Pupile Podziemi - pytania i wątpliwości

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
Jelithe
Posty: 489
Rejestracja: 09 lut 2011, 10:53
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: Pupile podziemi

Post autor: Jelithe »

Wpływa to zarówno na wystawę jak i na kupującego, jeśli w warunkach są punkty ujemne za kostki nieszczęścia.
bartekb8
Posty: 574
Rejestracja: 10 paź 2011, 11:03
Has thanked: 66 times
Been thanked: 59 times

Re: Pupile podziemi

Post autor: bartekb8 »

Za pokazy dostaje się tzw. punkty konkursowe (które potem przekładają się na punkty reputacji w zależności od tego, które miejsce zajmiesz w pokazie względem innych graczy).
Za sprzedaż zwierzaka dostaje się od razu punkty reputacji (=zwycięstwa), podwojone (jeśli zwierzak jest sprzedawany "normalnie") lub potrojone (jeśli zwierzak jest sprzedawany z podestu.
lhw
Posty: 76
Rejestracja: 18 lut 2014, 21:02
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 6 times

Re: Pupile podziemi

Post autor: lhw »

Bea pisze:Czy jeśli się nie spełni jakichś wymagań zwierzaka, np nie nakarmi się go to czy dostaje się za to punkty na wystawie czy u kupującego?
Na wystawie oraz przy sprzedaży klientowi bierze się pod uwagę wszystkie zagrane potrzeby oczekiwanych rodzajów, niezależnie od tego czy zostały one zaspokojone czy nie. O ile po obsłużeniu wszystkich kart zwierzę nie ucieknie lub nie zginie w wyniku cierpienia czy mutacji, nie ma znaczenia czy zostało ono przykładowo nakarmione, czy też otrzymało odpowiednią ilość rozrywki - każda przydzielona potrzeba liczy się do punktacji. Natomiast inną sprawą jest brak zaspokajania potrzeb w wyniku których otrzymuje się kostki cierpienia, bo dopiero one wpływają na zmniejszenie wartości zwierzątka. Nie raz opłaca się przydzielić karty których nie jesteśmy w stanie zaspokoić, gdyż mimo otrzymanej kostki cierpienia wartość zwierzaka i tak będzie większa niż w przypadku przydzielania mu jedynie takich potrzeb które da się zaspokoić.
Awatar użytkownika
crsunik
Posty: 2869
Rejestracja: 03 sty 2014, 12:12
Lokalizacja: Warszawa Wesoła
Been thanked: 2 times

Re: Pupile podziemi

Post autor: crsunik »

Wybaczcie, chyba ślepnę bo nie widzę tego w instrukcji. Jak można wyczyścić klatkę z odchodów?
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Pupile podziemi

Post autor: sirafin »

Jest na str. 16. Pod koniec Fazy 5 wolny chochlik może usunąć do 2 znaczników odchodów z pustych klatek.
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
Duinhir
Posty: 29
Rejestracja: 25 kwie 2013, 07:48

Re: Pupile podziemi

Post autor: Duinhir »

Witam.

W polskiej instrukcji jest mała nieścisłość co do użycia eliksiru.
Eliksir zastępuje jedną kartę potrzeby. W przykładzie podane jest, że mając dwa eliksiry możemy dać zwierzakowi oba, ale w jakim celu??? Skoro dalej w zasadach czytamy, że zwierzątko zasypia i nie rozpatruje się żadnych innych potrzeb. Gdzie jest więc błąd? Zakładam, że przykładzie o dwóch eliksirach.

Druga sprawa, nigdzie nie jest napisane, czy zwierzątko z eliksirem, które śpi! możemy sprzedawać lub wystawiać na pokazie. To jak to jest?

Dziękuję za odpowiedzi wszelakie :)
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Pupile podziemi

Post autor: sirafin »

Duinhir pisze:Witam.

W polskiej instrukcji jest mała nieścisłość co do użycia eliksiru.
Eliksir zastępuje jedną kartę potrzeby. W przykładzie podane jest, że mając dwa eliksiry możemy dać zwierzakowi oba, ale w jakim celu??? Skoro dalej w zasadach czytamy, że zwierzątko zasypia i nie rozpatruje się żadnych innych potrzeb. Gdzie jest więc błąd? Zakładam, że przykładzie o dwóch eliksirach.

Druga sprawa, nigdzie nie jest napisane, czy zwierzątko z eliksirem, które śpi! możemy sprzedawać lub wystawiać na pokazie. To jak to jest?

