Cywilizacja Sid Meier's - pytania i wątpliwości
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 03 lut 2015, 08:13
Civilization - Board Game
Witam wszystkich serdecznie, jako wielki laik gier planszowych ( wcześniej grałem tylko w T:MM ) podczas gry w Civilization zrodziło mi się wiele pytań, na część z nich udało mi się znaleźć odpowiedź na forum, na część niestety nie dlatego prosiłbym was, ekspertów, o rozwianie wszelkich wątpliwości;
1. Jak w końcu wygląda sumowanie premii bitewnej? Jeśli mi zostały jeszcze na ręce 3 karty jednostek a przeciwnikowi żadna to zliczamy siłę jednostek, które leżą na stole czy również te z ręki bitewnej?
2. Czy podczas fazy zarządzania miastami akcje, które są opisane na kartach technologii można wykonać wiele razy w 1 turze? ( np. w 1 turze stworzyć dwóch WL za pomocą filozofii i użyć skilla Monarchii by zabić losową jednostkę przeciwnika?
3. Jak to w końcu jest z balistyką i matematyką? Czy mogę zadać 6/3 obrażeń 1 jednostce czy muszę obrażenia rozdysponować na minimum 2?
4. Jeśli przeciwnik wprowadził mi anarchie to nic nie stoi na przeszkodzie bym wykorzystał ten moment na zmianę ustroju?
5. Czy skille metalurgii/balistyki/matematyki podlegają jakimś ograniczeniom czy mogę ich używać dopóki mam zapas żelaza?
6. Czy mogę za pomocą wozu stanąć na peryferiach miasta by wysłać produkcję do innego? ( Oczywiście w 1 mieście odejmuje 1 pole peryferii podczas zliczania produkcji )
7. Czy jak położę WL na mapie to mogę go potem ustawić na innym miejscu czy już na stałe jest przypisany do tego kafelka?
8. Czy idzie w jakikolwiek sposób zablokować pionki armii przeciwnika za wyjątkiem karty zdarzenia kulturalnego? Czy pionek armii może przechodzić bezkarnie obok pionka armii przeciwnika?
9. Czy nie uważacie, że osoba, która jest pierwsza jest w znacznie lepszej pozycji? Przykład: w fazie ruchu, podczas walki, wykorzystuje żelazo, na które mam chrapkę, następnie faza badań, początek tury, handel, zarządzanie miastami -> 1 osoba zgarnia ostatnie żelazo, które przed chwilą wykorzystała, ja znowu zostaje z niczym.
10. Jak mam zagrać kartę hojny czy królewski dar i wybrać zasób szpiega skoro takiego nie ma, jest jedynie pod chatkami/wioskami? Czy takie również są dostępne w tym wypadku?
11. Co myślicie o grze z ukrytym drzewem technologii i pagonami rangi? Jak dla mnie kompletnie bez sensu jest to, że przeciwnik wie, co odkrywam a najbardziej bez sensu jest sytuacja, gdy któraś z osób decyduje się odkryć 1 wojenna technologie, oczywistym następstwem jest, że 2 osoba odkryje wojenna technologie, która ma przewagę nad 1.
1. Jak w końcu wygląda sumowanie premii bitewnej? Jeśli mi zostały jeszcze na ręce 3 karty jednostek a przeciwnikowi żadna to zliczamy siłę jednostek, które leżą na stole czy również te z ręki bitewnej?
2. Czy podczas fazy zarządzania miastami akcje, które są opisane na kartach technologii można wykonać wiele razy w 1 turze? ( np. w 1 turze stworzyć dwóch WL za pomocą filozofii i użyć skilla Monarchii by zabić losową jednostkę przeciwnika?
3. Jak to w końcu jest z balistyką i matematyką? Czy mogę zadać 6/3 obrażeń 1 jednostce czy muszę obrażenia rozdysponować na minimum 2?
4. Jeśli przeciwnik wprowadził mi anarchie to nic nie stoi na przeszkodzie bym wykorzystał ten moment na zmianę ustroju?
5. Czy skille metalurgii/balistyki/matematyki podlegają jakimś ograniczeniom czy mogę ich używać dopóki mam zapas żelaza?
6. Czy mogę za pomocą wozu stanąć na peryferiach miasta by wysłać produkcję do innego? ( Oczywiście w 1 mieście odejmuje 1 pole peryferii podczas zliczania produkcji )
7. Czy jak położę WL na mapie to mogę go potem ustawić na innym miejscu czy już na stałe jest przypisany do tego kafelka?
8. Czy idzie w jakikolwiek sposób zablokować pionki armii przeciwnika za wyjątkiem karty zdarzenia kulturalnego? Czy pionek armii może przechodzić bezkarnie obok pionka armii przeciwnika?
9. Czy nie uważacie, że osoba, która jest pierwsza jest w znacznie lepszej pozycji? Przykład: w fazie ruchu, podczas walki, wykorzystuje żelazo, na które mam chrapkę, następnie faza badań, początek tury, handel, zarządzanie miastami -> 1 osoba zgarnia ostatnie żelazo, które przed chwilą wykorzystała, ja znowu zostaje z niczym.
10. Jak mam zagrać kartę hojny czy królewski dar i wybrać zasób szpiega skoro takiego nie ma, jest jedynie pod chatkami/wioskami? Czy takie również są dostępne w tym wypadku?
11. Co myślicie o grze z ukrytym drzewem technologii i pagonami rangi? Jak dla mnie kompletnie bez sensu jest to, że przeciwnik wie, co odkrywam a najbardziej bez sensu jest sytuacja, gdy któraś z osób decyduje się odkryć 1 wojenna technologie, oczywistym następstwem jest, że 2 osoba odkryje wojenna technologie, która ma przewagę nad 1.
Re: Civilization - Board Game
nie mam już gry wiec odpowiem tylko na to co pamiętam:
1. Jak w końcu wygląda sumowanie premii bitewnej? Jeśli mi zostały jeszcze na ręce 3 karty jednostek a przeciwnikowi żadna to zliczamy siłę jednostek, które leżą na stole czy również te z ręki bitewnej?
ODP: wykładasz wszystkie karty na stół, jeżeli zaczynasz bitwę z 5 a przeciwnik z 2, to też tyle kart należy wyłożyć, nawet jeżeli jedna ze stron straciła wszyskie jednostki. Sumujesz siłę wszystkich kart + bonusy (przez co może się zdarzyć, że tylko tobie zostały jednostki, a przeciwnik i tak wygra dzięki bonusom)
2. Czy podczas fazy zarządzania miastami akcje, które są opisane na kartach technologii można wykonać wiele razy w 1 turze? ( np. w 1 turze stworzyć dwóch WL za pomocą filozofii i użyć skilla Monarchii by zabić losową jednostkę przeciwnika?
ODP: Technologie typu za X zasobów zrób Y można aktywować tylko raz na rundę.
3. nie pamietam co pisało na kartach
4. Jeśli przeciwnik wprowadził mi anarchie to nic nie stoi na przeszkodzie bym wykorzystał ten moment na zmianę ustroju?
ODP: jeżeli ktoś wprowadził ci anarchię, to nie musisz wracać do swojego ustroju
5. Czy skille metalurgii/balistyki/matematyki podlegają jakimś ograniczeniom czy mogę ich używać dopóki mam zapas żelaza?
odp: jak 2 raz na rundę
6. Czy mogę za pomocą wozu stanąć na peryferiach miasta by wysłać produkcję do innego? ( Oczywiście w 1 mieście odejmuje 1 pole peryferii podczas zliczania produkcji )
odp: tak
7. Czy jak położę WL na mapie to mogę go potem ustawić na innym miejscu czy już na stałe jest przypisany do tego kafelka?
