Descent 2ed. - pytania i wątpliwości

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
Awatar użytkownika
RasTafari
Posty: 1410
Rejestracja: 20 kwie 2010, 17:26
Lokalizacja: Breslau
Has thanked: 71 times
Been thanked: 69 times

Re: Descent 2ed.

Post autor: RasTafari »

Tak z ciekawości zapytam bo jak zawsze instrukcję ffg to magia sama w sobie :lol:

Jak gracie kampanię Run Cienia z którymś z dodatków i jest opcja zrobienia misji z dodatku to czy traktujecie to jako jedną z trzech przygód, które trzeba wykonać żeby przejść do interludium czy jako dodatkową (czwartą) przygodę do wykonania? Tak naprawdę nie ma to większego znaczenia dla rozgrywki ale jestem ciekaw waszych opinii.
Przyszedł Rasta i zepsuł grę.
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: Descent 2ed.

Post autor: Bary »

stary gracz pisze: Wnioski jakie mi się nasunęły w wyniku wykonania tej akcji.
1. Figurka musi zmniejszona osiągnąć pole, które umożliwia wykonanie akcji.
Tu wystarczy przeczytać pkt 1 w opisie pod spodem: "przesunął się 2 pola w lewo". Potem "rozwinął się". Przecież mógł poruszyć się 1 pole i "rozwinąć" się w kierunku bohatera. A potem mieć 3 punkty ruchu do wycofania się.
2. Aby wykonać daną akcje musi się rozwinąć.
To wynika z punktu który cytowałem.
3. Kierunek "rozwinięcia się" po zakończeniu akcji związanej z ruchem nie jest przypadkowy.
Tutaj posłużę się kolejnym cytatem str.18 instrukcji aplikacji:
"When ending a large figure’s movement, it “expands” in a direction that
facilitates the instructed movement (either toward or away from the
target)."
Po przetłumaczeniu translatorem:
"Po zakończeniu ruchu dużej figury "rozszerza się" w kierunku, który ułatwia wskazany ruch (w kierunku lub z dala od celu)."
Czyli w zależności jaki rodzaj ruchu figurka wykonywała rozwija się w stronę bohatera (natarcie, wypatrywanie) lub jak najdalej od bohatera (ucieczka).

To takie moje odczucie jak to ma wyglądać. Po spolonizowaniu instrukcji aplikacji będzie łatwiej się odnieść do tego zagadnienia.
Wszystkie Twoje wnioski są imo poprawne, jedyne co w moim mniemaniu pozostaje nie w pełni potwierdzone, to poniższy przypadek.
Barghest ma w dalszym ciągu wspomniane przez Ciebie możliwe aktywacje:
∞ Engage the hero with the most Health remaining.
∞ Attack an adjacent hero. Then retreat.

Najbliższy bohater jest jednak dość daleko i barghest wykonuje dwa razy aktywację engage.
I teraz:
a) nie rozwija się, bo ma podwójny ruch,
b) rozwija się, bo każda aktywacja określona przez aplikację musi być skończona, zanim zacznie się kolejna.
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Awatar użytkownika
stary gracz
Posty: 358
Rejestracja: 21 sie 2016, 17:20
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 34 times
Been thanked: 69 times

Re: Descent 2ed.

Post autor: stary gracz »

Witam.

Odnosząc się to Twoich rozważań:
Najbliższy bohater jest jednak dość daleko i barghest wykonuje dwa razy aktywację engage.
I teraz:
a) nie rozwija się, bo ma podwójny ruch,

Jeśli barghest obydwie akcje ruchu wykonałby jako natarcie nie rozwija się po pierwszej akcji ruchu bo porusza się dalej zgodnie z tym co napisałem wcześniej.

