Cywilizacja Sid Meier's - pytania i wątpliwości

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
Jaxo64
Posty: 29
Rejestracja: 31 lip 2016, 13:49

Re: Sid Meier's Civilization

Post autor: Jaxo64 »

A jednak niestety pojawiła się podczas ostatniej partii pewna nie ścisłość. Jak to jest z monetą którą dostajemy zmieniając ustrój na feudalizm jest to moneta którą dodajemy tylko na wskaźniku monet czyli taka nie zbieralna czy otrzymuje w raz z nią żeton, niestety zagraliśmy iż jest to żeton monety ale jak dla mnie się to nie trzyma ładu. To samo tyczy się technologii np: służb cywilnych o ile dobrze pamiętam, czy w raz z tą technologią dostaję żeton czy tylko na wskaźniku +1??
Awatar użytkownika
Nidhogg
Posty: 1290
Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
Lokalizacja: Romb Kujawski
Has thanked: 84 times
Been thanked: 49 times

Re: Sid Meier's Civilization

Post autor: Nidhogg »

Jaxo64 pisze:A jednak niestety pojawiła się podczas ostatniej partii pewna nie ścisłość. Jak to jest z monetą którą dostajemy zmieniając ustrój na feudalizm jest to moneta którą dodajemy tylko na wskaźniku monet czyli taka nie zbieralna czy otrzymuje w raz z nią żeton, niestety zagraliśmy iż jest to żeton monety ale jak dla mnie się to nie trzyma ładu. To samo tyczy się technologii np: służb cywilnych o ile dobrze pamiętam, czy w raz z tą technologią dostaję żeton czy tylko na wskaźniku +1??
Monet wydrukowanych na planszy/kartach nie pobierasz w formie żetonów i dają normalnie +1 do wskaźnika.
7% rabatu - 3Trolle
10% rabatu - Planszostrefa
Zbiórki gdzie jestem organizatorem: tu
Jaxo64
Posty: 29
Rejestracja: 31 lip 2016, 13:49

Re: Sid Meier's Civilization

Post autor: Jaxo64 »

Jako że ze znajomymi wprowadziliśmy wszystkie dodatki do gry pojawiły się nowe wątpliwości.

1. Początek tury. Buduje miasto, dostaje kartę polityki socjalnej. Wybieram ekspansjonizm ktory na poczatku tury daje 1 wymiany handlowej ze swoich miast plus 1 z kazdego panstwa miasta. Teraz sedno pytania czy budujac miasto i wybierajac ekspansjonizm to odrazu doliczam na poczatku tej tury 1 punkt wymiany z dodatkowego miasta czy dopiero na poczatku tury nastepnej.

To samo tyczy się podobnych spraw gdzie otrzymuje cos z zapisem na poczatku tury i czy wowczas otrzymuje to w ibecnej turze czy na poczatku kolejnej.?
Awatar użytkownika
romeck
Posty: 2879
Rejestracja: 20 sie 2009, 22:22
Lokalizacja: Warszawa / Łódź
Has thanked: 8 times
Been thanked: 5 times

Re: Sid Meier's Civilization

Post autor: romeck »

Od razu. Cały czas jesteś w fazie Początek tury.
Właśnie czytasz kompletnie bezużyteczne zdanie.
Awatar użytkownika
michal2014
Posty: 273
Rejestracja: 08 lut 2014, 15:37
Lokalizacja: Piaseczno koło Warszawy
Has thanked: 11 times
Been thanked: 15 times

Re: Sid Meier's Civilization

Post autor: michal2014 »

Taka wątpliwość:

obejrzałem filmik na youtube w którym osoba w trakcie wydawania żetonów kultury płaci za przesiniecie
sie o 2 pola. Następnie przesuwa się jedno pole, zgarnia kartę kultury a następnie o kolejne pole do przodu i bierze kolejna kartę.

Czy tak można ?!

Ja grałem zawsze tak, ze deklarowałem o ile pól do przodu chcę sie poruszyć.
Po wykonaniu ruchu brałem nagrodę za ostatnie pole na którym stoję.

pozdrawiam.
_______________________________________
Michał
Moje Gry
Mój Archiwalny wątek sprzedażowy
Awatar użytkownika
romeck
Posty: 2879
Rejestracja: 20 sie 2009, 22:22
Lokalizacja: Warszawa / Łódź
Has thanked: 8 times
Been thanked: 5 times

Re: Sid Meier's Civilization

Post autor: romeck »

michal2014 pisze:Taka wątpliwość:

obejrzałem filmik na youtube w którym osoba w trakcie wydawania żetonów kultury płaci za przesiniecie
sie o 2 pola. Następnie przesuwa się jedno pole, zgarnia kartę kultury a następnie o kolejne pole do przodu i bierze kolejna kartę.

Czy tak można ?!

Ja grałem zawsze tak, ze deklarowałem o ile pól do przodu chcę sie poruszyć.
Po wykonaniu ruchu brałem nagrodę za ostatnie pole na którym stoję.

pozdrawiam.
Źle grałeś. Również pozdrawiam. :)
Właśnie czytasz kompletnie bezużyteczne zdanie.
Awatar użytkownika
michal2014
Posty: 273
Rejestracja: 08 lut 2014, 15:37
Lokalizacja: Piaseczno koło Warszawy
Has thanked: 11 times
Been thanked: 15 times

Re: Sid Meier's Civilization

Post autor: michal2014 »

romeck pisze:
michal2014 pisze:Taka wątpliwość:

obejrzałem filmik na youtube w którym osoba w trakcie wydawania żetonów kultury płaci za przesiniecie
sie o 2 pola. Następnie przesuwa się jedno pole, zgarnia kartę kultury a następnie o kolejne pole do przodu i bierze kolejna kartę.

Czy tak można ?!

Ja grałem zawsze tak, ze deklarowałem o ile pól do przodu chcę sie poruszyć.
Po wykonaniu ruchu brałem nagrodę za ostatnie pole na którym stoję.

pozdrawiam.
Źle grałeś. Również pozdrawiam. :)

a masz jakiś link, albo FAQ, który potwierdza, ze tak można. ?
_______________________________________
Michał
Moje Gry
Mój Archiwalny wątek sprzedażowy
Awatar użytkownika
romeck
Posty: 2879
Rejestracja: 20 sie 2009, 22:22
Lokalizacja: Warszawa / Łódź
Has thanked: 8 times
Been thanked: 5 times

Re: Sid Meier's Civilization

Post autor: romeck »

michal2014 pisze:a masz jakiś link, albo FAQ, który potwierdza, ze tak można. ?
Nie mam. Nigdy nie przyszło mi do głowy, żeby szukać odpowiedzi na to pytanie i całkiem możliwe, że nikt dotychczas takiej odpowiedzi nie potrzebował.

Powiem Ci więcej: w jednym ruchu, przesuwając się np. o 4 pola, możesz zgarnąć np. 3 karty wydarzeń + wielkiego ludzia.

Gdyby było tak, jak się Tobie wydaje, to tor kultury byłby bezużyteczny, a ograniczenia liczby kart wydarzeń kulturalnych na ręku zupełnie niepotrzebne.
Właśnie czytasz kompletnie bezużyteczne zdanie.
Awatar użytkownika
michal2014
Posty: 273
Rejestracja: 08 lut 2014, 15:37
Lokalizacja: Piaseczno koło Warszawy
Has thanked: 11 times
Been thanked: 15 times

Re: Sid Meier's Civilization

Post autor: michal2014 »

Przeczytałem jeszcze raz tą cześć instrukcji:

"W dowolnym momencie swojej Fazy Zarządzania miastami gracz
może zdecydować się wydać część lub wszystkie z posiadanych
żetonów kultury, aby poruszyć do przodu znacznik kultury na torze
kultury znajdującym się na planszy rynku.
Koszt wejścia na każde pole na torze kultury jest przedstawiony
na planszy rynku i różni się w zależności od tego jak daleko już
poruszył się znacznik kultury gracza. Gracz płaci wyznaczony
koszt (za pole na które wchodzi znacznik kultury, a nie za pole,
które opuszcza), następnie przesuwa swój znacznik poziomu kultury
o jedno pole i otrzymuje nagrodę przedstawioną na polu, na które
właśnie wszedł jego znacznik poziomu kultury, zgodnie z tym, jak
to opisano na następnej stronie."

