Chaos in the Old World / Chaos w Starym Świecie

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Chaos in the Old World

Post autor: sirafin »

lunatyk1900 pisze:Grając ze szczurem możliwe są remisy na kole wskaźnika zagrożenia:

1) Kiedy dwóch graczy ma najniższą wartość zagrożenia, który z nich rozpatruje działanie kart wydarzeń starego świata?
2) Dwóch graczy ma tą samą najwyższą wartość zagrożenia w regionie zawierającym żeton bohatera. Który z nich usuwa swoją figurkę? Obaj? Żaden? Jeśli w takim regionie leżą dwa żetony bohaterów to może obaj gracze tracą po jednej figurce?
Wyjaśniono to w instrukcji.
Wartość Zagrożenia
Wartość Zagrożenia Rogatego Szczura, podobnie jak dla innych
Niszczycielskich Potęg, widoczna jest w mniejszym okienku na jego
wskaźniku Zagrożenia. Jeśli wartość Zagrożenia Rogatego Szczura
jest taka sama jak innej Potęgi Chaosu, należy rozpatrywać ją, jako
mniejszą od wartości Zagrożenia tej Potęgi.
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
xilk
Posty: 911
Rejestracja: 15 paź 2014, 19:16
Has thanked: 1074 times
Been thanked: 102 times

Re: Chaos in the Old World

Post autor: xilk »

Ostatnio przytrafiła się mi się ciekawa sytuacja i chcę dopytać, czy dobrze pamiętam zasady. Khorne potrzebował 2 kręceń, aby wygrać grę, a Rogaty Szczur jednego. I tak się stało, że Khorne zakręcił dwa razy, a Rogaty Szczur raz, więc był remis. Czy dobrze pamiętam, że ten remis jest rozstrzygany poprzez spojrzenie, który z tych bogów jest dalej na torze punktowym?
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Chaos in the Old World

Post autor: sirafin »

INSTRUKCJA str. 22 - SPRAWDZENIE WARUNKÓW KOŃCA GRY pisze:Największe Zagrożenie
Gracz wygrywa grę, jeżeli obróci swój wskaźnik Zagrożenia
do najwyższego poziomu (w głównym okienku
wskaźnika pojawia się słowo „Zwycięstwo”). Jeśli więcej
niż jeden gracz osiągnął najwyższy poziom Zagrożenia,
zwycięża ten z remisujących graczy, który zebrał więcej
Punktów Zwycięstwa. Jeśli gracze nadal remisują, dzielą
oni zwycięstwo miedzy siebie.
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
Quetzalcoatl
Posty: 353
Rejestracja: 07 cze 2012, 10:32
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Chaos in the Old World

Post autor: Quetzalcoatl »

Pojawiła się wątpliwość:
czy jako Tzeentch po przejęciu kartą chaosu wrogiego kultysty (nie pamiętam nazwy) jest on traktowany jako mój również w tym sensie, że mogę dokładać nowe figurki na to (lub sąsiednie) pole? Jeśli nie ma innych moich figurek w tych prowincjach, rzecz jasna.
Awatar użytkownika
kwiatosz
Posty: 7875
Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
Lokalizacja: Romford/Londyn
Has thanked: 132 times
Been thanked: 416 times
Kontakt:

Re: Chaos in the Old World

Post autor: kwiatosz »

Skoro twoj to twoj - mozesz.
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b

ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
Pietruch
Posty: 228
Rejestracja: 04 gru 2014, 18:35
Lokalizacja: Warszawa, Kabaty

Re: Chaos in the Old World

Post autor: Pietruch »

Hej wszystkim,
wczoraj zagrałem pierwszą partię w CitOW i mam dwie wątpliwości, obie dotyczą przyzywania lub przemieszczania jednostek.

1. Czy mogę przyzwać swoją jednostkę na teren, w którym ta jednostka się znajdowała? Chodzi mi o ponowne przyzwanie Wielkiego Nieczystego Nurgle'a z ulepszeniem z podstawki (dołożenie dwóch żetonów Zepsucia przy "wylądowaniu" demona) do tego samego regionu.