"The figure can only expand again when it runs out of movement
points, stops moving completely (either by reaching its destination or
being unable to move further), or if it interrupts movement to perform
an action."
A po przetłumaczeniu translatorem:
Postać może się rozszerzyć tylko wtedy, gdy zabraknie jej ruchu
punktów, przestaje się całkowicie poruszać (poprzez dotarcie do celu lub
będąc niezdolnym do dalszego przemieszczania się) lub jeśli przerywa ruch do wykonania
akcja.


b) rozwija się, bo każda aktywacja określona przez aplikację musi być skończona, zanim zacznie się kolejna.
Nie.
Punkt, który przytoczyłem wyżej nic nie mówi na ten temat. A gdyby inny o tym mówił to obydwa by sobie zaprzeczały w tym przypadku.
Awatar użytkownika
Szamano
Posty: 126
Rejestracja: 07 lis 2011, 16:44
Has thanked: 26 times
Been thanked: 1 time

Re: Descent 2ed.

Post autor: Szamano »

Cześć mam kilka pytań po pierwszej grze z aplikacją:
1) Czy można zamknąć otwarte drzwi, żeby np pająki nie wyszły z domu ?
2) "Wypatrz najbliższego bohatera" - o co chodzi ?
3) Jeśli ma się pojawić nowy potwór a liczba potworów w grupie ma już tyle ile wymagana liczba z tyłu karty potwora według liczby graczy to potwór się pojawia ?
4) Jeśli ma dojść nowy potwór do grupy a nie jest powiedziane czy potężny to zawsze dochodzi zwykły ?
5) Użyty eliksir zostaje w ekwipunku ?
Miszon
Posty: 2491
Rejestracja: 22 sie 2015, 13:48
Has thanked: 1001 times
Been thanked: 490 times

Re: Descent 2ed.

Post autor: Miszon »

1. W aplikacji nie można.
2. Jest to zapisane w instrukcji. Zasadniczo: potwór idzie w kierunku tego bohatera aż będzie w zasięgu wzroku i odległości 3 pól lub do wyczerpania punktów ruchu
3. Nie. Chyba że jest napisane "ignorując limit potworów ".
4. Najpierw potężny jeśli jest taka możliwość i nie przekracza limitu grupy chyba że ignorujesz limit
5. Tak, ale nie można go już użyć. Właściwie to równie dobrze mógłby nie zostawać ale być może są jakieś opcje jego "odświeżenia" lub innego wpływu na zużyty ekwipunek.
planszomania.pl - 10%
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
Awatar użytkownika
Szamano
Posty: 126
Rejestracja: 07 lis 2011, 16:44
Has thanked: 26 times
Been thanked: 1 time

Re: Descent 2ed.

Post autor: Szamano »

Można wchodzić / strzelać przez elementy na mapie np skrzynia, kokon itp. ?
Miszon
Posty: 2491
Rejestracja: 22 sie 2015, 13:48
Has thanked: 1001 times
Been thanked: 490 times

Re: Descent 2ed.

Post autor: Miszon »

Mam pytanie odnośnie jednej z kart Mrocznego Władcy typu pułapka:

- pułapka działa w ten sposób, że jeśli bohaterowi nie wyjdzie test uniknięcia pułapki, to traci 1 punkt ruchu. Jednakże jeśliby był to ostatni punkt ruchu (w tym punkty ruchu uzyskane z tytułu zużycia żetonu zmęczenia), to bohater momentalnie się zatrzymuje i nie idzie dalej i dostaje ogłuszenie bodajże.

Pytanie teraz: co jeśli ruch, który wykonuje bohater nie jest akcją ruchu, tylko właśnie wykorzystaniem punktów zmęczenia?
Czy bohater momentalnie się zatrzymuje i jeśli chce iść dalej, musi wykonać akcję ruchu, czy tylko traci punkt ruchu z puli, które miałby do wykorzystania w swojej akcji ruchu? W takiej sytuacji jeśli nie będzie w tej turze wykonywał akcji ruchu, to właściwie nic nie traci, dlatego moim zdaniem pierwsza opcja, czyli kończy ruch, nawet jesli jest to ruch nie będący akcją ruchu.

To był bodajże Wilczy Dół, ale nie dam teraz głowy.
planszomania.pl - 10%
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
virnik
Posty: 56
Rejestracja: 22 cze 2017, 13:50
Has thanked: 8 times
Been thanked: 1 time

Re: Descent 2ed.

