Świat bez końca

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
TTR_1983
Posty: 3923
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:42
Has thanked: 2 times
Been thanked: 87 times
Kontakt:

Świat bez końca

Post autor: TTR_1983 »

Mam pytanie odnośnie niebieskich kart stałych: jak rozumieć, że obowiązują przez cały rozdział?
dla przykładu mam niebieską kartę z rozdziału IV "Gracze nie mogą zagrywać karty akcji Przywilej" tutaj sprawa jest jasna ze tej karty nie mogę zagrać przez cały rozdział wiec ja odrzucam od razu i wszystko jasne. a jak rozegrać gdy wylosuje taka:" każdy gracz może zamienić 1 belę sukna na 3 punkty zwycięstwa" W jaki sposób taka karta jest wydarzeniem stałym i jak z niej korzystać?
Z góry dziękuje za pomoc.
Awatar użytkownika
WRS
Administrator
Posty: 2179
Rejestracja: 09 sty 2009, 09:39
Lokalizacja: Ropczyce
Has thanked: 7 times
Been thanked: 95 times
Kontakt:

Re: Świat bez końca

Post autor: WRS »

Literalnie.
W każdej kolejnej rundzie każdy gracz może skorzystać z tego zdarzenia.
Baruk Khazad!
Jak mawia Folko:
gry logiczne to kwintesencja rozrywki, to czysta postać gry: mechanika bez dodatkowej otoczki wnoszącej, lub starającej się coś wnieść do rozgrywki
i ja się (pod) tym podpisuję
TTR_1983
Posty: 3923
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:42
Has thanked: 2 times
Been thanked: 87 times
Kontakt:

Re: Świat bez końca

Post autor: TTR_1983 »

WRS pisze:Literalnie.
W każdej kolejnej rundzie każdy gracz może skorzystać z tego zdarzenia.
oprócz kolejnej karty wydarzenia czy zamiast ?
Awatar użytkownika
WRS
Administrator
Posty: 2179
Rejestracja: 09 sty 2009, 09:39
Lokalizacja: Ropczyce
Has thanked: 7 times
Been thanked: 95 times
Kontakt:

Re: Świat bez końca

Post autor: WRS »

Na planszy są dwa miejsca na wydarzenia trwałe (niebiańskie). Jeśli wejdzie trzecie niebiańskie (rzadkie, teoretycznie możliwe), to zastępuje to pierwsze.
Natomiast wydarzenia zwykłe rozpatruje się nadal.
Czyli może być tak, że mamy dwa wydarzenia stałe - korzystamy z nich i wydarzenie na daną rundę i też korzystamy.
Jeżeli gracz chce wymienić coś korzystając z działania karty natychmiastowego wydarzenia, może to zrobić tylko jeden raz. Przy pomocy trwałych wydarzeń gracz może dokonywać jednej wymiany na rundę.
Baruk Khazad!
Jak mawia Folko:
gry logiczne to kwintesencja rozrywki, to czysta postać gry: mechanika bez dodatkowej otoczki wnoszącej, lub starającej się coś wnieść do rozgrywki
i ja się (pod) tym podpisuję
Awatar użytkownika
Tomzaq
Posty: 1721
Rejestracja: 09 maja 2014, 18:27
Lokalizacja: Silesia Superior
Has thanked: 112 times
Been thanked: 84 times

Re: Świat bez końca

Post autor: Tomzaq »

Ja mam problem z kartą trwałego wydarzenia, które nakazuje oddanie 1 złotej monety lub 1 punktu zwycięstwa każdemu graczowi, który nie posiada żadnego żetonu lojalności. Jest to karta z II rozdziału, a na tym etapie żetonów lojalności jest bardzo mało i część zostaje oddana po pierwszym rozdziale, żeby karniaków nie mieć. Jeżeli ta karta wyskakuje na początku rozdziału to najczęściej tylko jeden z graczy ma żeton lojalności a reszta ma popapane - traci co kolejkę pieniądz lub punkt. Ta karta wg mnie powinna być kartą jednorazową i tak też gramy. Ma ktoś te same wątpliwości?
Who is John Galt?
Posiadam
Awatar użytkownika
romeck
Posty: 2879
Rejestracja: 20 sie 2009, 22:22
Lokalizacja: Warszawa / Łódź
Has thanked: 8 times
Been thanked: 5 times