2. Jeśli chcę przemieścić figurkę, która znajduje się już na planszy to:
* mogę ją przenieść tylko do regionu sąsiadującego z regionem, w którym stoi ta figurka
* mogę ją przenieść do dowolnego regionu na planszy, o ile w tym regionie (lub sąsiednim) znajduje się jakaś moja figurka

Wydaje mi się, że w obu przypadkach odpowiedź brzmi "TAK", ale wolę się upewnić :)

Z góry dziękuję za pomoc
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Chaos in the Old World

Post autor: sirafin »

Potwierdzam :)
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
Pietruch
Posty: 228
Rejestracja: 04 gru 2014, 18:35
Lokalizacja: Warszawa, Kabaty

Re: Chaos in the Old World

Post autor: Pietruch »

sirafin pisze:Potwierdzam :)
Dzięki :)
Spoiler:
notness
Posty: 2
Rejestracja: 23 lis 2015, 17:47

Re: Chaos in the Old World

Post autor: notness »

Hej,

Mam kilka pytań, które wydają się być niejasno (lub wcale) opisane w instrukcji.

1. Jak na grę właściwie wpływają Chłopi ? Rozumiem, że można z nimi walczyć lub nie. Który z graczy zyska na zaatakowaniu Chłopów? Czy region najpiew musi być oczyszony z Chłopów?
2. Kwestia bohaterów. Na początku gry nie ma żadnych bohaterów. Podczas testowej rozgrywki nie pojawili się ani razu. Rozumiem, ze do gry wprowadzają ich karty Starego Świata. Jaki jest cel wejścia do krainy, w której są bohaterowie, skoro instrukcja mówi o tym, że eliminują oni po każdej rundzie figurki znajdujące się w danym regionie? Rozumiem, że raz położony żeton Bohatera zostaje tam już do końca gry ? Czy jest szansa, żeby ten żeton z gry wycofać? Slaneah dostaje dodatkowe punkty za działania poczynione w regionie zasiedlonym przez Bohatera, jednak rozumiem, że to trochę samobójcza misja, skoro Bohater wyżyny co rundę jakieś jego figurki.
3. Rozumiem, że punkty zwycięstwa w fazie zepsucia/korupcji dostaje się tylko w przypadku ew. spustoszenia regionu?

Pozdrawiam
Pietruch
Posty: 228
Rejestracja: 04 gru 2014, 18:35
Lokalizacja: Warszawa, Kabaty

Re: Chaos in the Old World

Post autor: Pietruch »

notness pisze:Hej,

Mam kilka pytań, które wydają się być niejasno (lub wcale) opisane w instrukcji.

1. Jak na grę właściwie wpływają Chłopi ? Rozumiem, że można z nimi walczyć lub nie. Który z graczy zyska na zaatakowaniu Chłopów? Czy region najpiew musi być oczyszony z Chłopów?
2. Kwestia bohaterów. Na początku gry nie ma żadnych bohaterów. Podczas testowej rozgrywki nie pojawili się ani razu. Rozumiem, ze do gry wprowadzają ich karty Starego Świata. Jaki jest cel wejścia do krainy, w której są bohaterowie, skoro instrukcja mówi o tym, że eliminują oni po każdej rundzie figurki znajdujące się w danym regionie? Rozumiem, że raz położony żeton Bohatera zostaje tam już do końca gry ? Czy jest szansa, żeby ten żeton z gry wycofać? Slaneah dostaje dodatkowe punkty za działania poczynione w regionie zasiedlonym przez Bohatera, jednak rozumiem, że to trochę samobójcza misja, skoro Bohater wyżyny co rundę jakieś jego figurki.
3. Rozumiem, że punkty zwycięstwa w fazie zepsucia/korupcji dostaje się tylko w przypadku ew. spustoszenia regionu?

Pozdrawiam
1. Chłopów można zabijać i "kolekcjonować" na swojej "karcie postaci". W talii Starego Świata są karty, które dają Punkty Zwycięstwa za ubitych Chłopków.
2. Bohaterowie zabijają w swoim regionie JEDNĄ figurkę gracza o najwyższym poziomie zagrożenia (z moich obserwacji wynika, że najczęściej jest to Khorne). Gracze, którzy zebrali mało obrotów na "kołach" nie muszą się obawiać Bohaterów o ile w tym regionie znajdują się jeszcze figurki innego gracza.
3. W Fazie Zepsucia/Korupcji dostaje się też Punkty Zwycięstwa za zdominowanie regionu.