Post autor: virnik »

1. Jest jakiś limit odpalonych umiejętności/zdolności bohatera?

2. Rozumiem, że w trakcie walki mogę uruchomić tyle różnych wzmocnień ile symboli pioruna wyrzucę?

3. Zdolność z karty bohatera Averica (leczenie po rzucie) działa cały czas ale tylko dla jego rzutów?

4. Zdolności, które wymagają zmęczenia bohatera bądź wyczerpania karty a są bez oznaczenia strzałki (akcji) mogę uruchomić ile chce w trakcie tury bohatera ?
Miszon
Posty: 2491
Rejestracja: 22 sie 2015, 13:48
Has thanked: 1001 times
Been thanked: 490 times

Re: Descent 2ed.

Post autor: Miszon »

1. Limitem jest tylko liczba akcji i punktów zmęczenia.
2. tak
3. tak, tylko dla jego rzutów
4. tak, o ile masz jeszcze zmęczenie do zużycia, to możesz odpalać
planszomania.pl - 10%
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4021
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 19 times

Re: Descent 2ed.

Post autor: AkitaInu »

2. Ale kazde wzmocnienie tylko raz na atak
4. Karty ktore sie wyczerpuje mozesz odpalic tylko raz na ture.
morrison-1986
Posty: 24
Rejestracja: 08 sie 2017, 11:46
Lokalizacja: Łódź, Retkinia
Has thanked: 10 times
Been thanked: 2 times

Re: Descent 2ed.

Post autor: morrison-1986 »

Czołem!

Mam do Was kilka pytań i byłbym niezmiernie wdzięczny za Waszą pomoc:).

1. Dwie takie same akcje - czy można wykonać dwie takie same akcje pod rzad? Na przykład dwie akacje ataku tego samego potwora, albo dwie akcje próby (mam nadzieję, że to nie spojler) zniszczenia laski z tutoriala? Wiem, że można wykonać dwie akcje ruchu i idzie się wtedy podwójną wartość z karty bohatera. Ale mnie chodzi o dwie dowolne inne akcje (np. właśnie atak czy ta próba wykonania jakiegoś testu).

2. Wzmocnienia - sytuacja hipotetyczna ale nie do końca bo taką napotkałem w tutorialu. I to jest w sumie jedyna z tych najpoważniejszych rzeczy których nie rozumiem i byłbym Wam bardzo wdzięczny za pomoc w tej materii.
W specjalnych efektach przy ataku potworów jest napisane "każdy atak otrzymuje + 1 wzmocnienie". Czyli na dzień dobry wiadomo, że każdy atak potwora jeśli tylko jest celny to dostaje jedno wzmocnienie dodatkowo, prawda? Czyli jeśli wyrzucił na kostkach 1 obrażenie i 1 wzmocnienie, a na drugiej również 1 obrażenie i 1 wzmocnienie to łącznie sumując i dodając efekty jest to 2 obrażenie i 3 wzmocnienia (bo jedno jest już jako, że "każdy atak otrzymuje + 1 wzmocnienie", tak? Czy już w tym miejscu się mylę?
I idąc dalej - w panelu informacyjnym potwora w pierwszej zdolności jest napisane, że każde 1 wzmocnienie to 1 obrażenie. Czyli zakładając, że na kostce obrony nie wyrzuciłem żadnych tarcz to dostaję 5 punktów obrażeń? Nie rozumiem tego jednego momentu... Naprawdę... Bo jeśli interpretuję to poprawnie to praktycznie pokonały mnie wczoraj zombiaki...

3. Chwyt Zombie - czy zawsze rozpatruję test kiedy atakuje mnie zombie czy aplikacja jasno mi o tym powie? Na przykład "zombie naciera na najbliższego przeciwnika i próbuje go pochwycić". Czy akcja chwytu jest wprowadzana przez zombie zawsze?

4. Ruch i zmęczenie - rozumiem, że za wydanie punktu zmęczenia mogę poruszyć się tylko o jedno pole, a nie podwoić liczbę swoich punktów ruchu, prawda? Tak jasno wynika (raczej) z instrukcji ale wolę się upewnić. Czyli decyduję się wydać jedno zmęczenie to poruszam się jeden kwadracik dalej, decyduję się wydać cztery zmęczenia to poruszam się cztery kwadraciki dalej, tak?

5. Wartość X na karcie - czasem pojawia się komunikat, że + X obrażeń. Wiem, że ten mityczny X muszę znaleźć na karcie potwora odpowiadającego mu aktu. Ale w którym miejscu to jest konkretnie?

6. Chowaniec - zupełnie nie rozumiem nekromanty i jego zdolności z chowańcem... W jaki sposób go przywołać? Czy traktuję to jako akcję? Najpierw na przykład wykonuję akcję ruchu a później akcję przywołania chowańca czy jego przywołanie jest jakby darmowe?
Na którym polu pojawia się chowaniec? Na sąsiadującym ze mną? W zasięgu 3 pól? Na dowolnym?
Rozumiem, że po pojawieniu się, chowaniec może wykonać tylko i wyłącznie akcję ruchu (już drugiej akcji ataku nie może np. wykonać. Czy jestem w błędzie? Bo z drugiej strony powiedziane jest, że traktuje się go jak normalną figurkę...).
Generalnie i w skrócie moje rozumienie chowańca jest takie - wykonuję swoim bohaterem (nekromantą) dwie normalne akcje i (teoretycznie jako trzecią) przywołuję chowańca. I chowaniec zaczyna działać jako normalna postać która nagle się pojawiła czyli wykonuje swoje dwie akcje i po wszystkim zaznaczam w aplikacji dopiero koniec tury mojego bohatera (nekromanty). Czy tak jest OK czy coś pomyliłem?
I ostatnie pytanie dotyczące chowańcy - czy mogę przywołać na przykład dwa chowańce? Podczas jednej tury jednego i podczas drugiej drugiego? W takim sensie aby na planszy były dwa albo więcej. Czy tylko i wyłącznie jeden może znajdować się na planszy?

7. Wzmocnienia z kart umiejętności - czy mogę zdecydować się na skorzystanie z jakiejś umiejętności z karty dopiero po rzucie czy deklaruję to przed rzutem? W sensie takim, że dajmy na to na karcie umiejętności mam wpisane, że każde + 1 wzmocnienia mogę zamienić na 1 obrażenie. Deklaruję, że korzystam z tej karty ale nie udaje mi się wyrzucić żadnego wzmocnienia. Czy dopiero mogę zdecydować że z niej jednak korzystam po ujrzeniu wyników na kościach? Logiczniej wydaje mi się, że byłoby decydować przed ewentualnym rzutem a nie po zobaczeniu wyników bo wtedy to troszkę takie oszustwo...

8. Ekwipunek - czy skorzystanie z jakiegoś ekwipunku, na przykład eliksiru, liczone jest jako akcja? Czy mogę z niego skorzystać i usunąć sobie na przykład punkty obrażeń nawet po wykonaniu moich dwóch akcji?

9. Ocucenie bohatera - jasnym dla mnie jest, że w momencie kiedy mój bohater chce ocucić się sam, jego ruch już się kończy bo obie swoje akcje poświęca na podniesienie się. Ale co w momencie kiedy cucony jestem przez innego gracza? Traci on jedną akcję na podejście do mnie, a drugą na ocucenie mnie. Zaznaczam tym samym w aplikacji, że moja postać już się podniosła i jest zdolna do gry. Czy traktuję to tak samo jakbym podnosił się sam i również jestem zmuszony do zakończenia tury tym graczem, który przed chwilą był nieprzytomny?

10. wzmocnienia broni - czy wzmocnienia broni mogę wykorzystywać w dowolnej kolejności czy też muszę z góry w dół? Powiedzmy, że pierwszym wzmocnieniem mojej broni jest ogłoszenie, a drugim + 1 do obrażeń. Bardziej zależy mi aby wykorzystać to drugie obrażenie bo dzięki temu uda mi się pokonać potwora. Czy mogę zdecydować sobie w ten sposób czy muszę najpierw zastosować ogłuszenie bo jest pierwsze od góry?

I ufff... to chyba tyle:). Mam nadzieję, że Wam nie utrułem zapewne banalnością tych pytań:). Ale w grach planszowych dopiero raczkuję:). Dlatego pomimo przeczytania instrukcji cztery razy, rozegrania dwukrotnie scenariusza treningowego - wolę dopytać:).

Pozdrawiam

Dawid
c08mk
Posty: 2459
Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 100 times
Been thanked: 285 times

Re: Descent 2ed.

Post autor: c08mk »

Z aplikacją jeszcze nie grałem. Zasady poniżej są z podstawowej wersji gry.

1. Bohater może wykonać 2 takie same akcje o ile nie są ograniczone np. wyczerpaniem karty umiejętności czy jakim innym efektem mówiącym "raz na turę", itp.

4. Tak. I grając z MW najlepiej wydawać po 1 punkcie zmęczenia, bo wredny MW może czasem przerwać ruch kartą i wydane na raz 4 pkt. nie wrócą.

5. Jeżeli z tyłu karty potwora pisze Przebicie X i dalej jest opis Przebicia to obracasz kartę potwora i patrzysz na jego zdolności. Jeżeli minion ma Przebicie 1 to X=1, jeżeli lepszy potwór ma Przebicie 2 to X=2.

7. Na początku rundy zakładasz ekwipunek, który używasz. Przed walka wybierasz jedną broń, którą atakujesz (jeżeli masz dwie). Wykonujesz rzut. Aktywujesz te efekty, które możesz lub które chcesz.

8. Ekwipunek ma warunki np. wyczerp albo strzałka, itp. Strzałka oznacza wykorzystanie akcji.

9. Jak ktoś podnosi bohatera to ten bohater może rozegrać swoją turę normalnie. Jak bohater podnosi się sam to od razu kończy swoją turę (ale może jeszcze wyleczyć 2 HP przy grze na 2 dwie postacie).

10. Używasz co bardziej potrzebujesz. Nie trzeba ich używać za kolejnością.
morrison-1986
Posty: 24
Rejestracja: 08 sie 2017, 11:46
Lokalizacja: Łódź, Retkinia
Has thanked: 10 times
Been thanked: 2 times

Re: Descent 2ed.

Post autor: morrison-1986 »

OK, dziękuję za odpowiedzi! Już niewiele pozostało mi pytań na które mi ich brak:).

Co do punktu 7 to bardziej chodziło mi nie o ekwipunek ale o zdolność. Wyposażenie ekwipunku jest napisane, że przed każdą przygodą wybieramy co na siebie wkładamy. To jest dla mnie oczywiste. Miałem na myśli tutaj moją specjalną zdolność. Załóżmy, że gram postacią, której karta dodatkowej umiejętności (tą którą obraca się po wykorzystaniu) mówi że każde wzmocnienie wyrzucone na kości mogę zamienić na jedno obrażenie. Decyduję się zaatakować potwora z użyciem tej umiejętności. I teraz pytanie - czy muszę zadeklarować o tym przed rzutem? Bo jeśli nie wyrzuciłem żadnych wzmocnień to specjalny atak tak jakby mi przepada bo korzystałem z tej zdolności ale niestety nie udało mi się wyrzucić wzmocnienia. Mógłbym spróbować uczynić to w drugim ataku ale niestety już z tego skorzystałem w poprzedniej (mimo że nieudanej) akcji. Chodzi mi właśnie o to:).
c08mk
Posty: 2459
Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 100 times
Been thanked: 285 times

Re: Descent 2ed.

Post autor: c08mk »

Jeżeli karta mówi "wyczerp aby ... zamienić wzmocnienia na obrażenia" to musisz mieć wcześniej te wyniki na kościach. Tutaj zależy jaki tekst jest na karcie.

