1) ile kart mogę zagrać jako pan podziemi? Chodzi o to, że podczas tury bohatera rzuciłem pułapkę. Czy mogę potem podczas ataku na mojego potwora rzucić też unik. Następnie podczas mojej tury wyłożyć kartę mocy, rozmnożyć następnie potwory, a podczas aktywacji potworów użyć jeszcze ataku z celowaniem? (oczywiście mam odpowiednią ilość żetonów zagrożenia)
Na każdą okoliczność zagrać można tylko jedną kartę. Przykładowo, gdy potwór jest atakowany, Pan Podziemi może zagrać tylko jedną kartę uniku.
Na każdą okoliczność zagrać można tylko jedną kartę. Przykładowo, za każdym razem gdy bohater wchodzi na puste pole, Pan Podziemi może zagrać tylko jedną pułapkę zagrywaną, gdy bohater wchodzi na puste pole.
Wolno zagrać tylko jedną kartę rozmnażania na turę.
Można zagrać tylko jedną kartę mocy na turę.
Tylko takie są ograniczenia. Czyli krótko mówiąc możesz zrobić to co opisałeś, jeśli tylko jesteś w stanie to opłacić żetonami zagrożenia.
2) kwestia ruchu - pewne czynności kosztują punkty ruchu; czy bohater może ustalić że biegnie (2 x punkty ruchu) żeby dobiec do jakiegoś miejsca, wypić eliksir za 1 pkt i dalej biec, potem w ciągu tego samego biegu zużyć pozostałe punkty ruchu na otwarcie skrzyni?
Nic nie stoi na przeszkodzie, ta ilość punktów ruchu może być wykorzystana w dowolny sposób.
3) czy dochodząc do skrzyni i otwierając ją za 2 punkty ruchu można jeszcze potem wykorzystać je na pozostały ruch?
Nie można wykorzystać punktów ruchu które się wydało (nawet jeśli wydało się je na coś innego niż ruch).
4) bohater jest w mieście - czy może wykonać normalne akcję, tzn. na przykład uznać, że biega i wydać 3 punkty ruchu na zakup i 1 na wypicie eliksiru i potem jeszcze przenieść się do lochów? Czy płaci 3 punkty ruchu za każdy zakupiony przedmiot, czy za samą czynność i może za 3 punkty ruchu kupić wiele przedmiotów?
Tak może. 3 za samą czynność, w angielskiej instrukcji jest to napisane wyraźniej.
He can purchase one or more items from the town shop deck
5) trwałe efekty: podpalenie - czy bohater dostaje jeden żeton podpalenia niezależnie od tego ile ran mu zadano, czy za każdą ranę dostaje 1 żeton podpalenia? To samo z pajęczynami i ogłuszeniem. Bo rozumiem, że zatrucie dostaje się za każdą ranę.
1 żeton podpalenia i 1 żeton pajęczyny na udany atak, bez względu na ilość zadanych obrażeń. Zwróć jednak uwagę, że jeden taki żeton może utrudniać bohaterowi życie nawet przez kilka tur.
6) co oznacza przy zionięciu, że każda figurka znajdująca się w obrębie znacznika dostaje PEŁNE obrażenia?
Że jeśli w zasięgu zionięcia są trzy figurki, to obrażeń nie dzieli się na trzy, tylko każda dostaje pełną wartość obrażeń.
7) czy też tak macie, że po pewnym czasie pan podziemi staje się strasznym mizerakiem (nic go nie dopakowuje, w kółko może rozmnażać te same nie za mocne potwory i to tylko po kilka sztuk) podczas gdy bohaterowie opływają w dostatki, mają specjalne zdolności, bronie i pancerze? Co ja mogę biedny miś zrobić szkieletem, albo nawet pająkiem, gdy Jaes zadaje bez większego wysiłku po 11-12 ran? Czy jedyną taktyką jest pastwienie się nad bohaterami kiedy jeszcze są słabi?
Nie atakuje się jednym szkieletem
Owszem bohaterowie są silni, mają wybajerzony sprzęt i zdolności, ale mogą zginąć ograniczoną ilość razy. Rola Overlorda nie polega na waleniu na oślep czym popadnie. Często musi się przyczaić kilka tur i wyczuć odpowiedni moment by uderzyć raz ale szybko i silnie. Trzeba wykorzystać błędy bohaterów, zaskoczyć nagle pułapką która unieruchomi, spowolni, czy w inny sposób wybije bohatera z rytmu tylko na chwilę, która jednak wystarczy by dopadły go potwory i zatłukły. To nic, że zaraz te potwory zostaną zabite przez pozostałych herosów, rozmnoży się nowe, ważne że zabiły bohatera bo po to są. Overlord zna możliwości bohaterów, oni nie mają pojęcia jakie karty ma Władca Podziemi, element zaskoczenia i blef również są jego bronią, niech bohaterowie się boją i grają ostrożnie, każda tura to dodatkowe karty i żetony zagrożenia