Odpowiedzi na pytania 2 i 3 można znaleźć w instrukcji.
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Chaos in the Old World

Post autor: sirafin »

Ad. 1) Musiałbyś sobie przejrzeć karty Starego Świata, jest kilka, które modyfikują warunki w regionach z chłopami i jest kilka dających punkty za zabitych chłopów.

Ad. 2) Celem gry nie jest zgromadzenie największej liczby figurek na planszy ;) Bohaterowie zabijają tylko jedną figurkę w regionie, a więc jesteśmy bezpieczni, jeśli jest tam choć jedna figurka innego gracza, mającego wyższą wartość zagrożenia (to jego figurka zginie). Druga sprawa, że zyski z działań w danym regionie często mogą być warte poświęcenia jednej figurki (bardzo chętnie poświęcę jednego kultystę, jeśli dzięki temu przekręcę znacznik zagrożenia, albo zgarnę punkty zwycięstwa za dominację itp.). Jeśli gra się z dodatkiem, to Slaanesh może czerpać jeszcze większe profity z bohaterów niż w podstawce. Normalnie bohaterów nie da się wycofać z gry, ale np w rozszerzeniu Slaanesh ma karty mocy, które pozwalają przesuwać żetony Starego Świata do innych regionów.

Ad. 3) Zakładam, że chodzi ci o krok zepsucia (faza zepsucia składa się z kroku dominacji i kroku zepsucia), w którym kultyści dokładają żetony zepsucia? Tak, punkty są przyznawane dopiero przy spustoszeniu, kiedy kładziemy kartę spustoszenia na regionie.

---EDYCJA---
Pietruch mnie znindżował :D
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
Awatar użytkownika
Dexterus
Posty: 369
Rejestracja: 26 paź 2014, 20:41
Lokalizacja: Wrocław

Re: Chaos in the Old World

Post autor: Dexterus »

notness pisze:Mam kilka pytań, które wydają się być niejasno (lub wcale) opisane w instrukcji.

1. Jak na grę właściwie wpływają Chłopi ? Rozumiem, że można z nimi walczyć lub nie. Który z graczy zyska na zaatakowaniu Chłopów? Czy region najpiew musi być oczyszony z Chłopów?
2. Kwestia bohaterów. Na początku gry nie ma żadnych bohaterów. Podczas testowej rozgrywki nie pojawili się ani razu. Rozumiem, ze do gry wprowadzają ich karty Starego Świata. Jaki jest cel wejścia do krainy, w której są bohaterowie, skoro instrukcja mówi o tym, że eliminują oni po każdej rundzie figurki znajdujące się w danym regionie? Rozumiem, że raz położony żeton Bohatera zostaje tam już do końca gry ? Czy jest szansa, żeby ten żeton z gry wycofać? Slaneah dostaje dodatkowe punkty za działania poczynione w regionie zasiedlonym przez Bohatera, jednak rozumiem, że to trochę samobójcza misja, skoro Bohater wyżyny co rundę jakieś jego figurki.
3. Rozumiem, że punkty zwycięstwa w fazie zepsucia/korupcji dostaje się tylko w przypadku ew. spustoszenia regionu?
To jest... errr... staroszkolna instrukcja FFQ, czyli pisana pod hasłem "graczom w oko" ;) Teraz jest już lepiej, choć wciąż FFG zasługuje na swe nieoficjalne rozwinięcie, tj. "F*****g FAQ Games" :>

1. Chłopi są... w sumie po to, żeby choć trochę poczuć się jak porządni Bogowie Chaosu, którzy nie wyrzynają tylko siebie nawzajem, ale też miażdżą zwykłych szaraczków ;) Do tego w talii Starego Świata są karty, które mogą odpalić punktowanie za każdego zmasakrowanego przez nas chłopa lub np. przeobrazić ich w bohaterów (choć to ostatnie chyba jest tylko w dodatku). Ale tak, są tylko baaardzo pobocznym elementem gry. Acha, pamiętaj że zgodnie z zasadami musisz przypisać wszystkie wykulane trafienia, tak więc jeśli nie jesteś w stanie zabić figurek przeciwników, a chłopi są pod ręką, to zabijasz ich. Choć oczywiście Khornowego warunku obrotu nie spełniają.