"Gracz może w każdej turze poruszyć się o dowolną liczbę pól
na torze kultury, jeśli go na to stać, a na jednym polu na torze
kultury może znajdować się kilka znaczników poziomu kultury."


Wynika z niej , że można.
Mh...


to chyba rzeczywiście źle grałem.
_______________________________________
Michał
Moje Gry
Mój Archiwalny wątek sprzedażowy
Awatar użytkownika
romeck
Posty: 2879
Rejestracja: 20 sie 2009, 22:22
Lokalizacja: Warszawa / Łódź
Has thanked: 8 times
Been thanked: 5 times

Re: Sid Meier's Civilization

Post autor: romeck »

Całkiem solidnie wykastrowałeś sobie tę grę. :)
Właśnie czytasz kompletnie bezużyteczne zdanie.
bobi21
Posty: 23
Rejestracja: 06 lis 2012, 20:09

Re: Civilization - Gra Planszowa - Bitwa

Post autor: bobi21 »

Mam pytanie odnośnie monet.
W instrukcji pisze:

ŁUPY ZWYCIĘZCY
EFEKTY KOSZTUJĄCE 1 ŁUP
- Zmuszenie przegranego do odrzucenia żetonu monety wybranego przez zwycięzcę. Efekt nie działa na inwestycje.

EFEKTY KOSZTUJĄCE 2 ŁUPY
- Kradzież przegranemu jednego żetonu monety i umieszczenie go na arkuszu cywilizacji zwycięzcy.

Natomiast na następnej stronie instrukcji pisze

ŻETONY MONET
"Żetony monet układane na karcie technologii jako nagroda za ukończenie pewnych zadań, są
traktowane tak samo jak monety
na mapie, z tą różnicą, że dane zadanie posiada maksymalną liczbę
monet, które może zapewnić. Otrzymane żetony monet przesuwają do przodu wskaźnik ekonomii i nie mogą być utracone
"

Jakie monety można zatem zabierać lub odrzucać jako łupy wojenne?
Condic
Posty: 14
Rejestracja: 01 lut 2015, 15:55

Re: Sid Meier's Civilization

Post autor: Condic »

Mam pytanie i jestem ciekaw waszych odpowiedzi :)
Cytat z instrukcji:
"Efekty kosztujące 2 łupy:
- kradzież przegranemu jednego żetonu monety i umieszczenie go na arkuszu cywilizacji"
Jedyny sposób żeby okraść przeciwnika z żetonu to zabranie mu go z jakiejś karty technologii? Przecież nie można okraść np. targowiska z nadrukowanym żetonem? :P

W takim razie jeśli tylko karty technologii przeciwników mogą być okradane, to co w takim razie robi tekst w dalszej części instrukcji:
"Żetony monet układane na karcie technologii [...] przesuwają do przodu wskaźnik ekonomii i nie mogą być utracone."

Czepiam się czy są jeszcze jakieś inne sposoby otrzymywania żetonów monet? :P
Kopdzio
Posty: 3
Rejestracja: 27 maja 2018, 22:58

Sid Meier's CIVILIZATION Sława i Bogactwo

Post autor: Kopdzio »

Witam, posiadam wymienioną w temacie grę, i podczas rozgrywania doszło do kilku kłótni ponieważ każdy gracz inaczej interpretował zapisane zasady w instrukcji:

1. Atak na miasto, stolice jaką ilość kart może użyć obrońca: Max 7 kart, minimum 6 ? Czy minimum 3 karty, max 3 karty + dodatkowe jeżeli na polu miasta lub stolicy stoją pionki ?
2. Wydawanie złotych monet (dodatek Sława i Bogactwo) Można wydawać wszystkie monety ? Ponieważ w instrukcji jest napisane: "Inwestować można tylko żetony monet – monety wydrukowane na mapie, na kartach technologii albo na budynkach nie mogą być inwestowane" O co chodzi z wydrukowanymi monetami ?
3. Cudy świata jeżeli jeden gracz na torze kultury przejdzie do drugiej kolumny, to zmieniamy wszystkie cudy świata na średniowiecze ?
4. Nowe karty cudów świata (ANGKOR WAT),kart technologi (Rycerstwo) oraz Karta Lotnictwo - są identyczne jak te bez dodatków, jedyna różnica jest taka że w dolnym rogu jest znaczek dodatku. Czy tak powinno być ?
5. Jeżeli otrzymuje wielkiego człowieka i ma on narysowaną Monetę, to pobieram ją tylko raz podczas dodania wielkiego człowieka na mapę ? Oraz jeżeli użyję kartę jaką wylosowałem do wielkiego człowieka i jest tam napisane " Poświęć tę kartę ... " Oznacza to że odkładam kartę do puli wraz z wielkim człowiekiem ? Czy samą kartę, a wielki człowiek zostaje ?
6. Jest technologia która za wykorzystane żelazo daje możliwość podczas walki zadań np. 6 obrażeń w dowolny sposób, jeżeli gracz ma np. 2 x żelazo może użyć tej karty tylko jeden raz podczas walki ?
7. Siedem miast ze złota - Z dodatku Słaba i Bogactwo, gracz bez ponoszenia kosztów może dobrać sobie dwie monety inwestycji, może tego dokonać nawet jak nie ma żadnej ZŁOTEJ MONETY ?
8. Kart wielkich ludzi jest aż 42, a znaczników na mapie zaledwie 18. Dlaczego tak ?
Awatar użytkownika
Nidhogg
Posty: 1290
Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
Lokalizacja: Romb Kujawski
Has thanked: 84 times
Been thanked: 49 times

Re: Sid Meier's CIVILIZATION Sława i Bogactwo

Post autor: Nidhogg »

Kopdzio pisze: 04 cze 2018, 14:12 Witam, posiadam wymienioną w temacie grę, i podczas rozgrywania doszło do kilku kłótni ponieważ każdy gracz inaczej interpretował zapisane zasady w instrukcji:

1. Atak na miasto, stolice jaką ilość kart może użyć obrońca: Max 7 kart, minimum 6 ? Czy minimum 3 karty, max 3 karty + dodatkowe jeżeli na polu miasta lub stolicy stoją pionki ?
2. Wydawanie złotych monet (dodatek Sława i Bogactwo) Można wydawać wszystkie monety ? Ponieważ w instrukcji jest napisane: "Inwestować można tylko żetony monet – monety wydrukowane na mapie, na kartach technologii albo na budynkach nie mogą być inwestowane" O co chodzi z wydrukowanymi monetami ?
3. Cudy świata jeżeli jeden gracz na torze kultury przejdzie do drugiej kolumny, to zmieniamy wszystkie cudy świata na średniowiecze ?
4. Nowe karty cudów świata (ANGKOR WAT),kart technologi (Rycerstwo) oraz Karta Lotnictwo - są identyczne jak te bez dodatków, jedyna różnica jest taka że w dolnym rogu jest znaczek dodatku. Czy tak powinno być ?
5. Jeżeli otrzymuje wielkiego człowieka i ma on narysowaną Monetę, to pobieram ją tylko raz podczas dodania wielkiego człowieka na mapę ? Oraz jeżeli użyję kartę jaką wylosowałem do wielkiego człowieka i jest tam napisane " Poświęć tę kartę ... " Oznacza to że odkładam kartę do puli wraz z wielkim człowiekiem ? Czy samą kartę, a wielki człowiek zostaje ?
6. Jest technologia która za wykorzystane żelazo daje możliwość podczas walki zadań np. 6 obrażeń w dowolny sposób, jeżeli gracz ma np. 2 x żelazo może użyć tej karty tylko jeden raz podczas walki ?
7. Siedem miast ze złota - Z dodatku Słaba i Bogactwo, gracz bez ponoszenia kosztów może dobrać sobie dwie monety inwestycji, może tego dokonać nawet jak nie ma żadnej ZŁOTEJ MONETY ?
8. Kart wielkich ludzi jest aż 42, a znaczników na mapie zaledwie 18. Dlaczego tak ?
1. Instrukcja z podstawki mówi:
"Atakujący i obrońca tasują swoje dostępne siły i dobierają losowe karty jednostek w liczbie równej ich WIELKOŚCI RĘKI BITEWNEJ. Wielkość ręki bitewnej gracza wynosi na początku trzy i może być zwiększana w następujące sposoby:
• +2 do wielkości ręki za każdą przyjazną jednostkę, poza
pierwszą, która znajduje się na polu (należy pamiętać, że
gracze nie mogą przekroczyć limitu ustawienia swoich
cywilizacji).
• +1 do wielkości ręki, jeżeli ustrój społeczny gracza to
Fundamentalizm.
• +3 do wielkości ręki podczas obrony miasta lub stolicy."