Edycja

2. Jeżeli jest tak jak opisałeś to dobrze rozumiesz zasady ... pokonały Cię zombiaki : )

3. Jeżeli appka działa tak jak drukowane scenariusze co-op to Chwyt się aktywuje tylko jeżeli jest wymieniony po imieniu. Tak to działa w scenariuszasz drukowanych, w appce mogą być inne zasady.

6. Karta umiejętności mówi jak przywołać chowańca nekrusa. Wydajesz akcję i zmęczenie. Możesz mieć tylko jeden szkielet na planszy. Karta szkieletu mówi co może czyli może zrobić dodatkowo akcję ataku.
Inne postacie jak geomanta czy iluzjonista może mieć więcej chowańców.
Awatar użytkownika
piotrest
Posty: 160
Rejestracja: 01 lut 2010, 14:03
Lokalizacja: Włocławek
Has thanked: 21 times
Been thanked: 6 times

Re: Descent 2ed.

Post autor: piotrest »

Zagrałem I scenariusz Akolita z Saradyn i mam wrażenie, że MW ma łatwiej dzięki umiejętności "Chyży" swoich Goblińskich Łuczników i wykonywaniu przez nich 2 akcji Ruchu w każdej ich turze. Parli do przodu (Karawany) jak najszybciej i nagromadzili masę żetonów zmęczenia. Bo zamiast atakować mogą 2 razy się poruszyć?
Miszon
Posty: 2491
Rejestracja: 22 sie 2015, 13:48
Has thanked: 1001 times
Been thanked: 490 times

Re: Descent 2ed.

Post autor: Miszon »

Chyży nie dotyczy podwójnego ruchu, tylko tego że mogą się "prześlizgnąć" przez pola zajęte przez wrogie figurki.
Ale tak, potwory mogą wykonać atak i ruch lub 2 ruchy. Nie mogą za to 2 razy atakować, co mogą bohaterowie.
planszomania.pl - 10%
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
Miszon
Posty: 2491
Rejestracja: 22 sie 2015, 13:48
Has thanked: 1001 times
Been thanked: 490 times

Re: Descent 2ed.

Post autor: Miszon »

Nie bardzo wiem czy dobrze rozumiem zasady włączania misji z minikampanii (Kruczy Dwor, Legowisko Jaszczura) do głównej kampanii:

- MW zagrywa kartę pogłoski (wcześniej losuje o ile pamiętam 3 z talii poglosek na dany akt), i w ten sposób oprócz misji z kampanii staje się dostępna jakąś misja poboczna
- zarówno bohaterowie jak i MW może w każdym momencie zadecydować że "idzie" na tą poboczną a nie na misję z kampanii głównej?
- potem misja i pogłoska spadają że stołu, w drugim akcie MW losuje kolejne karty pogłosek i znowu można pójść na misję poboczną po tym jak zagra pogłoskę?
planszomania.pl - 10%
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
olikok
Posty: 23
Rejestracja: 19 lip 2014, 00:18
Been thanked: 1 time

Re: Descent 2ed.

Post autor: olikok »

morrison-1986 pisze: 27 mar 2018, 07:53 3. Chwyt Zombie - czy zawsze rozpatruję test kiedy atakuje mnie zombie czy aplikacja jasno mi o tym powie? Na przykład "zombie naciera na najbliższego przeciwnika i próbuje go pochwycić". Czy akcja chwytu jest wprowadzana przez zombie zawsze?
Właśnie, kiedy master zombie używa chwytu? Jaka jest logika odczytu użycia tej umiejętności w aplikacji?
Awatar użytkownika
stary gracz
Posty: 358
Rejestracja: 21 sie 2016, 17:20
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 34 times
Been thanked: 69 times

Re: Descent 2ed.

Post autor: stary gracz »

W aplikacji będzie jasno określone kiedy potężny Zombie używa chwytu.

Ja miałem to określone w jednej z akcji jaką może wykonać potężny Zombie:
-(...)
-Użyj na bohaterze zdolności "Chwyt".
-(...)
-(...)
Qki
Posty: 5
Rejestracja: 08 sie 2018, 21:16

Re: Descent 2ed.