2. Bohaterowie też są trochę dla fluffu. Pojawiają się i przemieszczają / znikają tylko pod wpływem kart Starego Świata, nie ma innej opcji, gracze nic z nimi nie mogą zrobić. Do czego służą? Trochę też do balansu - pamiętaj, że kartę Starego Świata rozpatruje gracz o najniższym poziomie zagrożenia, a Bohaterowie atakują tylko figsy tego o poziomie najwyższym. Nic nie stoi więc na przeszkodzie, aby - jeśli karta pozwala - podrzucić takiego Bohatera do jakiejś prowincji, gdzie panoszy się jakiś Khorne czy inny czerwony troll ;> Co do Slaanesha: tak, to jest igranie z ogniem, ale zwróć też uwagę, że On...Ona...Ono... whatever... że Fioletowy potrzebuje najmniej obrotów by wygrać "na kółku". Jest to więc taki trochę hazard: wejść do prowincji z Bohaterem, co mi da żeton obrotu, ale być może zabije figurkę; wszakże Bohater może odstraszać też innych graczy, więc może warto? :>

3. Tak. Jeśli po położeniu żetonów zepsucia ich suma (+ Spaczeń) jest równa lub większa 12, region "pęka". Najpierw punkty zgarniają wszyscy, którzy w tej rundzie w dowolnej fazie położyli (nie tylko w fazie Zepsucia! - co kombi się szczególnie z kartami Nurgla) tam swoje żetony zepsucia (+ Szczur za obecność, o ile gracie z Rogatym). A dopiero w Fazie Końcowej, w odpowiednim kroku, zgarniane są punkty za pierwsze i drugie miejsce w regionie.
notness
Posty: 2
Rejestracja: 23 lis 2015, 17:47

Re: Chaos in the Old World

Post autor: notness »

Ok, dzięki :)
xilk
Posty: 911
Rejestracja: 15 paź 2014, 19:16
Has thanked: 1074 times
Been thanked: 102 times

Re: Chaos in the Old World

Post autor: xilk »

Dużo pytań uff ;)

Ad 1.
Chłopów można zabijać lub też nie, a ich wpływ na rozgrywkę jest różnorodny (głównie zależny od wylosowanych kart Starego Świata). Jest karta Starego Świata, która daje Punkty Zwycięstwa za zdobyte żetony chłopów (dostaje je dwóch graczy, odpowiednio którzy zdobyli najwięcej żetonów chłopów i drugą ich ilość, ale przynajmniej 1). Inna karta sprawia, że każdy żeton chłopów zwiększa opór w danym regionie o 1, więc w rezultacie trudniej je zdominować, ale też więcej punktów dają, gdy się to zrobi.

Ad 2.
Tak, żetony Bohaterów wprowadzają karty Starego Świata. I nie, nie eliminują one figurek, które są w danym regionie (w sensie, nie wszystkie, tylko jedną).

Mając region, w którym jest żeton Bohaterów, gracz z najwyższym stopniem zagrożenia wybiera jedną ze swoich figurek z tego regionu i zdejmuje ją z planszy. Zatem jeśli po fazie walki w takim regionie np. są tam figurki wszystkich graczy, to z tego regionu ściągana jest tylko jedna figurka i to gracza z najwyższym stopniem zagrożenia.

Z reguły żetony Bohaterów zostają w tych krainach, w których zostały położone, choć nie zawsze. W dodatku "Rogaty Szczur" bóstwo Slaanesh ma kartę chaosu, po zagraniu której może przenieść żeton Starego Świata (w tym również żeton Bohaterów) z danego regionu do regionu sąsiadującego.

Nie, danego żetonu Bohaterów raczej się nie wyeliminuje.

To nie jest samobójcza misja. Jak pisałem powyżej, z danego regionu żeton Bohaterów ściąga tylko jedną figurkę i to bóstwa z najwyższym stopniem zagrożenia z danego regionu. Zatem nawet jeśli w danym regionie z żetonem Bohaterów są tylko figurki Slaanesha, to poświęci najwyżej jednego kultystę za "1" many.

Ad 3.
Nie. Faza Zepsucia składa się z dwóch części. Z kroku Dominacji i kroku Zepsucia. W kroku Dominacji porównujesz siłę najsilniejszego bóstwa w regionie z oporem danego regionu. W czasie kroku Zepsucia dorzucacie żetony zepsucia i jeśli w jakimś regionie jest co najmniej 12 żetonów, to wtedy jest on spustoszony i są rozdzielane punkty za dane spustoszenie.


Edit:
Widzę, że trochę osób mnie wyprzedziło z odpowiedzią.
Awatar użytkownika
grabol
Posty: 435
Rejestracja: 09 lut 2013, 21:29
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 20 times
Been thanked: 38 times

Re: Chaos in the Old World

Post autor: grabol »

Sytuacja wygląda następująco. Nurgle ma wszystkich kultystów na planszy. Jednego w Kraju Troli, pozostałych w Księstwach Granicznych. Czy może przemieszczać kultystów z Księstw Granicznych do Norski płacąc za każdego jednym punktem mocy? Odległość między tymi regionomi wynosi 4. Norska sąsiaduje z Krajem Troli. Z tego jak zrozumiałem instrukcje wynika, że przemieszczanie kultystów na planszy odbywa się tak jakby byli przyzywani spoza. Tzn. muszą być przyzwani do regionu w którym już stoi figurka albo do sąsiadującego z takim regionem i tyle. Co rozumiem tak, że nie ma znaczenia czy pula kultystów jest na planszy, czy poza nią? Czy dobrze to interpretuje?
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Chaos in the Old World

Post autor: sirafin »

Zgadza się.
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
Awatar użytkownika
grabol
Posty: 435
Rejestracja: 09 lut 2013, 21:29
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 20 times
Been thanked: 38 times

Re: Chaos in the Old World

Post autor: grabol »

Czy żetony bohaterów zabijają figurki 1 do 1, czy zawsze 1? Ostatnio mieliśmy sytuację 2 żetonów w jednej prowincji, zdejmowaliśmy 2 figurki z tej prowincji.
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Chaos in the Old World

Post autor: sirafin »

I słusznie.
INSTRUKCJA str. 20 pisze:Proces ten powtarza się dla każdego żetonu Bohaterów.
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
n0b0dy88
Posty: 45
Rejestracja: 08 gru 2015, 11:21

Re: Chaos in the Old World

Post autor: n0b0dy88 »

Witam. Mam pytanie co do przyzywania figurek bo nie do końca kumam co autor miał na myśli... Kiedy mam na mapie tylko jedną figurkę i w fazie przyzywania chcę ją przyzwać (czyli przemieścić) to mogę ją przemieścić tylko na sąsiedni region czy wszędzie? Napisane jest ze wyjątek jest tylko jak się nie ma żadnej figurki na mapie i wtedy można wszędzie. Ale jak ja przyzywam tę jedyną figurkę z mapy ponownie to też nie mam w tym momencie żadnej innej w żadnym regionie żeby postawić obok... I jeszcze poniżej jest w instrukcji ten przykład że region należy traktować jako zajęty jeśli się przemieszcza ostatnią figurkę z tego regionu. Nie pomaga mi to a jedynie utrudnia interpretację tej zasady :/ Rozumiem że to ma sens kiedy mamy inne figurki gdzieś bardzo oddalone na mapie i wtedy możemy sobie o jeden region skoczyć tą pojedynczą figurką. A co jeśli to jest totalnie jedyna nasza figurka na mapie? Też tylko o jeden region możemy iść czy stawiamy ją ponownie po przywołaniu w dowolnym regionie jako naszą pierwszą na mapie. Bo przecież wcześniej w instrukcji jest napisane że nie ważne jakie jest źródło przywoływanej figurki czy to plansza czy zasoby spoza niej... Ehhh. Pomocy:D
xilk
Posty: 911
Rejestracja: 15 paź 2014, 19:16
Has thanked: 1074 times
Been thanked: 102 times

Re: Chaos in the Old World

Post autor: xilk »

n0b0dy88 pisze:Witam. Mam pytanie co do przyzywania figurek bo nie do końca kumam co autor miał na myśli... Kiedy mam na mapie tylko jedną figurkę i w fazie przyzywania chcę ją przyzwać (czyli przemieścić) to mogę ją przemieścić tylko na sąsiedni region czy wszędzie?
Za dużo rozmyślasz "jak to interpretować", a za mało czytasz ze zrozumieniem. Tak, w takim przypadku możesz przemieścić daną figurkę tylko na sąsiedni region.