odp: WL to wielcy ludzie? przy WL są dokladnie opisane zasady kiedy wracają ci na rękę
8. Czy idzie w jakikolwiek sposób zablokować pionki armii przeciwnika za wyjątkiem karty zdarzenia kulturalnego? Czy pionek armii może przechodzić bezkarnie obok pionka armii przeciwnika?
odp: obok tak, przez pole nie, jak chcesz zablokować to zrób murek z pojedynczych armii, walka konczy ruch armii, tym sposobem może go spowolnić
9. Czy nie uważacie, że osoba, która jest pierwsza jest w znacznie lepszej pozycji? Przykład: w fazie ruchu, podczas walki, wykorzystuje żelazo, na które mam chrapkę, następnie faza badań, początek tury, handel, zarządzanie miastami -> 1 osoba zgarnia ostatnie żelazo, które przed chwilą wykorzystała, ja znowu zostaje z niczym.
odp: pamietaj że gracz startowy się zmienia
10. Jak mam zagrać kartę hojny czy królewski dar i wybrać zasób szpiega skoro takiego nie ma, jest jedynie pod chatkami/wioskami? Czy takie również są dostępne w tym wypadku?
odp: zagrywasz zamiast żetonu, czyli od razu używasz, a nie po to żeby gromadzić te żetony
11. Co myślicie o grze z ukrytym drzewem technologii i pagonami rangi? Jak dla mnie kompletnie bez sensu jest to, że przeciwnik wie, co odkrywam a najbardziej bez sensu jest sytuacja, gdy któraś z osób decyduje się odkryć 1 wojenna technologie, oczywistym następstwem jest, że 2 osoba odkryje wojenna technologie, która ma przewagę nad 1.
odp: dobrze jest jak jest, połowa gry to dobrze reagować na to co robi przeciwnik
1. Jak w końcu wygląda sumowanie premii bitewnej? Jeśli mi zostały jeszcze na ręce 3 karty jednostek a przeciwnikowi żadna to zliczamy siłę jednostek, które leżą na stole czy również te z ręki bitewnej?
ODP: wykładasz wszystkie karty na stół, jeżeli zaczynasz bitwę z 5 a przeciwnik z 2, to też tyle kart należy wyłożyć, nawet jeżeli jedna ze stron straciła wszyskie jednostki. Sumujesz siłę wszystkich kart + bonusy (przez co może się zdarzyć, że tylko tobie zostały jednostki, a przeciwnik i tak wygra dzięki bonusom)
2. Czy podczas fazy zarządzania miastami akcje, które są opisane na kartach technologii można wykonać wiele razy w 1 turze? ( np. w 1 turze stworzyć dwóch WL za pomocą filozofii i użyć skilla Monarchii by zabić losową jednostkę przeciwnika?
ODP: Technologie typu za X zasobów zrób Y można aktywować tylko raz na rundę.
3. nie pamietam co pisało na kartach
4. Jeśli przeciwnik wprowadził mi anarchie to nic nie stoi na przeszkodzie bym wykorzystał ten moment na zmianę ustroju?
ODP: jeżeli ktoś wprowadził ci anarchię, to nie musisz wracać do swojego ustroju
5. Czy skille metalurgii/balistyki/matematyki podlegają jakimś ograniczeniom czy mogę ich używać dopóki mam zapas żelaza?
odp: jak 2 raz na rundę
6. Czy mogę za pomocą wozu stanąć na peryferiach miasta by wysłać produkcję do innego? ( Oczywiście w 1 mieście odejmuje 1 pole peryferii podczas zliczania produkcji )
odp: tak
7. Czy jak położę WL na mapie to mogę go potem ustawić na innym miejscu czy już na stałe jest przypisany do tego kafelka?
odp: WL to wielcy ludzie? przy WL są dokladnie opisane zasady kiedy wracają ci na rękę
8. Czy idzie w jakikolwiek sposób zablokować pionki armii przeciwnika za wyjątkiem karty zdarzenia kulturalnego? Czy pionek armii może przechodzić bezkarnie obok pionka armii przeciwnika?