Post autor: Qki »

Witam.
Mam pytanie odnosnie broni. Aktualnie posiadam bron dwureczna ale teraz w sklepie trafila sie oferta zakupu dwoch broni jednorecznych. I teraz pytanie. Czy moge zalozyc dwie takie bronie zamiast broni i tarczy? Jak to jest liczone w ataku? Rzucam tyloma koscmi ile mam na obydwu kartach (czyli 2 niebieskie i 2 zolte) czy tylko 1 niebieska i 1 zolta?
Prosze o pomoc bo nie chce oszukiwac a dobrze rozegrac kampanie. Dla mnie na logike wydaje sie to normalne ze moge jakos uzyc tej drugiej reki. Ale wtedy powstaje mocne kombo w kazdym ataku (4 kosci). Z drugiej strony 2 niebieskie kosci to wieksze ryzyko pudla. Ktos tak gral? Prosze o porade.
c08mk
Posty: 2459
Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 100 times
Been thanked: 285 times

Re: Descent 2ed.

Post autor: c08mk »

Normalnie wybierasz, którą bronią atakujesz z tych założonych. Jeżeli dobrze pamiętam to tylko pasywy, jeżli broń je ma, działają cały czas. Kości ataku i zdolności aktywowane tylko z broni, którą wybierasz do ataku.
Awatar użytkownika
stary gracz
Posty: 358
Rejestracja: 21 sie 2016, 17:20
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 34 times
Been thanked: 69 times

Re: Descent 2ed.

Post autor: stary gracz »

Wg zasad nie można atakować dwoma brońmi jednoręcznymi jednocześnie. Wybierasz jedną z nich i atakujesz.
Jest to trochę dziwne rozwiązanie ale ogranicza zbyt dużą ilość zadawanych obrażeń dwoma broniami.
Zastosuj Home rule.
Atakujesz dwoma broniami ale wybierasz jeden wynik.
Qki
Posty: 5
Rejestracja: 08 sie 2018, 21:16

Re: Descent 2ed.

Post autor: Qki »

Dzieki wielkie za odpowiedz. Wlasnie w zasadach nic nie pisali o broniach jednorecznych tylko o dworecznych. Takze wiem jak dalej kontynuowac kampanie. :)
jedroll
Posty: 39
Rejestracja: 07 sie 2018, 18:07
Has thanked: 4 times
Been thanked: 4 times

Re: Descent 2ed.

Post autor: jedroll »

Qki pisze: 10 sie 2018, 17:59 Dzieki wielkie za odpowiedz. Wlasnie w zasadach nic nie pisali o broniach jednorecznych tylko o dworecznych. Takze wiem jak dalej kontynuowac kampanie. :)
Skirmisher ma umiejętności, które bazują na broniach jednoręcznych. Jedną z nich jest podstawowa umiejętność, dzięki której bohater może wydawać wzmocnienia z obu kart, co w niektórych sytuacjach daje sporą przewagę. Dodatkowo posiada on umiejętność pozwalającą na powtórny atak drugą trzymaną bronią. Ponieważ istnieje klasa czerpiąca korzyści z zastosowania broni jednoręcznych - wprowadzenie tej home rule może negatywnie wpłynąć na rozgrywkę, szczególnie jeśli gracie w wariancie z Mrocznym Władcą.

Edit:
Właśnie się zorientowałem, że odgrzałem starego kotleta. Zostawiam, bo może komuś to się jeszcze przyda.
ShareAze
Posty: 52
Rejestracja: 29 sie 2015, 18:30
Been thanked: 1 time

Re: Descent 2ed.

Post autor: ShareAze »

Hej, to dalej ja pozawracam wam dupy ^^
Z tego co instrukcja mówi zawsze dostaje się 1 pd +to co oferuje księga przygód?
Czy mogę dołączyć potwory z dodatku do podstawowej kampanii?
Przy wybieraniu potworów do przygody w kampanii mogę wybrać dowolne byle pokrywały się z symbolem który widnieje na górze?
ODPOWIEDZ