Descent 2ed. - pytania i wątpliwości

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
Vincent
Posty: 397
Rejestracja: 27 lip 2011, 13:23
Been thanked: 1 time

Descent 2ed. - pytania i wątpliwości

Post autor: Vincent »

Mam pytanie odnośnie "Familiars".

Akurat nie mam pod ręką instrukcji więc nie będę konkretnych cytatów podawać.
Jest napisane że ogólnie F. (tak będę ich w skrócie nazywać) nie blokują LOS chyba że na ich karcie napisane jest inaczej.
Odnośnie tych nieblokujących jest napisane że nie można ich atakować ani skille chyba żadne na nich nie działają.
Co do F. blokujących jest napisane że można ich atakować, skille działają i karty OL też na nich działają...
Przy F. nieblokujących nie było mowy nic o kartach OL, czy na nich te karty działają czy nie?

Dodatkowe pytanie: Po co są F te nieblokujące, skoro atakować nie mogą nawet?
F nieblokujące mają 1 akcję tylko, ruch? (mogą wykonać ruch plus rzeczy napisane na ich karcie, ale ile mają akcji do dyspozycji w swojej turze?)
I tak samo odnośnie blokujących, ile mają akcji? I one mogą normalnie atakować?
plastus82
Posty: 30
Rejestracja: 12 sty 2012, 18:00

Descent sprzedaż itemków po scenariuszu

Post autor: plastus82 »

Witam
Wiem że podobny problem był już kiedyś omawiany ale mimo wyjaśnień sprawa jest dla mnie nie do końca zrozumiała.

Wyciągam z przeszukań 3 przedmioty
2x mikstura po 2x25gp
1x inny przedmiot za 50gp

Zużywam jedną miksturę podczas scenariusza i odwracam kartę.

Pytanie brzmi ile gp dostaję po scenariuszu?

Oczywiste jest że dostaję 25+25+50 za gp z przeszukań, ale czy dostaję też jakąś kasę ze sprzedaży nie użytych przedmiotów? np 50% z 25+50? W instrukcji jest napisane że te przedmioty sprzedaje się ale nie ma nic na temat dodatkowego gp z ich sprzedaży.
Awatar użytkownika
Yanek
Posty: 67
Rejestracja: 18 gru 2011, 13:30
Lokalizacja: Óć
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Descent sprzedaż itemków po scenariuszu

Post autor: Yanek »

Jeśli mowa o Descent 2.0 to w instrukcji jest napisane, że sprzedaje się przedmioty znalezione za cenę podaną na karcie. Niezależnie czy była użyta ta karta czy nie.
tomaz866
Posty: 31
Rejestracja: 19 gru 2012, 13:30

Re: Descent 2ed.

Post autor: tomaz866 »

Mam pewną wątpliwość, jeśli chodzi o wsparcie Mrocznego Władcy :
- jeżeli w przygodzie mam podane że wstawiam wsparcie na kafelek wejścia, to jeśli na tym kafelku stoi już jakiś potwór lub bohater i nie da się wstawić wsparcia na kafelku wejścia, to czy wstawiam go na polach najbliżej wejścia czy wtedy nie wstawiam wsparcia bo jest zablokowany kafelek wejścia.

Dzięki za odpowiedź i pozdrawiam
Awatar użytkownika
Pierzasty
Posty: 2719
Rejestracja: 25 wrz 2011, 11:58
Lokalizacja: Otwock
Has thanked: 3 times
Been thanked: 20 times

Re: Descent 2ed.

Post autor: Pierzasty »

Chodzi o dodatkowe stwory? Jeśli jest zablokowane, to nie stawiasz.
tomaz866
Posty: 31
Rejestracja: 19 gru 2012, 13:30

Re: Descent 2ed.

Post autor: tomaz866 »

Tak o dodatkowe, np. w drugiej turze na kafelku wejścia stoi bohater lub potwór który zajmuje jedno pole, a Mroczny Władca chce wstawić ettina który zajmuje 4 pola, czy wstawia go jak najbliżej wejścia czy nie może go wstawić ponieważ potwór nie zmieści się na kafelku wejścia, czy jest to gdzieś w zasadach napisane czy nie , dziękuję za odpowiedź.
tomaz866
Posty: 31
Rejestracja: 19 gru 2012, 13:30

Re: Descent 2ed.