odp: obok tak, przez pole nie, jak chcesz zablokować to zrób murek z pojedynczych armii, walka konczy ruch armii, tym sposobem może go spowolnić
9. Czy nie uważacie, że osoba, która jest pierwsza jest w znacznie lepszej pozycji? Przykład: w fazie ruchu, podczas walki, wykorzystuje żelazo, na które mam chrapkę, następnie faza badań, początek tury, handel, zarządzanie miastami -> 1 osoba zgarnia ostatnie żelazo, które przed chwilą wykorzystała, ja znowu zostaje z niczym.
odp: pamietaj że gracz startowy się zmienia
10. Jak mam zagrać kartę hojny czy królewski dar i wybrać zasób szpiega skoro takiego nie ma, jest jedynie pod chatkami/wioskami? Czy takie również są dostępne w tym wypadku?
odp: zagrywasz zamiast żetonu, czyli od razu używasz, a nie po to żeby gromadzić te żetony
11. Co myślicie o grze z ukrytym drzewem technologii i pagonami rangi? Jak dla mnie kompletnie bez sensu jest to, że przeciwnik wie, co odkrywam a najbardziej bez sensu jest sytuacja, gdy któraś z osób decyduje się odkryć 1 wojenna technologie, oczywistym następstwem jest, że 2 osoba odkryje wojenna technologie, która ma przewagę nad 1.
odp: dobrze jest jak jest, połowa gry to dobrze reagować na to co robi przeciwnik
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 03 lut 2015, 08:13
Re: Civilization - Board Game
Bardzo dziękuje za odp. nie rozumiem tylko jednej rzeczy: "5. Czy skille metalurgii/balistyki/matematyki podlegają jakimś ograniczeniom czy mogę ich używać dopóki mam zapas żelaza?"
odp: jak 2 raz na rundę
Tzn.?
Tak, WL to Wielcy Ludzie.
Kuknę jak jest dokładnie opisany skill balistyki/matematyki lecz dopiero wieczorem gdyż gramy u znajomego.
odp: jak 2 raz na rundę
Tzn.?
Tak, WL to Wielcy Ludzie.
Kuknę jak jest dokładnie opisany skill balistyki/matematyki lecz dopiero wieczorem gdyż gramy u znajomego.
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 03 lut 2015, 08:13
Re: Civilization - Board Game
Czyli raz na rundę tj. calą walkę? dziękuję, heh, z tego co widzę to nasze aktualne 2 partie można między pośladki włożyć bo było w nich mnóstwo nagięć czy nadinterpretacji
Retoryczne pytanie lecz wolę mieć wszystko na bank jasne, zliczam pkt WSZYSTKICH jednostek, które przeżyły, tak?
Retoryczne pytanie lecz wolę mieć wszystko na bank jasne, zliczam pkt WSZYSTKICH jednostek, które przeżyły, tak?
Re: Civilization - Board Game
tak, niezależnie od tego ile ran mają wbitych, o ile dobrze pamiętam
z tego co wiem to któryś z dodatków zmienił jednak zasady podliczania walki
z tego co wiem to któryś z dodatków zmienił jednak zasady podliczania walki
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 03 lut 2015, 08:13
- sqb1978
- Posty: 2620
- Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 41 times
- Been thanked: 139 times
Re: Sid Meier's Civilization
Czytałeś dokładnie instrukcję? Praktycznie wszystko o co pytasz tam znajdziesz.... może jakaś kawka przed studiowaniem?
Re: Sid Meier's Civilization
Tak, czytałem, ale gwoli upewnienia wolałbym uzyskać odpowiedzi tu, jako że pytania są postawione konkretnie, a w instrukcji jest opis, miszczu.sqb1978 pisze:Czytałeś dokładnie instrukcję? Praktycznie wszystko o co pytasz tam znajdziesz.... może jakaś kawka przed studiowaniem?