Dziękuję za odpowiedzi wszelakie :)
Przekręciłeś opis. Nigdzie nie napisano, że "nie rozpatruje się żadnych innych potrzeb". Karta eliksiru zastępuje jedną z kart przydzielonych zwierzakowi. Rozpatrując kartę eliksiru nie wykonujesz w stosunku do zwierzaka żadnych działań. A więc o ile w przypadku rozpatrywania karty kłębka musisz wysłać chochlika do zabawy, w przypadku karty miski musisz odrzucić żeton jedzenia, to w przypadku karty eliksiru nie musisz robić nic. Nie wpływa to w żaden sposób na inne karty potrzeb, które są rozpatrywane normalnie.

W opisie eliksiru nie ma nic na temat zakazu sprzedaży/wystawiania na pokazie, więc takiego zakazu nie ma. Mało tego, w niektórych pokazach eliksir jest premiowany.
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
Duinhir
Posty: 29
Rejestracja: 25 kwie 2013, 07:48

Re: Pupile podziemi

Post autor: Duinhir »

Cytując instrukcję: "Symbol na karcie eliksiru oznacza, że zwierzak śpi, a w trakcie snu nie wykazuje żadnych innych potrzeb"

Nie wykazuje innych potrzeb, czyli? Nie karmimy go, nie bawimy, ani nie przegryza się przez klatkę i nie ucieka do innych wymiarów?
Napisałeś, że inne karty potrzeb rozpatruje się normalnie. Które? Skoro podkreślają w instrukcji, żeby nie wykonywać w stosunku do zwierzaka żadnych działań, ani że nie wykazuje on żadncyh potrzeb.

To kluczowe pytanie. Eliksir zastępuje jedną i tylko jedną potrzebę, cały rodzaj tych potrzeb (na przykład całe karmienie odpada) czy w ogóle zwierzak idzie spać i nic nas nie obchodzi?

Żadko mam problem z instrukcjami, ale ten motyw jest bardzo niejasny dla mnie.

Pozdrawiam i dopinguję aby ktoś mnie olśnił :)
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Pupile podziemi

Post autor: sirafin »

Duinhir pisze:Cytując instrukcję: "Symbol na karcie eliksiru oznacza, że zwierzak śpi, a w trakcie snu nie wykazuje żadnych innych potrzeb"
W którym miejscu instrukcji to jest? Nie mogę tego namierzyć.
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
Duinhir
Posty: 29
Rejestracja: 25 kwie 2013, 07:48

Re: Pupile podziemi

Post autor: Duinhir »

Strona 11, po prawej. Tekst pomiędzy dwoma przykładami.
Awatar użytkownika
GrzeL
Administrator
Posty: 1140
Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
Lokalizacja: okolica Warszawy
Has thanked: 9 times
Been thanked: 56 times

Re: Pupile podziemi

Post autor: GrzeL »

Duinhir pisze:Cytując instrukcję: "Symbol na karcie eliksiru oznacza, że zwierzak śpi, a w trakcie snu nie wykazuje żadnych innych potrzeb"

Nie wykazuje innych potrzeb, czyli? Nie karmimy go, nie bawimy, ani nie przegryza się przez klatkę i nie ucieka do innych wymiarów?
Napisałeś, że inne karty potrzeb rozpatruje się normalnie. Które? Skoro podkreślają w instrukcji, żeby nie wykonywać w stosunku do zwierzaka żadnych działań, ani że nie wykazuje on żadncyh potrzeb.

To kluczowe pytanie. Eliksir zastępuje jedną i tylko jedną potrzebę, cały rodzaj tych potrzeb (na przykład całe karmienie odpada) czy w ogóle zwierzak idzie spać i nic nas nie obchodzi?

Żadko mam problem z instrukcjami, ale ten motyw jest bardzo niejasny dla mnie.

Pozdrawiam i dopinguję aby ktoś mnie olśnił :)
Każda inna karta potrzeby z wyjątkiem eliksiru niesie z sobą potrzebę zaspokojenia konkretnej (konkretnych) potrzeby, natomiast eliksir powoduje zaśnięcie zwierzaka i nie wymaga on spełnienia żadnej potrzeby, a właściwe on ją zapewnia sam w sobie. Nie noguje wymagania spełnianie pozostałych potrzeb. Poza tym i tak karty eliksiru rozpatruje się jako ostatnie.
Duinhir
Posty: 29
Rejestracja: 25 kwie 2013, 07:48

Re: Pupile podziemi

Post autor: Duinhir »

To ciągle nie jest pewna odpowiedź.
Awatar użytkownika
GrzeL
Administrator
Posty: 1140
Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
Lokalizacja: okolica Warszawy
Has thanked: 9 times
Been thanked: 56 times