Post autor: tomaz866 »

Pytanie już nie aktualne, znalazłem w zasadach wzmiankę o tym.
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6123
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 633 times
Been thanked: 507 times
Kontakt:

Re: Descent 2ed.

Post autor: pan_satyros »

Mam pytanie odnośnie tej linijki z instrukcji (nie grałem jeszcze kampanii, na razie czytam jej zasady):

PL: Każdą przygodę
aktu I, której bohaterowie się nie podjęli, uważa się za wygraną przez
mrocznego władcę – to od niego będzie zależeć, które przygody aktu II są
dostępne.

ANG: It’s important to note that, for the purposes
of determining which Act II quest is available, any Act I quest that the
heroes did not attempt is assumed to have ended in an overlord victory.

/str. 21

czy ktoś może mi wyjaśnić, w jakim celu podana jest ta informacja?
Do tego wytłuszczonym drukiem.
Rozumiem - gracz wygrywa QI bierze QII pod nim po lewej, overlord wygrywa QI bierze QII po prawej pod nim.
Ale co do tego maja QII nierozegranych QI? Skoro spośród QII takich przygód nie można wybierać?
Awatar użytkownika
espresso
Posty: 1557
Rejestracja: 22 lut 2010, 12:00
Lokalizacja: poznań
Has thanked: 40 times
Been thanked: 102 times

Re: Descent 2ed.

Post autor: espresso »

Nie można z nich wybierać? Ja grałam tak, że można wybierać ze wszystkich, tylko właśnie nierozegrane Q1 traktowaliśmy jak wygrane przez OL.
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6123
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 633 times
Been thanked: 507 times
Kontakt:

Re: Descent 2ed.

Post autor: pan_satyros »

espresso pisze:Nie można z nich wybierać? Ja grałam tak, że można wybierać ze wszystkich, tylko właśnie nierozegrane Q1 traktowaliśmy jak wygrane przez OL.
Spójrz na to:

W kampanii „Run Cienia” pojawia się dwa razy więcej przygód aktu II niż
aktu I. Od zwycięzcy każdej z przygód aktu I będzie zależeć, którą z dwóch
odpowiadających temu aktowi przygód aktu II będzie można później rozegrać

(patrz „Notowanie informacji o kampanii” na stronie 21).

bardzo możliwe, że źle to rozumiem, dlatego chciałbym dopytać.
Awatar użytkownika
espresso
Posty: 1557
Rejestracja: 22 lut 2010, 12:00
Lokalizacja: poznań
Has thanked: 40 times
Been thanked: 102 times

Re: Descent 2ed.

Post autor: espresso »

No tak, od zwycięzcy zależy, które ze scenariuszy w akcie 2 są dostępne. Zwycięzcą dla nierozegranych questów z aktu 1 jest OL. Czyli w akcie 2 można wybierać tylko z połowy wszystkich questów. IMO ten zapis jest po to, żeby nie rozgrywać dwóch scenariuszy "alternatywnych". Tak grałam do tej pory, ale przyznaję, że mam za sobą dopiero jedną pełną kampanię, więc mogę się mylić.
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6123
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 633 times
Been thanked: 507 times
Kontakt:

Re: Descent 2ed.

Post autor: pan_satyros »

espresso pisze:No tak, od zwycięzcy zależy, które ze scenariuszy w akcie 2 są dostępne. Zwycięzcą dla nierozegranych questów z aktu 1 jest OL. Czyli w akcie 2 można wybierać tylko z połowy wszystkich questów. IMO ten zapis jest po to, żeby nie rozgrywać dwóch scenariuszy "alternatywnych". Tak grałam do tej pory, ale przyznaję, że mam za sobą dopiero jedną pełną kampanię, więc mogę się mylić.
Ok, ale dlaczego w takim razie na kartach Kampanii scenariusze są uszeregowane tak:

Q1
Q2 lub Q2
Q1
Q2 lub Q2
itd.

