Teraz jest Pn, 18 gru 2017, 08:00

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 67 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
PostNapisane: N, 01 sty 2017, 19:24 
Użytkownik wspierający

Dołączył(a): Pn, 02 lut 2015, 20:14
Posty: 742
Dzięki.

_________________
...średniowiecze, rycerze, zamki, piwo, magia, smoki...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 05 sty 2017, 17:36 

Dołączył(a): Pt, 16 gru 2016, 10:47
Posty: 7
Mam pytanie czy podczas rozgrywki możemy w odpowiedniej fazie gry przebudowywać gruntownie terytorium niszcząc początkowy układ kafelków czy tylko dokładać kolejne kafelki do początkowej struktury terytorium?


Ostatnio edytowano Cz, 05 sty 2017, 17:55 przez Ichigo, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 05 sty 2017, 17:53 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt, 05 kwi 2013, 09:29
Posty: 212
Lokalizacja: Gdańsk
Ichigo napisał(a):
Mam pytanie czy podczas rozgrywki możemy w odpowiedniej fazie gry przebudowywać terytorium niszcząc dawną strukturę i tworząc nową czy tylko dokładać kolejne kafelki do terytorium?

To drugie.

_________________
Everything you do, think, or say
is in the pill you took today


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 05 sty 2017, 17:53 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz, 20 sie 2009, 21:22
Posty: 2844
Lokalizacja: Łódź
Ichigo napisał(a):
Mam pytanie czy podczas rozgrywki możemy w odpowiedniej fazie gry przebudowywać terytorium niszcząc dawną strukturę i tworząc nową czy tylko dokładać kolejne kafelki do terytorium?

Wyłącznie dokładać. Na tym m.in. polega gra - żeby odpowiednio planować.

_________________
Właśnie czytasz kompletnie bezużyteczne zdanie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 05 sty 2017, 17:58 

Dołączył(a): Pt, 16 gru 2016, 10:47
Posty: 7
Dziękuje za odpowiedzi :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N, 16 lip 2017, 14:18 

Dołączył(a): Śr, 24 maja 2017, 06:40
Posty: 43
Witam, też mam kilka pytań odnośnie wyspy.
1) Czy droga może prowadzić do wody i się na niej kończyć, czy tylko na górach i polach?
2) Czy droga jest liczona jako zamknięty obszar jeśli np zrobi się z niej coś ala rondo? Albo jeśli z dwóch stron jest zamknięta dla przykładu górami?
3) Czy jeśli zwój z bonusem na końcu gry znajduje się na drodze to znaczy, że aby liczył się podwójnie trzeba zamknąć drogę ? Czy mi się po prostu wydaje, że on jest na drodze?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N, 16 lip 2017, 15:17 

Dołączył(a): N, 30 paź 2016, 21:35
Posty: 24
1. Droga może się wszędzie kończyć. Jest tylko pomocna do beczek.

2/3. Nie. Droga nie jest zamkniętym obszarem i nie może być na niej zwoju.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt, 18 lip 2017, 21:57 
Użytkownik wspierający

Dołączył(a): So, 12 gru 2015, 15:34
Posty: 219
Lokalizacja: Kraków
kenigis napisał(a):
Witam, też mam kilka pytań odnośnie wyspy.
1) Czy droga może prowadzić do wody i się na niej kończyć, czy tylko na górach i polach?

lucek1980 napisał(a):
1. Droga może się wszędzie kończyć. Jest tylko pomocna do beczek.


Droga może się kończyć wszędzie, ale obszar się musi zgadzać, a chyba nie ma kafelka, na którym jest droga na wodzie. Więc takiej sytuacji się stworzyć nie uda.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt, 11 sie 2017, 10:01 

Dołączył(a): Pt, 11 sie 2017, 09:35
Posty: 4
Witam. Proszę o doprecyzowanie, bo padło już podobne pytanie. Czy wszyatkie z wskazanych poniżej żetonów terenu są traktowane jako zamknięte obszary? Wcześniej na forum był podany jeden przykład z wodą bodajże, a idąc tym tropem podejrzewam że te ze skałami i pastwiskiem również powinny być tak traktowane? Dotychczas grałem tak, że traktowane były jako zamkniete.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt, 11 sie 2017, 10:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 11 kwi 2017, 11:42
Posty: 24
To jest zasadne pytanie.

Na pierwszej stronie tego wątku ktoś napisał, że jedne kafelek może być od razu zamkniętym terenem - wg mnie nigdzie nie jest to napisane w instrukcji - jest tylko zdanie "Obszar jest uważany za
zamknięty, jeśli z każdej strony jest otoczony terenami innego typu. " i przykład z 4 kaflami.

My gramy tak, że zamknięty teren to MUSI się składać z dwóch kafelek. Wg mnie wynika to z przykładu narysowanego w instrukcji na kafelku "1 PZ za każdy zamknięty obszar"

Może ktoś mądry się wypowie


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt, 11 sie 2017, 10:43 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn, 18 lip 2011, 09:09
Posty: 3989
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
E2MD napisał(a):
My gramy tak, że zamknięty teren to MUSI się składać z dwóch kafelek.


Gracie źle. Wystarczy jeden kafelek.

https://boardgamegeek.com/thread/141574 ... eted-featu

_________________
Moja kolekcja

Mój blog na ZnadPlanszy


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt, 11 sie 2017, 10:44 
Użytkownik wspierający

Dołączył(a): So, 12 gru 2015, 15:34
Posty: 219
Lokalizacja: Kraków
Bartimpex napisał(a):
Witam. Proszę o doprecyzowanie, bo padło już podobne pytanie. Czy wszyatkie z wskazanych poniżej żetonów terenu są traktowane jako zamknięte obszary? Wcześniej na forum był podany jeden przykład z wodą bodajże, a idąc tym tropem podejrzewam że te ze skałami i pastwiskiem również powinny być tak traktowane? Dotychczas grałem tak, że traktowane były jako zamkniete.
Obrazek


Zdecydowanie to są zamknięte obszary. Z każdej strony są otoczone terenami innego typu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt, 11 sie 2017, 10:53 

Dołączył(a): Pt, 11 sie 2017, 09:35
Posty: 4
Danielf napisał(a):
Bartimpex napisał(a):
Witam. Proszę o doprecyzowanie, bo padło już podobne pytanie. Czy wszyatkie z wskazanych poniżej żetonów terenu są traktowane jako zamknięte obszary? Wcześniej na forum był podany jeden przykład z wodą bodajże, a idąc tym tropem podejrzewam że te ze skałami i pastwiskiem również powinny być tak traktowane? Dotychczas grałem tak, że traktowane były jako zamkniete.
Obrazek


Zdecydowanie to są zamknięte obszary. Z każdej strony są otoczone terenami innego typu.


Dzięki! Tak myślałem, ale pewności nigdy za wiele!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt, 11 sie 2017, 20:35 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt, 05 kwi 2013, 09:29
Posty: 212
Lokalizacja: Gdańsk
Bartimpex napisał(a):
Witam. Proszę o doprecyzowanie, bo padło już podobne pytanie. Czy wszyatkie z wskazanych poniżej żetonów terenu są traktowane jako zamknięte obszary?
Obrazek

Tak, każdy z tych kafelków ma na środku zamknięty teren.

_________________
Everything you do, think, or say
is in the pill you took today


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So, 12 sie 2017, 22:21 

Dołączył(a): Pt, 11 sie 2017, 09:35
Posty: 4
Jeszcze jedno pytanie odnośnie żetonu punktacji: 1/3/6 PZ za każdy obszar z 1/2/3 brochami.
Czy dobrze rozumiem, że autor ma na myśli brochy tylko na zamkniętym obszarze górskim?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So, 12 sie 2017, 23:35 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt, 08 lut 2013, 11:34
Posty: 2786
Lokalizacja: Gdańsk
Bartimpex napisał(a):
Jeszcze jedno pytanie odnośnie żetonu punktacji: 1/3/6 PZ za każdy obszar z 1/2/3 brochami.
Czy dobrze rozumiem, że autor ma na myśli brochy tylko na zamkniętym obszarze górskim?

Po prostu na obszarze górskim (bo tylko na nich są brochy), obszary nie muszą być zamknięte :).

_________________
Planszówki we dwoje - blog o grach planszowych nie tylko dla dwóch graczy

Ostatnie wpisy:
Pixie Queen - recenzja
Świąteczny poradnik prezentowy
Orlean: Handel i Intryga - recenzja


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So, 12 sie 2017, 23:54 

Dołączył(a): Pt, 11 sie 2017, 09:35
Posty: 4
Yavi napisał(a):
Bartimpex napisał(a):
Jeszcze jedno pytanie odnośnie żetonu punktacji: 1/3/6 PZ za każdy obszar z 1/2/3 brochami.
Czy dobrze rozumiem, że autor ma na myśli brochy tylko na zamkniętym obszarze górskim?

Po prostu na obszarze górskim (bo tylko na nich są brochy), obszary nie muszą być zamknięte :).


Zapomniałem podkreślić słowo ZAMKNIĘTYM bo tu miałem wątpliwości:)
Dziękować :) grałem źle, poprawię się.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 67 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Strefa czasowa: UTC + 1


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL