Small World - pytania i wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
ko2a
Posty: 761
Rejestracja: 08 gru 2014, 17:06
Lokalizacja: Zabrze
Has thanked: 195 times
Been thanked: 22 times

Re: Small World

Post autor: ko2a »

Molu pisze:
ko2a pisze:Moze zapytam inaczej. Jezeli zaczyna się moja tura po turze przeciwnika i mam dwa rejony i na kazdym z nich tylko jeden znacznik i nic na ręce. Czy mam jakiś ruch?
Najsensowniej byloby chyba powiedziec ze wymierasz :)
Teoretycznie mozesz zwolnic pole lub oba i walczyc dalej, ale na pewno nie zyskasz wiecej pol niz 2 ktore miales (a wiec punktow nie bedziesz mial na pewno wiecej) - a spore szanse, ze zdobedziesz mniej... Bardzo niewiele przychodzi mi do glowy powodow, dla ktorych chcialbym taki podboj dalej przeprowadzac.
W momencie kiedy np przy postaci mialbys walecznych z dodatatkowym rzutem kostki zeby wziasc pola przeciwnikowi na przyklad
Awatar użytkownika
Molu
Posty: 122
Rejestracja: 11 maja 2007, 22:40
Lokalizacja: Wa-wa
Been thanked: 1 time

Re: Small World

Post autor: Molu »

ko2a pisze:
Molu pisze:
ko2a pisze:Moze zapytam inaczej. Jezeli zaczyna się moja tura po turze przeciwnika i mam dwa rejony i na kazdym z nich tylko jeden znacznik i nic na ręce. Czy mam jakiś ruch?
Najsensowniej byloby chyba powiedziec ze wymierasz :)
Teoretycznie mozesz zwolnic pole lub oba i walczyc dalej, ale na pewno nie zyskasz wiecej pol niz 2 ktore miales (a wiec punktow nie bedziesz mial na pewno wiecej) - a spore szanse, ze zdobedziesz mniej... Bardzo niewiele przychodzi mi do glowy powodow, dla ktorych chcialbym taki podboj dalej przeprowadzac.
W momencie kiedy np przy postaci mialbys walecznych z dodatatkowym rzutem kostki zeby wziasc pola przeciwnikowi na przyklad
Przy rzucie 0 (czyli 50% szans na kosci) - nie zabralbys zadnemu przeciwnikowi pola - a stracilbys 2 punkty. Czyli w polowie przypadków nic byś nie zyskał :>
ko2a
Posty: 761
Rejestracja: 08 gru 2014, 17:06
Lokalizacja: Zabrze
Has thanked: 195 times
Been thanked: 22 times

Re: Small World

Post autor: ko2a »

Kolejne pytanie odnosnie połączenia ghuli i warownych. Czy po wymarciu dalej co ture stawiamy twierdze? W instrukcji nic nie ma a ghule działają po wymarciu wg standardowych zasad.
Awatar użytkownika
Molu
Posty: 122
Rejestracja: 11 maja 2007, 22:40
Lokalizacja: Wa-wa
Been thanked: 1 time

Re: Small World

Post autor: Molu »

ko2a pisze:Kolejne pytanie odnosnie połączenia ghuli i warownych. Czy po wymarciu dalej co ture stawiamy twierdze? W instrukcji nic nie ma a ghule działają po wymarciu wg standardowych zasad.
Nie stawiamy. Po wymarciu przekrecasz na druga strone - rase i zdolnosc. Z drugiej strony rasy ghuli masz taki sam obrazek, nie wyszarzony - dlatego ghule dalej beda mogly dokonywac podboju. Ale juz z drugiej strony zdolnosci nie ma obrazka... wiec z tego nie mozesz korzystac.
ko2a
Posty: 761
Rejestracja: 08 gru 2014, 17:06
Lokalizacja: Zabrze
Has thanked: 195 times
Been thanked: 22 times

Re: Small World

Post autor: ko2a »

Wlasnie zdolnosc warowne ma obrazek wiec?
motek339
Posty: 42
Rejestracja: 11 lut 2011, 01:01

Re: Small World

Post autor: motek339 »

To znaczy, że warownie zostają i zwiększają Ci obronę. Ale nie stawiasz już nowych, ani nie zdobywasz dodatkowych punktów za te, które już są na planszy.
ko2a
Posty: 761
Rejestracja: 08 gru 2014, 17:06
Lokalizacja: Zabrze
Has thanked: 195 times
Been thanked: 22 times

