Descent 2ed. - pytania i wątpliwości

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
Awatar użytkownika
kolderek
Posty: 1368
Rejestracja: 15 paź 2007, 17:25
Lokalizacja: Tychy
Been thanked: 1 time

Re: Descent 2ed.

Post autor: kolderek »

ixi24 pisze:Jak dokładnie działa chowaniec? Bo mieliśmy z tym problem. Trzeba go jakoś specjalnie aktywować? Czy tak znikąd pojawia się przy bohaterze, a jak zginie można go znowu przyzwać bez akcji? Troche było by to przegięte moim zdaniem ;)
nie wiem jak jest z innymi ale Szkielet Nekromanty przywoływany jest za akcję i jeden żeton zmęczenia. Jest to opisane na karcie szkieleta (umiejętność). Chowańca możemy używać albo na końcu albo na początku tury bohatera, nie można w środku.
pawianlsm
Posty: 191
Rejestracja: 08 gru 2015, 18:26
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 27 times
Been thanked: 43 times

Re: Descent 2ed.

Post autor: pawianlsm »

Jak to jest z talia Mrocznego Władcy, zawsze składa się z 15 kart więc składamy sobie decka jak już kupimy jakieś nowe karty czy po prostu kupione karty dodajemy do podstawowych i talia rośnie?
Miszon
Posty: 2491
Rejestracja: 22 sie 2015, 13:48
Has thanked: 1000 times
Been thanked: 490 times

Re: Descent 2ed.

Post autor: Miszon »

musi mieć nie mniej niż (bodajże) 15 kart ale może mieć więcej (oczywiście nie ma to sensu, lepiej słabsze rzeczy wywalać).
planszomania.pl - 10%
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
Awatar użytkownika
lighting
Posty: 254
Rejestracja: 18 sie 2006, 01:08
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1 time

Re: Descent: Journeys In The Dark - Quest book w pdf

Post autor: lighting »

azz pisze:http://wikisend.com/download/384932/[en]Descent (1st ed.) - Quest Compendium - part 1.pdf
http://wikisend.com/download/946200/[en]Descent (1st ed.) - Quest Compendium - part 2.pdf
Cześć. Wiem, że to nekromancja, ale nie udało mi się tego znaleźć nigdzie indziej.
Czy dysponujesz może tym PDF ? Tego nawet się kupić nie da :(
lighting
pingwin1993
Posty: 15
Rejestracja: 01 lut 2015, 19:26

Descent: Wędrówki w mroku - balans

Post autor: pingwin1993 »

Witam nie jestem jeszcze posiadaczem owej gry w tytule ale zastanawiam się nad kupnem. Czytając różne opinie, recenzje można zauważyć że w tej grze są nie jasne zasady a również problem z balansem podczas rozgrywki czy z mechaniką. Wiem że jest również gra o nazwie Imperium Atakuje, która nie posiada problemów Descenta ale zastanawia mnie czy nie dało by się jakoś wykorzystać zasady z gry Imperium Atakuje. Decydując się na kupno jedno z tych gier też będę patrzeć na dodatki. Ale jeszcze nie zostało to przesądzone. Na razie mnie interesuje możliwość poprawy zasad albo czy byłaby możliwość wykorzystania poprawionych zasad z Imperium Atakuje do Descenta.
Miszon
Posty: 2491
Rejestracja: 22 sie 2015, 13:48
Has thanked: 1000 times
Been thanked: 490 times

Re: Descent: Wędrówki w mroku - balans

Post autor: Miszon »

Ogólnie jest tak, że jeśli kupisz dodruk Descenta, to zawiera on kampanię Spadkobiercy Krwi, uznawaną za bardziej zbalansowaną.
Co do kampanii Run Cienia, to po erratach (zwłaszcza wzmocnienie bohaterów w grze na 2 bohaterów ) kampania jest już lepiej zbalansowana. Ogólna opinia jest taka, że są misje przegięte w jedną ze stron, ale moim zdaniem wynika to poniekąd z fabuły. Co do ogólnej opinii o kampanii, większość się zgadza że nie jest zbalansowana, ale co do tego, w którą stronę, to tu juz opinie są rozbieżne ;) (podejrzewam że piszą to ludzie na podstawie własnych jedno czy kilkukrotnych doświadczeń, które bywają różne, a nie po rozegraniu całej kampanii powiedzmy z 10 razy różnymi bohaterami i różnymi klasami Overlorda i w różnym towarzystwie).
Natomiast bardz często uznaje się zasady ataku dystansowe za lepsze w Imperium Atakuje, niektórym też podoba się w nim naprzemienność ruchów stron.
Jest jeszcze jedna kwestia: więcej zależy w tej grze od gry overlordem. W sensie: gra nim wymaga więcej przygotowań przed rozgrywką, dobrego doboru jednostek i przemyślenia taktyki. Czasami zły wybór jednostek na przygodę może zadecydować o jego bardzo łatwej i szybkiej przegranej. Pod tym względem gra bohaterami jest łatwiejsza.
planszomania.pl - 10%
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
Miszon
Posty: 2491
Rejestracja: 22 sie 2015, 13:48
Has thanked: 1000 times
Been thanked: 490 times

Re: Descent 2ed.

Post autor: Miszon »

(dziwne że dopiero przy dziesiątej rozgrywce to wyszło)

Umiejętność Sieć pająka:
Czy bohater traci zmęczenie tylko jak rozpoczyna swój ruch czy traci 1 zmęczenie za ruszenie się z każdego pola które jest obok pająka? (czyli jeśli idzie "wzdłuż" pająka traciłby aż 3 zmęczenia)
planszomania.pl - 10%
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
Eremita
Posty: 317
Rejestracja: 27 wrz 2015, 23:27
Has thanked: 10 times
Been thanked: 26 times
Kontakt:

Re: Descent 2ed.

Post autor: Eremita »

Miszon pisze:Umiejętność Sieć pająka:
Czy bohater traci zmęczenie tylko jak rozpoczyna swój ruch czy traci 1 zmęczenie za ruszenie się z każdego pola które jest obok pająka? (czyli jeśli idzie "wzdłuż" pająka traciłby aż 3 zmęczenia)
Podkreśliłem prawidłową odpowiedź.
Miszon
Posty: 2491
Rejestracja: 22 sie 2015, 13:48
Has thanked: 1000 times
Been thanked: 490 times

Re: Descent 2ed.

Post autor: Miszon »

A czy może się ruszać mając max zmęczenia?
Bohaterowie nie mogą zdaje się dobrowolnie "zadłużać się" kosztem zmęczenia, płacąc za przekroczenie go w punktach życia.
planszomania.pl - 10%
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
Eremita
Posty: 317
Rejestracja: 27 wrz 2015, 23:27
Has thanked: 10 times
Been thanked: 26 times
Kontakt:

Re: Descent 2ed.

Post autor: Eremita »

Miszon pisze:A czy może się ruszać mając max zmęczenia?
Bohaterowie nie mogą zdaje się dobrowolnie "zadłużać się" kosztem zmęczenia, płacąc za przekroczenie go w punktach życia.
Ale to nie jest dobrowolne zadłużenie się. Jak najbardziej może się ruszać tracąc życie.
violar
Posty: 25
Rejestracja: 04 mar 2016, 21:18
Lokalizacja: Madryt / Katowice
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Descent 2ed.

Post autor: violar »

Hej Wędrowcy,

Pytanko odnośnie rozgrywania kampanii.
Kompletnie nie rozumiem zapisu "Każdą przygodę aktu I, której bohaterowie się nie podjęli, uważa się za wygraną przez mrocznego władcę".

Skoro kampania składa się z:
• Wprowadzenia
• Trzech przygód aktu I
• Interludium
• Trzech przygód aktu II
• Finału

a Run Cienia zawiera 5 przygód (Goblin, Zamek, Los K., Bal, Śmierć) to zawsze dwie zostaną nierozegrane.
Czy te dwie traktuje się jak wygrane przez OL tylko po to, by bohaterowie mogli wybrać w II akcie kontynuacje nierozegranych przygód (i wtedy wiadomo co wybrać, jako że wygrał je OL)?

Jeśli tak to jak rozumiem do ilości wygranych w akcie I i wyboru interludium, tych dwóch, które z urzędu wygrywa OL nie wliczamy (inaczej zawsze ma minimum 2 wygrane przygody aktu I)?

Będę wdzięczny za pomoc (ew. jeśli ktoś ma jakiś link do dobrego opisu jak rozegrać kampanię od A do Z, niestety yt i bgg póki co nie dały mi odpowiedzi).
Eremita
Posty: 317
Rejestracja: 27 wrz 2015, 23:27
Has thanked: 10 times
Been thanked: 26 times
Kontakt:

Re: Descent 2ed.

Post autor: Eremita »

violar pisze: Kompletnie nie rozumiem zapisu "Każdą przygodę aktu I, której bohaterowie się nie podjęli, uważa się za wygraną przez mrocznego władcę".
(...)
Run Cienia zawiera 5 przygód (...) zawsze dwie zostaną nierozegrane.
Czy te dwie traktuje się jak wygrane przez OL tylko po to, by bohaterowie mogli wybrać w II akcie kontynuacje nierozegranych przygód (i wtedy wiadomo co wybrać, jako że wygrał je OL)?

Jeśli tak to jak rozumiem do ilości wygranych w akcie I i wyboru interludium, tych dwóch, które z urzędu wygrywa OL nie wliczamy (inaczej zawsze ma minimum 2 wygrane przygody aktu I)?.
W obu przypadkach dobrze się domyślasz. Poza tym dalsze przygody czasem interesują się kto wygrał przygodę wcześniejszą (np. "Jeśli taką a siaką przygodę wygrali bohaterowie to tego bossa zastąp takimi potworami"). W tej sytuacji również przygody nierozegrane traktujemy jako wygrane przez OL.

Ogółem:
Jeśli w jakiejś sytuacji potrzebujesz wiedzieć kto wygrał konkretną przygodę to przygoda nierozegrana liczy się jako wygrana przez OL.
A przy np. podliczaniu przygód na potrzeby interludium lub finału nie sprawdzamy konkretnych przygód a tylko sumę wygranych/przegranych - wtedy nierozegrane nie są brane pod uwagę.
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5457
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Descent 2ed.

Post autor: Rocy7 »

Jak dokładnie działa pancerz? Dodaje kość w danym kolorze do rzutu na obronę?
Jacek_PL
Posty: 1307
Rejestracja: 25 mar 2007, 18:06
Lokalizacja: Częstochowa
Has thanked: 17 times
Been thanked: 36 times

Re: Descent 2ed.

Post autor: Jacek_PL »

Rocy7 pisze:Jak dokładnie działa pancerz? Dodaje kość w danym kolorze do rzutu na obronę?
Jeśli na karcie pancerza jest symbol kości to tak dodaje taką do rzutu na obronę.
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5457
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Descent 2ed.

Post autor: Rocy7 »

Czy w scenariuszu Krew nie kłamie wampir może próbować 2 razy w aktywacji robić rytuał niszczący ołtarz?
Eremita
Posty: 317
Rejestracja: 27 wrz 2015, 23:27
Has thanked: 10 times
Been thanked: 26 times
Kontakt:

Re: Descent 2ed.

Post autor: Eremita »

Rocy7 pisze:Czy w scenariuszu Krew nie kłamie wampir może próbować 2 razy w aktywacji robić rytuał niszczący ołtarz?
Powinieneś co najmniej napisać gdzie znajdziemy ten scenariusz - zapewniam Cię że mało osób zna wszystkie scenariusze na pamięć. A najprzyzwoiciej byłoby zacytować ustęp dotyczący niszczenia ołtarza.
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5457
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Descent 2ed.

Post autor: Rocy7 »

Kampania Spadkobiercy Krwi. wieczorem wrzuce ustep ogolnie niszczenie oltarza jest specjalna akcja poplecznika w scenariuszu
Eremita
Posty: 317
Rejestracja: 27 wrz 2015, 23:27
Has thanked: 10 times
Been thanked: 26 times
Kontakt:

Re: Descent 2ed.

Post autor: Eremita »

Rocy7 pisze:Kampania Spadkobiercy Krwi. wieczorem wrzuce ustep ogolnie niszczenie oltarza jest specjalna akcja poplecznika w scenariuszu
Rocy7 pisze:Czy w scenariuszu Krew nie kłamie wampir może próbować 2 razy w aktywacji robić rytuał niszczący ołtarz?
Z wątku na BGG i twojego pytania wynika że jak najbardziej Eliza może próbować dwa razy na turę.
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: Descent 2ed.

Post autor: Bary »

Mimo dość niezgrabnie napisanej instrukcji udało mi się znaleźć odpowiedzi na prawie wszystkie niepewne kwestie. Pozostał ten nieszczęsny ruch dużych potworów. W 90% wiem, jak ma to działać, ale chciałbym się upewnić. Posłużę się "graficzną reprezentacją" (z góry przepraszam z jakość) gdzie:
O - głowa potwora,
= - tułów potwora,
^ - ogon,
cyfry - numery kolejnych pól.

Potwór ma się przesunąć o trzy pola w lewo, decyduję się na liczenie ruchu od pola, gdzie potwór ma głowę:
https://www.dropbox.com/s/qjolyf61c1n670k/rdp.jpg?dl=0
Ruch A na pewno jest poprawny. Ruchy B i C na 99% też. Przesuwamy potwora i obracamy go tyłkiem do przodu. Ale co z D. Innymi słowy, czy jeżeli zaczęliśmy ruch od pola zawierającego głowę potwora, to na polu kończącym ruch też musi być głowa? Czy też można w miejscu, gdzie leżała głowa, postawić ogon i realnie przesunąć potwora o kolejne dwa pola. Domyślam się, że tak, w dodatku (nie licząc względów estetycznych) ruch B dał nam de facto to samo. Chciałbym jednak raz na zawsze tą sprawę wyjaśnić.
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Miszon
Posty: 2491
Rejestracja: 22 sie 2015, 13:48
Has thanked: 1000 times
Been thanked: 490 times

Re: Descent 2ed.

Post autor: Miszon »

Potwór się "kurczy" do jednego pola na początku ruchu "rozkurcza" na końcu ruchu, ustawiając się w dowolną stronę byle jednym z pól było to na którym skończył ruch "skurczony" i byle rzecz jasna się mógł zmieścić.
planszomania.pl - 10%
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
Awatar użytkownika
kolderek
Posty: 1368
Rejestracja: 15 paź 2007, 17:25
Lokalizacja: Tychy
Been thanked: 1 time

Re: Descent 2ed.

Post autor: kolderek »

w Descencie nie ma znaczenia w którą stronę obrócona jest figurka, można ją obracać w miejscu bez konsekwencji.
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: Descent 2ed.

Post autor: Bary »

kolderek pisze:w Descencie nie ma znaczenia w którą stronę obrócona jest figurka, można ją obracać w miejscu bez konsekwencji.
Najbardziej mnie w tym wszystkim interesowało, czy potwór może "przyciąć" na ruchu. Rusza się o 3 pola, ale z racji tego, że sam zajmuje 2 pola, to efektywnie ruszył się o 4 pola (jak potwór rośnie, to przejmuje kolejne pole z lewej). Czy raczej, ma być tak, że jak zaczynamy od lewego skrajnego pola figurki, to po ruchu ma to pozostać lewym skrajnym polem, jakie zajmuje figurka (czyli powinien rozrosnąć się w prawo). Rozumiem, że to pierwsze jest właściwym podejściem. Więc, jak gramy z apką, to trzeba wykorzystać najbardziej niekorzystną opcję da gracza.
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Awatar użytkownika
stary gracz
Posty: 358
Rejestracja: 21 sie 2016, 17:20
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 34 times
Been thanked: 69 times

Re: Descent 2ed.

Post autor: stary gracz »

Witam.

Zerknij na przykład "Ruch dużego potwora" na str.17 instrukcji.
Ettin porusza się trzy pola w prawo ale ustawia się ("rozwija") w taki sposób tak jakby przeszedł 4 "nie zwijając się".

Dodam jeszcze, że gdyby Ettin wykonywałby dwie akcje ruchu pod rząd to nie może tak zrobić dwa razy, ponieważ kiedy decyduje się na wykonanie dwóch akcji ruchu pod rząd - otrzymuje dwa razy tyle punktów ruchu co wynosi jego szybkość czyli 6 (str.8 ruch). A nie wykonuje dwóch osobnych akcji ruchu i kombinuje dwukrotnie.
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: Descent 2ed.

Post autor: Bary »

stary gracz pisze: Dodam jeszcze, że gdyby Ettin wykonywałby dwie akcje ruchu pod rząd to nie może tak zrobić dwa razy, ponieważ kiedy decyduje się na wykonanie dwóch akcji ruchu pod rząd - otrzymuje dwa razy tyle punktów ruchu co wynosi jego szybkość czyli 6 (str.8 ruch). A nie wykonuje dwóch osobnych akcji ruchu i kombinuje dwukrotnie.
Ooo to nie wiedziałem, dzięki! Pytanie jednak, jak to ma być rozstrzygane w aplikacji. Tam jest kilka akcji związanych z ruchem (move, spot, engage itd.). Czy każda akcja jest wtedy rozpatrywana niezależnie, czy też np move i engage łączymy w jeden ruch i tylko na koniec potwór wraca do swoich wymiarów?
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Awatar użytkownika
stary gracz
Posty: 358
Rejestracja: 21 sie 2016, 17:20
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 34 times
Been thanked: 69 times

Re: Descent 2ed.

Post autor: stary gracz »

Witam.

W instrukcji aplikacji nie mogłem znaleźć zdania na temat ruchu takiego jakie jest w instrukcji z podstawki:
"Gracz może się też zdecydować na wykonanie pod rząd dwóch akcji ruchu – w takim wypadku otrzymuje dwa razy
tyle punktów ruchu, ile wynosi jego szybkość". (str.7)

Dodatkowo instrukcja jest po angielsku a ja nie znam go tak bardzo, więc ciężko mi się odnieść do tego zagadnienia.

Ale znalazłem coś takiego (str.12 instrukcji aplikacji):
"The figure can only expand again when it runs out of movement
points, stops moving completely (either by reaching its destination or
being unable to move further), or if it interrupts movement to perform
an action."
A po przetłumaczeniu translatorem:
Postać może się rozszerzyć tylko wtedy, gdy zabraknie jej ruchu
punktów, przestaje się całkowicie poruszać (poprzez dotarcie do celu lub
będąc niezdolnym do dalszego przemieszczania się) lub jeśli przerywa ruch do wykonania
akcja.
:D

Ja to rozumiem to w ten sposób, że figurka jest cały czas zmniejszona gdy porusza się i "rozszerza się" do wykonania akcji niezwiązanej z ruchem lub gdy jej runda się skończy.

Jeszcze odniosę się do przerwania ruchu i "rozszerzenia się" w celu wykonania akcji.
Zerknij na str.18 instrukcji aplikacji. Akcja Retreat - ucieczka.
W tym przykładzie barghest 1 podchodzi do bohatera i ucieka wg podanego niżej klucza:
∞ Engage the hero with the most Health remaining.
∞ Attack an adjacent hero. Then retreat.

Barghest poruszył się w ten sposób:
- zmniejszył się na lewe swoje pole
- przesunął 2 pola w lewo docierając do bohatera
- "rozwinął się"
- zaatakował
- zmniejszył się na prawe swoje pole
- przesunął 2 pola po skosie w dół
- rozwinął się w prawo zgodnie z zasadą ze str.18 którą podam niżej.

Wnioski jakie mi się nasunęły w wyniku wykonania tej akcji.
1. Figurka musi zmniejszona osiągnąć pole, które umożliwia wykonanie akcji.
Tu wystarczy przeczytać pkt 1 w opisie pod spodem: "przesunął się 2 pola w lewo". Potem "rozwinął się". Przecież mógł poruszyć się 1 pole i "rozwinąć" się w kierunku bohatera. A potem mieć 3 punkty ruchu do wycofania się.
2. Aby wykonać daną akcje musi się rozwinąć.
To wynika z punktu który cytowałem.
3. Kierunek "rozwinięcia się" po zakończeniu akcji związanej z ruchem nie jest przypadkowy.
Tutaj posłużę się kolejnym cytatem str.18 instrukcji aplikacji:
"When ending a large figure’s movement, it “expands” in a direction that
facilitates the instructed movement (either toward or away from the
target)."
Po przetłumaczeniu translatorem:
"Po zakończeniu ruchu dużej figury "rozszerza się" w kierunku, który ułatwia wskazany ruch (w kierunku lub z dala od celu)."
Czyli w zależności jaki rodzaj ruchu figurka wykonywała rozwija się w stronę bohatera (natarcie, wypatrywanie) lub jak najdalej od bohatera (ucieczka).

To takie moje odczucie jak to ma wyglądać. Po spolonizowaniu instrukcji aplikacji będzie łatwiej się odnieść do tego zagadnienia.
ODPOWIEDZ