Chaos in the Old World / Chaos w Starym Świecie

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
Morgon
Posty: 618
Rejestracja: 13 lis 2006, 15:57
Lokalizacja: Nowa Sól, Lubuskie
Has thanked: 28 times
Been thanked: 55 times

Chaos in the Old World / Chaos w Starym Świecie

Post autor: Morgon »

Nie znalazłem takiego tematu więc zakładam.

Moje pytania:
1. Czy Karta chaosu Khorna która pozwala rzucić dwoma kostkami na początku walki działa również w obszarze gdzie nie ma figurek Khorna które mogą walczyć? Na karcie nie jest napisane nic o figurkach a jedynie o samym rzucie.
2. Czy karta Chaosu z poprzedniego pytania zadziała jeśli Slaneesh użyje w tym samym regionie karty zabraniającej figurkom rzucania kostkami podczas walki? Znów na karcie Khorna nie ma mowy o figurkach.
3. Czy dobrze rozumiem, że Żeton Szlachty podnosi wartość punktową regionu jeśli się go zdominuje a nie podnosi wartości jaką trzeba osiągnąć by ów obszar zdominować?
Awatar użytkownika
zephyr
Posty: 2373
Rejestracja: 27 paź 2007, 00:12
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Chaos in the Old World

Post autor: zephyr »

1 tak (jest w FAQ)
2 Fields of Ecstasy nie broni przed blood frenzy (jest w FAQ)
3 tak (jest w instrukcji)
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
Morgon
Posty: 618
Rejestracja: 13 lis 2006, 15:57
Lokalizacja: Nowa Sól, Lubuskie
Has thanked: 28 times
Been thanked: 55 times

Re: Chaos in the Old World

Post autor: Morgon »

Dzięki. Już znalazłem to FAQ.
Awatar użytkownika
Terk
Posty: 138
Rejestracja: 24 sie 2010, 11:00
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 13 times

Re: Chaos in the Old World

Post autor: Terk »

A co, jeśli w fazie Starego Świata 2 osoby mają ten sam poziom zagrożenia? Która z nich decyduje, gdzie mamy położyć żetony itp.?
Awatar użytkownika
zephyr
Posty: 2373
Rejestracja: 27 paź 2007, 00:12
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Chaos in the Old World

Post autor: zephyr »

Należy poprawić samoróbkę.

Jest to fizycznie niemożliwe, obejrzyj liczby pod kółkami - są unikatowe.
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
Awatar użytkownika
Terk
Posty: 138
Rejestracja: 24 sie 2010, 11:00
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 13 times

Re: Chaos in the Old World

Post autor: Terk »

Dzięki za odpowiedź, mimo, że pytanie jak się okazuje było głupie. Czekam dopiero na przesyłkę i chciałem rozwiać wszelkie wątpliwości przed pierwszymi rozgrywkami.
Morgon
Posty: 618
Rejestracja: 13 lis 2006, 15:57
Lokalizacja: Nowa Sól, Lubuskie
Has thanked: 28 times
Been thanked: 55 times

Re: Chaos in the Old World

Post autor: Morgon »

Mam pytanie o Changer of Ways. W FAQ jest napisane że anuluje efekt karty już zagranej jeżeli ten efekt jeszcze nie wszedł do gry. I teraz mamy kartę Battle Cry gdzie jest napisane że nie można kłaść żetonów korupcji w tej rundzie w tym regionie. Battle Cry został zagrany pierwszy, potem jest zagrywany Changer of Ways. Czy Battle Cry zostaje anulowany czy nie? Wszedł już w życie czy nie?
Awatar użytkownika
zephyr
Posty: 2373
Rejestracja: 27 paź 2007, 00:12
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Chaos in the Old World

Post autor: zephyr »

Ja bym powiedział ze jest anulowany, ale to tylko moje gdybanie bo prawniczyć mógłbym się i w drugą stronę... może któryś update do FAQ to wyjaśnia/wyjaśni
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
Awatar użytkownika
kwiatosz
Posty: 7875
Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
Lokalizacja: Romford/Londyn
Has thanked: 132 times
Been thanked: 416 times
Kontakt:

Re: Chaos in the Old World

Post autor: kwiatosz »

Nie wszedł w życie, bo wchodzi w fazie korupcji - więc anuluje. Na logikę - anuluje wszystko co się da anulować - takiego teleportu zagranego wcześniej nie anuluje (bo figurka już przeniesiona, a kto pamięta skąd), natomiast teleport zagrany gdy Changer już leży jest anulowany.
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b

ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
Morgon
Posty: 618
Rejestracja: 13 lis 2006, 15:57
Lokalizacja: Nowa Sól, Lubuskie
Has thanked: 28 times
Been thanked: 55 times