Czyli jak bronisz stolicy to masz minimum na ręce 6 kart + 1 jeśli ma Fundamentalizm + jakieś inne modyfikatory które mogą wprowadzić dodatki. Nie może otrzymać za ilośc pionków bo pionki nie mogą stacjonować w centrum miasta.
"Gracz może poruszać swoje jednostki przez swoje miasta, jednak nie może zakończyć ruchu żadnej jednostki w centrum swojego miasta. Wozy mogą wchodzić na peryferia wrogich miast, jednak nie mogą wchodzić do centrów wrogich miast. Armie mogą wchodzić na peryferia wrogich miast. Mogą także wchodzić do centrów wrogich miast, ale w ten sposób natychmiast dochodzi do ataku na miasto (patrz strona 24)."

2. Monety wydrukowane (na technologi, na planszy, na wielkim człowieku) nie pobierasz. Dopóki je kontrolujesz powiększasz na swojej planszy gracza że masz więcej złota (więcej punktów handlu ci zostaje po np fazie wynalazków). Takich monet nie możesz inwestować. Możesz inwestować monety które otrzymasz z domku/ karty kultury czy też przez wykonanie "misji" danej technologi. I takie monety zwiększaj ci ogólną ilość złota i mogą być inwestowane ale po inwestycji nie kontrolujesz już ich więc spada Ci ogólny poziom złota.
3. Nie. Nowe cudy wchodzą jak jest miejsce czyli przez budowanie przez graczy. Można mieć sytuację że masz średniowieczne cudy a wszyscy są w I erze na torze kultury.
4. Co do lotnictwa to instrukcja wyraźnie mówi: " Karty „Lotnictwo” dostępne w podstawowej wersji gry są prawidłowe, jednak ze względów produkcyjnych musiały zostać wydrukowane ponownie". Co do pozostałych nie pamiętam ale chyba były na nich jakieś drobne zmiany.
5. Jak pisałem w 2 nie pobierz ale jak go postawisz na obrzeżasz miasta podniesie Ci ogólny poziom złota jaki kontrolujesz. Poświęcasz tylko kartę nie człowieka. Pamiętaj też że jak zginie Ci wielki człowiek to odrzucasz też kartę.
6. Zdolność żelaza jest zdolnością surowca i jak mówi instrukcja w podstawce: "Każda zdolność surowca może być użyta tylko raz na turę, niezależnie od tego, jak wiele gracz ma żetonów surowców. ". Czyli nie możesz użyć 2 żelaza by zadać po dwakroć obrażeń z jednej karty technologi.
7. Instrukcja wyraźnie mówi: "Gracz, który usunie z planszy znacznik zabytku „Siedem miast ze złota” na początku kolejnej tury za darmo inwestuje dwie monety (gracz otrzymuje dwa znaczniki inwestycji, ale nie traci dwóch monet, aby za nie zapłacić). " Czyli dostajesz dwa znaczniki inwestycji, za które nie musiałeś zapłacić złotem i możesz je położyć gdzie chcesz, nawet na nowej karcie inwestycji.
8.Jak rozumiem "przez znaczniki na mapie" rozumiesz kartonowe reprezentację wielkich ludzi. Jeśli tak to są oni ograniczeni, a kart jest więcej by była większa różnorodność.
7% rabatu - 3Trolle
10% rabatu - Planszostrefa
Zbiórki gdzie jestem organizatorem: tu
Kopdzio
Posty: 3
Rejestracja: 27 maja 2018, 22:58

Re: Sid Meier's CIVILIZATION Sława i Bogactwo

Post autor: Kopdzio »

Dziękuje za wyczerpującą odpowiedź, mam jeszcze pytanie:
9. W dodatku SiB mamy możliwość rozwiązania pionka armii oraz wozu, jest tam napisane: "W tym celu gracz musi najpierw poruszyć pionek do centrum jednego ze swoich miast", czyli tylko w tym jednym wypadku istnieje możliwość ukończenia ruchu w centrum miasta, ale pionek należy w trybie natychmiastowym usunąć z planszy ?