- romeck
- Posty: 2875
- Rejestracja: 20 sie 2009, 22:22
- Lokalizacja: Warszawa / Łódź
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 5 times
Re: Sid Meier's Civilization
Ludziom często się wydaje, że nie ma potrzeby czytać, wystarczy przekartkować, w końcu to tylko gra planszowa, co w tym może być niejasnego? Potem to się przekłada na szkołę, studia, pracę, umowy, itp.
O ile lubię pomagać i odpowiadać na pytania, tak w tym przypadku naprawdę radzę najpierw PRZECZYTAĆ instrukcję, bo wszystko w niej jest.
I nie "miszczuj" chłopaku, bo to niegrzeczne.
P.S. Rozwala mnie pytanie nr 12 w kontekście pytania nr 8.
O ile lubię pomagać i odpowiadać na pytania, tak w tym przypadku naprawdę radzę najpierw PRZECZYTAĆ instrukcję, bo wszystko w niej jest.
I nie "miszczuj" chłopaku, bo to niegrzeczne.
P.S. Rozwala mnie pytanie nr 12 w kontekście pytania nr 8.
Właśnie czytasz kompletnie bezużyteczne zdanie.
Re: Sid Meier's Civilization
Ok.romeck pisze:Ludziom często się wydaje, że nie ma potrzeby czytać, wystarczy przekartkować, w końcu to tylko gra planszowa, co w tym może być niejasnego? Potem to się przekłada na szkołę, studia, pracę, umowy, itp.
O ile lubię pomagać i odpowiadać na pytania, tak w tym przypadku naprawdę radzę najpierw PRZECZYTAĆ instrukcję, bo wszystko w niej jest.
I nie "miszczuj" chłopaku, bo to niegrzeczne.
Ostatnio zmieniony 30 mar 2015, 01:31 przez sidmeier, łącznie zmieniany 1 raz.
- romeck
- Posty: 2875
- Rejestracja: 20 sie 2009, 22:22
- Lokalizacja: Warszawa / Łódź
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 5 times
Re: Sid Meier's Civilization
Nie czytałeś i kropka. Jak przeczytasz, to zrozumiesz jak beznadziejne pytania zadałeś. Nikt nie lubi poświęcać czasu komuś, komu się nie chce. Jeśli dostaniesz odpowiedź na te absolutnie elementarne pytania, to za chwilę wrócisz z jeszcze głupszymi, a grać i tak nie będziesz umiał.
Mam gdzieś chłopaku, czy jesteś starszy czy nie, skoro jesteś niegrzeczny.
Mam gdzieś chłopaku, czy jesteś starszy czy nie, skoro jesteś niegrzeczny.
Właśnie czytasz kompletnie bezużyteczne zdanie.
- sqb1978
- Posty: 2620
- Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 41 times
- Been thanked: 139 times
Re: Sid Meier's Civilization
Mój Padawanie! ja czytałem instrukcję. Pytania, które zadajesz sugerują niestety, że Ty jej nie czytałeś z należytą uwagą.
Oczekujesz, że ktoś poświęci pół godziny na pisanie odpowiedzi, które spokojnie możesz sam uzyskać zaglądając do instrukcji w odpowiednie miejsca.
Przykład?
Pytanie nr 6 - wystarczy spojrzeć na listę komponentów w instrukcji, aby dowiedzieć się, że te karty to "Karty premii bitewnej", a na stronie 24 masz dział "PODLICZANIE PREMII BITEWNEJ" gdzie jest wytłumaczone jak ją liczyć i do czego użyć tych kart.
Oczekujesz, że ktoś poświęci pół godziny na pisanie odpowiedzi, które spokojnie możesz sam uzyskać zaglądając do instrukcji w odpowiednie miejsca.
Przykład?
Pytanie nr 6 - wystarczy spojrzeć na listę komponentów w instrukcji, aby dowiedzieć się, że te karty to "Karty premii bitewnej", a na stronie 24 masz dział "PODLICZANIE PREMII BITEWNEJ" gdzie jest wytłumaczone jak ją liczyć i do czego użyć tych kart.
