Chaos in the Old World / Chaos w Starym Świecie

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
Awatar użytkownika
Olgierdd
Posty: 1835
Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 80 times
Been thanked: 92 times

Re: Chaos in the Old World

Post autor: Olgierdd »

Odnośnie teleportu, warto pamiętać, że nie działa on na wielkie demony, jedynie na kultystów i wojowników.

To dość częsty błąd.
Awatar użytkownika
krecilapka
Posty: 965
Rejestracja: 26 mar 2013, 09:54
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 38 times
Been thanked: 187 times

Re: Chaos in the Old World

Post autor: krecilapka »

palladinus pisze:Skarga: Musisz atakować najpierw figurki, potem ew. chłopów.

Jednak nie. To gracz DECYDUJE komu woli łupnąć.

Strona 15 instrukcji:
Po wykonaniu rzutów kośćmi (wliczając w to wszystkie rzuty wykonane w wyniku wybuchów), dla każdego uzyskanego
obrażenia, gracz wybiera figurkę przeciwnika lub żeton Chłopów, któremu chce zadać obrażenie.
Awatar użytkownika
Wothan
Posty: 525
Rejestracja: 02 lis 2009, 10:11
Lokalizacja: Mazury
Has thanked: 5 times
Been thanked: 16 times

Re: Chaos in the Old World

Post autor: Wothan »

Podczas czytania instrukcji nasunęły mi się takie oto niejasności co do zasad:
1. Czy jeśli chcę przyzwać figurkę z jednego miejsca planszy w inny (gdzie mam już figurkę lub jest sąsiednie dla zajmowanego dla mnie obszaru) to płacę jej koszt i po prostu przesuwam ją w wybrane miejsce? (nawet jeśli ta odległość jest znaczna?)
2. Jeśli mam poziom mocy na 0 to czy nadal mogę zagrywać karty Chaosu o wartości 0? W instrukcji pisze, że mając poziom mocy na 0 automatycznie pasuję, więc to by znaczyło, że karty mocy o wartości 0 należy zagrywać zanim ten poziom się osiągnie. Dobrze rozumuję?
3. Jako, że ostatnio grywam głównie w GoTa to mam takie pytanko: Czy da się grać w CitOW na sojusze? Próbował ktoś czy to działa?
Z góry dzięki za odpowiedzi.
Awatar użytkownika
palladinus
Posty: 1494
Rejestracja: 29 paź 2010, 14:10
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 5 times
Kontakt:

Re: Chaos in the Old World

Post autor: palladinus »

Wothan pisze:Podczas czytania instrukcji nasunęły mi się takie oto niejasności co do zasad:
1. Czy jeśli chcę przyzwać figurkę z jednego miejsca planszy w inny (gdzie mam już figurkę lub jest sąsiednie dla zajmowanego dla mnie obszaru) to płacę jej koszt i po prostu przesuwam ją w wybrane miejsce? (nawet jeśli ta odległość jest znaczna?)
Płacisz
Wothan pisze:2. Jeśli mam poziom mocy na 0 to czy nadal mogę zagrywać karty Chaosu o wartości 0? W instrukcji pisze, że mając poziom mocy na 0 automatycznie pasuję, więc to by znaczyło, że karty mocy o wartości 0 należy zagrywać zanim ten poziom się osiągnie. Dobrze rozumuję?
Dobrze
Wothan pisze:3. Jako, że ostatnio grywam głównie w GoTa to mam takie pytanko: Czy da się grać w CitOW na sojusze? Próbował ktoś czy to działa?
na bardzo krótką metę, bo interesy są bardzo sprzeczne. Sojusze są jedynie, by przywalić wygrywającemu, a potem to zostaje krwawa jatka :)
Wothan pisze:Z góry dzięki za odpowiedzi.
Mam nadzieję, że pomogłem.
Awatar użytkownika
Sarna
Posty: 301
Rejestracja: 21 lut 2013, 19:29
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 97 times
Been thanked: 39 times

Re: Chaos in the Old World

Post autor: Sarna »

Mam następujące pytanie: Przyjmijmy, że grając Rogatym Szczurem, pierwszego klanbrata przyzwałem w Norsce, czy mogę zagrać w następnej kolejce kartę chaosu, która przywołuje dwóch klanbraci na terenie Bretonii? Czy takową kartę mogę zagrać jedynie w sąsiedztwie Norski, to jest Krainach Trollli? Z zasad wynika, że figurki przywoływać można jedynie na obszarach na których popleczników już mamy, bądź na obszarach przyległych do nich, w takim wypadku Nie mógłbym zagrać tej karty w Bretonii mając klanbrata w Norsce. Chyba, że ta karta chaosu rządzi się innymi prawami. Proszę o rozwianie wątpliwości.
Awatar użytkownika
sowacz
Posty: 768
Rejestracja: 04 lut 2008, 11:08
Lokalizacja: Rumia
Been thanked: 23 times

Re: Chaos in the Old World

Post autor: sowacz »

Karty chaosu możesz kłaść gdziekolwiek, gdzie jest jeszcze na nią wolne miejsce. A skoro karta mówi, że masz położyć tam dwa szczury, to znaczy, że możesz.
Awatar użytkownika
kwiatosz
Posty: 7875
Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
Lokalizacja: Romford/Londyn
Has thanked: 132 times
Been thanked: 416 times
Kontakt:

Re: Chaos in the Old World

Post autor: kwiatosz »

Na niektórych kartach jest napisane "przyzwij cośtam zgodnie z zasadami przyzywania" - w innych przypadkach tekst na karcie ma pierwszeństwo przed regułami.
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b

ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
tor_Arka
Posty: 1
Rejestracja: 19 mar 2014, 20:06

Re: Chaos in the Old World

Post autor: tor_Arka »

Cześć, gramy ze znajomymi już ponad rok, ekipa zmienna. Raz na jakiś czas pojawiają się jednak pytania, które ciężko nam rozstrzygnąć kiedy część graczy skłania się ku jednemu rozwiązaniu, a część w stronę innego, a zatem:

1. Karta ulepszeń Strażnika Tajemnic w dodatku Rogaty Szczur - "Strażnik Tajemnic liczy się jako trzy żetony szlachty"
- Tylko dla Slaanesha czy dla wszystkich graczy? Ja obstaję przy tym, że dla wszystkich ale część ekipy upiera się, że nie mam racji.

2. Karta ulepszeń Krwiopuszcza (dodatek Rogaty Szczur) - "Otrzymujesz 2 PZ za każdym razem, gdy zabijesz figurkę w regionie zawierającym Krwiopuszcza.
- Jak na moje każda zabita figurka w regionie z Krwiopuszczem daje 2 PZ, a co za tym idzie jeżeli Khorne zabije w takim regionie 5 figurek to otrzymuje on 10 PZ. Część znajomych uważa, że to stwarza zbyt duże dysproporcje w grze i dodatkowe PZ otrzymujemy tylko za 1 figurkę na region, co moim zdaniem nie wynika z tekstu karty.

Będę wdzięczny za konsultację.
Awatar użytkownika
Olgierdd
Posty: 1835
Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 80 times
Been thanked: 92 times

Re: Chaos in the Old World

Post autor: Olgierdd »

w obu przypadkach masz rację:
1. Liczy się dla wszystkich;
1. otrzymujesz 2 punkty za KAŻDĄ figurkę. (chociaż jest trochę graczy grających, że tylko 2 punkty na region, ale to nie jest oficjalna zasada)
Awatar użytkownika
kwiatosz
Posty: 7875
Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
Lokalizacja: Romford/Londyn
Has thanked: 132 times
Been thanked: 416 times
Kontakt:

Re: Chaos in the Old World

Post autor: kwiatosz »

Tak to właśnie jest w grupie - człowiek mądry zasady wywnioskuje, ale jak grupa zakrzyczy to trzeba świadomie grać na złych zasadach...
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b

ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
MHR0K
Posty: 6
Rejestracja: 10 lip 2014, 13:40

Re: Chaos in the Old World

Post autor: MHR0K »

Mam pytanie odnośnie karty Khorne'a z dodatku Rogaty Szczur. Chodzi o kartę Szał (ang. Rampage). Karta powoduje przeprowadzenie natychmiastowej bitwy w regionie, gdzie ją zagrano. FAQ jednak nie mówi o sytuacji, gdy zostaną jakieś jednostki w tym regionie - czy w takim przypadku we właściwej fazie walki znów dochodzi do bitwy w tym regionie, czy nie?
schizofretka
Posty: 4360
Rejestracja: 13 mar 2010, 17:29
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 6 times

Re: Chaos in the Old World

Post autor: schizofretka »

Oczywiście, że tak.