2. "Możesz inwestować monety które otrzymasz z domku" - jak można otrzymać monety z domku ? Które monety są wydrukowane na technologi, ponieważ na samym końcu instrukcji wersji podstawowej jest rysunek monety i napisane jest " Gracz otrzymuje jedną monetę, kiedy nauczy się danej technologii", oraz są technologie gdzie jest napisane "Jeżeli zrobisz X DOŁÓŻ NA TĘ TECHNOLOGIĘ JEDEN ŻETON MONETY".
Awatar użytkownika
Nidhogg
Posty: 1290
Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
Lokalizacja: Romb Kujawski
Has thanked: 84 times
Been thanked: 49 times

Re: Sid Meier's CIVILIZATION Sława i Bogactwo

Post autor: Nidhogg »

Kopdzio pisze: 04 cze 2018, 15:18 Dziękuje za wyczerpującą odpowiedź, mam jeszcze pytanie:
9. W dodatku SiB mamy możliwość rozwiązania pionka armii oraz wozu, jest tam napisane: "W tym celu gracz musi najpierw poruszyć pionek do centrum jednego ze swoich miast", czyli tylko w tym jednym wypadku istnieje możliwość ukończenia ruchu w centrum miasta, ale pionek należy w trybie natychmiastowym usunąć z planszy ?

2. "Możesz inwestować monety które otrzymasz z domku" - jak można otrzymać monety z domku ? Które monety są wydrukowane na technologi, ponieważ na samym końcu instrukcji wersji podstawowej jest rysunek monety i napisane jest " Gracz otrzymuje jedną monetę, kiedy nauczy się danej technologii", oraz są technologie gdzie jest napisane "Jeżeli zrobisz X DOŁÓŻ NA TĘ TECHNOLOGIĘ JEDEN ŻETON MONETY".
9. Tak to jest jedyna możliwość gdy pionek kończy ruch na mieście i zaraz jest usuwany i zmieniany na umocnienia/karawanę.

2. Nie mam przed sobą gry ale wydaje mi się że w jakimś domku (chyba czerwonym) jest nagroda w postaci złota (Jeśli w podstawce i dodatku SiB nie ma takiego domku to sorki za zamieszanie). Tam gdzie jest wydrukowana moneta na technologi nie pobierasz jej tylko przestawiasz znacznik na planszy gracza że kontrolujesz o jedną monetę więcej. Tam gdzie jest "Jeżeli zrobisz X DOŁÓŻ NA TĘ TECHNOLOGIĘ JEDEN ŻETON MONETY" po wykonaniu X dokładasz żeton monety i te monety możesz inwestować.
7% rabatu - 3Trolle
10% rabatu - Planszostrefa
Zbiórki gdzie jestem organizatorem: tu
Awatar użytkownika
Lets_Grajmy
Posty: 396
Rejestracja: 16 lip 2016, 19:22
Has thanked: 75 times
Been thanked: 438 times
Kontakt:

Re: Sid Meier's CIVILIZATION Sława i Bogactwo

Post autor: Lets_Grajmy »

Nidhogg pisze: 04 cze 2018, 16:23
Kopdzio pisze: 04 cze 2018, 15:18 Dziękuje za wyczerpującą odpowiedź, mam jeszcze pytanie:
9. W dodatku SiB mamy możliwość rozwiązania pionka armii oraz wozu, jest tam napisane: "W tym celu gracz musi najpierw poruszyć pionek do centrum jednego ze swoich miast", czyli tylko w tym jednym wypadku istnieje możliwość ukończenia ruchu w centrum miasta, ale pionek należy w trybie natychmiastowym usunąć z planszy ?

2. "Możesz inwestować monety które otrzymasz z domku" - jak można otrzymać monety z domku ? Które monety są wydrukowane na technologi, ponieważ na samym końcu instrukcji wersji podstawowej jest rysunek monety i napisane jest " Gracz otrzymuje jedną monetę, kiedy nauczy się danej technologii", oraz są technologie gdzie jest napisane "Jeżeli zrobisz X DOŁÓŻ NA TĘ TECHNOLOGIĘ JEDEN ŻETON MONETY".
9. Tak to jest jedyna możliwość gdy pionek kończy ruch na mieście i zaraz jest usuwany i zmieniany na umocnienia/karawanę.