Re: Świat bez końca

Post autor: romeck »

Już od dawna nie mam tej gry, ale jeśli ta karta jest koloru niebieskiego, to działa co rundę. Chodzi tu o to, aby każdy gracz, który nie posiada żetonu lojalności został zmuszony do jak najszybszego zdobycia tego żetonu.
Właśnie czytasz kompletnie bezużyteczne zdanie.
Awatar użytkownika
Tomzaq
Posty: 1721
Rejestracja: 09 maja 2014, 18:27
Lokalizacja: Silesia Superior
Has thanked: 112 times
Been thanked: 84 times

Re: Świat bez końca

Post autor: Tomzaq »

Faktycznie. Może to w jakiś sposób odzwierciedlać treść książki. W końcu "Świat bez końca" to jedna z tych gier, która kopie graczy. Ale i tak jest przyjemnie :)
Who is John Galt?
Posiadam
Czarnyx
Posty: 70
Rejestracja: 31 sie 2015, 00:40
Lokalizacja: Ryki (woj. Lubelskie)
Has thanked: 5 times
Been thanked: 6 times

Re: Świat bez końca

Post autor: Czarnyx »

A ja mam pytanie odnośnie toru przysług w tej grze. Jeśli zostanie zamknięte pole na którym znajduje się znacznik przysługi (np. znacznik przysługi znajduje się na polu "król" i w tym momencie wylosuję kartę, która nakazuje położyć żetony zamknięcia na polach "król" i "królowa"), to co wtedy należy zrobić?
a) Pozostawić znacznik na tym polu (razem ze znacznikiem zamknięcia) i dopiero po ruszeniu na torze przysług pomijać to zamknięte pole?
b) Przesunąć znacznik na następne (nie zamknięte pole) i od niego zacząć najbliższy ruch na torze przysług?
c) Jeszcze co innego?

Ja do tej pory stosowałem odpowiedź "a)", ale niedawno naszły mnie wątpliwości.
Awatar użytkownika
Tomzaq
Posty: 1721
Rejestracja: 09 maja 2014, 18:27
Lokalizacja: Silesia Superior
Has thanked: 112 times
Been thanked: 84 times

Re: Świat bez końca

Post autor: Tomzaq »

A
Who is John Galt?
Posiadam
xawerka
Posty: 159
Rejestracja: 27 wrz 2008, 08:51

Re: Świat bez końca

Post autor: xawerka »

"Wieża" - czy można budować wieże pionowo czy trzeba poziomo? Czyli czy mogą być trzy kamienie i drewno (pionowa ściana) czy trzeba wybudować 6 kamieni i dopiero 2 drewna?
Awatar użytkownika
Tomzaq
Posty: 1721
Rejestracja: 09 maja 2014, 18:27
Lokalizacja: Silesia Superior
Has thanked: 112 times
Been thanked: 84 times

Re: Świat bez końca

Post autor: Tomzaq »

xawerka pisze:"Wieża" - czy można budować wieże pionowo czy trzeba poziomo? Czyli czy mogą być trzy kamienie i drewno (pionowa ściana) czy trzeba wybudować 6 kamieni i dopiero 2 drewna?
To nie ma znaczenia. Jak zagrasz kartę projektu to masz prawo postawić na jednej budowli dwa znaczniki. Takie same bądź różne. I za każdy dostajesz 3 punkty.
Who is John Galt?
Posiadam
xawerka
Posty: 159
Rejestracja: 27 wrz 2008, 08:51

Re: Świat bez końca

Post autor: xawerka »

Nie o to mi chodziło. Czy mogę budować wieżę tak: kamien, na kamieniu drugi kamien ( dostanę za to 6 punktów) i dalej: kamień i drewno. Czyli budować wieżę jakby jedną ścianę w pionie a nie poziomo dwa kamienie, znów poziomo dwa kamienie, dalej znów poziomo kamienie i dopiero dwa drewna.
Czy można budować jeden na drugim na nie poziomo?
Awatar użytkownika
Tomzaq
Posty: 1721
Rejestracja: 09 maja 2014, 18:27
Lokalizacja: Silesia Superior
Has thanked: 112 times
Been thanked: 84 times

Re: Świat bez końca

Post autor: Tomzaq »

To nie ma znaczenia. Możesz budować jak chcesz. Możesz użyć nawet 8 kostek drewna.
Who is John Galt?
Posiadam
xawerka
Posty: 159
Rejestracja: 27 wrz 2008, 08:51

Re: Świat bez końca

Post autor: xawerka »

Jeszcze raz ponawiam pytanie, bo nadal nie mam konkretnej odpowiedzi.

Czy mogę budować wieżę tak: na kamieniu drugi kamien ( dostanę za to 6 punktów) i dalej: kamień i drewno. Czyli budować wieżę jakby jedną ścianę w pionie a nie poziomo dwa kamienie, znów poziomo dwa kamienie, dalej znów poziomo kamienie i dopiero dwa drewna.
Czy można budować jeden na drugim na nie poziomo?
Awatar użytkownika
Tomzaq
Posty: 1721
Rejestracja: 09 maja 2014, 18:27
Lokalizacja: Silesia Superior
Has thanked: 112 times
Been thanked: 84 times

Re: Świat bez końca

Post autor: Tomzaq »

xawerka pisze:Jeszcze raz ponawiam pytanie, bo nadal nie mam konkretnej odpowiedzi.

Czy mogę budować wieżę tak: na kamieniu drugi kamien ( dostanę za to 6 punktów) i dalej: kamień i drewno. Czyli budować wieżę jakby jedną ścianę w pionie a nie poziomo dwa kamienie, znów poziomo dwa kamienie, dalej znów poziomo kamienie i dopiero dwa drewna.
Czy można budować jeden na drugim na nie poziomo?
Chłopie! Po polsku nie rozumiesz? To po jakiemu Ci pisać?
Czytaj instrukcję. TO NIE MA ZNACZENIA!
Możesz budować jak chcesz
Who is John Galt?
Posiadam
xawerka
Posty: 159
Rejestracja: 27 wrz 2008, 08:51

Re: Świat bez końca

Post autor: xawerka »

Nerwosolu? Nie do Ciebie było drugi raz zadane pytanie.

Jeżeli piszesz: "To nie ma znaczenia. Możesz budować jak chcesz. Możesz użyć nawet 8 kostek drewna."

No sorry, to chyba Ty nie znasz instrukcji bo wieży nie można wybudować z 8 kostek drewna, tylko z 6 kamienia i 2 drewna. Tyle w tym temacie.
Awatar użytkownika
romeck
Posty: 2879
Rejestracja: 20 sie 2009, 22:22
Lokalizacja: Warszawa / Łódź
Has thanked: 8 times
Been thanked: 5 times

Re: Świat bez końca

Post autor: romeck »

Ale odpowiedź była dobra. Nieważna jest kolejność. Możesz budować np. z góry na dół, albo najpierw na samej górze, potem na samym dole z dziurą w środku, itp.
xawerka pisze:Tyle w tym temacie.
Uuuu, czyli już wszystko wiesz i rozumiesz?
Właśnie czytasz kompletnie bezużyteczne zdanie.
Awatar użytkownika
Tomzaq
Posty: 1721
Rejestracja: 09 maja 2014, 18:27
Lokalizacja: Silesia Superior
Has thanked: 112 times
Been thanked: 84 times

Re: Świat bez końca

Post autor: Tomzaq »

xawerka pisze:Nerwosolu? Nie do Ciebie było drugi raz zadane pytanie.

Jeżeli piszesz: "To nie ma znaczenia. Możesz budować jak chcesz. Możesz użyć nawet 8 kostek drewna."