Re: Small World

Post autor: ko2a »

Jakis ew przypis z inatrukcji bo nic takiego tam nie pisze a rozumiem co nie zakazane to mozna robic?
Awatar użytkownika
Molu
Posty: 122
Rejestracja: 11 maja 2007, 22:40
Lokalizacja: Wa-wa
Been thanked: 1 time

Re: Small World

Post autor: Molu »

ko2a pisze:Jakis ew przypis z inatrukcji bo nic takiego tam nie pisze a rozumiem co nie zakazane to mozna robic?
Strona 6 polskiej instrukcji. Temat: Schyłek cywilizacji. Drugi paragraf mowi o "odrzuceniu" specjalnej zdolnosci, o ile zdolnosc nie mowi inaczej. Czyli korzystajac z Twojej logiki - jesli przy zdolnosci nie jest napisane, ze mozna jej dalej uzywac, to odrzucasz zgodnie z zasadami.
ko2a
Posty: 761
Rejestracja: 08 gru 2014, 17:06
Lokalizacja: Zabrze
Has thanked: 195 times
Been thanked: 22 times

Re: Small World

Post autor: ko2a »

Molu pisze:
ko2a pisze:Jakis ew przypis z inatrukcji bo nic takiego tam nie pisze a rozumiem co nie zakazane to mozna robic?
Strona 6 polskiej instrukcji. Temat: Schyłek cywilizacji. Drugi paragraf mowi o "odrzuceniu" specjalnej zdolnosci, o ile zdolnosc nie mowi inaczej. Czyli korzystajac z Twojej logiki - jesli przy zdolnosci nie jest napisane, ze mozna jej dalej uzywac, to odrzucasz zgodnie z zasadami.
Dlaczego mam odrzucic zdolnosc warowne skoro ona dziala na wymarlych? Zgodnie z twoja logika majac wymarla rase z cecha zeglujace po wymarciu powinienem sciagnac z pola wody. Prosze odniesc sie do tej konkretnej sytuacji.
Awatar użytkownika
Molu
Posty: 122
Rejestracja: 11 maja 2007, 22:40
Lokalizacja: Wa-wa
Been thanked: 1 time

Re: Small World

Post autor: Molu »

ko2a pisze:Dlaczego mam odrzucic zdolnosc warowne skoro ona dziala na wymarlych? Zgodnie z twoja logika majac wymarla rase z cecha zeglujace po wymarciu powinienem sciagnac z pola wody. Prosze odniesc sie do tej konkretnej sytuacji.
Dostales juz odpowiedz. Zdolnosc warowne działa po wymarciu w ten sposob, ze nie zdejmujesz zetonow twierdzy - co powoduje, ze ciezej je zdobyc. Jest to wyraznie zaznaczone w opisie zdolnosci.

Jesli odpowiedz nie pasuje Ci, to chyba nie ma sensu, zebys w ogole pytal - graj tak jak uwazasz.
ko2a
Posty: 761
Rejestracja: 08 gru 2014, 17:06
Lokalizacja: Zabrze
Has thanked: 195 times
Been thanked: 22 times

Re: Small World

Post autor: ko2a »

Ok.
Co sie w takim wypadku dzieje z umiejetnoscia zeglujace po wymarciu danej rasy jesli jest na terenie wody? I fizycznie ze znaczkiem zeglujacych - obracam ich podobnie jak w przypadku rasy czy wrzucam pod spod?
Awatar użytkownika
Molu
Posty: 122
Rejestracja: 11 maja 2007, 22:40
Lokalizacja: Wa-wa
Been thanked: 1 time

Re: Small World

Post autor: Molu »

ko2a pisze:Ok.
Co sie w takim wypadku dzieje z umiejetnoscia zeglujace po wymarciu danej rasy jesli jest na terenie wody? I fizycznie ze znaczkiem zeglujacych - obracam ich podobnie jak w przypadku rasy czy wrzucam pod spod?
Ostatnio zadajesz bardzo duzo pytan. Problem w tym, ze pytasz o rzeczy, na ktore odpowiedz jest jednoznaczna - i widnieje w instrukcji. Moze przeczytaj ja najpierw?
ko2a
Posty: 761
Rejestracja: 08 gru 2014, 17:06
Lokalizacja: Zabrze
Has thanked: 195 times
Been thanked: 22 times

Re: Small World

Post autor: ko2a »