2. Nie mam przed sobą gry ale wydaje mi się że w jakimś domku (chyba czerwonym) jest nagroda w postaci złota (Jeśli w podstawce i dodatku SiB nie ma takiego domku to sorki za zamieszanie). Tam gdzie jest wydrukowana moneta na technologi nie pobierasz jej tylko przestawiasz znacznik na planszy gracza że kontrolujesz o jedną monetę więcej. Tam gdzie jest "Jeżeli zrobisz X DOŁÓŻ NA TĘ TECHNOLOGIĘ JEDEN ŻETON MONETY" po wykonaniu X dokładasz żeton monety i te monety możesz inwestować.
Chyba jest taka czerwona wioska. I wtedy pobiera się żeton monety.

Kiedyś nakręciłem poradnik/gameplay z Cywilizacji razem z dwoma dodatkami i rankingiem cywilizacji. Wiem, że długie, ale łatwiej Ci będzie "załapać" niektóre trudniejsze zasady.
Facebook: LET'S GRAJMY - Facebook
YouTube: LET'S GRAJMY - YouTube
Buycoffee: Jeśli sądzisz, że to co robię zasługuje na uznanie to --> Wspieraj kanał tutaj <--
Kopdzio
Posty: 3
Rejestracja: 27 maja 2018, 22:58

Re: Sid Meier's CIVILIZATION Sława i Bogactwo

Post autor: Kopdzio »

Chodziło o wioskę barbarzyńców, nie rozumiałem co to za domek, teraz już wszytko jasne.
Kiedyś nakręciłem poradnik/gameplay z Cywilizacji razem z dwoma dodatkami i rankingiem cywilizacji. Wiem, że długie, ale łatwiej Ci będzie "załapać" niektóre trudniejsze zasady.
Oglądałem te filmiki, i właśnie brakowało mi tam ataku na miasto które zostało pominięte oraz inwestycje złotych monet również nie zostały pokazane, a tak poza tym to świetny poradnik.
Awatar użytkownika
Lets_Grajmy
Posty: 396
Rejestracja: 16 lip 2016, 19:22
Has thanked: 75 times
Been thanked: 438 times
Kontakt:

Re: Sid Meier's CIVILIZATION Sława i Bogactwo

Post autor: Lets_Grajmy »

Informacje o inwestycjach uzupełniłem w FAQ, bo w trakcie gry ich nie używałem: FAQ do SMCiv
Facebook: LET'S GRAJMY - Facebook
YouTube: LET'S GRAJMY - YouTube
Buycoffee: Jeśli sądzisz, że to co robię zasługuje na uznanie to --> Wspieraj kanał tutaj <--
Golfang
Posty: 1977
Rejestracja: 10 wrz 2018, 21:47
Lokalizacja: Będzin
Has thanked: 227 times
Been thanked: 310 times

Re: Sid Meier's Civilization

Post autor: Golfang »

Zagrałem tylko 1 raz - i to sam ze sobą... muszę się pochwalić, że wygrałem :) (choć z drugiej strony muszę przyznać że przeciwnik był kiepski)...
Aktualnie przebrnąłem przez cały wątek (nawet przez wpisy Sida Meiera :) )
Dzięki temu mam mniej pytań niż na początku... ale nadal nie mam pewności odnośnie kilku spraw:
1. Czy istnieje maksymalny limit wymiany handlowej? Tzn, czy jeśli mam 10 punktów, i powinienem dodać kolejne 20 to zatrzymuję licznik na 27... i koniec - czy po prostu przekręcam licznik pamiętając że mam tych punktów więcej?
2. Jak to jest z tymi premiami bitewnymi. Wiem, liczymy je na koniec - ale "ktoś" (nie pamiętam kto) wpisał, że "nawet instrukcja mówi aby przeliczać punkty przewagi (4 punkty = 1 jednostka)" - ale o co chodzi? Jakie przeliczenie i po co?
3. Karty kultury można zagrywać dowolną ilość razy w rundzie? oczywiście zgodnie z opisem - w odpowiednich fazach?