Co sugeruje że dany Q1 daje kontynuację w Q2 lub Q2 w zależności od wygranej.
Przecież mogłoby to być tak (gdyby nie było różnicy, jaki Q2 dotyczy jakiego Q1):

Q1
Q1
Q1
Q1 ...
Q2 lub Q2
Q2 lub Q2
Q2 lub Q2 ...
Fabio
Posty: 11
Rejestracja: 06 sty 2013, 12:04

Re: Descent 2ed.

Post autor: Fabio »

Chodzi o aspekt fabularny. na przykład, jeśli mamy scenariusz Q1 w którym chodzi o uratowanie postaci niezależenj i wygrają gracze to potem grany jest Q2 w którym ta postać jest uratowana, jeśli wygra OL to gra się Q2 w którym znów trzeba ratować tą postać.

Poza tym w Q1 i Q2 pojawiają się ci sami poplecznicy OL.
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6123
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 633 times
Been thanked: 507 times
Kontakt:

Re: Descent 2ed.

Post autor: pan_satyros »

Fabio pisze:Chodzi o aspekt fabularny. na przykład, jeśli mamy scenariusz Q1 w którym chodzi o uratowanie postaci niezależenj i wygrają gracze to potem grany jest Q2 w którym ta postać jest uratowana, jeśli wygra OL to gra się Q2 w którym znów trzeba ratować tą postać.

Poza tym w Q1 i Q2 pojawiają się ci sami poplecznicy OL.
Dokładnie czyli w takim wypadku mam rację. Wygrasz Q1 wybierasz jeden z poniżej wskazanych na karcie kampanii Q2, zgodnie z tym kto go wygrał.
Tylko w takim razie jaki jest sens wyżej wspomnianego ustępu z instrukcji, mówiącego o nierozegranych Q?
Awatar użytkownika
espresso
Posty: 1557
Rejestracja: 22 lut 2010, 12:00
Lokalizacja: poznań
Has thanked: 40 times
Been thanked: 102 times

Re: Descent 2ed.

Post autor: espresso »

Ja grałam tak (nie mam 100% pewności czy poprawnie, ale tak mi wynikało z instrukcji):
Q1 Zamek Daerion
Q2 Klinga lub Q2 Krypta
Jeżeli Q1 wygrali bohaterowie, to później można grać TYLKO Q2 Klinga. Jeżeli Q1 wygrał OL lub nie graliśmy tej przygody, to w akcie 2 dostępny jest TYLKO Q2 Krypta

Przyznaję, że miałam tu wątpliwości, ale pomyślałam, że gdyby w akcie 2 były dostępne tylko kontynuacje przygód zagranych w akcie 1, to tak naprawdę nie ma już tam wyboru przygody (dostępne będę tylko 3 kontynuacje, trzech scenariuszy z aktu 1). No i nigdzie w instrukcji nie jest napisane, że trzeba grać kontynuacje przygód z aktu 1.

BTW Z niecierpliwością czekam na grę, którą uda mi się zagrać 100% poprawnie przy pierwszym podejściu :D
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6123
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 633 times
Been thanked: 507 times
Kontakt:

Re: Descent 2ed.

Post autor: pan_satyros »

espresso pisze:Ja grałam tak (nie mam 100% pewności czy poprawnie, ale tak mi wynikało z instrukcji):
Q1 Zamek Daerion
Q2 Klinga lub Q2 Krypta
Jeżeli Q1 wygrali bohaterowie, to później można grać TYLKO Q2 Klinga.Jeżeli Q1 wygrał OL lub nie graliśmy tej przygody, to w akcie 2 dostępny jest TYLKO Q2 Krypta
Ok, załóżmy, że dany Q1 nie był rozgrywany. Niech ktoś sprecyzuje po co jest ta informacja o traktowaniu go jako wygrany dla OL, skoro Q aktu II to 3 Q zależne od naszych zwycięstw lub porażek w Akcie I. Przynajmniej tak mi się wydaje.

Załóżmy że mamy taki układ Q po akcie I:

1. Q1a -wygrana bohaterów
Q2a - Q2a'
2. Q1b - wygrana OL
Q2b -Q2b'
Q1c - pominięty
Q2c -Q2c'
Q1d - pominięty
Q2d - Q2d'
3. Q1e - wygrana bohaterów
Q2e -Q2e'

I teraz jak wygląda Akt II.
Czy rozgrywają kolejno: Q2a, Q2b' i Q2e.
Czy też OL może wybierać spośród: Q2b', Q2c', Q2d' ? A gracze spośród Q2a i Q2e. Przy zachowaniu kolejności wyboru ustalonej kolejnością zwycięstw Aktu I. Czyli w tym przykładzie: kolejno Q wybrany z puli dwóch dostępnych dla bohaterów, Q wybrany z buli dostępnych dla OL, Q jaki pozostał z 2 do wyboru dla bohaterów.
Nierozegrane Q możliwe do wyboru dla OL rozumiane są, jako zagrożenie, któremu bohaterowie nie zaradzili (wybierając inny priorytet), stąd rozwinęło się do swej gorszej formy?

I druga kwestia, kolejność na karcie kampanii ma jakieś znaczenie? tzn. czy gruby Goblin jeśli nie zostanie rozegrany jako 1Q, musi być uznany za pominięty, a kolejnym pierwszym Q może być następny w kolejności itd.?
Awatar użytkownika
espresso
Posty: 1557
Rejestracja: 22 lut 2010, 12:00
Lokalizacja: poznań
Has thanked: 40 times
Been thanked: 102 times

Re: Descent 2ed.

Post autor: espresso »

Chwilę zajęło mi szukanie, ale: http://www.boardgamegeek.com/thread/873 ... oice-rules - interpretacja jest taka, jak stosowana przeze mnie. Byłabym wdzięczna, gdyby ktoś mógł to potwierdzić/zaprzeczyć.
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6123
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 633 times
Been thanked: 507 times
Kontakt:

Re: Descent 2ed.

Post autor: pan_satyros »

espresso pisze:Chwilę zajęło mi szukanie, ale: http://www.boardgamegeek.com/thread/873 ... oice-rules - interpretacja jest taka, jak stosowana przeze mnie. Byłabym wdzięczna, gdyby ktoś mógł to potwierdzić/zaprzeczyć.
Hah, no tak ... teraz sobie uświadomiłem, ze przecież OL nic nie wybiera z automatu :D Czyli w akcie I gracze wybierają 3 dowolne Q w dowolnej kolejności, a następnie w Akcie 2 wybierają spośród 5 Q AII z uściśleniem, że tam gdzie wygrali w akcie I mają tylko Q z lewej, a tam gdzie przegrali lub pominęli (co można interpretować fabularnie, jako pozwolenie mrocznym siłom działać w tym regionie) mają tylko ten z prawej.
Co w sumie zawsze da 5 możliwych Q do wyboru na początku Aktu II.
Chyba wszystko już wiem :0
Dzięki serdeczne za pomoc.
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4021
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 19 times

Re: Descent 2ed.

Post autor: AkitaInu »

Pierzasty pisze:Chodzi o dodatkowe stwory? Jeśli jest zablokowane, to nie stawiasz.
Hmm jesteś pewien? A nie jest tak że stawiasz potwora tam gdzie jest najbliższe wolne (biorąc pod uwagę wielkość podstawki) miejsce?

Z tego co pamiętam i czytałem na BGG (nie pamiętam niestety gdzie dokładnie) to własnie tak jest.

Mianowicie, gracze nie mogą zablokować możliwości postawienia wsparcia.
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6123
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 633 times
Been thanked: 507 times
Kontakt:

Re: Descent 2ed.

Post autor: pan_satyros »

AkitaInu pisze:
Pierzasty pisze:Chodzi o dodatkowe stwory? Jeśli jest zablokowane, to nie stawiasz.
Hmm jesteś pewien? A nie jest tak że stawiasz potwora tam gdzie jest najbliższe wolne (biorąc pod uwagę wielkość podstawki) miejsce?

Z tego co pamiętam i czytałem na BGG (nie pamiętam niestety gdzie dokładnie) to własnie tak jest.

Mianowicie, gracze nie mogą zablokować możliwości postawienia wsparcia.
Zgadza się - gdy nie ma miejsca na docelowym kaflu, a limit grupy nadal pozwala na wprowadzenie stwora, to umieszcza się go na najbliższym temu kafelkowi polu innego kafelka.
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4021
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 19 times

Re: Descent 2ed.