Sent from my awesome mobile I want to brag about. May contain trace elements of tpos.
Ja bym chciał do ciemnej nocki tak układać z wami razem,
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
Awatar użytkownika
kwiatosz
Posty: 7875
Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
Lokalizacja: Romford/Londyn
Has thanked: 132 times
Been thanked: 416 times
Kontakt:

Re: Chaos in the Old World

Post autor: kwiatosz »

Co więcej te dwie bitwy są w różnych fazach - ta z karty jest z w fazie przyzywania, a druga jest w fazie bitew, więc za każdym razem Khorne może tu dostać znacznik na kółko (ale już np. z drugiej takiej karty zagranej na ten sam region drugiego znacznika dostać nie może).
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b

ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
MHR0K
Posty: 6
Rejestracja: 10 lip 2014, 13:40

Re: Chaos in the Old World

Post autor: MHR0K »

Dzięki za odpowiedzi, pozdrawiam.
Awatar użytkownika
sqb1978
Posty: 2620
Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 41 times
Been thanked: 139 times

Re: Chaos in the Old World

Post autor: sqb1978 »

Taka zagwozdka wczoraj powstała. Graliśmy ze Szczurem.

Czy kiedy Slaanesh przejmie kultystę Szczura dzięki swojej karcie chaosu, to później w fazie zepsucia kładzie swój żeton zepsucia za tego kultystę czy nie?
Generalnie rozchodzi się o to czy dodawanie żetonów zepsucia to cecha danej Siły Chaosu czy raczej kultysty (którego jak wiadomo przejmuje się ze wszystkimi jego statystykami, czyli u Szczura niby bez możliwości kładzenia żetonów zepsucia).
metyu
Posty: 381
Rejestracja: 12 gru 2012, 11:08
Been thanked: 1 time

Re: Chaos in the Old World

Post autor: metyu »

Imo nie kładzie, ale figurka nadal liczy się jako jeden żeton zepsucia.
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Chaos in the Old World

Post autor: sirafin »

Metyu ma rację. Nie kładzie żetonu zepsucia. Działanie figurki się nie zmienia, zmienił się jedynie kontrolujący gracz. Jeśli jednak w tym czasie spustoszony zostanie region, to kontrolowany Klanbrat będzie się liczył jako żeton zepsucia dla Slaanesha.
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
Awatar użytkownika
sqb1978
Posty: 2620
Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 41 times
Been thanked: 139 times

Re: Chaos in the Old World

Post autor: sqb1978 »

Dzięki, aby nie przedłużać zdecydowaliśmy się na tą interpretację i jak się okazuje słusznie :)
lunatyk1900
Posty: 21
Rejestracja: 22 paź 2013, 14:41
Lokalizacja: Poznań

Re: Chaos in the Old World

Post autor: lunatyk1900 »

Przebrnąłem przez temat, ale nie znalazłem odpowiedzi na swoje pytanie, dlatego chciałbym was prosić o pomoc:
:arrow: W instrukcji wyczytaliśmy że wszystkie obrażenia w walce musza zostać przydzielone w taki sposób żeby zabić jak najwięcej jednostek, nawet jesli to oznacza zabijanie swoich (o ile dobrze pamiętam i niczego nie pokręciłem).

1) Przykład: w krainie jest krwiopuszcz i żeton chłopa. W walce wypadają dwa trafienia: ginie i chłop i krwiopuszcz?
2) Przykład: w krainie jest krwiopuszcz, kultysta khorna i grubas Nurgla. W walce Khorn trafia dwa razy, ma więc za mało obrażeń na zabicie grubasa - czy zatem zabija swojego kultyste i krwiopuszcza?