No sorry, to chyba Ty nie znasz instrukcji bo wieży nie można wybudować z 8 kostek drewna, tylko z 6 kamienia i 2 drewna. Tyle w tym temacie.
No, zapędziłem się trochę z tym drewnem. Zwracam honor w tym punkcie.
Who is John Galt?
Posiadam
Czarnyx
Posty: 70
Rejestracja: 31 sie 2015, 00:40
Lokalizacja: Ryki (woj. Lubelskie)
Has thanked: 5 times
Been thanked: 6 times

Re: Świat bez końca

Post autor: Czarnyx »

Pytanie odnośnie domków. Instrukcja mówi jasno, że jeden gracz nie może mieć dwóch domków dających ten sam czynsz. Czyli np. zielony gracz nie może mieć dwóch domków dających PZ, czy dwóch domków dających żetony wiedzy medycznej. Ale jak ma się sprawa z domkami dającymi materiał budowlany, u których jeden daje znacznik drewna, a drugi znacznik kamienia? Dwie możliwe interpretacje:
a) Ponieważ oba domki dają materiał budowlany to należy je traktować jako ten sam czynsz i jeden gracz nie może mieć ich obu.
b) Ponieważ jeden domek daje drewno, a drugi kamień to należy je traktować jako różne czynsze i jeden gracz może mieć oba.

Do tej pory postępowałem zgodnie z interpretacją z punktu "a)", ale co jakiś czas nachodzą mnie wątpliwości i dlatego chcę się poradzić kogoś mądrego :wink:
Awatar użytkownika
Tomzaq
Posty: 1721
Rejestracja: 09 maja 2014, 18:27
Lokalizacja: Silesia Superior
Has thanked: 112 times
Been thanked: 84 times

Re: Świat bez końca

Post autor: Tomzaq »

Czarnyx pisze:Pytanie odnośnie domków. Instrukcja mówi jasno, że jeden gracz nie może mieć dwóch domków dających ten sam czynsz. Czyli np. zielony gracz nie może mieć dwóch domków dających PZ, czy dwóch domków dających żetony wiedzy medycznej. Ale jak ma się sprawa z domkami dającymi materiał budowlany, u których jeden daje znacznik drewna, a drugi znacznik kamienia? Dwie możliwe interpretacje:
a) Ponieważ oba domki dają materiał budowlany to należy je traktować jako ten sam czynsz i jeden gracz nie może mieć ich obu.
b) Ponieważ jeden domek daje drewno, a drugi kamień to należy je traktować jako różne czynsze i jeden gracz może mieć oba.

Do tej pory postępowałem zgodnie z interpretacją z punktu "a)", ale co jakiś czas nachodzą mnie wątpliwości i dlatego chcę się poradzić kogoś mądrego :wink:
O ile dobrze pamiętam planszę to jest to ten sam rodzaj czynszu.
Who is John Galt?
Posiadam
Czarnyx
Posty: 70
Rejestracja: 31 sie 2015, 00:40
Lokalizacja: Ryki (woj. Lubelskie)
Has thanked: 5 times
Been thanked: 6 times

Re: Świat bez końca

Post autor: Czarnyx »

Mam pytanie o jedną z kart wydarzeń z niebieskim tłem.
Treść karty:
"Hrabia Roland z Shiring wprowadza cła przewozowe.
Skorzystanie z karty akcji "Zboże" oraz "Materiał budowlany" kosztuje 1 złotą monetę."
Czy jeśli ta karta wydarzeń jest w grze i zagram kartę akcji "Przywilej" aby po raz drugi użyć karty akcji "Zboże" lub "Materiał budowlany", to czy również płacę 1 złotą monetę?
Awatar użytkownika
WRS
Administrator
Posty: 2179
Rejestracja: 09 sty 2009, 09:39
Lokalizacja: Ropczyce
Has thanked: 7 times
Been thanked: 95 times
Kontakt:

Re: Świat bez końca

Post autor: WRS »

Tak.
Baruk Khazad!
Jak mawia Folko:
gry logiczne to kwintesencja rozrywki, to czysta postać gry: mechanika bez dodatkowej otoczki wnoszącej, lub starającej się coś wnieść do rozgrywki
i ja się (pod) tym podpisuję
ODPOWIEDZ