Teraz jest Pt, 15 gru 2017, 13:05

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 13 paź 2017, 13:40 

Dołączył(a): So, 26 kwi 2014, 11:31
Posty: 27
Witajcie. Mam pytanie odnośnie zasady mówiącej, że każda akcja może być aktywowana raz na rundę. Rozumiem, że nie ma znaczenia, że mam np. 3 kopie karty z daną akcją w grze, bo i tak mogę zagrać ją tylko raz?
I drugie pytanie-czy dotyczy to też wydarzeń? Tzn. czy dane wydarzenie może być zagrane tylko raz na rundę?
Dziękuję bardzo.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt, 13 paź 2017, 14:44 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz, 16 kwi 2009, 08:33
Posty: 1992
Inna kopia karty to już inna akcja. Jeśli masz np. trzy identyczne holdingi z akcją na stole, możesz użyć każdego z nich raz w trakcie rundy. To samo tyczy się wydarzeń.

_________________
mam szukam sprzedam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt, 13 paź 2017, 15:38 

Dołączył(a): So, 26 kwi 2014, 11:31
Posty: 27
Dziękuję Ci bardzo.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So, 11 lis 2017, 15:08 

Dołączył(a): Pt, 14 kwi 2017, 06:51
Posty: 3
Witam

Mam kilka pytań odnośnie interpretacji zasad i opisów kilku kart.

Pytanie 1.

Czempioni Akodo Toturi z klanu Lwa i Doji Hotaru z klanu Żurawia.
Opis obydwu kart brzmi następująco:
Reakcja: Po tym jak zajmiesz krąg w konflikcie (militarnym/politycznym), w którym uczestniczy ta postać- rozpatrz efekt danego kręgu.

Rozpatrzenie efektu kręgu jest dobrowolne, można z niego skorzystać lub nie, w zależności od potrzeby. Jest to wyraźnie zaznaczone w kompendium zasad.

"3.2.6. Rozpatrzenie efektów kręgów
Jeśli atakujący gracz wygrał konflikt (w kroku 3.2.3), może on rozpatrzyć efekt kręgu, o który toczyła się walka."


W grze wyróżnia się trzy stany kręgów: kręgi niezajęte, kręgi o które toczy się walka oraz kręgi zajęte.

Kręgi niezajęte to kręgi znajdujące się w puli wspólnej które wybieramy po zadeklarowaniu rodzaju konfliktu (militarny/polityczny).
Kręgi o które toczy się walka to kręgi które znajdują się na atakowanych prowincjach.
Kręgi zajęte to kręgi które zostały przejęte przez graczy po wygranym konflikcie.


Jeśli kierować się opisami z zasad podstawowych i kompendium, to umiejętności tych czempionów nakazywałby rozpatrzenie efektów kręgów, a co za tym idzie odbierałyby graczowi możliwość ich nierozpatrywania. To czyni umiejętności tych postaci nie tylko nieużyteczne ale wręcz utrudniające grę. Według mnie opis tych kart powinien brzmieć następująco:

Reakcja: Po tym jak zadeklarujesz krąg w konflikcie (militarnym/politycznym), w którym uczestniczy ta postać- rozpatrz efekt danego kręgu.

W takim przypadku nabiera to sensu i faktycznie powoduje, że umiejętności te stają się przydatne dla gracza który z nich korzysta. Idąc dalej tym tokiem myślowym nasuwa się pytanie odnośnie innych kart na których widnieje lub będzie widniało w przyszłości sformułowanie "po zajęciu kręgu". Dla przykładu inna karta (neutralna) z opisem zawierającym ten tekst:

Początkujący poszukiwacz
Tylko rola Poszukiwacza.
Reakcja: Po tym, jak zajmiesz krąg, który odpowiada żywiołowi twojej roli- przeszukaj 5 wierzchnich kart twojej talii konfliktu i dodaj jedną z nich do swojej ręki. Przetasuj.


Czy w tym przypadku stwierdzenie "po tym jak zajmiesz krąg" należy odczytywać dosłownie według definicji podręcznikowej zasad, czy może również należałoby zinterpretować to jako "po tym jak zadeklarujesz krąg" ?

Pytanie 2.

Pytanie dotyczące karty konfliktu z klanu Żurawia
Strażnik prawa
Dopóki ta postać uczestniczy w konflikcie, postaci nie mogą zostać zhańbione.

Jak interpretować umiejętność tej karty w połączeniu z np. neutralną kartą konfliktu Wstyd! która brzmi:
Akcja: Podczas konfliktu, jeśli kontrolujesz uczestniczącą postać z cechą dworzanin, wybierz uczestniczącą postać pod kontrolą twojego przeciwnika. Dany przeciwnik musi wybrać jedno- zhańbić lub ukłonić wybraną postać.

Wyobraźmy sobie trzy sytuacje jakie mogą mieć tu miejsce. Na potrzeby przykładu zakładamy, że jesteśmy stroną atakującą i wszystkie warunki zostały spełnione by móc zagrać kartę Wstyd!.

1. Nasz przeciwnik posiada postać broniącą która jest uhonorowana.
2. Nasz przeciwnik posiada postać broniącą w stanie neutralnym, bez znaczników (uhonorowany/zhańbiony)
3. Nasz przeciwnik posiada postać broniącą która jest zhańbiona

W pierwszym przypadku nasz przeciwnik ma możliwość wyboru pomiędzy zhańbieniem postaci będącej obrońcą a jej ukłonieniem. Nałożenie znacznika zhańbienia w tym momencie nie zhańbi obrońcy, a tylko spowoduje powrót jego do stanu naturalnego, tak więc umiejętność Strażnika prawa będzie zachowana. Pytanie dotyczy dwóch pozostałych przypadków. W przypadku drugim nie może on zhańbić postaci, gdyż uniemożliwia to umiejętność Strażnika prawa, zaś w trzecim przypadku nie może tego zrobić, ponieważ nie można zhańbić postaci już zhańbionej. Pytanie jest następujące. Czy w takim wypadku jak dwa ostatnie przykłady, nasz przeciwnik musi ukłonić postać ?

Pytanie 3.

Pytanie odnośnie karty konfliktu z klanu Jednorożca. Karta ta dodaje +X do sprawności militarnej.
Z wojny zrodzony
Tylko postać z cechą Kawaleria.
X to liczba niezajętych kręgów.


Jeśli zagrywam tą kartę w momencie gdy na stole znajduje się 5 niezajętych kręgów, to moja postać do której została dołączona ta karta otrzymuje modyfikator +5 do sprawności militarnej. Czy ten modyfikator jest stały i utrzymuje się niezmieniony przez cały czas w którym jest dołączony do postaci, czy zmienia się w zależności od ilości niezajętych kręgów znajdujących się w grze ?

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL