Descent 2ed. - pytania i wątpliwości

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
KDMZ
Posty: 3
Rejestracja: 23 sty 2017, 12:10

Re: Descent 2ed.

Post autor: KDMZ »

WItam ja mam takie pytanie, wydaje mi się, że gdzieś ono już padło ale nie mogę odnaleźć.

Czy w czasie ataku dana postać może wydać wzmocnienie by uzyskać dany efekt (typu ogłuszenie, zatrucie itp) jeśli nie zada w tym ataku obrażeń? Dokładnie chodzi o atak wręcz, wyrzucono dajmy na to 2 serduszka i wzmocnienie ale obrońca wylosował conajmniej dwie tarcze. Wydaję mi się że jesli atak nie był skuteczny (nie zadał obrażen, obrońca skutecznie je sparował) nie powinny wchodzić żadne specjalne efekty (poza dodatkowymi serduszkami). Ani instrukcja ani ostatnia errata tego ie wyjaśnia a przynajmniej nie mogę tego odnaleźć.

Dzięki za odp
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4021
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 19 times

Re: Descent 2ed.

Post autor: AkitaInu »

KDMZ pisze:WItam ja mam takie pytanie, wydaje mi się, że gdzieś ono już padło ale nie mogę odnaleźć.

Czy w czasie ataku dana postać może wydać wzmocnienie by uzyskać dany efekt (typu ogłuszenie, zatrucie itp) jeśli nie zada w tym ataku obrażeń? Dokładnie chodzi o atak wręcz, wyrzucono dajmy na to 2 serduszka i wzmocnienie ale obrońca wylosował conajmniej dwie tarcze. Wydaję mi się że jesli atak nie był skuteczny (nie zadał obrażen, obrońca skutecznie je sparował) nie powinny wchodzić żadne specjalne efekty (poza dodatkowymi serduszkami). Ani instrukcja ani ostatnia errata tego ie wyjaśnia a przynajmniej nie mogę tego odnaleźć.

Dzięki za odp
Nie możesz wydać wzmocnień jeżeli nie ma damage ;)
KDMZ
Posty: 3
Rejestracja: 23 sty 2017, 12:10

Re: Descent 2ed.

Post autor: KDMZ »

Też tak myślę ale ale... :)
Nie tak łatwo przekonać pozostałych.... skąd masz taką informację? Znaczy czy jest jeszcze jakiś materiał od twórców gry gdzie to można potwierdzić?
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4021
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 19 times

Re: Descent 2ed.

Post autor: AkitaInu »

https://boardgamegeek.com/thread/937379 ... conditions

Znalezione w 5 sekund :) ale po angielsku

Aha, w sytuacji kiedy zadajesz 2 obrazenia, obronca ma 2 tarcze to stany ze wzmocnien nie wchodza. Jezeli jednak masz np. W tej sytuacji dwa wzmocnienia o jedno wydasz na extra obrazenia (jeżeli jest taka możliwość) to ten drugi juz moze nalozyc stan

Wysłane z telefonu
KDMZ
Posty: 3
Rejestracja: 23 sty 2017, 12:10

Re: Descent 2ed.

Post autor: KDMZ »

Wielkie dzięki

Ogólnie okazuje się że jest to nawet napisane w instrukcji, tylko w innym miejscu.

Niektóre zdolności i efekty mogą sprawić, że dana figurka (bohater lub potwór)
znajdzie się pod wpływem jakiegoś stanu, na przykład zatrucia. Dodatkowo niektóre
ataki posiadają zdolności , wywołujące różne stany (na przykład chorobę,
unieruchomienie, zatrucie lub ogłuszenie). Jeśli taki atak zada przynajmniej 1 (po
rzucie kośćmi obrony), cel znajdzie się pod wpływem wskazanego stanu.

Pozdraiwam i dzięki za szybką reakcję
dragonkce
Posty: 108
Rejestracja: 02 lis 2015, 18:05
Been thanked: 1 time

Re: Descent 2ed.

Post autor: dragonkce »

Witam, mam 2 pytanka:
1. Dodatek Kruczy Dwór - czy na karcie potwora Zabójca nie jest błąd z kolorami kostek ataku, tzn czerwony potwór ma żółta i niebieską a biały potwór ma czerwona i niebieską, nie powinno być na odwrót?
2. Dodatek Kruczy Dwór - czy kafelek Zrujnowany mur to cały kafelek tzn 4 obrzeza, czy tylko dwa jego obrzeża, na których namalowane są cegły?
Awatar użytkownika
stary gracz
Posty: 358
Rejestracja: 21 sie 2016, 17:20
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 34 times
Been thanked: 69 times

Re: Descent 2ed.

Post autor: stary gracz »

Witam.

Czy barghesty można ustawiać po skosie tzn. w taki sposób aby zajmowały dwa pola stykające się narożnikami?
Awatar użytkownika
kolderek
Posty: 1368
Rejestracja: 15 paź 2007, 17:25
Lokalizacja: Tychy
Been thanked: 1 time

Re: Descent 2ed.

Post autor: kolderek »

stary gracz pisze:Witam.

Czy barghesty można ustawiać po skosie tzn. w taki sposób aby zajmowały dwa pola stykające się narożnikami?
nie można.
Ronin87
Posty: 4
Rejestracja: 23 mar 2017, 13:57
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Descent 2ed.

Post autor: Ronin87 »

Witam, mam kilka pytań:

1. Mroczny Władca (gdy rozgrywamy kampanię) dobiera na początku przygody tyle kart MW ilu jest bohaterów w grze. A czy dobiera ponownie taką ilość na początku drugiego spotkania?

2. Karta Mroczny Urok - MW może zmusić bohatera do zaatakowania samego siebie - czy bohater atakując siebie może się także bronic przed swoim atakiem?

3.Taka sytuacja - MW pokonał bohatera, następnie ciągnie kartę. Tą kartą jest Żądza krwi - czy może jej użyć w stosunku do właśnie pokonanego bohatera i dobrać 1 kartę za każdego bohatera w grze?
Descent 2 + Cień Nerekhall + Spadkobiercy krwi
Civilization + Sława i bogactwo + Wiedza i wojna
Eremita
Posty: 317
Rejestracja: 27 wrz 2015, 23:27
Has thanked: 10 times
Been thanked: 26 times
Kontakt:

Re: Descent 2ed.

Post autor: Eremita »

Ronin87 pisze:1. Mroczny Władca (gdy rozgrywamy kampanię) dobiera na początku przygody tyle kart MW ilu jest bohaterów w grze. A czy dobiera ponownie taką ilość na początku drugiego spotkania?
Nie, drugie spotkanie Władca rozpoczyna z tymi kartami które zostały mu z pierwszego spotkania.
Ronin87 pisze:2. Karta Mroczny Urok - MW może zmusić bohatera do zaatakowania samego siebie - czy bohater atakując siebie może się także bronic przed swoim atakiem?
Jeśli pytasz o rzucanie kośćmi obrony to nawet nie może tylko musi.
Ronin87 pisze:3.Taka sytuacja - MW pokonał bohatera, następnie ciągnie kartę. Tą kartą jest Żądza krwi - czy może jej użyć w stosunku do właśnie pokonanego bohatera i dobrać 1 kartę za każdego bohatera w grze?
Nie, kiedy pokonywał bohatera nie miał jeszcze tej karty na ręku .
Ronin87
Posty: 4
Rejestracja: 23 mar 2017, 13:57
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Descent 2ed.

Post autor: Ronin87 »

Jeszcze jedno pytanie - atak str.9 instrukcji - chodzi o różne interpretacje - która jest właściwa?
1. z ataku zliczamy serca i tarcze - jeśli atak wchodzi to dopiero wtedy wydajemy wzmocnienia?
2. liczymy serca + dodajemy wzmocnienia i na końcu odejmujemy tarcze?
Descent 2 + Cień Nerekhall + Spadkobiercy krwi
Civilization + Sława i bogactwo + Wiedza i wojna
Eremita
Posty: 317
Rejestracja: 27 wrz 2015, 23:27
Has thanked: 10 times
Been thanked: 26 times
Kontakt:

Re: Descent 2ed.

Post autor: Eremita »

Ronin87 pisze:Jeszcze jedno pytanie - atak str.9 instrukcji - chodzi o różne interpretacje - która jest właściwa?
1. z ataku zliczamy serca i tarcze - jeśli atak wchodzi to dopiero wtedy wydajemy wzmocnienia?
2. liczymy serca + dodajemy wzmocnienia i na końcu odejmujemy tarcze?
Podkreślona interpretacja jest poprawna.
Trochę bardziej szczegółowa kolejność zdarzeń:
1. Rzut kośćmi ataku i obrony.
2. Ewentualne przerzuty.
3. Sprawdzenie zasięgu. (jeśli jest potrzeba)
4. Wydawanie wzmocnień.
5. Określenie i zadanie obrażeń (w ramach określania obrażeń odejmowane są tarcze).
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4021
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 19 times

Re: Descent 2ed.

Post autor: AkitaInu »

Eremita pisze:
Ronin87 pisze:Jeszcze jedno pytanie - atak str.9 instrukcji - chodzi o różne interpretacje - która jest właściwa?
1. z ataku zliczamy serca i tarcze - jeśli atak wchodzi to dopiero wtedy wydajemy wzmocnienia?
2. liczymy serca + dodajemy wzmocnienia i na końcu odejmujemy tarcze?
Podkreślona interpretacja jest poprawna.
Trochę bardziej szczegółowa kolejność zdarzeń:
1. Rzut kośćmi ataku i obrony.
2. Ewentualne przerzuty.
3. Sprawdzenie zasięgu. (jeśli jest potrzeba)
4. Wydawanie wzmocnień.
5. Określenie i zadanie obrażeń (w ramach określania obrażeń odejmowane są tarcze).
Są jeszcze stany które wchodzą tylko jeżeli zadane zostanie przynajmniej jedno obrażenie - też trzeba o tym pamiętać :)
Eremita
Posty: 317
Rejestracja: 27 wrz 2015, 23:27
Has thanked: 10 times
Been thanked: 26 times
Kontakt:

Re: Descent 2ed.

Post autor: Eremita »

AkitaInu pisze:Są jeszcze stany które wchodzą tylko jeżeli zadane zostanie przynajmniej jedno obrażenie - też trzeba o tym pamiętać :)
Podobnie jak o wielu innych rzeczach. Jednak kwestia stanów nie wpływa na to kiedy trzeba wydawać wzmocnienia.
Ronin87
Posty: 4
Rejestracja: 23 mar 2017, 13:57
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Descent 2ed.

Post autor: Ronin87 »

Bardzo dziękuję za wszystkie odpowiedzi :)
Descent 2 + Cień Nerekhall + Spadkobiercy krwi
Civilization + Sława i bogactwo + Wiedza i wojna
Miszon
Posty: 2491
Rejestracja: 22 sie 2015, 13:48
Has thanked: 1000 times
Been thanked: 490 times

Re: Descent 2ed.

Post autor: Miszon »

mam pytanie odnośnie heroic feat Avricka Albrighta:
- czy można w ten sposób "ocucić" leżącą postać? Czy jest to możliwe tylko poprzez konkretną akcję cucenia?
planszomania.pl - 10%
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
Eremita
Posty: 317
Rejestracja: 27 wrz 2015, 23:27
Has thanked: 10 times
Been thanked: 26 times
Kontakt:

Re: Descent 2ed.

Post autor: Eremita »

Miszon pisze:mam pytanie odnośnie heroic feat Avricka Albrighta:
- czy można w ten sposób "ocucić" leżącą postać? Czy jest to możliwe tylko poprzez konkretną akcję cucenia?
Można.
Instrukcja pisze:Jeśli nieprzytomny bohater wyleczy przynajmniej jedno obrażenie, należy natychmiast zastąpić jego żeton bohatera figurką bohatera. Podczas swojej następnej tury bohater będzie mógł już normalnie wykonywać akcje.
Nycte
Posty: 425
Rejestracja: 28 kwie 2012, 08:07
Lokalizacja: Słupsk/ Gdańsk
Has thanked: 7 times
Been thanked: 2 times

Re: Descent 2ed.

Post autor: Nycte »

Mam pytanie dotyczące przygody oblężenie wieży niebios (kampania spadkobiercy krwi).
W tej przygodzie bohaterowie muszą powstrzymać mrok przed przedarciem się do wyjścia (zamykając drzwi dzwigniami)
W opisie jest zaznaczone, że Belthir może wykonać akcję by wzbić się w powietrze z 1 potworem i przenieść go do środka.
Tu pierwsze pytanie.
1. W opisie jest wspomniane. "Następnie mroczny władca usuwa jego figurkę zplanszy i umieszcza go na 1 z unikatowych pól (czym są te unikatowe pola? często jest to wspominane w przygodach)
2. "Jeśli to pole jest zajęte, należy umieścić Belthira na najbliższym pustm polu, które sąsiaduje z tm unikatowym polem. Jeśli Belethir niesie potwora, należy usunąć tego potwora z planszy i umieścić go na polu sąsiadującym z Belthirem. B. i ten potwór zostają ogłuszeni"
- ogłuszeni tylko jeśli mieli wylądować na polu ale jest zajęte
- ogłuszeni za każdym razem kiedy Belethir ląduje z mobkiem
3. Harpie i czerwie mogą się dostać do środka twierdzy poprzez odpowiednio lot (skoro Belethir mógł) i drążenie czy muszą grzecznie iść do otwartych drzwi (czerwie jednak nie pasują ikonką do przygody więc sprawa sięw ich przypadku rozwiązuje ale mimo wszystko chciałbym poznać odpowiedź :D )
Jutro zaczynam pierwszy raz kampanię i wolę mieć wszystko jasne :D
dragonkce
Posty: 108
Rejestracja: 02 lis 2015, 18:05
Been thanked: 1 time

Re: Descent 2ed.

Post autor: dragonkce »

Witam, mam 2 pytanka:
1. Dodatek Kruczy Dwór - czy na karcie potwora Zabójca nie jest błąd z kolorami kostek ataku, tzn czerwony potwór ma żółta i niebieską a biały potwór ma czerwona i niebieską, nie powinno być na odwrót?
2. Dodatek Kruczy Dwór - przygoda "Mój dom, moje zasady" - czy kiedy Bohater podnosi Okruch wiążącego Kamienia, czy wykonuje on przy tym akcję czy też nie? W instrukcji głównej pisze, że jeśli podnosi się jakieś znaczniki celu, to wymaga to akcji, natomiast w Księdze przygód pisze tylko, że Bohater podnosi Okruchy Wiążącego Kamienia, ale nie zaznaczono, że jest to jedna z akcji.
pawianlsm
Posty: 191
Rejestracja: 08 gru 2015, 18:26
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 27 times
Been thanked: 43 times

Re: Descent 2ed.

Post autor: pawianlsm »

Nycte pisze:Mam pytanie dotyczące przygody oblężenie wieży niebios (kampania spadkobiercy krwi).
W tej przygodzie bohaterowie muszą powstrzymać mrok przed przedarciem się do wyjścia (zamykając drzwi dzwigniami)
W opisie jest zaznaczone, że Belthir może wykonać akcję by wzbić się w powietrze z 1 potworem i przenieść go do środka.
Tu pierwsze pytanie.
1. W opisie jest wspomniane. "Następnie mroczny władca usuwa jego figurkę zplanszy i umieszcza go na 1 z unikatowych pól (czym są te unikatowe pola? często jest to wspominane w przygodach)
2. "Jeśli to pole jest zajęte, należy umieścić Belthira na najbliższym pustm polu, które sąsiaduje z tm unikatowym polem. Jeśli Belethir niesie potwora, należy usunąć tego potwora z planszy i umieścić go na polu sąsiadującym z Belthirem. B. i ten potwór zostają ogłuszeni"
- ogłuszeni tylko jeśli mieli wylądować na polu ale jest zajęte
- ogłuszeni za każdym razem kiedy Belethir ląduje z mobkiem
3. Harpie i czerwie mogą się dostać do środka twierdzy poprzez odpowiednio lot (skoro Belethir mógł) i drążenie czy muszą grzecznie iść do otwartych drzwi (czerwie jednak nie pasują ikonką do przygody więc sprawa sięw ich przypadku rozwiązuje ale mimo wszystko chciałbym poznać odpowiedź :D )
Jutro zaczynam pierwszy raz kampanię i wolę mieć wszystko jasne :D
1. Unikatowe pola to te zaznaczone na czerwono z krzyżykiem.
2. Wydaje mi się, że Belethir jest zmęczony poruszaniem się z potworem i dlatego zostaje ogłuszony żeby mieć jedną akcje mniej. Za każdym razem kiedy niesie potwora.
3. Belethir tylko może wykonać akcję lot.
crashbull
Posty: 91
Rejestracja: 16 lip 2016, 13:40
Lokalizacja: Łódź
Been thanked: 7 times

Re: Descent 2ed.

Post autor: crashbull »

A ja z innej beczki :)
Czy według Was można zmienić zasady akcji żeby były takie ja w Imperium atakuje :) notabene w aplikacji już tak jest :) akcja OL akcja Herosi :)
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4021
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 19 times

Re: Descent 2ed.

Post autor: AkitaInu »

Napewno nie bo czesc scenariuszy sie posypie jezeli chodzi o balans
Awatar użytkownika
ariser
Posty: 1136
Rejestracja: 16 lut 2016, 19:29
Lokalizacja: Cieszyn
Has thanked: 63 times
Been thanked: 48 times

Re: Descent 2ed.

Post autor: ariser »

crashbull pisze:A ja z innej beczki :)
Czy według Was można zmienić zasady akcji żeby były takie ja w Imperium atakuje :) notabene w aplikacji już tak jest :) akcja OL akcja Herosi :)
Rzuć okiem tu:
https://boardgamegeek.com/filepage/1234 ... rsion-v106

My tak gramy co jakiś czas kampanię i jest spoko.
"W grze doszło do momentu niedociągnięcia, który jest spowodowany wielkością gry i jej nieidealnością."
vegathedog, 2019
Kupię / Sprzedam
Awatar użytkownika
ixi24
Posty: 477
Rejestracja: 03 lut 2015, 00:23
Has thanked: 108 times
Been thanked: 41 times

Re: Descent 2ed.

Post autor: ixi24 »

Przy wyborze postaci gracze mogą wybrać jeden kolor archetypu ? Np; jeden bierze łuczniczkę drugi łotrzyka i każdy z nich osobną zieloną klasę? Mozna tak ?
Sprzedam Kupie IG

Zniżki: 3% ALEplanszowki
Awatar użytkownika
ixi24
Posty: 477
Rejestracja: 03 lut 2015, 00:23
Has thanked: 108 times
Been thanked: 41 times

Re: Descent 2ed.

Post autor: ixi24 »

Jak dokładnie działa chowaniec? Bo mieliśmy z tym problem. Trzeba go jakoś specjalnie aktywować? Czy tak znikąd pojawia się przy bohaterze, a jak zginie można go znowu przyzwać bez akcji? Troche było by to przegięte moim zdaniem ;)
Sprzedam Kupie IG

Zniżki: 3% ALEplanszowki
ODPOWIEDZ