Re: Pupile podziemi

Post autor: GrzeL »

Duinhir pisze:To ciągle nie jest pewna odpowiedź.
Jeśli nie wierzysz osobom z tego forum, to nie zadawaj tutaj pytań, tylko napisz bezpośrednio do autora gry.
Ostatnio zmieniony 30 maja 2015, 16:04 przez GrzeL, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Pupile podziemi

Post autor: sirafin »

To akapit tłumaczący przydzielanie kart potrzeb i jest tam jedynie ogólnikowe napomknięcie o eliksirze, który jest dokładniej opisany dwie strony dalej. Tak, kiedy zwierzak śpi nie wykazuje żadnych innych potrzeb, w sensie -> przy rozpatrywaniu karty eliksiru zwierzak nie wymaga żadnych dodatkowych działań. Ty odczytałeś to, jako nierozpatrywanie innych kart potrzeb, ale to nadinterpretacja i informacje oraz przykłady znajdujące się w dalszej części instrukcji powinny rozwiać wszelkie wątpliwości.
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
Duinhir
Posty: 29
Rejestracja: 25 kwie 2013, 07:48

Re: Pupile podziemi

Post autor: Duinhir »

GrzeL: Też jestem z tego forum :wink: Co nie znaczy, że mam wierzyć w każde słowo.

Sirafin: Dziękuję za pomoc. Ciągle miałbym wątpliwości, ale spojrzałem do angielskiej wersji instrukcji. Tam jest to opisane bardzo przejrzyście. Mogłem to zrobić od razu, to nie byłoby niepotrzebnej dysputy. Po prostu ktoś to niejasno przetłumaczył.

Podsumowując, eliksir zastępuje jedną kartę potrzeby. Można było to tak napisać w instrukcji i nie byłoby pytań ;)

Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Bea
Posty: 4478
Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
Been thanked: 6 times

Re: Pupile podziemi

Post autor: Bea »

Duinhir pisze:
Podsumowując, eliksir zastępuje jedną kartę potrzeby. Można było to tak napisać w instrukcji i nie byłoby pytań ;)
No i jest to w instrukcji jak byk, kilka linijek nad zacytowanymi przez ciebie słowami:
Podczas przydzielania kart potrzeb zwierzakom, karta Eliksiru może zastąpić dowolną kartę potrzeby.
Poniżej jest przykład opisujący konkretną sytuację, a jeszcze niże słowa opisujące że zwierzak śpi, jest to rodzaj wplecionego w instrukcję "flavour tekstu". Cała instrukcja jest ogólnie bardzo dowcipnie napisana, ale ni8e ma w niej niedomówień, tylko trzeba uważnie czytać.
Awatar użytkownika
GrzeL
Administrator
Posty: 1140
Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
Lokalizacja: okolica Warszawy
Has thanked: 9 times
Been thanked: 56 times

Re: Pupile podziemi

Post autor: GrzeL »

Duinhir pisze:GrzeL: Też jestem z tego forum :wink: Co nie znaczy, że mam wierzyć w każde słowo.
Jeśli dwie osoby mają to samo zdanie i nie ma głosów sprzeciwu, to można przyjąć, iż mają racje, i co najwyżej można wejść za tydzień i sprawdzić, czy ktoś nie zanegował ich opinii.

Gdyby użytkownicy forum odpowiadali na pytania, na które już padła wg nich prawidłowa odpowiedź, to wątki z zasadami straciłyby całkowicie czytelność.
Awatar użytkownika
michacham
Posty: 129
Rejestracja: 12 sie 2012, 09:07
Lokalizacja: Łódź

Re: Pupile podziemi

Post autor: michacham »

Mam pytania do posiadaczy dodatku Dark Alleys:
- Czy w momencie wycofania grupy impów i/lub złota można je od razu przyłączyć do innych grup? Czy wręcz odwrotnie, taka ekipa czeka na wykorzystanie np. jako opłata podczas korzystania z akcji Visiting the industrial zone?
- W instrukcji jest zaznaczone, że w swojej turze można wycofać dowolną grupę lub grupy czekające na swoją kolej. To znaczy, że jak jest kolej gracza na wysłanie na planszę 4 impów, może najpierw wycofać swoje mniejsze grupy np. 2-osobowe i od razu po tym wykorzystać swoją 4-osobową? Czy musi wpierw czekać aż pozostali gracze wykonają akcje swoimi 4-osobowymi grupami i kolejka do niego wróci?
Awatar użytkownika
espresso
Posty: 1557
Rejestracja: 22 lut 2010, 12:00
Lokalizacja: poznań
Has thanked: 40 times
Been thanked: 102 times