Re: Chaos in the Old World

Post autor: Morgon »

kwiatosz pisze:Nie wszedł w życie, bo wchodzi w fazie korupcji - więc anuluje. Na logikę - anuluje wszystko co się da anulować - takiego teleportu zagranego wcześniej nie anuluje (bo figurka już przeniesiona, a kto pamięta skąd), natomiast teleport zagrany gdy Changer już leży jest anulowany.
No właśnie nie jest do końca tak jak piszesz. Są zdolności (Upgrade Papy Nurgla lub karta Chaosu Slaneesha) które pozwalają kłaść żetony korupcji w fazie Summoningu, więc karta jest aktywowana od razu, tyle że jej działanie jest ciągłe i rozkłada się również na przyszłe fazy tej rundy. Stąd moja wątpliwość bo z jednej strony efekt wszedł a z drugiej jest również efektem przyszłym.
Awatar użytkownika
kwiatosz
Posty: 7875
Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
Lokalizacja: Romford/Londyn
Has thanked: 132 times
Been thanked: 416 times
Kontakt:

Re: Chaos in the Old World

Post autor: kwiatosz »

Karta chaosu nie neguje karty upgrade'ów - nie wiem skąd ten pomysł, jest wyraźnie napisane, że neguje tekst karty chaosu. Kładzenie żetonu przez Slaanesha to nie jest efekt trwający - dokłada się żeton i koniec - to, że on tam zostaje to nie jest efekt trwały tylko zdarzenie. Jeżeli Changer leży przed położeniem żetonu korupcji to dołożenie karty Slaanesha żetonu nie dołoży, jak Changer będzie zagrany później to korupcji nie cofa.
Naprawdę - nie ma co kombinować, to jest wprost napisane :)
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b

ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
Morgon
Posty: 618
Rejestracja: 13 lis 2006, 15:57
Lokalizacja: Nowa Sól, Lubuskie
Has thanked: 28 times
Been thanked: 55 times

Re: Chaos in the Old World

Post autor: Morgon »

Ja pisałem o Battle Cry a nie o Changer of Ways. Battle Cry nie pozwala kłaść żetonów korupcji, ale nie odpala się tak jak napisałeś w fazie korupcji tylko od razu bo nie pozwala również na położenie żetonów korupcji z karty chaosu Slaneesha oraz z przyzwania Papy Nurgla. Rozumiesz?
Awatar użytkownika
kwiatosz
Posty: 7875
Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
Lokalizacja: Romford/Londyn
Has thanked: 132 times
Been thanked: 416 times
Kontakt:

Re: Chaos in the Old World

Post autor: kwiatosz »

No to tym bardziej nie rozumiem jak może być problem z interpretacją działania tych kart? Skoro changer powoduje, że druga karta nie działa, to ona nie działa - i po co kombinować? W FAQ próbowali doprecyzować, że jeżeli coś się stało i jest dokonane w momencie wyłożenia changer to się tego nie cofa.
Czyli algorytm byłby taki: sprawdzamy karty jakie leżą: leży jakiaśtam karta i changer - skoro w momencie potencjalnego działania karty leży changer, to on to działanie blokuje. Dlatego karty ze stołu się zdejmuje w określonym momencie gry - bo jeśli nie są ograniczone do konkretnej fazy to działają dopóki leżą.

A battle cry bez changer też działa w określonym momencie jasno określonym na karcie.

Efekt wchodzi = działa w konkretnym momencie. A konkretny moment to ten, w którym jest odwołanie do karty.

No nie wiem jak to prościej napisać niż jest na karcie, ktoś chciał dobrze z tym FAQ, ale tylko zamieszanie wprowadził...
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b

ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
Morgon
Posty: 618
Rejestracja: 13 lis 2006, 15:57
Lokalizacja: Nowa Sól, Lubuskie
Has thanked: 28 times
Been thanked: 55 times

Re: Chaos in the Old World

Post autor: Morgon »

No tak na logikę to się nie da bo powinien wtedy też np. kasować Warp Shielda, a w FAQ jest napisane że nie kasuje bo cel działania został już wybrany. Ja rozumiem że nie można cofnąć teleportu, ale z tym to już namieszali na tyle że naprawdę można się zastanawiać czy Changer of Ways coś wyłącza czy nie, bo tak na logikę to ochrona dla figurki powinna zostać wyłączona w momencie zagrania Changera, ale FAQ mówi inaczej...
Awatar użytkownika
kwiatosz
Posty: 7875
Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
Lokalizacja: Romford/Londyn
Has thanked: 132 times
Been thanked: 416 times
Kontakt:

