antros pisze:Czy mogę aktywować Macki na jednostce którą właśnie stawiam na planszy (tym samym np. wystawić jednostkę pod sieć przeciwnika tak by macki z siecią się znosiły)?
Zakładam, że nie.
Moim zdaniem nie. Macki uruchamia się po wyłożeniu żetonu sieciarza, nie wchodzą do gry aktywne.
(Przypominam tu problem cechy czynnej i biernej. Dyskusja przetoczyła się przy okazji problemu wywoływania bitwy przez zapełnienie planszy i uruchamiania przejęcia lub ruchu. Wtedy autor zgodził się, że cecha niezależna od gracza (bierna- np. sieć lub przejęcie) działa, a zależna od gracza (czynna - np. obrót) nie zostanie aktywowana przed bitwą. Myślę, że Macki wykładane pod sieciarza można potraktować analogicznie.)
dicer pisze:czy grający Death Breath może skorzystać z cechy sztabu "Ożywianie" i wystawić po bitwie jakieś jednostki na planszę w momencie, gdy zagrany został Terror?
Moim zdaniem może. Terror zaczyna działać od tury kolejnego gracza, a ta zaczyna się dopiero po bitwie (którą wywołał gracz zagrywający terror). Ożywianie to element kończący bitwę - tura kolejnego gracza jeszcze się nie rozpoczęła.
(Co prawda w grze na więcej, niż dwóch graczy, to już nie jest takie proste, bo terror może rzucić gracz 1, bitwę wywołać gracz 2, a armię DB prowadzić gracz 3, na którego działa już terror w trakcie tury gracza 2 - ale stawiam, że to brak precyzji w zapisie instrukcji. Może i nieścisłość, ale nie ma co szukać dziury w całym.)