No to chyba na razie tyle
Z góry dziękuję za pomoc.
----------------
10% flamberg.com.pl
Awatar użytkownika
Nidhogg
Posty: 1290
Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
Lokalizacja: Romb Kujawski
Has thanked: 84 times
Been thanked: 49 times

Re: Sid Meier's Civilization

Post autor: Nidhogg »

Golfang pisze: 11 wrz 2018, 08:06 2. Jak to jest z tymi premiami bitewnymi. Wiem, liczymy je na koniec - ale "ktoś" (nie pamiętam kto) wpisał, że "nawet instrukcja mówi aby przeliczać punkty przewagi (4 punkty = 1 jednostka)" - ale o co chodzi? Jakie przeliczenie i po co?
3. Karty kultury można zagrywać dowolną ilość razy w rundzie? oczywiście zgodnie z opisem - w odpowiednich fazach?

No to chyba na razie tyle
Z góry dziękuję za pomoc.
2. Przeliczanie punktów premii na jednostki to tylko element strategi nic więcej. Po bitwie dodajesz premie bitewną do bitwy.
3. Tak możesz ich zagrać dowolną ilość, oczywiście zgodnie z opisem :wink:
7% rabatu - 3Trolle
10% rabatu - Planszostrefa
Zbiórki gdzie jestem organizatorem: tu
feniks_ciapek
Posty: 2269
Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
Has thanked: 1589 times
Been thanked: 915 times

Re: Sid Meier's Civilization

Post autor: feniks_ciapek »

Golfang pisze: 11 wrz 2018, 08:06 1. Czy istnieje maksymalny limit wymiany handlowej? Tzn, czy jeśli mam 10 punktów, i powinienem dodać kolejne 20 to zatrzymuję licznik na 27... i koniec - czy po prostu przekręcam licznik pamiętając że mam tych punktów więcej?
Istnieje. 27 to maks.
Golfang
Posty: 1977
Rejestracja: 10 wrz 2018, 21:47
Lokalizacja: Będzin
Has thanked: 227 times
Been thanked: 310 times

Re: Sid Meier's Civilization

Post autor: Golfang »

feniks_ciapek pisze: 11 wrz 2018, 12:59
Golfang pisze: 11 wrz 2018, 08:06 1. Czy istnieje maksymalny limit wymiany handlowej? Tzn, czy jeśli mam 10 punktów, i powinienem dodać kolejne 20 to zatrzymuję licznik na 27... i koniec - czy po prostu przekręcam licznik pamiętając że mam tych punktów więcej?
Istnieje. 27 to maks.
Ehhh, szkoda - a było tak pięknie :) No nic następnym razem będę musiał się ograniczać do 27...
----------------
10% flamberg.com.pl
Casiliasplp
Posty: 581
Rejestracja: 07 lip 2013, 22:33
Lokalizacja: Żyrardów
Has thanked: 11 times
Been thanked: 43 times

Re: Sid Meier's Civilization

Post autor: Casiliasplp »

Cześć mam pytanko.
Jak wydajemy kulturę powiedzmy 6 kultury to pobieramy 2 karty ? I czy musimy stanąć na polu z wielkim człowiekiem żeby to dostać czy wystarczy prezez nie przejść ?
Hala Madrid
feniks_ciapek
Posty: 2269
Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
Has thanked: 1589 times
Been thanked: 915 times

Re: Sid Meier's Civilization

Post autor: feniks_ciapek »

Casiliasplp pisze: 24 gru 2018, 11:00 Cześć mam pytanko.
Jak wydajemy kulturę powiedzmy 6 kultury to pobieramy 2 karty ? I czy musimy stanąć na polu z wielkim człowiekiem żeby to dostać czy wystarczy prezez nie przejść ?
Na 1. etapie wydajemy 6 kultury w fazie City Management i po kolei przechodzimy przez 2 pola na torze kultury, otrzymując premie za każde z nich. Jeśli jest tam karta, ciągniemy kartę. Jeśli wielki człowiek, to losujemy wielkiego człowieka. Na dalszych etapach koszt 1 pola jest odpowiednio większy.
ODPOWIEDZ