Re: Chaos in the Old World

Post autor: kwiatosz »

Hmm, pewnie jakby się bardzo nagimnastykować to to dałoby się obronić, ale to bez sensu... No to ja już się nie kłócę, ale czy stosować FAQ będę musiał pomyśleć :wink:
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b

ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
Awatar użytkownika
RasTafari
Posty: 1410
Rejestracja: 20 kwie 2010, 17:26
Lokalizacja: Breslau
Has thanked: 71 times
Been thanked: 69 times

Re: Chaos in the Old World

Post autor: RasTafari »

Mam pytanie, na które nie znalazłem odpowiedzi:
Gdy region zostanie zniszczony to czy można tam nadal walczyć?
Przyszedł Rasta i zepsuł grę.
Awatar użytkownika
TuReK
Posty: 1479
Rejestracja: 07 cze 2004, 13:57
Lokalizacja: Opole (d. Mecatol Rex)
Has thanked: 47 times
Been thanked: 74 times

Re: Chaos in the Old World

Post autor: TuReK »

tak :mrgreen:
Z pustego i Saruman nie naleje
Awatar użytkownika
RasTafari
Posty: 1410
Rejestracja: 20 kwie 2010, 17:26
Lokalizacja: Breslau
Has thanked: 71 times
Been thanked: 69 times

Re: Chaos in the Old World

Post autor: RasTafari »

No i nie można było tak od razu, że to jest w instrukcji na stronie 25 :lol:
Przyszedł Rasta i zepsuł grę.
Morgon
Posty: 618
Rejestracja: 13 lis 2006, 15:57
Lokalizacja: Nowa Sól, Lubuskie
Has thanked: 28 times
Been thanked: 55 times

Re: Chaos in the Old World

Post autor: Morgon »

Graliśmy wczoraj z dodatkiem The Horned Rat. Podczas gry wyszło kilka niejasności i stąd kilka pytań:

1. Czy upgrade Bloodthirstera pozwala przyzywać go za darmo do regioniu z 6+ żetonami korupcji zgodnie z normalnymi zasadami przyzywania czy w dowolnym regionie na planszy spełniającym warunek przyzwania za darmo? I czy w tym przypadku żetony Warpstone również liczą się jako żetony korupcji?
2. Karta Chaosu Skavenów pozwalająca po zdominowaniu regionu natychmiast przemieścić figurki do sąsiedniego regionu - czy w ten sposób można zdominować tymi samymi figurkami dwa lub więcej regionów w jednej fazie korzystając z odpowiedniej kombinacji tej karty i kolejności rozliczania regionów? Np. używając dwóch takich kart dominuję kislev, przemieszczam figurki do imperium, dominuję imperium i przemieszczam do bretonii dominując ją. Czy to tak działa?
3. Wydarzenie Greenskins Invade ogranicza rzucanie kostkami do jednej w fazie walki. Jak się to ma do ulepszenia Khorna, które mówi że jeśli rzucasz przynajmniej jedną kostką to możesz rzucić dodatkową kostką? Wydarzenie jest mocniejsze czy Upgrade?

To tyle z pamięci.
Morgon
Posty: 618
Rejestracja: 13 lis 2006, 15:57
Lokalizacja: Nowa Sól, Lubuskie
Has thanked: 28 times
Been thanked: 55 times

Re: Chaos in the Old World

Post autor: Morgon »

Rozumiem że nikt nie zna odpowiedzi? ;)
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Chaos in the Old World

Post autor: sirafin »

Instrukcja str. 6 pisze:Ilość żetonów Starego Świata każdego typu jest ściśle określona.
Jeśli w czasie rozgrywki zabraknie żetonów danego
typu, nie należy zastępować ich innymi żetonami, a pulę żetonów
tego typu należy wtedy traktować jako wyczerpaną.
Czy mam rozumieć, że jeśli karta Starego Świata wymaga umieszczenia żetonów, których zabrakło, to nic się nie dzieje? Czy może z żetonami jest podobnie jak z figurkami (terminów: „umieszczenie”, „przemieszczenie” można używać zamiennie) i jest możliwość/konieczność przesunięcia żetonów, które znajdują się na planszy?
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
Awatar użytkownika
Lothrain
Posty: 3410
Rejestracja: 18 sty 2011, 12:45
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 142 times
Been thanked: 300 times

Re: Chaos in the Old World

Post autor: Lothrain »

Moim zdaniem nie ma możliwości przemieszczenia ich z innego miejsca na planszy. Inna sprawa, że mimo wielu rozgrywek nigdy nie zdarzyło się, aby zabrakło któregokolwiek z żetonów, więc problem wydaje się czysto teoretyczny.
schizofretka
Posty: 4360
Rejestracja: 13 mar 2010, 17:29
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 6 times