Re: Sid Meier's Civilization
Edycja się tu przydała.romeck pisze:Nie czytałeś i kropka. Jak przeczytasz, to zrozumiesz jak beznadziejne pytania zadałeś. Nikt nie lubi poświęcać czasu komuś, komu się nie chce. Jeśli dostaniesz odpowiedź na te absolutnie elementarne pytania, to za chwilę wrócisz z jeszcze głupszymi, a grać i tak nie będziesz umiał.
Mam gdzieś chłopaku, czy jesteś starszy czy nie, skoro jesteś niegrzeczny.
Ostatnio zmieniony 30 mar 2015, 01:32 przez sidmeier, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Sid Meier's Civilization
Mała korekta.sqb1978 pisze:Mój Padawanie! ja czytałem instrukcję. Pytania, które zadajesz sugerują niestety, że Ty jej nie czytałeś z należytą uwagą.
Oczekujesz, że ktoś poświęci pół godziny na pisanie odpowiedzi, które spokojnie możesz sam uzyskać zaglądając do instrukcji w odpowiednie miejsca.
Przykład?
Pytanie nr 6 - wystarczy spojrzeć na listę komponentów w instrukcji, aby dowiedzieć się, że te karty to "Karty premii bitewnej", a na stronie 24 masz dział "PODLICZANIE PREMII BITEWNEJ" gdzie jest wytłumaczone jak ją liczyć i do czego użyć tych kart.
Ostatnio zmieniony 30 mar 2015, 01:32 przez sidmeier, łącznie zmieniany 1 raz.
- romeck
- Posty: 2875
- Rejestracja: 20 sie 2009, 22:22
- Lokalizacja: Warszawa / Łódź
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 5 times
Re: Sid Meier's Civilization
"Kiddy"?sidmeier pisze: Oj kiddy, to ciekawe jak głupie Ty pytania musisz zadawać, chyba same retoryczne.
No no, 36 wiosen mi stuknęło, więc uznam to za komplement.
Właśnie czytasz kompletnie bezużyteczne zdanie.
Re: Sid Meier's Civilization
Tym lepiej.romeck pisze:"Kiddy"?sidmeier pisze: Oj kiddy, to ciekawe jak głupie Ty pytania musisz zadawać, chyba same retoryczne.
No no, 36 wiosen mi stuknęło, więc uznam to za komplement.
Ostatnio zmieniony 30 mar 2015, 01:32 przez sidmeier, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Sid Meier's Civilization
Dobra, mam odpowiedzi z innego wątku, dzięki.sidmeier pisze:Bitte, na zdrowie.romeck pisze:"Kiddy"?sidmeier pisze: Oj kiddy, to ciekawe jak głupie Ty pytania musisz zadawać, chyba same retoryczne.
No no, 36 wiosen mi stuknęło, więc uznam to za komplement.
Mam inne dwa sensowne oby teraz pytania i bardzo krótkie.
1. Czy na obrzeżach jednego miasta może znajdować się dwóch wielkich ludzi?
2. Czy można po poświęceniu się na rzecz kultury w swoim ruchu i generując np. aż 6 znaczników kultury wykonać od razu dwa ruchy na torze kultury (a co za tym idzie, wziąć np. 2 karty kultury od razu zamiast jednej lub jednego wielkiego człowieka i jedną kartę kultury za 2 ruchy na torze) czy zawsze tylko 1 ruch na turę w swojej kolejce, a reszta znaczników po prostu zaoszczędzona, przechodzi na dalszą turę?
Ostatnio zmieniony 30 mar 2015, 11:55 przez sidmeier, łącznie zmieniany 1 raz.
- romeck
- Posty: 2875
- Rejestracja: 20 sie 2009, 22:22
- Lokalizacja: Warszawa / Łódź
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 5 times
Re: Sid Meier's Civilization
Cieszymy się, że już wszystko wiesz.sidmeier pisze: Dobra, mam odpowiedzi z innego wątku, nie jesteście mi potrzebni z niezdolnością odpowiedzenia na proste pytania. Idę wygrywać. Najłatwiej technologicznie, zdecydowanie, trochę to nierówne więc.