W tych dwoch sytuacjach nie potrafilem sobie poradzic dlatego pytam. Od tego jest forum. Co do instrukcji gralem razem z nia. To jak z tymi zeglujacymi?
motek339
Posty: 42
Rejestracja: 11 lut 2011, 01:01

Re: Small World

Post autor: motek339 »

Zostawiasz żetony na wodzie.
ko2a
Posty: 761
Rejestracja: 08 gru 2014, 17:06
Lokalizacja: Zabrze
Has thanked: 195 times
Been thanked: 22 times

Re: Small World

Post autor: ko2a »

jak wyglada kwestia

smoków vs norki nizolkow
smokow vs bohaterskie

czarnoksieznicy (ostatni zeton dodatkowy) vs norki
czarnoksieznicy (ostatni zeton dodatkowy) vs smoki
Awatar użytkownika
Olgierdd
Posty: 1836
Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 80 times
Been thanked: 92 times

Re: Small World

Post autor: Olgierdd »

smok i zdolność Czarnoksiężników nie działają na nory i bohaterów (a także samego smoka ;)).
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Small World

Post autor: misioooo »

Olgierdd pisze:smok i zdolność Czarnoksiężników nie działają na nory i bohaterów (a także samego smoka ;)).
Oraz katapulta - też mamy na niej "zakaz wjazdu" (z dodatku nie bój nic). Generalnie pól ze smokiem,, bohaterem, norami czy katapultą nie wolno wogóle w jakikolwiek sposób atakować (jednostkami/zdolnościami). Zakaz wjazdu to zakaz wjazdu!
Obrazek
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
ko2a
Posty: 761
Rejestracja: 08 gru 2014, 17:06
Lokalizacja: Zabrze
Has thanked: 195 times
Been thanked: 22 times

Re: Small World

Post autor: ko2a »

misioooo pisze:
Olgierdd pisze:smok i zdolność Czarnoksiężników nie działają na nory i bohaterów (a także samego smoka ;)).
Oraz katapulta - też mamy na niej "zakaz wjazdu" (z dodatku nie bój nic). Generalnie pól ze smokiem,, bohaterem, norami czy katapultą nie wolno wogóle w jakikolwiek sposób atakować (jednostkami/zdolnościami). Zakaz wjazdu to zakaz wjazdu!
Obrazek

dzieki za info :)!

btw. twoja recenzja dot smallworld w moim wątku to byl strzal w dziesiatke dla mojej lubej :)
pomimo tego ze przez 3 tygodnie gra lezala na polce po jednym wyprobowaniu nasza partia 1vs1 trwala od 22 do 3 w nocy :P

i oczywiscie zostalem pokonany wynikiem 4:2 :<
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Small World

Post autor: misioooo »

Dziękuję :) To nie była recenzja, a moja opinia o tej grze ;)
Świetnie, że Wam się spodobała - tylko nie zabieraj lubej Amazonek... Kobiety nie lubią jak się ich ulubione plemię podkrada!
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
ko2a
Posty: 761
Rejestracja: 08 gru 2014, 17:06
Lokalizacja: Zabrze
Has thanked: 195 times
Been thanked: 22 times

Re: Small World

Post autor: ko2a »

misioooo pisze:Dziękuję :) To nie była recenzja, a moja opinia o tej grze ;)
Świetnie, że Wam się spodobała - tylko nie zabieraj lubej Amazonek... Kobiety nie lubią jak się ich ulubione plemię podkrada!

taaa, amazonki i ghule :D
Awatar użytkownika
Trampon
Posty: 359
Rejestracja: 26 mar 2012, 13:44
Lokalizacja: Warszawa Ursus
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Small World

Post autor: Trampon »

Pytanie dotyczy 2 ras z podstawki- Ghuli i Czarodzieii.

1) Mamy aktywną rasę Ghuli, na początku własnej tury decydujemy że wymieramy. To że zostawiam wszystkie żetory ghuli (odwrócone) to jasne. Ale czy w tej rundzie mogę Ghulami prowadzić podbój? W instr. na str 9 jest podane "Wymierające Ghule nadal mogą dokonywać podbojów postępując wg standardowych zasad. Musisz jednak ich dokonać na początku tury zanim wykonasz ruch swoją aktywną rasą". Jest to jasne w odniesieniu do rundy kiedy mam (już) jakąś inną aktywną rasę, ale niejasne (jak dla mnie) w odniesieniu do rundy w której wymierasz Ghulami.

Graliśmy tak że Ghule mogą prowadzić podboje również w tej kolejce w której wymierają, traktując to jako wyjątek od reguły "Podczas tury poświęconej na wymarcie swojej rasy gracz nie może dokonywać żadnych podbojów" - no i nie wiem czy poprawnie.

2) Czarnoksiężnicy. Czy ze swojej specjalnej cechy (podbój obszaru bronionego przez 1 żeton aktywnej rasy i zamiana tego żetonu na Czarnoksiężnika z pudełka) Czarnoksiężnik może korzystać PO dokonaniu ostatniego podboju (tego z kostką, czyli z wezwaniem posiłków)? Czy też musi skorzystać z tej cechy przed dokonaniem ostatniego podboju, zgodnie z zasadą ze str. 5 instrukcji "W obu przypadkach (tj. sukcesu lub porażki przy wzywaniu posiłków) podboje gracza w tej turze dobiegają końca".

Graliśmy tak że wykorzystanie cechy musi być PRZED ostatnim podbojem, zakładając że cecha Czarnoksiężnika to nadal rodzaj podboju (a te muszą być wykonane przed ostatnim podbojem/wezwaniem posiłków). Innymi słowy - Czarnoksięznik nie może po udanym ostatnim podboju (z wykorzystaniem kostki) dorwać się do obszaru bronionego przez 1 żeton przeciwnika i zrobić mu tam jatkę :twisted:
"W świecie kolekcjonerów nader często dochodzi do zbrodni. Kolekcjonerzy to szaleńcy albo fanatycy na granicy szaleństwa, zaślepieni żądzą posiadania zdolni są do najgorszych przestępstw".
E. Niziurski, Nowe Przygody Marka Piegusa.
Awatar użytkownika
Molu
Posty: 122
Rejestracja: 11 maja 2007, 22:40
Lokalizacja: Wa-wa
Been thanked: 1 time

Re: Small World

Post autor: Molu »

1. Moim zdaniem w turze, kiedy postanawiasz wymrzec ghulami - nie mozesz juz nic wiecej robic zgodnie z zasadami. W kolejnych oczywiscie przeprowadzasz nimi normalny podboj.
2. Tu tez bym potraktowal to odwrotnie. Nie znalazlem informacji, ze skorzystac z cechy specjalnej mozna przed zakonczeniem podboju. Czyli jak dla mnie - przeprowadzam podboj, wlacznie z ostatnim z kostka, a pozniej moge jeszcze przemieniac zetony innych ras.
Awatar użytkownika
FortArt
Posty: 2334
Rejestracja: 28 lis 2010, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 45 times
Been thanked: 23 times
Kontakt:

Re: Small World

Post autor: FortArt »

Oba problemy znalazły swoje rozwiązanie w FAQ.

There is no attack phase for the in-decline Ghouls because there is only an attack phase in a turn if that turn is spent expanding, not going into decline with a race (...).

The Sorcerers cannot use their Ability after doing a final conquest for the turn using the Reinforcement die roll.

A zatem wymieranie wyklucza atak nawet Ghulami, a Czarnoksiężnicy używają swej zdolności przed ostatnim podbojem.
Tak, to prawda, że w planszówkach najważniejszy jest klimat - klimat planszy, pionków, żetonów, kart i kostek.
Fuser.exe
Posty: 728
Rejestracja: 11 lip 2014, 13:11
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 23 times
Been thanked: 8 times

Re: Small World

Post autor: Fuser.exe »

Grslem wlasnie z pc 1 na 1, bez dodatkow. W pierwszej rundzie zajalem pola na polnocnum zachodzie, przeciwnik pola obok i jedno moje. W drugiej rundzie zajalem kolejne, a przeciwnik przeniosl swoje wszydtkie 9 zetonow na zachodnie pola. to dopuszczalne zagranie czy blad gry? Pc wybralo gorskie orki.
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Small World

Post autor: misioooo »

Zagranie dopuszczalne. W fazie przegrupowania można, zgodnie z instrukcją, zabrać wszystkie swoje żetony z planszy (oczywiście rasy aktywnej) i w następnej kolejce rozpocząć podbój jakby był to "pierwszy" - z dowolnej krawędzi planszy :) Zagranie ryzykowne (pozbywamy się punktów z rasy aktywnej w tej kolejce), ale czasami bardzo skuteczne!
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
ODPOWIEDZ