Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
Kisun
Posty: 1128
Rejestracja: 12 lip 2015, 16:47
Lokalizacja: Gostyń (Wlkp)
Has thanked: 113 times
Been thanked: 131 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Kisun »

Jest oficjalne faq. No, to jest wydarzenie: http://portalgames.pl/pl/oficjalne-faq- ... y-hex-3-0/
Awatar użytkownika
dicer
Posty: 755
Rejestracja: 11 sty 2014, 00:57
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: dicer »

Przeczytałem na razie część tego FAQ-a i jestem mocno skonfundowany:

Ożywianie – Czy wykładanie znaczników ran na pola zabitych przez Death Breath przeciwników jest zdolnością Sztabu, czy cechą armii? Czy jeśli sztab Death Breath jest zasieciowany, to czy wykłada się znaczniki ran na polach, na których jednostki Death Breath zabiły przeciwnika?
Jest to cecha armii. Wykłada się.

Tu jestem w lekkim szoku... :shock:
W instrukcji jest wyraźnie napisane, że Ożywianie to cecha Sztabu Death Breath, a więc zasieciowanie Sztabu DB powinno uniemożliwiać wykorzystanie Ożywiania.

Atak dystansowy Death Breath – Czy po zabiciu jednostki przeciwnika takim atakiem jest kładziony żeton rany?
Tak.
Tego nie rozumiem. Przecież DB nie ma jednostek atakujących na dystans... :?

Czy Mephisto może użyć Szczęk (wywołać Bitwę) po tym, jak który którykolwiek gracz pociągnął ostatni żeton?
Nie.

A to jest sprzeczne z dotychczasową wykładnią, bo na podstawie przepisów z podstawki była ona taka, że może.

To na razie kilka uwag po przeczytaniu zaledwie niewielkiego fragmentu FAQ-a. A miał on rozwiać wątpliwości... :roll:
Ostatnio zmieniony 12 lis 2017, 19:03 przez dicer, łącznie zmieniany 1 raz.
Matti_C
Posty: 346
Rejestracja: 03 cze 2013, 10:24
Lokalizacja: Włocławek
Has thanked: 1 time
Been thanked: 11 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Matti_C »

dicer pisze:Atak dystansowy Death Breath – Czy po zabiciu jednostki przeciwnika takim atakiem jest kładziony żeton rany?
Tak.
Tego nie rozumiem. Przecież DB nie ma jednostek atakujących na dystans... :?
Może w sojuszu z Hegemonią mieć. Pozostałe 2 Twoje pytania zastanawiają także mnie. Albo zmieniają zasady albo będzie poprawka do FAQ
Awatar użytkownika
GrzeL
Administrator
Posty: 1140
Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
Lokalizacja: okolica Warszawy
Has thanked: 9 times
Been thanked: 56 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: GrzeL »

Regulamin forum i komentarzyl pisze:9. Zmniejszanie czytelności postów poprzez nadużywanie emotikonów, stosowanie wielu kolorów, oraz częste zmiany formatowania tekstu (kursywa, pogrubienie, zmiany wielkości kroju pisma) na przestrzeni jednej wiadomości są niemile widziane. Kolor "red" zastrzeżony jest dla administracji forum.
dicer pisze:Ożywianie – Czy wykładanie znaczników ran na pola zabitych przez Death Breath przeciwników jest zdolnością Sztabu, czy cechą armii? Czy jeśli sztab Death Breath jest zasieciowany, to czy wykłada się znaczniki ran na polach, na których jednostki Death Breath zabiły przeciwnika?
Jest to cecha armii. Wykłada się.

Tu jestem w lekkim szoku... :shock:
W instrukcji jest wyraźnie napisane, że Ożywianie to cecha Sztabu Death Breath, a więc zasieciowanie Sztabu DB powinno uniemożliwiać wykorzystanie Ożywiania.
Pytanie dotyczy wykładania znaczników ran, a nie samego Ożywiania. Pojawienie się następującego zdania: „Zawsze, gdy jednostka Death Breath zabije jednostkę przeciwnika, na pustym polu po zabitej jednostce należy położyć znacznik Rany.” w części zatytułowanej Ożywianie, bez dodatkowego zastrzeżenia jest trochę niefortunne.
dicer pisze:Atak dystansowy Death Breath – Czy po zabiciu jednostki przeciwnika takim atakiem jest kładziony żeton rany?
Tak.
Tego nie rozumiem. Przecież DB nie ma jednostek atakujących na dystans... :?
Pytanie znajduje się w sekcji ogólnej, bo zarówno w grze wieloosobowej, jak i z dodatkami niearmijnymi może dojść do takiej sytuacji.
dicer pisze:Czy Mephisto może użyć Szczęk (wywołać Bitwę) po tym, jak który którykolwiek gracz pociągnął ostatni żeton?
Nie.