Re: Pupile podziemi

Post autor: espresso »

michacham pisze:- Czy w momencie wycofania grupy impów i/lub złota można je od razu przyłączyć do innych grup? Czy wręcz odwrotnie, taka ekipa czeka na wykorzystanie np. jako opłata podczas korzystania z akcji Visiting the industrial zone?
Z tego co pamiętam, taka grupa nie może być nigdzie przyłączona. Wycofane chochliki po prostu czekają w domu. Sytuacje, gdy chochlika można od razu przyłączyć do czekającej grupy wprost definiuje instrukcja (np. po zakupie ozdoby).
michacham pisze:- W instrukcji jest zaznaczone, że w swojej turze można wycofać dowolną grupę lub grupy czekające na swoją kolej. To znaczy, że jak jest kolej gracza na wysłanie na planszę 4 impów, może najpierw wycofać swoje mniejsze grupy np. 2-osobowe i od razu po tym wykorzystać swoją 4-osobową? Czy musi wpierw czekać aż pozostali gracze wykonają akcje swoimi 4-osobowymi grupami i kolejka do niego wróci?
Tak, możesz wycofać swoją mniejszą grupę i w tej samej kolejce wysłać do miasta grupę 4-chochlikową. Ten zapis jest potrzeby, żebyś mógł skorzystać z niektórych lokacji strefy przemysłowej, w których "kosztem" jest dodatkowy chochlik (nie może on pochodzić z grupy, która została wysłana na pole strefy przemysłowej, tylko z puli dostępnej w domu).
Awatar użytkownika
michacham
Posty: 129
Rejestracja: 12 sie 2012, 09:07
Lokalizacja: Łódź

Re: Pupile podziemi

Post autor: michacham »

Dzięki za pomoc, rozjaśniło się teraz :) .
Shantall
Posty: 301
Rejestracja: 30 gru 2014, 17:47
Been thanked: 1 time

Re: [OPOLE] Planszowe Opole

Post autor: Shantall »

Witam, mam pytanie dotyczące dodatku Dark Alleys. Chodzi mi o używanie Industrial zone. Powiedzmy, że jest trzecia runda i pierwszy raz wysyłam chochlika do tej strefy. Zaznaczam trzeci obiekt i wybieram akcję na jednym z tych trzech obiektów. A potem w fazie 5 mogę ponownie wysłać chochliki do tej strefy.
Ile mogę wysłać tych chochlików - jednego, czy więcej ?
Czy mogę wybrać ponownie ten sam obiekt, który wybrałam we wcześniejszej fazie ?

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
Szukamy nowych znajomych z Opola lub okolic Dobrzenia Wielkiego, lubiących pograć w planszówki :-)
lhw
Posty: 76
Rejestracja: 18 lut 2014, 21:02
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 6 times

Re: [OPOLE] Planszowe Opole

Post autor: lhw »

W fazie 5 nie wysyła się już chochlików do tej strefy tylko po prostu korzysta z akcji jednego z pól do których dostęp mamy już odblokowany. Jeśli pole wymaga złota, należy jedynie oddać złoto, jeśli chochlika, trzeba wykorzystać jednego z posiadanych wolnych itp., ale nie wysyła się już kolejnego na pole akcji.
Nie ma innych ograniczeń w wybieraniu pola ze strefy, można wybrać to samo co wcześniej w fazie wykonywania akcji a nawet i takie z którego skorzystali już inni gracze.
Shantall
Posty: 301
Rejestracja: 30 gru 2014, 17:47
Been thanked: 1 time

Re: Pupile podziemi

Post autor: Shantall »

Wielkie dzięki dobry człowieku za pomoc :)

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
Szukamy nowych znajomych z Opola lub okolic Dobrzenia Wielkiego, lubiących pograć w planszówki :-)
Agazuza
Posty: 2
Rejestracja: 14 kwie 2021, 07:22

Pupile podziemi- instrukcja

Post autor: Agazuza »

Witam
Zakupiłam ostatnio grę Pupile podziemi w wersji angielskiej. Niestety nigdzie nie mogę znaleźć instrukcji w polskiej wersji językowej.
Czy ktoś mógłby mnie wspomóc?
Z góry dziękuję😃
Awatar użytkownika
Cin
Posty: 822
Rejestracja: 17 wrz 2007, 01:19
Lokalizacja: Warszawa, czasem Kielce
Has thanked: 4 times
Been thanked: 31 times

Re: Pupile Podziemi - pytania i wątpliwości

Post autor: Cin »

ODPOWIEDZ