Post autor: AkitaInu »

Dzięki za odpowiedź :)

Kolejne pytanie, czy atakując potwora który zajmuje więcej niż jedną kratkę terenu atakiem obszarowym licze każde sąsiadujące pole z potworem czy z tą kratką w którą np. strzelam? Jeżeli to drugie to moge wybrać kratkę w którą strzelam? (magią)

Jeżeli moge wybrać to podejrzewam że widze tylko pola potwora "bliżej mnie" (te "dalej mnie" są zasłonięte przez potwora).

Czy tak to działa?
Awatar użytkownika
Jeay
Posty: 30
Rejestracja: 25 cze 2012, 13:54

Re: Descent 2ed.

Post autor: Jeay »

Pomóżcie mi proszę, bo nie potrafię znaleźć odpowiedzi na nurtujące mnie pytania:

- kiedy OL sprawia, że bohater atakuje sam siebie, to czy tenże bohater może rzucić kością obrony przy tym ataku?
- jeśli bohater posiada dwie bronie dwuręczne, to czy może wybrać jedną z nich tylko przed przygodą, czy w takcie niej może np. atakować na przemian raz jedną, raz drugą bronią?
Pozdrawiam,

Jeay
tomaz866
Posty: 31
Rejestracja: 19 gru 2012, 13:30

Re: Descent 2ed.

Post autor: tomaz866 »

jeśli chodzi o pierwsze pytanie to nie wiem,
na drugie znam odpowiedź, na początku swojej tury ( tury bohatera ) wybierasz z której broni korzystasz w tej turze ( aż do początku swojej następnej tury ), czyli co turę możesz używać inną broń dwuręczną :)
Awatar użytkownika
Pierzasty
Posty: 2719
Rejestracja: 25 wrz 2011, 11:58
Lokalizacja: Otwock
Has thanked: 3 times
Been thanked: 20 times

Re: Descent 2ed.

Post autor: Pierzasty »

Nie tylko może, ale i musi rzucać kośćmi pancerza :(

Co do broni dwuręcznych, to jedna naraz. Aktywną możesz zmienić na początku tury w fazie ekwipunku.
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5457
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Descent 2ed.

Post autor: Rocy7 »

Graliśmy ostatnio i mam parę pytań o balans.

Nie macie wrażenia że niektóre przygody (o ile nie gra się w kampanię) są po prostu niezbalansowane, da się temu jakoś przeciwdziałać (dodatkowe umiejętności, przedmioty) ? Nie graliśmy w kampanię każdy przygoda była oddzielnym scenariuszem. W przygodzie Zamek Daerion o ile w pierwszej cześć bohaterowie mają jeszcze szanse wygrać o tyle mam wrażenie że w drugiej części jest im bardzo cieżko. Muszą przebić się przez potwory a Mroczny Władca ma silne potwory niedaleko celu + ewentualne zombii z pierwszej cześć misji.

Drugie moje pytanie dotyczy opcjonalnych zasad rozgrywki epickiej. Zgodnie z instrukcją "Te zasady opcjonalne są przeznaczone dla graczy, którzy chcą mieć dostęp do lepszych kart klas, przedmiotów sklepowych i kart mrocznego władcy bez potrzeby rozgrywania kampanii. Jeśli gracze korzystają z tego wariantu, po wyborze przygody muszą ustalić jeden wspólny POZIOM MOCY (opisany poniżej). "

Próbowaliśmy grać na poziomie zaawansowanym w Los Kardynała.
Poziom zaawansowany: Każdy bohater otrzymuje karty klasy warte łącznie 3 punkty doświadczenia i karty przedmiotów sklepowych aktu I warte łącznie 150 sztuk złota. Wybór kart należy do gracza, gracze mogą się nawet dzielić złotem. Mroczny władca otrzymuje karty mrocznego władcy warte łącznie 4 punkty doświadczenia.
I bohaterowie po prostu wymiatali a potwory padały jak muchy. Czy do rozgrywki epickiej trzeba wybierać konkretne przygody np. te z II aktu? albo stosować silniejsze wersje potworów?
ODPOWIEDZ