Re: Chaos in the Old World

Post autor: schizofretka »

Morgon pisze:Graliśmy wczoraj z dodatkiem The Horned Rat. Podczas gry wyszło kilka niejasności i stąd kilka pytań:

1. Czy upgrade Bloodthirstera pozwala przyzywać go za darmo do regioniu z 6+ żetonami korupcji zgodnie z normalnymi zasadami przyzywania czy w dowolnym regionie na planszy spełniającym warunek przyzwania za darmo? I czy w tym przypadku żetony Warpstone również liczą się jako żetony korupcji?
2. Karta Chaosu Skavenów pozwalająca po zdominowaniu regionu natychmiast przemieścić figurki do sąsiedniego regionu - czy w ten sposób można zdominować tymi samymi figurkami dwa lub więcej regionów w jednej fazie korzystając z odpowiedniej kombinacji tej karty i kolejności rozliczania regionów? Np. używając dwóch takich kart dominuję kislev, przemieszczam figurki do imperium, dominuję imperium i przemieszczam do bretonii dominując ją. Czy to tak działa?
3. Wydarzenie Greenskins Invade ogranicza rzucanie kostkami do jednej w fazie walki. Jak się to ma do ulepszenia Khorna, które mówi że jeśli rzucasz przynajmniej jedną kostką to możesz rzucić dodatkową kostką? Wydarzenie jest mocniejsze czy Upgrade?

To tyle z pamięci.
1. Zgodnie z regułami przyzywania
2. Tak
3. wydarzenie jest ważniejsze.

Ale to IMO, nawet FFG może tego nie wiedzieć. Polecam FAQ, nie wiadomo, czy śmiać się, czy płakać, takie są rulingi, ale zdziwić się można zdrowo.
Ja bym chciał do ciemnej nocki tak układać z wami razem,
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Chaos in the Old World

Post autor: sirafin »

Lothrain pisze:Moim zdaniem nie ma możliwości przemieszczenia ich z innego miejsca na planszy. Inna sprawa, że mimo wielu rozgrywek nigdy nie zdarzyło się, aby zabrakło któregokolwiek z żetonów, więc problem wydaje się czysto teoretyczny.
Czysto teoretyczny ale jak najbardziej możliwy ;) Interpretuję to tak jak napisałeś, zakładam że gdyby zasada wspomniana przy figurkach, miała dotyczyć również żetonów, to przy opisie żetonów byłaby jakaś wzmianka. Wolę się jednak upewnić, czy przypadkiem nie jest to myk na zasadzie "Nie pisaliśmy o tym tak szczegółowo bo sądziliśmy że to oczywiste" :D
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
Awatar użytkownika
RasTafari
Posty: 1410
Rejestracja: 20 kwie 2010, 17:26
Lokalizacja: Breslau
Has thanked: 71 times
Been thanked: 69 times

Re: Chaos in the Old World

Post autor: RasTafari »

Morgon pisze:2. Karta Chaosu Skavenów pozwalająca po zdominowaniu regionu natychmiast przemieścić figurki do sąsiedniego regionu - czy w ten sposób można zdominować tymi samymi figurkami dwa lub więcej regionów w jednej fazie korzystając z odpowiedniej kombinacji tej karty i kolejności rozliczania regionów? Np. używając dwóch takich kart dominuję kislev, przemieszczam figurki do imperium, dominuję imperium i przemieszczam do bretonii dominując ją. Czy to tak działa?
dokładnie tak to działa, dopiszę jeszcze, że udało mi się zrobić właśnie takie kombo i jak upadła Norsca to moje szczuraki poleciały do Troll Country, które dzięki temu upadło, ekipa przeniosła się do Kislevu, nie muszę pisać co się tam dzięki temu stało, kolejny przystanek falangi był w Imperium a zabawa zakończyła się w Bretonii, wszystko oczywiście w tej samej fazie korupcji :twisted: ,w efekcie skończyłem z wynikiem 75 punktów, dziękuję, do widzenia :mrgreen:
sirafin pisze:nigdy nie zdarzyło się, aby zabrakło któregokolwiek z żetonów, więc problem wydaje się czysto teoretyczny.
nie jest czysto akademicki gdyż zdarzyło się tak już kilka razy, jeśli zabraknie żetonów starego świata to po prostu ich pula się wyczerpała i tyle, jeżeli było by inaczej to by napisali (chyba bo to w końcu ffg :lol: ) użyj tam czegoś w zastępstwie.
Przyszedł Rasta i zepsuł grę.
ODPOWIEDZ