, 04:37

Re: Might of Magic Heroes

Post autor: Noxe »

Kolejna seria pytań:

1. Co w sytuacji, gdy 'wygram' bitwę, ale pozostaną mi tylko i wyłącznie przywołane żywiołaki? Wygrywam bitwę (czyli zabieram artefakt, lub pobieram umiejętność), a następnie wracam do miasta?
2. Mega skrajna sytuacja (ale prawie przytrafiła mi się wczoraj, został 1 żeton): Co w sytuacji, gdy przeciwnik zadaje mi obrażenia i w rezultacie eliminuje mój ostatni stos, jednak ja decyduję się na użycie zwoju Aura odwetu i w rezultacie pokonuję ostatni stos przeciwnika. W tej sytuacji na polu bitwy nie zostaje nikt oprócz herosów. Jaki jest rezultat bitwy?
3. Czy można rozproszyć rozproszenie?
4. Czy zwój Lodowa Zbroja można rozproszyć?
5. Chcę się upewnić czy przy akcji rekrutacji, gdy na początku akcji mam 0 jednostek, a następnie po zakończeniu rekrutacji decyduję się na użycie teleportu to jest to również dozwolone, tak?
6. Czy w bitwie można wskrzesić żywiołaka (rzucając kostką elitarną wskrzeszenie herosem lub elitarnym żywiołakiem lub używając umiejętności Uleczenia?
Awatar użytkownika
Red Baron
Wydawca
Posty: 235
Rejestracja: 03 lip 2004, 09:14

Re: Might of Magic Heroes

Post autor: Red Baron »

ad1. Tak kończysz rozstrzygniecie bitwy zbierasz bonusy itp, później żywiołak znika i Twój bohater trafia do miasta, kończąc swój ruch.
ad2.Mega skrajna, ale według mojej interpretacji nikt nie wygrał i nikt nie przegrał. Herosi trafiają do swoich miast nie ma rozstrzygnięcia bitwy i żadnych z tym związanych korzyści/strat.
ad3. Tak
ad4. Tak
ad5. Tak
ad6. Można
Komimasa
Posty: 151
Rejestracja: 26 lis 2012, 11:09
Has thanked: 4 times
Been thanked: 6 times

Re: Might of Magic Heroes

Post autor: Komimasa »

Ja mam takie pytanie, mniej może związane z samymi zasadami, ale ma wyjść dodatek i może to zostanie uwzględnione.

Z zasady jest tak, że skoro mamy szkoły typowe dla magii to idziemy w magię, a jak mamy samego wojownika idziemy w wojownika. Nie bardzo rozumiem, dlaczego "Osłabienie" zostało przypisane do magów, skoro jest ono skierowany głównie przeciwko magom. Niby rozumiem, że to czar a nie np "okrzyk wojenny" ale można byłoby mu zmienić specjalizację że niby zmniejsza morale wrogiego herosa. Gdyby "osłabienie" znajdowało się w deku siły to już by to bardziej wyrównywało szanse między magiem a wojownikiem.

Nie wiem też czy to właściwie miejsce, ale jako fan nie tylko heroesów, ale właśnie TEJ GRY czuję się w obowiązku napisać coś takiego i mam nadzieję, że zostanie to wzięte pod uwagę, co wydaje mi się bardzo podniosłaby atrakcyjność tej gry przy stosunkowo niewielkich zmianach nie ingerujących praktycznie w podstawkę. Proponowałbym, aby każda frakcja dostała osiem kart (po dwie na każdą jednostkę) rozwoju armii, które wykupywałoby się jak budynki. Można by wręcz zrobić to jako budynki dla jednostek, co by idealnie wpasowywało się w tematykę. I dla każdej jednostki po dwie drogi rozwoju, w miarę atrakcyjne.

Jakbym to widział. Początkowo myślałem o kartach umiejętności, ale skoro mamy tu zamek z budynkami, to grzechem z tego nie skorzystać. Oczywiście ulepszenia dotyczyłyby tylko elitarnych jednostek. I tak np mogłyby te umiejętności wyglądać.

Gryfy
1. Wzbicie w powietrze - Raz na turę walki mogą uniknąć obrażeń
2. Skrzydła Wiary - Atakują zanim rozpocznie się normalna bitwa

Albo wampiry:
1. Krwiopijca - Za każdy zadany deamage regeneruje o tyle swoje zdrowie.
2. Pan Mroku - za każdy atak zwiększa mu się siła.


Jak widać starałem się kombinować tak, by umiejętności były charakterystyczne dla danego potwora (by czuło się że atakuje się kusznikiem, orkiem, wampiram) a jednocześnie nie zmieniać zbytnio mechaniki walki.

Oczywiście to są przykłady wymyślone na poczekaniu ale zdecydowanie przydałaby się jednostkom różnorodność a to nie zmieniając zbytnio mechaniki ją fajnie wprowadza, przy czym:

a) Wprowadzałoby rozróżnienie między jednostkami. Wielu moich współgraczy żaliło się, że nie ma zbyt wielkiej różnicy, czy kierujemy przystanią, czy kościotrupami. Nie czuje się też, że np posiada się gryfa, wampira, a wydaje mi się, że w takiej grze warto byłoby coś takiego uwzględnić. Grę prezentuję na spotkaniach planszówkowych, więc zasiadają różni gracze, a nie ta sama ekipa.

b) Dodawałoby dodatkowy element strategiczny.
"Iść w to czy jednak w tamto". Obie opcje są atrakcyjne i w jakiś sposób wpływają na przewagę w walce. Dodatkowo rozwijamy czynnik rozbudowy miasta. Np można stracić akcję, żeby wybudować Gryfi Bastion, gdzie wymagany jest 3 poziom, przez co nie stać nas już na wybudowanie portalu.

c) W pewien sposób ograniczałoby losowość w bitwie, którą jak widziałem recenzenci i gracze wam zarzucają. Nie chodzi o to, by z losowości rezygnować, bo jednak jest to emocjonujący element, ale żeby więcej zależało od gracza, w końcu to strategia:)



Oczywiście trzeba by dodać trochę znaczników (np kiedy zwiększono inicjatywę, siłę [w ogóle takie znaczniki by się przydały patrząc na karty umiejętności siła, gdzie trzeba pamiętać jakiej jednostce co zostało zagrane]),to wszystko zbalansować, zrobić mnóstwo testów, ale w tym także mogliby pomóc gracze.
Wystarczyłoby na swojej stronie opublikować prototyp takich "budowli jednostek" z opisaną zasadą działania i już gracze mający podstawkę mogą testować, jak to się sprawdza w praktyce i wymieniać się spostrzeżeniami.
Na pracy z fanami jeszcze nikt źle nie wyszedł, dlatego wydaje mi się warto by było zrobić jakiś temat czy namiastkę forum na waszej stronie, gdzie można by dzielić się spostrzeżeniami. Tak naprawdę wszyscy (autor, wydawca, gracze) na takiej współpracy mogą tylko zyskać:)
Awatar użytkownika
Red Baron
Wydawca
Posty: 235
Rejestracja: 03 lip 2004, 09:14

Re: Might of Magic Heroes

Post autor: Red Baron »

Trwają prace nad dodatkiem, wszystkie Twoje sugestie wezmę pod uwagę.
Niektóre z przytoczonych rozwiązań (nowe zdolności jednostek np.) na pewno pojawią się w dodatku wraz z nowymi jednostkami i budowlami.
ODPOWIEDZ