W mojej opinii najłatwiej jest kulturowo albo ekonomicznie. Zależy kim się gra. Wczoraj pojechałem kulturowo grając Hiszpanami i zajęło mi to 12 rund.
Gud lak.
Właśnie czytasz kompletnie bezużyteczne zdanie.
Re: Sid Meier's Civilization
Zostaje 19 kart i basta, zasady zmienione na lepsze.
Ostatnio zmieniony 30 mar 2015, 11:55 przez sidmeier, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Sid Meier's Civilization
No właśnie, 12 rund? Strasznie szybko! O tym właśnie mówię i wiele osób to mówi, więc coś w tym jest. Kulturowo i technologicznie można łatwiej, ekonomicznie nie aż tak. Na stronie wojennej nie znam się aż tak dotychczas.romeck pisze:Cieszymy się, że już wszystko wiesz.sidmeier pisze: Dobra, mam odpowiedzi z innego wątku, nie jesteście mi potrzebni z niezdolnością odpowiedzenia na proste pytania. Idę wygrywać. Najłatwiej technologicznie, zdecydowanie, trochę to nierówne więc.
W mojej opinii najłatwiej jest kulturowo albo ekonomicznie. Zależy kim się gra. Wczoraj pojechałem kulturowo grając Hiszpanami i zajęło mi to 12 rund.
Gud lak.
- romeck
- Posty: 2875
- Rejestracja: 20 sie 2009, 22:22
- Lokalizacja: Warszawa / Łódź
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 5 times
Re: Sid Meier's Civilization
Jeszcze nie znasz zasad tej gry a już zacząłeś ją poprawiać?sidmeier pisze:Jednak zbyt duże dysproporcje wymagały poprawek do tej gry
Cóż za arogancja.
Właśnie czytasz kompletnie bezużyteczne zdanie.
Re: Sid Meier's Civilization
Nie sądzę.romeck pisze:Jeszcze nie znasz zasad tej gry a już zacząłeś ją poprawiać?sidmeier pisze:Jednak zbyt duże dysproporcje wymagały poprawek do tej gry
Cóż za arogancja.
Ostatnio zmieniony 30 mar 2015, 11:51 przez sidmeier, łącznie zmieniany 1 raz.
- romeck
- Posty: 2875
- Rejestracja: 20 sie 2009, 22:22
- Lokalizacja: Warszawa / Łódź
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 5 times
Re: Sid Meier's Civilization
Opowiadasz straszne brednie, więc może lepiej skończ.sidmeier pisze:To nie arogancja, a inteligencja.romeck pisze:Jeszcze nie znasz zasad tej gry a już zacząłeś ją poprawiać?sidmeier pisze:Jednak zbyt duże dysproporcje wymagały poprawek do tej gry
Cóż za arogancja.
Inteligencja wymaga najpierw poznania i ogrania gry. Inaczej człowiek naraża się na śmieszność, a to z inteligencją na pewno się nikomu nie skojarzy.
Właśnie czytasz kompletnie bezużyteczne zdanie.
Re: Sid Meier's Civilization
To nie arogancja, a inteligencja.[/quote]
Opowiadasz straszne brednie, więc może lepiej skończ.
Inteligencja wymaga najpierw poznania i ogrania gry. Inaczej człowiek naraża się na śmieszność, a to z inteligencją na pewno się nikomu nie skojarzy.[/quote]
Sid to Sid.
Opowiadasz straszne brednie, więc może lepiej skończ.
Inteligencja wymaga najpierw poznania i ogrania gry. Inaczej człowiek naraża się na śmieszność, a to z inteligencją na pewno się nikomu nie skojarzy.[/quote]
Sid to Sid.
Ostatnio zmieniony 30 mar 2015, 11:52 przez sidmeier, łącznie zmieniany 1 raz.