Z góry dziękuje za odpowiedź, bo wiem że ktoś się zlituje i poda pomocną dłoń.
Awatar użytkownika
palladinus
Posty: 1494
Rejestracja: 29 paź 2010, 14:10
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 5 times
Kontakt:

Re: Chaos in the Old World

Post autor: palladinus »

lunatyk1900 pisze:Przebrnąłem przez temat, ale nie znalazłem odpowiedzi na swoje pytanie, dlatego chciałbym was prosić o pomoc:
:arrow: W instrukcji wyczytaliśmy że wszystkie obrażenia w walce musza zostać przydzielone w taki sposób żeby zabić jak najwięcej jednostek, nawet jesli to oznacza zabijanie swoich (o ile dobrze pamiętam i niczego nie pokręciłem).

1) Przykład: w krainie jest krwiopuszcz i żeton chłopa. W walce wypadają dwa trafienia: ginie i chłop i krwiopuszcz?
2) Przykład: w krainie jest krwiopuszcz, kultysta khorna i grubas Nurgla. W walce Khorn trafia dwa razy, ma więc za mało obrażeń na zabicie grubasa - czy zatem zabija swojego kultyste i krwiopuszcza?

Z góry dziękuje za odpowiedź, bo wiem że ktoś się zlituje i poda pomocną dłoń.
To co piszesz, to równałoby się samobójstwu, a chyba każdy kultysta wie, że to niedozwolone w prawie kanonicznym ;)

Jeśli gracz ma możliwość przydzielenia obrażeń, musi to
zrobić. Nawet jeśli gracz nie chce przydzielać obrażeń,
na przykład, własnym figurkom, będącym chwilowo
pod kontrolą innego gracza, musi to zrobić, jeśli nie ma
innego celu.


W obu przypadkach giną tylko chłopi.

Edit: o ile w drugim wypadku występuje chłop :), a jeśli nie, to nikt.
Awatar użytkownika
Kapelatejesy
Posty: 88
Rejestracja: 21 wrz 2014, 17:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: Chaos in the Old World

Post autor: Kapelatejesy »

Chodzi o to, że są karty, dzięki którym inny gracz może przejąć Twoje figurki. W trakcie fazy walki Twój kultysta jest wtedy pod cudzą kontrolą i liczysz go jako swojego przeciwnika. To w takiej sytuacji musisz przydzielić obrażenia tak, że jeśli możesz go zabić, to go zabijasz. Oczywiście w normalnej sytuacji nie zabijasz własnych wyznawców ;-)
lunatyk1900
Posty: 21
Rejestracja: 22 paź 2013, 14:41
Lokalizacja: Poznań

Re: Chaos in the Old World

Post autor: lunatyk1900 »

Ok, dzięki za pomoc. Po prostu to zdanie z instrukcji potraktowaliśmy za bardzo dosłownie: "Jeśli gracz ma możliwość przydzielenia obrażeń, musi to zrobić"
lunatyk1900
Posty: 21
Rejestracja: 22 paź 2013, 14:41
Lokalizacja: Poznań

Re: Chaos in the Old World

Post autor: lunatyk1900 »

:arrow: Mam następne pyranie co do karty chaosu Khorna: Krwawy szał ( na początku fazy walki rzuca się 2k6 i od razu zabija ewentualne ofiary).

Co się dzieje w momencie kiedy karta ta leży w regionie zawierającym samych kultystów bez możliwości ataku? Samej walki w prawdzie w tym regionie nie ma, ale przecież faza walki rozpatrywana jest dla każdego regionu tak czy owak. Czy zatem karta zadziała na korzyść Khorna? Na razie graliśmy że tak, ale mam wątpliwości.
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Chaos in the Old World

Post autor: sirafin »

Wasza interpretacja jest poprawna.
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
lunatyk1900
Posty: 21
Rejestracja: 22 paź 2013, 14:41
Lokalizacja: Poznań

Re: Chaos in the Old World

Post autor: lunatyk1900 »

Grając ze szczurem możliwe są remisy na kole wskaźnika zagrożenia:

1) Kiedy dwóch graczy ma najniższą wartość zagrożenia, który z nich rozpatruje działanie kart wydarzeń starego świata?
2) Dwóch graczy ma tą samą najwyższą wartość zagrożenia w regionie zawierającym żeton bohatera. Który z nich usuwa swoją figurkę? Obaj? Żaden? Jeśli w takim regionie leżą dwa żetony bohaterów to może obaj gracze tracą po jednej figurce?
ODPOWIEDZ