A to jest sprzeczne z dotychczasową wykładnią, bo na podstawie przepisów z podstawki była ona taka, że może.
Wykładni, która opierała się na braku informacji o zakazie i domniemaniu, że jeśli coś nie jest zakazane, to jest dozwolone.
Awatar użytkownika
dicer
Posty: 755
Rejestracja: 11 sty 2014, 00:57
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: dicer »

GrzeL pisze:
Regulamin forum i komentarzyl pisze:9. Zmniejszanie czytelności postów poprzez nadużywanie emotikonów, stosowanie wielu kolorów, oraz częste zmiany formatowania tekstu (kursywa, pogrubienie, zmiany wielkości kroju pisma) na przestrzeni jednej wiadomości są niemile widziane. Kolor "red" zastrzeżony jest dla administracji forum.
OK - już poprawiłem.
GrzeL pisze:
dicer pisze:Ożywianie – Czy wykładanie znaczników ran na pola zabitych przez Death Breath przeciwników jest zdolnością Sztabu, czy cechą armii? Czy jeśli sztab Death Breath jest zasieciowany, to czy wykłada się znaczniki ran na polach, na których jednostki Death Breath zabiły przeciwnika?
Jest to cecha armii. Wykłada się.

Tu jestem w lekkim szoku... :shock:
W instrukcji jest wyraźnie napisane, że Ożywianie to cecha Sztabu Death Breath, a więc zasieciowanie Sztabu DB powinno uniemożliwiać wykorzystanie Ożywiania.
Pytanie dotyczy wykładania znaczników ran, a nie samego Ożywiania. Pojawienie się następującego zdania: „Zawsze, gdy jednostka Death Breath zabije jednostkę przeciwnika, na pustym polu po zabitej jednostce należy położyć znacznik Rany.” w części zatytułowanej Ożywianie, bez dodatkowego zastrzeżenia jest trochę niefortunne.
Czy mam to rozumieć w ten sposób, że Ożywianie jest cechą Sztabu i nie działa, gdy Sztab DB jest zasieciowany, natomiast wykładanie znaczników jest cechą armii i działa zawsze?

GrzeL pisze:
dicer pisze:Atak dystansowy Death Breath – Czy po zabiciu jednostki przeciwnika takim atakiem jest kładziony żeton rany?
Tak.
Tego nie rozumiem. Przecież DB nie ma jednostek atakujących na dystans... :?
Pytanie znajduje się w sekcji ogólnej, bo zarówno w grze wieloosobowej, jak i z dodatkami niearmijnymi może dojść do takiej sytuacji.
W takim razie chyba powinno się to znaleźć w rozdziałach "Rozgrywki wieloosobowe"/"Dodatki niearmijne"?
Zresztą nieważne. W sumie to sprawa drugorzędna.
GrzeL pisze:
dicer pisze:Czy Mephisto może użyć Szczęk (wywołać Bitwę) po tym, jak który którykolwiek gracz pociągnął ostatni żeton?
Nie.

A to jest sprzeczne z dotychczasową wykładnią, bo na podstawie przepisów z podstawki była ona taka, że może.
Wykładni, która opierała się na braku informacji o zakazie i domniemaniu, że jeśli coś nie jest zakazane, to jest dozwolone.
Wykładni, która opierała się na dwóch zapisach z instrukcji.
Z instrukcji ogólnej:
Żetonu Bitwy nie można już zagrać, jeśli którykolwiek z graczy pociągnął swój ostatni żeton.
Czyli że to ograniczenie dotyczy tylko zagrania żetonu Bitwy.

I z instrukcji Mephista:
Raz na turę gracz może uruchomić jeden z leżących na planszy Wszczepów jego własnej armii.

Czyli rozumiem, że od teraz oficjalnie obowiązuje wykładnia z FAQ-a i nie można wywołać Bitwy odpalając Szczęki, gdy któryś z graczy dociągnął swój ostatni żeton?
Awatar użytkownika
GrzeL
Administrator
Posty: 1140
Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
Lokalizacja: okolica Warszawy
Has thanked: 9 times
Been thanked: 56 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: GrzeL »

dicer pisze:
GrzeL pisze:
dicer pisze:Ożywianie – Czy wykładanie znaczników ran na pola zabitych przez Death Breath przeciwników jest zdolnością Sztabu, czy cechą armii? Czy jeśli sztab Death Breath jest zasieciowany, to czy wykłada się znaczniki ran na polach, na których jednostki Death Breath zabiły przeciwnika?
Jest to cecha armii. Wykłada się.

Tu jestem w lekkim szoku... :shock:
W instrukcji jest wyraźnie napisane, że Ożywianie to cecha Sztabu Death Breath, a więc zasieciowanie Sztabu DB powinno uniemożliwiać wykorzystanie Ożywiania.
Pytanie dotyczy wykładania znaczników ran, a nie samego Ożywiania. Pojawienie się następującego zdania: „Zawsze, gdy jednostka Death Breath zabije jednostkę przeciwnika, na pustym polu po zabitej jednostce należy położyć znacznik Rany.” w części zatytułowanej Ożywianie, bez dodatkowego zastrzeżenia jest trochę niefortunne.
Czy mam to rozumieć w ten sposób, że Ożywianie jest cechą Sztabu i nie działa, gdy Sztab DB jest zasieciowany, natomiast wykładanie znaczników jest cechą armii i działa zawsze?
Tak.
W instrukcji użyto słowa „zawsze”, mimo że do słów „zawsze” oraz „każdy” podchodzę sceptycznie, bo niestety nie każdy autor instrukcji uważa, że wyjątki od takich reguł należy opisać wprost, to w tym przypadku do działania jako cechy Sztabu wymagane byłyby dodatkowe reguły, których nie ma (a bez nich nie wiadomo jak należałoby grać) oraz naniesienie poprawek do już istniejących (a właściwie opisanie ich w sposób, aby nie robiły konfliktów).
dicer pisze:
GrzeL pisze:
dicer pisze:Czy Mephisto może użyć Szczęk (wywołać Bitwę) po tym, jak który którykolwiek gracz pociągnął ostatni żeton?
Nie.

A to jest sprzeczne z dotychczasową wykładnią, bo na podstawie przepisów z podstawki była ona taka, że może.
Wykładni, która opierała się na braku informacji o zakazie i domniemaniu, że jeśli coś nie jest zakazane, to jest dozwolone.
Wykładni, która opierała się na dwóch zapisach z instrukcji.
Z instrukcji ogólnej:
Żetonu Bitwy nie można już zagrać, jeśli którykolwiek z graczy pociągnął swój ostatni żeton.
Czyli że to ograniczenie dotyczy tylko zagrania żetonu Bitwy.

I z instrukcji Mephista:
Raz na turę gracz może uruchomić jeden z leżących na planszy Wszczepów jego własnej armii.

Czyli rozumiem, że od teraz oficjalnie obowiązuje wykładnia z FAQ-a i nie można wywołać Bitwy odpalając Szczęki, gdy któryś z graczy dociągnął swój ostatni żeton?
Tak.
Awatar użytkownika
dicer
Posty: 755
Rejestracja: 11 sty 2014, 00:57
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: dicer »

GrzeL pisze:
dicer pisze: Czy mam to rozumieć w ten sposób, że Ożywianie jest cechą Sztabu i nie działa, gdy Sztab DB jest zasieciowany, natomiast wykładanie znaczników jest cechą armii i działa zawsze?
Tak.
W instrukcji użyto słowa „zawsze”, mimo że do słów „zawsze” oraz „każdy” podchodzę sceptycznie, bo niestety nie każdy autor instrukcji uważa, że wyjątki od takich reguł należy opisać wprost, to w tym przypadku do działania jako cechy Sztabu wymagane byłyby dodatkowe reguły, których nie ma (a bez nich nie wiadomo jak należałoby grać) oraz naniesienie poprawek do już istniejących (a właściwie opisanie ich w sposób, aby nie robiły konfliktów).
Trochę to skomplikowane... :?

W takim razie wracam do mojej poprzedniej wątpliwości (którą w zasadzie miałem już rozwianą, aż tu nagle FAQ :wink: ) :

Death Breath vs. Mephisto
Mephisto sieciuje Sztab DB. Ale po bitwie sieć automatycznie spada.
Czy DB może kłaść swoje jednostki na polach po zniszczonych żetonach Mephista, czy nie może?
Awatar użytkownika
GrzeL
Administrator
Posty: 1140
Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
Lokalizacja: okolica Warszawy
Has thanked: 9 times
Been thanked: 56 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: GrzeL »

dicer pisze:Death Breath vs. Mephisto
Mephisto sieciuje Sztab DB. Ale po bitwie sieć automatycznie spada.
Czy DB może kłaść swoje jednostki na polach po zniszczonych żetonach Mephista, czy nie może?
Zgodnie z FAQ, może.
Analogicznie jest z Siecią dystansową Iron Gang.
koczkodan
Posty: 232
Rejestracja: 21 cze 2017, 12:38
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: koczkodan »

dicer pisze:W półfinale doszło do bezprecedensowej sytuacji. Grał Mephisto przeciwko Missisipi. Pod koniec gry Mephisto prowadził chyba 14:3 i w ostatnim dociągu, gdy zapełniono planszę, okazało się, że po bitwie nie spada żaden żeton, a Cień Missisipi walił w Sztab Mephisto.
Ponieważ z planszy nie spadał żaden żeton, bitwy były powtarzane aż do całkowitego wyzerowania Sztabu Mephista!
a to gra sie nie konczy w momencie gdy zaden zeton nie spada? czy konczy sie dopiero gdy dodatkowo nikt nie zadaje obrazen?
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4599
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1008 times
Been thanked: 1880 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: warlock »

W półfinale doszło do bezprecedensowej sytuacji. Grał Mephisto przeciwko Missisipi. Pod koniec gry Mephisto prowadził chyba 14:3 i w ostatnim dociągu, gdy zapełniono planszę, okazało się, że po bitwie nie spada żaden żeton, a Cień Missisipi walił w Sztab Mephisto.
Ponieważ z planszy nie spadał żaden żeton, bitwy były powtarzane aż do całkowitego wyzerowania Sztabu Mephista!
A która zasada w instrukcji mówi o tym, że jeśli żaden żeton nie spada to rozgrywa się bitwy do skutku? Przecież Sztaby nie miały tyle samo wytrzymałości, żeby uruchamiać jakieś dodatkowe procedury tiebreakera (dodatkowe tury). W tej sytuacji powinien wygrać Mephisto. Poprawcie mnie jeśli się mylę, ale chyba ktoś ładnie ograbił gracza Mephisto ze zwycięstwa :shock: :roll:
koczkodan
Posty: 232
Rejestracja: 21 cze 2017, 12:38
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: koczkodan »

tez mi cos tam nie pasowalo...
swoja droga przepraszam ze nie przerzucilem tego do dzialu z zasadami.
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4124
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 308 times
Been thanked: 342 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: tomb »

Zasady do Missisipi mówią, że w przypadku zapełnionej planszy po rozegranej bitwie, należy natychmiast rozegrać kolejną bitwę i powtarzać, dopóki nie zdejmiemy jakiegoś żetonu lub wytrzymałość sztabu nie spadnie do zera.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Awatar użytkownika
KamradziejTomal
Posty: 1162
Rejestracja: 04 kwie 2016, 16:40
Has thanked: 384 times
Been thanked: 452 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: KamradziejTomal »

Jeśli dobrze pamiętam (grałem tylko na appce) to wygląda to chyba tak:

1) Początek rundy z pustymi polami
2) Dołożenie kafelków, które w pełni zapełnią planszę - odpalenie bitwy
3) Przejechanie wszystkich ataków/efektów w kolejności, jeżeli rany dostały tylko sztab to nic nie spada z planszy, koniec rundy
4) Nowa runda brak możliwości dołożenia kafelków - natychmiastowe odpalenie bitwy
5) Przejechanie wszystkich ataków/efektów w kolejności, jeżeli rany dostały tylko sztab to nic nie spada z planszy, koniec rundy
6) Nowa runda...

I w ten sposób ma to sens że jeden sztab dostaje łomot aż do końca punktów życia (tak na mój chłopski rozum + ogarnianie gry na podstawie appki).
Słyszysz o jakichś glaze'ach, drybrushach i innych dziwadłach i nie wiesz o czym mowa? Zerknij sobie TUTAJ
Sundrop tutorial: TUTAJ
Wykańczanie podstawek domowymi sposobami: TUTAJ
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4599
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1008 times
Been thanked: 1880 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: warlock »

tomb pisze:Zasady do Missisipi mówią, że w przypadku zapełnionej planszy po rozegranej bitwie, należy natychmiast rozegrać kolejną bitwę i powtarzać, dopóki nie zdejmiemy jakiegoś żetonu lub wytrzymałość sztabu nie spadnie do zera.
Ok, sprawdzałem tylko zasadę w głównej instrukcji (a ta milczy na temat takiej sytuacji). Dzięki za wyjaśnienie ;). Zaiste kuriozalna sytuacja, trochę materiał na film, jak pojedynek pokera w Casino Royale :D
ZAPEŁNIONA PLANSZA
Zawsze gdy po rozegraniu Bitwy z planszy nie spadnie nawet jeden żeton, automatycznie rozgrywana jest kolejna Bitwa – aż do momentu, gdy jakiś żeton spadnie z planszy lub wytrzymałość któregoś ze Sztabów spadnie do zera. Jeśli po rozegraniu Bitwy z planszy nie spadnie nawet jeden żeton ani żadna jednostka lub Sztab nie otrzyma ani jednej rany, gra kończy się w tym momencie (należy porównać poziom wytrzymałości Sztabów by wyłonić zwycięzcę)
Nie przyszło mi do głowy, żeby tak podstawowej zasady szukać w jakimś dodatku frakcyjnym ;).
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4124
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 308 times
Been thanked: 342 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: tomb »

warlock pisze: Nie przyszło mi do głowy, żeby tak podstawowej zasady szukać w jakimś dodatku frakcyjnym ;).
Myślę, że dopiero grając Missisipi dochodziło do takich sytuacji (też mi się zdarzyło). Paraliże i Zasłona Dymna robią swoje.
Naprawdę kuriozalne byłoby zblokowanie się w partii bez udziału bez Missisipi.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Awatar użytkownika
dicer
Posty: 755
Rejestracja: 11 sty 2014, 00:57
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: dicer »

Oficjalny FAQ to potwierdza:

"Zapełniona plansza – Co dzieje się w przypadku, jeśli po Bitwie z zapełnienia planszy nie spadnie żadna jednostka?

Zawsze, gdy po rozegraniu Bitwy z planszy nie spadnie nawet jedna jednostka albo natychmiast po zakończeniu zapełni się ponownie, automatycznie rozgrywana jest kolejna Bitwa (przed jej rozpoczęciem należy zdjąć wszystkie znaczniki, które powinny spaść na koniec albo po Bitwie oraz Vegas może obrócić jednostki, które przejęła podczas właśnie rozpatrzonej Bitwy) – aż do momentu, gdy jakaś jednostka spadnie z planszy, w tym wytrzymałość któregoś ze Sztabów (lub Obiektów) spadnie do zera.
Za wywołującego kolejną Bitwę uważany jest:
Jeśli żadna jednostka nie spadła: ten z graczy, który wywołał poprzednią Bitwę.
Jeśli została zapełniona ponownie plansza: ten z graczy, który dostawił jednostkę dopełniającą planszę.
Jeśli podczas rozgrywania Bitwy żadna z jednostek nie otrzymała obrażeń lub została zdjęta z planszy ani nie zaszła zmiana na planszy (w Bitwie lub bezpośrednio po niej), która mogłaby doprowadzić do przerwania impasu w skończonej liczbie Bitew, to gra kończy się w tym momencie (należy porównać poziom wytrzymałości Sztabów (lub Obiektów), by wyłonić zwycięzcę)."
Xardas123
Posty: 352
Rejestracja: 22 kwie 2018, 18:33
Has thanked: 12 times
Been thanked: 28 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Xardas123 »

Może za malo wnikliwie czytałem albo poprostu nie ma tego info.
Mam pytanie odnośnie sztabu Misisipi + podłączonego do niego bojlera.
W związku że sztab atakuje to również może dostać zdolność jad.
Czy w przypadku gdy obok stoi sztab przeciwnika to go zatruwamy czy nie, bo
normalnym atakiem sztaby nie mogą się atakować.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
dicer
Posty: 755
Rejestracja: 11 sty 2014, 00:57
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: dicer »

Jeżeli nie zostało zadane obrażenie, to nie ma też zatrucia.
A z zasady Sztaby nie zadają sobie wzajemnie obrażeń (wyjątek: Sztab Mephisto).
Xardas123
Posty: 352
Rejestracja: 22 kwie 2018, 18:33
Has thanked: 12 times
Been thanked: 28 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Xardas123 »

Ale nie musi byc obrazenia żeby, zatruć. Przykład masz w trucicielu on nie ma ataków. Stąd sztab obrażenia fizycznego nie może zadać drugiemu, ale po podlaczeniu bojlera uzyskuje zdolnosc jad tak jak u truciciela a że nie jest to rozpatrywane jako atak to chyba może to zrobić drugiemu sztabowi.
Jesli się mylę to poprawcie mnie;)
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4124
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 308 times
Been thanked: 342 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: tomb »

Jest różnica miedzy Jadem a Zatruciem. Zatrucie to atak Truciciela - nie zadaje ran, ale wyłącznie kładzie znacznik jadu.
Bojler dodaje cechę Jad ciosom i strzałom - zatem tylko po ataku, który zada ranę, dodatkowo kładzie się na zranionej jednostce znacznik jadu.

A skoro sztaby nie ranią się nawzajem, to i nie kładzie się znacznika jadu.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Uranopolis
Posty: 49
Rejestracja: 18 gru 2017, 18:56
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 9 times
Been thanked: 14 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Uranopolis »

Czy dziura szczurów może wciągnąć na siebie swoją własną jednostkę?
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4124
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 308 times
Been thanked: 342 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: tomb »

Pofatygowałem się, zajrzałem do instrukcji Sharrash i widzę, że potrzebna Ci informacja jest tam kilkukrotnie powtórzona: Dziura wciąga na siebie jednostkę przeciwnika.
Szanowni, jak to kolega Andy ma w podpisie:" Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji."
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Uranopolis
Posty: 49
Rejestracja: 18 gru 2017, 18:56
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 9 times
Been thanked: 14 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Uranopolis »

Faktycznie tak jest napisane, ale niedawno na turnieju przeciwnik grający szczurami tak zrobił, twierdząc że można. Jako że grał Sharrashem na ostatnich mistrzostwach Polski nie negowałem,
bendoza
Posty: 65
Rejestracja: 23 maja 2017, 11:13
Has thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: bendoza »

Witam proszę o pomoc Stalowa Policja vs Nowy jork kwesta szpiega...
1.Zdolność Szpiega - jak jest w przypadku podłączenia go do sztabu stalowej policji? Grający Nowym Jorkiem może rzucać stalowa siecią i odejmować w ten sposób punkty sztabowi SP? jeśli tak to kto rzuca sieć ? koto pierwszy ten lepszy?
cytując instrukcję:"Jednostka może przyłączać się do wrogich Modułów (lub Sztabów) tak jakby były to Moduły (lub Sztaby) własnej armii i po przyłączeniu automatycznie korzysta z dawanych przez nie bonusów"
Dodam tylko że w wersji gry na androida po podłączeniu szpiega do sztabu Stalowej Policji nie mogę rzucić sieci ...
2. Rozumiem że w przypadku podłączenia się do wrogich modułów nie ma ograniczeń w ilości? moge np skorzystać z dodatkowej inicjatywy + pancerza itp.
Awatar użytkownika
dicer
Posty: 755
Rejestracja: 11 sty 2014, 00:57
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: dicer »

bendoza pisze:Witam proszę o pomoc Stalowa Policja vs Nowy jork kwesta szpiega...
1.Zdolność Szpiega - jak jest w przypadku podłączenia go do sztabu stalowej policji? Grający Nowym Jorkiem może rzucać stalowa siecią i odejmować w ten sposób punkty sztabowi SP? jeśli tak to kto rzuca sieć ? koto pierwszy ten lepszy?
cytując instrukcję:"Jednostka może przyłączać się do wrogich Modułów (lub Sztabów) tak jakby były to Moduły (lub Sztaby) własnej armii i po przyłączeniu automatycznie korzysta z dawanych przez nie bonusów"
Cytat z oficjalnego FAQ:

Zdolność Szpieg – Czy jednostka ze zdolnością szpieg może korzystać ze zdolności nietypowych sztabów przeciwnika jak: tworzenie macierzy, rzucanie stalowej sieci, przejmowanie, ożywianie?
Nie.

bendoza pisze:2. Rozumiem że w przypadku podłączenia się do wrogich modułów nie ma ograniczeń w ilości? moge np skorzystać z dodatkowej inicjatywy + pancerza itp.
Nie ma ograniczeń. Korzystasz ze wszystkiego, do czego jesteś podłączony.
ODPOWIEDZ