Jak nie masz figurek na planszy, to przyzywasz pierwszą gdzie chcesz. Jak już masz chociaż jedną figurkę na planszy i chcesz przyzwać następną lub tą samą przesłać do innego, to możesz to zrobić tylko do sąsiedniego regionu.
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Chaos in the Old World

Post autor: sirafin »

Najprościej rzecz ujmując, najpierw ustalasz gdzie możesz przywołać figurkę, a dopiero po tym decydujesz jaką przywołasz figurkę.
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
n0b0dy88
Posty: 45
Rejestracja: 08 gru 2015, 11:21

Re: Chaos in the Old World

Post autor: n0b0dy88 »

Dzięki;) To rozwiało moje wątpliwości:)
barni87
Posty: 41
Rejestracja: 13 lip 2015, 20:23

Chaos w starym świecie

Post autor: barni87 »

Witam wszystkich, odświeżę nieco wątek gry bo dawno nie był tu wspominany.
Grę kupiłem wczoraj i już jestem po pierwszej rozgrywce.
Nie obyło się bez wątpliwości moich znajomych więc postanowiłem zapytać o parę rzeczy:

1) Karta ulepszenia Tzeentcha , Karta PAN PRZEMIAN (rozwój wielkiego demona) powoduje że PAN PRZEMIAN POSIADA DWA MAGICZNE SYMBOLE.
Co to za magiczne symbole ? Jak się je wybiera ?

2) Karta ulepszenia Nurgla , Karta POŻYWKA DLA ZEPSUCIA , powduje że otrzymujesz 3 PZ za każdym razem gdy jakiś region zostaje spustoszony.
Niby jasne ale czy każdy region oznacza wszystkie bez wyjątku , nawet jeśli nie mamy tam żadnej figurki i żadnego żetonu zepsucia ?

3)Karta chaosu Nurgla - OSTATECZNY ROZKŁAD - Na końcu fazy walki zabij jednego wrogiego kultystę lub wojownika w tym regionie za każdy Twój żeton zepsucia w tym regionie.
Pytanie : czy żetony zepsucia dodane w poprzedniej kolejce się tylko liczą czy te które dodamy w tej turze także ?

4)Karta chaosu Khorna - ODRODZENIE WE KRWI- przeprowadź w tym regionie dodatkową walkę w Fazie walki.
Czy to oznacza że tylko Khorn przeprowadza dodatkowy atak czy wszyscy gracze ? I czy przeprowadza ten atak po pierwszym ataku i ewentualnym ściągnięciu zabitych figurek ?

5)Karty chaosu Khorna w jednym regionie MIX KART ODRODZENIE WE KRWI I KRWAWY SZAŁ - Krwawy szał to rzut przed fazą walki dwoma kościami ,
Pytanie brzmi podobnie jak 4 , czy od razu podwajamy ten atak ? Czy najpierw dwie kostki przed walką potem walka , a potem za pomoca odrodzenie we krwi powtarzamy całą akcję ?

6) Czy jeśli Khorn zabije figurkę w regionie gdzie nie posiada figurek ale zagrywa same karty chaosu , otrzymuje on żeton postępu zagrożenia ? Jeśli tak to w jednej turze może zdobyć nawet kilka takich żetonów postępu, atakując figurkami np. w dwóch regionach i dzięki kartom w innych dwóch regionach ?

Ogólnie zasady samej rozgrywki nie sprawiły nam problemów prócz MAGICZNYCH SYMBOLI, a BÓG Tzeentch jest z nimi chyba mocno powiązany. Więcej pytań to kombinacje niektórych kart chaosu zagrane w jednym regionie.
Z góry dziękuję za pomoc !
Awatar użytkownika
Bludgeon
Posty: 605
Rejestracja: 05 kwie 2013, 10:29
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 67 times
Been thanked: 88 times

Re: Chaos w starym świecie

Post autor: Bludgeon »

barni87 pisze:Witam wszystkich, odświeżę nieco wątek gry bo dawno nie był tu wspominany.
Grę kupiłem wczoraj i już jestem po pierwszej rozgrywce.
Nie obyło się bez wątpliwości moich znajomych więc postanowiłem zapytać o parę rzeczy:

1) Karta ulepszenia Tzeentcha , Karta PAN PRZEMIAN (rozwój wielkiego demona) powoduje że PAN PRZEMIAN POSIADA DWA MAGICZNE SYMBOLE.
Co to za magiczne symbole ? Jak się je wybiera ?
Chodzi o to że tam gdzie jest pan przemian będzie dużo łatwiej kręcić dialem bo nie potrzeba już zaklęć/spaczenia, wystarczy pan przemian i kultyści.
Everything you do, think, or say
is in the pill you took today
sigmarpriest
Posty: 181
Rejestracja: 27 sie 2015, 12:51
Has thanked: 5 times
Been thanked: 7 times

Re: Chaos w starym świecie

Post autor: sigmarpriest »

barni87 pisze:Witam wszystkich, odświeżę nieco wątek gry bo dawno nie był tu wspominany.
Grę kupiłem wczoraj i już jestem po pierwszej rozgrywce.
Nie obyło się bez wątpliwości moich znajomych więc postanowiłem zapytać o parę rzeczy:

1) Karta ulepszenia Tzeentcha , Karta PAN PRZEMIAN (rozwój wielkiego demona) powoduje że PAN PRZEMIAN POSIADA DWA MAGICZNE SYMBOLE.
Co to za magiczne symbole ? Jak się je wybiera ?

2) Karta ulepszenia Nurgla , Karta POŻYWKA DLA ZEPSUCIA , powduje że otrzymujesz 3 PZ za każdym razem gdy jakiś region zostaje spustoszony.
Niby jasne ale czy każdy region oznacza wszystkie bez wyjątku , nawet jeśli nie mamy tam żadnej figurki i żadnego żetonu zepsucia ?

3)Karta chaosu Nurgla - OSTATECZNY ROZKŁAD - Na końcu fazy walki zabij jednego wrogiego kultystę lub wojownika w tym regionie za każdy Twój żeton zepsucia w tym regionie.
Pytanie : czy żetony zepsucia dodane w poprzedniej kolejce się tylko liczą czy te które dodamy w tej turze także ?

4)Karta chaosu Khorna - ODRODZENIE WE KRWI- przeprowadź w tym regionie dodatkową walkę w Fazie walki.
Czy to oznacza że tylko Khorn przeprowadza dodatkowy atak czy wszyscy gracze ? I czy przeprowadza ten atak po pierwszym ataku i ewentualnym ściągnięciu zabitych figurek ?

5)Karty chaosu Khorna w jednym regionie MIX KART ODRODZENIE WE KRWI I KRWAWY SZAŁ - Krwawy szał to rzut przed fazą walki dwoma kościami ,
Pytanie brzmi podobnie jak 4 , czy od razu podwajamy ten atak ? Czy najpierw dwie kostki przed walką potem walka , a potem za pomoca odrodzenie we krwi powtarzamy całą akcję ?

6) Czy jeśli Khorn zabije figurkę w regionie gdzie nie posiada figurek ale zagrywa same karty chaosu , otrzymuje on żeton postępu zagrożenia ? Jeśli tak to w jednej turze może zdobyć nawet kilka takich żetonów postępu, atakując figurkami np. w dwóch regionach i dzięki kartom w innych dwóch regionach ?

Ogólnie zasady samej rozgrywki nie sprawiły nam problemów prócz MAGICZNYCH SYMBOLI, a BÓG Tzeentch jest z nimi chyba mocno powiązany. Więcej pytań to kombinacje niektórych kart chaosu zagrane w jednym regionie.
Z góry dziękuję za pomoc !
ad1 Tzeentch dostaje żetony postępu jeśli zostawi co najmniej dwa żetony zepsucia w regionie gdzie są co najmniej dwa żetony spaczenia i/lub magiczne symbole. Wielki demon sprawia więc że nie potrzebujesz spaczenia i kart by dostawac w tym regionie żetony postępu zagrożenia.
ad2 imo bez względu na wszystko
ad3 te które dopiero masz zamiar dodać się nie liczą
ad4 rozgrywasz walke tak jakbys przechodzil do kolejnego regionu, czyli po sciagnieciu figurek
ad5 rzuty Khorna, usunięcie figurek, walka, usunięcie figurek, walka, usunięcie figórek
ad6 tak
ODPOWIEDZ